23 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی + 23 راه حل مشکل

به دلیل شکایت بسیاری از کاربران از باتری‌های شیائومی و تقاضا برای بررسی علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی مخصوصاً گوشی‌های نوت 10نوت 10 پرونوت 12 پرو، پوکو x3 و حتی نوت 8، در این مقاله از مجله تکنولوژی لیپک می‌خواهیم ضمن بررسی این سوال که چرا شارژ گوشی شیائومی زود تمام می‌شود، به شما یاد دهیم که چه‌کار کنید تا نه تنها مصرف باتری گوشی خود را بهینه‌سازی کنید، بلکه از زود خالی شدن آن جلوگیری کنید.

نکته: طول عمر مفید باتری گوشی بین 3 تا 5 سال یا بین 500 تا 1000 چرخه شارژ است. باتری سه ساله تلفن هرگز به اندازه یک باتری کاملاً جدید کار نمی‌‎‌کند اما با رعایت یک سری تنظیمات بهینه می‌توان مدت‌زمان نگهداری شارژ گوشی همراه را زیاد کرد.

فهرست مطالب

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی چیست؟

دلایل زیادی را می‌توان علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی دانست که ما به ذکر چند مورد از مهم‌ترین آنها را در بخش اول بررسی می‌کنیم و سپس در بخش دوم مقاله، راهکارهای جلوگیری از خالی شدن باتری شیائومی را آموزش می‌دهیم.

کالیبره نشدن باتری

یکی از دلایل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی این است که هنگام خرید گوشی، باتری آن را کالیبره نمی‌کنید. اگر باتری گوشی کالیبره شود مدت‌زمان نگهداری شارژ آن بیشتر می‌شود.

برای کالیبره کردن گوشی، هنگام خرید باید از گوشی استفاده کنید تا شارژ آن تمام شود. سپس گوشی را در حالت خاموش تا چند ساعت به شارژ وصل کنید تا شارژ آن کامل شود. تا چند بار این کار را انجام دهید تا باتری گوشی کالیبره شود. حتماً تا تمام شدن شارژ باتری صبر کنید و زودتر گوشی را به شارژ متصل نکنید یعنی تا وقتی گوشی روشن است و شارژ دارد آن را به برق متصل نکنید.

نصب نرم‌افزارهای پرمصرف

برخی از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی می‌توانند پرمصرف باشند و برای اجرای خود (حتی در پس‌زمینه) شارژ زیادی را مصرف کنند؛ بنابراین وجود این نرم‌افزارها می‌تواند علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی باشد.

برای رفع این مشکل می‌توانید از قسمت تنظیمات گوشی به بخش بهینه‌سازی باتری بروید و میزان مصرف برنامه‌های نصب شده روی گوشی خود را مشاهده کنید. اگر برنامه پرمصرفی را لازم ندارید حذف کنید یا اجرای آن را در پس‌زمینه محدود کنید. اگر برنامه موردنظر حذف نشد (مثل برنامه‌های پیشفرض گوشی)، آن را غیر فعال کنید و یا متد Safe Mode (حالت امن) را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه

وجود بدافزارها و باز بودن برنامه‌ها در پس‌زمینه

از دیگر علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی، وجود بدافزارها و تروجان‌ها درگوشی است که برای رفع این مشکل باید آنتی‌ویروس قوی نصب کنید و بدافزارها و تروجان‌ها را تشخیص داده و از گوشی حذف کنید. بدافزارها باعث می‌شوند که گوشی در حالت استندبای هم مصرف باتری را زیاد کند.

همچنین سعی کنید بعد از استفاده، برنامه‌ها را ببندید زیرا از دیگر علل زود خالی شدن باتری گوشی باز ماندن برنامه‌ها می‌باشد زیرا درست است که شما از برنامه استفاده نمی‌کنید ولی برنامه در پس‌زمینه در حال اجرا شدن است و مصرف باتری را افزایش می‌دهد. به همین دلیل بارها شاهد خالی شدن شارژ گوشی شیائومی از شب تا صبح بوده‌اید.

از آنجایی که شیائومی به ضورت پیش‌فرض به اپلیکیشن ها اجازه می‌دهد در پس‌زمینه فعال باشند، باید این محدودیت را دستی و برای هر برنامه انجام دهید تا یکی از چندین علت زود خالی شدن باتری شیائومی برطرف شود. برای این کار به مسیر زیر بروید و برای هر برنامه‌ای که قصد محدود کردن آن در پس‌زمینه را دارید، گزینه Optimize را انتخاب کنید:

Settings > Battery > Battery optimization > ….App Name…. > Optimize

شارژر و لوازم جانبی نامناسب

هنگام خرید گوشی شیائومی خود، مطمئن شوید که شارژر اصلی متناسب با نوع گوشی را خریده‌اید؛ زیرا شارژرها با ولتاژهای متناسب با مدل گوشی طراحی شده‌اند. در واقع روی بدنه آداپتور ولتاژ و آمپر متناسب با گوشی شما نوشته شده است؛ بنابراین یکی دیگر از چند علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی استفاده از شارژر دیگر گوشی‌ها است. اگر روزی مجبور به تعویض شارژر (آداپتور و کابل شارژ) خود شدید حتماً شارژی تهیه کنید که ولت و آمپر آن با اطلاعات روی بدنه آداپتور قبلی مطابقت کند.

قبلاً در مقاله دیگری موضوع دیر شارژ شدن گوشی را بررسی کردیم و علت‌های آن را کامل‌تر بررسی کردیم که می‌توانید از آموزش‌های آن نیز استفاده کنید.

آپدیت نبودن نرم‌افزارها و اندروید

هر چند وقت یکبار اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل اندروید توسط سازنده‌ها آپدیت می‌شوند و مدل بالاتر و بهینه‌تری از آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. عموماً نرم‌افزارهای به‌روزتر مصرف باتری را کمتر می‌کنند؛ پس بهتر است به‌محض ارائه شدن نسخه جدید نرم‌افزار و اندروید، آنها را آپدیت کنید؛ چراکه شیائومی به‌طور مداوم به‌روز‌رسانی نرم افزار MIUI را برای گوشی‌های خود منتشر می‌کند. این به‌روزرسانی‌ها اغلب شامل بهینه‌سازی باتری هم هستند که می‌تواند به بهبود عمر باتری گوشی شما کمک کند. برای این کار می‌توانید به مسیر  Settings > About phone > MIUI version > Check for updates بروید.

نکته: آپدیت جدید سیستم‌عامل MIUI شیائومی (نسخه 13 و 14) در برخی از گوشی‌های آن باعث زود خالی شدن باتری می‌شود.

خراب بودن باتری شیائومی

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی ممکن است اصلاً نرم‌افزاری نباشد، بلکه گوشی از لحاظ سخت‌افزاری مشکل دارد. برای اطمینان از سالم بودن باتری گوشی کد دستوری *#*#۶۴۸۵#*#* را شماره‌گیری کنید و بعد در قسمت بهینه‌سازی باتری از وضعیت باتری خود مطلع شوید. اگر باتری سالم باشد در بخش سلامتی باتری عبارت Good را مشاهده خواهید کرد.

 شناسایی چهره برای قفل گوشی شیائومی

یکی از راه‌های قفل‌کردن گوشی شیائومی علاوه‌بر الگو و رمز، شناسایی چهره است. اگر شما از این گزینه برای محافظت گوشی خود استفاده می‌کنید باید بدانید که علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی می‌توان فعال‌بودن این گزینه باشد.

مصرف زیاد اینترنت توسط اپلیکیشن‌ها

از دیگر دلایل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی، مصرف زیاد اینترنت توسط برخی از نرم‌افزارهای نصب شده بر روی گوشی است. برای رفع این مورد باید از قسمت تنظیمات گوشی وارد مدیریت برنامه‌ها شده، سپس تک‌تک برنامه‌ها را باز کنید و در قسمت باتری میزان مصرف باتری توسط آن برنامه را مشاهده کنید.. اگر میزان مصرف اینترنت یک برنامه بیشتر از حد نرمال بود، می‌توانید از گزینه “داده‌های پس‌زمینه” آن برنامه را غیر فعال کنید.

محدود کردن مصرف زیاد اینترنت توسط اپلیکیشن‌ها در شیائومی

روشن بودن وای فای، موبایل دیتا، جی پی اس

اگر نیازی به استفاده از اینترنت ندارید حتماً داده‌های تلفن همراه و یا وای‌فای خود را خاموش کنید؛ زیرا اینترنت مصرف باتری را زیاد کرده و از باعث زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی می‌شود.

نور صفحه‌نمایش

اگر نور صفحه‌نمایش را زیاد کرده باشید، مصرف باتری شیائومی زودتر از حالت طبیعی خالی می‌شود. نور صفحه گوشی خود را کم کنید یا به حالت خودکار بگذارید.

راه حل جلوگیری از خالی شدن سریع باتری شیائومی

ظرفیت بالای باتری یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گوشی‌های شیائومی به حساب می‌آید. در برخی مواقع، نظیمات سیستم اندروید باعث تخیله باتری می‌شود و گاه به دلیل تنظیمات، نحوه استفاده و اپلیکیشن‌های مورد استفاده ما در گوشی. به همین دلیل قرار است در این بخش نحوه شناسایی علت تخلیه باتری و حل آن را توضیح دهیم و همچنین نکاتی برای چگونگی افزایش عمر باتری گوشی‌های شیائومی بیان کنیم.

نکته: نیازی نیست تمام روش ها را استفاده کنید؛ بلکه مواردی که فکر می‌کنید بیشتر برای گوشی شما جواب می‌دهد را انجام دهید.

رنگ نارنجی نمودار مصرف باتری، نشان‌دهنده خالی شدن سریع آن است

میزان مصرف باتری برنامه‌های شیائومی را بررسی کنید

در مرحله اول، باید تعیین کنید که کدام اپلیکیشن باعث تخلیه سریع باتری گوشی شیائومی شما شده است:

  1. به تنظیمات گوشی شیائومی بروید.
  2. برای مشاهده لیست برنامه ها و میزان مصرف باتری آنها به پایین تنظیمات بروید.
  3. اگر برنامه‌ای باعث خالی شدن سریع باتری می‌شود، می‌توانید فعالیت پس‌زمینه یا مصرف باتری آن را محدود کنید. همچنین می‌توانید آن را حذف کنید و به جای آن از نسخه وب اپلیکیشن استفاده کنید.

برنامه MSA را به‌عنوان دلیل مهم تخلیه سریع باتری غیر فعال کنید

MSA مخفف MIUI System Ads است که به تبلیغات سیستمی سیستم‌عامل MIUI شیائومی اشاره دارد. با خاموش کردن MSA، تبلیغات سیستم MIUI را نخواهید دید. شما به این تبلیغات نیاز ندارید و غیر فعال کردن آن به گوشی شیائومی شما آسیبی نمی‌رساند:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. به بخش «Passwords & security» بروید.
  3. روی «Authorization & revocation (مجوز و لغو)» ضربه بزنید.
  4. اکنون می‌توانید MSA را غیر فعال کنید (همچنین می‌توانید MIUI daemon را هم غیر فعال کنید چون مربوط به سیستم بازخورد فنی شیائومی است و برای کاربران، کاربردی ندارد).

به‌روزرسانی برنامه امنیتی شیائومی (Security) را حذف کنید

  1. به تنظیمات و سپس به بخش Apps بروید.
  2. صفحه مدیریت برنامه ها را باز کنید و روی علامت سه نقطه عمودی در بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. اکنون گزینه “Show all apps” را انتخاب کرده و در لیست جدید به دنبال برنامه Security بگردید.
  4. در مرحله آخر، «Uninstall updates (حذف به‌روزرسانی‌ها)» را لمس کنید تا به‌روزرسانی حذف شود. در آینده هم این برنامه را به‌روزرسانی نکنید تا با مشکلات تخلیه باتری مواجه نشوید.

نکته: توصیه می‌شود از این روش استفاده نکنید. آپدیت بودن برنامه امنیتی شیائومی برای سلامت و امنیت گوشی مفید و ضروری است.

کش دستگاه و داده‌های سرویس‌های Google Play را هر ماه پاک کنید

Cache یک فضای ذخیره‌سازی موقت برای برنامه‌های تلفن شما است. هنگامی که حافظه پنهان خود را پاک می‌کنید، همه فایل‌های موقتی را که برنامه‌های شما ایجاد کرده اند حذف می‌کنید. این کار می‌تواند به آزاد کردن مقداری فضا در تلفن و بهبود عمر باتری کمک کند. برای این کار می‌توانید از مسیر Settings > Storage > Cached data > Clear استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود که داده‌های موقت سرویس‌های گوگل‌پلی را هم از مسیر زیر پاک کنید:

  1. به تنظیمات گوشی خود بروید. به بخش برنامه‌ها بروید و روی «مدیریت برنامه‌ها» ضربه بزنید.
  2. به دنبال Google Play services بگردید و روی آن ضربه بزنید.
  3. گزینه “Clear data” را در پایین صفحه انتخاب کنید.

مجوزهای برنامه ها را بررسی کنید

دسترسی‌های بیشتر به اپلیکیشن ها به معنی استفاده بیشتر آنها از منابع گوشی می‌شود. بهتر است دسترسی‌های غیر ضروری را غیر فعال کرده و یا فقط هنگام استفاده از برنامه، دسترسی را فعال کنید:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. به “Privacy” و سپس “Permission Manager” بروید.
  3. در صفحه جدید می‌توانید مجوزهای برنامه‌های مختلف گوشی خود را تغییر دهید. برای مثال، به برنامه‌ها (به جز برنامه‌های ضروری مانند Google Maps، اسنپ و …) اجازه دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی‌تان را ندهید.

برنامه‌های پیش‌فرض شیائومی را غیر فعال کنید

برای غیر فعال کردن برنامه‌های پیش‌فرض سیستم مانند دانلودها، اپلیکیشن تنظیمات پنهان MIUI را نصب کنید (لینک دانلود: گوگل‌پلیکافه‌بازار).

در این اپلیکیشن ، روی «Manage Applications» ضربه بزنید تا صفحه تنظیمات مخفی MIUI باز شود. در این صفحه می‌توانید برنامه‌های استفاده نشده شیائومی را غیر فعال یا حذف کنید. حذف بسیاری از برنامه‌های پیش‌فرض به گوشی شما آسیبی نمی‌رساند، اما نباید برنامه‌های مرتبط با عملکرد گوشی مانند Dialer و MIUI Framework را غیر فعال کنید.

اسکن Wi-Fi و اسکن بلوتوث را خاموش کنید.

به تنظیمات مکان گوشی شیائومی خود بروید. اگر نمی‌توانید این تنظیم را پیدا کنید، مرکز کنترل را به پایین بکشید و نماد موقعیت مکانی را طولانی فشار دهید. سپس، به خدمات موقعیت مکانی بروید و اسکن Wi-Fi و اسکن بلوتوث را خاموش کنید.

ویژگی‌های غیر ضروری گوشی را غیر فعال کنید

یکی از بزرگترین دلایلی که باتری گوشی شما را خالی می‌کند، فعال بودن همیشگی ویژگی‌های غیر ضروری است. فعال بودن تنظیماتی مانند بلوتوث، GPS و NFC می‌توانند باتری شما را در صورت عدم استفاده از آنها تخلیه کنند. بنابراین مطمئن شوید که این ویژگی ها را زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید غیر فعال باشند (دسترسی Allowed all the Time را غیر قعال و گزینه Deny, Allow while using یا Ask every time را فعال کنید).

گوشی را خنک نگه دارید

زمانی که گوشی یا باتری داغ شود، باتری زودتر خالی می‌شود. به همین دلیل بهتر است گوشی خود را به دور از حرارت، نور خورشید و یا استفاده از برنامه‌های سنگین نگه دارید. دلایل داغ شدن گوشی و راهکارهای رفع آن را می‌توانید در مقاله علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده و شارژ + راهکارها بخوانید.

از فضای رم سفارشی استفاده کنید

اگر واقعاً تصمیم دارید که عملکرد باتری گوشی شیائومی خود را بهبود دهید، می‌توانید از قابلیت custom ROM که نسخه اصلاح شده اندروید است استفاده کنید تا عملکرد و عمر باتری بهتر شود.

کاستوم رام‌های مختلفی برای گوشی‌های شیائومی موجود است. می‌توانید لیستی از کاستوم رام‌های گوشی خود را در انجمن XDA Developers پیدا کنید.

نکته: این روش برای افرادی که دانش فنی کافی دارند مناسب است.

انیمیشن ها را غیر فعال کنید.

انیمیشن‌هایی که هنگام باز کردن برنامه‌ها، جابه‌جایی بین برنامه‌ها و … روی گوشی خود می‌بینید نیز می‌توانند باتری شما را خالی کنند. بنابراین اگر می‌خواهید در عمر باتری خود کمی صرفه‌جویی کنید، می‌توانید انیمیشن ها را از مسیر زیر غیر فعال کنید.

Settings > Additional settings > Developer options > Window animation scale, Transition animation scale, and Animator duration scale > Set to 0.5x or 0.1x

مدت زمان فعال بودن صفحه‌نمایش  را کاهش دهید

هر چه صفحه گوشی بیشتر روشن و باز باشد، باتری شما بیشتر مصرف می‌شود. پس بهتر است طبق روش زیر، این زمان را کاهش دهید:

  1.  به Setting بروید.
  2. بخش Always-on display & Lock screen را انتخاب کنید.
  3. روی Sleep ضربه بزنید.
  4. زمان به خواب رفتن گوشی را به 30 یا 15 ثانیه کاهش دهید.

‘گزینه Usage and Diagnostics را غیر فعال کنید

  1.  به Setting بروید.
  2. روی Google ضربه بزنید.
  3. روی سه نقطه عمودی در گوشه بالایی صفحه ضربه بزنید.
  4. گزینه Usage and Diagnostics را انتخاب کنید و سپس غیر فعالش کنید.

نوتیفیکیشن برنامه ها را غیر فعال کنید

ارسال نوتیفیکیشن هم به استفاده از اینترنت و منابع گوشی نیاز دارد و بهتر است غیر فعال شود:

  1.  به Setting بروید.
  2. به Notifications & Control center بروید.
  3. روی App notifications ضربه بزنید.
  4. برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند (یا یه نوتیفیکیشن آنها نیازی ندارید) را انتخاب کنید.
  5. نوتیفیکیشن را غیر فعال کنید.

سایر راهکارهای جلوگیری از زود خالی شدن باتری در گوشی‌های شیائومی

در این بخش، سایر راهکارهای مختصر اما مفید را بر حل مشکل باتری شیائومی بیان کرده‌ایم:

  1. حالت تاریک را فعال کنید: فعال کردن حالت تاریک یا تم تیره در شیائومی می‌تواند به حفظ عمر باتری کمک کند. حالت تاریک انرژی کمتری مصرف می‌کند، زیرا به روشنایی کمتری نیاز ندارد (Settings > Display > Theme > Dark). استفاده از حالت مطالعه (Reading mode) هم می‌تواند به کاهش مصرف باتری کمک کند.
  2. هات‌اسپات را خاموش کنید: استفاده از تلفن به‌عنوان هات‌اسپات می‌تواند راحت باشد، اما می‌تواند به سرعت باتری شما را تخلیه کند. اگر از ویژگی هات‌اسپات استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را خاموش کنید.
  3. خاموش کردن Haptic Feedback: بازخورد لمسی یا لرزش هنگام لمس صفحه نیز می‌تواند انرژی زیادی از باتری مصرف کند. خاموش کردن آن می‌تواند به افزایش عمر باتری شما کمک کند.
  4. از حساب Mi خود خارج شوید: اگر از خدمات یا برنامه‌های Mi استفاده نمی‌کنید، از Mi account خود خارج شوید. این کار می‌تواند به کاهش فرآیندهای پس‌زمینه‌ای و مصرف‌کننده باتری شما کمک کند.
  5. از حالت صرفه‌جویی در باتری استفاده کنید (Settings > Battery > Battery saver > Toggle on).
  6. گوشی خود را تا 80 درصد شارژ کنید: شارژ کردن گوشی تا 80 درصد و جدا کردن آن از برق می‌تواند به بهبود طول عمر باتری کمک کند. وقتی باتری شما به 30 درصد رسید، بهتر است دوباره آن را تا 80 درصد شارژ کنید.
  7. از استفاده از تلفن هنگام شارژ خودداری کنید: استفاده از تلفن در حین شارژ می‌تواند گرما ایجاد کند که این امر به باتری شما آسیب می‌زند.
  8. از تصاویر پس‌زمینه (wallpaper) متحرک استفاده نکنید.

در پایان گوشی خود را خاموش کرده و دوباره راه‌اندازی کنید.

نحوه فعال کردن حالت تاریک گوشی

گوشی شیائومی خود را به تنظیمات کارخانه (Reset Factory) بازنشانی کنید

اگر روش‌های قبلی را امتحان کرده‌اید و هنوز نمی‌توانید تخلیه سریع باتری گوشی شیائومی خود را برطرف کنید، می‌توانید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که از اطلاعات خود (مانند عکس ها، فیلم ها، یادداشت ها، پیام‌ها و مخاطبین) نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید (اطلاعات بیشتر: آموزش بکاپ گرفتن در اندروید). برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به تنظیمات گوشی شیائومی خود بروید.
  2. روی «About phone» ضربه بزنید.
  3. ابتدا «Backup & reset» و سپس «Factory data reset» را انتخاب کنید.
  4. دستورالعمل‌های صفحه جدید را دنبال کنید.

جمع‌بندی و سوالات متداول

گاهی اوقات سیستم اندروید می‌تواند باعث تخلیه سریع باتری در گوشی‌های شیائومی شود. با شناسایی مشکل، غیر فعال کردن MSA (MIUI System Ads) و ریست کردن، می‌توانید به کاهش سرعت تخلیه باتری کمک کنید.

در این مقاله سعی کردیم علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی و راه‌حل این مشکل را برای شما توضیح دهیم. اما در کل اگر می‌خواهید طول عمر باتری گوشی شما – چه شیائومی و چه هر برند دیگری – افزایش پیدا کند، بهتر است گوشی را به‌طور کامل شارژ نکنید. نگذارید بیشتر از 80 درصد باشد زیرا ولتاژ زیاد باعث فشار به باتری شده و طول عمر باتری کاهش می‌یابد.

  • اگر با مشکلاتی مانند خاموش شدن گوشی حتی در زمانی که باتری خالی نیست مواجه شدید، احتمالاً مشکلاتی دیگر به جز باتری باعث آن شده که باید با یک تعمیرکار گوشی صحبت کنید.
  • اگر باتری شیائومی شما هنگام وصل بودن به شارژر هم خالی می‌شود، می‌توانید مقاله ۱۰ دلیل شارژ معکوس گوشی هنگام شارژ + راه‌ حل را مطالعه کنید.

چرا باتری گوشی‌های شیائومی زود خالی می‌شود؟

برنامه‌های پرمصرف مانند شبکه‌های اجتماعی، VPNها، برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه، و استفاده بیش از حد از Wi-Fi و GPS برخی از دلایل مصرف بالای باتری و داغ شدن بیش از حد در گوشی‌های شیائومی هستند.

آیا تخلیه سریع باتری گوشی شیائومی پس از به‌روزرسانی سیستم طبیعی است؟

از آنجایی که به‌روزرسانی سیستم می‌تواند تنظیمات را تغییر دهد و ویژگی‌های جدیدی اضافه کند، تخلیه سریع باتری پس از به‌روزرسانی گوشی شیائومی غیر عادی نیست و معمولاً بعد از چند روز برطرف شود.

آیا می‌توانم باتری گوشی شیائومی را خودم تعویض کنم؟

این کار ممکن است باعث آسیب به گوشی شود. توصیه می‌کنیم تعویض باتری گوشی‌های شیائومی مانند Redmi و Poco را به تکنسین‌های حرفه‌ای بسپارید.

آیا استفاده از حالت ذخیره باتری بر عملکرد گوشی شیائومی من تأثیر می‌گذارد؟

استفاده از حالت ذخیره باتری برای افزایش عمر باتری ممکن است بر عملکرد گوشی شیائومی شما تأثیر بگذارد. با این‌حال، در بیشتر موارد، تاثیر قابل توجهی نیست.

آیا استفاده از اپلیکیشن‌های ذخیره باتری به گوشی‌های شیائومی آسیب می‌رساند؟

برخی از برنامه‌های صرفه جویی در باتری می‌توانند تخلیه سریع باتری گوشی‌های شیائومی را برطرف کنند، اما برخی دیگر ممکن است به سلامت باتری شیائومی آسیب بزنند.

آیا حالت تاریک (Dark Mode) می‌تواند از تخلیه سریع باتری در گوشی‌های شیائومی جلوگیری کند؟

برخی معتقدند حالت تاریک می‌تواند به افزایش عمر باتری گوشی‌های شیائومی کمک کند زیرا نمایشگرهای OLED به انرژی کمتری برای رنگ‌های تیره نیاز دارند. برخی دیگر اما میزان مصرف انرژی در حالت تاریک گوشی‌های شیائومی را به تنظیمات کاربر و الگوهای استفاده از گوشی وابسته می‌دانند.

چگونه باتری گوشی شیائومی خود را کالیبره کنم؟

نیازی به کالیبره کردن باتری گوشی شیائومی نیست زیرا نرم افزار گوشی برای کالیبره کردن خودکار باتری طراحی شده است. با این‌حال، می‌توانید با شارژ کامل باتری و سپس استفاده از آن تا تخلیه کامل آن و سپس شارژ مجدد آن، دوباره کالیبره کنید.

باتری گوشی شیائومی چقدر باید دوام بیاورد؟

عمر باتری گوشی شیائومی بسته به مدل، کاربری و تنظیمات می‌تواند متفاوت باشد. با این‌حال، اکثر گوشی‌های شیائومی ظرفیت باتری حدود 3000 تا 5000 میلی‌آمپر ساعت دارند و می‌توانند یک روز کامل با استفاده متوسط دوام بیاورند.

آیا استفاده از شارژر سریع بر عمر باتری گوشی شیائومی تأثیر می‌گذارد؟

استفاده از شارژر سریع لزوماً بر عمر باتری گوشی شیائومی تأثیر نمی‌گذارد. گوشی‌های شیائومی برای پشتیبانی از شارژ سریع طراحی شده‌اند و سرعت شارژ برای جلوگیری از آسیب رساندن به باتری بهینه شده است. با این‌حال، استفاده از شارژر یا کابلی که با گوشی شما سازگار نیست، می‌تواند به باتری آسیب برساند.

آیا استفاده از ویجت‌های زیاد در صفحه‌اصلی می‌تواند باتری گوشی شیائومی را خالی کند؟

بله، استفاده از ویجت‌های زیاد در صفحه اصلی می‌تواند باتری گوشی شیائومی را خالی کند. ابزارک‌ها برای اجرا و نمایش اطلاعات به منابعی CPU و RAM نیاز دارند که می‌تواند باعث تخلیه سریع‌تر باتری شود.

منابع: medium.com | gizchina.com | technobezz.com

نوشته های مرتبط

راهنمای اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 (فعالسازی رایگان با نرم افزار)

تبدیل ویندوز 11 به 10 بدون پاک شدن اطلاعات

رم چیست؟ آشنایی با انواع حافظه Ram لپ تاپ و گوشی و DDRها

1 دیدگاه

Solider 1403-01-06 - 17:15
سلام،مقاله بسیار عالی و کامل بود،پیشنهاد میکنم از اول تا آخر این مقالرو مشاهده کنید تا متوجه بشید چکار باید انجام بدید،معمولا رفقا فقط میان تا آخر مقاله تا پیشنهاد هارو بخونن اما اول پیشنهاد شده که چرا زود خالی میشه و چکار باید انجام بدید تا بتونین طول عمر باتری گوشی خودتون رو افزایش بدید،در آخرهم من یه نکته اضافه کنم که کالاف‌دیوتی آسیب خیلی جدیو به باتری گوشی وارد میکنه نصیحت برادرانه من اینه که انتظار نداشته باشین تو بازی های سنگین آنلاین مثل کالاف‌دیوتی،پابجی‌موبایل خیلی دیر مصرف کنه چون همه برندها و همه گوشیا همین مشکلو دارن تو بازی های پرحجم یاحق
افزودن دیدگاه