بهترین‌های بازی گوشی برای گیمینگ (اندروید و IOS)

بهترین بازی اندروید و گوشی گیمینگ مناسب آن

بازی‌های آنلاین و آفلاین اندرویدی در چند سال اخیر پابه‌پای بازی‌های رایانه‌ای تولید می‌شاند. شرکت‌های سازنده بازی نظیر Epic Games، Activision و … پیشتاز چنین بازی‌هایی هستندد. در این مطلب از مجله لیپک می‌خواهیم شما را با برترین بازی گوشی جهان در ژانرهای اکشن، ماشینی، استراتژیک و آفلاین آشنا کرده و به مرور، بازی‌های بیشتر در سایر ژانرها را هم به شما معرفی کنیم. این مطلب جذاب را از دست ندهید!

بهترین بازی گوشی در ژانر اکشن

بازی‌های اکشن اندروید و IOS از محبوب‌ترین بازی‌ها در هر پلتفرمی هستندد. این سبک از بازی‌ها باعث بالا بردن آدرنالین در خون شده اعتیاد گیمرها را به دنبال خواهد داش! در این بخش به بررسی بهترین بازی گیمینگ اکشن می‌پردازیم.

بازی گوشی Call of Duty: Mobile Season 11

کالاف دیوتی برای همه گیمرها یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ به حساب می‌آید. این بازی – چه در نسخه دسکتاپ و چه گوشی – در ژانر اکشن کم رقیب است. کال آف دیوتی را با ماوس، کیبورد، کنترلر بازی و شوتینگ انجام می‌دهند اما تجربه آن با گوشی‌های گیمینگ حس متفاوتی خواهد داشت.

گرافیک این بازی از نظر کیفیت طراحی و جزئیات و زمان پاسخگویی به اکشن‌ها بسیار عالی عمل کرده است. Call of Duty: Mobile Season 11 را می‌توانید از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید اما در نظر داشته باشید باید از گوشی و تبلت‌های پیشرفته استفاده کنید چرا که جز بازی‌های سنگین به شمار می‌رود.

این بازی را گیمرها می‌توانند به دو صورت اول شخص و سوم شخص بازی کنند. شرکت سازنده این بازی Activision نام دارد که توانسته سیل عظیمی از گیمرهای جهان را به خودش جذب کند. همچنین گرافیک‌ این بازی صحنه‌های بسیار جذابی دارد که گیمرها را شگفت زده کرده است. از این صحنه‌ها می‌توانیم به کشیدن و پرتاب کردن چاقو به دشمن یا برخورد تیر به سر دشمن اشاره کنیم.

این بازی به صورت آنلاین تک‌نفره یا گروهی انجام می‌شود و می‌توانید داخل بازی با دوستانتان گروه تشکیل داده و با همدیگه بازی کنید. هم‌چنین در این بازی چند نقشه بازی برای بتل رویال و بازی گروهی طراحی شده که بازیکنان می‌توانند نقشه مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند. این بازی یکی از گزینه‌های منتخب بازی گوشی آنلاین است که تجربه آن به شدت هم اعتیادآور خواهد شد!

برای دانلود نسخه اندروید این بازی، روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود Call of Duty Mobile

بازی اکشن PUBG برای گیمینگ گوشی

بازی PUBQ اول از کامپیوتر شروع به عرضه کرد و سپس به سمت کنسول و گوشی هم رفت. این بازی از رقبای بازی Fortnite و Call of Duty: Mobile به شمار می‌رود. این بازی 20 میلیون گیمر در روز دارد و در iTunes رتبه 1 را کسب کرده است. PUBQ در لیست بهترین بازی‌های اکشن Google Play برای گوشی‌های اندرویدی قرار می‌گیرد. Fortnite به دلیل گرافیک سبک و کارتونی گیمرهای جوان‌تری دارد اما PUBG گیمرهایی را جذب کرده که به دنبال یک گیم‌پلی واقعی‌تر هستند.

بازی اندرویدی PUBG Mobile

برای افرادی که دوست دارند بازی گوشی اکشنی که نصب می‌کنند به واقعیت نزدیک باشد، این بازی می‌تواند یکی از بهترین بازی‌ها برای گیمرهای موبایل باشد. شخصیت‌ها در این بازی کوله‌پشتی دارند و می‌توانند وسایلشان را با این کوله حمل کنند. در این گیم، دکمه‌هایی روی صفحه برای باز کردن کوله ‌پشتی، خم شدن، دراز کشیدن و حتی پریدن طراحی شده است.

این بازی با آپدیت‌های ماهانه توانسته رتبه خوبی را در برندامه‌هایی مثل Google Play Store کسب کند که همین امر سبب شده گیمرهایی زیادی از آن استقبال کنند و در نتیجه، رقابت این بازی با Fortnite و Call of Duty Mobile سخت‌تر شود. تجربه این بازی در گوشی در مقابل ماوس و کیبورد و کنترلرها قطعاً سخت‌تر است؛ به همین دلیل بازی حالت سخت‌گیرانه‌تر و جذاب‌تری در اندروید خواهد داشت.

برای دانلود این بازی در گوگل پلی، روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود بازی PUBG Mobile

بازی Fortnite برای گوشی

بازی Fortnite توسط شرکت Epic Game عرضه شده که محبوبیت خاصی بین نوجوان‌ها پیدا کرده است. این بازی یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های اندروید در سبک بتل‌رویال است و هر چند سال مسابقاتی با جوایز میلیون دلاری در سراسر دنیا اجرا می‌کند. این مسابقات چند سالی‌ست که غیر حضوری برگزار می‌شود اما با این‌حال، طرفداران زیادی این مسابقات را دنبال می‌کنند.

Fortnite به دلیل گرافیک جذاب و همه‌پسند توانسته درآمد خوبی از فروش محصولات داخل بازی داشته باشد. این بازی در سال‌های اخیر رقبای زیادی پیدا کرده اما تعداد گیمرهای آنلاین این بازی فوق‌العاده بالا و شگفت‌آور است. 

بازی Fortnite برای گیمرهای گوشی

در بازی Fortnite بازیکنان وسایلی برای محافظت از خود در بازی و حمله به دشمن در اختیار دارند. به دلیل اینکه این بازی از جمله بازی‌های بتل‌رویال محسوب می‌شود، وسایل در نقشه بازی به صورت تصادفی قرار گرفته‌‌اند و بازیکنان بر حسب شانس‌شان به این آیتم‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

تفنگ‌های طراحی شده برای جنگ در این بازی سطح‌بندی دارند و این سطح‌بندی باعث تغییراتی در روند بازی می‌شود. تفنگ‌هایی که دارای رنگ طلایی هستند بسیار کمیاب‌تر از سایر تفنگ‌های بازی هستند ولی از قدرت بیشتری برخوردارند و با تعداد تیر کمتری دشمن را از بین می‌برند. این بازی برای اتمام هر دست از بازی، هوای سم‌آلودی را طراحی کرده تا اگر بازیکنان در این مناطق بمانند و به جاهای امن انتقال پیدا نکنند به مرور از بین رفته و شکست بخورند.

برای دانلود نسخه اندروید این بازی روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود بازی Fortnite

بهترین گیم ماشینی گوشی 

گیم‌‌های اندروید و IOS ماشین‌سواری، یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های گیمینگ گوشی هستند. این سبک از بازی گوشی دارای رقابت‌هایی بسیار جذاب، پرسرعت و سرشار از هیجان است. بد نیست بدانید که بازی‌های مسابقه‌ای جزء اولین بازی‌هایی بودند که با استفاده از سنسور شتاب‌سنج برای هدایت ماشینی که کنترل آن در دست گیمر است، از سخت‌افزار تلفن استفاده کردند. روش‌های دیگری هم برای کنترل ماشین‌ها در بازی طراحی شده است ولی این روش یکی از کلاسیک‌ترین روش‌ها برای مسابقه دادن با ماشین‌های مسابقه‌ای داخل بازی به‌شمار می‌رود. این ژانر از بازی‌های موبایل یکی از جذاب‌ترین‌ها برای تمام سنین خواهد بود. در این بخش به معرفی بهترین بازی‌های مسابقه‌ای گوشی می‌پردازیم.

بازی مسابقه‌ای Asphalt 9 Legends برای موبایل

Asphalt 9 Legends جدیدترین بازی شرکت Gameloft و همچنین آخرین نسخه مجموعه محبوب Asphalt است. گرافیک عالی این بازی و مکانیک قدرتمند، تجربه‌ای فوق‌العاده را در اختیار گیمرهای گوشی قرار می‌دهد. این بازی بیش از 50 ماشین برای خریدن، ارتقا و مسابقه دادن با بازیکنان آنلاین دارد. گیمرها در این بازی می‌توانند با ماشین‌های سریع و قدرتمند حریفان آنلاین خود مسابقه داده و از جوایز داخل بازی برای خرید یا ارتقاء ماشین خود استفاده کنند.

بازی مسابقه‌ای Asphalt 9 Legends برای موبایل

در این بازی، بازیکنان توانایی تجربه انواع حالت‌های کنترل ماشین را دارند. یکی از این حالت‌ها TouchDrive است که به وسیله لمس گزینه نیترو در بازی و بر روی صفحه گوشی، ماشین سرعتی فوق‌العاده سریع می‌گیرد. گرافیک فوق‌العاده این بازی به همراه موسیقی متن شاهکارش، Asphalt 9 را به بازی فراموش نشدنی برای گیمینگ گوشی تبدیل کرده است.

برای دانلود نسخه اندروید این بازی روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود بازی Asphalt 9 Legends برای گوشی

بازی گوشی GRID Autosport برای گیمرها

در سال 2019 بازی GRID Autosport به عنوان یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای برای گیمرهایی که به بازی مرحله‌ای ماشینی در گوشی علاقه دارند، عرضه شد. این بازی حدود 100 ماشین به همراه 100 مرحله مسابقه دارد. بازی گرید اوتو اسپرت در کنار تنظیمات گسترده‌ای که دارد، انواع سبک‌های مسابقه را به گیمرها هدیه می‌کند؛ از پیست‌های حرفه‌ای مسابقه گرفته تا درگ‌های خیابونی را می‌توان در این بازی تجربه کرد. هم‌چنین گیمرها می‌توانند سطح سختی بازی را با توجه به تجربه‌شان در بازی تنظیم کنند.

بازی گوشی GRID Autosport برای گیمرها

بازی GRID Autosport از کنترلر هم پشتیبانی می‌کند. این بازی از نظر گرافیکی بسیار قدرتمند عمل می‌کند و همین گرافیک باعث شده در هنگام برخورد ماشین با مانع یا سایر ماشین‌های در حال حرکت، صحنه تصادف بسیار طبیعی به نظر برسده. این بازی مسابقه‌ای با امکانات کاملی که برای گیمرها فراهم کرده یکی از بهترین بازی‌های گوشی در ژانر خود است. البته این بازی رایگان نیست و قیمت تقریبی آن در گوگل پلی 10 دلار است.

برای دانلود نسخه اندروید این بازی روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود بازی اندروید GRID Autosport

بهترین بازی آفلاین گوشی

یکی از بهترین ویژگی‌های بازی اندروید، قابل حمل بودن آنهاست. حال اگر این ویژگی را با آفلاین بودن بازی ترکیب کنیم، گنج گیمرهای بدون اینترنت می‌شود. این بازی‌ها به دلیل بی‌نیازی به اینترنت، سرعت اجرای بالایی دارند و برای سفر و … گزینه مناسبی خواهند بود. در این بخش می‌خواهیم شما را به منتخب بهترین بازی‌های گوشی بی‌نیاز به اینترنت آشنا کنیم.

بازی آفلاین Alto’s Odyssey برای گیم گوشی

یکی از بهترین بازی‌های آفلاین گوشی، Alto’s Odyssey نام دارد که طرفدارای زیادی پیدا کرده است. این بازی، داستان یک دونده است که روی تپه‌های پی‌درپی اسکی می‌کند و سکه‌هایی را در طول راه جمع می‌کند. این سکه‌ها را می‌توانید برای خریدهای داخل بازی خرج کنید و از لباس‌های جدید و … لذت ببرید. گرافیک رنگارنگ و زیبای این بازی، گیمرهای زیادی را به خودش جذب کرده است. این طراحی متفاوت، گیمرها را از گرافیک همیشگی خسته‌کننده در گوشی دور کرده است.

بازی آفلاین Alto’s Odyssey برای گیم گوشی

این بازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آفلاین اندروید و IOS است. مکان‌های مختلف طراحی شده در این بازی نسبت به پیشرفت شما در طول مرحله تغییر می‌کند و به مرور سخت‌تر و جذاب‌تر می‌شود. این تغییر از حالت ساده به سخت در مراحل بازی باعث شده که این بازی اعتیادآور باشد. این بازی به اینترنت نیازی ندارد و این امر باعث شده که گیمرها این بازی را نصب کنند. این بازی در عین سادگی، بسیار باشکوه و لذت‌بخش است. 

برای دانلود نسخه اندروید این بازی روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود بازی اندروید Alto’s Adventure

بازی گیمینگ Crossy Road برای گوشی

Crossy Road یکی از بازی‌های مهیج آرکید به شمار می‌آید که توسط شرکت Hipster Whale ساخته شده است. در این بازی باید به امتیازات بالا برسید و همین امر باعث شده این بازی، رقابتی و بسیار جذاب باشد. در شروع این بازی شما در منطقه امنی هستید که مانعی در آن وجود ندارد ولی برای زمان خیلی کمی می‌توانید در این مکان بمانید و باید به سمت جلو حرکت کنید و اگر ساکن بمانید، می‌بازید. در این مسیر موانعی رد می‌شوند که اگر به آنها برخورد کنید هم خواهید باخت.

بازی گیمینگ Crossy Road برای گوشی

پس در این بازی تمرکز و سرعت گیمرها بسیار موثر است و هر چقدر دقت شما بالاتر باشد به امتیازات بالاتری دست پیدا می‌کنید. این بازی گرافیک کارتونی و مکعب‌مانند دارد که برای تمام سنین جذاب خواهد بود. با جمع کردن سکه‌های داخل بازی که در مسیر به صورت تصادفی پخش شده‌اند می‌توانید شخصیت بازی خود را با خرج کردن این سکه‌ها تغییر دهید. در این بازی نقشه‌های مختلفی در شرایط آب و هوایی مختلفی طراحی شده‌اند که با جلو رفتن شما در مراحل تغییر پیدا می‌کنند.

برای دانلود نسخه اندروید این بازی روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود بازی اندروید Crossy Road

بازی اکشن Shadow Fight 2 برای گیم آفلاین گوشی

یکی از بازی‌های اکشن آفلاینی که نمی‌توان از آن دل کند و ساعت‌ها ما را به خود جذب می‌کند Shadow Fight 2 نام دارد. این بازی گوشی برای اندروید و IOS، یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها با مبارزات کلاسیک می‌باشد. شخصیت بازی با سلاح‌های مختلفی که دارد و تکنیک‌های رزمی که آموزش می‌بیند، به جنگ با حریف خود می‌رود. بازیکنان با شکست دادن حریفانشان می‌توانند به سلاح‌های بهتری دست پیدا کنند و تکنیک‌های رزمی جدیدتری را یاد گرفته و از آنها استفاده کنند. 

بازی اکشن Shadow Fight 2 برای گیم آفلاین گوشی

این شخصیت در 6 دنیای مختلف سفر می‌کند و این خط داستانی باعث شده این بازی بسیار اعتیادآور باشد. با جمع کردن سکه‌های داخل بازی می‌توانید لباس‌ها و لوازم بهتری برای کاراکتر خود در بازی بخرید. این لباس‌ها و لوازم باعث می‌شود بتوانید با حریفان بسیار حرفه‌ای مبارزه داده و پیروز شوید. قبل از شروع مبارزات هم می‌توانید در محل طراحی شده بازی تمرین کنید و از تکنیک‌های جدیدی که آموزش دیده‌اید در تمرین استفاده کنید.

برای دانلود نسخه اندروید این بازی روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود بازی اندروید Shadow Fight 2

بهترین بازی استراتژیک گوشی

بازی‌های استراتژیک جزء پردانلودترین بازی‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور هستند و طرفدارای زیادی از هر سن دارند. این بازی‌ها به دلیل درگیر کردن ذهن و خلاقیت، گیمرهای گوشی را جذب می‌کند و باعث می‌شود گیمرها زمان زیادی را در این بازی‌ها صرف کنند.

بهترین بازی استراتژیک Clash of Clans

یکی از پردانلودترین و بهترین بازی‌های استراتژیک دنیا که در ایران هم طرفداران بی‌شماری دارد، کلش آف کلنز نام دارد. این بازی یکی از اعتیادآورترین بازی‌های گوشی است که گیمرهای زیادی را درگیر خودش کرده است. شما در این بازی ریاست دهکده‌ای را برعهده می‌گیرید و باید یک ارتش قدرتمند برای مبارزه با دشمن بسازید، به قبیله‌های دیگر حمله و از آنها غنیمت جمع کنید. این بازی استراتژیک به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود و شما می‌توانید به گروه‌ها بپیوندید و از دوستانتان نیروهای کمکی دریافت کنید.

بهترین بازی استراتژیک Clash of Clans

در این بازی شما می‌توانید به قبیله‌های دیگر حمله کنید اما باید این را در نظر داشته باشید که بقیه هم می‌توانند به شما حمله کنند. پس در کنار تقویت ارتش خود، باید استراتژی دفاعی هم داشته باشید. این بازی به اینترنت نیاز دارد و تا زمانی که شما آنلاین هستید، امکان حمله به قبلیه شما وجود ندارد. در این بازی باید برای ارتقای ارتش و وسایل مورد نیازتان در قبیله، سکه و منابع جمع کنید. در این بازی، حمله گروهی هم وجود دارد و هر گروهی که بتواند بهتر گروه حریف را تخریب کند، در اتمام زمان حمله‌ها به گروه برنده جایزه تعلق می‌گیرد.

برای دانلود نسخه اندروید این بازی روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود بازی اندروید Clash Of Clans


شاید علاقه داشته باشید: بهترین بازی های آنلاین کامپیوتری در ۲۰۲۳ + تریلر رسمی


بازی گوشی League of Legends Wild Rift

بازی ده نفره که به دو تیم پنج نفره تقسیم می‌شود و تعداد گیمرهای آنلاین نسخه کامپیوتر این بازی فوق‌العاده بالا است. این بازی به اینترنت نیاز دارد و بصورت آفلاین اجرا نمی‌شود. هر نوبت از بازی حدود 15 تا 20 دقیقه زمان می‌برد و سطح بازی بستگی به تجربه و توانایی گیمرها دارد. این بازی یکی از بهترین بازی‌های گیمینگ گوشی است.

بازی گوشی League of Legends Wild Rift

این بازی دارای چندین قهرمان است که برای هر نوبت از بازی فقط یکی از آنها را می‌توانید انتخاب کنید. هر قهرمان درون بازی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی استفاده می‌کند که در قهرمانان دیگره وجود ندارد. این بازی دارای چندین نقشه مختلف است ولی نقشه اصلی این بازی دارای 3 مسیر اصلی، چندین جنگل و تعدادی برج است. بازیکنان باید با از بین بردن برج‌های دشمن به منطقه امن آنها برسند. با از بین بردن برج اصلی دشمن، بازی به نفع تیم مهاجم به تمام خواهد شد.

برای دانلود نسخه اندروید این بازی روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود و نصب بازی گوشی League of Legends Wild Rift

بازی استراتژیک Plants vs. Zombies™ 2

بازی زامبی در برابر گیاهان 2 یکی از بازی‌های مجموعه Plants Vs. Zombies است که طرفداران بیشتری نسبت به سری‌های دیگر و نسخه جدید این بازی یعنی Plants vs. zombies 3 داشته است. این بازی توسط استودیو Popcap تولید و برای سیستم عامل اندروید و IOS عرضه شده است.

در ابتدای این بازی حیاط خانه‌ی فردی به شما سپرده می‌شود تا توسط گیاهان از حمله زامبی‌ها به داخل خانه محافظت کنید. این گیاهان توسط خورشید رشد می‌کنند و با قدرتی که دارند از خانه در برابر زامبی‌ها در شرایط مختلف آب و هوایی محافظت می‌کنند.

بازی استراتژیک Plants vs. Zombies™ 2

زامبی‌های این بازی با گذراندن مراحل قوی‌تر می‌شوند. در این بازی، گیاهان برای کاشته شدن و مقابله با زامبی‌ها به فضای محدودی دسترسی دارند، پس برای عبور از این مرحله باید از فضای حیاط و گیاهان مخصوص زامبی‌ها به خوبی و استراتژیک استفاده کنید. اگر زامبی‌ها موفق به از بین بردن گیاهان شوند توانایی ورود به خانه را خواهند داشت و شکست خواهید خورد. بازی Plants Vs. Zombies 2 دارای شرایط آب و هوایی مختلفی‌ست که به دقت زیادی در طراحی استراتژی گذراندن مرحله‌ها نیاز دارد.

برای دانلود نسخه اندروید این بازی روی عکس زیر کلیک کنید.

دانلود بازی Plants Vs Zombies 2

سخن آخر

هر ماه، بازی‌های زیادی در مارکت‌های گوشی عرضه می‌شوند که جدول بهترین گیم گوشی را تغییر می‌دهند. قطعاً بازی‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم تنها گیم‌های جذاب و برتر جهان نیستند اما با توجه به تعداد نصب و امتیاز کسب شده، می‌تواند به گزینه مناسبی برای سرگرم شدن شما تبدیل شوند.

تلاش می‌کنیم به زودی تعداد بیشتری از منتخب بهترین بازی‌های گوشی را به شما معرفی کنیم اما در این فرصت پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین گوشی‌های گیمینگ را مطالعه کنید؛ زیرا بازی خوب به گوشی خوب نیاز دارد!


منابع: techradar.com | pockettactics.com

نوشته های مرتبط

بررسی بازی کالاف دیوتی 2023 مدرن وارفار 3 (Call of Duty Modern Warfare 3)

بهترین بازی های آنلاین کامپیوتری در 2023 + تریلر رسمی

چگونه گیمر شویم؟ آموزش گیمر شدن حرفه‌ای در 8 مرحله

2 نظرات

افشین 1401-03-09 - 12:38
آقا بکش پایین قیمت این گوشی‌ها رو آدمای پولدار میتونه بخره
پشتیبانی لیپک 1401-03-09 - 12:49
سلام. ما همیشه داریم سعی میکنیم که انواع موبایل ها رو توی قیمت های خیلی مناسب موجود کنیم روی سایت که کاربرهامون با قیمت بهتری بتونن کالایی که میخوان رو تهیه کنن.
افزودن دیدگاه