بهترین بازی های آنلاین کامپیوتری در 2023 + تریلر رسمی

در دهه اخیر، صنعت گیم آنلاین به یکی از پررونق‌ترین و پرطرفدارترین فعالیت‌های تفریحی در جهان تبدیل شده است. پیشرفت و توسعه‌ی بازار بازی‌های آنلاین کامپیوتری، از نوجوانان تا بزرگسالان را به دنیایی پر از هیجان، تنوع و ارتباطات چندگانه کشانده است. سال 2022 و 2023، سرشار از بازی‌های بی‌نظیری‌ست که تجربیاتی فراموش‌نکردنی برای گیمرها به ارمغان آورده است. بازی‌های اخیر نه تنها از لحاظ تکنولوژی، بلکه در زمینه‌های داستانی، اجتماعی و رقابتی نیز به نوآوری پرداخته‌اند. از دنیای Battle Royale گرفته تا بازی‌های MMO پرافتخار (MMO: بازی‌های آنلاین با تعداد زیادی بازیکن در یک سرور) و لیگ‌های eSports، هر یک با ویژگی‌های خود توجه گیمرها را جذب کرده‌اند. همراه این مقاله جذاب از مجله لیپک باشید تا با بهترین بازی های آنلاین کامپیوتر PC آشنا شوید.

بازی آنلاین استراتژیک Dota 2

Dota 2 یک بازی چند نفره آنلاین عرصه نبرد (MOBA) است که در سال 2013 توسط Valve منتشر شد. این بازی، دنباله محبوب DoTA mod (قابلیت سفارشی‌سازی محیط این بازی) برای Warcraft III است. Dota 2 یکی از پربازیگرترین بازی‌های استیم است که میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان دارد (Steam یک سرویس توزیع و فروش دیجیتال بازی‌های ویدیویی است که توسط شرکت Valve Corporation توسعه یافته است).

در Dota 2، دو تیم پنج‌نفره هر کدام با هم رقابت می‌کنند تا پایگاه دشمن به نام Ancient را نابود کنند و از پایگاه خود دفاع کنند. هر بازیکن یکی از بیش از صد قهرمان منحصربه‌فرد را کنترل می‌کند که هر کدام دارای توانایی‌ها و نقش‌های متفاوتی هستند. این بازی دارای حالت‌های مختلفی است از جمله بازی‌های رتبه‌بندی شده، بدون رتبه، توربو، آرکید و بازی‌های سفارشی. این بازی آنلاین همچنین دارای یک صحنه حرفه‌ای با تورنمنت‌هایی مانند The International است که جوایز عظیمی را ارائه می‌دهد و میلیون‌ها بیننده را جذب می‌کند.

تریلر Dota 2 را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

 

بازی آنلاین تیرانداز اول شخص Valorant

داستان Valorant در آینده اتفاق می‌افتد؛ جایی که یک رویداد مرموز به نام اولین نور به برخی از افراد توانایی‌های ویژه‌ای داده است. این افراد Radiants نامیده می‌شوند و توسط دو جناح استخدام می‌شوند:

  • پروتکل Valorant: یک سازمان مخفی که قصد دارد نظم را حفظ کند.
  • Kingdom: شرکتی که از اولین نور برای منافع خود سوءاستفاده می‌کند.

این بازی به مانند بازی‌ Counter Strike دارای دو گروه است که یک گروه حمله می‌کند و گروه دیگر باید دفاع کند. Valorant از دسامبر 2021، دارای 17 مامور است که هر کدام توانایی‌ها و بازی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و می‌توانند در حالت‌های مختلف بازی مانند Unranked ، Spike Rush و Deathmatch استفاده شوند.

Valorant، یک بازی تیرانداز تاکتیکی اول شخص 5 در برابر 5 است که توسط Riot Games ساخته شده و در ژوئن 2020 منتشر شده است. بازی به دلیل گیم‌پلی پر سرعت و استراتژیک، فهرست متنوع و متعادل از مامورین، گرافیک با کیفیت بالا و طراحی صدا مورد ستایش قرار گرفته است. این بازی به صورت رایگان منتشر شده اما خرید‌های درون بازی را به صورت اختیاری ارائه می‌دهد و برای برخی گیمرها نبردها، اضافه کردن سلاح و شخصی‌سازی نیروها باید هزینه پرداخت کنید. Valorant به‌طور مداوم با مامورین جدید، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید به‌روز می‌شود.

  • قابل اجرا در PC
  • رایگان + پرداخت درون‌برنامه‌ای
  • لینک دانلود

تریلر Valorant را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

 

بازی آنلاین کامپیوتری Destiny 2

Destiny 2 یک بازی اکشن MMO رایگان است که در سال 2017 توسط Bungie منتشر شد. این بازی در یک دنیای علمی‌تخیلی اتفاق می‌افتد که در آن بازیکنان، مدافعان آخرین شهر بشریت هستند. بازیکنان می‌توانند از بین سه کلاس Titan، Hunter یا Warlock انتخاب کنند و ظاهر، توانایی‌ها و تجهیزات خود را سفارشی‌سازی کنند. این بازی دارای یک داستان سینمایی، ماموریت‌های چالش‌برانگیز تعاملی و حالت‌های مختلف PvP و PvE است (PvP: بازیکنان بر علیه یکدیگر و PvE: بازیکنان بر علیه محیط بازی).


بیشتر بخوانید: چگونه گیمر شویم؟ 


در Destiny 2 بازیکنان با تاریکی، دشمن باستانی مسافر، موجودی مرموز که به آن‌ها قدرت می‌داد، می‌جنگند. مسافر توسط یک جنگ‌سالار به نام Ghaul مورد حمله قرار می‌گیرد که نور نگهبانان را از آن‌ها می‌گیرد و به شهر حمله می‌کند. نگهبانان باید بازماندگان را گرد هم بیاورند، متحدان جدیدی پیدا کنند و نور خود را پس بگیرند تا Ghaul و لژیون سرخ او را متوقف کنند. در طول مسیر، بازیکنان با تهدیدات جدیدی مواجه می‌شوند از جمله Vex؛ مسابقه‌ای از روبات‌های سفر در زمان، Fallen؛ نژادی از دزدان دریایی، Hive؛ انبوهی از موجودات مرده و Scorn؛ گروهی از Fallen فاسد.

  • قابل اجرا در PC, PlayStation 4, Xbox One
  • رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای، پرداخت هزینه‌ها هر چند ماه یکبار
  • لینک دانلود

تریلر Destiny 2 را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

 

گیم آنلاین کامپیوتری فرار از تارکوف (Escape from Tarkov)

داستان بازی فرار از تارکوف در یک منطقه در روسیه به نام نوروینسک رخ می‌دهد؛ جایی که یک درگیری سیاسی و نظامی بین دو شرکت نظامی خصوصی فوران کرده است: USEC و BEAR. بازیکنان مزدورانی هستند که در شهر تارکوف به دام می‌افتند و توسط سازمان‌ملل و ارتش روسیه تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

این بازی هیچ داستان یا اهداف از پیش‌تعریف‌شده‌ای ندارد و بازیکنان آزاد هستند که شهر را کشف و غارت کنند‌، با سایر بازیکنان یا NPC‌ها (کاراکترهای غیر بازیکنان انسانی) تجارت کنند و با سایر بازیکنان یا دشمنان هوش مصنوعی مبارزه کنند. این بازی بسته به نقشه‌، از 12 بازیکن در یک مسابقه پشتیبانی می‌کند. Escape from Tarkov که در سبک RPG (نقش‌آفرینی) و با ویژگی‌های MMO توسط Battlestate Games ساخته شده است، به دلیل سیستم واقع‌گرایانه و پیچیده سلاح‌ها، به تصویر کشیدن سلامتی و بقا، محیط همه‌جانبه و گیم‌پلی چالش‌برانگیز و پاداش‌دهنده آن، مورد ستایش قرار گرفته است.

تریلر Escape from Tarkov را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

 

بازی آنلاین PUBG: Battlegrounds

PUBG: Battlegrounds از رمان و فیلم ژاپنی Battle Royale الهام گرفته است؛ جایی که گروهی از بازیکنان مجبور می‌شوند در یک جزیره دورافتاده با مرگ دست‌وپنجه نرم کنند. این بازی هیچ پیش‌زمینه داستانی ندارد و بازیکنان به سادگی در یک مکان تصادفی روی نقشه قرار می‌گیرند‌؛ جایی که باید اسلحه‌، وسایل نقلیه و سایر لوازم را پیدا کنند و باقی بازیکنان را در حالی که در یک منطقه امن هستند، از بین ببرند.

بازی PUBG: Battlegrounds حداکثر 100 بازیکن را در یک مسابقه، چه انفرادی، دوتایی یا تیمی پشتیبانی می‌کند. این بازی که توسط Krafton ساخته شده و در دسامبر 2017 منتشر شد، به دلیل گیم‌پلی هیجان‌انگیز، تنوع نقشه‌ها، حالت‌ها، فصول و ویژگی‌های بازی متقابل آن بین رایانه شخصی و کنسول‌ها مورد ستایش قرار می‌گیرد.

  • قابل اجرا در PC, Xbox S/X, PS5, Android, iOS
  • رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای؛ 12 دلار برای بازی رتبه‌بندی
  • لینک دانلود

تریلر PUBG: Battlegrounds را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

 

بازی کامپیوتری آنلاین حلقه الدن (Elden Ring)

Elden Ring در دنیای خیالی به نام سرزمین‌های میانه رخ می‌دهد؛ جایی که یک شیء مرموز به نام حلقه الدن توسط کسی یا چیزی خرد شده است. سرزمین‌های میانه توسط ملکه ماریکا اداره می‌شد و نگهبان الدن رینگ بود. بعد از شکسته شدن حلقه و ناپدید شدن ملکه، لرد‌های سرزمین میانه برسر قطعات حلقه جنگ‌های زیادی به راه می‌اندازند.

شخصیت این بازی یک Tarnished است که زمانی از سرزمین‌های میانه تبعید شده بودند و اکنون پس از شکسته شدن حلقه دوباره احضار شده‌اند. شخصیت بازی باید قلمرو‌های مختلف را فتح کند تا قطعات الدن رینگ را جمع‌آوری کرده، آن را تعمیر کند و درنهایت تبدیل به لرد الدن رینگ شود.

این بازی دارای یک داستان با غنای بالا است که توسط جورج آر. مارتین، نویسنده A Song of Ice and Fire نوشته شده است. همین نکته کافی است تا الدن رینگ را به یکی از بهترین بازی‌های داستانی کامپیوتر تبدیل کند. الدن رینگ دارای دنیای وسیع و گسترده‌ای است که در آن بازیکن می‌تواند با شخصیت‌ها و موجودات مختلف کاوش، مبارزه و تعامل کند. همچنین Elden Ring دارای یک سیستم آب‌وهوایی پوی و یک چرخه شبانه‌روزی و چند نفره آنلاین است. این بازی به دلیل تصاویر خیره‌کننده، سیستم جنگی عمیق و پیچیده و طراحی جهان خلاق و متنوع، مورد ستایش قرار می‌گیرد.

  • قابل اجرا در PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows
  • غیر رایگان
  • لینک خرید

تریلر Elden Ring را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

 

بازی آنلاین کامپیوتر دروازه بالدور 3 (Baldur’s Gate III)

Baldur’s Gate یک بازی آنلاین نقش‌آفرینی بوده که توسط Larian Studios و بر اساس قوانین نسخه پنجم Dungeons & Dragons ساخته شده است. این بازی دنباله‌ای برای سری کلاسیک Baldur’s Gate است و گروهی از ماجراجویان را دنبال می‌کند که به یک انگل مرموز آلوده می‌شوند که به آن‌ها قدرت می‌دهد و آن‌ها را به یک نیروی بدخواه متصل می‌کند.

این بازی دارای یک داستان جذاب و یک سیستم جنگی با حالت چند نفره است که در آن بازیکن می‌تواند از مهارت‌ها، جادوها و موارد مختلفی استفاده کند. دروازه بالدور III به دلیل اقتباس وفادار خود از Dungeons & Dragons، دنیای همه‌جانبه و تعاملی و شخصیت‌های پیچیده و متنوع آن مورد ستایش قرار می‌گیرد.

تریلر Baldur’s Gate III را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

 

بازی آنلاین Minecraft

Minecraft یک بازی Sandbox که توسط Mojang Studios ساخته شده و اولین بار در سال 2011 منتشر شده است. این بازی در سبک بقا است و به بازیکنان امکان می‌دهد هر چیزی را که می‌تواند تصور کنند ایجاد و کشف کنند، در دنیایی که از بلوک و پیکسل ساخته شده است، کاوش کنند و به جمع کردن و گذاشتن برخی اشیا مانند سنگ، تنه درخت و آب بر روی یکدیگر بپردازند.

این بازی دارای چندین حالت مانند Survival ،Creative ،Adventure و Hardcore است و از بازی چندنفره آنلاین پشتیبانی می‌کند. در حالت Survival (بقا)، بازیکن باید منابع را جمع کند و در برابر دشمنان و خطرات زیست‌محیطی مقاومت کند. در حالت خلاقانه (Creative)، بازیکن دارای منابع نامحدودی است و می‌تواند هر چیزی را که می‌خواهد بسازد. در حالت ماجراجویی (Adventure)، بازیکن می‌تواند نقشه‌های سفارشی ایجاد شده توسط سایر بازیکنان را طی کند. حالت آخر، حالت Hardcore است که شبیه حالت بقا است با این تفاوت که میزان سختی آن بیشتر است.

  • قابل اجرا در PC (Via Windows Store and Xbox App), PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch
  • غیر رایگان (29.99 دلار)
  • لینک خرید

تریلر نسخه 2011 بازی ماینکرافت را در زیر مشاهده کنید.

 

بازی آنلاین کامپیوتری Portal 2

Portal یک بازی پازل پلتفرمی است که توسط Valve ساخته شده و در سال 2011 منتشر شده است. این بازی دنباله‌ای برای پورتال اصلی است و شخصیت اصلی Chell را دنبال می‌کند که در یک مرکز تخریب شده توسط یک هوش مصنوعی یاغی به نام Glados از خواب بیدار می‌شود.

این بازی ابزار‌هایی مانند ژل، تیرهای تراکتوری، لیزر تغییر مسیر و پل‌ها را معرفی می‌کند. همچنین دارای یک حالت مشارکتی است که در آن دو بازیکن روبات‌هایی به نام Atlas و P-Body را کنترل می‌کنند و یک ویرایشگر دارد که در آن بازیکنان می‌توانند پازل‌های خود را ایجاد و به اشتراک بگذارند. این بازی به دلیل گفتگوی هوشمندانه و طنزآمیز‌، معماهای خلاقانه و چالش‌برانگیز و شخصیت‌های به یاد ماندنی و کاریزماتیک آن، مورد ستایش قرار می‌گیرد.

تریلر Portal 2 را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

 

بازی کامپیوتری آنلاین لیگ افسانه‌ها (League of Legends)

League of Legends یک بازی چندنفره آنلاین Battle Arena است که توسط Riot Games ساخته شده و در سال 2009 منتشر شد. این بازی یکی از عناوین محبوب‌ و تأثیرگذار Esports است که میلیون‌ها بازیکن و بیننده در سراسر جهان دارند. لیگ افسانه‌ها، در یک دنیای فانتزی به نام Runeterra قرار گرفته و دارای بیش از 150 قهرمان است که هر کدام توانایی‌ها و نقش‌های خاص خود را دارند که در مسابقات 5 در برابر 5، در نقشه‌ها و حالت‌‌های مختلف به رقابت می‌پردازند. این بازی به صورت رایگان در دسترس بوده و دارای یک سیستم رتبه‌بندی فصلی، پرداخت درون بازی برای نبرد‌های جدید و شخصی‌سازی قهرمانان است.

League of Legends از بازی چند نفره آنلاین پشتیبانی می‌کند، جایی که بازیکن می‌تواند با سایر بازیکنان به هم بپیوندند یا مسابقاتی ایجاد کنند. این بازی به دلیل گیم‌پلی رقابتی و استراتژیک، فهرست متنوع قهرمانان و به روزرسانی‌ها و رویدادهای مداوم آن مورد ستایش قرار می‌گیرد.

  • قابل اجرا در PC, macOS
  • رایگان؛ پرداخت اختیاری درون‌برنامه‌ای
  • لینک دانلود

تریلر League of Legends را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

 

سایر نامزدهای بهترین بازی های آنلاین کامپیوتری

قطعاً تعداد بازی‌های آنلاین برتر دنیا برای PC بسیار بیشتر از این لیست است؛ اما سعی کردیم بهترین‌های بهترین‌ها را که در اکثر معیارها امتیاز بالاتری کسب کرده‌اند را معرفی کنیم. در ادامه، تعداد دیگری از این بازی‌های آنلاین کامپیوتری را که محبوبیت زیادی دارند به شما معرفی کردیم.

بازی آنلاین Call of Duty: WarZone 2.0

Call of Duty: WarZone 2.0 از بهترین بازی کامپیوتری آنلاین و دنباله سری بازی‌های محبوب کالاف دیوتی است که با تغییراتی اساسی مثل معرفی Nukes ، نقشه جدیدی به نام المزرا ، جایگزین کالدرا اصلی و … منتشر شده است.

بازی آنلاین Fortnite

بازی‌های حماسی Fortnite محبوبیت بسیار زیادی در پلتفرم‌های مختلف بازی دارند و در حال حاضر به یکی از بزرگترین بازی‌های آنلاین برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی تبدیل شده است. امکان ایجاد نقشه‌های اختصاصی توسط بازیکنان، فقط یکی از ده‌ها ویژگی برتر این بازی است.


بیشتر بخوانید: بهترین‌های بازی گوشی برای گیمینگ (اندروید و IOS)


بازی آنلاین Overwatch 2

بازی آنلاین Overwatch 2 دنباله بازی قهرمانان تیرانداز است که گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای دارد. برای شروع بازی، امکان بازی رایگان به همراه پرداخت دلخواه وجود دارد. همچنین تجربه PvE پولی در آن نیز اخیراً منتشر شده است. هر فصل این بازی، قهرمانان جدید، نقشه‌های جدید، پیشرفت‌های بیشتر با کنسول‌ها و … ارائه می‌کند. این بازی ترکیبی از ژانر تیراندازی و MOBA است و مسابقات 5v5 (تیم‌های حداقل 5 نفره) آن جذابیت بالایی دارد.

 

بازی آنلاین CS: GO

بازی Counter-Strike یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تیراندازی اول شخص در کامپیوتر است. Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO) بسیار رقابتی بوده و در آن می‌توانید به تروریست‌ها یا ضد تروریست‌ها بپیوندید. تروریست‌ها بمبی دارند که باید آن را در هر یک از مکان‌های مشخص شدهدر نقشه نصب کنند و در مقابل هم باید سعی شود بمب کار گذاشته شده را غیر فعال کنند یا از کارگذاشتن بمب توسط تروریست‌ها جلوگیری کنند.

بازی آنلاین Rocket League

اگر یک بازی مسابقه‌ای هیجان‌انگیز را با مقداری فوتبال ترکیب کنید، یک بازی آدرنالین بالا دریافت می‌کنید که هم برای طرفداران مسابقه و هم برای طرفداران فوتبال جذاب است. Rocket League یک بازی آنلاین کامپیوتری هیجان‌انگیز است که بسیار اعتیادآور و سرگرم‌کننده است. شما می‌توانید با 1 یا 2 بازیکن دیگر تیم شوید و با بازیکنان دیگری از سراسر جهان روبرو شوید.

حرف آخر…

سال 2022 و 2023 یکی از مهمترین و پربارترین دوره‌ها در تاریخ گیمینگ بوده و اکنون در دنیای آنلاین، بهترین بازی‌ها در اختیار گیمر‌های کامپیوتری قرار گرفته است. بازی‌سازان با ارائه آثاری نوآورانه و جذاب، توانسته‌اند نه تنها به انتظارات گیمرها پاسخ دهند بلکه آنان را با تازگی‌ها و تحولاتی مثبت در دنیای گیمینگ آشنا کنند.

در کل، با توجه به تجربیات گوناگون ارائه شده تا به امسال، می‌توان نتیجه گرفت که دنیای بهترین بازی های آنلاین کامپیوتری به یک زمینه پویا و پرنشاط برای گیمرها تبدیل شده است. اگر علاقه‌مند به بازی‌های آنلاین هستید همین الان می‌توانید با بهترین خطوط داستانی و گرافیک، بازی خود را شروع کنید.

منابع: beebom.com | gamespot.com

نوشته های مرتبط

بررسی بازی کالاف دیوتی 2023 مدرن وارفار 3 (Call of Duty Modern Warfare 3)

چگونه گیمر شویم؟ آموزش گیمر شدن حرفه‌ای در 8 مرحله

بهترین‌های بازی گوشی برای گیمینگ (اندروید و IOS)