بهترین گوشی‌ های همراه برای کودکان در سال 2022

بهترین گوشی‌ های همراه برای کودکان در سال 2022

امروزه تکنولوژی پیشرفت های زیادی داشته و انسان ها برای مراقبت و کنترل کودکان خود، باید به گزینه های کار آمد تری رجوع کنند. کودکان تمایل دارند که از وسایل دیجیتالی و ارتباطی پیشرفته مثل گوشی های همراه استفاده کنند. این روزها یکی از مهم ترین دغدغه های مردم، خرید و استفاده از گوشی همراه برای کودکان شده است. در عصر جدید سرگرم کردن کودکان با کتاب داستان یا اسباب بازی سخت تر از گذشته است. بنابراین والدین امروز که دغدغه های مختلفی دارند، ترجیح میدهند گوشی خود را در اختیار کودک بگذارند یا برای او گوشی بخرند.

انتخاب یک گوشی موبایل مناسب کودک که از لحاظ هزینه و امکانات نیازهای ما را برطرف کند انتخاب ساده ای نیست. اکثر ما هنگام خرید گوشی مناسب برای کودکان کمی سردرگم می شویم و نمی دانیم باید چه اصولی را هنگام انتخاب رعایت کنیم. از طرف دیگر کودکان ما انتظارات خاصی از گوشی خود دارند و اگر به خواست آن ها باشد، دوست دارند بالاترین مدل گوشی موجود در بازار را برای آن ها بخرید. در این مقاله قصد داریم درباره خرید گوشی برای کودکان و گوشی مناسب برای کودکان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

گوشی مناسب برای کودکان – آیا کودکان به گوشی احتیاج دارند؟

چه زمانی باید برای کودک خود گوشی بخرم؟ چه سنی برای این کار بهترین سن است؟ چطور باید کودک خود را از مضرات گوشی حفظ کنیم؟ اصلا می شود کاری کرد که کودک ما از گوشی و محتویات درون آن دور باشد؟ آیا درست است که به صورت پنهان گوشی کودک خود را چک کنیم تا خیالمان راحت شود؟ همه این ها سوالاتی است که والدین قبل از خرید گوشی موبایل برای کودکان یا بعد از آن می پرسند. برخی از والدین حتی نمی دانند که خرید گوشی می تواند چه زیان هایی برای فرزندشان به دنبال داشته باشد. در این مطلب تلاش می کنیم تا بتوانیم به جمع بندی درستی از خرید گوشی مناسب برای کودکان، فواید و مضرات این کار برسیم؛ با ما همراه باشید.

یکی از سوالات اصلی که والدین دارند، این است که سن مناسب خرید گوشی برای کودکان چه زمانی است؟ بسیاری از والدین فکر می کنند نباید برای کودک خود گوشی موبایل بخرند و در این زمینه مقاومت می کنند. از طرفی برخی دیگر گمان می کنند که دسترسی کامل به تکنولوژی کودک آن ها را باهوش تر می کند؛ بنابراین از این که کودک آن ها در سن کم می تواند با این وسایل کار کند، احساس غرور دارند.

واقعیت این است که بسیاری از صاحب نظران، روانشناسان و پژوهشگران عقیده دارند که کودکان تا قبل سن دبیرستان هیچ احتیاجی به گوشی ندارند و دسترسی به تکنولوژی مضرات زیادی برای آن ها به دنبال دارد. در سنین خردسالی استفاده از گوشی به بینایی و قسمت پردازش مغز آسیب وارد کرده و در بزرگسالی، مشکلات دیگری به همراه دارد. بنابراین که گوشی موبایل برای کودکان و نوجوانان آسیب های غیر قابل جبرانی را به دنبال دارد، بهتر است بگوییم هیچ گوشی مناسب برای کودکان نیست. با این حال در این مقاله ملاک های گوشی مناسب برای کودکان را عنوان خواهیم کرد.

گوشی مناسب برای کودکان – فواید و مضرات استفاده از گوشی در کودکان

هر تکنولوژی جدیدی که وارد بازار شده و در سبک زندگی مردم جا باز می کند، مضرات خود را مدتی بعدتر آشکار می کند. بسیاری از والدین نگران اشعه تلفن همراه برای کودکان خود هستند؛ در این زمینه مدرک علمی و دقیقی وجود ندارد اما باید دقت کنیم که این آسیب ها در دهه های بعدی آشکار خواهد شد. تماشای طولانی مدت صفحه دیجیتال از جمله گوشی همراه به چشمان کودک شما آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند. این استفاده به گردن، ستون فقرات و عضلات دست فشار وارد کرده و علاوه بر آن، نیاز کودک در زمینه تحرک و خالی کردن انرژی اش را تامین نمی کند. آسیب هایی که تا این جا از تلفن همراه ذکر کردیم مربوط به بعد جسمانی بوده، اما توجه کنید که استفاده گوشی همراه در کودکان و نوجوانان آسیب های روحی – روانی و رفتاری متعددی را به دنبال خواهد داشت. گوشی دیگر وسیله ای برای تماس تلفنی نیست؛ بلکه دنیای بی نهایتی از اطلاعاتی است که کنجکاوی کودک در آن ها ممکن است به آینده و روحیه او آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. شبکه های اجتماعی و مجازی دنیای گسترده ای از اطلاعات و افراد در نقاط مختلف جهان هستند که می توانند تاثیرات بدی بر روان کودک یا نوجوان شما بگذارند. به عنوان مثال، شبکه دارک وب یا بازی نهنگ آبی از جمله موارد معدودی هستند که کودکان و نوجوانان در اثر کنجکاوی به آن ها رو می آورند و دچار معضلات بسیاری می شوند. با این حال، در این مقاله قصد داریم به ویژگی های گوشی مناسب برای کودکان اشاره کنیم تا والدینی که با آگاهی به مضرات گوشی قصد خرید آن را دارند، نکاتی را مدنظر داشته باشند.

عوامل موثر بر انتخاب گوشی مناسب برای کودکان

با در نظر گرفتن این که کودکان بسیاری از ملاحظات را در نگهداری از گوشی و مراقبت از خود رعایت نمی کنند، بهتر است حین خرید گوشی به نکاتی توجه کنید. در این بخش از مقاله عوامل موثر بر انتخاب گوشی مناسب برای کودکان را عنوان می کنیم.

مقاومت و دوام گوشی

مهم ترین نکته که باید حین خرید گوشی مناسب برای کودکان به آن توجه کنیم، مقاومت و دوام آن است. زمانی که گوشی در اختیار فرزند شما باشد در معرض خطراتی مثل افتادن و سقوط، خیس شدن یا افتادن در آب و… قرار دارد. بنابراین هنگام انتخاب گوشی مناسب برای کودکتان لازم است مواردی مثل استحکام و ضد آب بودن گوشی را در نظر داشته باشید. برای گوشی فرزند خود فریم ضخیم و گلس مناسب انتخاب کنید که از ضربه ها تا حد امکان محفوظ باشد.

بزرگی صفحه نمایش و مقاومت صفحه

کودکان ساعات زیادی از روز را به گوشی همراه نگاه می کنند؛ بنابراین برای محافظت از چشمان آن ها بهتر است که صفحه نمایش گوشی بزرگ باشد. رزولوشن صفحه نمایش و مرغوبیت صفحه و اندازه آن، باید مورد توجه قرار بگیرد. کودکان در سن رشد هستند و سلامت چشمان آن ها اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین استفاده مداوم از گوشی با صفحه کوچک به چشم آن ها آسیب می زند. صفحه نمایش گوشی لمسی ممکن است مورد ضربه های محکم دستان کودک قرار بگیرد، بنابراین از استحکام صفحه نمایش گوشی نیز اطمینان کسب کنید.

سیستم عامل گوشی

دیگر ویژگی مهم که هنگام خرید گوشی برای کودکان باید به آن توجه کنید، سیستم عامل گوشی موبایل است. احتمال می دهم قبل از خرید گوشی برای کودکتان گاهی موبایلتان را به او می دادید. اگر موبایل شما سیستم عامل قوی ای نداشته، پس حتما احساس کرده اید که استفاده کودک و بازی های آن، سرعت گوشی شما را کند کرده و یا به علت کیفیت پایین، برخی بازی ها را پشتیبانی نمی کند. از طرف دیگر برخی گوشی ها حالت kid mood دارند و شما قادر هستید که امکانات گوشی را برای کودک خود محدود کنید.

ممکن است شما بخواهید که خودتان از گوشی که برای فرزند خود خریده اید استفاده کنید، بنابراین هنگام انتخاب گوشی مناسب برای کودکان به قدرت پردازش، رزولوشن و سایر ویژگی های گوشی دقت کنید.

باتری گوشی

در نهایت باید گفت که باتری گوشی و طول عمر آن یکی از مهم ترین نکاتی است که حین خرید گوشی باید به آن توجه کنید. با رعایت این نکته در خرید اگر نرم افزارهای خاص مثل بازی های سنگین یا ردیاب روی گوشی کودک فعال باشد، باتری به سرعت خالی نمی شود و امکان استفاده طولانی از نرم افزارهای مختلف برای شما وجود خواهد داشت.

پیشنهاد گوشی مناسب برای کودکان

 گوشی Google Pixel 4a

این گوشی عملکرد بسیار خوبی را در دوربین خود ارائه می دهد که حتی بسیاری از موبایل های شاخص از این قابلیت بی بهره هستند. در نتیجه این ویژگی گوشی Google Pixel 4a را به یک گزینه مناسب برای افرادی تبدیل می کند که به گرفتن سلفی و ولاگ علاقه مند هستند.

از طرف دیگر، گوشی Google Pixel 4a صفحه نمایش 5.8 اینچی زیبا و یک پردازنده سریع دارد که این دستگاه را به یک گوشی مناسب برای کودکان تبدیل می کند. این گوشی توان اجرای بازی های تی سنگین را حداقل در سطح تنظیمات متوسط دارد. کاربرانی که به هدفون های خاص علاقه دارند خوشحال می شوند که بدانند این گوشی دارای جک هدفون است. والدین این گوشی را با ویژگی های بسیار خوب دیگر گوشی های اندروید مثل لینک گوگل خانوادگی، به عنوان یک دستگاه خوب و قابل اعتماد برای کودک و نوجوان خود یاد می کنند.

گوشی Samsung Galaxy A10e

گوشی A10e یک پیشنهاد بسیار عالی برای کسانی است که به دنبال گوشی مناسب برای کودکان می گردند. تماشای فیلم های یوتیوب یا نتفیلیکس در این گوشی با صفحه نمایش 5.8 اینچی لذت بخش تر خواهد بود. این گوشی دارای جک هدفون نیز هست که برای کسانی که به هدفون علاقه مند هستند، به عنوان یک موبایل خوب شناخته می شود.

این گوشی تلفن قیمت بالایی ندارد و بین گوشی های همراه قیمت مناسبی دارد. این گوشی برای کودکانی که قبلا از گوشی های هوشمند استفاده نکردند هم یک دستگاه خوب است. به دلیل مشخصات کم، این گوشی برای بازی هایی با حجم بالا مناسب نیست اما بازی های دو بعدی را به خوبی ارائه می دهد.

 گوشی Nokia 5.3

گوشی نوکیا 5.3 یک گوشی هوشمند اندرویدی با قیمت مناسب است و جنبه های قدرتمند زیادی دارد. یکی از ویژگی های خوب این دستگاه قابلیت عکاسی از چهره در حالت پرتره است. همچنین باتری این گوشی دوام بالایی دارد و تا دو روز با یک بار شارژ کار می کند. صفحه نمایشگر این گوشی موبایل به عنوان واضح ترین و با کیفیت ترین صفحه های نمایش شناخته نمی شود، اما با کنتراست و رنگ های خوب عملکرد مناسبی را ارائه می دهد. نوکیا 5.3 در پخش کردن صدا مشکلی ندارد و دارای بلندگوی بلند و جک هدفون است.خرید گوشی Nokia 5.3 می تواند گزینه ای مناسب برای کودک شما باشد.

گوشی Motorola Moto G8 Power

این گوشی در یک تست باتری توانسته با یک بار شارژ، 8 ساعت 55 دقیقه فیلم آنلاین داخل یوتیوب پخش کند. صفحه نمایش این گوشی 6.4 اینچی عریض است. با وجود بزرگ بودن باتری گوشی و 5000 میلی آمپر ساعتی، وزن این گوشی خیلی بالا نیست و 197 گرم است. خوشبختانه این گوشی دارای جک هدفون است و کار را برای کسانی که به استفاده از هدفون علاقه دارند راحت می کند.

وقتی صحبت از ماندگاری بالای باتری برای تماشای طولانی یوتیوب و نتفیلیکس روی صفحه نمایشی بزرگ باشد، این موبایل انتخاب مناسبی است. با این وجود به خاطر بزرگ بودن این گوشی، ممکن است برای کودکان با دستان کوچک یا کسانی که در اوایل نوجوانی هستند، مناسب نباشد.

گوشی Nokia 3310، 3G

برای پدر و مادرهایی که فقط یک تلفن اضطراری ارزان قیمت می خواهند، این تلفن می تواند گزینه مناسبی باشد. گوشی نوکیا 3310 می تواند مکالمه خوبی را ارائه دهد، قابلیت زدن اس ام اس به دیگران را دارد و چیز بیشتری هم ندارد. نوکیا 3310 یکی از گزینه های بسیار خوب برای کسانی است که می خواهند از شرایط و احوالات کودک و نوجوان خود هنگامی که خارج از خانه هستند مطلع شوند، بدون آن که نگران عوارض و آسیب های دیگر گوشی موبایل برای فرزند خود باشند. این گوشی حدود یک ماه با یک بار شارژ کردن کار می کند. همچنین نوکیا 3310 یک دوربین معمولی دارد. هر چند این موبایل فضای ذخیره سازی محدودی را به کاربران ارائه می دهد؛ می توانید کارت حافظه روی آن نصب کنید تا بتوانید فضای ذخیره سازی آن را گسترش دهید.

به طور کلی این تلفن همراه ابتدایی برای کودکان مناسب بوده و می تواند چند هفته مکالمه تلفنی را با یک بار شارژ کردن پاسخ دهد. این گوشی بر خلاف سایر گوشی های هوشمند، GPS داخلی ندارد.شما می توانید برای خرید به لندینگ خرید گوشی نوکیا 3310 مراجعه کنید.

گوشی مناسب برای کودکان – جمع بندی

در این مقاله از سایت ؟؟؟ لیستی از انواع گوشی مناسب برای کودکان و نوجوانان را به مخاطبان عزیز ارائه دادیم. قطعا این لیست با معرفی گوشی های جدیدتر به روز شده و تغییر می کند و می توانید با مراجعه دوباره به این صفحه، از پیشنهادات تازه ما در زمینه گوشی مناسب برای کودکان اطلاع کسب کنید. در حال حاضر لیستی که در بالا ارائه شد، مجموعه ای از بهترین نمونه های موجود در بازار گوشی های دیجیتال هستند که از نظر قیمت و کاربرد در انتخاب آن ها دقت زیادی انجام شده است. در آخر این مقاله باید بگوییم که مهم نیست فرزند شما چه پیشنهاد و سلیقه ای دارد؛ لازم نیست که شما هزینه زیادی برای خرید گوشی مورد علاقه او انجام دهید. توصیه ما این است که از بین گوشی های میان رده که در بالا بهترین های آن ها عنوان شد، یک مورد را انتخاب کنید و به فرزند خود هدیه دهید.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون تا 20 میلیون (بهمن 1402)

بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون تومان – نو و کارکرده (دی 1402)

بهترین گوشی های 2023 تا 60 میلیون (فروردین 1402)