بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون تومان – نو و کارکرده (دی 1402)

اگر به بازار گوشی سر زده باشید حتماً با مدل‌های زیادی از برندهای مختلف مخصوصاً سامسونگ برخورد کردید که با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان قابل خرید هستند. احتمالاً این سوال را از خودتون پرسیدید که بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون تومان چیست؟ در این مقاله از مجله لیپک می‌خواهیم بهترین گوشی‌های سامسونگ در حد ۵ میلیون تومان را معرفی کنیم و شما را راهنمایی کنیم تا بتونید بهترین انتخاب اقتصادی را داشته باشید. البته توجه داشته باشید که این گوشی‌ها پس از مدتی از رده خارج می‌شوند یا به دلیل نوسانات ارزی، قیمت‌شان از پنج میلیون تومان فراتر می‌رود.

بهترین گوشی سامسونگ تا 5 میلیون

گلکسی A04

سری گوشی‌های A04 را که شامل سه مدل A04 ،A04e ،A04s می‌شود می‌توان جز گزینه‌های اقتصادی و مناسب در لیست گوشی ۵ میلیونی سامسونگ دانست. ابتدا مهم‌ترین تفاوت در ویژگی‌های این سه مدل را با هم بررسی کنیم:

A04 A04e A04s
حافظه 64 64 32
رم 4 3 3
دوربین اصلی دوگانه 50 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل دوگانه 13 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل سه گانه 50 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
پردازنده Mediatek MT6765 Helio P35 (12 نانومتری) MediaTek MT6765 Helio P35، چهار هسته 2.3 گیگاهرتز Cortex-A53 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53 Exynos 850 (8nm) / هشت هسته‌ای / (چهار هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55 بهمراه چهار هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)

تفاوت‌های بالا باعث شده تا قیمت این سه مدل گوشی اقتصادی سامسونگ هم متفاوت باشد؛ اما هر سه مدل گوشی بالا را می‌توان با کمتر از 5 میلیون تومان خریداری کرد. این سری گوشی می‌تواند نیازهای اولیه و ضروری به یک گوشی هوشمند بهینه را به‌طور کامل برطرف کند.

لینک خرید: گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A04e دو سیم‌کارت ظرفیت 32GB و رم 3GB

گلکسی A05

دومین گوشی اقتصادی سامسونگ تا 5 میلیون تومان که امکانات بهتری نسبت به سری A04 دارد، گلکسی A05 می‌باشد. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05 نسل جدید گوشی موبایل‌های اقتصادی سامسونگ است که تغییرات مثبتی نسبت به گوشی Galaxy A04 داشته است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، صفحه‌نمایش با وضوح بالا، باتری 5000 میلی‌آمپری و سیستم عامل اندروید 13، به ارزش خرید این گوشی افزوده است. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05 با قیمت اقتصادی، امکانات و فناوری‌های لازم زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • رم: 4 گیگابایت
  • حافظه: 128 گیگابایت
  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل
  • صفحه‌ی نمایش: 1600 در 720 پیکسل / PLS LCD
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • ویژگی خاص: شارژ سریع 25 وا

لینک خرید: گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A05 دو سیم‌کارت ظرفیت 64GB و رم 4GB

گلکسی A03 Core و A03s

یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند در لیست بهترین گوشی تا 5 میلیون سامسونگ، گلکسی A03 Core نام دارد. این گوشی که می‌تواند نیازهای اولیه به یک تلفن هوشمند را به خوبی تامین کند، با حافظه 32 گیگابایتی، رم 2 گیگ، دوربین اصلی 8 مگاپیکسی و صفحه‌نمایش 6.5 اینچی به بازار عرضه شده است. دوربین جلوی این گوشی 5 مگاپیگسل است و فقط از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند. برای مشاهده قیمت گوشی کلیک کنید.

قطعاً A03 Core در اجرای بسیاری از اپلیکیشن‌های سنگین و جدید به مشکل برمی‌خورد اما به‌عنوان گوشی همراه مناسب ارتباطات و برنامه‌های اولیه و قیمت زیر 5 میلیون تومان می‌تواند گزینه‌ای مناسب از بین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ به‌شمار رود.

نسخه دیگر این گوشی به نام A03s هم عرضه شده که با 36 و 64 گیگابایتی و رم 3، نسبتاً بهتر از نسخه A03 Core عمل می‌کند اما قیمت آن هم زیر 5 میلیون تومان است.

سامسونگ M04

M04 سامسونگ را می‌توان در حد 5 میلیون تومان خریداری کرد و از 64 گیگ حافظه، 4 گیگ رم، دوربین اصلی 13 مگاپیکسل و دوربین فیلمبرداری با کیفیت رزولوشن (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه استفاده کرد. این گوشی اقتصادی با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی از نوع PLS LCD، پوشش شبکه‌های 2G,3G,4G و تراشه Exynos 850 می‌تواند کلیه نیازهای کاربران را در بازه قیمتی زیر 5 میلیون به خوبی تامین کند.

گلکسی F04

گوشی F04 سامسونگ با ظاهری ساده اما شیک، صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت و باتری استاندارد، گزینه‌ای مطلوب در گوشی‌های در حد 5 میلیون تومان سامسونگ می‌باشد. این گوشی با ظرفیت حافظه 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت، دوربین پشت 13 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل، دوربین سلفی 5 مگاپیکسل، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 15 وات و سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1، قیمت مناسبی در حد 5 میلیون تومان در بازار ایران دارد.


بیشتر بخوانید:

برای مشاهده و خرید گوشی های سامسونگ کلیک کنید.


بهترین گوشی کارکرده سامسونگ تا 5 میلیون

گوشی‌های زیر تا اوایل 1402 زیر 5 میلیون تومان قیمت داشتند اما با اینکه مدل آنها قدیمی شده اما در حال حاضر، عمدتاً بین 5 تا 10 میلیون تومان (نو) و نسخه کارکرده‌شان با کمتر از 5 میلیون تومان فایل خریداری است.

گلکسی A23

گلکسی A23 یکی از زیباترین طراحی‌ها را دارد و به گوشی‌های A52 شباهت زیادی دارد. این گوشی نه تنها بسیار شکیل است، بلکه از نظر عملکردی هم بسیار کاربردی است. تمامی قسمت‌های این گوشی بسیار دقیق طراحی شدند و انگشتان به تمام قسمت‌های آن دسترسی دارند. در نتیجه از آنجایی‌که که دارای طراحی ارگونومیک است، استفاده طولانی‌مدت از A23 بسیار آسان خواهد بود.

سامسونگ در این مدل یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی ال‌سی‌دی استفاده کرده که کیفیت تصویر بسیار خوب و وضوح بالایی دارد. صفحه‌نمایش، رنگ‌ها را بسیار دقیق نمایش می‌دهد و به دلیل وضوح بالای آن، جزئیات زیادی از تصاویر و فیلم‌ها را به شما نشان می‌دهد. در عین‌حال، رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی 90 هرتز را ارائه می‌دهد که هر نوع کاری را بسیار سریع و راحت می‌کند. تراشه اسنپدراگون 680 به عنوان پردازنده مرکزی استفاده می‌شود که می‌تواند اکثر بازی‌ها و برنامه‌های حرفه‌ای را بدون مشکل اجرا کند. وقتی صحبت از دوربین می‌شود، گلکسی A23 عملکرد بسیار خوبی در این حدود قیمت دارد و می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیتی بگیرد.

گلکسی M12

گوشی M12 از سری M سامسونگ، طراحی زیبایی دارد که در ابتدا باعث نمی‌شود فکر کنید از یک گوشی ارزان‌قیمت استفاده می‌کنید. همه‌چیز با دقت طراحی شده و انگشتان به راحتی به تمام قسمت‌ها و دکمه‌ها دسترسی دارند. گوشی ام12 طراحی راحتی دارد و کنترل خوبی بر روی گوشی در طول استفاده طولانی‌مدت یا بازی به شما می‌دهد.

برای مشاهده بهترین گوشی های سامسونگ، مقاله بهترین گوشی های سامسونگ 2023 را مطالعه کنید

سامسونگ در این مدل یک صفحه‌نمایشگر 6.5 اینچ ال‌سی‌دی استفاده کرده است که کیفیت تصویر خوبی دارد و همه‌چیز را بسیار طبیعی و زنده به نمایش می‌گذارد. رنگ‌ها را بسیار دقیق نشان داده و از آنجایی‌که وضوح بالایی دارد، می‌توانید جزئیات زیادی از فیلم‌ها و بازی‌ها را ببینید.

صفحه‌نمایش M12 نرخ تازه‌سازی 90 هرتز را ارائه می‌دهد که همه‌چیز را بسیار سریع و روان می‌کند؛ از بازی تا جابجایی بین سایت‌ها و برنامه‌ها. سامسونگ در این مدل از پردازنده Exynos 850 استفاده کرده که قدرتمندتر از قیمتی است که می‌پردازید و اکثر برنامه‌های لازم را به راحتی اجرا می‌کند. این پردازنده می‌تواند اکثر بازی‌های سنگین را بدون مشکل اجرا کند، داغ نشده و هنگ نکند.

دوربین‌های گلکسی M12 عملکرد خوبی دارد و می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های خوبی در این بازه قیمتی ثبت کند. عکس‌هایی که با دوربین‌های این گوشی گرفته می‌شود، جزئیات خوبی را نشان می‌دهد و رنگ‌ها نیز به خوبی ثبت می‌شود. همچنین می‌توانید برای فیلم‌برداری به گوشی اعتماد کنید زیرا می‌تواند ویدیوهای باکیفیت و با جزئیات بالا و وضوح خوب ضبط کند. رنگ‌ها دقیقاً ضبط می‌شوند و ویدیوها دامنه دینامیکی خوبی دارند.

گلکسی A13

گوشی کارکرده Samsung Galaxy A13 را می‌توان با قیمتی کمتر از 5 میلیون تومان خریداری کرد. سامسونگ این مدل مقرون‌به‌صرفه سری A را بسیار زیبا و ساده ساخته است. این گوشی اقتصادی سامسونگ از طراحی راحتی برخوردار است، کار شما را آسان می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا برای مدت طولانی بدون خستگی با گوشی کار کنید. انگشتان دست به راحتی به تمامی قسمت‌ها دسترسی دارند و شما در حین کار با گوشی کنترل عملکرد گوشی را به راحتی در دست دارید.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان‌رده سامسونگ سال 2023

بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ 2023


سامسونگ در این مدل خود از صفحه‌نمایش 6.6 اینچی ال‌سی‌دی استفاده کرده که کیفیت تصویر مناسبی دارد. رنگ‌ها را با دقت نشان می‌دهد و روشنایی خوبی دارد و استفاده از گوشی را در زیر نور خورشید راحت‌تر می‌کند. صفحه‌نمایش A13 وضوح خوبی دارد که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها، فیلم‌ها و بازی‌ها را با جزئیات ببینید. در مجموع، صفحه‌نمایش استفاده شده کیفیت بیشتری نسبت به آن چیزی که شما برای آن پرداخت می‌کنید دارد.

سامسونگ در این مدل تراشه اگزینوس 850 را نصب کرده که قدرت کافی برای پردازش انواع بازی‌ها و برنامه‌های رایج را دارد. البته در نظر داشته باشید که نمی‌تواند تمامی بازی‌های حرفه‌ای را بدون مشکل اجرا کند و در برخی از بازی‌ها و برنامه‌های سنگین دچار مشکل خواهید شد.

گلکسی M13

گلکسی M13 که جز بهترین گوشی های سری M سامسونگ هم حضور دارد، امکاناتی مشابه یک گوشی اقتصادی ندارد؛ بلکه خیلی بیشتر از آن به نظر می‌رسد. سامسونگ برای این مدل از طراحی خاص و زیبایی استفاده کرده که آن را بیشتر به سری A شبیه می‌کند. این گوشی تماماً از پلاستیک ساخته شده و 192 گرم وزن دارد و هم‌چنین دارای ارگونومی مناسبی نیز است.

سامسونگ در این مدل یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی PLS LCD تعبیه کرده که کیفیت تصویر قابل قبولی دارد. صفحه‌نمایش استفاده شده، رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد، سرعت واکنش خوبی دارد و روشنایی آن برای استفاده بدون مزاحمت از تلفن همراه در زیر نور خورشید کافی می‌باشد.

گلکسی M13 قدرت خود را از پردازنده مرکزی اگزینوس 850 می‌گیرد که در این رنج قیمت، پردازنده بسیار خوبی به حساب می‌آید و می‌تواند بازی‌ها و برنامه‌های زیادی را بدون مشکل اجرا کند. برای دوربین، سامسونگ در این مدل از لنزهای 50 مگاپیکسلی استفاده کرده که در شب و روز عملکرد خوبی دارد. عکس‌هایی که می‌گیرد وضوح، جزئیات، دقت رنگ و کنتراست بسیار خوبی دارد. برای فیلم‌‌برداری هم می‌تواند یک فیلم واضح با جزئیات و دقت رنگی مناسب تا 1080 پیکسل ضبط کند.

وقتی صحبت از دوربین به میان می‌آید، گلکسی A13 نسبت به قیمتش بسیار خوب عمل می‌کند. این دستگاه در شب و روز عکس‌های خوبی می‌گیرد، اما عملکرد بهتری در روز دارد. عکس‌هایی که با دوربین این گوشی سامسونگ گرفته می‌شود، به دلیل رزولوشن خوبش جزییات زیادی را نشان می‌دهد. همچنین به دلیل اینکه رنگ‌ها بسیار خوب و دقیق ثبت می‌شود، همه‌چیز زنده و طبیعی به نظر می‌رسد. علاوه‌بر این، تمام تصاویر کنتراست بالایی دارند.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ با قیمت کمتر از 10 میلیون

بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون


گلکسی F13

گلکسی F13 یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ به حساب می‌آید که می‌توان نسخه کارکرده آن را با کمتر از 5 میلیون تومان تهیه کرد. این گوشی از نظر باتری بهتر از سایر رقبا به نظر می‌رسد چون مجهز به باتری 6000 میلی‌مپر ساعتی است و ظرفیت شارژ بسیار بالایی دارد. تنها نقطه‌ضعف این قسمت، سیستم شارژ 15 واتی است که برای شارژ گوشی 2.5 تا 3 ساعت زمان نیاز دارد.

این گوشی مجهز به نمایش‌گر 6.6 اینچی PLS LCD است و از رزولوشن 2408 در 1080 پیکسل پشتیبانی می‌کند. این صفحه‌نمایش 60 هرتزی توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. از دیگر مشخصات گلکسی اف 13، تراشه 8 نانومتری اگزینوس 850 است که وظیفه پردازشی گوشی را در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G52 و رم 4 گیگابایتی انجام می‌دهد.  این سیستم پردازشی به همراه سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 می‌تواند از پس کارهای روزمره و بازی‌های سبک بربیاید. این ویژگی‌ها در کنار تنظیمات دوربین باعث شده تا گلکسی F13 را در لیست بهترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ قرار دهیم. در پشت این گوشی لنزهای 50 مگاپیکسلی عریض، 5 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی حسگر عمق قرار داده شده است. دوربین اصلی گوشی می‌تواند در نور محیطی مناسب عکس‌های خوبی بگیرد. انتظار نداشته باشید دوربین فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی مانند دوربین اصلی باشد. با این‌حال، می‌تواند به شما در شروع کار کمک کند. سنسور عمق 2 مگاپیکسلی هنگام گرفتن عکس‌های پرتره عملکرد نسبتا خوبی دارد. در نمای جلویی گوشی یک لنز 8 مگاپیکسلی وجود دارد که در حد یک گوشی مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.

نکته آخر اینکه گوشی گلکسی F13 در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی در بازار موجود است.

گلکسی A12 ناچو

تفاوت اصلی بین نسخه معمولی و گلکسی A12 Nacho در پردازنده آن است. سامسونگ در ساخت این گوشی هوشمند از پردازنده Exynos 850 استفاده کرده که عملکرد نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل آن را در لیست بهترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ قرار دادیم. اگر می‌خواهید از این گوشی برای کارهای ساده روزمره استفاده کنید، خیالتان راحت باشد که با هیچ تداخلی مواجه نخواهید شد. با این‌حال، اگر بازی‌های بسیار سنگین را روی آن اجرا کنید، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

در کل A12 ناچو عملکرد نسبتاً خوبی برای بازی‌های ویدیویی مانند کال‌آف دیوتی دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این گوشی گرم شدن بسیار کم آن است و این ویژگی باعث سهولت استفاده از آن برای بازی‌های ویدیویی می‌شود. سامسونگ در ساخت گوشی A12 Nacho از باتری لیتیوم-پلیمری غیرقابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. با توجه به استفاده از نمایشگر 720 پیکسلی و پردازنده نسبتاً جدید، باتری به راحتی می‌تواند بدون هیچ مشکلی یک روز دوام بیاورد. این گوشی چهار لنز دوربین دارد که دوربین اصلی آن سنسور 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با کیفیت قابل قبول دارد.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2023 تا 10 میلیون

بهترین گوشی های 2023 تا 5 میلیون


گلکسی F22

بدنه گوشی Samsung Galaxy F22 تماماًً از پلاستیک ساخته شده و با ابعاد 160*74*9.4 میلی‌متر، 203 گرم وزن دارد. یکی از ویژگی‌های اصلی این گوشی که توجه کاربران را به خودش جلب کرده، نمایشگر Super AMOLED آن است. نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش این گوشی 90 و حداکثر روشنایی 600 نیت است. با وجود تمامی ویژگی‌های ذکر شده که باعث شده این گوشی را از بهترین‌های اقتصادی سامسونگ بدانیم، رزولوشن پایین صفحه‌نمایش آن دلسردکننده است. گلکسی F22 دارای رزولوشن 720 در 1600 پیکسل است که بهتر بود حداقل 1080 پیکسل باشد. البته می‌توانیم بگوییم که یکی از دلایل اصلی قیمت پایین این گوشی نمایشگر 720 پیکسلی آن است.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که خرید گوشی گلکسی اف 22 را توصیه می‌کنیم، باتری قوی آن با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت است. این باتری به شما کمک می‌کند تا ساعت‌های طولانی‌تری از گوشی گلکسی F22 بدون نیاز به شارژ آن استفاده کنید. گوشی گلکسی F22 برای کاربرانی با دوربین چهارگانه در دسترس است. سنسورهای واید، زاویه فوق‌عریض، ماکرو و تشخیص عمق در این گوشی با کیفیت‌های 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی موجود است. با دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی این گوشی می‌توانید عکس‌های جذابی از خود بگیرید. این گوشی در نسخه‌های رم 4-64 و 128-6 گیگابایتی موجود است. اگر فکر می‌کنید برای ذخیره فایل‌های خود به حافظه داخلی بیشتری نیاز دارد، می‌توانید از کارت حافظه استفاده کنید.

خرید کدام گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون تومان به صرفه‌تر است؟ نو یا کارکرده؟

با تمام توضیحاتی که تا الان ارائه کردیم، باید گفت برای اینکه یک گوشی اقتصادی برای یک کاربر مناسب و به‌صرفه باشد، باید نیاز کاربر را در اولویت قرار داد. برای مثال:

  • اگر اهل عکاسی نیستید یا از ویژگی‌های دوربین کمتری استفاده می‌کنید، نیازی به هزینه برای خرید گوشی‌هایی ندارید که برای آن ویژگی ساخته شده‌اند.
  • اگر معمولاً با چندین برنامه همزمان کار می‌کنید یا زیاد بازی می‌کنید، قطعاً به یک گوشی با تراشه قدرتمندتر و رم بیشتر نیاز دارید.
  • اگر به قابلیت‌های چند رسانه‌ای نیاز دارید و از گوشی خود برای تماشای محتوای ویدیویی استفاده می‌کنید، به گوشی با نمایشگر و پردازنده گرافیکی بهتر نیاز دارید.

به‌طور کلی، گوشی‌های رده بالا و پرچمدار همه این ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. با این‌حال، برخی از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ، روی برخی از این ویژگی‌ها تمرکز دارد. به‌طور کلی هنگام انتخاب گوشی مناسب باید فاکتورهایی مثل تراشه، رم و فضای ذخیره‌سازی، نمایش‌گر، دوربین و کیفیت ساخت را در نظر بگیرید.

حال از بین نو و کارکرده بودن گوشی‌های اقتصادی سامسونگ تا حد 5 میلیون تومان باید در نظر داشته باشید که اگر صرفاً به یک گوشی همراه برای پاسخ به تماس‌ها و پیام‌رسان‌ها نیاز دارید، قطعاً خرید گوشی نو زیر 5 میلیون تومان منطقی‌تر است. اما اگر می‌خواهید کم‌وبیش از امکانات یک گوشی هوشمند هم بهره ببرید، می‌توانید نسخه‌های کارکرده این لیست را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا عملکرد بهتری در دوربین، پردازنده و … دریافت کنید.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون تا 20 میلیون (بهمن 1402)

بهترین گوشی های 2023 تا 60 میلیون (فروردین 1402)

بهترین گوشی های 2023 تا 50 میلیون (فروردین 1402)