بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

اصل مطلب را اول بگوییم: برای انتخاب بهترین گوشی شیائومی می‌توانید این مقاله را بخوانید! در این مطلب از مجله تکنولوژی لیپک قرار است ضمن آشنایی با انواع سری گوشی‌های شیائومی، جدیدترین و بهترین گوشی‌های این برند محبوب اندرویدی را در 2023 و 2024 به شما معرفی کنیم.

آشنایی با سری‌های گوشی شیائومی

در لوگوی شیائومی، عبارت MI درج شده که طبق توضیحات وبسایت رسمی این برند، مخفف Mobile Internet است که معانی دیگری نظیر Mission Impossible (ماموریت غیر ممکن) نیز دارد. شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند با چند برند فرعی حضور دارد که در حال حاضر عبارتند از Xiaomi ،Poco و Redmi هر سه برند متعلق به شیائومی بوده و فقط استراتژی‌های تولید گوشی از نظر دسته‌بندی قیمتی و عملکردی آنها متفاوت است.

در چند سال گذشته، شیائومی سری دیگری نیز به نام سری Mi به بازار عرضه می‌کرد اما به دلیل تغییر استراتژی بازاریابی و بهبود مدیریت برند این شرکت، گوشی‌های سری Mi به Xiaomi تغییر نام داد و در حال حاضر با همان سه برند بیان شده با دیگر برندها رقابت می‌کند. همچنین گوشی‌های بلک شارک (Black Shark) نیز از محصولات شیائومی است که مخصوص گیم تولید می‌شوند اما جزو برندهای فرعی شیائومی محسوب نمی‌شود.

تفاوت گوشی‌های سری Xiaomi ،Mi ،Redmi و POCO

  • سری Xiaomi: شیائومی یک برند چینی است که دستگاه‌های مختلفی از جمله گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند. شیائومی گوشی‌های پرچمدار و همچنین مدل‌های با قیمت متوسط خود را در این سری تولید می‌کند؛ گوشی‌هایی که به نسبت قیمت خود، ارزش عملکردی بالایی دارند.
  • سری Mi: سری می‌یک برند فرعی شیائومی است. گوشی‌های هوشمند Mi محصول اصلی و مدل‌های پرچمدار این شرکت بودند اما در سال 2021، شیائومی تصمیم گرفت این سری را از سبد محصولات خود حذف و گوشی‌های آن را تحت برند Xiaomi تولید کند ( گوشی‌های Mi و Xiaomi یکسان هستند).
  • سری Redmi: سری ردمی در سال 2013 به عنوان یک برند فرعی شیائومی برای تولید گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه ایجاد شد. سری ردمی نسبت به برند اصلی شیائومی، مشخصات ساده‌تر و سطح طراحی کمتری دارند. با وجود این، گوشی‌های ردمی از عملکرد بالایی برخوردارند را حفظ می‌کنند.
  • سری POCO: پوکو یک شرکت چینی است که به عنوان برندی مستقل از شیائومی در سال 2018 تاسیس شد. POCO بر روی دستگاه‌های با کارایی بالا و حداقل قیمت تمرکز دارد. ایده اصلی گوشی‌های پوکو، ارائه گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های برتر از جمله پردازنده‌ها و دوربین‌های قدرتمند با قیمت‌هایی کمتر از رقبا است.

برای مشاهده لیست کامل تمام گوشی‌های شیائومی در بازار، از لینک‌های زیر استفاده کنید:

بهترین گوشی‌های شیائومی در سال 2024

بهترین گوشی‌های شیائومی ممکن است به اندازه گوشی‌های برندهایی نظیر اپل و سامسونگ شناخته شده نباشند، اما به همان اندازه قدرتمند و زیبا طراحی شده‌اند. در این بخش، منتخب گوشی‌های شیائومی برای خرید را از بین سری‌های مختلف این برند در سال 2023 و 2024 معرفی کرده‌ایم.

لیست بهترین گوشی‌های 2023 و 2024 شیائومی:

  1. Xiaomi 14 Ultra: بهترین گوشی جدید شیائومی 
  2. Xiaomi 13T Pro: بهترین گوشی شیائومی در سال گذشته
  3. Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus: بهترین ارزش قیمتی در گوشی‌های شیائومی
  4. Xiaomi Redmi Note 11: بهترین گوشی اقتصادی شیائومی
  5. Xiaomi Black Shark 5 Pro: بهترین گزینه بازی شیائومی
  6. Xiaomi 14: بهترین دوربین شیائومی
  7. Xiaomi 11T Pro: بهترین باتری و شارژ شیائومی
  8. Xiaomi Redmi Note 13 Pro: بهترین صفحه‌نمایش شیائومی
  9. Poco X6 Pro: بهترین گوشی شیائومی برای همه
  10. Poco F5 Pro: بهترین گزینه میان‌رده
  11. Xiaomi 13 Lite: بهترین گوشی لایت شیائومی

در ادامه، شما را با مشخصات فنی این گوشی‌ها آشنا می‌کنیم.

بهترین و جدیدترین گوشی شیائومی: Xiaomi 14 Ultra

پس از عرضه جهانی Xiaomi 14 Ultra در فوریه 2024، این گوشی به بهترین و جدیدترین گوشی شیائومی تبدیل شد. شیائومی 14 اولترا عملکرد فوق‌العاده‌ای را با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 و مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی ارائه می‌کند؛ این گوشی را می‌توان همگام شدن شیائومی با دیگر نام‌های بزرگ مانند اپل و سامسونگ در نظر گرفت.

صفحه‌نمایش 6.73-inch, 120Hz LTPO AMOLED (1440×3200)
باتری 5000mAh
پردازنده Snapdragon 8 Gen 3
حافظه رم 12GB/16GB
حافظه ذخیره‌سازی 256GB/512GB/1TB

همانطور که از شیائومی انتظار داریم، دوربین‌های این گوشی یک پکیج کامل است و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین فرم راحت آن برای استفاده روزمره و بازی در کنار طراحی زیبا، توجه همه را به خود جلب می‌کند. تقریباً هیچ ویژگی منفی و نقطه‌ضعفی در شیائومی 14 اولترا وجود ندارد و فقط قیمت بسیار بالای آن می‌تواند آزاردهنده باشد. همچنین قابلیت‌های عکاسی این گوشی آن‌چنان جامع ارائه شده که استفاده از آنها ممکن است برای برخی افراد طاقت‌فرسا باشد.

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
دوربین‌های قدرتمند قیمت بالا
عملکرد سطح بالا احتمال آزاردهنده بودن امکانات بسیار زیاد دوربین
طراحی شیک و راحت  

 

بهترین گوشی 2023 شیائومی: Xiaomi 13T Pro

علیرغم تعویض تراشه اسنپدراگون گوشی Xiaomi 13 با MediaTek 9200 Plus، گوشی Xiaomi 13T Pro بازی‌ها با قدرت بالا اجرا می‌کند. این قابلیت 13T Pro شیائومی را با یک صفحه‌نمایش AMOLED زیبا ترکیب کنید تا تجربه بازی در این گوشی به حد اعلاء برسد.

صفحه‌نمایش 6.67-inch, 144Hz CrystallRes AMOLED (2712×1220)
باتری 5000mAh, 120W HyperCharge
پردازنده MediaTek 9200+
حافظه رم 12GB/16GB
حافظه ذخیره‌سازی 256GB/512GB/1TB

باید پذیرفت که مزیت اصلی این گوشی در دوربین آن نهفته است. 13T Pro یک نمونه عالی برای دوربین‌های مهندسی مشترک شیائومی و Leica است که عکس‌هایی با جزئیات فوق‌العاده ثبت می‌کند؛ حتی در مقایسه با دوربین‌های قدرتمندی مانند Google Pixel 7 Pro. نرم‌افزار ویرایش تصویر این گوشی به اندازه گوگل توسعه یافته نیست اما از نظر کیفیت عکس‌برداری، این گوشی هوشمند یکی از بهترین‌های شیائومی و بازار خواهد بود.

Xiaomi 13T Pro با رابط کاربری MIUI 14 عرضه شد اما به زودی جایگزین آن در قالب HyperOS ارائه می‌شود که تجربه روان‌تری را نوید می‌دهد. مانند بسیاری از اندرویدهای مدرن، این گوشی هم جک هدفون ندارد، بنابراین برای گوش دادن به صدا به هدفون و هندزفری بلوتوثی نیاز خواهید داشت.

از طرف دیگر، نسخه Xiaomi 13 هم یک گوشی بسیار قدرتمند با عملکرد عالی برای قیمت کمی پایین‌تر است؛ اگرچه برخی از ویژگی‌های درخشان‌تر نسخه 13T Pro را از دست می‌دهید. Xiaomi 13 Ultra نیز یک انتخاب عالی از این سری محسوب می‌شود.

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
دوربین‌های عالی بدون اسلات کارت SD و جک هدفون
عمر باتری طولانی‌مدت رابط کاربری MIUI 14
کارایی بالا در گیم طراحی ظاهری ابتدایی

 

بهترین گوشی شیائومی از نظر ارزشمندی: Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus

اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده هستید، شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس با صفحه‌نمایش AMOLED فوق‌العاده، دوربین‌های عالی نسبت به قیمت و شارژ فوق‌العاده سریع، یکی از گزینه‌های شما خواهد بود. پردازنده MediaTek Dimensity 1080 تعادلی بین عملکرد و کارایی پایدار ارائه می‌کند، در حالی که باتری سنگین 5000 میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سیمی فوق سریع 120 واتی، جذابیت این گوشی شیائومی را دوچندان می‌کند.

صفحه‌نمایش 6.67-inch, 120Hz AMOLED (1080×2400)
باتری 5000mAh, Li-Po
پردازنده MediaTek Dimensity 1080
حافظه رم 8GB/12GB
حافظه ذخیره‌سازی 256GB

نقطه قوت اصلی Redmi Note 12 Pro plus، دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی آن است که امکان عکاسی واضح در روز را فراهم می‌کند. در کنار آن، لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در این رده قیمتی، سطح متوسط دارند. به‌طور کلی این گوشی تناسب بالایی از نظر قیمت و امکانات را ارائه می‌دهد و در دسته گوشی‌های میان‌رده، جایگاه مناسبی دارد؛ گرچه از نظر نرم‌افزاری مشکلاتی در آن دیده شده اما می‌توانید نیازهای روزمره را به خوبی انجام دهد.

برای آشنایی با سایر مدل‌های سری ردمی، می‌توانید بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های ردمی شیائومی را مشاهده کنید.

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
صفحه‌نمایش 120 هرتزی AMOLED تعداد بالای برنامه‌های از پیش نصب شده و کاهش حافظه
شارژ سریع عدم پشتیبانی نرم‌افزاری در مقایسه با رقبا
جک هدفون  

 

بهترین گوشی اقتصادی شیائومی: Xiaomi Redmi Note 11

شیائومی ردمی نوت 11، یک گوشی اقتصادی ارزشمند با صفحه‌نمایش AMOLED، بهتر از برخی دستگاه‌های میان‌رده بازار است. این گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون 680 به همراه حداکثر 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، به همراه اسلات کارت Micro SD است که در بسیاری از گوشی‌های مدرن نادر است.

صفحه‌نمایش 6.43-inch, 90Hz AMOLED (1080×2400)
باتری 5000mAh, Li-Po
پردازنده Snapdragon 680
حافظه رم 4GB/6GB
حافظه ذخیره‌سازی 64GB-128GB

Redmi Note 11 برای کارهای روزمره به خوبی عمل می‌کند و می‌تواند اکثر برنامه‌ها و بازی‌های موبایل را به راحتی اجرا کند؛ اگرچه باید در حین راه‌اندازی، انتظار زمان بارگذاری طولانی تری را داشته باشید. دوربین چهارگانه شیائومی ردمی نوت 11 نمونه‌ای از گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت است؛ در نور روز عکس‌های واضحی می‌گیرد اما عکس‌های زاویه فوق عریض آن اغلب تار ظاهر می‌شوند و به نظر می‌رسد در نور کم مشکل دارد.

سرعت شارژ این گوشی می‌توانست بهتر باشد، همچنین از 5G پشتیبانی نمی‌کند اما اگر به دنبال دستگاهی مقرون‌به‌صرفه هستید که بتواند بیشتر نیازهای روزمره شما را برآورده کند، می‌توانید Xiaomi Redmi Note 11 را در نظر بگیرید. 

اگر به دنیال گوشی‌های ارزان‌تر از برند شیائومی هستید، مقاله بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون تومان را مطالعه کنید.

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
اسلات کارت SD بدون پشتیبانی از 5G
صفحه‌نمایش AMOLED شارپ 90 هرتزی دوربین متوسط
طراحی شیک شارژ آهسته

 

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی: Xiaomi Black Shark 5 Pro

شیائومی بلک شارک 5 پرو یک گوشی قدرتمند است که برای تجربه بازی حرفه‌ای با موبایل طراحی شده است. این گوشی دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1، صفحه‌نمایش OLED با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز و ابعاد 6.67 اینچی و نیز حداکثر 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به به بازار عرضه شده است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی دارای پردازش هوش مصنوعی و پشتیبانی از HDR است که هر دو ویژگی به شما کمک می‌کنند تا عکس‌هایی واضح و دقیق بگیرید.

صفحه‌نمایش 6.67-inch, 144Hz OLED (1080×2400)
باتری 4650mAh, Li-Po
پردازنده Snapdragon 8 Gen 1
حافظه رم 8GB/16GB
حافظه ذخیره‌سازی 128GB-512GB

بلک شارک 5 پرو دارای محرک‌های مغناطیسی داخلی و قابل برنامه‌ریزی، روشنایی LED قابل تنظیم در عقب و طراحی آینده‌نگر متشکل از خطوط برجسته است که مطابق با زیبایی‌شناسی محبوب گیمرها محسوب می‌شود. متأسفانه باتری این گوشی با ظرفیت کمتر از برخی از رقبای خود عرضه می‌شود و در مقایسه با باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی دیگر گوشی گیمینگ رده‌بالای شیائومی یعنی POCO F4 GT، ظرفیت 4650 میلی‌آمپر ساعتی دارد. خوشبختانه سرعت شارژ بسیار سریع 120 واتی به شما امکان می‌دهد دستگاه را در کمتر از 18 دقیقه شارژ کامل کنید.

نقطه ضعف اصلی شیائومی بلک شارک 5 پرو، گرم شدن آن در طول بازی طولانی است. این ضعف می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد گوشی داشته باشد و همچنین باعث می‌شود دستگاه برای در دست گرفتن راحت نباشد. در صورت تمایل می‌توانید مقاله بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی را مطالعه کنید.

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
پردازنده قدرتمند برای بازی داغ شدن در بازی به مدت طولانی
صفحه‌نمایش OLED شفاف 144 هرتزی عمر باتری متوسط
دوربین خوب  
محرک‌های مغناطیسی داخلی  

 

بهترین دوربین شیائومی برای عکاسی: Xiaomi 14

در حالی که نسخه کامل‌تر شیائومی 14 یعنی شیائومی 14 اولترا جدیدترین گوشی شیائومی و نیز بهترین آنها لقب گرفته باشد اما Xiaomi 14 نیز در نوع خود بسیار رقابتی و قدرتمند است. این گوشی با دوربین‌هایی فوق‌العاده، طراحی شیک و قیمت پایین‌تر نسبت به 14 Ultra، یک پکیچ کامل از نسل جدید گوشی‌های هوشمند اندرویدی محسوب می‌شود.

صفحه‌نمایش 6.36-inch, 120Hz LTPO AMOLED (1200×2670)
باتری 4610mAh
پردازنده Snapdragon 8 Gen 3
حافظه رم 12GB
حافظه ذخیره‌سازی 256GB/512GB

در حالی که تنظیمات فوق‌العاده دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی، جذابیت اصلی شیائومی 14 است و می‌توان آن را جز بهترین گوشی‌های شیائومی برای عکاسی در نظر گرفت، اما شارژ فوق‌العاده سریع این گوشی که در کمتر از نیم‌ساعت از 0 به 100 درصد می‌رسد از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. 

به سختی می‌توان نقطه ضعفی برای شیائومی 14 را پیدا کرد، گرچه باید به چند نکته اشاره کرد. برای اولین‌بار استفاده از سیستم‌عامل HyperOS شیائومی کمی زمان می‌برد. همچنین تعداد زیاد برنامه‌های bloatware نصب شده روی آن نیز می‌تواند آزاردهنده باشد؛ گرچه می‌توان آنها را حذف نصب کرد. برای اطلاعات بیشتر از این گوشی، مقاله بررسی کامل گوشی شیائومی 14 را مطالعه کنید.

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
دوربین‌های قدرتمند نسبتاً زمان‌بر بودن عادت به HyperOS
شارژ سریع تعداد بیش از حد bloatware نصب شده روی گوشی
عملکرد خیره‌کننده  

 

بهترین باتری با سریع‌ترین شارژ: Xiaomi 11T Pro

اگر اولویت اصلی شما از خرید گوشی ظرفیت باتری و سرعت شارژ است، شیائومی 11 تی پرو یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. مطمئناً دستگاه‌های جدیدتر با مشخصات بهبود‌یافته در زمینه‌های دیگر (مخصوصاً چیپست، رم و فضای ذخیره‌سازی) عرضه می‌شوند اما به لطف 5000 میلی‌آمپر ساعت و HyperCharge شیائومی، باتری 11T Pro تقریباً بی‌رقیب هستند (از بین گوشی‌های قدیمی‌تر شیائومی، می‌توان سه مدل گوشی Redmi 10 Power، Redmi 10 128GB و Redmi 10 را نیز از گوشی‌هایی با باتری قوی این برند نام برد. این سری شیائومی دارای باتری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع می‌باشد).

صفحه‌نمایش 6.36-inch, 120Hz AMOLED Flat (2400×1080)
باتری 5000mAh, 120W HyperCharge
پردازنده Snapdragon 888
حافظه رم 8GB
حافظه ذخیره‌سازی 128GB/256GB

این مشخصات خیره‌کننده باتری، Xiaomi 11T Pro را به یک گوشی بسیار قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر تبدیل می‌کند و بسته به استفاده، می‌تواند روزها بدون شارژ کار کند. همچنین به دلیل سرعت شارژ آن، حتی یک شارژ کوچک 10 دقیقه ای، شارژ باتری شما را به سطح قابل استفاده می‌رساند. بنابراین اگر به دنبال بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری و همه‌کاره بودن برای کارهای روزمره هستید می‌توانید این گوشی را تهیه کنید (شاید علاقه داشته باشید: 23 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی)

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
شارژ فوق سریع با 120W و باتری 5000mAH ظرفیت RAM و ذخیره‌سازی محدود
گزینه‌ای ارزان به عنوان یک مدل قدیمی  
عملکرد روان و قدرتمند  

 

بهترین صفحه‌نمایش شیائومی: Xiaomi Redmi Note 13 Pro

Redmi Note 13 Pro یک گوشی هوشمند میان‌رده ارزشمند است. در مقایسه با Redmi Note 13 Pro Plus، چند تنزل رتبه دارد. با این حال، با قیمت مقرون‌به‌صرف‌تری عرضه شده است. برخی از مشخصات قابل توجه این گوشی، تراشه Snapdragon 7s Gen 2، صفحه‌نمایش AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و شارژ سریع 67 واتی می‌باشد که می‌توان Redmi Note 13 Pro را یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی در دسته میان‌رده هم قرار داد؛ اما باید این گوشی را کاندیدای بهترین صفحه‌نمایش شیائومی در نظر گرفت.

صفحه‌نمایش 6.67in AMOOLED 120Hz flat display
باتری 5100mAh
پردازنده Snapdragon 7s Gen 2
حافظه رم 8GB
حافظه ذخیره‌سازی 256GB

صفحه‌نمایش درمی نوت 13 پرو یکی از نمایشگرهای قوی در بین گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود. این صفحه‌نمایش 6.67 اینچی از تکنولوژی CrystalRes و +AMOLED FHD بهره می‌برد و با رزولوشن 1220×2712، تراکم پیکسلی 446ppi، حاشیه کوچکتر دور صفحه‌نمایش، اوج روشنایی 1800 نیت قطعاً شایستگی انتخاب بهترین صفحه‌نمایش شیائومی را خواهد داشت.

نرخ تازه‌سازی این گوشی به‌طور پیش‌فرض روی حالت پویا تنظیم شده است، بنابراین بسته به‌طور خودکار بین 60 و 120 هرتز تغییر می‌کند (گرچه فناوری LTPO برای تنظیم خودکار تا 1 هرتز برای حفظ عمر باتری وجود ندارد).

اگر علاقه داشتید، مقاله نقد و بررسی گوشی سری ردمی نوت ۱۳ شیائومی را هم مطالعه کنید.

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
عملکرد روان و مطلوب تجربه نرم‌افزاری خسته‌کننده
صفحه‌نمایش AMOLED روشن 120 هرتزی پشتیبانی نرم‌افزاری محدود
شارژ سریع برخی مشکلات در دوربین
فضای ذخیره‌سازی مناسب  

 

بهترین گوشی شیائومی برای همه: Poco X6 Pro

Poco X6 Pro 5G دارای صفحه‌نمایش 120 هرتزی AMOLED با رزولوشن 2712 در 1220 است. این صفحه‌نمایش روشن، پر جنب و جوش و صاف است و هنوز هم با این قیمت از اکثر رقبا بهتر است. نرخ نمونه‌برداری لمسی 2160 هرتز به این معنی است که برای گیمرها هم گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. تراشه مدیاتک Dimensity 8300-Ultra با رم 12 گیگابایتی باعث می‌شود حتی برخی از سخت‌ترین بازی‌ها را اجرا کند.

صفحه‌نمایش 6.67in, 1.5K, OLED, 120Hz, 2712×1220
باتری 5000mAh
پردازنده Mediatek Dimensity 8300-Ultra
حافظه رم 8GB/12GB
حافظه ذخیره‌سازی 256GB/512GB

باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی به این معنی است که این گوشی می‌تواند یک روز کامل با استفاده زیاد دوام بیاورد یا اگر محافظه‌کارتر باشید، دو روز دوام می‌آورد. به‌علاوه، شارژر 67 واتی می‌تواند در 30 دقیقه بیش از 80 درصد آن را شارژ کند. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با OIS ارائه می‌شود که جزئیات و رنگ‌های چشمگیری را در محیط‌های با نور خوب ارائه می‌کند؛ حتی در محیط‌هایی که نور کم دارند. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی نسبت به دوربین اصلی کاهش قابل توجهی دارد، اما دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی عکس‌های شگفت‌انگیزی را ثبت می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت بیشتر این گوشی ارزشمند، مقاله نقد و بررسی سری Poco X6 شیائومی را مطالعه کنید.

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
عملکرد فوق‌العاده متناسب با قیمت دوربین معمولی
نمایشگر پیشرفته ظاهری نسبتاً معمولی، حداقل در رنگ مشکی
شارژ سریع همراه با آداپتور  

 

بهترین گزینه میان‌رده: Poco F5 Pro

یک دلیل وجود دارد که خریداران بالقوه گوشی را به سمت Poco F5 Pro جذب می‌کند: قیمت. مشخصات پوکو اف 5 پرو در ظاهر در دسته میان‌رده قرار می‌گیرد اما مطابق با مشخصات مدل‌های پرچمدار 2022 با نصف هزینه است؛ همچون عمر باتری طولانی، دوربین اصلی خوب و شارژ بی‌سیم.

صفحه‌نمایش 6.67in WQHD+ AMOLED, 120Hz , 3200×1440
باتری 5160mAh
پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 octa-core
حافظه رم 8GB/12GB
حافظه ذخیره‌سازی 256GB/512GB

البته نکاتی منفی هم در این گوشی وجود دارد. از نظر سخت‌افزاری، اشکال اصلی مربوط به عملکرد محدود دوربین‌های ثانویه است، همچنین متاسفانه شیائومی فقط دو به‌روزرسانی سیستم‌عامل اصلی را برای این گوشی خود وعده داده است.

Poco F5 Pro یک گوشی ارزشمند با صفحه‌نمایش خوب، دوربین‌های مناسب و بیش از یک روز عمر باتری است که از داشتن بدنه‌ای ارزان و رابط کاربری کمی نامطلوب رنج می‌برد اما می‌تواند در ازای قیمت مناسب آن، در نظر گرفته نشود.

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
ارزش بالا در برابر قیمت قاب پلاستیکی سست
عملکرد بسیار خوب دوربین‌های اضافی ضعیف
صفحه‌نمایش بزرگ AMOLED 120 هرتزی نصب زیاد برنامه‌های غیر ضروری
دوربین اصلی خوب  

 

بهترین گوشی لایت شیائومی: Xiaomi 13 Lite

13 Lite یکی دیگر از دستگاه‌های همه‌کاره از شیائومی با طراحی زیبا و قاب بسیار سبک‌وزن محسوب می‌شود که طرفداران زیادی پیدا کرده است. طراحی و ساخت این گوشی با قاب سبک‌وزن و مناسب برای استفاده در کل روز دوست‌داشتنی است؛ همچنین عمر باتری مناسب با شارژ مجدد سریع اما دوربین‌های ضعیف نسبت به 12 Lite، در مجموع می‌تواند این گوشی را یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی مخصوصاً در سری‌های Lite این برند در نظر گرفت.

صفحه‌نمایش 6.55in AMOLED FULL HD+ , 120Hz
باتری 4,500mAh
پردازنده Snapdragon 7 Gen 1
حافظه رم 8GB
حافظه ذخیره‌سازی 128GB/256GB

با این حال، کارایی و جذابیت زیادی در Xiaomi 13 Lite وجود دارد، به‌علاوه کیفیت دوربین را به احتمال زیاد می‌توان با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بهبود بخشید. پس اگر به یک گوشی کارآمد با وزن کم و ابعاد کوچک نیاز دارید، لایت 13 شیائومی گزینه شما خواهد بود؛ با وزن 171 گرم و ابعاد 159.2×72.7×7.2، در عمل هم یک گوشی لایت و سبک محسوب می‌شود.

ویژگی‌های مثبت ویژگی‌های منفی
باریک و سبک دوربین‌های ضعیف
شارژ سریع به‌هم‌ریختگی در MIUI
عملکرد استوار  
صفحه‌نمایش بزرگ AMOLED  

منابع: techadvisor.com | miuirom.org | pockettactics.com

نوشته های مرتبط

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024

بهترین هدست گیمینگ در سال 2024