بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

مزیت قابل حمل بودن، وزن کم، عمر شارژ بالا، اتصال راحت بلوتوثی و از همه مهم‌تر قدرت و کیفیت صدای عالی بهترین اسپیکرهای بلوتوثی باعث می‌شود از محصولات پرفروش دیجیتال محسوب شوند؛ اما تنوع برندهای جهانی که به‌طور تخصصی در زمینه تولید انواع اسپیکر فعالیت دارند و نیز مدل‌های متنوع آنها باعث چالش در خرید اسپیکر بلوتوثی می‌شود. در این مقاله از مجله تکنولوژی لیپک می‌خواهیم ضمن معرفی انواع بهترین اسپیکر قابل حمل 2024، شما را لیست کامل بهترین مارک اسپیکر بلوتوثی نیز آشنا کنیم.

بهترین مارک اسپیکر بلوتوثی 2024

برخی برندهای تولیدکننده اسپیکر قابل حمل، در بازارهای خاص نظیر اسپیکر مجهز به دستیارهای صوتی (مانند گوگل، اپل و آمازون) تمرکز دارند که در این لیست قرار نگرفته‌اند. برخی دیگر از برندها نظیر ال‌جی، شیائومی و … هم در کنار سبد محصولات اصلی خود به تولید اسپیکرهای بلوتوثی نیز مشغول هستند که آنها نیز معمولاً در لیست‌های بهترین مارک‌های اسپیکر قابل حمل در نظر گرفته نمی‌شوند.

در این بخش، شما را با بهترین مارک‌های تولیدکننده اسپیکرهای قابل حمل و بلوتوثی آشنا می‌کنیم که این نوع محصول، جز سبد اصلی کالای آنها محسوب می‌شود. تلاش کردیم لیست را برحسب بهترین مارک ترتیب‌بندی کنیم اما در کل، هر کدام از برندهای زیر می‌توانند به عنوان گزینه خرید اسپیکرهای قابل حمل در مدل‌ها و قیمت‌های مختلف انتخاب شوند.

برند بوز (Bose)

برند Bose نزدیک به 60 سال پیش در امریکا تأسیس شد و اولین هدفون دارای فیلتر حذف نویز و فناوری Acoustimass را عرضه کرده که با آن توانست اسپیکرهای بزرگ را به یک نسخه کوچک تبدیل کرده و راه را برای طراحی اسپیکرهای قابل حمل امروزی هموار کند. پیشگامی Bose در تحقیق و توسعه فناوری‌های بی‌سیم، عملکرد بالا و نیز مقرون‌به‌صرفه بودن محصولات این برند سبب شده تا اسپیکرهای بلوتوثی آن همواره جز پرفروش‌ترین‌های بازار باشد.

اسپیکرهای بوز از طریق باپلیکیشن اختصاصی این برند قابل برنامه‌ریزی هستند و فناوری Bose SimpleSync اجازه می‌دهد چندین دستگاه را به‌طور هم‌زمان به هم متصل کنید. همچنین فقط برخی از محصولات Bose دارای استاندارد IP67 ضد آب هستند که باید در هنگام خرید در نظر گرفته شود. با این حال، از نظر طراحی، ارزش برای پول و برتری صوتی، Bose به عنوان بهترین تولیدکننده اسپیکرهای بلوتوث امروزی شناخته می‌شود.

برند هارمن کاردن (Harman Kardon)

Harman Kardon توجه خود را به طراحی اسپیکرها معطوف کرد و با انجام این کار، محدوده‌ای منحصربه‌فرد ایجاد کرد که چشم‌ها و گوش‌ها را جذب می‌کند. اسپیکرهای بلوتوثی کوچک هارمن کاردن شامل جسورانه‌ترین طرح‌های بازار است و زیبایی‌شناسی محصولاتش با کیفیت صدای آن‌ها مطابقت دارد. همچنین خط تولید HK شامل سری بزرگ‌تر و دایره‌ای «Onyx» نیز است که حسی مدرن به هر فضای زندگی می‌بخشد و راه‌حلی یکپارچه با صدایی قدرتمند و بیس نفس‌گیر ارائه می‌دهد. سری‌های «Citation» و «Go + Play» این برند عموماً برای مصارف محدود خانگی مناسب هستند در حالی که ابعاد کوچک‌تری از سری Onyx دارند.

سری بعدی محصولات Harman Kardon، اسپیکرهای قابل حمل “Allure”، “Esquire Mini” و “Neo” نام دارند که وضوح صدای استثنایی و بیس خوبی را توسط ابعاد کوچک خود ارائه می‌دهند. از این سری‌ها می‌توان برای تماس‌های کنفرانسی نیز استفاده کرد و از Esquire Mini نیز می‌توان به عنوان یک پاوربانک هم عمل می‌کند.

وقتی صحبت از کیفیت صدا، کیفیت ساخت و زیبایی‌شناسی اسپیکرهای قابل حمل می‌شود، Harmon Kardon به عنوان یکی از برندهای نوآورانه شناخته می‌شود که محصولاتش همیشه در لیست‌های بهترین اسپیکر بلوتوثی قرار می‌گیرد.

مارک سونوس (Sonos)

با اینکه برند Sonos عمر زیادی ندارد اما به دلیل کیفیت دستگاه‌ها و رویکرد نوآورانه‌اش در توسعه محصول، از بازیگران اصلی بازار محسوب می‌شود. این شرکت سیستم‌های صوتی و آنلاین خانه هوشمند را نیز تولید می‌کند. به دنبال موفقیت آن در زمینه تجهیزات خانه هوشمند، Sonos خط تولید انبوه اسپیکرهای بلوتوثی را نیز ایجاد کرد. با اینکه اسپیکرهای سونوس معمولاً قیمت بالاتری از محصولات سایر برندها دارد اما کیفیت بسیار بالایی دارند و ویژگی‌های جالبی را ارائه می‌دهند.

سری اسپیکرهای “Roam” این برند در کف دست شما جا می‌گیرند، دارای استاندارد IP67 ضد آب هستند و با یک بار شارژ، باتری آنها 10 ساعت عمر می‌کند. اسپیکرهای “Era” و “Move” سونوس دو سری اسپیکر با اندازه‌های متفاوت را ارائه می‌دهند که می‌توانند به هم متصل شوند. همه محصولات Sonos دارای کیفیت صدای عالی در طیف فرکانس وسیع هستند که با بیس چشمگیر و فناوری اصلی Trueplay آن، اسپیکر بلوتوثی را با ویژگی‌های آکوستیک اتاق تنظیم می‌کند.

برند دنون (Denon)

Denon که به خاطر طیف عالی اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل “Envaya” خود شناخته شده است، تلاش قابل توجهی را بر روی سیستم‌های صوتی خانگی متمرکز کرده است و سری محصولات “Home” از اسپیکرهای خانگی این برند جز بهترین‌های بازار محسوب می‌شوند. البته اسپیکرهای سیمی دنون طرفداران زیادی دارد اما با عرضه اسپیکرهای قابل حمل و بی‌سیم خود با نام سری Envaya که مبتنی بر تکنولوژی فشرده‌سازی صدا در حین انتقال بلوتوثی (Bluetooth aptX-enabled speakers) توانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند.

طراحی ظاهری اسپیکرهای بلوتوثی Envaya دنون با توری‌های آجدار و بافت‌دار، دکمه‌های لاستیکی فرورفته‌ و اسپیکرهای دقیق تنظیم‌شده در شاسی‌های خوش‌ساخت جذابیت زیادی دارند. قیمت محصولات دنون بالا است و دلیل آن جذابیت ظاهری، کیفیت صدا، عملکرد عالی در انتقال صدا، استاندارد IP67 ضد آب و نیز فعال بودن Siri برای کاربران آیفون می‌باشد. همچنین سری Home این برند می‌تواند با استفاده از سیستم توزیع صدای HEOS، چندین اتاق خانه را به هم متصل و موسیقی را در همه آنها پخش کند.

برند جی‌بی‌ال (JBL)

کمتر برندی در بازار بهترین بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل همچون JBL توانسته به موفقیت برسد. اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل JBL برای پاسخگویی به همه نیازها مناسب هستند. محصولات این برند محبوب که قطعاً جای تثبیت‌شده‌ای در لیست بهترین مارک اسپیکر بلوتوثی دارد، در محدوده سایز متوسط، مدل‌های ضد آب Flip و Charge (دارای پاوبانک داخلی) وجود دارد که آنها را به همراهی عالی در سفرها و تفریحات بیرون از خانه تبدیل می‌کند.

در سری «Extreme» و «Boombox» اسپیکرهای قابل حمل بزرگ‌تری را ارائه می‌کند که می‌توانند به راحتی یک اتاق، فضای استخر یا حیاط خلوت را پوشش دهند. JBL همچنین اسپیکرهای سرگرم‌کننده «Pulse» و «Partybox» را نیز تولید می‌کند که شامل نمایش‌های نور چشمک‌زن است و سری Partybox شامل میکروفون بی‌سیم نیز می‌باشد.

برند آنکر (Anker)

Anker مدت‌هاست که تولیدکننده لوازم جانبی دیجیتال بوده و اغلب کالاهای با کیفیتی تولید می‌کند که بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از همتایان خود هستند. Soundcore نامی است که به خط تولید اسپیکرهای بلوتوثی آنکر اختصاص داده شده است که کیفیت خوب را با بودجه مناسب ارائه می‌دهد. سری اسپیکرهای “Motion” آنکر برای فضای باز صدای عالی تولید می‌کنند و قابل حمل هستند؛ در حالی که مدل‌های “Flare”، “Trance” و “Mini”، سری مخصوص اسپیکرهای قابل حمل و کوچک این برند را تشکیل می‌دهند.

ویژگی مشترک محصولات Soundcore گواهی ضد آب IPX7 است و همچنین صدای قابل توجهی را در طیف فرکانس وسیع تولید می‌کنند؛ همچنین  Mini 3 کوچک مجهز به صدای سه‌بعدی طبیعی است. با اسپیکرهای بلوتوثی آنکر می‌توانید چندین مدل را به‌طور همزمان از طریق یک دستگاه متصل کنید و از عمر باتری طولانی آن استفاده کنید (حداقل 15 ساعت).

مارک مارشال (Marshall)

مارشال با محصولات صوتی خود در دهه 1960 در لندن به شهرت رسید. این برند به تولید اسپیکرهای بلوتوثی نیز مشغول است و عمده طراحی اسپیکرهای این برند، یادآور طراحی محصولات نوستالژیک این برند (آمپلی‌فایر) می‌باشد. اسپیکرهای قابل حمل مارشال طیف متنوعی از اندازه، وضوح و قدرت پخش صدا را پوشش می‌دهد و از فناوری بلوتوثی 5.0 aptX برای پخش صدای دقیق، برد 30 متری و عمر باتری بیش از 20 ساعت برخوردار هستند. شاید دلیل اصلی محبوبیت محصولات مارشال را به طراحی‌های کلاسیک و سنتی آن مرتبط باشد اما اسپیکرهای آن از نظر کیفیت صدا جز بهترین‌های بازار محسوب می‌شوند.

برند آلتیمیت ایرز (Ultimate Ears)

در نام‌گذاری سری‌های مختلف اسپیکرهای Ultimate Ears از کلمه Boom استفاده شده که با قدرت بیس فوق‌العاده آنها می‌باشد. این شرکت نسبتاً جدید، اسپیکرهای بلوتوثی با کیفیت بالا را با طراحی‌های خلاقانه نظیر مدل‌های Boom 3، Wonderboom 3، Megaboom 3 و Hyperboom می‌سازد تا از قابل حمل‌ترین تا پرچم‌دارترین اسپیکرهای مستقل را عرضه کرده باشد.

Ultimate Ears تلاش کرده تا در عین رعایت کیفیت فنی اسپیکرها، محصولاتی با استانداردهای زیبایی‌شناسی عرضه کند. ویژگی‌های محصولات این برند شامل فناوری اکولایزر تطبیقی است که صدا را برای محیط شما بهینه می‌کند. همچنین از ووفرهای قدرتمند، رتبه‌بندی ضد آب IP67، عمر باتری طولانی، یکپارچه‌سازی برنامه همراه برخوردار است.

مارک ادیفایر (Edifier)

Edifier در طی 20 سال، به یک شرکت شناخته شده در صنعت صوتی تبدیل شده است. Edifier در حال حاضر طیف گسترده‌ای از اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل با طراحی‌های عجیب و معمولاً صدای عالی تولید می‌کند. برخلاف سایر برندها، ادیفایر توجه زیادی به زیبایی طراحی محصولات خود ندارد و محصولات آن در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف با طرح‌های رنگی و متریال مختلف تولید می‌شود.

اسپیکرهای قابل حمل ادیفایر مقرون‌به‌صرفه هستند و شاید قیمت اقتصادی آن توجیه مناسبی برای شگفت‌انگیز نبودن محصولات این برند و دارای رتبه IP54 آن باشد؛ گرچه مدل MP230 با بالاترین قیمت محصولات این برند، استایل جالب خود، از قابلیت‌های یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل، عمر باتری طولانی و گزینه‌های اتصال متعدد برخوردار است. اسپیکرهای این برند عمدتاً در مدل‌های قفسه‌ای هستند که طیف متنوعی از طراحی را شامل می‌شود؛ از مدل تخم‌مرغی e25 تا اسپیکر شش ضلعی G2000 که در کل به خاطر رویکرد منحصربه‌فرد ادیفایر در مهندسی صدا شهرت دارد تا زیبایی‌شناختی محصولاتش.

مارک تریبیت (Tribit)

اسپیکرهای مقرون‌به‌صرفه Tribit، ارزش و کارایی قابل قبولی را نسبت به قیمت خود ارائه می‌دهند. تریبیت با محصولاتی مانند Stormbox Micro که امتیازات درخشانی را در نقد و بررسی‌ها دریافت کرده است اما ممکن است از نظر خیلی از کاربران، جلوه‌های رنگین‌کمانی و چشمک‌زن مدل‌های این برند کارایی و زیبایی ندارند.

Tribit دو خط تولید اصلی دارد: اسپیکرهای قابل حمل Xsound و اسپیکرهای بزرگ‌تر Stormbox که میدان استریو وسیع‌تر و پاسخ بیس بهتری ارائه می‌دهد. ویژگی‌های اسپیکرهای تریبیت مواردی نظیر درجه‌بندی ضد آب IPX7، درگاه‌های شارژ خارجی، حالت‌های مختلف اکولایزر، روشنایی واکنشی به صدا و تسمه‌های حمل می‌باشد.

 

برندهای معتبر دیگری نیز وجود دارد که کیفیت اسپیکرهای بلوتوثی آنها قابل رقابت و مطلوب می‌باشد؛ از جمله لیتو، تسکو، کینگ استار، سونی و زیلوت.

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی

برای انتخاب بهترین اسپیکر بلوتوثی قابل حمل، فاکتورهای مختلفی بررسی می‌شود و در نهایت، اسپیکرهای دارای بیشترین امتیاز از مجموع فاکتورها به عنوان بهترین‌های سال انتخاب می‌شوند. اصلی‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین اسپیکر قابل حمل شامل موارد زیر است:

  • تناسب کیفیت با کاربری (فضای داخلی خانه یا بیرونی)
  • ظاهر و طراحی اسپیکر
  • قیمت
  • تعداد کانال‌های خروجی
  • اندازه
  • وزن
  • جنس بدنه
  • ظرفیت و نوع باتری
  • ورژن بلوتوث
  • نحوه اتصال اسپیکر
  • میکروفون اسپیکر
  • طریقه شارژ
  • ضد آب بودن
  • میزان تاخیر صدا
  • بُرد صدا

(برای اطلاعات بیشتر در مورد فاکتورهای بالا، مقاله راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی را مطالعه کنید).

در ادامه، به‌طور خلاصه به معرفی برخی از آخرین و قوی‌ترین محصولات بهترین مارک‌های اسپیکر قابل حمل که در بخش قبل معرفی کردیم می‌پردازیم. توجه داشته باشید که هر ماه مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند و قطعاً در هر مقطع زمانی، بهترین‌های بازار تغییر خواهد کرد.

اسپیکر بلوتوثی UE Boom 3

اسپیکرهای بلوتوثی بزرگی در بازار وجود دارد اما هیچ‌کدام با لذت و راحتی Ultimate Ears Boom 3 مطابقت ندارند. این اسپیکر در چند سال متوالی جز بهترین اسپیکر بلوتوثی قابل حمل قرار دارد؛ که فارغ از اندازه‌اش، دلپذیرترین و متعادل‌ترین صداها را منتشر می‌کند. این اسپیکر ضد آب در چندین رنگ عرضه می‌شود، شارژ‌ آن 15 ساعت دوام می‌آورد و 30 متر بُرد بلوتوث را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل JBL مدل Charge 5

درایورهای اسپیکر قابل حمل جی بی ال Charge 5 نسبت به مدل‌های قبلی خود ارتقا پیدا کرده است. بدنه آن مقاوم و ضد آب بوده و طراحی زیبایی دارد. صدای شفاف و بسیار قدرتمند آن در کنار ظرفیت بالای باتری با قابلیت تبدیل شدن به پاوربانک، Charge 5 را به گزینه‌ای جذاب تبدیل کرده است. جی بی ال در ساخت اسپیکر بلوتوثی Charge 5 از یک ووفر”Racetrack-Shaped” و رادیاتورهای دوگانه استفاده کرده است. با استفاده از این قابلیت، تجربه صوتی جدید و بی‌نظیری خواهید داشت. این اسپیکر بدون میکروفون و فاقد اکولایزر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین اسپیکرهای جی بی ال (JBL)

اسپیکر بلوتوثی سونی مدل SRS-XB43

یکی از بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل، اسپیکر سونی مدل SRS-XB43 است. این اسپیکر قادر به تولید بهترین صدا همراه با بیس و عمق بسیار بالا است. برند سونی برای افزایش بهبود کیفیت صدا، رادیاتورهای پسیو اسپیکرها را به بخش کناری منتقل کرده است؛ گرچه ظاهر این رادیاتورها مشابه با ساب‌ووفر است. سونی با انجام این کار به عمق بیس اسپیکر کمک زیادی کرده است. علاوه‌بر این، از دیافراگم غیر دایره‌ای استفاده کرده که قدرت صدا را افزایش می‌دهد و میزان انحراف آن را نیز کم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این اسپیکر سونی، دوطرفه بودن آن است که برای ارائه صدای غنی‌تر استفاده شده است. همچنین در SRS-XB43 از فناوری Live Sound برای ایجاد صدای سه‌بعدی استفاده شده است. از دیگر مزایای آن می‌توان مقاومت در برابر ضربه، شوک ناگهانی، خراشیدگی، آب و گرد و غبار اشاره کرد و نداشتن میکروفون، رادیو و پورت USB هم از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود.

اسپیکر بلوتوثی مارک Tribit مدل StormBox Micro 2

StormBox Micro 2 از برند تریبیت به عنوان یک اسپیکر کارراه‌انداز کوچک، سبک و با صدای مناسب گزینه‌ای مطلوب است. همانطور که از برند تریبیت انتظار می‌رود، کیفیت صدای این اسپیکر قابل قبول اما معمولی است و در سایز بسیار کوچک با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه شده است. این اسپیکر می‌تواند با USB-C در مدت کوتاهی به عنوان پاوربانک هم عمل کند و نیز از دستیارهای صوتی برای کاربران iOS و اندروید پشتیبانی می‌کند. باتری این اسپیکر تا 12 ساعت استفاده جوابگو است.

اسپیکر بلوتوثی Tribit Stormbox Flow با قوی‌ترین باتری

یکی از قوی‌ترین باتری‌های اسپیکرهای قابل حمل متعلق به Tribit Stormbox Flow با عمر 30 ساعته می‌باشد؛ اما این اسپیکر ویژگی‌های ممتاز دیگری نظیر زیبایی در عین مقاومت در برابر آب و غبار، صدای واضح و کوبنده با بیس قوی نیز در اختیار دارد. قیمت اقتصادی و جذاب این اسپیکر، آن را به اسپیکر قابل حمل همه‌کاره تبدیل می‌کند.

بهترین قابلیت ضد آب اسپیکر بلوتوثی UE Wonderboom 2

Ultimate Ears Wonderboom 2 همچون یک توپ کوچک 4 اینچی دارای IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. باتری آن 13 ساعت دوام می‌آورد، برد بلوتوث 30 متری دارد و صدای فوق‌العاده قدرتمندی را پخش می‌کند. اما ویژگی رقابتی این محصول، قدرت بالای آن در ضد آب بودن تا عمق 1.5 متری است و به خوبی در برابر انواع پاشش آب، افتادن در استخر، شستشوی کوتاه و … مقاومت می‌کند.

بهترین اسپیکر خانگی بلوتوثی Sonos Era 100

اسپیکری خانگی Era 100 از برند سونوس به اتصال برق نیاز دارد و برای پخش موسیقی با وای‌فای در خانه ایده‌آل است اما می‌توان از آن به عنوان اسپیکر بلوتوثی نیاز استفاده کرد. این اسپیکر از مدل استریو است و صدایی واقعی را در فضای داخلی خانه پخش می‌کند.

اسپیکر بلوتوثی Ultimate Ears Hyperboom برای مهمانی

Ultimate Ears Hyperboom با داشتن 24 ساعت عمر باتری، طراحی مستحکم و صدای بسیار زیاد، اسپیکری عالی برای مهمانی خواهد بود. الگوریتم‌های هوشمند از داده‌های یک میکروفون داخلی برای تجزیه و تحلیل فضای اطراف استفاده می‌کنند تا بهترین صدای ممکن مانند Sonos Move را پخش کند. این اسپیکر رقص نور ندارد اما از نظر کیفیت و قدرت صدا، استحکام بدنه و مشخصات عمومی به بهترین گزینه برای مهمانی و جشن تبدیل شده است.

اسپیکر قابل حمل‌ Marshall Emberton II

اسپیکر بلوتوثی‌ Emberton II از برند مارشال مجموعه‌ای از مشخصات پیشرفته دارد که در طراحی مستطیلی خود، یک جفت درایور 10 واتی با بُرد کامل و رادیاتورهای غیر فعال برای ارائه صدای خاص اسپیکرهای مارشال را دارد. این محصول روی خروجی متعادل تمرکز بیشتری داشته و با صدای 360 درجه، آن را به همراهی مناسب برای جمع‌های کوچک تبدیل می‌کند.

عمر باتری حداکثر 30 ساعته با رتبه ضد آب IP67 از جفت شدن استریو نیز پشتیبانی می‌کند. برند مارشال با استفاده از 50 درصد پلاستیک‌های پس از مصرف در ساخت محصولات خود، محصولی سازگار با محیط زیست ارائه می‌دهد.

اسپیکر بلوتوثی Bose SoundLink Flex

اسپیکر SoundLink Flex گرچه قدرت پر کردن کل فضای اتاق را ندارد اما ظرافتی داینامیک و روشن در واکنش به آهنگ‌ها به شما ارائه می‌دهد که به همراه بیس، عملکرد خود را توجیه می‌کند. این محصول دارای میکروفون داخلی برای پشتیبانی از دستیار صوتی (گوگل و سیری) و تماس‌های تلفنی است و تا 12 ساعت می‌تواند‌ کار کند. همچین یک بند گیره‌ای کوچک سیلیکونی به آن متصل شده تا بتوان با سهولت بیشتری از این اسپیکر قابل حمل استفاده کرد.

 

منابع: slashgear.com | engadget.com | wired.com

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024

بهترین هدست گیمینگ در سال 2024