بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

خب می‌خوایم بریم سر مبحث جذاب گیمینگ و معرفی بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ. به نظر شما بهترین گیم کامپیوتر یه بازی استراتژیکه یا یه بازی ترسناک؟ به نظرتون بهترین بازی کامپیوتر جنگیه یا اسپرت؟ به نظرتون رتبه‌ی یک این جایگاه یعنی بهترین بازی کامپیوتری می‌تونه یه بازی شبیه‌سازی شده (simulator) باشه؟ خب در اینجا ما می‌خوایم 15 تا از بهترین بازی‌های کامپیوتر رو به ترتیب از رتبه‌ی 15 به 1 بچینیم. ببینین کدوم بازی‌هایی که شما انجام دادین جزو لیست 15 تا از بهترین بازی‌های کامپیوتری هستن و کدوم یکی از این بازی‌ها رو می‌خواین بذارین توی لیستتون تا برای آینده برین سراغشون. همین آغاز کار یه سوال! سلطان جاده‌ها رو بازی کردی؟! مکس پین یادته؟! با احترام به این بازی‌های نوستالژی و فوق‌العاده باید گفت این بازی‌ها جاشون توی لیست نیست جاشون توی دله!

یه نکته‌ی مهم اینه که در این نوشتار علاوه‌بر معرفی بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ به قدرت سیستمی که برای انجام این بازی‌ها نیازه هم اشاره‌ می‌کنیم تا شما بدونین برای انجام این گیم‌ها به چه مشخصاتی برای سیستم نیاز دارین. همچنین بهتون لپ تاپ‌های گیمینگی که برای انجام اون بازی خیلی مناسبن رو معرفی می‌کنیم.

بریم سراغ بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ…

فهرست مطالب

رتبه‌ی 15 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

بله…GTA V معرف حضور هستن. جالبه بدونین این بازی در سال 2013 که عرضه شد در روز اول عرضه 800 میلیون دلار فروش رفت. این بازی همون‌طور که خودتونم می‌دونین 3 شخصیت اصلی داره و دارای 69 مرحله اصلی و 60 مرحله فرعیه. شما می‌تونین این بازی رو هم به صورت اول شخص و هم به صورت سوم شخص پیش ببرین و جزو اولین بازی‌های Open World محسوب می‌شه. فکر می‌کنم همه با هم به اینکه GTA V یکی از غول‌های دنیای گیمه و باید در لیست بهترین بازی کامپیوتر جهان حضور داشته باشه هم نظریم. در یک کلام راجع به این بازی میشه گفت: old but gold 👑 راستی آخر بازی کدوم شخصیت رو کُشتی؟! تِروُر دیوونه؟! می‌تونی هیچکدوم از رفیقاتو نکشی، به خصوص یه کهنه سرباز رو! 😉

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

سازندگان بازی اعلام کردن که این بازی می‌تونه تا رزولوشن 4K و حتی بالاتر هم روی رایانه شخصی اجرا بشه. GTA V برای اجرا در تنظیمات متوسط به Nvidia GTX 660 یا AMD HD 7870 نیاز داره. این گزینه اقتصادی و حداقلی برای انجام این بازیه. فراموش نکنید این بازی در ارائه جزییات بی‌نظیره پس گیمرهایی که می‌خوان حداکثر تجربه رو داشته باشن و لذتشو ببرن، اگه می‌خوان بازی با سرعت 60 فریم در ثانیه در 1440p یا 4K اجرا بشه، رفتن به بالاتر از این سطح سخت افزاری خیلی توصیه میشه.

 حداقل مشخصات مورد نیازمشخصات توصیه شده
سیستم عاملWindows 7 – Service Pack 1 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core 2 Quad CPU Q6600 / AMD Phenom 9850Intel Core i5 3470 / AMD X8 FX-8350
رم4 گیگابایت8 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia 9800 GT / AMD HD 4870Nvidia GTX 660 / AMD HD 7870
DirectXDirect X 10Direct X 11
حافظه ذخیره سازی72 گیگابایت72 گیگابایت

 

معرفی لپ تاپ 16.1 اینچی اچ پی مدل OMEN 16-b1003nia i7-16GB -1TBSSD-8GB مناسب برای انجام بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی 14 لیست بهترین بازی کامپیوتر: The Witcher 3: Wild Hunt

شخصیت سیری در ویچر 3

یه بازی با یه شمشیر سنگین، زره و سرشار از لحظات غیر منتظره و میخکوب کننده. چندین سال پیش که وایلد هانت توسط استودیوی لهستانی سازندش به جهان معرفی شد، توسط منتقدین مورد تحسین و ستایش قرار گرفت. دو اپیزود قبلی این بازی از داستان سرایی بسیار عالی بهره می‌بردن و در ژانر نقش آفرینی بی‌نظیر بودن. با ورود وایلد هانت و تشکیل یه سه گانه (تریلوژی)، این زیبایی و افتخار بیشتر شد و در اون سال‌ها کمپانی سی دی پراجکت با ارائه وایلد هانت دست به یک عمل بلندپروازانه و جاه‌طلبانه زد که کاملا هم توش موفق بود. این بازی ثابت کرد که تکنولوژی قوی می‌تونه هنربازی‌سازی رو به مرحله بالاتری ببره و تجربه بازی کردن رو به طور شگفت انگیزی متفاوت کنه. این بازی هرگز خسته کننده نمی‌شه.

شما در اکثر زمان بازی در قالب شخصیت اصلی بازی یعنی گرالت ایفای نقش می‌کنین. اما اگه این بازی رو انجام دادین مسلما چهره‌ی بالا رو می‌شناسین. ciri یکی از شخصیت‌های فرعی این بازیه که این امکان رو دارین دقایقی به جای اون ایفای نقش کنین و جهان رو از منظر و چشم انداز این کاراکتر ببینین. سیری تاثیر شگرفی در این بازی داره و مدت زمانی که در قالب این شخصیت بازی می‌کنین به غایت تاثیرگذار و قابل لمسه. احتمالا شما هم دلبسته‌ی این شخصیت بازی شدین و می‌دونین بین ویتچرها بودن و شمشیرزنی به سبک تله پورت و ویتچر تنها از این کاراکتر محکم و عمیق برمی‌آید.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

باید خدمتتون عرض کنم این بازی یه سیستم خوب با گرافیک فوق‌العاده می‌خواد. اجرای Witcher 3 بر روی هر سیستمی که قدرت کمتری نسبت به GTX 770 و یک پردازنده قوی داشته باشه، منجر به تولید تصویر با سرعت زیر 30 فریم بر ثانیه می شه که اصلا خوب نیست. با این حال حتی کارت‌هایی مثل RTX 2060 و بالاتر هم نمی‌تونن این بازی رو با وضوح بالاتر از 1440p اجرا کنن، به خصوص اگه امیدوارید بتونین این بازی رو با سرعت بیش از 60 فریم در ثانیه دریافت کنید. باید گفت در صورت استفاده از NVIDIA با فعال کردن ویژگی Nvidia HairWorks می‌تونین کیفیت زنده‌تری از شخصیت بازی داشته باشین اما خیلی روش حساب نکنین. به تصویر در آوردن موهای افشون و پریشون Geralt of Riva یک فشار عظیم برای اکثر GPUها محسوب میشه! راستی سریالشو یعنی سریال The Witcher رو دیدین؟

 حداقل مشخصات مورد نیازمشخصات توصیه شده
سیستم عاملWindows 7 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i5-2500K / AMD Phenom II X4 940Intel Core i7 3770 / AMD FX-8350
رم6 گیگابایت8 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTX 660 / AMD Radeon HD 7870Nvidia GTX 770 / AMD Radeon R9 290
DirectXDirect X 11Direct X 11
حافظه ذخیره سازی35 گیگابایت35 گیگابایت

 

معرفی لپ‌ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming fx506hc-hn004w i5-16GB-512SSD-4GB مناسب برای انجام بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی 13 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Crysis 3

بهترین بازی کم حجم کامپیوتر و لپ تاپ: Crysis 3

در این لیست ما Crysis 3 بهترین بازی کامپیوتری کم حجم محسوب میشه

این بازی با حجم 17 گیگابایت در این لیست لقب بهترین بازی کم حجم کامپیوتر رو به خودش اختصاص می‌ده. سازنده این بازی کمپانی Crytek Frankfurt و ناشر این بازی Electronic Arts هستش و در ادامه‌ی قسمت‌های پیشین وارد بازار شد. این بازی در سبک First-person shooter (تیر انداز اول شخص) انجام می‌شه و هدفش اینه که شما یه شکارچی واقعی بشین! سناریوی بازی در ادامه‌ی ورژن دو شکل می‌گیره اما در اصل در داخل بازی سال‌هاست که از Crysisi 2 گذشته و بیگانه‌هایی به نام Ceph در زمین رشد یافتن و شرکتی به اسم CELL بر کره‌ی زمین تسلط پیدا کرده و بردگی تنها راه ادامه‌ی زندگیه. اما این همه‌ی داستان نیست. شخصیتی به نام‌ Prophet (پیامبر) هدفی داره. نابودی cell… این بازی با توجه به ویژگی‌های بصری که داره مسلما در لیست بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ قرار می‌گیره.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

با اینکه ابتدای معرفی Crysis 3 گفتیم این بازی بهترین بازی کم حجم کامپیوتر رو به خودش اختصاص می‌ده اما تقریباً هیچ رایانه‌ای نمی‌تونه Crysis اصلی رو در هنگام راه اندازی اجرا کنه! 😎 حتی امروزه بسیاری از رایانه‌های گیمینگ هنوز زیر قدرت این بازی قرار دارن. به همین خاطر این بازی و سایر نسخه‌هاش (Crysis Remastered) به بد اجرا شدن حتی در سرعت 40 فریم برثانیه شناخته می‌شن. پس اجازه ندید که توصیه GTX 560 شما رو فریب بده. همچنین این بازی بسیار بیشتر از 1 گیگابایت VRAM استفاده می‌کنه. حتی استفاده از RTX 3080 در این بازی تضمینی برای ثبات 60 فریم بر ثانیه در رزولوشن 4K نخواهد بود. به خاطر داشته باشین که Crysis 3 در فوریه 2013 یعنی خیلی سال پیش منتشر شد و حتی بعد از این همه مدت سوالِ ( آیا این سیستم می‌تونه Crysis رو اجرا کنه؟ ) هنوز هم مثل همیشه پابرجاست…

 حداقل مشخصات مورد نیازمشخصات توصیه شده
سیستم عاملWindows 7 or 8Windows 7 or 8
پردازندهIntel Core 2 Duo / AMD Athlon 64X2Intel Core i5-750 / AMD Phenom II X4 805
رم3 گیگابایت4 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTS 450 / AMD Radeon HD5770Nvidia GTX 560 / AMD Radeon HD5870
DirectXDirect X 11Direct X 11
حافظه ذخیره سازی17 گیگابایت17 گیگابایت

 

معرفی لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ایسوس مدل ASUS ROG Gaming G513QY-SG15.R96800-16-512SSD-12GB مناسب برای انجام بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی 12 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Deus Ex: Mankind Divided

deus ex

یک بازی از سال 2016 در لیست بهترین بازی کامپیوتری جهان. یک بازی با نهایت بهره‌وری از اول شخص و مخفی کاری‌های بسیار در محیط باز. این بازی هم در ادامه‌ی نسخه‌های قبلی به بازار عرضه شد و در نسخه‌ی قبلی این بازی شاهد سه انتخاب مختلف برای پایان بازی  و رقم خوردن سرنوشت آگمنت‌ها و انسان‌ها بودیم. اما اگر نسخه‌های قبلی رو بازی نکردین اشکالی نداره. ابتدای این نسخه به شما پیشنهاد داده میشه وقایع نسخه‌های قبلی رو در یک ویدیو مشاهده کنین و از سر و ته داستان با خبر بشین.  اینجا شما در شخصییت  آدام جنسن  ناجی انسان‌ها هستین.

 این بازی یک حالت خطی رو طی نمی‌کنه و شاهد شاخه برگ‌های بسیار زیاد در شرایط بازی هستیم و به همین خاطر شاید مورد علاقه‌ی سبک داستان‌سرایی همه نباشه. مثل اینه که شما یه رمان سرشار از خرده‌ داستان بخونین و خب این برای خیلی‌ها جذاب و برای خیلی‌ها هم کسل کنندست. البته این بازی در گیم پلی یه شاهکار محسوب میشه و مسلما یکی از بهترین بازی‌‌های کامپیوتریه. در ابتدای بازی از شما خواسته میشه کنترلر خودتون رو انتخاب و تنظیم کنین و از تیراندازی و بروزرسانی اسلحه‌ها در داخل شهر پراگ با کلی جزییات لذت ببرین.  همچنین اگه علاقه به کد نویسی دارین این بازی خوراک شماست… در Deus Ex: Mankind Divided بخشی بنام Breach وجود داره و Breach داستان گروهی هکر بنام ریپر (Reaper) هستش که شما هم جزوی از اونایید. این بازی برای اهلش مسلما یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتر و لپ تاپ محسوب میشه.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

Dawn Engine Eidos Montreal به دلیل استفاده گسترده از عملکرد GPU بدنامه و در هنگام استفاده از تنظیمات فوق العاده به 6 گیگابایت VRAM نیاز داره. بهبود بصری مطمئناً ارزشش رو داره و یک دیستوپیا ( ژانر علمی-تخیلی که در بستر یه ویران‌شهر اتفاق میوفته و متضاد اتوپیا محسوب میشه) واقعی رو ارائه می‌ده که فقط با بازی Cyberpunk 2077 قابل مقایسه است. بر اساس یک تست بنچمارک انجام شده توسط ETeknix سرعت 60 فریم در ثانیه فقط در یک GTX 1080 یا بهتر اتفاق می افته. پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا برای اجرای این بازی با کیفیت 1440p یا 4K کاملا توصیه میشن.

 حداقل مشخصات مورد نیازمشخصات توصیه شده
سیستم عاملWindows 7.1 – SP1 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i3-2100 / AMD equivalentIntel Core i7-3770K / AMD FX 8350 Wraith
رم8 گیگابایت16 گیگابایت
پردازنده گرافیکیAMD Radeon HD 7870 / Nvidia GTX 660Nvidia GTX 970 / AMD Radeon RX 480
DirectXDirect X 11Direct X 11
حافظه ذخیره سازی45 گیگابایت55 گیگابایت

 

معرفی لپ‌ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ASUS TUF Gaming FA507RE-A15.R73050T R7-8-512SSD-4GB مناسب برای انجام بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی 11 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Metro Exodus

metro exodus

یک شهر مسکو بعلاوه‌ی یک شرایط آخر زمانی و یک شوتر اول شخص می‌شود: Metro Exodus. به این ترکیب مقداری بمب اتم، شرایط سفر و مهاجرت و یک شخصیت اصلی به نام آرتیوم هم اضافه کنید. برخلاف نسخه قبلی این بازی یعنی Last Night این نسخه از مترو یعنی Exodus ( خروج ) از پایان‌های مختلف بهره نمی‌بره و برای همه‌ی گیمرها، بازی از یک نقطه آغاز و به یک نقطه هم ختم می‌شه. نسخه‌های قبلی مترو یعنی 2033 metro و Last Light در ایستگاه‌های متروی درون شهری و در فضای ناامیدی اجرا می‌شدن اما در این نسخه آرتیوم با امید برای پیدا کردن جایی خارج از مسکوی رادیواکتیو شده یاران خودشو همراه می‌کنه تا از شهر “خروج” کنن. این بازی با بهره‌گیری از جلوه‌های بصری فوق‌العاده، مسلما جایگاهی در بین بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ داره.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

بنچمارک‌های PC Gamer در پایین‌ترین تنظیمات نشون می‌ده که در هر کارت گرافیکی پایین‌تر از GTX 1070 سرعت کمتر از 60 فریم در ثانیه به دست میاد. برای بالا بردن حداکثر سرعتِ همه چیز، به کارت RTX مانند 2060 یا بالاتر نیاز دارید. Metro مطمئناً به رایانه های شخصی قدرتمند با ویژگی‌های بصری خفن پاسخ بهتری می‌ده.

 حداقل مشخصات مورد نیازمشخصات توصیه شده
سیستم عاملWindows 7 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i5-4440 / AMD equivalentIntel Core i7-4770k / AMD equivalent
رم8 گیگابایت8 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTX 670 / 1050 / AMD Radeon HD 7870Nvidia GTX 1070 / RTX 2060 / AMD RX VEGA 56
DirectXDirect X 11Direct X 12
حافظه ذخیره سازی59 گیگابایت59 گیگابایت

 

معرفی لپ‌ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل Asus TUF FX707ZC-HX052W i5-8-512SSD-4GB مناسب برای انجام بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی 10 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Kingdom Come: Deliverancec

kingdom come deliverance

در یک فضای واقع‌گرایانه، با یک داستان سرایی و شخصیت پردازی خوب، هِنری قهرمان داستان رو دنبال کنید. داستان بازی کینگدام کام در اوایل قرن ۱۵ میلادی و در سرزمینی به نام بوهمیا فضاسازی می‌شه. پس از مردن پادشاه محبوب این سرزمین، افرادی سعی بر آشوب و تحکم بر اوضاع دارن. هنری پسر یه آهنگر سادست و پس گرفتن پول پدرش از یکی از افراد روستا دست مایه‌ای میشه تا اتفاقی تلخ براش بیوفته و مسیر و روند بازی در چنین شرایطی شکل بگیره.

همه‌ی کاراکترهای بازی به شکل بسیار خوبی خلق شدن و جزیبات زیادی دارن. در این داستان از ماموریت‌های سخت و پر چالش، اتفاقات شگفت انگیز و عنصر غافل‌گیری خبر خاصی نیست پس اگه به فضای واقع‌گرا، مبارزه با سلاح سرد و سوارکاری با اسب، جزیبات و فضاسازی اهمیت می‌دید سراغ این بازی برید. این بازی برای کسایی که دنبال هیجانِ به اندازه در کنار داستان و شخصیت پردازی خوب هستن بسیار مناسب و در بین 15 بازی برتر ویدیویی کامپیوتر و لپ تاپ قرار داره.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

این بازی از همون موتوری استفاده می‌کنه که بازی بدقلق crysis از اون بهره برده و یکی از بازی‌های سخت برای اجراست. علیرغم اینکه گفته می شه این بازی به کارت گرافیک GTX 1060 و یک پردازنده قوی نیاز داره (و نمی تونیم 16 گیگ رم لازم رو فراموش کنیم) کسانی که از GTX 1080Ti استفاده کردن هم همچنان در حین بازی افت فریم رو تجربه می کنن. حتی کارت‌های RTX برای اجرای این بازی با وضوح‌های بالاتر مشکل دارن.

 حداقل مشخصات مورد نیازمشخصات توصیه شده
سیستم عاملWindows 7 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i5-2500K / AMD Phenom II X4 940Intel Core i7 3770 / AMD FX-8350
رم8 گیگابایت16 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTX 660 / AMD Radeon HD 7870Nvidia GTX 1060 6GB / AMD Radeon RX 580
DirectXDirect X 11Direct X 11
حافظه ذخیره سازی70 گیگابایت90 گیگابایت

 

معرفی لپ تاپ 16.1 اینچی اچ پی مدل Victus HP-16-d1011nia i7-16GB -1TBSSD-6GB مناسب برای انجام بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی 9 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Shadow of the Tomb Raider

shadow of the tomb raider

این بازی توسط ایداس مانتریال و با همکاری استودیو کریستال داینامیک ساخته شده و مثل سری‌های قبلی تام رایدر خلاصه میشه در ماجراجویی! لاراکرافت (Lara Croft) اینبار هم تیر و کمان خودش رو بر دوش داره و قراره از کلی مقبره و معبد با فضاهای اسرار آمیز عبور کنه و به جنگ آنتاگونیست (ضدقهرمان، هماورد) خودش بره. اینبار هم لارا کرافت شخصیتی مغرور و با توانایی جسمی و مهارت بالا داره که تمام دشمنان حتی از نامش می‌ترسن. بازی در اتمسفری خوب هرچند با داستان سرایی قابل حدس اتفاق میوفته. از اتفاقات خوبی که در این بازی افتاده میشه به موسیقی خوب و افکت‌های صدایی متنوع اشاره کرد.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

این فصل از داستان لارا کرافت از نظر بصری بسیار خیره کننده و متنوع‌تر از همیشه‌ست. بازی قبلی از نظر CPU برای سیستم مورد نیاز هیچ محدودیت به خصوصی نداشت و Shadow of the Tomb Raider همچنان به این سنت ادامه می‌ده.

البته حتی با نرخ‌های تازه‌سازی متوسط نمی‌تونید با چیزی کمتر از کارت گرافیک GTX 1060 همراه با قدرت پردازنده چیزی مانند پردازنده i7 4770K از این بازی لذت ببرید. 

 حداقل مشخصات مورد نیازمشخصات توصیه شده
سیستم عاملWindows 7 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i3-3220 / AMD EquivalentIntel Core i7 4770K / AMD Ryzen 5 1600
رم8 گیگابایت16 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia 650TI / AMD R7 250xNvidia GTX 1060 6GB / AMD Radeon RX 480
DirectXDirect X 11Direct X 12
حافظه ذخیره سازی40 گیگابایت40 گیگابایت

 

معرفی لپ‌ تاپ 17.3 اینچی ایسوس مدل Asus TUF FX706HM-HX031W i5-16-512SSD-6GB مناسب برای انجام بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی 8 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Project CARS 2

project cars 2

از یه بازی مسابقه‌ای اتوموبیلرانی چه انتظاری داری؟ یه جواب می‌تونه این باشه که این بازی تا حد امکان به مسابقات واقعی شبیه باشه و تجربه‌ی نزدیک به واقعیت رو تداعی کنه. خب استودیوی اسلایتلی مُد هم به همین موضوع فکر کرده و اگه بخوایم اسم کامل این بازی رو بخونیم (Project Community Assisted Racing Simulator) می‌فهمیم این یه بازی سیمیولیتور یا شبیه‌سازی شدست پس میشه ازش انتطار تجربه‌ی نزدیک به واقعیت رو داشت. شبیه‌سازی دقیق خودروها و ایجاد مسابقات مختلف موتور اسپرت اعم از رالی، لمانز، کارتینگ و تورینگ باعث شده تا پراجکت کارز در این نوع بازی سرآمد باشه.

در این بازی افکت‌های صوتی و شبیه سازی‌های دینامیکی شرایط آب و هوایی همگی فوق‌العاده است. اگه این بازی رو در درجه‌ی سختی بالا و غیرفعال بودن سیستم‌های کمکی راننده انجام بدید، استرس و دقت لازم در بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی رو به خوبی درک می‌کنید و می‌فهمید کوچک‌ترین اشتباه بعد از چندین ساعت مسابقه امکان داره تمام زحماتتون رو در کسری از ثانیه به هدر بده.  مسلما قهرمانی در شرایطی که کلی تمرین کردین و کلی تنظیمات روی ماشین انجام دادین و روز مسابقه ساعت‌ها روندین هم طعم دلچسبی داره. 

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

Project CARS 2 یکی از خیره کننده‌ترین بازی‌های ورزشی موجود در جهانه  که نسبت به نسخه قبلی خودش بسیار بهبود یافته. گرافیک نسبتا واقع گرایانه‌ست و این که حتی برای نصب این بازی به حداقل 50 گیگابایت فضای خالی نیاز دارید، باید گواهی بر میزان جزئیاتش باشه.

با این حال  این CPU ست که در این بازی سهم بزرگی از کار رو بر عهده داره. Project CARS 2 به جای مسابقه آرکید، تاکید زیادی بر شبیه سازی داره و فشار زیادی رو بر CPU رایانه شخصی وارد می کنه. به همین دلیله که پردازنده‌ای که برای اجرای Project CARS 2 توصیه می‌شه، یه i7 6700K سنگینه، همراه با یه کارت گرافیک GTX 1080 رده بالا و این فقط برای دستیابی به کیفیت 1080p است. پروجکت کارز 2 مسلما به عنوان یه شبیه سازی موفق عمل کرده و در لیست بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ جایگاه خودشو داره.

 

حداقل مشخصات مورد نیاز

مشخصات توصیه شده

سیستم عاملWindows 7 – SP1 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i5 3450 / AMD FX-8350Intel Core i7 6700k
رم8 گیگابایت16 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTX 680 / AMD equivalentNvidia GTX 1080 / AMD Radeon RX480
DirectXDirectX 11DirectX 11
حافظه ذخیره سازی50 گیگابایت50 گیگابایت

 

معرفی لپ‌ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IAH7-JUS i7-16-512SSD-4GB مناسب برای انجام بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی 7 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Assassin’s Creed: Valhalla

assassins creed valhalla

ما اومدیم! مگه میشه لیست تهیه کرد از بهترین بازی های کامپیوتری و Assassin’s Creed توش نباشه؟! والهالا مسلما یکی از بهترین‌های دنیای بازی کامپیوتری محسوب می‌شه. این بازی سرعت و ساختار خوبی داره و بازی با ریتم فوق‌العاده‌ای جلو میره و پلیر رو با خودش همراه می‌کنه. والهالا سه داستان مختلف به نمایش می‌ذاره و با این سه داستان پیش می‌ره بنابراین شاهد یه روایتِ باکیفیت و گیرا هستیم.

تمام شخصیت‌ها از قهرمانان، ضدقهرمانان و شخصیت‌های خاکستری داستان بسیار خوش پرداخت هستن و روایت داستانی خوبی دارن. همچنین از نظر بصری Valhalla دارای افکت‌ها، نورپردازی و جلوه‌های بسیار زیباییه. موسیقی نقش خوبی در بازی ایفا می‌کنه و اگه این کافی نیست، حین سوار شدن بر کشتی می‌تونید از خدمه بخواید دست جمعی براتون آواز بخونن…

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

حداقل GPU مورد نیاز برای اجرای این بازی یه GTX 960 است و این برای وضوح 1080p در 30 فریم بر ثانیه در تنظیمات کم پیشنهاد شده. برای 60 فریم بر ثانیه در تنظیمات بالا به GTX 1080 یا بهتر نیاز دارید. با توجه به ماهیت جهان باز والهالا، این نباید تعجب‌آور باشه، اما زمانی که وضوح رو افزایش می دید این نیازها شدید می‌شن.

 

حداقل مشخصات مورد نیاز

(Low, 1080p, 30 FPS)

مشخصات توصیه شده

(High, 1080p, 60 FPS)

سیستم عاملWindows 10 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i5-4460 / AMD Ryzen 3 1200Intel Core i7-6700 / AMD Ryzen 7 1700
رم8 گیگابایت8 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTX 960 / AMD R9 380Nvidia GTX 1080 / AMD Vega 64
DirectXDirect X 11Direct X 11
حافظه ذخیره سازی50 گیگابایت50 گیگابایت به صورت SSD

 

معرفی لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی اچ پی مدل HP VICTUS 15-fa0246nw i5-16GB-512SSD-RTX3050Ti-4GB مناسب برای انجام بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی 6 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 

راک ستار گیمز اینجاست تا بگه علاوه‌بر ساخت GTA می‌تونه شاهکارهای دیگه‌ای رو تحویل جامعه بده! یه بازی جهان باز با یه دنیا تکاپو و پویایی. در روایت شروع این داستان، گروه مورگان پس از یه سرقت ناموفق به سمت کوهستان فرار کردن  و بازی از یه کوه پوشیده از برف و به صورت طوفانی خودشو به پلیر عرضه می‌کنه. آرتور مورگان شخصیت قوی‌ای داره که تنها هدفش کنار هم نگه داشتن گروه و خانوادشه از این رو میشه به عنوان یه رهبر فوق‌العاده روش حساب کرد. بازیگر نقش آرتور مورگان در این گیم راجر کلارکه. شخصیت آرتور دارای پیچیدگی زیاد و منحصر به فرده و مسیر آرتور به رستگاری بارها مورد تمجید قرار گرفته. منتقدین همچنین اون رو به خاطر به وجود آوردن دنیای درون‌داستانی تحسین کردن. راجر کلارک برای اجرای شخصیت مورگان نامزدی‌های بسیاری رو به خودش اختصاص داد و جایزهٔ بهترین ایفاکننده رو درجوایز بازی 2018 دریافت کرد.

در این بازی آزادی عمل پلیر خیلی بالاست و همچنین کمپانی راک استار برای روایت داستان غنی و گیراش، طی بازی به کاربر جهت‌هایی می‌ده. واقع‌گرایی و توجه بالا به جزییات از خصلت‌های خوب و فوق‌العاده‌ی این بازیه. مسلما این بازی ارزش بالایی برای پلیرها داره. بهتون پیشنهاد می‌شه اگه هنوز سراغش نرفتید، یه سَری بهش بزنید. Red Dead Redemption 2 جزو بهترین بازی های کامپیوتری محسوب میشه و یه بازی همه چی تکمیله.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

این ماجراجویی وسترن در سال 2019 بر روی رایانه شخصی منتشر شده. Red Dead Redemption 2 روی رایانه شخصی در صورتی که مشخصات توصیه شده رو نداشته باشید با لکنت و افت FPS مواجه میشه.

الزامات توصیه شده هم چیزی برای خنده نداره! برای کاربران Nvidia یه GTX 1060 یا بالاتر برای یه تجربه عالی کاملاً ضروریه. کاربران AMD برای دریافت چنین نتایجی باید Rzen 5 1500X یا بالاتر رو انتخاب کنن. دقیقاً مانند جی تی ای Red Dead Redemption 2 از  رم استفاده زیادی می‌کنه و برای اجرای روان به 12 گیگابایت نیاز داره. اگر این الزامات رو برآورده کنید، از نظر بصری تاثیرگذارترین بازی Rockstar تا به امروز رو تجربه خواهید کرد.

 

حداقل مشخصات مورد نیاز

مشخصات توصیه شده

سیستم عاملWindows 7 – SP1 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i5-2500K / AMD FX-6300Intel Core i7-4770K / AMD Ryzen 5 1500X
رم8 گیگابایت12 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTX 770 / AMD Radeon R9 280Nvidia GTX 1060 6GB / AMD Radeon RX 480
DirectXDirect X 12DirectX 12
حافظه ذخیره سازی150 گیگابایت150 گیگابایت

 

رتبه‌ی 5 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Far Cry 6

بهترین بازی جنگی کامپیوتر FAR CRY 6

لقب بهترین بازی جنگی کامپیوتر 

بهترین بازی جنگی کامپیوتر در لیست بهترین بازی کامپیوتر اختصاص پیدا می‌کنه به فار کرای 6. یه دیکتاتو با بازی بازیگر Breaking Bad یعنی جانکارلو اسپوزیتو! یه دیکتاتور با باور عمیق و متعصبانه به اعتقادات خودش در مقابل شما قرار می‌گیره. یه دیکتاتور کاریزماتیک که دنی روهاس یعنی قهرمان داستان به سراغ اون می‌ره… به انتخاب پلیر شخصیت قهرمان بازی یعنی دنی روهاس می‌تونه مرد یا زن باشه. پس باید بدونید شخصیت پردازی شما از انتخاب جنسیت بازیکن تا تنوع اسلحه‌ها و … رو شامل می‌شه.

در فار کرای 6 هم شما باید با حیوانات مختلف بجنگید یا با اونها تعامل کنید. حتی گاهی می‌تونید یه حیوان ( مثلا تمساح! اگه اهلش باشید!) رو با خودتون به همراه داشته باشید و برای حمله به دشمنانتون از اون کمک بخواین. گان پلی بازی به غایت معرکست. تیم نویسندگان این بازی با تعامل با سازندگان فضا تونستن داستان پردازی، موقعیت و فضاسازی رو در خدمت همدیگه به کار ببرن و  تجربه‌ای بسیار گیرا و جذاب در اختیار شما قرار بدن. پس اگه انقلاب علیه یه دیکتاتور به کمک شورشیان محلی برای شما هم جذابه به هیچ وجه بهترین بازی جنگی کامپیوتر در این لیست یعنی Far Cry 6 رو از دست ندید.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

Far Cry 6 پر تقاضاترین عنوان Far Cry است که برای رسیدن به سرعت 60 فریم در ثانیه با وضوح 1080p به GTX 1080 و Ryzen 5 3600X نیاز داره. اگه می‌خواید این بازی رو با وضوح 4K بازی کنید، به 16 گیگابایت VRAM نیاز دارید؛ به این معنی که برای اجرای این بازی با کیفیت 4K به یه RTX 3090 نیاز دارید. شما همچنین به یه CPU قدرتمند نیاز دارید تا این بازی رو به وضوح بالاتر با 120 فریم بر ثانیه یا بالاتر ببرید تا بتونید بهترین بازی جنگی کامپیوتر این لیست رو بهتر اجرا و بازی کنین.

 

حداقل مشخصات مورد نیاز

(30 فریم بر ثانیه)

مشخصات توصیه شده

(60 فریم بر ثانیه)

سیستم عاملWindows 10 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i5-4460K / AMD Ryzen 3 1200Intel Core i7-7700K / AMD Ryzen 5 3600X
رم8 گیگابایت16 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTX 960 / AMD RX 460Nvidia GTX 1080 / AMD RX Vega 64
DirectXDirectX 12DirectX 12
حافظه ذخیره سازی60 گیگابایت60 گیگابایت
 

رتبه‌ی 4 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 بهترین بازی کامپیوتر دیستوپیایی

یکی از مهمترین بازی‌های چند سال اخیر. یه بازی خاص، سلیقه‌ای و با گرافیک بالا. کمپانی سی دی پراجکت در این بازی علاوه بر ایجاد یه دنیای جهان باز و اکشن خوب، به داستان سرایی به معنایی بها داده که شما با کاراکترهای بازی عملا زندگی خواهی کرد. استفاده از کاراکترهایی با چهره‌های آشنا مثلا کاراکتر جانی سیلورهند، با هنرنمایی کیانو ریوز به تاثیر این بازی افزوده و چهره‌ها و صداها کاملا بر روی شخصیت‌ها  نشستن.

این بازی جزئیات خوبی رو به نمایش می‌ذاره و از نظر بصری بسیار خوشاینده. دیالوگ‌ها اونقدر خوب هستن که سایبرپانک 2077 در حد یه رمان داستانی ارتقا پیدا می‌کنه و شما به جای رد کردن دیالوگ‌های بازی به اون‌ها شکل می‌دین و تبدیل به بخش لذت بخش بازی برای شما می‌شه. به جرات می‌شه گفت این بازی در ژانر تخیلی و دیستوپیا به عنوان بهترین بازی برای کامپیوتر و لپ تاپ شناخته می‌شه.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

محیط بازی سایبرپانک 2077 یعنی نایت سیتی (شهر شب) یه دیستوپیاست که برای کاوش به یه کامپیوتر نسبتا قدرتمند نیاز داره. این بازی حافظه سیستم شما رو عملا می‌جود و برای اجرای حداقل تنظیمات به GTX 780 و 8 گیگابایت رم نیاز داره. اگه می‌خواید به زیبایی تنظیمات Cyberpunk رو دریافت کنید، حداقل به یه GTX 1060 (نسخه 6 گیگابایتی) و 12 گیگابایت رم نیاز دارید.

حتی با وجود این مشخصات، Cyberpunk در برخی مواقع برای حفظ یه نرخ فریم ثابت تلاش می‌کنه و اگه می خواید این بازی رو با کیفیت 4K با 60 فریم در ثانیه بازی کنید، اون رو فراموش کنید. حتی بهترین مشخصات رایانه شخصی هم نمی‌تونن این نرخ فریم روبه طور مداوم حفظ کنن.

 

حداقل مشخصات مورد نیاز

مشخصات توصیه شده

سیستم عاملWindows 7 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i5-3570K / AMD FX-8310Intel Core i7-4790 / AMD Ryzen 3
رم8 گیگابایت12 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTX 780 / AMD Radeon RX 470Nvidia GTX 1060 6GB / GTX 1660 Super / Radeon RX 590
DirectXDirectX 12DirectX 12
حافظه ذخیره سازی70 گیگابایت

70 گیگابایت

 

می‌رسیم به 3 تا از بهترین بازی های کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی 3 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Final Fantasy XV

final fantasy xv

وقتی بحث از فاینال فانتزی میشه نسخه ‌های 7 و 10 به عنوان شاهکار در نظر کسانی که این بازی رو دنبال می‌کنن به یاد می‌آد. حالا فاینال فانتزی 15 در لیست بهترین بازی‌ کامپیوتر قرار داره و دنیایی سرشار از غم و شادی درونش جریان پیدا کرده. داستان بازی روایتگر شاهزاده نوکتیسه که برای آشنایی با شهر insomnia (بی‌خوابی) از قصر خارج و با دوستانش همراه میشه و اتفاقات این بازی در اثر یه عهد شکنی رقم می‌خوره.

اگه انیمه‌ی  Kingsglaive Final Fantasy XV رو دیده باشین مسلما از اتفاقات بازی با خبر هستین اما اگه این انیمه رو ندیدین، کمپانی سازنده بازی با به کار بردن بخش‌هایی از این انیمه شما رو در جریان اتفاقات قرار می‌ده.

راستی شاهزاده! به حرف همراهانتان یعنی پرومتو و ایگنیس گوش ندید و وقتی به شما می‌گن: <شب در جاده‌های اینسومنیا خطرناک است و باید استراحت کنیم> کار خودتان رو کنید و به سراغ جاده‌های شب برین چون مبارزات شبانه این بازی بسیار چالش انگیز و دلچسبن.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

با استفاده از گرافیک درجه یک و برخی از خیره کننده‌ترین گرافیک‌ها و به کمک بهره گیری از فیزیک پیشرفته! (فناوری GameWorks) باز هم این بازی واقعاً توانایی سیستم شما رو آزمایش می‌کنه. ما هنوز از 155 گیگابایت فضای آزاد مورد نیاز برای اجرای این بازی با کیفیت 4K در تعجب هستیم. درسته برای اجرای این بازی در بالاترین تنظیمات خود به 155 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارید! و حتی در این صورت، نمی‌تونیم 60 فریم بر ثانیه رو با هیچ چیز کمتر از کارت RTX و 16 گیگابایت رم تضمین کنیم. یک GTX 1060 (6 گیگابایت) برای این بازی توصیه می شه، اما این توصیه برای وضوح 1080p در 30 فریم بر ثانیه است.

 

حداقل مشخصات مورد نیاز

(720p 30fps)

مشخصات توصیه شده

(1080p 30fps)

سیستم عاملWindows 7 – SP1 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i5-2500 / AMD FX-6100Intel Core i7-3770 / AMD FX-8350
رم8 گیگابایت16 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTX 760/1050 / AMD Radeon R9 280Nvidia GTX 1060 6GB / Radeon RX 480
DirectXDirectX 11DirectX 11
حافظه ذخیره سازی100 گیگابایت100گیگابایت

 

رتبه‌ی 2 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Forza Horizon 5

Forza Horizon 5 بهترین بازی کامپیوتر آرکید ریسینگ

Forza Horizon 5 بهترین بازی کامپیوتر مسابقه ای

در اینجا نوبتی هم باشه نوبت می‌رسه به یه بازی دیگه در خانواده‌ی آرکید رسینگ و چه بازی‌ای بهتر از Forza Horizon 5. استودیو پلی‌گراند گیمز و شرکت مایکروسافت با ارائه‌ی این سری از بازی‌ها تونستن گیم پلی و تجربه‌ بسیار خوبی برای طرفداران ریسینگ به وجود بیارن. در گیم Forza Horizon 5 می‌تونین فستیوال‌های ماشین‌رانی رو برگزار کنین و با کسب امتیازات، بازی رو به طریق خاص خودتون جلو ببرین. با این بازی دور تا دور مکزیک رو بگردین و از مسابقه، آفرود و انجام ماموریت لذت ببرین.

طراحی ماشین‌ها و محیط‌ها در این بازی فوق‌العادست و میشه گفت فورزا هورایزن حدود 500 ماشین مختلف با طراحی متفاوت داره. ریتریسینگ این بازی، جلوه‌های نوری، موسیقی متفاوت در فضای هر ماشین، تغییر افکت‌ها در حال رانندگی داخل ماشین یا کنترل از خارج ماشین و… همگی بر ارزش این بازی فوق‌العاده اضافه کرده. شرایط آب و هوایی به طوری گیرا روی گیم پلی بازی تاثیر داره و شرایط بازی گروهی، Forza Horizon 5 رو به شدت جذاب کرده. این بازی حتما در لیست بهترین بازی کامپیوتری و ویدویی جهان قرار می‌گیره.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

پردازنده گرافیکی پیشنهادی برای Horizon 5 یه GTX 1070 است و این فقط برای وضوح 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه کافیه. همونطور که توسط Digital Foundry گزارش شده، اگه می‌خوا ید Horizon 5 رو به قلمرو 4K ببرید، حداقل یک RTX 2080ti یا یک RTX 3070 می‌خواید. همچنین یه CPU قوی‌ مانند R5 3600 برای حفظ سرعت 60 فریم بر ثانیه در طول بازی توصیه می‌شه. 

 حداقل مشخصات مورد نیازمشخصات توصیه شده
سیستم عاملWindows 10 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel i5-4460 / AMD Ryzen 3 1200Intel i5-8400 / AMD Ryzen 5 1500X
رم8 گیگابایت16 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNvidia GTX 970 / AMD RX 470Nvidia GTX 1070 / AMD RX 590
DirectXDirect X 12Direct X 12
حافظه ذخیره سازی110گیگابایت110 گیگابایت

 

رتبه‌ی 1 لیست بهترین بازی کامپیوتر: Control

بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

رتبه‌ی نخست لیست بهترین بازی کامپیوتر

درک می‌کنم، عجیب به نظر می‌رسه اما بیاید راجعبش حرف بزنیم. اینجا یه بحث از گرافیک و سیستم ردیابی پرتو (ray tracing) مد نظره که بازی کنترل رو به خاص‌ترین بازی تبدیل کرده. شاید شما هم از بودن این بازی در لیست (چه برسه به کسب رتبه‌ی نخست) تعجب کرده باشین. این بازی داستانی پیچیده و چندلایه نداره و در شخصیت پردازی هم خیلی قوی نیست. پس چرا؟! در عوض این بازی از محیط‌های خیره‌کننده و بسیار خلاق بهره می‌بره. شرکت فلاندی سازنده بازی یعنی رمدی (Remedy Entertainment) این بازی رو در نهایت خیره‌کنندگی و مرموز بودن آفریده.

شاید بشه بحث رتبه‌ی نخست بهترین بازی کامپیوتر رو طور دیگه‌ای پیش برد. در اینجا با بازی‌ای طرف هستیم که سبک کارگردان بزرگ دنیا یعنی دیوید لینچ از در و دیوارش می‌باره. همون‌طور که فیلم‌های لینچ فروش بالای گیشه‌ای نداشتن و بسیار بسیار سلیقه‌ای بودن، با اینحال لینچ لقب بهترین کارگردان زنده‌ی دنیا (تا امروز که سال 2022 است) رو به دوش می‌کشه. مثل فیلم‌های لینچ این بازی سرشار از سورئالیسم، تصاویر رویا گونه و سکانس‌هایی هستش که روح رو به هیجان و رقص دعوت می‌کنه. گان پلی بازی تنها یه اسلحه سازمانیه که پنج حالت مختلف داره که در ادامه‌ی بازی قابلیت‌های مختلفی پیدا می‌کنه. همچنین قهرمان بازی جسی فیدن توانایی عجیبی داره، یعنی کنترل اشیا… اگه به تخیل و المان‌های سورئالیسم علاقه دارید و به دنبال یه بازی خیلی خیلی خاص و منحصر به فرد می‌گردین که هیچ نمونه‌ای نداره، استودیوی رمدی با بازی کنترل تنها چیزیه که می‌تونه سلیقه‌ی منحصر به فرد و خاص شما رو راضی کنه.

سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز:

فناوری ردیابی پرتو در اصل آینده‌ی گرافیک محسوب میشه. به کمک این فناوری نورپردازی محیط، شکست نور و انعکاس‌ها به غایت واقعی به نظر می‌رسه. از این رو Control یکی از فشرده‌ترین بازی‌های ویدیویی مبتنی بر پردازنده گرافیکیه که تاکنون بر روی رایانه شخصی منتشر شده. دستاورد این بازی – حداقل از نظر بصری – اجرای ردیابی پرتوست. وقتی RTX روشنه، محیط‌ها و جلوه‌های ذرات فوق‌العاده هستن؛ اما این بهای سنگینی داره – هم از نظر استعاری و هم به معنای واقعی کلمه –

برای استفاده از ردیابی پرتو به یک GPU RTX 2060 یا بهتر نیاز دارید. DLSS هم در سری کارت های RTX موجوده که عملکرد رو به شدت بهبود می بخشه. شما همچنین می‌تونید Control رو بدون کارت RTX بازی کنید، اما این هم نسبتاً سخته. یه GTX 1660 برای کاربران غیر RTX توصیه می‌شه که هنوز یه کارت نسبتاً قدرتمنده. مهم نیست که چطور به اون نگاه کنین، Control یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌های موجود در دنیاست.

 حداقل مشخصات مورد نیازمشخصات توصیه شده
سیستم عاملWindows 7 (64-bit)Windows 10 (64-bit)
پردازندهIntel Core i5-4690 / AMD FX 4350Intel Core i5-7600K / AMD Ryzen 5 1600X
رم8 گیگابایت16 گیگابایت
پردازنده گرافیکیNVIDIA GTX 780 / AMD Radeon R9 280XNVIDIA GTX 1660/1060 / AMD Radeon RX 580
DirectXDirectX 11DirectX 12
حافظه ذخیره سازی42 گیگابایت42 گیگابایت

 

بازی کنترل بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ

در آخر به عنوان یه مبحث جذاب بد نیست به ویژگی‌هایی که یه لپ تاپ خوب برای انجام بهترین بازی کامپیوتر باید داشته باشه اشاره کنیم:

 برای خرید لپ تاپ گیمینک علاوه‌بر پردازنده بسیار قوی و رم بالا، نیاز به یک پردازنده گرافیکی بسیار خوب با رم مجزا به شدت ضروریه. بسیاری از کمپانی‌های سازنده‌ی لپ تاپ برای معرفی لپ تاپ‌های گیمینگ خودشون در نامگذاری اونا از لغت GAMING بهره می‌برن تا کاربرا بدونن طراحی این لپ تاپ‌ها مختص برای انجام بازیه. داشتن یه صفحه نمایش با روکش مات برای اینکه چشم‌ها خسته نشن برای گیمرها توصیه می‌شه. از فاکتورهای دیگه‌ی صفحه نمایش باید رزولوشن بسیار بالا با توانایی ساپورت 4k (حتی 8k) و فناوری TFT  یا AMOLED باشه تا بهترین بازی کامپیوتر و لپ تاپ به شکل صحیح و کیفیت مناسب اجرا بشه.


بیشتر بخوانید: آموزش ارتقای رم کامپیوتر


داشتن یه کیبورد با پس زمینه نوری در محیط کم نور بسیار کارآمده. شاید به دلیل استفاده از خنک کننده‌های قوی در لپ تاپ‌های گیمینگ نباید انتظار لپ تاپی با وزن کم و با ظرافت رو از اونا داشت. لپ تاپ‌های گیمینگ به دلیل سخت افزارهای قوی اغلب سیستم‌هایی با وزن زیاد و ابعاد بالاتر از لپ تاپ معمولی هستن. داشتن پورت‌های خوب، توانایی ارتقا و فضای ذخیره سازی هیبریدی (SSD + HDD) هم برای یه لپ تاپ گیمینگ مزیت محسوب می‌شه. همچنین برای دیدن مشخصات کامل در انواع کاربری از لپ تاپ می‌تونین وارد لینک نوشتار بشین.

همچنین بهتون پیشنهاد می‌دیم که اگه از ویندوز 11 استفاده نمی‌کنید، حتما سیستم عامل لپ تاپ یا کامپیوتر خودتون رو برای انجام بهترین بازی لپ تاپ به ویندوز 11 ارتقا بدین. سیستم عامل ویندوز 11 برای گیمینگ بهینه سازی شده. سیستم Auto HDR طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها رو به صورت واضح به نمایش می‌ذاره که می‌تونه حین بازی برای کاربر لذت بخش باشه. ازدیگر امکانات بهینه شده می‌شه به  Directstorage اشاره کرد که امکان بارگذاری سریع‎‌تر بازی رو به کاربر می‌ده اشاره کرد. همچنین بازی‌هایی که نیاز به نرخ فریم بالا دارن به کمک ویندوز 11 تجربه‌ی بصری و گرافیکی بهتری رو به گیمر القا می‌کنن.  در کل اگر گیمر هستین و به بازی‌هایی که روی ویندوز انجام میشه علاقه‌مندید، ویندوز 11 برای شما بهترین گزینست. اگه می‌خواید بدونیند آیا ویندوز 11 به سخت افزار شما می‌خوره و این سیستم عامل چه ویژگی‌های دیگه‌ای داره می‌تونین به نوشتار ( ویندوز 11 نصب کنیم خوبه؟ ) برین و اونو بخونین.

لپ تاپ گیمینگ مناسب برای اجرای بهترین بازی کامپیوتر
ویژگی های ضروری لپ تاپ گیمینگ برای انجام بهترین بازی کامپیوتر:
  • هارد با فضای کافی از نوع SSD+HDD (حافظه هیبریدی)
  • پردازنده core i7 / core i9 یا ryzen 7 / 9
  • مقدار کش بالای 6 مگابایت
  • سیستم خنک‌کننده قوی
  • پردازنده گرافیکی با رم حداقل 4GB و بالاتر
  • آخرین نسل پردازنده ( تا سال 2022 )
  • رم 12 یا 16 یا 32 گیگابایتی
  • صفحه نمایش مات
  • حداقل فرکانس پردازنده بالاتر از 2.5GHz
  • رزولوشن صفحه نمایش بالا (صفحه نمایش با فناوری AMOLED / TFT و …)
  • نرخ تازه سازی تصویر Refresh Rate بالا

ویژگی‌های اختیاری لپ تاپ گیمینگ برای انجام بهترین بازی کامپیوتر :

  • پورت‌های مناسب (HDMI / TYPE-C / usb 3.2 )
  • حاشیه‌ی کم صفحه نمایش و نسبت کم صفحه نمایش به بدنه
  • صفحه کلید با پس زمینه نوری
  • مانیتور بزرگ
  • ویندوز 11
مشخصات لپ تاپ گیمینگ برای بهترین بازی لپ تاپ

خب حالا یه سوال… جای چه بازی‌ای اینجا توی لیست بهترین بازی کامپیوتر خالیه؟ از کدوم بازی خیلی لذت بردی و توی لیست بهترین بازی کامپیوتر جاش هست؟ به ما بگو و مطمئن باش لیست بهترین بازی کامپیوتر با توجه به نظرات آپدیت خواهد شد…

سرمای بازی مترو تا مغز استخوان هر بازی کنی نفوذ می‌کند
سرخپوستان و کابوی‌ها در کنار هم
فورزا هوریزون 5 یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مسابقه‌ای جهان
GTA V نوستالژی همیشه ماندگار
اساسینز وال هالا تجربه‌ای بی‌نظیر از سری بازی‌های اساسینز

نوشته های مرتبط

بررسی بازی کالاف دیوتی 2023 مدرن وارفار 3 (Call of Duty Modern Warfare 3)

بهترین بازی های آنلاین کامپیوتری در 2023 + تریلر رسمی

چگونه گیمر شویم؟ آموزش گیمر شدن حرفه‌ای در 8 مرحله

6 نظرات

کریم 1401-02-04 - 11:44
عالی
robin hood 1990 1401-06-07 - 02:10
ممنون، بسیار پسندیده و جذاب بود لیست پیشنهادی
mind reader 1401-07-21 - 11:09
عالی بود مرسی
علی 1401-08-08 - 22:47
به نظر من جای بازیها خوب انتخاب شده بود و واقعا کنترل بهترین بازی لپ تاپ محسوب میشه چون واقعا گرافیکش بالاست
نادر 1401-08-13 - 22:22
ای کاش کالاف دیوتی هم توی لیست بود به نظرم . من خیلی از این بازیها رو کردم واقعا جاشون توی لیست بهترین بازیهای لپتاپ هست
کافه گیم 1401-12-26 - 07:15
ممنون از این مطلب کاربردی
افزودن دیدگاه