چگونه گیمر شویم؟ آموزش گیمر شدن حرفه‌ای در 8 مرحله

تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای و ماهر به صبر، تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد. حتی اگر شما به گیم بازی کردن علاقه زیادی داشته باشید، نمی‌توان گفت که گیمر شدن، به عنوان شغل و حرفه برای شما مناسب خواهد بود. گیمرها این توانایی را دارند که مخاطبان زیادی را جذب کنند و حتی می‌توانند جوایز زیادی را برنده شوند و عاشق بازی کردن برای ساعت‌های طولانی هستند. بنابراین گیمر شدن طبیعتاً مسیری جذاب اما پرچالش برای کسانی است که علاقه شدیدی به این نوع سرگرمی یا تفریح دارند. برای آن‌هایی که سودای گیمر حرفه‌ای شدن را در سر دارند، ما در این مطلب از مجله فروشگاه کالای دیجیتال لیپک مراحل آن را بیان کرده‌ایم و سوالات احتمالی شما در مورد اینکه «چگونه گیمر بشویم؟» را نیز در این باره پاسخ داده‌ایم.

گیمر حرفه‌ای کیست؟

ممکن است تابحال اصطلاح گیمر حرفه‌ای را نشنیده یا اینکه آن را شنیده باشید اما اطلاعات زیادی درباره آن نداشته باشید. باید بگوییم یک گیمر حرفه‌ای به‌طور تمام وقت، بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهد و در مسابقات کشوری و جهانی برای برنده شدن جوایز شرکت می‌کند. گیمرهای حرفه‌ای همچنین هنگام بازی کردن توسط حامیان مالی یا تبلیغ‌کنندگان پول می‌گیرند و گاهی اوقات آن‌ها عضوی از یک تیم هستند که بازیکنان در آن درآمد نیز کسب می‌کنند.

برخلاف افرادی همچون طراحان گیم یا تسترهای بازی که در صنعت گیم فعالیت می‌کنند، گیمرهای حرفه‌ای روی بازی‌ها تمرکز می‌کنند و نه طراحی و ایجاد آن‌ها. گیمرهای حرفه‌ای ساعت‌ها به مطالعه و تمرین بازی انتخابی خود می‌پردازند (استراتژی، تاکتیک‌ها و …)؛ تا زمانی که به خوبی در آن تسلط پیدا کرده و بتوانند آمادگی لازم را برای شرکت در مسابقه کسب کنند. در این تمرین‌ها مهارت‌های مهمی همانند هماهنگی دست و چشم، رفلکس‌های سریع و مهارت‌های حل مساله را توسعه می‌دهند.


بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب کارت گرافیک گیمینگ


راهنمای گیمر شدن

برای آگاهی از نحوه تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای و نقطه شروع آن، باید راهنمای گام‌به‌گام آن را مطالعه کنید. فرایند تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای ممکن است در ظاهر ساده و آسان به نظر برسد، اما مستلزم تلاش، پشتکار و ثبات زیادی است. بنابراین برای این کار باید عزم‌تان جزم بوده و آماده این کار باشید. در ادامه به بررسی مراحل گیمر شدن پرداخته‌ایم.

  1. بازی، پلتفرم و ژانر خود را انتخاب کنید.
  2. تمرین کنید.
  3. به یک انجمن بازی ملحق شوید.
  4. تجهیزات مناسب را تهیه کنید.
  5. در رویدادهای بازی محلی شرکت کنید.
  6. یک تیم پیدا کنید.
  7. در لیگ‌ها و مسابقات گیم شرکت کرده و رقابت کنید.
  8. حامی مالی پیدا کنید.

مرحله یک: بازی، پلتفرم و ژانر خود را انتخاب کنید.

به‌طور کلی وقتی می‌خواهید به عنوان یک گیمر شروع به فعالیت کنید، باید یک بازی، پلتفرم یا ژانر مناسب را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. با وجود گزینه‌های بسیار برای بازی‌ها و محل انجام آن‌ها، تسلط و مهارت پیدا کردن در همه آن‌ها غیر ممکن است. بنابراین باید گزینه‌های خود را محدود کنید.

در این خصوص ابتدا یک سبک مثلاً یک بازی استراتژیک یا مسابقه‌ای را انتخاب کنید. دست شما برای انتخاب بیش از یک سبک یا ژانر باز است اما هر چه بتوانید خاص‌تر بوده و انتخاب محدودتری داشته باشید، شانس شما برای موفقیت بیشتر خواهد بود. حتی نوع بازی از انظر انفرادی یا تیمی هم می‌تواند معیار تصمیم‌گیری شما باشد.

پس از انتخاب ژانر، شما باید پلتفرم خود را انتخاب کنید. این پلتفرم می‌تواند بازی رایانه‌ای شخصی (بازی کامپیوتری)، بازی آنلاین یا کنسول‌های گیم همانند PS4 باشد. سپس تعداد محدودی از بازی‌ها را انتخاب کنید که می‌خواهید روی آن‌ها تمرکز داشته باشید. برخی از بهترین بازی‌ها برای گیمر شدن عبارتند از: Fortnite ،League of Legends ،Dota 2 ،StarCraft II و ….


شاید علاقه داشته باشید: بهترین بازی های آنلاین کامپیوتری در ۲۰۲۳


مرحله دوم: تمرین کنید.

اگر می‌خواهید خود را به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل کنید، باید تا جایی که می‌توانید به این حرفه نزدیک شوید و آن را از نوعی “سرگرمی” به “حرفه و تخصص” خود تبدیل کنید. بازی‌های سایر گیمرهای حرفه‌ای را تماشا کنید تا با سبک و عملکرد آنها آشنا شوید. وقت خود را به تحقیق در مورد استراتژی‌های بازی و آزمایش آن‌ها اختصاص دهید و تلاش کنید تا گیم‌پلی خود را به‌روز کرده و آن را ارتقا دهید.

همواره می‌توانید نکات، آموزش‌ها یا راهنمایی‌ها را به صورت آنلاین از سایر گیمرها به‌دست آورید و از آن‌ها برای تقویت مهارت‌های خود در یک بازی خاص استفاده کنید.

مرحله سوم: به یک انجمن بازی ملحق شوید.

خوب و حرفه‌ای شدن در بازی، تنها نیمی از رقابت است. شما باید مورد توجه نیز قرار بگیرید. بهترین راه برای انجام این کار، پیوستن به یک انجمن بازی به صورت آنلاین یا حضوری است.

شبکه‌سازی تنها مزیت عضویت در یک انجمن بازی نیستپغ بلکه با افراد زیادی نیز آشنا خواهید شد که می‌توانند در مسیر گیمر شدن به شما کمک کرده و از شما حمایت کنند. شما می‌توانید با هم تمرین کنید و از یکدیگر یاد بگیرید تا بتوانید مهارت‌های خود را ارتقاء دهید.

نمونه رویداد گیم برای شبکه‌سازی و آموزش

مرحله چهار: تجهیزات مناسب گیم را تهیه کنید.

برای کمک به موفقیت شما در بازی، به تجهیزات و وسایل مناسب نیاز دارید. نیازی نیست که همه‌چیز را هم‌زمان بخرید؛ به خصوص اگر برای اولین‌بار شروع به کار کرده‌اید. سعی کنید تجهیزاتی که برای استفاده‌تان ضروری هستند را تهیه کنید. در ادامه تجهیزاتی نام برده‌ایم که باید آن‌ها را برای خرید یا ارتقاء در نظر بگیرید و بدانید که وسایل مورد نیاز برای گیمر شدن چیست:

هیچ‌کس این ادعا را ندارد که تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای، ارزان و کم‌هزینه است؛ اما داشتن وسایل بالا در خانه باعث می‌شود استفاده از آن‌ها در مسابقات ‌برای شما راحت‌تتر شود. بنابراین اگر تصمیم به شروع مسیر گیمر شدن دارید، سرمایه‌گذاری در تهیه تجهیزات مناسب راه ارزشمندی برای شروع خواهد بود.

گاهی به بیش از یک مانیتور برای گیم نیاز است!

مرحله پنجم: در رویدادهای بازی محلی شرکت کنید.

احتمالاً هنگام پیوستن به یک انجمن گیم، با تعداد زیادی رویداد بازی روبرو خواهید شد. عضو فعال انجمن بودن شامل حضور در رویدادهای بازی محلی به عنوان تماشاگر یا بازیکن است. شما باید از نقطه‌ای شروع کنید؛ بنابراین بهترین راه برای تمرین و شروع به بالا رفتن از نردبان حرفه‌ای شدن در گیم، شرکت در رویدادهای کوچک محلی و سپس تقویت خود برای رویدادهای کشوری و جهانی است. برای آگاهی از رویدادهای گیم در ایران می‌توانید به وبسایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مراجعه کنید.

نمونه مسابقه گیم در ایران

مرحله ششم: یک تیم پیدا کنید.

هنگامی که با برنده شدن در مسابقات منطقه‌ای شهرت زیادی کسب کردید، کاندیدای اصلی برای پیوستن به یک تیم بازی خواهید بود. قبل از اینکه برای پیوستن به یک تیم دعوت شوید، به مهارت‌های درجه یک و شبکه خوبی از افراد نیاز دارید. همچنین می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری با تیم‌ها تماس بگیرید تا ببینید آیا فضایی برای پیوستن شما وجود دارد یا خیر. هر چه در بازی خود بهتر باشید، احتمال بیشتری وجود درد که از شما خواسته شود به یک تیم گیم ملحق شوید. بنابراین فقط چیزی به نام تمرین و آمادگی زیاد برای ملحق شدن به یک تیم حرفه‌ای وجود ندارد بلکه باید خود را نشان دهید و شناخته شوید.

مرحله هفتم: در لیگ‌ها و مسابقات گیم شرکت کرده و رقابت کنید.

پس از شرکت در رویدادهای بازی محلی، وقت آن است که به صورت حرفه‌ای کار خود را شروع کنید. در چند تورنمنت حرفه‌ای شرکت کرده تا سایر گیمرها را در حوزه خود مشاهده کنید. وقتی احساس راحتی و آمادگی کردید، نام خود را در رینگ بیندازید تا به رقابت بپردازید. در این تورنمنت‌ها – که هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری برگزار می‌شوند – دنبال کنندگان و اعتبار خود را به عنوان یک گیمر بالا ببرید. چشم خود را به روی جایزه و برنده شدن متمرکز کنید تا وارد مسابقات حتی رقابتی‌تر شوید.

مرحله هشتم: حامی مالی پیدا کنید.

یکی از نشانه‌های یک گیمر حرفه‌ای و واقعی، جذب اسپانسر مالی است. برنده شدن در تورنمنت‌ها خوب و جذاب است اما اگر شرکت در رویدادها یک‌باره باشند، نمی‌توانید برای به‌دست آوردن یک درآمد ثابت از گیم، تنها به بُردهای خود تکیه کنید. در عوض، گیمرهای حرفه‌ای درآمد خود را از راه حمایت از برندهایی به‌دست می‌آورند که برای تبلیغ محصولاتشان به آنها پول می‌دهند. پس از اتمام زمان و پولی که در حرفه خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید، بالاخره زمان آن رسیده است که با استعدادهای خود درآمد بالایی کسب کنید.

مسابقات جهانی گیم

تعداد گیمرهای حرفه‌ای جهان و میانگین کسب درآمد آن‌ها

طبق آخرین داده‌ها در سال 2023 آمار خیره‌کننده‌ای در حدود 3.09 میلیارد گیمر ویدیویی در سراسر جهان وجود دارد. تنها در هفت سال یعنی از سال 2016 تاکنون بیش از یک میلیارد نفر یعنی در حدود 32 درصد به تعداد گیمرهای جهان افزوده شده است. پیش‌بینی می‌شود تعداد گیمرها تا سال 2024 به 3.32 میلیارد نفر برسد.


بشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های گیمینگ


از میان تمام گیمرهای جهان تقریبا 1.5 میلیارد نفر در قاره آسیا زندگی می‌کنند. از کل گیمرهای جهان نیز حدود 55 درصد آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند. در میان تمامی گیمرهای جهان، آمار دقیقی از تعداد گیمرهای حرفه‌ای وجود ندارد. گیمرهای حرفه‌ای در کشورهای مختلف جهان وجود دارند. هر کدام از گیمرهای مبتدی و معمولی می‌توانند با تمرین و تلاش بسیار به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شوند.

درآمد گیمرهای حرفه‌ای در کشورهای مختلف متغیر است اما به‌طور میانگین یک گیمر حرفه‌ای می‌تواند سالانه 60,000 دلار درآمد کسب کند. البته به غیر از درآمد بازی، یک گیمر حرفه‌ای این توانایی را دارد که سالانه میلیون‌ها دلار درآمد دیگر از جمله حمایت مالی، استریم آنلاین در یوتیوب، آموزش گیمر شدن و کسب جوایر مختلف مالی به‌دست آورد. در زیر، خلاصه‌ای از آمارهای جذاب دنیای گیم را ارائه کردیم:

  • در کل جهان تقریباً 3.09 میلیارد گیمر فعال وجود دارد.
  • پیش‌بینی می شود تا پایان 2024 تعداد گیمرها به 3.32 میلیارد نفر برسد.
  • آسیا با 1.5 میلیارد گیمر، پیشتاز است.
  • 55% گیمرهای امریکا در 2022 مرد هستند. این تعداد در سال 2006 در این کشور، 62% بود.
  • 52% گیمرها حداقل در یکی از سرویس‌های بازی (Gaming service) اشتراک دارند.
  • اندازه بازار صنعت گیم در جهان، 385 میلیارد دلار و صنعت بازی امریکا 106.82 میلیارد دلار ارزش دارد.
  • در سال 2022، ژاپن و اوکراین بیشترین تعداد گیمرهای جهان را داشتند.
  • 80% گیمرهای امریکا بیش از 18 سال دارند و از این تعداد، 38% بین 18 تا 34 سال دارند (بیشترین تعداد).

پیشنهاد مطالعه: بررسی بازی کالاف دیوتی 2023 مدرن وارفار 3

ثروتمندترین گیمرهای جهان در سال 2023

گیمرهای حرفه‌ای ثروتمندی در جهان وجود دارند که سالانه میلیون‌ها دلار درآمد کسب می‌کنند. اما از میان آن‌ها ده نفر به عنوان ثروتمندترین گیمرهای حرفه‌ای در سال 2023 شناخته شده‌اند. نام این گیمرها به همراه ثروت خالص و ملیت آن‌ها در جدول زیر آورده شده است:

نام ثروت کشور
Felix Kjellberg 40 میلیون دلار سوئد
Tyer Blevins 40 میلیون دلار امریکا
Mark Fischbach 35 میلیون دلار امریکا
Daniel Middelton 35 میلیون دلار انگلستان
Evan Fong 25 میلیون دلار کانادا
Preston Arsement 20 میلیون دلار امریکا
Michael Grzesiek 20 میلیون دلار کانادا
Seán Mcloughlin 16 میلیون دلار ایرلند
Timothy Betar 16 میلیون دلار امریکا
Johan Sundstein 9 میلیون دلار دانمارک (جزایر فارو)

ثروتمندترین گیمر جهان را بیشتر بشناسید.

Felix Kjellberg: ثروتمندترین گیمر جهان در 2023

فلیکس آروید اولف کیلبرگ یکی از مشهورترین شخصیت‌های اینترنتی است که به‌طور ویژه در زمینه بازی‌های آنلاین محبوبیت دارد. کانال یوتیوب او “PewDiePie” در سال 2010 شروع به کار کرد و یکی از سریع‌ترین کانال‌های در حال رشد در سال‌های 2012 و 2013 بود. همچنین این کانال پرمخاطب‌ترین و پربازدیدترین کانال در یوتیوب شد اما پس از وارد شدن به رقابت با شرکت هندی، عناوین خود را از دست داد. کانال یوتیوب این گیمر هم‌اکنون 111 میلیون مشترک دارد.

بخش آخر…

در انتها، به چند سوال شما در مورد موضوع این مقاله (چگونه گیمر شویم؟) را پاسخ داده‌ایم.

-چگونه می‌توانم یک گیمر شوم؟

برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای و ماهر باید مراحل یا گام‌های آن را کامل انجام دهید تا به تدریج تبدیل به چنین فردی شوید. گیمر شدن یک تخصص و شغل است و باید برای آن سرمایه‌گذاری مالی و زمانی کنید.

-آیا گیمر شدن دشوار است؟

رسیدن به هر هدف از جمله گیمر شدن مسلماً کار سخت و زمان‌بری است که به پشتکار و تلاش زیادی نیاز دارد. اما تلاش و سختی در کنار علاقه فراوان به این رشته، مسلماً لذت‌بخش خواهد بود.

-آیا ویدیو گیمینگ یک شغل است؟

هم‌اکنون گیمری و ویدیو گیمینگ یک شغل پردرآمد و پرطرفدار در جهان به شمار می‌رود. صنعت گیمینگ سالانه میلیاردها دلار درآمدزایی دارد. بنابراین با حرفه‌ای شدن در این رشته می‌توان به یک درآمد بالا دست یافت.

-یک گیمر حرفه‌ای چند ساعت در روز بازی می‌کند؟

برای آن که بازیکنان بتوانند در یک بازی جدی بازی کنند، احتمالاً هر روز به مدت 12 ساعت تمرین می‌کنند تا از نظر فنی و فکری آمادگی لازم را به‌دست آورند. معمولاً بازی‌ها به مدت سه تا پنج ساعت در روز طول می‌کشد. اما باید این نکته را همواره با یاد داشته باشید که تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای نیازمند اختصاص زمان و تلاش بسیار است.

-آیا می‌توانیم با گوشی گیمر شویم؟

می‌توان گفت یکی از راه‌های گیمر حرفه‌ای شدن، استفاده از گوشی هوشمند است. البته تنها استفاده از گوشی هوشمند کافی نیست و نیاز به برخی تجهیزات دیگر نیز دارید. تجهیزاتی از قبیل دسته‌های بازی موبایل و نصب بازی‌هایی که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند. همچنین رم گوشی هوشمند شما باید بالا باشد تا دستگاه در حین بازی هنگ نکند.

-بهترین بازی‌ها برای گیمر شدن کدام هستند؟-بهترین بازی‌ها برای گیمر شدن کدام هستند؟

در میان بازی‌های مختلف برای گیمر شدن چند نوع بازی از قبیل Smite، Dota ،World of legends و League of legends بیشترین کاربرد را دارند.

منبع: uopeople.edu | explodingtopics.com | edudwar.com

نوشته های مرتبط

بررسی بازی کالاف دیوتی 2023 مدرن وارفار 3 (Call of Duty Modern Warfare 3)

بهترین بازی های آنلاین کامپیوتری در 2023 + تریلر رسمی

بهترین‌های بازی گوشی برای گیمینگ (اندروید و IOS)