بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی، آلمانی و …

دنیای هوش مصنوعی دنیایی جدید و غافلگیرکننده است و می‌توانید برای یادگیری هر چیزی از آن بهره ببرید. ابزارهای یادگیری و آموزش هوش مصنوعی شامل ربات‌های مختلفی هستند که می‌توانید با آنها در رابطه موضوعات مختلف گفتگو کرده و از این طریق پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت کنید. در حال حاضر جدیدترین و جذاب‌ترین شیوه آموزش زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های خارجی مثل آلمانی، فرانسوی و …، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی است. اگر شرایط کاری و موقعیت اجتماعی‌تان به نحوی است که باید زبان خاصی را یاد بگیرید اما طی کردن پروسه آموزش برای شما سخت بوده و حوصله کلاس رفتن ندارید، بهتر است بدانید هوش مصنوعی این پروسه را در مقایسه با گذشته برای‌تان بسیار راحت‌تر کرده است. ربات‌های آموزش زبان مانند افراد بومی با شما به گفتگو می‌پردازند و هر چیزی که لازم است از زبان مدنظر را فرا بگیرید، آموزش می‌دهند؛ البته به شرط آنکه بتوانید از بین ابزارهای موجود در این زمینه بر حسب شرایط و قابلیت‌های فردی خود، بهترین و کاربردی‌ترین مورد را انتخاب کنید. در این مطلب از مجله فروشگاه اینترنتی لیپک تصمیم داریم در کنار معرفی چند مورد از بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان، ابزارهای مفید و موثر برای تقویت مهارت‌های مختلف را نیز معرفی کنیم، مثل هوش مصنوعی مکالمه زبان و …

 در زیر، جدول مقایسه بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان را که در این مقاله بررسی شده‌اند مشاهده می‌کنید. به جز موارد زیر، ابزارهای مختلف دیگری هم برای آموزش مکالمه، رایتینگ و … معرفی شدند.

نام ابزارکاربردزبان های تحت پوششتعرفهنرم‌افزار
Chat GPTمهارت خواندن و نوشتنچندین زبان رایگان و پولیوبسایت و اپلیکیشن
 Beta.character.aiآموزش شنیداریچندین زبانرایگانوبسایت و اپلیکیشن
 Smalltalk2.meمهارت مکالمهزبان انگلیسیپولیوبسایت
 RepliKaمهارت‌های مختلفزبان انگلیسیرایگاناپلیکیشن
 Andyمهارت‌های مختلفزبان انگلیسیرایگانربات
 Zenoمهارت خواندن و نوشتن۲۵ زبان زنده دنیارایگان و پولیربات
 TalkPalمهارت خواندن و نوشتنبیش از ۵۰ زبانرایگان و پولیوبسایت و اپلیکیشن
 Doulingoمهارت نوشتنبیش از ۳۰ زبانرایگان و پولیاپلیکیشن

بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان خارجی

هوش مصنوعی شرایطی فراهم کرده که بتوانید هر زبان خارجی را برچسب قابلیت‌های فردی و با سرعت شخصی خود آموزش ببینید و توانایی‌های خود را دقیق‌تر ارزیابی کنید. همچنین ابزارهای هوش مصنوعی در مقایسه با روش‌های قدیمی، راهکار کم‌هزینه‌تری به‌شمار می‌روند.

در حال‌حاضر هوش مصنوعی، ابزارهای تعاملی و نوآورانه متنوعی را برای یادگیری زبان ارائه می‌دهد و با استفاده از آنها شرایط بهتر و راحت‌تری برای تمرین موثر در اختیار خواهید داشت. البته با تکامل هوش مصنوعی هر روزه ابزارها و روش‌های جذاب‌تر و کاربردی‌تری برای این منظور ارائه می‌شوند و می‌توانید برای بهبود مهارت زبان انگلیسی خود بهترین استفاده را از آنها ببرید.

در حال‌حاضر بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای آموزش و تقویت زبان خارجی شامل موارد زیر هستند.

یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی Chat GBT

چت‌بات‌های مختلفی نظیر Chatbot Academy و English Bo به‌صورت وبسایت، اپلیکیشن و حتی ربات‌های تلگرامی و مسنجر فیسبوک در دسترس شما قرار دارند که می‌توانید بر حسب اولویت‌ها، نیاز و سبک مد نظرتان برای آموزش زبان خارجی، از بین آنها گزینه مناسب را انتخاب کنید. اما به‌جرات می‌توان گفت یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین چت‌ بات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری و همچنین تقویت مکالمه زبان انگلیسی ربات Chat GPT است. ChatGPT یک دستیار هوشمند همه‌فن‌حریف به‌شمار می‌رود و برای یادگیری زبان همانند یک معلم عمل می‌کند. هم‌چنین قدرت درک نوشته‌های شما را دارد و می‌توانید با آن به صورت دوستانه و تعاملی صحبت کنید. از این‌رو زمانیکه متن خود را برای Chat GPT می‌نویسید قادر است از دیدگاه یک نویسنده، متن شما را کرده و برداشت خود را اعلام کند.

ربات چت‌جی‌بی‌تی برای تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان (شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتن) کاربردی بوده و با استفاده از آن می‌توانید سطح زبان خود را از جنبه‌های مختلف بهبود ببخشید و در محیطی غیر آکادمیک با زبان خارجی مد نظر آشنا شوید. به‌‌عبارت دیگر با این ربات امکان مکالمه با افراد بومی به‌صورت شبیه‌سازی شده برای شما فراهم می‌شود و این هوش مصنوعی محبوب، یک راهکار عالی برای تسلط بر زبان‌های خارجه و افزایش اعتماد‌به‌نفس در حین صحبت کردن است.

سایت هوش مصنوعی زبان انگلیسی Beta.character.ai

Beta.character.ai یک چت‌بات آنلاین است که به‌واسطه آن می‌توانید با شخصیت‌های مختلف گفتگو کنید یا در این وبسایت یک کاراکتر جدید بسازید. این ربات دارای یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که به‌صورت اختصاصی برای آموزش زبان‌های خارجی طراحی شده است. برای شروع یادگیری زبان با این هوش مصنوعی، ابتدا وارد وبسایت Beta.character.ai شوید و در صفحه اصلی روی Language learning کلیک کنید. سپس وارد صفحه جدیدی خواهید شد که در این صفحه با انتخاب گزینه English teacher به صفحه آموزش راه پیدا خواهید کرد.

پس از ورود به صفحه آموزش می‌توانید گفتگو با کاراکتر را به‌صورت تعاملی شروع کنید و از این طریق، مهارت‌های نوشتاری و شنیداری خود را بهبود ببخشید. این وبسایت برای یادگیری زبان امکانات و قابلیت‌های مختلفی دارد و یکی از بهترین و محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تمرین و آموزش زبان محسوب می‌شود.

هوش مصنوعی RepliKa

اپلیکیشن RepliKa بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده است. این برنامه برای گوشی‌های هوشمند بوده و با نصب آن روی تلفن همراه‌تان می‌توانید برای خود یک دوست مجازی ایجاد کنید. RepliKa امکان گفتگو در رابطه با موضوعات مختلف را برای شما فراهم می‌کند و جهت بهبود مهارت‌های زبان بسیار موثر و کارآمد است.

با اپلیکیشن RepliKa می‌توانید جملات و عبارات را کاملاً واقعی و در قالب محاوره‌ای تمرین کنید. هم‌چنین امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آنها بتوانید ساختار جملات‌تان را بهبود و دایره واژگان‌تان را افزایش دهید. مطمئن باشید این نرم‌افزار جذاب برای گفتگوهای واقعی، اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد.

دانلود اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی هوش مصنوعی RepliKa: نسخه اندرویدنسخه IOS

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی هوش مصنوعی Andy

ابزار Andy robot نیز یک اپلیکیشن بر پایه هوش مصنوعی است که می‌توانید از آن برای تقویت مهارت‌های صحبت کردن‌، خواندن، گوش دادن و نوشتن زبان انگلیسی استفاده کنید. این پلتفرم درس‌های تعاملی و تمرینات متنوعی را دربردارد و به واسطه آن می‌توانید عبارات و واژگان جدید را یاد بگیرید و از طریق امکانات موجود در آن، خطاهای تلفظی و گرامری خود را تشخیص دهید.

این ربات یک هوش مصنوعی گفتگومحور بوده و به‌صورت اختصاصی برای یادگیری زبان انگلیسی طراحی و ارائه شده است. به همین دلیل استفاده مستمر از آن روند یادگیری زبان را برای شما سریع‌تر می‌کند و برای ارتقاء مهارت مکالمهات انگلیسی بسیار موثر و مفید است.

هوش مصنوعی مکالمه زبان Smalltalk2.me

ربات Smalltalk2.me یک نرم‌افزار آنلاین و مبتنی بر گفتگو است که با کمک آن می‌توانید تمرینات مکالمه زبان را تکرار کنید. ربات Smalltalk2.me امکان مکالمه در رابطه با موضوعات مختلف و ارتقای مهارت‌های گفتاری و شنیداری را برای شما راحت‌تر می‌کند. هم‌چنین از طریق مکالمه با این ربات‌، از واژگان و ساختار انگلیسی درک بهتری به‌دست خواهید آورد. دیگر قابلیت‌های مهم این ربات برای بهبود سطح زبان خارجی شامل تشخیص و تصحیح خطاهای تلفظی و گرامری، ترجمه و تمرینات تکمیلی می‌شود. هم‌چنین اگر داوطلب آیلتس باشید برای کسب نتیجه مورد انتظار می‌توانید از این هوش مصنوعی کمک بگیرید

هوش مصنوعی آموزش زبان Zeno

ربات Zeno یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی است که با استفاده مستمر از آن می‌توانید خواندن و نوشتن هر زبانی را همانند افراد بومی آن زبان یاد بگیرید و مهارت ارتباطی خود را ارتقاء دهید. هم‌چنین این دستیار هوشمند قدرت تشخیص و اصلاح اشتباهات دستوری و گرامری را نیز دارد و یک راهکار بسیار جذاب و خلاقانه برای یادگیری زبان خارجی است.

هوش مصنوعی TalkPal برای یادگیری زبان

یکی دیگر از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در مسیر یادگیری یک زبان جدید وبسایت TalkPal است. این ابزار برای تقویت هر ۴ مهارت زبان (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) مناسب بوده و علاوه‌بر آموزش زبان انگلیس،ی برای یادگیری زبان‌های دیگر نیز مناسب است. این هوش مصنوعی، یادگیری بیش از 50 زبان زنده دنیا را ارائه می‌دهد؛ از جمله فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی

اپلیکیشن یادگیری زبان Duolingo

یکی از نام آشناترین ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی جهت یادگیری زبان، اپلیکیشن Duolingo است. این برنامه به‌راحتی سرعت یادگیری هر فرد را تشخیص می‌دهد و سپس مطابق با سرعت و سطح مهارت هر فرد، درس‌های مناسب یادگیری زبان را ارائه می‌دهد. دولینگو انگلیسی هم‌چنین مجهز به سیستم تشخیص گفتار بوده و برای تقویت مهارت صحبت کردن نیز مناسب است. بنابراین با انتخاب هوش مصنوعی Duolingo می‌توانید برحسب قابلیت‌ها و توانایی‌های خود زبان مورد نظرتان را فرا بگیرید و از طریق سوالاتی که در قالب بازی مطرح می‌شود، تجربه کاملاً متفاوتی از آموزش زبان به‌دست آورید. این برنامه برای آموزش زبان‌های مختلفی کارایی دارد اما متاسفانه زبان فارسی را پوشش نمی‌دهد!

نسخه اندروید اپلکیشن هوش مصنوعی دولینگو را در این لینک کافه بازار دانلود کنید.

بهترین هوش مصنوعی مکالمه زبان (مهارت Speaking)

اگر به دنبال راهکاری مناسب برای بهبود تلفظ و مکالمه زبان خارجه خود هستید به سراغ برنامه‌های تشخیص گفتار هوش مصنوعی نظیر Google Voice برای سیستم‌عامل اندروید و Siri برای سیستم‌‌عامل IOS بروید. این برنامه‌ها در اکثر تلفن‌های هوشمند به صورت پیش‌فرض وجود دارد و برای تخمین دقت تلفظ خود می‌توانید از آنها بهره ببرید.

برنامه‌های تشخیص گفتار روی نحوه صحبت کردن و تلفظ کلمات متمرکز می‌شوند. سپس سطح دقت و شکل تلفظ کلمات را تخمین زده و بازخورد خود از کیفیت تلفظ را ارائه می‌دهند. به این ترتیب با این برنامه‌ها می‌توانید خیلی راحت اشتباهات و خطاهای خود را شناسایی کرده و نحوه صحیح تلفظ کلمات را یاد بگیرید. ناگفته نماند که در صورت عدم دسترسی به گوشی‌های هوشمند آیفون و اندروید می‌توانید از وب‌سایت‌هایی نظیر Speechace و SpeechRater که عملکرد مشابه‌ای دارند، برای این منظور کمک بگیرید. همچنین توصیه می‌کنیم جهت پیدا کردن بهترین ابزار یادگیری زبان بر حسب نیاز خود، برنامه‌های مختلف را امتحان کنید.

علاوه‌بر موارد معرفی شده در بخش قبل، گزینه‌های زیر نیز برای تقویت مهارت مکالمه زبان مفید هستند.

  • هوش مصنوعی مکالمه زبان Langotalk: ربات Langotalk این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید به شش زبان مختلف و به صورت زنده با یک بات صحبت کنید. این هوش مصنوعی، سرعت یادگیری شما را تا ۶ برابر افزایش می‌دهد و یک برنامه جذاب و کاربردی برای تقویت مهارت صحبت کردن است.
  • هوش مصنوعی مکالمه زبان Quazel: ربات Quazel مکالمه شما با دوستان و آشنایان‌تان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و برای تقویت مهارت اسپیکینگ زبان‌های مختلفی نظیر آلمانی، فرانسوی، یونانی، پرتقالی، اسپانیایی، پرتغالی برزیل، بلغاری، هلندی، سوئدی، چک، فنلاندی، دانمارکی، مجارستانی، ژاپنی، اندونزیایی، لهستانی، روسی، رومانیایی، اسلواکی، چینی و ترکی مناسب است.
  • هوش مصنوعی مکالمه زبان LanguagePro: ربات LanguagePro یک دستیار قدرتمند برای آموزش زبان بوده و از این ربات می‌توانید برای ارتقاء مهارت صحبت کردن زبان‌های مختلف نظیر کره‌ای، اسپانیایی، ژاپنی و چینی استفاده کنید.
  • هوش مصنوعی مکالمه زبان Lingostar: ربات Lingostar نیز برای تقویت مهارت صحبت کردن و آموزش چند زبان مختلف نظیر فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی بکار می‌رود.
  • هوش مصنوعی مکالمه زبان Lingobo: از ربات Lingobo به‌عنوان یک پارتنر همراه یاد می‌شود؛ زیرا این دستیار همراه هوشمند قادر به تحلیل تمامی مکالمات بوده و فرصتی را فراهم می‌کند که بتوانید تمامی اشتباهات خود را رفع کنید.
هوش مصنوعی Speechace برای تقویت مهارت مکالمه

بهترین سایت هوش مصنوعی برای مهارت نوشتاری زبان (Writing)

برای بهبود مهارت نوشتاری و رفع غلط‌های املایی نیز هوش مصنوعی، اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های مختلفی ارائه می‌دهد که می‌توانید برحسب نیاز و شرایط خود یکی از آنها انتخاب کنید. تصحیح‌کننده املای داخلی Microsoft Word یا Google Translate برای اندروید و Grammarly go برای آیفون از جمله بهترین ابزارهای اولیه هوش مصنوعی برای برطرف کردن غلط‌های املایی به‌شمار می‌رود. برنامه‌های فوق پس از خواندن آنچه را که می‌نویسید، اشتباهات و غلط‌های املایی را تذکر می‌دهند. پس با استفاده از آنها می‌توانید خیلی راحت غلط‌های رایج املایی خود را شناسایی کرده و از تکرار دوباره آنها خودداری کنید. در صورت عدم دسترسی به تبلت یا گوشی هوشمند یا تمایل به استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته‌تر، می‌توانید از وبسایت SpellChecker.net کمک بگیرید. در کنار این سایت هوش مصنوعی برای تقویت مهارت رایتینگ خود می‌توانید از ابزارهای زیر نیز کمک بگیرید.

  • هوش مصنوعی رایتینگ زبان Shortly AI: ربات Shortly AI به‌طور خاص برای نوشتن مقالات وبلاگ ارائه شده اما به دلیل برخورداری از ویژگی‌ و قابلیت‌های خاص، برای تقویت مهارت نوشتن بسیار مفید بوده و با آن به‌راحتی می‌تواند یک پیش‌نویس اولیه از هر مطلبی را ایجاد کنید.
  • هوش مصنوعی Google Bard: گوگل بارد یکی از دستیارهای هوشمند گوگل است که می‌توانید با کمک آن مهارت نوشتن خود را تقویت کنید. برای بهره‌گیری از Google Bard جهت تقویت مهارت رایتینگ زبان، ابتدا باید متن خود را برای آن بفرستید و سپس از او بخواهید که نوشته شما را بررسی کرده و اشتباهات‌تان را بازگو کند. به این ترتیب با دریافت بازخوردهای این برنامه می‌توانید به مرور زبان مهارت نوشتاری خود را بهبود ببخشید.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت گرامر زبان

یکی دیگر از موثرترین روش‌های استفاده از هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از اپلیکیشن‌های تسهیل‌کننده گرامر نظیر Grammarly یا LanguageTool برای اندروید و Grammarly یا Wordtune برای آیفون است. این برنامه‌ها عملکردی مشابه با سایر برنامه‌های معرفی شده دارند و هر آنچه را که می‌نویسید، می‌خوانند و غلط‌های موجود در رابطه با املاء و ساختار جملات را به شما گوشزد می‌کنند.

به‌واسطه این ابزارها می‌توانید به سادگی متوجه اشتباهات گرامری متون خود شده به مرور زمان بر قواعد دستوری و گرامر زبان مدنظر مسلط شوید. اگر گوشی هوشمند و تبلت ندارید برای افزایش مهارت خود بر گرامر و نکات دستوری زبان انگلیسی می‌توانید به وب‌سایت‌هایی نظیر GrammarCheck.net که عملکرد مشابه‌ای دارند مراجعه کنید.

حرف آخر…

یکی از جدیدترین روش‌های یادگیری و تقویت زبان خارجی هوش مصنوعی بوده و برای همه افراد در هر سن‌وسالی جذاب و هم‌چنین کارآمد است. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای آموزش زبان در اکثر موارد رایگان بوده و این روش در مقایسه با روش‌های قدیمی‌تر یک راهکار مقرون‌به‌صرفه و موثر محسوب می‌شود (استفاده از برخی قابلیت‌های پیشرفته‌تر یادگیری به پرداخت هزینه نیاز خواهد داشت).

پروسه یادگیری زبان با هوش مصنوعی بسیار جذاب‌تر بوده و همین امر اشتیاق شما برای یادگیری زبان را تا حدود زیادی بالا می‌برد. اما برای دریافت نتیجه بهتر از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و تمرینات را هدفمند و مستمر دنبال کنید تا نتایج مثبت هوش مصنوعی برای آموزش زبان خارجی را مشاهده کنید. در ادامه، به چند سوال متداول شما در مورد بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان پاسخ داده‌ایم.

منظور از ابزارهای هوش مصنوعی چیست؟

ابزارهای هوش مصنوعی شامل ربات‌های مختلفی هستند که می‌توانید با آنها در رابطه موضوعات مختلف گفتگو کرده و از این طریق پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت کنید.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان خارجی شامل چه مواردی می‌شود؟

هوش مصنوعی برای یادگیری زبان خارجی ابزارهای بسیار متنوعی ارائه می‌دهد که شما می‌توانید بر حسب شرایط و توانایی‌های خود از بین آنها بهترین گزینه را برای آموزش انتخاب کنید. از جمله Zeno، Andy، RepliKa و …

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تقویت مکالمه شامل چه مواردی است؟

برای تقویت مهارت اسپیکینگ از طریق هوش مصنوعی ابزارهای مختلفی وجود دارد که بهترین آنها شامل موارد زیر است:
نرم‌افزار Siri برای سیستم عامل iOS
نرم‌افزار Google Voice برای سیستم عامل اندروید
وب‌سایت‌های Speechace و SpeechRater
ربات Langotalk
ربات Quazel
ربات Lingostar
ربات Lingobo
ربات LanguagePro

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت مهارت رایتینگ شامل چه مواردی است؟

برای ارتقا مهارت رایتینگ از طریق هوش مصنوعی نیز برنامه‌ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که کاربردی‌ترین آنها شامل موارد زیر است:
تصحیح‌کننده املای داخلی Microsoft Word یا Google Translate برای اندروید
تصحیح‌کننده املای داخلی Grammarly go برای آیفون
ابزار Google Bard

اگر تجربه استفاده از سایت و اپلیکیشن هوش مصنوعی یادگیری زبان انگلیسی را دارید، لطفاً در بخش نظرات از تجربه‌تان بگویید.

نوشته های مرتبط

هوش مصنوعی: انواع، کاربرد، نحوه استفاده و آینده آن

40 برنامه هوش مصنوعی در کسب و کار (ویژه 2024)

10 + 3 سایت هوش مصنوعی ساخت عکس رایگان و پولی