40 برنامه هوش مصنوعی در کسب و کار (ویژه 2024)

ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کسب‌ و کار و بهره‌وری می‌توانند خدمات و امور مختلف کاری را به بهترین شکل به انجام برسانند. این ابزارها به نحوی طراحی شده‌اند که صاحبان کسب‌‌وکارها به راحتی بتوانند هر جنبه از امور روزمره خود را مدیریت کنند. بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه کسب و کار می‌توانند برای کمک به شرکت‌ها به منظور افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در زمان، هماهنگی پروژه، مدیریت عملیات، مدیریت منابع انسانی، بازاریابی و … مورد استفاده قرار گیرند. با در نظر گرفتن این موضوع، در این مقاله کاربرد هوش مصنوعی در کسب و کار را در حوزه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

در جدول زیر می‌توانید کاربرد هوش مصنوعی در کسب و کار را در حوزه‌های مختلف و ابزارهایی را که برای هر کدام معرفی کردیم مشاهده کرده. پس تا انتها با مجله تکنولوژی لیپک همراه باشید تا با هر ابزار و مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا شوید.

حوزه کاری برنامه هوش مصنوعی کسب و کار
خدمات مشتریان Clickup Abbot
مدیریت پروژه و زمان Ayanza Tara Futurenda
هوش مصنوعی تولید محتوا Jasper  Copy.ai SurferSEO
ساخت ویدیو Descript Wondershare Filmore Runway
تولید تصاویر DALL-E 2 Midjourney Stable Diffusion
چک‌کننده‌های گرامر و بازنویسی متن Grammarly Wordtune
یادداشت‌برداری و دستیار جلسات Fireflies.ai Anoma
برنامه‌ریزی Reclaim Motion
اسلاید و ارائه Beautiful.ai Slidebean
پژوهش Wordvice ChatGPT
اتوماسیون Drift Outreach
بازاریابی و فروش Jasper.ai Beacons
عملیات فناوری اطلاعات ServiceDesk Plus Freshservice
منابع انسانی Juicebox Workable
امنیت سایبری Croedstrike Vectra AI Platform
حسابداری Vic.ai Bill
امور مالی Datarails FP&A Genius Domo
رونویسی Trint TranscribeMe

فهرست مطالب

هوش مصنوعی خدمات مشتریان

واحدهایی که خدمات مشتریان را در شرکت‌ها برعهده دارند با چالش‌های متعددی روبرو هستند. این چالش‌ها که مربوط به درخواست‌های بی‌شمار مشتریان و رسیدگی به آن‌ها بوده، باعث شده است تا متخصصان این حوزه برای رفع آن‌ها به فکر استفاده از هوش مصنوعی در بخش خدمات مشتریان کسب و کار باشند. بنابراین در این بخش، به معرفی چند ابزار هوش مصنوعی برای خدمات مشتریان پرداخته‌ایم.

Clickup

Clickup پلتفرمی قوی است که می‌تواند برای مدیریت پروژ‌های امور مربوط به مشتریان در شرکت‌ها و حتی مشاغل کوچک مفید واقع شود. با این ابزار، امکان تقسیم پروژه‌های خدمات مشتریان به وظایف اصلی و فرعی وجود دارد. همچنین خودکارسازی امور تکراری، پاسخ دادن به ایمیل‌ها و نیز ایجاد گزارش‌های وضعیت با این ابزار امکان‌پذیر است. در این صورت می‌توان کیفیت خدمات را بهبود بخشید و تعامل با مشتریان را حفظ کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • تقسیم وظایف، تعیین تکلیف و اولویت‌بندی کارها
  • ایجاد گزارش‌های وضعیت، پاسخ‌دهی به مشتریان، یادداشت‌برداری و دستور کار جلسات با مشتریان
  • امکان مشاهده مسائل و اطلاعات مربوط به مشتریان و سنجش آن‌ها از زوایای مختلف

Abbot

Abbot یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی است که می‌تواند برای رسیدگی به خدمات مشتریان بسیار مفید واقع شود. این چت‌بات قادر است حتی بر کوچکترین فعالیت‌ها این حوزه نظارت کند. همچنین امکان زیر نظر گرفتن کانال‌های ارتباطی مشتریان، پاسخ به سوالات آن‌ها، مشخص کردن درخواست‌ها و نمایش آن‌ها روی پیشخوان با این ابزار وجود دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • تنظیم یادداشت‌ها به منظور پاسخگویی به مشتریان
  • امکان حل مسائل بر مبنای اسناد پشتیبانی مشتریان
  • ایجاد اتوماسیون قدرتمند برای خدمات مشتریان

هوش مصنوعی برای مدیریت پروژه و زمان

در حوزه مدیریت پروژه و زمان ابزراهای هوش مصنوعی توانسته‌اند به صاحبان پروژه‌ها کمک‌های زیادی کنند. با استفاده از این ابزارها روند انجام پروژه‌ها در زمان مقرر سرعت بیشتری می‌گیرد. در زیر به معرفی چند ابزار هوش مصنوعی در این حوزه پرداخته‌ایم.

Ayanza

Ayanza بهترین ابزار بهره‌وری هوش مصنوعی برای مدیریت زمان است. این ابزار شما را قادر می سازد تا پیشرفت پروژه‌ها بر اساس زمان آنی (Real-time) تشخیص دهید. همچنین آخرین نقطه‌نظرات را از طریق پیام‌رسانی مستقیم با تیم خود به اشتراک بگزارید. این پلتفرم می‌تواند همکاری و هماهنگی تیم را بهبود داده و مدیریت کارها را ساده‌تر کند.

Ayanza از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا هماهنگی زمان را در پروژه بهبود دهد، ایده‌های برتر، به نمایش درآمده و دیدگاه‌های اعضا به اشتراک‌گذاشته شود. همچنین جریان‌های کاری ساده‌سازی شده و تمرکز بر ارتباطات تیمی سریع به انجام برسد. علاوه‌بر این، Ayanza به شما این امکان را می‌دهد تا مدیریت پروژه، مدیریت وظایف، همکاری تیمی و ارتباطات سریع را به صورت همه‌جانبه تحت پوشش قرار دهید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • مدیریت موثر پروژه و زمان
  • تشخیص پیشرفت پروژه‌ها در زمان آنی
  • امکان اشتراک‌گذاری آخرین دیدگاه‌ها از طریق سیستم پیام‌رسانی
  • ساده‌سازی جریان‌های کاری
  • امکان مدیریت وظایف، همکاری تیمی و ارتباطات سریع بین اعضای تیم

Tara

Tara یک ابزار بهره‌وری عالی برای توانمندسازی ذینفعان، طراحان، توسعه‌دهندگان، رهبران تیم و مدیران محصول برای مدیریت پروژه‌های پیچده نرم‌افزاری محسوب می‌شود. این امور از طریق یک همکاری توسعه‌یافته صورت می‌پذیرد. این هوش مصنوعی می‌تواند هر چیزی از تعامل با مشتری و طراحی ویژگی‌های جدید گرفته تا کدنویسی، همکاری تیمی و انجام امور مختلف را مدیریت کند.

Tara همچنین برای خودکارسازی بیشتر وظایف و گردش‌‌های کاری مرتبط با پروژه استفاده می‌شود تا از این طریق تیم شما بتواند به جای انجام این امور تکراری و وقت‌گیر، روی ماموریت اصلی خود تمرکز کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • پیگیری پیشرفت تیم
  • مدیریت یکپارچه پروژه
  • مدیریت کارها به شکل ساده
  • مدیریت همکاری تیمی
  • خودکارسازی وظایف تکراری

Futurenda

کاربرد هوش مصنوعی Futurenda در کسب و کار را می‌توان به‌عنوان بهترین ابزار برنامه‌ریزی زمان و رویدادها دانست که به مدیران پروژه، رهبران تیم و متخصصان کسب‌‌وکار امکان می‌دهد در زمان و تلاش خود به هنگام مدیریت عملیات روزانه، صرفه‌جویی کنند. این هوش مصنوعی بهترین توصیه‌های صرفه‌جویی در زمان را به شما ارائه کرده و کمک می‌کند به جای سخت کار کردن، هوشمندانه‌تر کار کنید. Futurenda گزینه‌هایی برای هماهنگی زمان با هوش مصنوعی برای شما پیشنهاد می‌کند تا از این طریق به شما کمک کند زمان خود را مدیریت کرده و ساعات در دسترس را تا حد امکان انعطاف‌پذیر کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • برنامه‌ریزی رویدادها و زمان
  • مدیریت و خودکارسازی امور تکراری
  • مدیریت وظایف
  • یادآوری آنی موعد انجام کارها
  • بهینه‌سازی ساعات کار
  • پیگیری و تشخیص بهره‌وری
  • داشتن نسخه اپلیکیشن موبایلی

هوش مصنوعی تولید محتوای متنی

یکی از حوزه‌های مورد نیاز برای انواع کسب‌‌وکارها، تولید محتواهای متنی یکتا، باکیفیت و مخاطب‌پسند است. با تولید محتوا می‌توان کسب‌‌وکار خود را به دیگران معرفی کرده و مخاطبان را به خود جذب کنید. از این‌رو در ادامه این مقاله، به معرفی چند برنامه هوش مصنوعی که در تولید محتوای متنی می‌توانند به صاحبان کسب‌‌وکارها کمک کنند پرداخته‌ایم. این ابزارها همانند یک نویسنده ماهر می‌توانند به شما کمک کنند تا پیش‌نویس محتواها را درباره موضوعات مختلف سریع‌تر گردآوری کنید.

Jasper

برنامه هوش مصنوعی کسب و کار جاسپر، یک پلتفرم قدرتمند تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی است و برای کاربرانی که به حجم بالایی از محتوا نیاز دارند، می‌تواند بسیار مناسب باشد. Jasper قادر است ده‌ها الگو را برای شما در ابتدای کار ایجاد کند (این ابزار به شما امکان ایجاد تصاویر مناسب را فراهم می‌کند). با کمک این ابزار هوش مصنوعی شما می‌توانید تمام نیازهای تولید محتوای خود را پوشش دهید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • مناسب برای تولید محتوا در حجم زیاد
  • ارائه ده‌ها الگوی تولید محتوا در ابتدای کار
  • امکان ایجاد تصاویر مناسب برای مقاله

Copy.ai

Copy.ai در مقایسه با Jasper ابزار کندتری محسوب می‌شود که به‌عنوان یک نویسنده‌ی کمکی در نوشتن به کار می‌رود. این ابزار برای هر کدام از درخواست‌های شما فهرستی از گزینه‌ها را ارائه می‌کند و شما باید بهترین گزینه‌ها را در نوشتار خود استفاده کنید. این روش بیشتر مناسب نوشتن محتواهایی است که نیاز به ایده‌پردازی و تکرار مفاهیم همانند کپی‌رایتینگ دارند.

Copy.ai می‌تواند محتوایی را تولید کند که با لحن، سبک و موضوع محتوای مد نظر شما مطابقت داشته باشد؛ در عین‌حال به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای خود را به دلخواه تغییر دهید تا به شکل یک مقاله اختصاصی دربیاید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • امکان ایجاد فهرستی از گزینه‌ها برای درخواست‌های کاربر
  • مناسب برای کپی‌رایتنیگ و نوشته‌های ایده‌پردازانه
  • مطابقت محتوای تولید شده با لحن، سبک و موضوع مورد نظر
  • امکان سفارشی‌سازی محتوا

Surfer SEO

Surfer SEO بهترین ابزار هوش مصنوعی برای صاحبان مشاغل، تولیدکنندگان محتوا، مدیران رسانه‌های اجتماعی و بازاریابان دیجیتال است. این افراد به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند به رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کنند، رقبا را شکست دهند و همچنین محتوا را بهینه‌سازی کنند تا سئوی سایت‌شان بهبود پیدا کند. در این صورت استفاده از این برنامه هوش مصنوعی می‌تواند برای کسب و کار آن‌ها راهگشا باشد.

Surfer SEO به شما این امکان را می‌دهد که محتوای خود را مطابق با آخرین استانداردهای SEO گوگل بهینه‌سازی کنید تا از این طریق، ترافیک کاربران سایت شما افزایش یابد. درنهایت با بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو، چشم‌انداز برند خود را در فضای آنلاین ارتقا خواهید داد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • بهینه‌سازی محتوا
  • تجزیه‌وتحلیل وبسایت
  • تحلیل سریع محتوا
  • چک کردن محتوا از نظر یکتا و ارزشمند بودن

هوش مصنوعی ساخت ویدیو

برخی از ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند انواع ویدیوها را با توجه به موضوعات مختلف تولید کنند. برای کاربرانی که نیاز به ساخت انواع ویدیو دارند، این ابزارها می‌تواند مفید باشد. در ادامه به معرفی سه سایت هوش مصنوعی در این خصوص پرداخته‌ایم.

Descript

هوش مصنوعی Descript می‌تواند ویدیوهای شما را به اسکریپت یا رونویسی تبدیل کند. سپس به جای آن که از جدول زمانی برای برش آهنگ‌های صوتی و تصویری استفاده کنید، می‌توانید اسکریپت یا رونوشت متن را ویرایش کنید. با انجام این کار، ویدیو به‌طور خودکار برش می خورد. بقیه مراحل ویرایش نیز به روشی مشابه انجام می‌شود و مدت زمان ویدیوها را برش می‌دهد. این روش می‌تواند ویدیوهای شخص جلوی دوربین را نیز برش دهد و ویدیوی شما را شخصی‌سازی کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • رونویسی از اسکریپت ویدیوها
  • برش خودکار ویدیوها

Wondershare Filmora

هوش مصنوعی Wondershare Filmora برای ساخت ویدیو مدت‌زمان نسبتاً زیادی است که توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این ابزار امکان حذف پس‌زمینه ویدیو از کلیپ‌هایی با کیفیت پایین و نیز بهبود کیفیت صدای آنها وجود دارد. ویژگی‌های این ابزار به کاربر این امکان را می‌دهد تا تنها در چند مرحله ساده ویدیوهایی مناسب را تهیه کند. با کمک این ابزار قادر خواهید بود ویدیوهایی جذاب و چشمگیر را بسازید و کاربران خود را شگفت‌زده کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • امکان حذف پس‌زمینه ویدیو و کیلیپ‌هایی با کیفیت پایین
  • افزایش کیفیت صدا
  • امکان ایجاد ویدئو در چند مرحله ساده و در مدت زمان کوتاه

Runway

ابزار هوش مصنوعی Runway مجموعه‌ای از ویژگی‌های جالب توجه دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید ویدیوهای مختلف کسب‌وکار خود را تولید کنید. همچنین می‌توانید بخش‌هایی از فریم ویدیوها را با استفاده از دستورات متنی طراحی کنید.

Runway به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند بدون زحمت متنی را برای فیلم‌ها و تصاویر تولید کنند و با آن به آموزش فیلم‌ها و ویدیوها بپردازند. همچنین این ابزار کاربران را قادر می سازد تا به سرعت فیلم‌های خود را با افکت‌ها، فیلترها و پوشش‌های متنوع، باکیفیت‌تر کرده و آن‌ها را ارتقا دهند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • امکان طراحی بخش‌هایی از فریم با استفاده از دستورات متنی
  • امکان تولید آسان متن برای فیلم‌ها و تصاویر
  • امکان ارتقای کیفیت فیلم‌ها با استفاده از افکت‌ها، فیلترها و پوشش‌های مختلف

ساخت عکس کسب و کار با هوش مصنوعی

بی‌تردید یک تصویر خوب ارزش هزار کلمه را دارد. برای ساخت تصاویر زیبا با هوش مصنوعی تنها به تعداد اندکی واژه نیاز دارید. ابزارهای ساخت تصویر، یک پیام متنی را دریافت می‌کنند و نتایج را به شکل تصویر ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی چند ابزار هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر جذاب و حرفه‌ای پرداخته‌ایم.

DALL-E 2

DALL-E 2 ابزار هوش مصنوعی سازنده تصاویر است و نتایج جالبی را ایجاد می‌کند. برای اینکه از این ابزار استفاده کنید اهمیتی ندارد که در نوشتن پیام‌های تصویری (Prompt) تازه‌کار باشید یا استاد. DALL-E 2 یک انتخاب ایده‌آل برای شروع به کار در حوزه ساخت تصاویر توسط هوش مصنوعی به شمار می‌رود. این ابزار را می‌توانید به سایت Zapier متصل کرده تا ساخت خودکار تصاویر از رونوشت‌ها، پیام‌های چت یا هر برنامه دیگر را انجام دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • استفاده آسان برای ساخت تصاویر
  • امکان استفاده برای شروع به تولید محتوای تصویری توسط هوش مصنوعی
  • امکان ایجاد خودکار تصاویر از رونوشت‌ها، پیام‌های چت و هر نوع برنامه دیگر

Midjourney

Midjourney ابزاری جالب توجه برای ساخت هرگونه تصویر است؛ زیرا هر دستور متنی که به آن ارسال کنید نتایجی باورنکردنی ایجاد می‌کند. برای دسترسی به این ابزار باید از پلتفرم Discord استفاده کنید که در ابتدا غیر معمول به نظر می‌رسد اما وقتی به این ابزار دسترسی پیدا کردید، ساعت‌ها صرف تبدیل تخیل خود به پیکسل‌های رنگارنگ و تصاویر دلخواه خواهید کرد. میدجورنی توانایی خلق تصاویر باکیفیت بالا را از دستورات ساده متنی دارد. برای استفاده از این ابزار نیازی نیست که از نرم‌افزار یا سخت‌افزار تخصصی استفاده کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • بزرگ‌کردن مقیاس تصاویر کوچک (افزایش پس‌زمینه)
  • انتخاب هوشمند تصاویر
  • اصلاح و بهبود تصاویر

Stable Diffusion

Stable Diffusion یک پلتفرم هوش مصنوعی کسب و کار است که تصاویر فوتورئالیستی منحصربه‌فردی از پیام‌های متنی و تصویری تولید می‌کند. این پلتفرم در سال 2022 راه‌اندازی شده است که علاوه‌بر تصاویر، می‌توانید از آن برای ایجاد فیلم و انیمیشن نیز استفاده کنید. این ابزار مبتنی بر فناوری انتشار (Diffusion) کار کرده و از فضای پنهان استفاده می‌کند. امکان نصب این برنامه روی لپتاپ‌های مجهز به GPU وجود دارد. Stable Diffusion را می‌توان برای رفع نیازهای خاص کاربران طوری تنظیم کرد که حداقل پنج تصویر مرتبط را برای هر دستور متنی تولید کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • امکان ایجاد تصاویر فوتورئالیستی منحصر‌به‌فرد از روی پیام‌های متنی و تصویری
  • امکان ایجاد فیلم و انیمیشن
  • طراحی مبتنی بر فناوری انتشار و امکان استفاده از فضای پنهان
  • امان نصب روی لپتاپ‌های مجهز به GPU

برای شناخت بیشتر ابزارهای تصویرساز، مقاله 10 + 3 سایت هوش مصنوعی ساخت عکس را بخوانید

هوش مصنوعی چک‌کننده دستور زبان و بازنویسی متن

برخی از ابزارهای هوش مصنوعی را می‌توان برای چک کردن دستور زبان و بازنویسی متن مورد استفاده قرار داد. برای نویسنده‌ها و افرادی که دائما در حال نوشتن متون مختلف هستند این ابزارها می‌توانند مفید باشد. در زیر به معرفی برخی از این ابزارها پرداخته‌ایم.

Grammarly

Grammarly ابزاری است که می‌تواند روی صفحه کامپیوتر، موبایل و مرورگر نصب و استفاده شود. همچنین امکان کار کردن این ابزار با سایر برنامه‌های مرتبط وجود دارد. با استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کار خود می‌توانید تمامی کارهای مربوط به ویرایش متون را به جز ترجمه انجام دهید. این ابزار قادر است به‌طور خوکار و سریع، متون را به منظور اصلاح، خلاصه کردن و توضیح بیشتر بازنویسی کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • قابلیت نصب و استفاده روی رایانه، موبایل و مرورگر
  • کار کردن با سایر برنامه‌های مرتبط
  • ویرایش متون (به جز ترجمه)
  • بازنویسی سریع و خودکار متون

Wordtune

Wordtune ابزاری است که می‌تواند برای بازنویسی، خلاصه کردن متن و حتی گسترش متن شما بسیار کارآمد عمل کند. این ابزار می‌تواند به شما متونی با لحن غیر رسمی یا حتی رسمی‌تر نیز پیشنهاد دهد. Wordtune به‌عنوان یک ویرایش‌گر آنلاین نیز قابلیت استفاده را دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • بازنویسی متن
  • خلاصه کردن متن
  • پیشنهاد متون با لحن رسمی یا غیر رسمی
  • ویرایشگر آنلاین

یادداشت‌برداری و دستیار جلسات

ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه دستیارِ جلسات با امکان یادداشت‌برداری به اعضای جلسه کمک می‌کنند تا بتوانند تمرکز خود را در جلسات حفظ کنند. این ابزارها از قابلیت‌هایی همچون صورت‌جلسه (یادداشت‌برداری)، شرح و خلاصه کردن مباحث جلسات، شناسایی سخنرانان و حتی تشخیص اقدامات تعیین شده در طول جلسات برخوردارند. در زیر به بررسی چند ابزار هوش مصنوعی در زمینه رونویسی و دستیاری جلسات کسب و کار پرداخته‌ایم.

Fireflies.ai

Fireflies.ai به شما می‌کند تا کارهایی از جمله رونویسی، خلاصه کردن، تجزیه‌وتحلیل و جستجو در مباحث و نیز اقدامات مورد نیاز در طول جلسات مجازی را انجام دهید. این ابزار هوش مصنوعی در طول جلسه مجازی به شما در یادداشت‌برداری تمامی مباحث جلسه کمک می‌کند. در این‌صورت هر زمان که نیاز داشتید می‌توانید بحث جلسه را مرور کرده و به آن گوش دهید. این ابزار همچنین برای تیم‌های فروش و بازاریابی می‌تواند مفید باشد. علاوه‌بر این کارشناسان استخدام می‌توانند از آن به منظور غربالگری و انتخاب بهتر متقاضیان استخدام استفاده کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • کمک به برگزاری ویدئوکنفرانس
  • ضبط صدا
  • یادداشت‌براری
  • تجزیه‌وتحلیل اقدامات مربوط به جلسات

Anoma

Anoma یک برنامه هوش مصنوعی کسب و کار است که افراد و تیم‌ها می‌توانند از آن به منظور ضبط، رونویسی، تجزیه‌وتحلیل مباحث و نیز بهبود همکاری و هماهنگی حین و بعد از جلسات استفاده کنند. این ابزار به‌طور خودکار مباحث ضبط شده صوتی و تصویری را رونویسی (صورت‌جلسه) می‌کند. همچنین مباحث جلسه را به نحوی یادداشت‌براری می‌کند که قابل جستجو باشند.

با این ابزار می‌توان به شرکت‌کنندگان در جلسه رونوشت‌ها و یادداشت‌هایی را ارائه کرد که باعث افزایش تمرکز آن‌ها روی مباحث جلسه شود. علاوه‌بر این، این ابزار می‌تواند برای مدیران کسب‌‌وکارها در فراگیری بینش‌های مهم کمک کند تا بتوانند به‌طور منطقی و مبتنی بر داده‌ها تصمیم‌گیری کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • قابلیت زمان‌بندی کردن مباحث جلسات
  • ضبط صوتی و تصویری جلسات
  • بارگزاری فایل‌های ضبط شده
  • یادداشت‌برداری و رونویسی از دستور جلسات
  • ویدئوکنفرانس

هوش مصنوعی برنامه‌ریزی مدیریت کسب و کار

پلتفرم‌های برنامه‌ریزی هوش مصنوعی می‌توانند به کاربران کمک کنند تا با زمان‌بندی کارها، برنامه‌ریزی منسجمی را برای کسب‌‌وکار خود داشته باشند. از این‌رو در ادامه به معرفی برخی از بهترین ابزارهای برنامه‌ریزی که توسط هوش مصنوعی ارائه شده‌اند پرداخته‌ایم. این ابزارها قادر به ارائه عملکردها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند.

Reclaim

Reclaim یکی از ابزارهای هوش مصنوعی برای استفاده در حوزه برنامه‌ریزی کسب و کار است که به کاربران امکان می‌دهد تا ساعات کاری خود را تنظیم کنند. همچنین امور تکراری و روزمره را خودکار کرده و کارهای مختلف را به هنگام انجام آن‌ها اولویت‌بندی کنند.

در Reclaim گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی وجود دارد؛ کاربران قادر هستند تا مدت‌زمان و ساعت ایده‌آل را برای هر نوع کار روتین یا حتی مهم زمان‌بندی کنند. همچنین این پلتفرم هوش مصنوعی با برخورداری از انواع برنامه‌های مدیریت وظایف، توانایی آن را دارد که فرایندهای زمان‌بندی برای انجام وظایف به شکل خودکار و حفظ زمان مورد نیاز برای امور ضروری را با یکدیگر ترکیب کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • تمرکز تمامی اقدامات و ارائه دید جامعی از وظایف و امور روزمره
  • وجود گزینه‌های متعدد برای شخصی‌سازی
  • یکپارچه‌سازی و اولویت‌بندی وظایف
  • رابط کاربری مناسب

Motion

Motion ابزار پیچیده‌ای است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا پروژه‌ها، وظایف و جلسات مختلف را برنامه‌ریزی کند. امکان ایجاد بهترین برنامه‌های روتین و روزمره به منظور عملکرد کارآمد در مدیریت تیم از جمله قابلیت‌های مهم این پلتفرم به شمار می‌رود. این ابزار در ساده‌سازی جلسات کاری، مدیریت زمان‌بندی و نیز برنامه‌ریزی پروژه بسیار خوب عمل می‌کند. همچنین به کاربران این اجازه را می‌دهد تا روی وظایف اصلی خود تمرکز کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • برنامه‌ریزی برای قرارهای ملاقات
  • زمان‌بندی هوشمند برای سازمان‌دهی کارآمد امور روزمره
  • برنامه‌ریزی و یکپارچه‌سازی امور روزانه و هفتگی
  • تقویت همکاری تیمی و واگذاری وظایف به اعضای تیم
  • حفظ زمان بدون وقفه در کارها

هوش مصنوعی ساخت اسلاید و فایل ارائه

ساخت اسلایدهای زیاد برای ارائه مطالب در زمینه‌های مختلف، کاری وقت‌گیر محسوب می‌شود. در این رابطه، هوش مصنوعی تحول زیادی در نحوه ارائه مطالب به شکل حرفه‌ای و جذاب ایجاد کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد در مدت زمان کوتاهی، مطالب را به نحو بسیار مطلوبی ارائه کنند. ما در ادامه به معرفی دو ابزار هوش مصنوعی برای ساخت اسلاید حرفه‌ای پرداخته‌ایم.

Beautiful.ai

Beautiful.ai یک ابزار هوش مصنوعی است که می‌توان با آن ارائه‌های جذابی از مطالب مختلف ایجاد کرد. این پلتفرم به وسیله رابط کاربری خود، گزینه‌های هوشمندی را برای ارائه مطلوب طراحی و پیشنهاد کرده و فرایند انجام آن را راحت‌تر می‌کند. این ابزار از قابلیت‌هایی همچون طراحی قالب‌های قابل تنظیم، ایجاد نمودارهای هوشمند برای تجسم داده‌ها، تجزیه‌وتحلیل اسلایدها و … برخوردار است.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • امکان ارائه اسلایدهای مفید و مناسب برای محیط کاری یا دانشگاهی
  • محافظت از اطلاعات مهم و ضرروی
  • امکان دسترسی آسان به اطلاعات توسط کاربران
  • امکان طراحی اسلایدها در محیط نرم‌افزار و ویرایش آن‌ها در پاورپوینت

Slidebean

Slidebean یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای ارائه مطالب است که به موسسین استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا بتوانند طرح‌های ارائه مطالب خود را با آن ایجاد کنند. این ابزار می‌تواند فرایند ارائه مطالب را با ایجاد اسلایدهایی که ظاهر حرفه‌ای دارند، ساده‌تر کند.

Slidebean مجموعه‌ای متشکل از قالب‌های طراحی، فونت‌های برتر و پالت‌های رنگی پیشرفته‌ای است که در طراحی اسلایدهای جذاب به کار می‌روند. همچنین این نرم‌افزار دربردارنده هر چیزی است که شما برای ارائه جذاب و مطلوب به آن نیاز دارید؛ از جمله آیکون‌های حرفه‌ای، تصاویر، نمودارها و ….

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • طراحی اسلایدهای جذاب
  • اشتراک‌گذاری آنلاین اسلایدها و ایده‌ها
  • نگهداری ایمن از اطلاعات
  • تجزیه‌وتحلیل هر اسلاید

هوش مصنوعی در حوزه پژوهش کسب و کار

ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه تحقیق و پژوهش نیز مفید واقع شده‌اند و محققان با این ابزارها زمان بیشتری در اختیار دارند تا روی تحقیقات خود تمرکز کنند. در زیر دو ابزار هوش مصنوعی که می‌توانند در زمینه پژوهش‌های علمی به محققان کمک کنند را معرفی کرده‌ایم.

Wordvice

Wordvice یک نوع ویرایشگر متنی همه‌کاره است که با برخورداری از ابزار تصحیح هوشمند، می‌تواند خطاهای املایی، نقطه‌گذاری و سبک نوشتاری را اصلاح و برطرف کند. در این صورت وضوح متن بهبود می‌یابد. این برنامه می‌تواند توضیحات و نکاتی را در اختیار کاربر قرار دهد که برای تقویت مهارت‌های نوشتاری وی لازم هستند. همچنین با وجود گزینه حالت ویرایش، کاربر می‌تواند به بهترین نحو روی انواع متون دانشگاهی کار کرده و آن‌ها را ویرایش کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • بررسی املایی و گرامری متن
  • بهبود سبک نوشتار
  • وجود واژه‌نامه به منظور استفاده کاربر از واژگان مترادف
  • کمک به لحن آکادمیک، نگارش متون به شیوه علمی و ایجاد فرمت ارجاع‌دهی
  • بررسی سرقت علمی به منظور اطمینان از اصل بودن متن

ChatGPT

ChatGPT یک ربات گفتگوی هوش مصنوعی است که در نوامبر سال 2022 در فضای آنلاین منتشر شد. این ربات می‌تواند با روش‌های مختلف به محققان دانشگاهی و مدیران کسب‌وکار کمک کند. محققان می‌توانند از این ابزار برای پاسخ به سوالات مرتبط با تحقیق خود استفاده کنند یا اینکه به منظور مرور چکیده تحقیق، بررسی مقالات یا نویسندگان مرتبط در مراحل نخست تحقیق مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین این ربات هوشمند در خلق ایده‌هایی درباره سوالات، فرضیه‌ها یا سوابق تجربی تحقیق، ارائه توضیحات قابل فهم برای مفاهیم پیچیده، تصحیح دستور زبان و نیز انتخاب کلمات مناسب برای متن دست‌نویس به شما کمک کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • بازیابی و بازبینی سریع اطلاعات
  • مرور چکیده تحقیق
  • رابط کاربری آسان به منظور اختصاص وظایف مختلف به آن
  • کمک به تولید ایده در نوشتن تحقیق

هوش مصنوعی در حوزه اتوماسیون کسب و کار

ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه اتوماسیون (خودکارسازی) فرایندهای کسب‌‌وکار، بازاریابی و فروش، حفظ مشتریان و تجزیه‌و‌تحلیل تجاری می‌توانند مفید واقع شوند. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی اتوماسیون می‌تواند بهره‌وری را افزایش داده و به رشد کسب‌‌وکار کمک کند. در ادامه به معرفی دو ابزار هوش مصنوعی در این زمینه پرداخته‌ایم.

Drift

Drift یک پلتفرم بازاریابی و فروش محسوب می‌شود و به این منظور طراحی و ساخته شده است که نحوه تعامل بازدیدکنندگان سایت با آن کسب‌‌وکار تغییر پیدا کند. این ابزار پیام‌رسانی می‌تواند چت‌بات‌های هوش مصنوعی و ابزارهای بازاریابی ایمیلی را به منظور ارتباط فوری با کاربران و پشتیبانی از آنان ارائه کند. این برنامه می‌تواند برای کسب‌‌وکارهایی مناسب باشد که قصد دارند تجربیات شخصی خود را به اشتراک‌گذاشته و نیز تعاملات کاربران و تغییرات مورد نیاز وبسایت را افزایش دهند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • پاسخ به سوالات متداول درباره کسب‌‌وکار
  • هدایت بازدیدکنندگان سایت به سوی کارشناسان فروش
  • دریافت اعلان‌ها به هنگام بازدید یک کاربر از سایت به منظور برقراری ارتباط به صورت چت

Outreach

Outreach نوعی پلتفرم فروش همه‌کاره به شمار می‌رود که به بازاریابان می‌تواند کمک کند تا داده‌های حاصل از فروش را به نتایج کاربردی تبدیل کنند. این ابزار هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا به هنگام بررسی‌های مختلف، فعالیت‌های تعامل با مشتریان و پیام‌های کلیدی را در کانال‌هایی از جمله پیام کوتاه، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی مختلف از جمله لینکدین خودکار کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • دریافت نمای کلی از وظایف (ایمیل، تماس و غیره) که باید در طول هفته انجام دهید.
  • پیگیری تحویل، نرخ بازشدن ایمیل، نرخ کلیک و پاسخ برای هر ایمیل
  • تست چندین ایمیل به منظور تعیین موثرترین ایمیل‌ها برای دسترسی در آینده

هوش مصنوعی در بازاریابی و فروش

هوش مصنوعی با ابزارهای متنوع خود در حوزه بازریابی و فروش نیز تاثیر گذاشته است؛ به‌طوری که برای تیم‌های بازاریابی و فروش، این ابزارها می‌توانند کارها را سازنده‌تر، خلاقانه‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کنند. در زیر به معرفی دو ابزار هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی و فروش پرداخته‌ایم.

Jasper.ai

Jasper.ai یکی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند به شما در بازاریابی محتوایی کمک کند. این ابزار با داشتن قالب‌های محتوا قادر است تا 80 درصد از زمان اختصاص داده شده به تیم شما را برای آماده کردن نخستین پیش‌نویس‌ها کاهش دهد. استفاده از این ابزار بازاریابی دیجیتال می‌تواند به منظور بهبود نگارش پست برای شبکه‌های اجتماعی، صفحات فرود وبسایت، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی یا استراتژی‌های بازاریابی محتوایی برای بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو مورد استفاده قرار گیرد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • چت‌بات Jasper می‌تواند به سوالات کاربران پاسخ دهد و در انجام وظایف و تحقیق به آن‌ها کمک کند.
  • این ربات با بیش از 50 الگو، می‌تواند نخستین پیش‌نویس سئو‌ شده وبلاگ، توضیحات محصول، متون تبلیغاتی، پست‌های کوتاه شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر را بنویسد.
  • طراحی تصاویر باکیفیت بالا برای تبلیغات، پست‌های وبلاگ و صفحات فرود
  • فهم صدای کاربر به منظور اطمینان از اینکه تمام نکات بازاریابی رعایت شده است.

Beacons

Beacons برای توسعه برند با ترکیب فناوری و اشتیاق رسیدن به هدف روشن طراحی شده است. با این ابزار کاربران می‌توانند ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده و قانع‌کننده‌ای برای برندهای خود ایجاد کنند. تنها چیزی که کاربر باید انجام دهد انتخاب سرویس مورد نیاز خود، تنظیم دلخواه آن، تعیین لحن مورد نظر و مدت‌زمان اجرای آن است. سپس موتور هوش مصنوعی به سرعت یک محیط شخصی و حرفه‌ای ایجاد می‌کند که می‌تواند با استفاده از ویژگی ویرایش Beacons، به‌طور کامل تنظیم شود.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • ساخت محیط شخصی‌سازی‌شده و حرفه‌ای
  • بانک داده‌های برندها
  • سفارشی‌سازی لحن صدا
  • قابلیت ویرایش
  • محتوای تولید‌شده با کیفیت

هوش مصنوعی مدیریت عملیات فناوری اطلاعات

امروزه مدیریت محیط‌های پیچیده فناوری اطلاعات کار ساده‌ای نیست. تیم‌های فناوری اطلاعات در زمینه راه‌اندازی سیستم‌ها، رسیدگی به پشتیبانی، نظارت بر زیرساخت‌ها و هدایت نوآوری‌های استراتژیک، اقدامات زیادی را انجام می‌دهند. خوشبختانه هوش مصنوعی می‌تواند با ابزارهای خود در این مساله به کاربران کمک کند. در ادامه به معرفی دو ابزار هوش مصنوعی در این حوزه پرداخته‌ایم.

ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus یک برنامه هوش مصنوعی است که از آن برای ساده کردن عملیات فناوری اطلاعات و بهبود بهره‌وری استفاده می‌شود. این پلتفرم از داده‌ها و تجربیات گذشته استفاده می‌کند تا مسائل را دسته‌بندی، مشکلات را پیش‌بینی و راهکارهای ممکن را به تکنسین‌ها پیشنهاد کند. این قابلیت می‌تواند زمان پاسخگویی و دقت آن را افزایش دهد. همچنین از این ابزار برای ساده‌سازی اموری از جمله گردش‌کاری، مدیریت چرخه عمر دارایی و انجام درخواست خدمات استفاده می‌شود. در این صورت وظایف تکراری به هوش مصنوعی واگذار می‌شود تا تکنسین‌ها بتوانند روی پروژه‌های سطح بالا تمرکز کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • ساده‌سازی عملیات فناوری اطلاعات
  • دسته‌بندی مسائل، پیش‌بینی مشکلات و پیشنهاد راه‌حل
  • مدیریت چرخه عمر دارایی
  • انجام وظایف تکراری

Freshservice

Freshservice ابزاری است که می‌تواند مدیریت خدمات فناوری اطلاعات را با استفاده از هوش مصنوعی به سطح بالاتری ارتقا دهد. این برنامه پلتفرمی قدرتمند و همه‌کاره محسوب می‌شود که می‌تواند همه امور از Helpdesk گرفته تا مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات شما را پوشش دهد و نیز وظایف تکراری و وقت‌گیر فناوری اطلاعات را خودکارسازی می‌کند. از دیگر مزایای به کارگیری این برنامه هوش مصنوعی در کسب و کار می‌توان به افزایش بهره‌وری، وضوح سریع‌تر مسائل، کاهش هزینه‌ها و شناسایی مشکلات احتمالی به منظور پیشگیری از آن‌ها اشاره کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • ارتقای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات به سطح بالاتر
  • پوشش تمامی امور در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات
  • خودکارسازی وظایف تکراری و وقت‌گیر
  • افزایش بهره‌وری، وضوح سریع‌تر، کاهش هزینه‌ها و شناسایی مشکلات احتمالی

هوش مصنوعی کسب و کار حوزه منابع انسانی

ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه منابع انسانی کسب‌وکار نیز نقش مفیدی داشته و می‌توانند در امور روزمره همانند بهبود و بهینه‌سازی وضعیت استخدام‌ها، جذب کارکنان جدید، تقویت تعاملات کارکنان و … مفید واقع شوند. در ادامه به معرفی دو ابزار هوش مصنوعی در حوزه منابع انسانی پرداخته‌ایم.

Juicebox

Juicebox نوعی نرم‌افزار است که از هوش مصنوعی به منظور ایجاد فرایند تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها استفاده می‌کند. هدف طراحان از طراحی این پلتفرم آن است که بصری‌سازی داده‌ها برای کاربران امکان‌پذیر شود؛ مخصوصاً کاربرانی که چندان میانه‌ای با فناوری‌های روز ندارند.

Juicebox به تیم‌های منابع انسانی در فرایندهای مختلف جمع‌آوری داده از بخش‌های گسترده همانند سوابق کارکنان، بررسی عملکردهای آن‌ها و نتایج نظرسنجی‌ها کمک می‌کند. این نرم‌افزار هوش مصنوعی مجموعه داده‌های پیچیده را به روایت‌های ساده و گزارش‌های متنی تبدیل می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • ایجاد روایت‌های منسجم برای داده‌های نامرتب
  • ارائه دیدگاه‌های پیش‌بینی‌کننده برای هدایت استعدادها
  • اتوماسیون کارهای روتین برای حذف کارهای تکراری
  • ابزارهای تولید گزارش مبتنی بر هوش مصنوعی

Workable

Workable مجموعه‌ای جامع از ابزارهاست که برای پشتیبانی از استخدام‌کنندگان استفاده می‌شود. با وجود رابط کاربری خوب و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این سایت، می‌توان روند استخدام را برای متقاضیان بهبود ببخشید. این پلتفرم از یک مخزن اتوماسیون برای استخدام افراد برخوردار است. با این مخزن می‌توان موقعیت‌های خالی را به بیش از 200 سایت شغلی ارسال کرد. در این صورت می‌توانید متقاضیانی را پیدا کنید که با شرایط شما سازگاری داشته باشند و بدون هیچگونه جانبداری، آن‌ها را استخدام کنید. از اتوماسیون می‌توان در هر مرحله از فرایند استخدام از جمله ترتیب مصاحبه‌ها، انجام تست‌ها، ارسال ایمیل‌های عدم پذیرش و برنامه‌ریزی برای تماس‌های تلفنی استفاده کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • غربالگری خودکار متقاضیان استخدام
  • یافتن بهترین متقضیان استخدام
  • بهینه‌سازی تنوع و شمول استخدام‌ها
  • تجزیه‌وتحلیل زمان مورد نیاز برای استخدام‌ها
  • پشتیبانی از مدل‌های استخدام

برنامه‌های هوش مصنوعی امنیت سایبری

امنیت سایبری را می‌توان کاربرد فناوری‌های مختلف برای محافظت از سیستم‌ها، شبکه‌ها، برنامه‌ها، دستگاه‌ها و داده‌ها در برابر تهدیدات سایبری دانست. در این رابطه هوش مصنوعی سلاح پیشرفته‌ای تلقی می‌شود که شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند و علیه عواملی که امنیت سایبری را به خطر می اندازند، استفاده کنند. به این منظور در این بخش دو ابزار هوش مصنوعی برای حفظ امنیت سایبری را معرفی کرده‌ایم.

Crowdstrike

Crowdstrike نوعی سیستم امنیتی را در فضای ابری اجرا می‌کند که مبتنی بر هوش مصنوعی است. این سیستم می‌تواند کارهایی از جمله پیگیری تمام فعالیت‌ها تا نقطه پایانی، مشخص کردن رفتار هر کاربر، زیر نظر گرفتن تمام عملیات سیستمی که به‌طور منظم انجام می‌شوند، ترسیم خطوط پایه برای فعالیت‌های مختلف و غیره را انجام دهد. این سیستم هر فرایندی را پیگیری می‌کند. در صورتی که کاربر به‌طور ناگهانی اقدام دیگری انجام دهد یا اگر یک فرایند سیستمی جدید ظاهر شود که قبلا نبوده است، آن را هشدار می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • محافظت از حملات پیچیده بدافزارها
  • تجزیه‌وتحلیل عمیق برای شناسایی و جلوگیری از تهدیدهای احتمالی به‌طور خودکار
  • نظارت بر تمامی عملیات سیستمی به‌طور منظم

Vectra AI Platform

Vectra AI Platform یکی دیگر از پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که در عرض چند دقیقه، حملات سایبری را در فضای ابری شناسایی کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهد. اتوماسیون تهدید این پلتفرم، از سامانه در برابر مهاجمان مخفی دفاع می‌کند. این ابزار داده‌ها و سیستم‌ها را در زمان آنی شناسایی، تجزیه‌وتحلیل و بررسی می‌کند و به تیم‌های امنیتی این امکان را می‌دهد تا حملات را زودتر شناسایی کرده و از فعالیت‌های مخرب آن‌ها جلوگیری کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • تشخیص تهدیدها و پاسخ به آن‌ها
  • شناسایی خودکار، تریاژ و اولویت‌بندی تهدیدات ناشناخته در سراسر محیط ابری و سایر شبکه‌ها
  • ارائه تصویری از تهدیدات بر اساس شدت و اثر
  • ارائه دید کامل به منظور بررسی و حل تهدیدات به تحلیلگران امنیتی

هوش مصنوعی حسابداری کسب و کار

حسابداری یکی از مشاغلی است که با محاسبات ریاضی، فرایندهای تنظیم شده و نرم‌افزارهای خاصی سروکار دارد. با وجود آنکه نرم‌افزارها کارهای اتوماسیون را به بهترین نحو انجام می‌دهند، اما ابزارهای هوش مصنوعی به حسابداران این امکان را می‌دهند که انجام کارهای روتین و تکراری را به شکل خودکار به این ابزارها واگذار کنند. در این صورت، محاسبات مالی نیز بهبودیافته و سریع‌تر انجام می‌شود. در زیر به معرفی دو ابزار هوش مصنوعی برای حسابداری پرداخته‌ایم.

Vic.ai

Vic.ai ابزاری برای پردازش فاکتورهای حسابداری مبتنی بر هوش مصنوعی است که با دقت بالا و توسط الگوریتم‌های پیشرفته کار می‌کند. الگوریتم‌های قدرتمند این پلتفرم روی میلیون‌ها فاکتور آموزش داده‌ شده‌اند تا بتوانند تقریباً تمامی جنبه‌های صورت‌حساب‌ها را بدون نیاز به الگوها یا قوانین به‌طور خودکار تجزیه‌وتحلیل و پردازش کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • امکان ادغام با ابزارهای برنامه‌ریزی پیشرو در منابع سازمانی برای همگام‌سازی خودکار داده‌های مالی
  • تشخیص فاکتورهای تکراری و سایر اشتباهات حسابداری به منظور کاهش خطای انسانی
  • تشخیص خودکار، کدگذاری و محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و سایر مالیات‌ها به منظور بهبود دقت و انطباق مالیاتی

Bill

Bill ابزار ابری است که فرایندهای حسابداری را خودکار می‌کند. این ابزار برای شرکت‌های حسابداری و مشاغلی طراحی شده است که می‌خواهند فرایند صدور صورت‌حساب‌ها را ساده‌تر کنند. کاربران همچنین از طریق این ابزار هوش مصنوعی به نرم‌افزار Divvy From Bill دسترسی پیدا می‌کنند. این نرم‌افزار به‌طور خودکار مدیریت اعتبار و هزینه را انجام می‌دهد. نرم‌افزار هوش مصنوعی Bill خطوط اعتباری تا سقف 15 میلیون دلار و ابزارهایی را برای کمک به کنترل بودجه و مدیریت هزینه‌ها ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • خودکارسازی پرداخت قبوض و تایید آن‌ها
  • کنترل هزینه‌های تیم‌ها، پروژه‌ها، بخش‌ها و فروشندگان
  • پیمایش مشتریان به منظور پردازش صورت‌حساب‌ها، تاییدیه و پرداخت‌های اعتباری

هوش مصنوعی در مدیریت امور مالی کسب و کار

امور مالی در میانه‌های یک تحول اساسی قرار دارد. در سال‌های اخیر، شرکت‌ها تمرکز زیادی روی اتوماسیون‌های مالی داشته‌اند زیرا حجم داده‌ها و تعداد منابعی که از آن به‌دست می‌آیند روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. با تمرکز هوش مصنوعی در امور مالی، شرکت‌ها در تلاش هستند تا کارآمدترین راه‌ها را برای خودکارسازی بخش‌های مالی خود و جلوتر رفتن از رقبا بیایند. ما در اینجا به معرفی دو ابزار هوش مصنوعی پرداخته‌ایم که در حوزه امور مالی کاربرد دارند.

Datarails FP&A Genius

ابزار Datarails FP&A Genius مدت‌ها در خودکارسازی کارهای دستی و توانمندسازی متخصصان امور مالی به منظور تمرکز بر اهداف استراتژیک خود پیشگام بوده است. این ابزار هوش مصنوعی به متخصصان امور مالی امکان می‌دهد تا با دقت و سریع‌تر از همیشه به سوالات خود پاسخ دهند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • اتصال و دسترسی به داده‌ها در هر زمان
  • ارائه داده‌های امن مبتنی بر منابع مطمئن و ایمن

Domo

Domo برنامه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و یکپارچه‌سازی آن‌ها به تیم امور مالی کمک کند. این پلتفرم داده‌های منابع مختلف را یکپارچه‌سازی کرده و آن‌ها را درون یک پیشخوان گردآوری می‌کند که برای تصمیم‌گیرندگان کسب‌وکار طراحی شده است. این پلتفرم می‌تواند چشم‌اندازهای تجاری را ترسیم کرده و داده‌های درون پیشخوان‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • مدل‌سازی جریان نقدی
  • پیش‌بینی تقاضا
  • مدل‌سازی ریسک
  • مدل‌سازی کارایی هزینه کار از راه دور
  • مدل‌سازی شوک اقتصادی

هوش مصنوعی رونویسی محتوای تصویری و صوتی

هوش مصنوعی در حوزه رونویسی متون نیز می‌تواند به کار برود. در این صورت می‌توان از ابزارهای آن برای تبدیل محتوای صوتی و تصویری به متن استفاده کرد. برخلاف رونویسی دستی که در آن شخص، محتوا را گوش کرده و آنچه را که می‌شنود تایپ می‌کند، ابزارهای هوش مصنوعی این کار را به‌طور خودکار و بدون دخالت انسان انجام می‌دهند. در ادامه به معرفی دو ابزار هوش مصنوعی در این حوزه پرداخته‌ایم.

Trint

Trint پلتفرمی است که از فناوری هوش مصنوعی برای رونویسی محتوای ویدیویی و صوتی استفاده می‌کند. این برنامه برای روزنامه‌نگاران، محققان و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است. برای کار با این پلتفرم باید فایل‌های صوتی و تصویری خود را در آن آپلود کنید. این برنامه می‌تواند رونوشت‌ها را با بیش از 50 زبان پشتیبانی شده خود ایجاد کند. همچنین می‌توانید برنامه‌های زنده ویدیویی را در زمان پخش آن رونویسی کنید. شما می‌توانید با افزودن اصطلاحات منحصربه‌فرد به فرهنگ لغت Trint و تصحیح خطاها با ویرایشگر آنلاین، دقت رونویسی را افزایش دهید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • رونویسی فایل‌های صوتی و تصویری
  • پشتیبانی از 50 زبان مختلف
  • رونویسی پخش‌های زنده

TranscribeMe

TranscribeMe ابزاری است که می‌تواند فناوری هوش مصنوعی را با تخصص انسانی به منظور خروجی‌های باکیفیت رونویسی ترکیب کند. نحوه کار این پلتفرم به این صورت است که نرم‌افزار تشخیص گفتار یک پیش‌نویس رونوشت از فایل صوتی شما ایجاد می‌کند. سپس یک متخصص رونویسی آن را برای دقت و همسویی با راهنمای مورد نظر شما بررسی و ویرایش می‌کند. هنگامی که فایل صوتی رونویسی نهایی توسط این ابزار هوش مصنوعی آماده شد، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود. این ابزار علاوه‌بر توانایی رونویسی صدا می‌تواند خدمات ترجمه، ایجاد مجموعه داده‌های سفارشی و حاشیه‌نویسی داده‌ها را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی ارائه دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • رونویس فایل‌های صوتی و ویدیویی
  • ترجمه فایل‌های صوتی و تصویری به بیش از 15 زبان
  • دسترسی به بیش از دو میلیون فریلنسر خبره برای رونویسی برای رونوشت‌های دقیق، حتی با لهجه‌های مختلف و استفاده از اصطلاحات فنی.

حرف آخر…

در این مقاله به معرفی برخی از ابزارهای مهم هوش مصنوعی در کسب و کار پرداختیم که برای حوزه‌های مختلف کاری و بهره‌وری تجاری می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در این حوزه‌ها مسلماً فواید متعددی داشته و به کاهش هزینه‌ها و زمان انجام کارها کمک زیادی می‌کنند. البته هر ابزار ویژگی‌های خاصی دارد که باید با توجه به نیازهای خود در حوزه‌های مختلف کسب‌‌وکار و بهره‌وری از آن‌ها استفاده شود.

اگر ابزار بهتری در این زمینه‌ها می‌شناسید یا تجربه استفاده از آنها را داشته‌اید، حتماً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

 

 

 

منابع: ayanza.com | zapier.com

نوشته های مرتبط

هوش مصنوعی: انواع، کاربرد، نحوه استفاده و آینده آن

10 + 3 سایت هوش مصنوعی ساخت عکس رایگان و پولی

بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی، آلمانی و …