بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

بهترین لپ تاپ های گرافیکی 2023

در صورتی که به دنبال بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ هستید پس این مقاله برای شما نوشته شده است. لپ‌ تاپ‌ های امروزی نسبت به قبل قدرت بسیار بیشتری دارند و به همین خاطر گرافیست‌ هایی که دوست ندارند تمام طول روز یک‌جا بنشینند، ترجیح می‌ دهند از این لپ‌ تاپ‌ ها استفاده کنند. در گذشته برای کارهای گرافیکی حساس به یک کامپیوتر دسکتاپ نیاز داشتید اما امروزه لپ‌تاپ‌ ها نیز همان مقدار کارایی را دارند و در عین حال می‌‌توانید به راحتی آن‌ ها را جابجا کنید.


بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ سال 2023

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023

کارت گرافیک چیست


زمان خرید لپ‌ تاپ برای کارهای گرافیکی، تنها نکته‌ ای که باید به آن توجه کنید این است که لپ تاپ موردنظر باید دارای پردازنده چند هسته‌‌ای باشد و مقدار زیادی هم رم داشته باشد. توصیه می‌کنیم حداقل رم لپ تاپ موردنظر ۱۶ گیگابایت باشد تا بتوانید چند سال آینده هم به راحتی از آن استفاده نمایید. همچنین لپ تاپ موردنظر بهتر است یک صفحه نمایش بزرگ و با رزولوشن بالا داشته باشد و بتواند از طیف رنگ گسترده‌ ای پشتیبانی کند. امروزه لپ‌ تاپ‌ های زیادی وجود دارند که برای کارهای گرافیکی طراحی شده‌ اند و به همین دلیل دقت رنگ بسیار بالایی هم دارند.

چند مدل لپ تاپ پرطرفدار برای گرافیک و رندرینگ

۱- مک بوک پرو ۱۶ اینچ (۲۰۲۱)

مطمئنا اگر از شما هم می‌‌خواستند بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ را انتخاب کنید، مطمئنا یکی از لپ‌ تاپ‌ های سری مک بوک پرو را انتخاب می‌ کردید. لپ‌تاپ‌ های مک بوک پرو به لطف کیفیت بالایی که دارند در بین افراد حرفه‌‌ای از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مک بوک پرو ۱۶ اینچی هم بهترین گزینه در بین این لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌رود. اپل به جای پردازنده اینتل که در مدل‌ های ۲۰۱۹ دیده می‌شد، از پردازنده اختصاصی M1 Max خودش استفاده کرده است که می‌تواند حساس‌‌ترین کارهای گرافیکی را به راحتی اجرا کند. همچنین صفحه نمایش این مدل هم از نوع XDR mini-LED است و عمر باتری بالای دستگاه نیز به شما این اطمینان را می‌ دهد که می‌ توانید با یک بار شارژ چندین ساعت از آن استفاده کنید.


برای مشاهده قیمت و خرید لپ تاپ کلیک کنید


اپل همچنین اندازه صفحه نمایش را هم افزایش داده است و پورت‌ های مختلفی را روی این لپ تاپ نصب کرده است تا بتوانید دستگاه‌‌های جانبی مختلف را به آن متصل کنید. به همین خاطر می‌توان گفت که مک بوک پرو ۱۶ اینچ ۲۰۲۱ بهترین گزینه برای کارهای گرافیکی به شمار می‌رود. با این وجود، این لپ تاپ کمی بزرگ است و در صورتی که به دنبال یک لپ تاپ کوچک‌تر هستید، می‌‌توانید مدل ۱۴ اینچ آن را بررسی کنید.

۲- مک بوک پرو ۱۴ اینچ (۲۰۲۱)

مک بوک پرو ۱۴ اینچ یکی از مدل‌ های نسبتا جدیدی است که توسط اپل تولید می‌‌شود و نسبت به مدل ۱۳ اینچ کمی بزرگ‌تر است. مانند مدل ۱۶ اینچ، این لپ‌تاپ هم دارای یک صفحه نمایش mini-LED فوق‌العاده است. این صفحه نمایش تا ۱۶۰۰ نیت روشنایی را پشتیبانی می‌کند و از یک طیف رنگی گسترده هم پشتیبانی می‌کند. در این لپ‌ تاپ هم از تراشه M1 Pro و M1 Max استفاده شده است و به همین خاطر می‌‌توان گفت که عملکرد این لپ تاپ هیچ تفاوتی با نسخه ۱۶ اینچی ندارد. به همین خاطر اگر به دنبال یک لپ تاپ قوی برای کارهای گرافیکی هستید و در عین حال دوست دارید بتوانید به راحتی لپ‌ تاپ خودتان را جابجا کنید، این مدل برای شما مناسب است. همچنین با وجود کوچک‌تر شدن، این مدل دارای همان تعداد پورت است و هیچ چیزی از آن حذف نشده است. برای مشاهده قیمت لپ تاپ اپل کلیک کنید.

۳- مایکروسافت Surface Laptop 4

با وجود اینکه اپل بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ را تولید می‌ کند اما این شرکت بی رقیب هم نیست و رقیب دیرینه آن یعنی مایکروسافت توانسته است با تولید Surface Laptop 4 به رقابت با این شرکت بپردازد. با اینکه مایکروسافت بیشتر به عنوان یک شرکت نرم افزاری شناخته می‌ شود اما اخیرا لپ‌ تاپ‌ های بسیار قدرتمندی را به بازار عرضه کرده است که اتفاقا گزینه مناسبی هم برای طراح‌ های گرافیک به شمار می‌ رود. این لپ تاپ با وجود اینکه طراحی بسیار زیبا و نازکی دارد، از تکنولوژی صفحه لمسی PixelSense بهره می‌ برد و باعث می‌ شود کارهای شما به بهترین شکل ممکن دیده شوند. مشخصات سخت‌ افزاری این لپ‌ تاپ فوق‌ العاده هستند و بسته به مدلی که انتخاب می‌ کنید می‌ توانید از کارت گرافیک AMD یا Intel بهره مند شوید. عمر باتری این لپ‌ تاپ نیز یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می‌ شود.


برای مشاهده قیمت و خرید لپ تاپ مایکروسافت کلیک کنید


۴- Dell XPS 17 (۲۰۲۱)

داشتن یک لپتاپ زیبا با صفحه نمایش بزرگ و رزولوشن بالا، آرزوی خیلی از طراح‌ های گرافیک است. اگر شما هم به دنبال بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ هستید، Dell XPS 17 می‌ تواند یکی از گزینه‌ های مناسب برای شما باشد. این لپتاپ دارای یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی UHD+ است که از HDR پشتیبانی می‌ کند و باعث می‌ شود کارهای شما به بهترین شکل ممکن دیده شود. داشتن یک صفحه نمایش بزرگتر به این معنی است که استفاده از این لپ‌ تاپ، حتی برای مدت طولانی هم خیلی راحت خواهد بود.

Dell XPS 17 ثابت کرده که استفاده از صفحه نمایش بزرگ لزوما به این معنی نیست که لپ تاپ باید بزرگ و حجیم باشد. این لپ تاپ به شکل قابل توجه‌ی سبک و نازک است و می‌توان همان طراحی جذابی که قبلا در لپ تاپ‌ های Dell XPS 13 و Dell XPS 15 شاهد آن بودیم را در این مدل‌ها هم ببینیم. اجزای داخلی این لپ تاپ هم از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. ما در این لپ‌ تاپ شاهد پردازنده‌ های نسل ۱۱ اینتل هستیم و می‌‌توانیم آن را با ۶۴ گیگابایت رم و کارت گرافیک Nvidia RTX GeForce 3060 سفارش دهید. این بدین معنی است که قدرت این لپ‌ تاپ حتی برای سخت‌‌ترین کارهای گرافیکی هم کافی است.

۵- Acer ConceptD 7

Acer ConceptD یکی دیگر از لپ‌ تاپ‌های ویندوزی است که برای طراحان گرافیک ساخته شده است. این برنامه قدرت بسیار بالایی برای اجرای برنامه‌ های گرافیکی دارد و در عین حال از طراحی بسیار زیبایی هم برخوردار است. صفحه نمایش این لپ تاپ یک صفحه نمایش 4K IPS است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. قیمت محصول هم نسبت به لپ‌تاپ‌ های اپل خیلی ارزان‌ تر است. بر روی این لپتاپ از پردازنده گرافیکی Nvidia RTX استفاده شده است و با وجود ابعاد کوچکی که دارد قدرت خیلی بیشتری نسبت به اکثر لپ‌ تاپ‌ های موجود در بازار دارد. این مدل برای مهندس‌ها هم گزینه خوبی محسوب می‌شود. 


بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های مهندسی 2023

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2023

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی


با وجود اینکه قیمت این لپ‌ تاپ کمی زیاد است اما قدرت بسیار بالای آن به همراه کیفیت ساخت بالای لپ تاپ های ایسر باعث شده که محصول پیش رو به یکی از بهترین گزینه‌ ها برای طراحان گرافیک و افرادی تبدیل شود که به دنبال لپ تاپ قدرتمند هستند تا بتوانند چندین سال آینده از آن استفاده کنند.

۶- Dell XPS 13

محصولات سری XPS 13 شرکت Dell بهترین لپ‌ تاپ‌ های دنیا برای طراحی گرافیکی به شمار می‌ آیند و مدل پیش رو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این محصول دارای یک طراحی سبک و نسبتا باریک است و در عین حال از قدرتمندترین قطعات سخت‌ افزاری موجود در آن استفاده شده است. در عین حال که شاهد یک لپتاپ قدرتمند هستیم، طراحی این محصول هم خیلی زیبا است و می‌ توانید به راحتی آن را جابجا کنید.

در این محصول ما شاهد یکی از بهترین صفحه نمایش‌ هایی هستیم که تابحال در یک لپتاپ مشاهده کرده‌ ایم. این بدین معنی است که طراحی‌ های شما به بهترین شکل ممکن دیده خواهند شد. عمر باتری این لپتاپ هم فوق‌ العاده است و می‌ توانید بدون نیاز به شارژ، تا چندین ساعت از آن استفاده کنید. این محصول یکی از گران‌ ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است و ارزش مبلغی که برای آن پرداخت می‌‌کنید را دارد.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ

1.لپ تاپ MacBook Pro 16-inch M2 (2023)

لپ تاپ MacBook Pro 16-inch M2 (2023)
CPUM2 PRO
GPU16‑core integrated
حافظه رم16GB
حافظه لپ تاپ512GB SSD
صفحه نمایشنمایشگر لیکویید رتینا XDR
مشخصات لپ تاپ

به عنوان هنرمند، گرافیست و کسی که به دنبال خلق انیمیشن‌های سه بعدی است، به یک لپ‌تاپی نیاز دارید که بتواند خواسته‌های شما را به روشی قدرتمند و کارآمد برآورده کند. ما باید بگوییم که لپ تاپ مک بوک 2023 همان گزینه خلاقانه شماست! این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که پیچیده‌ترین وظایف مدل سازی و رندر سه بعدی شما را به راحتی انجام دهد.

مک بوک پرو 2023 اپل، مجهز به تراشه پیشرفته M2 Pro، با پردازنده قدرتمند 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته ای است که نرم افزارهایی مانند Blender، Maya و Adobe Creative Suite را به راحتی پوشش می‌دهد. این به معنای رندر سریع‌تر، پخش روان‌تر انیمیشن و یک طراحی فوق‌العاده است.

2.ASUS Zenbook Pro Duo 15  

CPUIntel i9 12th Gen
GPUGeForce RTX 3060
حافظه رم32GB
حافظه لپ تاپ4TB PCIe SSD
صفحه نمایشدارای Dual Screen setup
مشخصات لپ تاپ

اگر در زمینه مدل سازی، رندر سه بعدی و… به‌طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنید اهمیت داشتن یک لپ تاپ قدرتمند را می‌دانید. ASUS Zenbook Pro Duo 15 به عنوان ابزاری عالی برای جان بخشیدن به ایده‌های خلاقانه شما هنرمندان اینجاست. این لپ‌تاپ با قدرت پردازش، حافظه چشمگیر و قابلیت‌های گرافیکی خود، می‌تواند به راحتی از پس کارهای پیچیده سه بعدی برآید و آن را به رقیب برتر در سال 2023 تبدیل کند.

ویژگی برجسته Zenbook Pro Duo به شما این امکان را می‌دهد که دو صفحه نمایش به صورت همزمان داشته باشید. این نمایشگر موجب می‌شود، امور ساده‌تر را در کنار مدل سازی اصلی خود مدیریت کنید. همچنین شما دو مانیتور دارید که در یک دستگاه قرار دارند و هر جایی می‌توانید با خود ببرید.

3.لپ تاپ ASUS ROG Strix G17 GS713

لپ تاپ ASUS ROG Strix G17 GS713
CPUAMD Ryzen 9 7945HX 
GPUGeForce RTX 4060
حافظه رم64GB DDR5
حافظه لپ تاپ1TB PCIe SSD
صفحه نمایشدارای Immersive 2K Quad HD IPS
مشخصات لپ تاپ

این لپ تاپ مجهز به پردازنده AMD Ryzen 9 7945HX با 16 هسته، 32 رشته و سرعت حداکثر 5.4 گیگاهرتز است. به راحتی می‌توان توسط این لپ تاپ تمامی کارهای گرافیکی، انیمیشن‌سازی و رندر را انجام داد. رم 64 گیگابایتی DDR5 SODIMM با سرعت بالا توانایی های چندوظیفه‌ای شما را افزایش می دهد و این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید چندین نرم افزار طراحی را بدون مشکل مدیریت کنید.

4.لپ تاپ Acer Predator Helios 300

CPUIntel i7 12th Gen
GPUGeForce RTX 3060 
حافظه رم64GB
حافظه لپ تاپ2TB PCIe SSD
صفحه نمایشدارای Vibrant 15.6″ FHD IPS 165Hz
مشخصات لپ تاپ

برای غلبه بر چالش‌های پیچیده‌ای که در مسیر مدل سازی ممکن است با آن روبرو شوید، فقط یک راه وجود دارد. این لپ تاپ به شما در این مسیر سخت کمک می‌کند. Helios 300 با نسل دوازدهم Intel 14-Core i7-12700H که دارد بهترین گزینه برای شماست.

5.ADell Inspiron 7000 Series 7420cer

5.ADell Inspiron 7000 Series 7420cer لپ تاپ
CPUIntel i7 12th Gen
GPUIntel Iris Xᵉ Graphics
حافظه رم32GB
حافظه لپ تاپ 2TB SSD 
صفحه نمایشFHD+ Touch Screen Display
مشخصات لپ تاپ

لپ تاپ Inspiron 7420، از پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7-1255U پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای 10 هسته و 12 رشته است. این CPU می‌تواند وظایف مدل سازی و انیمیشن‌های پیچیده را با سرعت چشمگیر انجام دهد و بهره‌وری و زمان چرخش شما را افزایش دهد. بعلاوه، گرافیک یکپارچه Intel Iris Xᵉ تصاویری واضح و پر جنب و جوش را ارائه می‌دهد که یک مزیت قابل توجه برای کارهایی است که به جزئیات بالایی نیاز دارند.

6. لپLenovo Legion Pro 7

CPUCore™ i9-13900HX
GPUGeForce RTX™ 4070
حافظه رم 32 GB
حافظه لپ تاپ1TB
صفحه نمایش16 اینچ ” WQXGA (2560 x 1600)
مشخصات لپ تاپ

لپ‌تاپی که برخی از قوی‌ترین سخت‌افزارهای موجود در بازار را جمع‌آوری کرده است، سپس آن‌ها را به اندازه کافی خنک نگه می‌دارد تا در سطوح عالی عملکرد خود را انجام دهد. Lenovo Legion Pro 7 برای همه چیز از ویرایش اولیه تصویر گرفته تا رندر سه بعدی ایده‌آل است. شاسی فلزی که دارد به دوام آن را افزایش می‌دهد اما مطمئنا جذاب و زیبا نیست.

7.لپ تاپ MSI Creator Z17

لپ تاپ MSI Creator Z17
CPU Intel Core i9-12900H
GPUNvidia GeForce RTX 3080Ti
حافظه رم32GB
حافظه لپ تاپ1TB SSD
صفحه نمایش17in 2560×1600 IPS touchscreen
مشخصات لپ تاپ

Creator Z17 یک لپ تاپ گران قیمت است. این مدل از MSI در بخش عملکرد قوی است، وزن بالایی دارد و باتری‌های آن خیلی دوام نمی‌آورد. با این حال، وجود این قدرت در شاسی یک لپ‌تاپ، کار ساده‌ای نیست. سیستم خنک کننده به تنهایی از سه فن و پنج لوله حرارتی تشکیل شده است و باید به MSI به دلیل چنین مهندسی تبریک بگوییم.

سخن نهایی

زمانی که به دنبال بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ هستید، باید به دقت مشخصات مدلی که قصد خرید آن را دارید در نظر بگیرید. ممکن است بپرسید که دقیقا به چه مشخصاتی نیاز دارید؟ برای یک لپ تاپ مناسب برای انجام کارهای گرافیکی، به یکی از پردازنده‌های قدرتمند اینتل یا AMD نیاز دارید. در صورتی هم که به دنبال لپ تاپ‌ های سری مک بوک هستید تراشه M2 بهترین عملکرد را از این لحاظ دارد.

1. چگونه از بین سیستم‌های مختلف بهترین لپ تاپ را برای کارهای گرافیکی انتخاب کنیم؟

شما برای رندرینگ و امور گرافیکی، به یک سیتم قوی با پردازنده قدرتمند نیاز دارید. همچنین رم بالا و GPU نیز از دیگر موارد قابل توجه هنگام خرید لپ تاپ گرافیکی است.

2. آیا لپ تاپ های گیمینگ برای رندرینگ مناسب هستند؟

بله، این لپ تاپ‌ها با پردازنده‌های قدرتمند، پردازنده‌های گرافیکی با کیفیت بالا، و رم کافی عرضه می‌شوند پس همه اجزای ضروری برای مدل‌سازی سه بعدی را دارند.

3. آیا 64 گیگابایت رم برای مدلسازی مناسب است، یا زیاد می‌باشد؟

برای اکثر کارهای مدل سازی‌ها، 64 گیگابایت بیش از حد است. با این حال، برای پروژه های پیچیده، مانند انیمیشن سازی پیشرفته یا تجسم معماری، به عملکرد بهتر کمک می‌کند.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024