بهترین گوشی گیمینگ شیائومی در سال 2023

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی

اگه دنبال گوشی هوشمندی هستین که بتونه از پس سخت‌‌ترین بازی‌های موبایل بربیاد، پس گوشی‌های شیائومی رو حتماً در نظر داشته باشین. بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی، با پردازنده‌های قدرتمند و قابلیت‌های گرافیکی بهتون اجازه میدن تا هر بازی رو که دوست دارین بدون هیچ تاخیر یا کاهش سرعت بازی کنین. گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار هستن که نه تنها دارای فناوریه بلکه بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین اگر قصد خرید گوشی هوشمندی رو دارین که عادت‌های بازی شمارو حفظ کنه، پس تا آخر این مقاله مارو همراهی کنین که شیائومی قطعاً برندیه که ارزش توجه داره. برای مشاهده لیست قیمت روز گوشی کلیک کنید.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی شیائومی 2023

بهترین گوشی های ردمی شیائومی 2023


بهترین گوشی بازی شیائومی

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی تا 10 میلیون

 Xiaomi Poco M4 pro

شیائومی پوکو M4 پرو ممکنه شبیه یک پرچمدار ممتاز به نظر برسه، اما با قیمت زیر 10 میلیون. این گوشی مقرون به صرفه دارای قابلیت اتصال 5G، اسکنر اثر انگشت، فناوری NFC و اندروید 11 هستش که توی هر گوشی مقرون به صرفه‌ای این ویژگی‌ها پیدا نمی‌شه.

 Poco M4 Pro از طراحی جذابی برخورداره و راحت و قابل لمس با یک تعادل وزنی ظریفه که باعث می‌شه حتی برای دست‌های کوچیک‌تر قابل کنترل باشه. این گوشی با داشتن پردازنده MediaTek Dimensity 810 و 6 گیگابایت رم، عملکرد فوق‌العاده‌ای رو نشون میده و دارای سرعت باورنکردنی توی برنامه‌های اجتماعی و مرورگر وب هستش. هنگام کار، صفحه نمایش 6.6 اینچی این گوشی با رزولوشن 2400×1080 و نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتزی شروع به درخشش می‌کنه. اگرچه Poco M4 Pro برای بازی ساخته نشده اما عملکرد نسبتاً خوبی در برابر بازی‌های سنگین PUBG Mobile و Call of Duty از خودش نشون داده و نگرانی‌هارو رفع کرده و میشه گفت نسبت به قیمت این گوشی هنوز گزینه‌های زیادی برای دوست داشتن وجود داره.

همون‌طور که ذکر کردیم، نرخ تازه‌سازی تصویر یک رنگ خارق‌العاده برای بازی روی نمایشگر ایجاد می‌کنه و همه چیز اونقدر روشن و واضحه که نیازتون برای بازی‌های موبایلی با کیفیت بالا رو برآورده می‌کنه. علاوه بر این، اتصال 5G هنگام بازی آنلاین دنیای متفاوتی داره و می‌تونین ازش حسابی لذت ببرین. راستی، این گوشی یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر بر ساعت داره که شمارو از شارژ مجدد زیاد بی نیاز می‌کنه.

 Xiaomi Poco M5

آیا می‌دونستین که یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ تا 10 میلیون شیائومی، گوشی شیائومی پوکو M5 با نرخ تازه‌سازی بالای تصویر و عملکرد خوبشه؟ خب ما توی این قسمت از مقاله می‌خوایم در مورد این گوشی که از بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی تا 10 میلیونه صحبت کنیم.

شیائومی پوکو M5، یک نمایش‌گر 6.58 اینچی و وضوح تصویر FHD+ 2408×1080 داره و یکی از ویژگی‌های اصلیش نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتزیه. این نکته رو احتمالاً می‌دونین که نرخ تازه‌سازی استاندارد باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شه و موقع بازی خیلی کمکتون می‌کنه. این گوشی دارای پردازنده 6 نانومتریه و نکته جالب اینه که امتیاز بالایی توی AnTuTu داره که برای گوشی با این قیمت فوق‌العاده است. علاوه بر این، POCO M5 دارای حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2، سرعت خواندن 514 مگابیت در ثانیه و سرعت نوشتن 526 مگابیت در ثانیه هستش.

POCO M5 یک گوشی هوشمند گیمینگ اقتصادیه، زیرا نتایج بنچمارک خوبی داره و عملکرد خوبی در مورد بازی‌ها داره. شما می‌تونید با خیال راحت هر بازی رو که دوست دارین بازی کنین چون این گوشی کند و یا گرم نمی‌شه. ظرفیت باتری این گوشی 5000 میلی‌آمپر بر ساعته و با یک بار شارژ به شما این امکان رو میده تا 10 ساعت و 28 دقیقه بازی و یا کار کنین.

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی تا 15 میلیون

 Poco X4 Gt

گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه اغلب از نظر سیستمی ضعیفن اما این در مورد Xiaomi Poco X4 GT صدق نمی کنه. این گوشی با این‌که قیمت بالایی نداره اما می‌تونه در سطح گوشی‌های گران قیمت‌تر عمل کنه. Poco X4 Gt یک صفحه نمایش 6.6 اینچی X4 GT مجهز به MediaTek Dimensity داره و پردازنده اون مبتنی بر ARM با استفاده از فناوری 5 نانومتری ساخته شده است. برای اثبات این نکته میشه گفت که این گوشی در انواع بنچمارک امتیاز بسیار بالایی داره. Poco X4 Gt نه تنها یک گوشی میان‌رده با پردازنده سریعه بلکه به یک صفحه نمایش بسیار واکنش‌گرا هم مجهزه.

رزولوشن صفحه نمایش این گوشی IPS 2460 x 1080 پیکسل هستش ونرخ تازه‌سازی تصویر اون تا 144 هرتز می‌رسه که این ویژگی‌ها برای بازی عالیه. یک ویژگی جالب که وجود داره اینه که وقتی نرخ تازه‌سازی تصویر روی حالت “استاندار” انتخاب بشه، صفحه نمایش نرخ تازه‌سازی رو بر اساس اونچه که روی صفحه است تنظیم می‌کنه. به عنوان مثال، هنگام پخش یک ویدیو با فرکانس 30 فریم در ثانیه، نمایشگر با فرکانس 30 هرتز کار می‌کند. این کار باعث کاهش مصرف باتری گوشی میشه که برای گیمرها یه گزینه عالی به نظر می‌رسه. Xiaomi Poco X4 GT، دارای باتری 5000 میلی‌آمپری و پردازنده گرافیکی عالیه که قابلیت اجرای بازی‌های سنگین رو هم داره.

در کل این گوشی مناسب برای افرادیه که با بودجه محدود به دنبال بهترین گوشی گیمینگ هستن چرا که این گوشی بدون هیچ مشکلی و خیلی روان قابلیت اجرای بازی‌هارو داره.

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی تا 20 میلیون

Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G

خب، اینجا قراره یکی دیگه از بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی رو بهتون معرفی کنیم. Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G، دارای صفحه نمایش منحنی 2.5 بعدی، 6.67 اینچی  Full HD+ Pro AMOLED با رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی حدود 394 PPI هستش. این صفحه نمایش روشنایی 900 نیت داره که در حالت روشنایی بالا و هنگام تماشای محتوای HDR فعال می‌شه. علاوه بر این، از طیف رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می‌کنه، بنابراین رنگ ها پر جنب و جوش به نظر می‌رسن. این نمایشگر دارای نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزه که تجربه کاربری عالی رو بهتون ارائه می‌ده، به‌ویژه زمانی که در حال بازی هستین. Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G، با وجود صفحه نمایش بزرگ، وزن کمی داره که موقع بازی احساس خستگی و سنگینی نخواهید داشت.

این یکی از اولین گوشی‌هاییه که از تراشه 6 نانومتری مدیاتک Dimensity 1080 بهره می‌بره. علاوه بر این، دارای 2 سی‌پی‌یو با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 سی‌پی‌یو با سرعت حداکثر 2 گیگاهرتزه. این ویژگی‌ها به شما این امکان رو میده تا بدون مشکل داغ شدن و کندی سرعت بازی کنین. راستی، این گوشی دارای یک باتری داخلی 5000 میلی‌آمپر ساعتی هستش که حتی با استفاده زیاد یک روز دوام میاره. و از اون‌جایی که این گوشی از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کنه، با شارژر 67 واتی همراهش می‌تونه در حدود 46 دقیقه تا 100 درصد شارژ بشه.

خب، در حالت کلی میشه گفت Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G، با توجه به ویژگی‌ها و عملکرد مناسب بازی بدون گرم شدن، از بهترین گوشی‎‌های گیمینگ شیائومی برای افرادیه که بودجه محدودی دارن.


بیشتر بخوانید: از شیائومی ردمی نوت 13 چه خبر؟


بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی2023

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی بالای 20 میلیون

XIAOMI BLACK SHARK 5 PRO

 اگه دنبال گوشی هوشمند قدرتمندی هستین که ظاهر مناسبی داشته و از بهترین گوشی‌های گیمینگ باشه، احتمالا بلک شارک 5 پرو بهترین گزینه شماست. بلک شارک (Black Shark) یک برند اسمارت‌فون مخصوص بازیه که توسط شیائومی پشتیبانی میشه.

Black Shark 5 Pro یک گوشی پرچمداره که اسنپدراگون 8 نسل 1 درون هسته خودش داره که برای عملکرد گوشی عالیه و با  کمک یک جفت محفظه بخار، یکی در هر طرف (4323 میلی‌متر + 997 میلی‌متر) خنک می‌شه. این گوشی با فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت عرضه میشه اما بین 256 گیگابایت UFS 3.1 و 256 گیگابایت حافظه NVMe SSD تقسیم شده. همچنین، رم سریع LPDDR5 (6400 مگابیت بر ثانیه) می‌تونه برای ایجاد یک دیسک رم جهت مواردی که حتی به ذخیره‌سازی سریع‌تر نیازه، استفاده بشه.

Black Shark 5 Pro از نظر باتری هم مشخصات خوبی داره، مانند ظرفیت مناسب 4650 میلی‌آمپر ساعت و پشتیبانی از شارژ سریع 120 وات. لازمه به این نکته اشاره کنیم که در حالت شارژ سریع، باتری رو در 15 دقیقه شارژ کامل می‌کنه که این ویژگی‌های مثبت کوچیکی برای کاربر علاقه‌مند به بازیه. این گوشی بلندگوهای متقارن با حفره‌های 1.5 سی‌سی داره و در حال حاضر برترین گوشی در نمودار صوتی DxOMark هستش. علاوه بر این، این گوشی چهار میکروفون و دو سنسور نور محیط، یکی در جلو و دیگری در پشت برای کنترل کامل روشنایی صفحه نمایش داره.

نمایش‌گر بلک شارک 5پرو، از نظر سخت‌افزاری درجه یکه. این گوشی یک صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی و همچنین یک پنل 10 بیتی با پشتیبانی از HDR10+ داره. همه این ویژگی‌ها به شما این امکان رو میده تا بیشتر از بازیتون لذت ببرین.

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی

Redmi K50 Gaming

یکی دیگه از بهترین و معروف‌ترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی، ردمی k50 هستش. این گوشی 210 گرم وزن داره که برای یک گوشی گیمینگ معقول به نظر می‌رسه. یک نمایش‌گر 6.67 اینچی OLED داره و  رنگ‌های واقعی رو با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و وضوح HDR10+ به نمایش می‌ذاره. این گوشی همچنین دارای پردازنده گرافیکی Adreno730 هستش که زیبایی بصری رو جذاب‌تر می‌کنه. در همین راستا، نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتزی نمایش‌گر ، گرافیک عالی رو به ارمغان میاره تا بازی‌ها به چشمتون لذت بخش‌تر به نظر برسن.

ردمی k50، به اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده که یک گام بزرگ به حساب میاد چون در حال حاضر قدرتمندترین تراشه اندرویدی محسوب میشه. بنابراین، به شما امکان بازی با یک بازی پیشرفته و انجام  چند کار همزمان رو میده. علاوه بر این، سیستم خنک‌کننده محفظه به درستی کار می‌کنه، به این معنی که هنگام بازی با هیچ مشکل گرمایشی مواجه نمی‌شین. از طرف دیگه، این گوشی جدیدترین اندروید 12 رو به همراه MIUI 13 داره که باعث عملکرد بهتر و عمر بیشتر باتری می‌شه. بنابراینRedmi K50 Gaming، از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به خوبی برای گیمرها کار می‌کنه.

ظرفیت باتری ابن گوشی گیمینگ شیائومی، 4700 میلی‌آمپر ساعته و با اینکه بالاترین میزان نیست، اما کوچیک هم نیست. سرعت شارژ با ارزش‌ترین ویژگی این گوشیه چرا که شارژر سریع 120 واتی رو داره که در حدود 17 تا 20 دقیقه، گوشی رو 100٪ شارژ می‎‌‌کنه. اگر این ویژگی‌ها براتون کافی نیست، پس لازمه بگیم که این گوشی در حین بازی به مدت 5 دقیقه، 33% باتری رو شارژ می‌کنه و به شما امکان بازی بدون وقفه رو می‌ده. در مجموع این گوشی با همه ویژگی‌هاش می‌تونه بهترین انتخاب شما باشه.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی کدام است؟

xiaomi 12s ultra

خب رسیدیم به بهترین قسمت مقاله. ما می‌خوایم توی این قسمت از مقالهxiaomi 12s ultra رو بهتون معرفی کنیم. لازمه همین اول بهتون بگیم که این گوشی گیمینگ نیست اما به عنوان بهترین گوشی مناسب بازی معرفی شده. پس مارو همراهی کنین تا بیشتر با این گوشی جذاب آشنا بشین.

Xiaomi 12s Ultra، از بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین است امابا آخرین قدرت Qualcomm Snapdragon 8 Plus Gen 1 که برای بازی هم مناسبه و باعث شده به عنوان بهترین گوشی گیمینگ شیائومی هم معرفی بشه. این گوشی 225 گرم وزن داره که نسبتاً سنگینه اما این وزن به دلیل بدنه فلزیه این گوشیه. شیائومی 12s اولترا، یک صفحه نمایش 6.73 اینچی LTPO AMOLED نسل دوم با وضوح 2K و نرخ تازه‌سازی تصویر 120هرتز داره که برای بازی محشره. تا یادمون نرفته بگیم که روشنایی صفحه نمایش بیش از 1000 نیت هستش که توی گوشی‌های دیگه وجود نداره. اگر دوست دارید، از امکانات و ویژگی‌های گوشی شیائومی 14 باخبر شوید”مقاله بررسی شیائومی 14” را مطالعه کنید.

Xiaomi 12s Ultra ، یک گوشی هوشمند پرچمداره که دارای یک چیپست جدید Snapdragon 8 Plus Gen 1 هستش، همان قدرتی که در گوشی عالی ASUS ROG که مخصوص بازیه معرفی شده. پس خیالتون راحت باشه که با انتخاب این گوشی، بهترین گوشی گیمینگ شیائومی که بهترین دوربین هم داره انتخاب کردین. این گوشی قابلیت مدیریت گرما رو داره که باعث میشه موقع بازی گوشی کمتر داغ کنه و این ویژگی برای گیمیرها عالیه. 12S Ultra، یک باتری 4860mAh و شارژ سریع 67W داره که در صورت استفاده مداوم حدود 14 ساعت براتون کار می‌کنه و این یعنی بازی کردن بی وقفه بدون نگرانی از شارژ گوشی.

بهترین گوشی بازی شیائومی

کلام آخر

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی با توجه به ویژگی‌هاشون اون‌قدر قدرت دارن که بتونن بازی رو بدون وقفه و داغ کردن گوشی اجرا کنن. همه ما می‌دونیم که امروزه تنوع گوشی‌های خیلی زیاده و انتخاب درست گوشی با توجه به نیازمون خیلی سخت شده. بنابراین، اگر دنبال بهترین گوشی‌های بازی هستین، ما توی همین مقاله بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی رو بهتون معرفی کردیم. راستی، این گوشی‌ها با همه ویژگی‌های منحصربه فردشون قیمت معقولی هم دارن. در نهایت، امیدواریم که با این مقاله به انتخاب درستتون کمک کرده باشیم.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024