بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی در سال 2023 در بازار ایران (اسفند 1401)

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی نه تنها در کلاس استفاده می‌شن، بلکه برای کار در خانه و مکان‌های دیگر غیر از دانشگاه هم کاربرد دارن. معنی این حرف اینه که لپ‌تاپ ایده‌آل دانشجوها قابلیت حمل آسان و انرژی و عمر باتری کافی برای انجام طیف وسیعی از وظایف رو داره. البته دقیقا آنچه شما به عنوان دانشجو نیاز دارید، ارزش فکر کردن رو داره چرا که می‌تونه در هزینه شما صرفه‌جویی کنه. اگر از لپ‌تاپ به عنوان وسیله‌ای برای ویرایش ویدیو یا یک دستگاه پرقدرت برای بازی استفاده نمی‌کنید، احتمالا نیازی به هزینه زیاد برای سریع‌ترین دستگاه‌های بازار رو ندارید.


برای مشاهده قیمت و خرید لپ تاپ کلیک کنید


ممکنه یک کروم‌بوک بخواهید که به شما کمک می‌کنه در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و در عین حال همه اون‌ چه رو که در دانشگاه نیاز دارید هم انجام بدید. یا شاید یک دستگاه ویندوزی می‌خواهید که هزینه زیادی رو دست‌تون نذاره، اما همچنان صفحه نمایش خوبی برای تماشای فیلم داشته باشه. یا شاید به سادگی مجبور بشید به سراغ برند اپل برید و – علی‌رغم اون چه ممکنه فکر کنید – راه هایی هم وجود داشته باشه که بتونید یک مک‌بوک مقرون به صرفه بخرید!

نکته: برای دیدن لیست برترین لپ تاپ ها در تمام رده های قیمتی، مقاله “بهترین لپ تاپ سال 2023” رو بخونید.

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی در سال 2023

برای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی باید در مورد انواع برنامه‌هایی که قصد اجرای اونها رو دارید، فکر کنید، بعد مطمئن بشید که سیستم عامل مناسبی برای این کار در اختیار دارید. همچنین باید فکر کنید لپ‌تاپ دانشجویی شما ارزش و قابلیت حمل راحت رو داره؟ باتری کافی برای دوام در طول روز رو داره یا باید شارژر رو با خودتون حمل کنید؟ و آیا لپ‌تاپ شما باید محکم باشه یا باید به فکر خرید یک کیس هم باشید؟

ما در مجله لیپک تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی در سال 2023 در بازار ایران رو برای شما معرفی می کنیم تا بتونید دوست دیجیتالی ایده‌آل خودتون رو متناسب با نیازهاتون پیدا کنید.

Dell XPS 13: بهترین لپ‌تاپ دانشجویی از هر نظر

پردازنده: نسل دوازدهم اینتل Core i7

گرافیک: Intel Iris Xe Graphics

رم: حداکثر تا 32 گیگابایت LPDDR5

صفحه نمایش: 13.4 اینچی UHD + (3840 x 2400) InfinityEdge Touch

حافظه: حداکثر تا 1 ترابایت M.2 PCIe SSD

نقاط قوت: طراحی براق فوق‌العاده؛ قیمت خوب؛ قابلیت حمل عالی

نقاط ضعف: زیاد نبودن پورت‌های فیزیکی

لپ‌تاپ دل XPS 13 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی در حال حاضر است. این ادعا به لطف یک ترکیب متعادل با قابلیت حمل عالی، قدرت و طراحی به دست اومده. به طور مفید، این امکان وجود داره که این لپ‌تاپ را تا سطح مورد نیاز خودتون مشخص کنید، حتی با پایه‌ای ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر. لپ‌تاپ دل XPS 13، یک لپ تاپ فوق‌العاده و همه جانبه است که شکست دادن اون خیلی دشوار خواهد بود.

این دستگاه قدرت زیادی برای کارهایی مثل ویرایش ویدیو ارائه می‌کنه؛ ضمن اینکه همه چیز در یک بدنه فلزی باریک و سبک محصور شده است که این دستگاه رو بسیار قابل حمل و به اندازه کافی قوی می‌کنه تا در برابر حرکت دانشجوها بین کلاس‌ها مقاوم باشه. دو گزینه رزولوشن نمایشگر با رزولوشن بالای 4K در صفحه نمایش لمسی 13.4 اینچی این دستگاه وجود دارد. بنابراین برای تماشای فیلم، ویرایش ویدیو و حتی بازی، این لپ‌تاپ می‌تونه همه این کارها رو بدون شکستن هزینه انجام بده.

Acer Aspire 5: بهترین لپ‌تاپ اقتصادی برای دانشجوها

پردازنده: AMD Ryzen 3 – AMD Ryzen 7، نسل یازدهم اینتل Core i5 – نسل دوازدهم اینتل Core i7

گرافیک: AMD Radeon Graphics, Intel UHD Graphics – Intel Iris Xe

رم: 8 گیگابایت – 16 گیگابایت

صفحه نمایش: 14 اینچی 1920 x 1080 Display – 17.3 اینچی 1920 x 1080 Display

حافظه: 128 گیگابایت – 1 ترابایت SSD

نقاط قوت: ارزش فوق‌العاده؛ صفحه کلید و پد لمسی عالی، عمر مناسب باتری

نقاط ضعف: عملکرد متوسط

لپ‌تاپ ایسر Aspire 5 گزینه‌ای مقرون به صرفه‌ بین لیست بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی است و اون رو برای دانشجوها ایده‌آل می‌کنه. کیفیت ساخت عالی این دستگاه به این معنی است که ایسر Aspire 5 به اندازه کافی توانایی و طاقت یک روز سخت رو داره تا بتونه فضای کلاس‌ها رو تحمل کنه. التبه به لطف شاسی این دستگاه کلا لپ‌تاپ ایسر Aspire 5 سبک وزن است.

اگر می‌خواهید وسواس بیشتری داشته باشید و به عنوان مثال برای بازی کمی بیشتر هزینه کنید، گزینه‌های گران‌تری در این محدوده موجود است. به طور مفید، باتری این لپ‌تاپ با یک بار شارژ، 6 ساعت و 30 دقیقه به خوبی کار می‌کنه و صفحه نمایش 14 اینچی اون هم به اندازه کافی بزرگ و شفاف است. این دستگاه از ویندوز استفاده می‌کنه بنابراین به کار دانشجوها میاد و میشه با اطمینان گفت بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب است.

Google Pixelbook Go: بهترین کروم‌بوک دانشجویی

پردازنده: اینتل Core m3 – اینتل Core i7

گرافیک: اینتل UHD Graphics 615 (300MHz)

رم: 8 گیگابایت – 16 گیگابایت

صفحه نمایش: 13.3 اینچی Full HD (1,920 x 1,080) یا 4K LCD لمسی

حافظه: 128 گیگابایت – 256 گیگابایت eMMC

نقاط قوت: عمر باتری فوق العاده؛ صفحه‌ کلید Hush فوق‌العاده؛ طراحی زیبا؛ قدرت پردازش زیاد

نقاط ضعف: ارزان نیست؛ بدون ورود بیومتریک

لپ‌تاپ گوگل Pixelbook Go یک کروم‌بوک است که در سطح بالایی قرار داره و دارای بسیاری از ویژگی‌های قدرتمند و کیفیت ساخت بالا است که در قیمت اون منعکس می‌شه. صفحه کلید Hush، یک ویژگی برجسته است که تایپ تقریبا بی‌صدا رو ارائه می‌ده؛ خصوصیتی که این دستگاه رو برای کلاس درس ایده‌آل می‌کنه. این کیفیت ساخت در همه بخش‌های لپ‌تاپ گسترش پیدا کرده و در نتیجه دستگاهی بادوام به وجود اومده که برای استفاده دانشجویان جوان ایده‌آل است.

این لپ‌تاپ، که قابلیت حمل فوق‌العاده‌ای داره، با صفحه نمایش 13.3 اینچی Full HD دوازده ساعت کامل با شارژ دوام میاره که ایده‌آل برای کسانی است که نمی‌خواهند شارژر حمل کنن. از اونجایی که این دستگاه یک کروم‌بوک است، کاملا با دانشگاه‌هایی که پلتفرم‌های متمرکز بر آموزش Google رو اجرا می‌کنن، ادغام می‌شه.

Microsoft Surface Go 3: بهترین لپ‌تاپ دانشجویی 2 در 1

پردازنده: حداکثر اینتل Core i3

گرافیک: اینتل UHD Graphics 615

رم: حداکثر 8 گیگابایت

صفحه نمایش: 10.5 اینچی 1920 x 1280 لمسی

حافظه: 64 گیگابایت eMMC – 128 گیگابایت SSD

نقاط قوت: طراحی و کیفیت ساخت خیره کننده؛ قیمت مناسب؛ ویندوز کامل.

نقاط ضعف: بدون پوشش لمسی یا قلم.

لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go 3 یک راه عالی برای به دست آوردن یک تجربه کار با ویندوز خالص از سازنده نرم‌افزار و سخت‌افزار اون هست. در نتیجه، این یک لپ‌تاپ قدرتمند و در عین حال با قابلیت حمل عالی است که به عنوان تبلت هم عمل می‌کنه. از طرف دیگه این دستگاه از قاب صفحه ‌کلید لمسی اختیاری برای تایپ کردن استفاده می‌کنه. بله، برای استفاده از این لپ‌تاپ به‌عنوان یک لپ‌تاپ کامل به جای یک تبلت به تنهایی، باید هزینه اون رو در راه‌اندازی اولیه بپردازید.

صفحه نمایش لمسی 10 اینچی و وضوح تصویر بزرگ و شفاف است. همچنین این لپ‌تاپ قابلیت حمل فوق‌العاده‌ای داره و به راحتی در کیف قرار می‌گیره؛ مزیتی که برای دانشجوها در زمان حرکت عالی است. اگر چه با عمر باتری 5 ساعت، احتمالا برای گذروندن یک روز کامل در دانشگاه باید یک شارژر همراه داشته باشید. این دستگاه دارای یک قلم است، که اون رو برای یادداشت برداری یا حتی طراحی، به یک لپ‌تاپ متفاوت تبدیل می‌کنه.


برای مشاهده قیمت و خرید لپ تاپ های مایکروسافت کلیک کنید


Apple MacBook Air M2: بهترین لپ‌تاپ برای دانشجویان گرافیک

پردازنده: تراشه M2 اپل با 8 هسته

گرافیک: یکپارچه 10/8 هسته‌ای GPU

رم: حداکثر 24 گیگابایت یکپارچه LPDDR 5

صفحه نمایش: 13.6 اینچی 2560 x 1664 Liquid Retina

حافظه: حداکثر 2 ترابایت SSD

نقاط قوت: قدرت گرافیکی زیاد؛ ساخت و طراحی خیره کننده؛ صفحه کلید عالی؛ نمایشگر فوق العاده

نقاط ضعف: گران

لپ‌تاپ مک‌بوک ایر M2 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌تونید بخرید هر چند قیمت اون خیلی گرون باشه. اما اگر بتونید این سد گرون بودن رو پشت سر بذارید، یک لپ‌تاپ با قابلیت حمل و عمر باتری فوق‌العاده دریافت می‌کنید که قدرت کافی برای انجام بیشتر کارها از جمله ویرایش ویدیو رو هم داره.

کیفیت ساخت به همان اندازه‌ای است که از اپل انتظار میره، با بدنه فلزی که می‌تونه سختی‌های استفاده روزانه رو تحمل کنه. با این حال، این دستگاه به اندازه‌ای باریک و سبک است که می‌تونه حتی وقتی تمام روز با اون در سالن‌های دانشگاه راه می‌رید، بدون توجه به این مساله، داخل کیف‌تون باشه. به علاوه عمر باتری این دستگاه برای یک روز خوب است، بنابراین نیازی به حمل شارژر با خودتون ندارید.

صفحه‌نمایش مک‌بوک ایر M2 با وضوح بالا به شما امکان می‌ده فیلم‌ها رو با لپ‌تاپ به خوبی تماشا کنید در حالی که وب‌کم و چندین میکروفون به شما امکان می‌دن تصویر و صدای خودتون رو با کیفیت بالا ضبط کنید و حتی برای تماس‌های ویدیویی یا وبلاگ‌نویسی هم ایده‌آل است. به علاوه، به لطف سیستم عامل macOS به برخی از بهترین برنامه‌های جهان دسترسی دارید.

Acer Chromebook 314: بهترین کروم‌بوک مقرون به صرفه برای دانشجوها

پردازنده: اینتل سلرون N4000

گرافیک: اینتل UHD Graphics 600

رم: 4 گیگابایت

صفحه نمایش: 14 اینچی LED (1366 x 768) با وضوح بالا

حافظه: 32 گیگابایت eMMC

نقاط قوت: بسیار مقرون به صرفه؛ عمر باتری درخشان؛ صفحه نمایش واضح و شفاف؛ قدرت زیاد

نقاط ضعف: بدون صفحه نمایش لمسی

لپ‌تاپ ایسر Chromebook 314 یک لپ‌تاپ ارزان‌ قیمت است که همه کارهای مورد نیاز رو برای اکثر دانشجوها انجام می‌ده. نام تجاری بزرگ و طولانی این دستگاه به این معنی است که برای طول عمر و کیفیت خوب ساخته شده، در حالی که سیستم عامل کروم‌بوک اون رو برای قشر دانشگاهی چابک و ایده‌آل می‌کنه. اگر نگیم این دستگاه بالاترین وضوح رو در مقایسه با برخی دیگر از دستگاه‌ها داره، صفحه نمایش 14 اینچی اون با اندازه خوب، وضوح و روشنایی رو ارائه می‌ده.

صفحه ‌کلید و پد لمسی این لپ‌تاپ هر دو پاسخ‌گو و برای ماندگاری طراحی شده‌اند و اتصال با دو پورت USB-A و USB-C به‌علاوه یک MicroSD اون رو به یک گزینه مناسب تبدیل کرده است. عمر باتری کروم‌بوک بسیار عالی است، بنابراین انتظار نداشته باشید شارژر همراه خودتون داشته باشید! همچنین این لپ‌تاپ یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین دستگاه‌ها بین بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی است و می‌تونه یک انتخاب بسیار خوب و مفید باشه.


برای مشاهده قیمت و خرید لپ تاپ های ایسر کلیک کنید


Lenovo Yoga Slim 7i Carbon: یک انتخاب فوق العاده باریک برای قابلیت حمل

پردازنده: نسل یازدهم اینتل

گرافیک: Intel Iris Xe

رم: 8 گیگابایت

صفحه نمایش: 13.3 اینچی QHD

حافظه: 256 گیگابایت SSD

نقاط قوت: صفحه نمایش Super 13.3 QHD؛ بسیار سبک؛ تشخیص چهره.

نقاط ضعف: عمر باتری می‌تونست بهتر باشه.

لپ‌تاپ لنوو Yoga Slim 7i Carbon یک انتخاب عالی برای افرادی است که در طول روز بین کلاس‌ها حرکت می‌کنند، زیرا قابلیت حمل بسیار خوبی داره. این دستگاه اون قدر سبک و باریک است که در کیف‌هایی که جایی برای لپ‌تاپ ندارن هم میشه ازشون استفاده کرد. یک صفحه نمایش فوق العاده 13.3 اینچی QHD با رنگ 100٪ sRGB و قدرت پردازش نسل یازدهم اینتل – برای اکثر دانشجوها بیش از اندازه کافی خواهد بود.


برای مشاهده قیمت و خرید لپ تاپ های لنوو کلیک کنید


عمر باتری تنها مشکل این دستگاه است چون به طور قطع عمر باتری لپ‌تاپ لنوو Yoga Slim 7i Carbon متوسط ​​است. ممکنه لازم باشه لپ‌تاپ رو را در طول روز به برق وصل کنید، که به معنای حمل شارژر است و قابلیت حمل اون رو کاهش می‌ده. ساختار کربنی این دستگاه درجه نظامی رو برای ضربه زدن و سقوط بالا می‌بره و همچنین از صفحه کلید باکیفیت محافظت می‌کنه که تجربه تایپ فوق‌العاده‌ای رو ارائه می‌ده.

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی از نظر قیمت

قیمت لپ‌تاپ‌های دانشگاهی چقدر است؟ این سوال به اندازه‌ای برای دانشجویانی که قصد خرید دارن مهم و اساسی است که شاید هر موضوع و شاخص دیگه‌ای رو تحت تاثیر خودش قرار بده؟ واقعا در وضعیتی که امروز بازار ایران با اون روبه‌رو شده، بهترین لپ‌تاپ برای دانشجوها ارتباط مستقیمی با بودجه اونها داره. به همین دلیل ساده هم هست که شاید خیلی از دانشجوها نتونن با دست باز برای انتخاب لپ‌تاپ مورد علاقه‌شون اقدام کنن یا حتی بر اساس لیست بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی وارد بازار بشن.

در سطح جهانی به طور متوسط، یک دانشجو 700 تا 900 دلار برای خرید یک لپ‌تاپ ارزان خرج می‌کنه. در بین لپ‌تاپ‌های با قیمت میان رده، قیمت یک لپ‌تاپ بسته به بودجه و نیاز دانشجوها می‌تونه بین 1000 تا 1500 دلار افزایش پیدا کنه. لپ‌تاپ‌های گران هم برای دانشجوها محصولاتی هستن که از 2000 دلار شروع می‌شه و تا 5000 دلار هم می‌رسه. اما این موضوع در ایران تفاوت‌های اساسی با دنیا داره! به همین دلیل ما در مجله لیپک بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب رو بر اساس بودجه‌های مختلف به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 10 میلیون

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 1 – 11IGL05 بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب

برای معرفی بهترین لپ‌تاپ دانشجویی احتمالا در محدوده قیمتی تا 10 میلیون تومان مشکلات بسیار زیادی وجود داشته باشه. پیدا کردن لپ‌تاپی که مناسب دانشجوها باشه و قیمت اون بالاتر از 10 میلیون تومان نباشه (زمانی که این گزارش نوشته میشه) یکی از سخت‌ترین کارهاست. اما کار نشد نداره! لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 1 – 11IGL05 همون لپ‌تاپی خواهد بود که شما می‌تونید با بودجه تا 10 میلیون تومان اون رو بخرید.

صفحه نمایش این دستگاه برای خریداران با وسواس بیشتر، 11.6 اینچی هست، از پردازنده Lenovo Celeron N4020 استفاده می‌کنه و ظرفیت رم این لپ‌تاپ 4 گیگابایت است. کارت گرافیکی این دستگاه مدل UHD Graphics 600-TN و حافظه اون 128 گیگابایتی SSD است. این دستگاه یکی از ارزان‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین محصولات بازار برای دانشجوها و در یک کلام در دسترس‌ترین دستگاه در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی و اقتصادی است.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 15 میلیون

لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 3 15IGL05 بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب

در معرفی بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با ورود به محدوده قیمتی تا 15 میلیون تومان دست دانشجوها برای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی و اقتصادی بازتر می‌شه. البته باز هم شاید نتونیم لپ‌تاپ کاملی رو معرفی کنیم اما در این میان می‌شه اتفاق بهتری رو برای این قشر رقم زد. بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 15 میلیون رو هم می‌تونیم از بین محصولات برند لنوو انتخاب کنیم.


برای مشاهده لپ تاپ های با این رنج قیمت، مقاله زیر را مطالعه کنید:

بهترین لپ تاپ های تا 15 میلیون 2023


لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 3 15IGL05 در زمره بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب است که دانشجوها می‌تونن برای خرید اون در محدوده قیمتی تا 15 میلیون تومان مورد توجه قرار بدن. صفحه نمایش این دستگاه 15.6 اینچی HD Full طراحی شده و سری پردازنده Celeron رو در خود جا داده است. رم این لپ‌تاپ که می‌توان اون رو بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 15 میلیون دونست، 4 گیگابایت و حافظه اون 1 ترابایت HDD و 256 گیگابایت SSD است.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 20 میلیون

لپ‌تاپ ایسوس VivoBook R465EA بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی ویژگی‌های مختلف و گاهی منحصربه‌فرد دارن که اونها را از نمونه‌های مشابه اندکی متفاوت می‌کنه. باید به این مساله توجه کنید که وقتی می‌خواهید از لیست بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی انتخاب کنید یکی از مهم‌ترین مسائل بودجه‌ای است که برای اون دستگاه می‌خواهید اختصاص بدید. البته که علاوه بر بودجه، قابلیت حمل لپ‌تاپ و راحتی در این زمینه، کاربردهای اون و مقدار عمر باتری جز مسائلی است که خیلی به چشم میاد و باید به طور جدی مورد توجه واقع بشه.

برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 20 میلیون یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها لپ‌تاپ ایسوس VivoBook R465EA خواهد بود. این دستگاه که صفحه نمایش اون 14 اینچی طراحی شده، از پردازنده مرکزی اینتل Core i3-1115G4 بهره می‌بره و پردازنده گرافیکی هم Intel UHD Graphics است. رم این دستگاه 4 گیگابایت و حافظه اون 512 گیگابایت SSD است. با توجه به این ویژگی‌ها ایسوس VivoBook R465EA به دلیل اینکه در محدوده قیمتی تا 20 میلیون تومان به راحتی در دسترسه و ویژگی‌هایی مثل کارکرد پر قدرت و عمر باتری به صورتی هست که به عنوان بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 20 میلیون قرار بگیره.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 25 میلیون

لپ‌تاپ هوآوی Mate Book B3-420 بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب

لپ‌تاپ هوآوی Mate Book B3-420 احتمالا به خوبی می‌تونه دقیقا همون محصولی باشه که برای بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 25 میلیون دنبالش هستیم. وقتی شما به عنوان یک دانشجو قرار می‌شه تا 25 میلیون تومان برای خرید یک لپ‌تاپ هزینه کنی باید به همه جنبه‌ها و کارکردهایی که اون دستگاه قرار هست به شما ارائه بده، فکر کنید. هر چند که در این محدوده قیمت بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی و اقتصادی دیگری رو هم می‌شه شناسایی کرد، اما لپ تاپ هوآوی مدل Mate Book B3-420 ویژگی‌های بی‌شماری رو با هم داره که اون رو به گزینه مناسب برای بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 25 میلیون تبدیل می‌کنه.


برای مشاهده لپ تاپ های با این رنج قیمت، مقاله زیر را مطالعه کنید:

بهترین لپ تاپ های تا 25 میلیون 2023


این دستگاه با یک صفحه نمایش 14 اینچی طراحی شده و هر چند که صفحه نمایش لمسی نداره اما با وضوح تصویر 1920×1080 FHD کیفیت مناسبی را به دانشجوها ارائه می‌کنه. وزن 1.38 کیلوگرمی این دستگاه به قابلیت حمل راحت اون کمک می‌کنه و با پردازنده اینتل Core i5، رم 8 گیگابایت و حافظه 512 گیگابایت از نظر کارکرد هم لپ‌تاپی قابل قبول برای کاربری دانشجویی است.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی تا 30 میلیون

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 5 i5 بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی معمولا اونهایی هستند که علاوه بر کارایی، قیمت مناسبی هم دارن که فشار زیادی از نظر بودجه به این قشر وارد نشه. اما وقتی از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی تا 30 میلیون حرف می‌زنیم یعنی قرار است وارد یک فضای تازه بشیم و با دستگاه‌هایی سر و کله بزنیم که فراتر از کارهای معمول لپ‌تاپ‌های دانشجویی مثل کار با آفیس، تماشای فیلم و سریال یا حتی کارهای ساده تحقیقاتی و گرافیکی باشه.


بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی


برای معرفی بهترین لپ‌تاپ دانشجویی در این محدوده قیمت مجبوریم به سراغ گزینه‌ای بریم که نیازهای حرفه‌ای‌تر دانشجوها رو برطرف می‌کنه و به عبارتی دانشجوهای حرفه‌ای‌تر و اونهایی که کارهای تخصصی انجام می‌دن با لپ‌تاپ‌های تا 30 میلیونی سر و کار دارند. لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 5 i5 از اون دستگاه‌هایی هست که می‌تونه توجه هر دانشجویی رو به خودش جلب کنه. صفحه نمایش 15.6 اینچی، پردازنده اینتل Core i5، رم 8 گیگابایت، حافظه 1 ترابایت HDD و 128 SSD و… همه ویژگی‌هایی هست که این دستگاه 1.66 کیلوگرمی رو به انتخاب مهمی به عنوان بهترین لپ‌تاپ‌ دانشجویی 2023 تبدیل می‌کند.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی بالای 35 میلیون

لپ‌تاپ ایسر Aspire 5 Core i7 بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب

در بازار پر از اتفاق لپ‌تاپ در ایران بدون شک برای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی باید به محدوده قیمتی بالای 35 میلیون تومان نگاه کرد. هر چند که این محدوده قیمت می‌تونه تا بیش از 100 میلیون تومان رو هم شامل بشه ولی انتخاب دستگاهی که بهترین لپ‌تاپ دانشجویی بالای 35 میلیون نام بگیره بسیار سخت خواهد بود. تقریبا همه لپ‌تاپ‌هایی که در بخش بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی در سال 2023 در بازار ایران (اسفند 1401) معرفی شدند، در زمان نوشتن این مقاله در مجله لیپک، در این محدوده قیمتی قرار می‌گرفتند.


برای مشاهده لپ تاپ های با این رنج قیمت کلیک کنید:

بهترین لپ تاپ های تا 30 میلیون 2023

بهترین لپ تاپ های تا 35 میلیون


اما توصیه ما به شما برای بهترین لپ‌تاپ دانشجویی بالای 35 میلیون، لپ‌تاپ ایسر Aspire 5 Core i7 است. این دستگاه 1.7 کیلوگرمی با بدنه آلمینیومی جذاب خود هر دانشجویی رو جذب می‌کنه. ضمن اینکه از نظر بودجه‌ای در مقایسه با بهتربن‌ لپ‌تاپ‌های دانشجویی در سال 2023، خرید اون بسیار اقتصادی است. این لپ‌تاپ با صفحه نمایش 15.6 اینچی، رم 8 گیگابایت و حافظه 1 ترابایت HDD می‌تونه یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید دانشجوها باشه.

هنگام خرید لپ‌تاپ دانشجویی باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم

خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی

انتخاب یک لپ‌تاپ خوب به خصوص برای استفاده در دانشگاه کار آسانی نیست چرا که بازار پر از انواع مدل‌ها و برندها است. برندهای مختلف مانند اپل، دل، لنوو، ایسر و بسیاری دیگر، لپ‌تاپ‌هایی رو با مشخصات و برچسب قیمت متفاوت ارائه می‌دن. از طرف دیگر بودجه هم واقعا فاکتور مهمی است که در هنگام خرید هر چیزی نباید از اون غافل شد و همین امر در مورد لپ‌تاپ هم صدق می‌کنه. 

قصد خرید لپ‌تاپ برای تحصیل در دانشگاه دارید؟ اگر بله، راهنمای ما در مجله لیپک تمام نکات مهمی رو که باید قبل از بازدید از بازار برای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی بدونید، به شما می‌گه.

از نیازهای خود آگاه باشید

ابتدا باید از نیازهای خود کاملا آگاه باشید. در مورد هدف خود از خرید لپ‌تاپ و مشخصاتی که می‌خواهید به دست بیارید شفاف باشید؟ بهترین راه برای روشن شدن همه چیز، انجام تحقیقات آنلاین است. از منابع آنلاین استفاده کنید تا ببینید چه نوع مشخصاتی برای انجام وظایف دانشگاهی شما کافی باشه. وقتی پاسخ رو دریافت کردید، می‌تونید در مسیر درست حرکت کنید تا یک لپ‌تاپ خوب بدون هیچ بار اضافی بر جیب خود، بخرید.

سایز لپ‌تاپ

اندازه واقعا مهمه! همون طور که قرار است تحقیق‌ها و کنفرانس‌ها رو انجام بدید، اندازه صفحه نمایش خوب واقعا مهمه. قطعا انتخاب هر فرد این است که هر اندازه‌ای رو با توجه به راحتی و نیاز خودش انتخاب کنه. به طور کلی سایز لپ‌تاپ از 11.6 اینچ شروع می‌شه و تا 17.3 اینچ می‌رسه. توجه داشته باشید لپ‌تاپ‌هایی با سایزهای 13 و 15 اینچی از نظر بسیاری از کاربران ایده‌آل هستن.

وضوح صفحه نمایش

در این دسته گزینه‌های مختلفی دارید. می‌تونید پنل‌های LCD یا لپ‌تاپ‌های با پنل OLED را انتخاب کنید. می‌تونید رزولوشنی از رزولوشن 1920×1080 پیکسل (Full HD) تا 4K دریافت کنید. علاوه بر این، می‌تونید نرخ تازه‌سازی نمایشگر را از 90 هرتز تا 144 هرتز دریافت کنید.

پردازنده و رم

واحد پردازنده مرکزی (CPU) و حافظه دسترسی تصادفی (RAM) دو بازیکن اصلی هستند که مسئولیت عملکرد کلی لپ‌تاپ شما با اونهاست. در مورد CPU، می‌تونید با توجه به نیاز و بودجه خودتون، لپ‌تاپی با Core i3، Core i5، Core i7 و Core i9 انتخاب کنید. از سوی دیگر، لپ‌تاپ‌های اپل با پردازنده مخصوص به خودشون به نام M1 یا M2 عرضه می‌شن.

تا اونجا که به رم مربوط می‌شه، محدوده‌ای از 8 تا 16 گیگابایت رو برای کاربران قدرتمند مشاهده می‌کنید. البته در مورد لپ‌تاپ‌های گیمینگ، این عدد می‌تونه بیش از 32 گیگابایت باشه.

عمر باتری

عمر باتری به عنوان یه عامل مهم باید در هنگام خرید لپ‌تاپ مورد توجه قرار بگیره. باتری‌ها رو با درجه‌بندی وات ساعت یا میلی آمپر ساعت (mAH) خواهید دید. ارقام بزرگ به شما عمر باتری بیشتری می‌دن. به یاد داشته باشید که عمر باتری لپ‌تاپ شما بسته به اندازه لپ‌تاپ شما متفاوته.

ذخیره‌سازی و امنیت

لپ‌تاپ‌هایی رو انتخاب کنید که می‌تونید با توجه به نیازهای در حال تکامل خودتون، فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اونها اضافه کنید، یا لپ‌تاپی بخرید که بتونید SSD رو به اون وصل کنید. علاوه بر این، بهتر است که روی امنیت لپ‌تاپ خودتون هم تمرکز کنید.

ماندگاری

فقط روی زیبایی‌شناسی برای خرید تمرکز نکنید. کیفیت ساخت لپ‌تاپ رو به عنوان عامل مهمی در تصمیم‌گیری خودتون در نظر بگیرید. امروزه لپ‌تاپ‌ها با صفحه‌ کلیدهای ضد نشت عرضه می‌شن و حتی برخی از لپ‌تاپ‌ها می‌تونن در برابر باران و گرد و غبار مقاومت کنند.

نوشته های مرتبط

راهنمای خرید لپ تاپ در ایران؛ بهترین مشخصات لپ تاپ برای هر نفر

بهترین لپ تاپ تا 35 میلیون 1402 برای گیمینگ، اداری و دانشجویی

انواع صفحه نمایش لپ تاپ