بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023 در بازار ایران (اسفند 1401)

Gaming laptop stands on a table. It is night and the keyboard lights up with red colors. A computer mouse is connected and also headphone with a microphone. The screen shows a video game with a soldier firing a rifle. The image on the screen is the photographer's work

لپ‌تاپ‌های گیمینگ از نظر طراحی و عملکرد، از جذاب‌ترین رایانه‌های شخصی هستن که در گذر زمان نازک‌تر و سبک‌تر شدن. البته این سبک و نازک بودن، مانع قوی‌تر و کارآمدتر شدن این لپ‌تاپ‌ها نشده و اون‌ها رو هم برای کار و هم برای بازی مناسب کرده. این لپ تاپ‌ها نوآوری‌های جذاب و خاصی مثل لولاهای چرخان و قابلیت‌های شخصی‌سازی فوق‌العاده‌ای دارن. معمولا دست تولیدکنندگان رایانه شخصی برای طراحی لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازتره؛ در واقع می‌تونن در این زمینه آزادانه‌تر عمل کنن و انواع و اقسام تغییرات و نوآوری‌ها رو پیاده کنن. در این مطلب بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۳ در بازار ایران رو بهتون معرفی می‌کنیم. تا انتها همراهمون باشین.

نکته: اگر به دنبال خرید سایر انواع لپ تاپ هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین لپ تاپ های 2023” را هم مطالعه کنید.


خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ گیمینگ


بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023 موجود در بازار

خرید لپ‌تاپ برای هر کسی، به مقدار بودجه‌اش بستگی داره. خبر خوب اینه که گزینه‌های زیادی برای گیمرها با هر بودجه‌ای وجود داره. به طور خاص، ما شاهد برخی از لپ‌تاپ‌های عالی گیمینگ با قیمت کمتر از 50 میلیون هستیم، مانند سری Dell G15. لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت در این بازه قیمتی مطمئنا نسبت به مدل‌های گران‌تر کمی ضعیف‌تر هستن و احتمالا رم، فضای ذخیره‌سازی و قدرت کل ی کمتری داشته باشن، اما می‌تونن اکثر بازی‌ها رو با کیفیت p1080 با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا کنن؛ که حداقل چیزیه که شما از هر سیستمی انتظار دارین.

ایسوس ROG Zephyrus G15؛ بهترین‌ لپ تاپ گیمینگ جهان

ایسوس ROG Zephyrus G15

ROG Zephyrus G15 بهترین لپ‌تاپ گیمینگ 15 اینچیه که می‌تونین بخرین.  Zephyrus G15 با 1.9 کیلوگرم وزن، یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های 15 اینچی گیمینگه که با وجود وزن کم، هیچ افتی در عملکرد اون مشاهده نخواهید کرد. این لپ‌تاپ از برترین تراشه‌هایی که AMD و Nvidia ارائه می‌دن، قدرت می‌گیره و دارای صفحه نمایش سریع 165 هرتزی QHD (1440p) هست. این اجزا با هم می‌تونن حتی سخت‌ترین عناوین AAA رو با وضوح QHD کنترل کنن. این پنل بازتولید رنگ فوق‌العاده‌ای هم داره؛ بنابراین بازی‌های شما عالی به نظر می‌رسن.

اگر می‌خواید اطلاعات بیشتری در مورد سری ROG ایسوس کسب کنید، مقاله بهترین لپ تاپ های سری Rog ایسوس رو بخونید.

لنوو Legion 7؛ از بهترین‌ها با پورت‌های زیاد

Legion 7 لپ‌تاپ فوق‌العاده‌ایه که همراه با یک موس گیمینگ عملکرد خیره‌کننده‌ای ارائه می‌ده و ثابت کرده که ارزش قیمت بالایی داره؛ حتی اگه دقیقا انقدری نباشه که بیشتر مردم توانایی پرداخت اون رو داشته باشن. با وجود اینکه این لپ‌تاپ یک غول گیمینگ گران قیمته اما فقط حدود سه ساعت عمر باتری داره. با این حال، اگه نمی‌خواین با لپ‌تاپ گیمینگ خودتون سفر کنین، این مورد بهترین لپ تاپ گیمینگ محسوب می‌شه.

عملکرد این لپ تاپ هنگام بازی فوق العاده‌ست و همچنین مجموعه‌ای از گزینه‌های نورپردازی RGB و تعدادی پورت در این لپ تاپ شامل موارد زیر تعبیه شده:

بنابراین با خرید این لپ تاپ گیمینگ هرگز به یک هاب جداگانه برای تجهیزات جانبی خود نیاز ندارین و اگه از طرفداران RGB هستین، مجموعه‌ای از گزینه‌های نورپردازی RGB در چندین مؤلفه مختلف رو در دسترس شما قرار میده.

Dell G15؛ بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان

Dell G15

از زمانی که Dell G15 وارد بازار شد، خیلی مورد استقبال قرار گرفت. این لپ‌تاپ که حالا G15 نامیده می‌شه، از کمتر از 50 میلیون شروع می‌شه و دارای آخرین سخت‌افزارها، مانند پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و کارت‌های سری 30 RTX NVIDIA است. همچنین می‌تونین تراشه‌های AMD Ryzen رو در بعضی مدل‌ها پیدا کنین. این لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه کمی سنگینه و وزن اون بیش از 2.5 کیلوگرم هست؛ همین وزن بالا اون رو تبدیل به یک نوت بوک محکم کرده.

HP Victus 16؛ از برترین‌های بازار

HP Victus 16 یک لپ‌تاپ گیمینگ قوی و مقرون به صرفه هست. این لپ‌تاپ برای افرادی که نیازهای مختلفی مثل بازی و کار دارن کاملا مناسبه. با صرف هزینه بیشتر احتمالا کیفیت ساخت بهتر و صدای لذت بخش‌تری رو برای شما به ارمغان می‌آره. اما با هر هزینه‌ای، Victus  رقیب سرسختی در مقابل مدل‌های گران‌تره. قیمت‌ها از حدود 30 میلیون برای مدل 15 اینچی شروع می‌شه، اما ما توصیه می‌کنیم از خرید این لپ تاپ با 8 گیگابایت رم خودداری کنین و به سراغ اون نرین. با کمی هزینه بیشتر می‌تونین مدل‌هایی با 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه و Intel i5 دریافت کنین.


بیشتر بخوانید:

بهترین پردازنده های گیمینگ 2024


Asus TUF Dash F15؛ بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس

Asus TUF Dash F15

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی Asus TUF A15 هست. اگرچه از MSI GF63  گران‌تره، اما دارای قطعات قدرتمندتر و جدیدتریه و از طرف دیگه قیمت اون به طرز چشمگیری پایینه. بنابراین، پردازنده‌های Tiger Lake اینتل، پردازنده‌های گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3000 و صفحه‌نمایش p1080 با فرکانس 240 هرتز رو بدون صرف هزینه‌های گزاف خواهید داشت. این لپ‌تاپ رو با وزن حدود 2 کیلوگرم می‌تونین هر کجا که نیاز دارین همراه‌تون داشته باشین. عمر باتری اون حدود 10 ساعته که طولانی محسوب می‌شه؛ بنابراین اگه می‌خواین برای کار هم از اون استفاده کنین، می‌تونه یک روز کاری کامل دوام بیاره.

اگر می‌خواید اطلاعات بیشتری در مورد سری TUF ایسوس کسب کنید، مقاله “بهترین لپ تاپ های سری TUF ایسوس” رو بخونید.

ام‌اس‌آی Raider GE66 12ugs؛ یک رایانه شخصی قدرتمند

ام اس آی یکی از برترین برند‌ها در حوزه لپ‌تاپ گیمینگ هست. یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ این برند Raider GE66 12ugs بوده که با پردازنده گرافیکی قدرتمند RTX 3070 Ti  و نمایشگر جذاب 360 هرتزی عرضه شد تا مشکلی در اجرای بازی‌های سنگین نداشته باشه. این لپ‌تاپ با سه نوع نمایشگر مختلف در بازار جهانی به فروش می‌رسه. مدل اول UHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بوده و بعد از آن نمایشگر QHD با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز رو داریم و در انتها بهترین نمایشگر با مدل FHD و نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز رو در این لپ‌تاپ مشاهده می‌کنیم. با توجه به قدرت گرافیک، این لپ تاپ در اجرای بازی‌های سنگین عملکرد بی‌نظیری داره.

Acer Nitro 5؛ بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسر

ایسر نیترو 5 در دو اندازه 17.3 و 15.6 اینچی عرضه می‌شه. اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ زیر 50 میلیون دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی هستن و صفحه نمایش بزرگ‌تر ایسر به شما امکان می‌ده ساعت‌ها در دنیای بازی خودتون غرق بشین. نسخه 17 اینچی با AMD Ryzen 5 5600H، صفحه نمایش p1080 و رم 8 گیگابایتی شروع می‌شه. اگه بتونین مقدار بیشتری هزینه کنین، می‌تونین سیستم بسیار بهتری با  i7-11800H و 16 گیگابایت رم داشته باشین. ایسر یک لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌ده که دارای ویژگی‌های اضافی خوبی مانند کنترل‌های مستقیم برای برق و خنک‌کننده هست و امکان ارتقای حافظه و فضای ذخیره‌سازی هم داره.

Razer Blade 14؛ بی‌صداترین لپ تاپ برای بازی

Razer Blade 14 یک لپ‌تاپ گیمینگ جمع‌وجور، بی‌صدا، بادوام و قدرتمنده که تقریبا برای هر کاربری مناسبه. اجزای داخلی این لپ تاپ درجه یکه و یک صفحه نمایش فوق‌العاده روشن، با شاسی فلزی کلاسیک رو شامل می‌شه. عملکرد گیمینگ لپ‌تاپ در کل خوب بوده و با مدل RTX 3070 Ti قادر به نمایش 60 فریم در ثانیه در اکثر بازی‌ها با وضوح 1440 هست. همچنین نسبت به لپ‌تاپ‌های گیمینگ دیگه به‌طور شگفت‌انگیزی بی‌صداست. حتی عمر باتری هم خوبه و برای یک لپ‌تاپ گیمینگ محکم و مقاوم محسوب می‌شه.



بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 30 میلیون

بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 30 میلیون

در دنیای لپ‌تاپ‌ها در حالی که برخی از مدل‌ها قیمت‌های بالای 100 میلیون دارن، 30 میلیون زیاد نیست؛ اما هنوز می‌تونین گزینه‌های زیادی در این بازه قیمتی پیدا کنین. با 30 میلیون می‌شه مدل‌های باکیفیت با شاسی فلزی محکم و CPU قدرتمندی رو به خصوص در دسته لپ‌تاپ‌های باریک و سبک پیدا کرد. لیست لپ‌تاپ‌های گیمینگ زیر 30 میلیون کوتاهه، اما تمامی اون‌ها با توجه به قیمت بهترین عملکرد رو ارئه می‌دن. بر اساس بررسی‌های ما، Lenovo IdeaPad Gaming 3 (2021) بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون هست. این مدل 15.6 اینچی با پردازنده AMD Ryzen 5 5600H یا Ryzen 7 5800H عرضه می‌شه، سه نمایشگر مختلف رو می‌تونین انتخاب کنین و تا 16 گیگابایت رم و بیش از 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشین.  

دیگر لپ‌تاپ‌های گیمینگ زیر 30 میلیون که عملکرد مناسبی دارن، شامل Acer Swift 3 14 (2020)، Acer Chromebook Spin 713 (2020) و Microsoft Surface Go 3 (2021) می‌شه. Acer Swift 3 طراحی نازک و سبکی داره که حمل اون رو برای مدرسه یا محل کار آسون می‌کنه و باتری اون تقریبا 14 ساعت در استفاده سبک دوام می‌آره؛ بنابراین احتمالا نیازی به همراه داشتن شارژر نخواهید داشت. Acer Chromebook Spin یک مدل 13 اینچی هست که با لولای 360 درجه می‌چرخه و می‌تونین از اون به عنوان یک تبلت استفاده کنین. Microsoft Surface Go 3  هم یک تبلت 10.5 اینچی فوق‌العاده جمع‌وجور و سبک با صفحه کلید جداشدنی هست. سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ زیر 30 میلیون IdeaPad Gaming 3، Acer Nitro 5 و ایسوس TUF Gaming F17 هستن. برای آشنایی بیشتر با لپ تاپ های مهندسی مقاله بهترین لپ تاپ های مهندسی 2023 رو مطالعه کنید.

 بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 40 میلیون

 بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 40 میلیون

افرادی که گیمرهای حرفه‌ای هستن و محدودیت مالی ندارن، می‌تونن هر وسیله‌ای رو که می‌خوان خریداری کنن. با این حال، اکثر گیمرها همیشه به دنبال دستگاه‌های کم‌هزینه‌ای هستن که تمام امکانات ضروری برای بازی خوب رو ارائه می‌دن. لپ‌تاپ‌های گیمینگ تا 40 میلیون تا حدود زیادی این امکان رو برآورده می‌کنن.  IdeaPad L340 با وزن 2.1 کیلوگرم یکی از سبک‌ترین دستگاه‌های گیمینگ زیر 40 میلیون هست. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش IPS فول اچ دی (15.6 اینچ) بوده که نمایشگر واضحی رو برای انجام بازی‌های با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‌ده.

Acer Nitro 5 AN515-55-53E5 با کارت گرافیک جدید  NVIDIA RTX 3050  با 4 گیگابایت VRAM اختصاصی ارائه می‌شه که این مورد اون رو به بهترین مدل در این لیست تبدیل می‌کنه. حافظه 8 گیگابایتی DDR4  به همراه یک SSD فوق سریع 256 گیگابایتی NVMe هم در این لپ تاپ خواهید داشت و کل رم تا 32 گیگابایت قابل ارتقاست. اگه  بخوایم از دیگر لپ‌تاپ‌های زیر 40 میلیون نام ببریم می‌تونیم به Dell G3، MSI GF75 Thin، Lenovo ThinkPad E15 ،HP Pavilion Gaming، Lenovo Legion 5 ، MSI GF63 Thinو Asus FX516PM-211.TF15-11  اشاره کنیم.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 50 میلیون

رایانه گیمینگ تا 50 میلیون

اگر چه در محدوده 50 میلیون نمی‌توان غول لپ‌تاپ‌های گیمینگ رو خریداری کرد، اما با این قیمت می‌تونین لپ تاپی با عملکرد مناسب CPU و GPU داشته باشین. Acer Swift X (SFX14-41G-R1S6) در محدوده 50 میلیون، در زیر کاپوت قطعات بسیار قدرتمندی داره. این لپ تاپ قابلیت حمل آسونی داره و دارای پردازنده AMD Ryzen 7 5800U، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3050 Ti و 512 گیگابایت حافظه PCIe NVMe SSD هست. اگه به دنبال عملکرد قوی CPU و GPU هستین، Swift X قطعا عملکرد خوبی در بازه 50 میلیون در اختیارتون قرار می‌ده.

Asus ROG Strix G15 Advanced Edition  یک لپ تاپ تمام AMD هست که با قیمت مناسبی عملکرد سریع CPU و GPU رو ارائه می‌ده. این محصول دارای پردازنده AMD Ryzen 5900HX، پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 6800M، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SS هست. Strix G15 دستگاه درشتیه که اندازه ضخیم‌ترین قسمتش 28 میلی‌متره! اگرچه ضخامت اضافی فضای بیشتری رو برای اجزای خنک‌کننده فراهم می‌کنه، اما چندان قابل حمل نیست. دیگر لپ‌تاپ‌های این محدوده قیمتی شامل: Acer Nitro 5 AN515-55-53E5، Dell G15، HP Victus 15، Legion 5 Pro، Acer Helios 300 و MSI KATANA GF66 12UD هست.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 60 میلیون

بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 60 میلیون

امروزه انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 60 میلیون چندان سخت نیست؛ چون این بودجه اون‌قدر کافی هست تا سخت افزار مورد نظر خودتون رو پیدا کنین. Asus ROG Strix G17 بهترین لپ‌تاپ گیمینگ در این محدوده قیمتیه. این لپ‌تاپ با نورپردازی RGB مناسب، ساخت با یفیت، پیکربندی Ryzen 7 و عمر باتری شگفت‌انگیز برای یک لپ‌تاپ 17 اینچی بهترین گزینه‌ست و پردازنده Ryzen 7 و Nvidia Geforce 3050 Ti ترکیب شگفت‌انگیزی برای اجرای بازی‌ها ایجاد می‌کنن. لپ تاپ دیگه در این بازه قیمتی Zephyrus G14 هست. اگرچه  Asus ROG Zephyrus G14 از جدیدترین پردازنده‌ها استفاده نمی‌کنه، اما هنوز هم قدرت زیادی داره.

 این لپ تاپ طراحی جذاب و در عین حال مینیمالی رو ارائه می‌ده و جزئیات زیبایی مانند روکش پلاستیکی باکیفیت بالایی داره. صفحه کلید دارای نور پس زمینه بوده و در تاریکی بسیار راحت دیده می‌شه. اسپیکرها در Asus ROG Zephyrus G14 به خصوص در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های این محدوده قیمتی بسیار راضی‌کننده هستن. MSI GF63 با پردازنده نسل دهم اینتل Core i5-10300H با فرکانس 2.50 گیگاهرتز (4 هسته، کش 8 مگابایت) ارائه می‌شه که قدرت محاسباتی خوبی را برای یک تجربه بازی بی‌نظیر ارائه می‌ده. دیگر لپ‌تاپ‌های مهم این محدوده قیمتی شامل: MSI GL66، LG Gram 16Z90P، HP Business Touchscreen و … می‌شه.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 75 میلیون

بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 75 میلیون

یک لپ‌تاپ گیمینگ با قیمتی تا 75 میلیون می‌تونه آخرین بازی‌های AAA رو با تنظیمات متوسط ​​تا بالا به راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا کنه. Asus ROG Strix G15 هم عملکرد قدرتمندی در بازی و هم عملکرد بهره‌وری بالایی نشان می‌ده. چیزی که شما رو تحت تاثیر قرار می‌ده، عمر باتریه که به مدت 10 ساعت کار می‌کنه و تقریبا همه رقبای خودش را شکست می‌ده. دیگر لپ‌تاپ این محدوده قیمتی Asus TUF Dash F15 هست که از نظر عملکرد و گرافیک بسیار قدرتمند ظاهر شده. این لپ تاپ با گواهینامه MIL-STD-810H ساخته شده که می‌تونه افت، لرزش و دماهای شدید رو کنترل کنه. پنل نمایشگر اون، بازتولید رنگ چشمگیر، زمان پاسخ 3 میلی‌ثانیه‌ای و نرخ تازه‌سازی سریع 240 هرتز رو نشان می‌ده که باعث می‌شن تصاویر روانی رو در بازی‌ها مشاهده کنین. همچنین این لپ تاپ مجهز به پردازنده مرکزی Core i7 اینتل نسل یازدهم، 16 گیگابایت رم و گرافیک عالی Nvidia GeForce RTX 3070  هست.

razer blade 15 لپ‌تاپ گیمینگ با قیمتی تا محدوده 75 میلیون دارای پردازنده 6 هسته‌ای i7-107050H اینتل با سرعت کلاک پایه 2.6 گیگاهرتز و نرخ تقویت شده 5 گیگاهرتزه. این دستگاه نه تنها برای بازی، بلکه برای چندوظیفگی نیز بسیار مناسبه. لپ تاپ‌های با عملکرد مناسب در این بازه قیمتی شامل HP Omen 16، Acer Predator  triton 500 و Asus Vivobook Pro 15 OLED می‌شن.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ بالای 75 میلیون

بهترین لپ تاپ های گیمینگ بالای 75 میلیون

برای هر کسی که از لحاظ بودجه محدودیتی نداره، لپ تاپ‌های گیمینگ زیادی با انواع و اقسام امکانات در دسترسه. یکی از این لپ‌تاپ‌‌ها ASUS ROG Strix SCAR هست که طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا و نورپردازی RGB  آن کم‌نظیر بوده و بر روی آخرین پلتفرم سخت افزاری نسل دوازدهم اینتل و آخرین تراشه‌های گرافیکی Nvidia RTX 3000 Ti ساخته شده هست.

لپ‌تاپ دیگه‌ای که بالای 75 میلیون قیمت داره Alienware m15 R7 هست. یکی از ویژگی‌های برجسته این لپ تاپ اینه که با وجود بدنه پلاستیکی بسیار محکم به نظر می‌رسه. ترکیب AMD Ryzen 7 6800H و Nvidia GeForce RTX 3060 به خوبی از پس اجرای بازی‌های مختلف برمی‌آد.

 Alienware همچنین ثابت کرد که در کارهای غیر بازی هم کارآمده و در تست باتری نشون داده که به مدت 8 ساعت با کارهایی مانند مرور وب، پخش ویدیو و کارهای گرافیکی سبک دوام میاره. لپ‌تاپ دیگه این لیست لپ‌تاپ  Omen HPهست که برای کسانی که به دنبال بازی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با عملکرد قوی، نرخ تازه‌سازی بالا و بلندگوهای عالی Bang & Olufsen هستن فوق‌العاده‌اس. عملکرد قدرتمند Omen 17 از ترکیب پردازنده Core i7 اینتل نسل یازدهم، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3060  و 16 گیگابایت رم ناشی می‌شه. طی بازی با این لپ تاپ هر فریم توسط پنل 17.3 اینچی با نرخ تازه‌سازی سریع 144 هرتز تجربه بی‌نظیری برای شما رقم می‌زنه.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس در سال 2023

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس در سال 2023

لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس در اشکال و اندازه‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شن. در واقع، ایسوس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ گیمینگ در سراسر جهانه. بهترین لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس رو می‌شه Asus ROG Strix Scar 17 SE دونست که اگه بدون توجه به هزینه به دنبال عملکرد بالا و قدرتمند هستین، این مدل برای شماست. پردازنده 16 هسته‌ای i9-12950HX در آزمایش‌های مختلف، وظایف و بازی‌های سختی رو پشت سر گذاشت و با SSD با سرعت 7000 مگابایت بر ثانیه و RTX 3080 Ti در پشت اون، بسیار سریع کار می‌کنه.

Asus ROG Flow Z13 یکی دیگه از لپ‌تاپ‌های گیمنیگ ایسوس هست. اگه قابل حمل بودن برای شما مهمه، این لپ‌تاپ می‌تونه گزینه ایده‌آلی باشه. با صفحه کلید جداشدنی اون، می‌تونین Flow Z13 رو به راحتی از یک تاشو قابل حمل سبک به یک تبلت تبدیل کنین. در هر دو حالت از صفحه نمایش لمسی روشن و شفاف Z13 با وضوح 1920×1200 IPS بهره می‌برین. پردازنده مرکزی Core i912900H و گرافیک GeForce RTX 3050 Ti اون رو برای بازی مناسب می‌کنه. بهترین لپ تاپ‌های گیمنگی که تاکنون ایسوس تولید کرده شامل Asus TUF Dash F15، Asus ROG Zephyrus G15، ASUS ROG Zephyrus G14، Asus VivoBook Pro 15 OLED Ultra Slim، Asus ROG Strix G15، Asus Zenbook Pro 14 Duo OLED هستن.


در این مورد بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس


بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو در سال 2023

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو در سال 2023

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو تعادلی بین قیمت و عملکرد ایجاد می‌کنن که اون‌ها رو از بقیه متمایز می‌کنه. این کمپانی مستقر در هنگ کنگ سابقه طولانی در تولید برخی از چشمگیرترین نوت بوک‌های این صنعت داره و لپ‌تاپ‌های حوزه گیم اون هنوز جای پیشرفت زیادی دارن. Lenovo Legion 5 Pro مجهز به پردازنده‌های مرکزی سری 5000 AMDبوده که در حال حاضر یک دستگاه قدرتمند برای اکثر کارهای محاسباتیه. پردازنده Ryzen 7  یک هیولا چند کاره هست که می‌تونه حجم کاری بالایی رو همزمان انجام بده و در عین حال در مقایسه با سایر لپ‌تاپ‌های این دسته، عمر باتری قابل‌اعتمادتری داره.

Lenovo Legion 7i (Gen 6, Intel) یکی دیگه از گیمینگ‌های لنووئه که عملکرد خیره کننده‌ای، ناشی از ترکیب پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 و گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 داره. با این لپ تاپ به لطف صفحه نمایش فوق‌العاده روشن و رنگارنگ 16 اینچی  WQXGA و سرعت 165 هرتز تصاویر روانی خواهید داشت که چشمان شما رو خسته نمی‌کنه. IdeaPad Gaming 3i هم یه لپ‌تاپ گیمینگ دیگه از کمپانی لنوو هست که عملکرد قدرتمندی داره. این لپ تاپ گیمینگ سطح پایه برای کسانی که بودجه کمی دارن و تشنه جدیدترین بازی‌ها هستن مناسبه. برای گیمر‌ها مدل‌های دیگه‌ای از لنوو مانند Lenovo ThinkPad P1 Gen 4، Lenovo ThinkPad X1 Extreme Gen 4، Lenovo Yoga 9i، Lenovo Legion Y740 وLenovo ThinkPad X1 Yoga  هم گزینه خوبی هستن و عملکرد فوق‌العاده‌‌ای دارن.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ HP در سال 2023

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو در سال 2023

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ اچ‌پی از خریدهای کم‌هزینه و مقرون به صرفه گرفته تا جدیدترین و بهترین فناوری‌های گیم در بازار رو در برمی‌گیره. لپ‌تاپ‌های گیمینگ HP در سه نوع تولید می‌شن: Pavilion، Victus و Omen.  مجموعه Pavilion مجموعه‌ای مقرون به صرفه از لپ‌تاپ‌هاست که برای گیمرهای معمولی عالی هستن. لپ‌تاپ‌های گیمینگ  Victusبا گرافیک قوی‌تر و نمایشگرهای سریع‌تر انقلابی در نسل این نوع لپ تاپ‌ها محسوب می‌شه. در نهایت، خانواده لپ‌تاپ‌های Omen دقیقا همون چیزایی هستن که می‌تونین قوی‌ترین سخت‌افزار و قطعات ممتاز رو انتظار داشته باشین.

HP Omen 17 بهترین لپ تاپ گیمینگ HP هست که با یک پردازنده اورکلاک نسل دوازدهم اینتل Core i9  با حداکثر 32 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3080 Ti در زیر کاپوت، به سختی می‌تونین بازی‌ای رو پیدا کنین که نتونه اجرا کنه.HP Victus 16  دیگر لپ‌تاپ این برند مجهز به پردازنده قدرتمند نسل یازدهم اینتل Core i7 با 16 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی چشمگیر RTX 3060 هست. HP Pavilion Gaming Laptop 15 از خانواده Pavilion بر روی بازی‌های سطح پایین و کم‌هزینه تمرکز داره و برای گیمرهای معمولی یا کسانی که بازی‌های با گرافیک پایین انجام می‌دن، مناسب هست. البته  Pavilion هنوز هم یک دستگاه مناسب با پردازنده AMD Ryzen 7 5000 با 8 گیگابایت رم و گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 محسوب می‌شه.


در این مورد بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی


بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسر در سال 2023

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسر در سال 2023

لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسر عملکرد عالی رو با مقرون به صرفه بودن ترکیب می‌کنن و به کاربر این امکان رو می‌دن که سخت‌ترین بازی‌های موجود رو روی سیستم خودش اجرا کنه. چه به دنبال یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه باشین و چه چیزی که با سلیقه‌های درجه یک مطابقت داشته باشه،  ایسر گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌ده. اگه از لحاظ هزینه محدودیتی ندارین Acer Predator Triton 500 SE یکی از بهترین گزینه‌هاست. این Predator با داشتن پردازنده Core i9 نسل دوازدهم اینتل و پردازنده گرافیکی قدرتمند 3080Ti  انویدیا با 16 گیگابایت  VRAMدر زیر بدنه تمام آلومینیومی و خاکستری فلزی و زیبای خود از پس اجرای هر بازی برمی‌آد.

Acer Predator Triton 300 SE لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی ایسره. بهترین قطعات باکیفیت در این لپ‌تاپ تعبیه شده و با خرید اون یک پردازنده قدرتمند Intel Core i7-11375H و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3060  دریافت می‌کنین. در تست باتری حدود 6 ساعت و 30 دقیقه دوام داره و دارای صفحه نمایش رنگارنگ 14 اینچی با فرکانس 144 هرتزه.  به طور کلی، تریتون 300 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجوده که می‌تونین در صورت داشتن بودجه محدود، اون رو تهیه کنین. سایر لپ تاپ‌های گیمینگ ایسر شامل  Acer Nitro 5 (2022)، Acer Predator Triton 500 SE (2021)، Acer Predator Helios 300 SpatialLabs Edition هست.


در این مورد بیشتر بخوانید:

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسر


بهترین لپ‌تاپ های گیمینگ؛ کلام آخر

انتخاب بهترین لپ‌تاپ گیمینگ زمانی که محدودیت مالی نداشته باشین، کار اصلا سختی نیست. اما زمانی که بودجه شما محدودتر می‌شه، تهیه یک لپ‌تاپ بازی عالی به همون نسبت پیچیده‌تر می‌شه. در این مطلب سعی کردیم بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ رو هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ قدرت سخت‌افزاری و CPU و GPU معرفی کنیم. لپ‌تاپ‌هایی که از AMD استفاده می‌کنن،  به طور کلی مقرون به صرفه‌تر هستن و از نظر کارت‌های گرافیک، انویدیا هنوز هم از نظر عملکرد پادشاه محسوب می‌شه. موارد دیگه‌ای که باید به اون‌ها توجه کرد میزان فضای ذخیره‌سازی، نوع نمایشگر و نوع و تنوع پورت‌ها و عمر باتریه. در این مطلب این موارد رو در نظر گرفتیم و بهترین لپتاپ‌های گیمینگ موجود در بازار ایران رو بهتون معرفی کردیم.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024