بهترین گوشی های سامسونگ با قیمت کمتر 10 میلیون تومان

گوشی های سامسونگ زیر 10 میلیون

بهترین گوشی های میان رده سامسونگ چیه؟ خیلی وقتا موقع خرید گوشی موبایل دچار سردرگمی هستیم. این موقع است که می‌خوایم بدونیم چه نکاتی برای خرید گوشی در نظر بگیریم تا اون موبایلی که دوست داریم داشته باشیم. بهتره روراست باشیم! هیچکی دلش نمیخواد برای خرید گوشی موبایلی هزینه کنه که ممکنه بعدا از خرید اون گوشی پشیمون بشه. امروز قراره گوشی قیمت مناسب سامسونگ رو که کمتر از 10میلیون تومنه بررسی کنیم تا بدونیم چه گوشی‌های مناسبی وجود داره. یه سوال اساس دیگه بپرسم؛ تا حالا به این فکر کردین که چه زمانی بهترین زمان برای خرید گوشی هست؟ امروز پیشنهادای خوبی داریم.


برای مشاهده قیمت و خرید گوشی سامسونگ کلیک کنید


بهترین گوشی قیمت مناسب سامسونگ کمتر از 10 میلیون تومن

شاید اول از همه باید بپرسم کدوم برند گوشی رو دوست داریم. بعد از انتخاب نوع برند به دنبال گوشی قیمت مناسب با بودجه‌مون میگردیم. بعد از این دو مورد دنبال اطلاعاتی میگردیم که میخوایم گوشیمون داشته باشه. شاید سالها پیش که به دنبال گوشی می‌گشتیم، یافتن اطلاعات گوشی خیلی سخت بود اما حالا پیدا کردن مشخصات گوشی بسیار راحت شده. فروشگاه‌های آنلاین موبایل یا فروشگاه‌های فیزیکی در فضای مجازی و اینترنت مشخصات گوشی‌ها رو به اشتراک میگذارن. با اینحال ما گاهی برای انتخاب یه گوشی موبایل که خواسته‌های ما رو برآورده کنه گیج می‌شیم و این به دلیل تنوع بالای انتخاب‌هاست.

با اینحال تصمیم داریم برای طرفداران برند سامسونگ، در این مقاله قصد داریم چند تا گوشی قیمت مناسب سامسونگ رو بهتون معرفی کنیم و پیشنهاد ما اینه که نکات اولیه رو میبایست در نظر بگیرین؛ مانند اندازه و نوع صفحه نمایش، نوع پردازنده، دوربین، باتری و حافظه گوشی.

گوشی موبایل مناسب در رنج قیمت 4 تا 5 میلیون تومان

در بازه 4 تا 5میلیون تومن تقریبا انتخاب‌های خوبی داریم اما بخاطر تنوع بالا و قطعاتی که شرکت شیائومی استفاده می‌کنه بیشترین انتخاب‌های تو برند معروف شیائومی بوده. با اینحال انتخاب‌های خوبی از سامسونگ تو این بازه قیمتی خواهیم داشت. 

گوشی M12 سامسونگ

تو این رنج قیمت ما گوشی M12 سامسونگ رو معرفی می‌کنیم. اینو بگیم که یافتن گوشی سامسونگ تو این رنج قیمت خیلی کمه و زیاد ازش توقع نداریم که یه گوشی با امکانات قابل توجهی داشته باشیم. این دستگاه جز بهترین گوشی های سامسونگ سری M محسوب می‌شه که امکانات قابل قبول و قیمت مناسبی داره.

گوشی موبایل m12 سامسونگ

گوشی M12 یه گوشی قیمت مناسب سامسونگه ولی ویژگی‌های خاصی داره که می‌تونیم تو این رنج قیمتی بهتون پیشنهاد کنیم. از نظر ظاهری میشه گفت که ظاهر خوبی داره. فریم دستگاه با قاب پشتیش یکیه و از جنس پلاستیکه اما پلاستیک با کیفیت و دارای طرح که با کشیدن ناخن رو ی آن متوجه می‌شین. این ویژگی برای اینکه گوشی از دست لیز نخوره و یا کمتر کثیف بشه خیلی خوبه. بخاطر وجود این پترن حتی رنگ مشکی این گوشی به رنگ سورمه‌ای دیده میشه. لنز های دوربین بصورت دوتایی کنار هم قرار گرفتن و دارای این قابلیت خوبه که قاب دوربین بیرون زدگی نداره. ضخامت این گوشی 9.7 میلی‌متره و به نسبت یه گوشی ضخیم با وزن بالاست.

روی قاب سمت راست گوشی سنسور اثر انگشت که با دکمه پاور ادغام شده رو داریم که در رده گوشی‌های مقرون به صرفه عملکرد خوبی داره. در پایین گوشی اسپیکر و درگاه USB و خروجی جک 3.5 میلیمتری و میکروفون اصلی صدا رو داریم. این گوشی دو سیمکارته و علاوه بر این جای کارت حافظه هم براش در نظر گرفته شده.

ویژگی های کلی گوشی samsung  galaxy M12 گوشی قیمت مناسب سامسونگ

صفحه نمایشش PLS-IPS با اندازه 6.5 اینچی با رزولوشن HD هست. نرخ تازه سازیش 90 هرتزی است که به کیفیت تصویر و رنگ‌ها کمک میکنه. بخاطر صفحه نمایش IPS رنگ سفید رو خیلی خوب نمایش میده.

پردازنده اگزینوس 850 که یه تراشه 8 نانومتریه روی گوشی M12 سامسونگ قرار داده شده. این تراشه برای عملکرد روزانه مناسبه پس برای بازی روی این گوشی m12 حساب نکنین.

علاوه بر حسگر اثر انگشت با سنسور تشخیص چهره نیز میشه قفل گوشی رو باز کرد البته به شرطی که نور فضا کافی باشه. سامسونگ روی این گوشی اندروید 11 قرار داده و از لحاظ رابط کاربری در این رنج قیمتی خیلی خوبه و اینکه one UI 3.1 روی این گوشی نصب شده کار کردن تا رابط کاربری این گوشی برای کاربر بهتر باشه.

باتری گوشی 5000 میلی‌آمپری داره و در کارکرد معمولی دو روز تمام شارژ داره و آداپتور 15 واتی داخل جعبه در مدت زمان طولانی‌تری می‌تونه گوشی رو شارژ کنه.

درسته که حدود قیمتی m12 تا 4 میلیون تومنه اما ویژگی‌های خاصی داره که می‌تونه برای انتخابش مناسب باشه مثل طراحی دلنشین و قاب زیباش، صفحه نمایشش نرخ نوسازی 90 هرتزی داره که در نوع خودش قابل توجه و باتریش فوق‌العاده‌اش. اگه هنوزم اصرار دارین  از برند شیائومی گوشی بخرین با کمی افزایش هزینه می‌تونین Redmi Note 10 و Poco M3 Pro رو هم انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون

بهترین گوشی سامسونگ ارزان قیمت


مشخصات کلی گوشی  M12 سامسونگ:

  • دوربین: 48 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر لیتیوم پلیمر
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • تراشه پردازنده: Exynos 850 (8nm)

گوشی موبایل خوب در رنج قیمت تا 5 تا 7 میلیون تومان

گوشی موبایل گلکسی A31

سری A محصولات سامسونگ همیشه جزو محبوب ترین گوشی قیمت مناسب سامسونگ تو بازاره. پس می‌تونید به راحتی بهترین گوشی سامسونگ سری A رو پیدا کنید که قیمت مناسبی داشته باشه. اولین چیزی که قطعا برای کاربران مهمه طراحی و ظاهر گوشی هست. لنزهای دوربین شبیه حرف L و داخل یه قاب مشکی رنگ هستن و بیرون زدگی خیلی کمی داره. قاب و فریم از پلاستیکه و رنگ سفیدش اثر انگشت کمتری رو جذب میکنه. علت اصلیشم اینه که پهنای کمی دارن نسبت به قد و در دست خیلی راحت قرار میگیرند.

در پایین این گوشی میکروفون اصلی، جک 3.5 میلیمتری، اسپیکر و درگاه تایپ سی وجود دارد که گفته میشه سامسونگ جزییات زیادی رو در این بخش جا داده.

موبایل سامسونگ a31

دوربین سلفی ناچ قطره‌ای است. صفحه نمایش 6.4 اینچی قطعا یکی از برگ‌های برنده این گوشی در برابر رقباشه. کیفیت سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی فوق‌العاده است. رنگ‌ها بسیار عالی بنظر میان. عمق رنگ مشکی عالیه. فقط رنگ سفید در صفحه خوب عمل نمی‌کنه که از ویژگی‌های صفحه‌های امولد همینه. برای دیدن فیلم و عکس گزینه بسیار خوبیه. در محیط باز مشاهده صفحه مناسبه. با داشتن گزینه always on می‌تونین در صفحه نوتیفیکشن‌های تاریخ و ساعت و درصد شارژ باتری رو روی صفحه خاموش باتری ببینید.


بیشتر بخوانید:

ناچ گوشی چیست؟


گوشی موبایل گلکسی A31 دارای حالت dark mode هست که در این حالت پیکسل‌ها برای تولید رنگ مشکی نیاز نیست که روشن بمونن و با این کار عمر باتری به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا میکنه. نسبت 20:9 صفحه نمایش یه نسیت خیلی خوبه بخصوص وقتی در شبکه‌های اجتماعی می‌خواین اسکرول کنین نیاز به اسکرول کمتری دارین.

ویژگی های کلی موبایل A31 
  • سامسونگ تو این گوشی از چیپست ساخت خودش استفاده نکرده و بجاش از MediaTek helio p65 استفاده کرده. پردازنده 8 هسته‌ای که دوتاش 2 گیگا هرتزی و 6تاش فرکانس 1.7 گیگیاهرتزی دارن. از نظر حافظه داخلی و رم گوشی خوبیه اما از نظر چیپست واقعا خیلی نمیشه روش حساب کرد. A31 خیلی چابک و تیز نیست اما برای کارهای روزانه گزینه خوبیه. گرافیک چندان خوبی نداره و بازی کال‌اف‌دیوتی در پایین‌ترین کیفیت روی این گوشی اجرا میشه ولی ممکنه بعضی جزییات رو از دست بدین. نکته خوبی که داره اینه که در هنگام بازی لگ زدن نداره و بازی راحت اجرا میشه.

گوشی موبایل a31 samsung

از ویژگی‌های امنیتیش به سنسور اثر انگشت که داخل صفحه نمایشه و سنسور بعدی تشخیص چهره توسط دوربین سلفیه. سنسور اثر انگشتش کمی طول میکشه اما راضی کننده است. اندروید 10 روی این گوشی نصب شده و در بخش نرم افزاری عملکرد خوبی داره. یه اسپیکر با صدای متوسط رو به بالایی داره. باتریش 5000 میلی آمپر ساعتی داره که در مدت یکساعت شارژ بع 50 درصد میرسه و در مدت 2 ساعت و 30 دقیقه به شارژ 100 درصد میرسه.

از نظر عمر باتری تا 2 روز با استفاده نسبتا سنگین می‌تونین رو این گوشی حساب کنین. مثلا با یکساعت بازی call of duty حدود 12 درصد از شارژ کم میشه که نسبتا میزان خوبیه. یا اگه یکساعت فیلمبرداری کنین 24 درصد میشه. بدون شک بهترین گزینه‌ها برای انتخاب این گوشی صفحه نمایش، باتری و دوربین این گوشی است. سامسونگ برای کاهش قیمت مجبور شده برخی بخش ها رو با کیفیت کم اراده کنه که درگوشی A 31  تراشه چیپستش هست.

مشخصات کلی گوشیA31 گوشی قیمت مناسب سامسونگ:

  • دوربین: 48 مگاپیکسلی
  • باتری: لیتیوم پلیمر 5000 میلی‌ آمپر ساعت
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل
  • تراشه پردازنده: Mediatek MT6768 Helio P65

گوشی موبایل گلکسی A21s

گوشی A21s یه گوشی قیمت مناسب سامسونگه که طراحیش کاملا پلاستیکیه. این یه گوشی خوش دست 6.5 اینچیه که در سه رنگ سفید و مشکی و آبی ارائه شده. صفحه نمایش این گوشی بزرگه ولی تو دست لیز نمیخوره. دوربین‌ها بیرون زدگی لنزهاشون خیلی کمه و این گوشی خیلی صاف و استوار روی میز قرار می‌گیره. خروجی صدا در بالاترین نقطه گوشی است و کمترین اثر روی صفحه نمایش داره. صفحه نمایش 6.5 اینچی‌ای گوشی سامسونگ A21s از نوع pls هست. PLS-IPS در واقع توسط سامسونگ توسعه داده شده و سامسونگ ادعا میکنه که زاویه دید و کیفیت رنگ بهتری روی این صفحه قرار داد، همچنین مصرف انرژیش کمتره. رزولوشن صفحه HD هست و تراکم پیکسلیش پایینه و پیکسلها با چشم غیر مسلح دیده میشن. در بخش رنگ‌ها از سامسونگ انتظار بیشتری داریم و کیفیت خوبی نداره. مهمترین بخشش حالت dark mode هست در نور کم فعال میشه ولی تاثیری در مصرف باتری نداره.

تراشه 8 نانومتری اگزینوس داره. در بازی‌ها انتظار زیادی از بازی نداشته باشین و جزییات بازی در کال اف‌دیوتی چندان قابل دید نیست و گرافیک گوشی پایینه. در اجرای بازی‌های سبک مشکلی ندارین. داغ کردن گوشی در این گوشی سامسونگ نداریم. طبق روال گوشی‌های هوشمند برای امنیت سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره داره. حسگر اثر انگشت در قاب پشتی گوشی قرار گرفته که جای این سنسور در بالا و با عمق کم قرار گرفته برای پیدا کردن جاش یکم سخته ولی به مرور زمان عادت می‌کنین.

مشخصات کلی گوشی  A21s گوشی قیمت مناسب سامسونگ:

  • دوربین: 48 مگاپیکسلی
  • باتری:  لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌ آمپر ساعت
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسلی
  • تراشه پردازنده: Mali-G52 GPU

گوشی موبایل گلکسی A32

طراحی و جنس بدنه این گوشی از پلاستیکه و کاملا یه پلاستیک با کیفیت و یه گوشی قیمت مناسب سامسونگه. قاب پشتی ماته و جای اثر انگشت رو خیلی کم و جزئی نشون میده. باتری این گوشی 500 میلی آمپریه با شارژر 15 واتی که حدود 2.5 ساعت طول میکشه تا کامل شارژ بشه. در استفاده سنگین مثل بازی و گشتن تو اینستاگرام یه روز کامل شارژ رو نگهداری میکنه. رو قاب پشتی چهار تا دوربین هست که کیفیت عکس‌هایی که می‌گیره مناسبه. رو حالت ماکرو دوربین امکان فیلم‌برداری نداره و فقط باهاش میشه عکس گرفت. دوربین گوشی گلکسی A32 بصورت full HD با کیفیت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری میکنه. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلیه که کیفیت مناسبی داره ولی در حالت پورتره نمیتونه سوژه رو خیلی از محیط جدا کنه. پردازنده مرکزی این گوشی madiatek G80 هست و پردازنده گرافیکیش هم mali G52 هست که از پس کارهای سنگین برمیاد.

این گوشی بازی‌های کال اف‌دیوتی رو خیلی خوب اجرا میکنه. ولی از پس بازی‌های سنگین فورت9 برنمیاد. صفحه نمایشش خیلی واضح و باکیفیته سوپرامولده و رزولوشنش 1080×2400 هست و در هر اینچ 411 پیکسل داره. نرخ بروز رسانی صفحه نمایشش 90 هرتزیه و روشناییش 800 نیت هست و در تابش  مستقیم به راحتی میشه از صفحه نمایش استفاده کرد. از این صفحه نمایش یه گوریلا گلس‌ 5‌ محافظت میکنه. حسگر اثر انگشتش روی نمایشگره ولی دقت و سرعت کافی نداره و برای باز کردن گوشی چندین بار باید تلاش کرد ولی حسگر تشخیص چهره خوبی داره. داغ کردن گوشی طبق تجربه کاربران چندان زیاد نیست و گرم شدن معمولی در همه گوشی‌هاست. ولی در زمان شارژ، کار کردن با گوشی توصیه نمیشه.

مشخصات کلی گوشی  A32 سامسونگ:

  • دوربین: 48 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • تراشه پردازنده: madiatek G80

گوشی موبایل سامسونگ در رنج قیمت تا 7 تا 10 میلیون تومان

موبایل گلکسی A51

گوشی موبایل گلکسی A51 یه گوشی میان رده اما تو دسته گوشی قیمت مناسب سامسونگ قرار میگیره که نسبت به قیمت امکانات خوبی داره و حاشیه اطراف صفحه نمایش کمتر شده. قاب پشتی از جنس پلاستیکه که نسبت به همرده های خودش کیفیت بالایی داره. صفحه نمایش A51 با اندازه 6.5 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1800×2400 پیکسله. دوربین ها در قاب پشتیه که شامل 4 لنزه و به صورت حرف L چیده شدند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و دارای وایده و دارای قابلیت HDR است. همچنین از ضبط ویدئو های HD پشتیبانی میکنه. سیستم عاملش اندروید 10 هست و cpu آن اگزینوس 9611 هست. باتریش با توان 4000 میلی آمپر ساعته. شما میتونین این گوشی رو با چند کلیک ساده از سایت لیپک تهیه کنید.

  • دوربین: 48 مگاپیکسل
  • باتری: لیتیوم پلیمر با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر بر ساعت
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل 
  • تراشه پردازنده: Exynos 9611

گوشی موبایل گلکسی A71

داخل جعبه گوشی گلکسی A71 یه شارژر به همراه کابل و یه هندزفری وجود داره. A71 مثل همه مدل های سری A جنس بدنه‌ش پلاستیکیه و قاب دورش هم پلاستیکیه و این موضوع باعث میشه یه گوشی خیلی سبک تر نسبت به مدل های با این اندازه داشته باشیم. دوربین ها در یه قاب مشکی رنگ با کمی بیرون زدگی قرار گرفتن. پنل جلوییش یه طراحی جذابه که حاشیه کمی هم داره و شبیه a51 هست. صفحه نمایشش 6.7 اینچیه و رزولوشنش 1080×2400 هست و مزیت صفحه نمایشش دارای ناچ هست و بزرگی صفحه نمایش برای بازی مناسبه و باتریش 4500 میلی آمپر بر ساعت هست. این مدل در گوشی های قیمت مناسب عملکرد خوبی در عکاسی داره اما اگه دنبال یک گوشی با دوربین عالی در رنج قیمت‌های مختلف می‌گردید، نباید مقاله بهترین دوربین گوشی سامسونگ در سال 2023 از دست بدهید.

گوشی سامسونگ a71

در حالت عادی و استفاده روزمره گوشی رو میشه در یه روز کامل استفاده کرد و در حالت کار سنگین از صبح تا 7 و 8  شب باید بزنینش به شارژ. برای فول شارژ کردنش حدود 1.5 ساعت نیازه تا از صفر تا 100 شارژ بشه.

 امنیت گوشی هم مثل تمام گوشی های میان رده سامسونگ با حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و تشخیص چهره کار میکنه. لنز اصلی دوربین کیفیت خوبی داره و جزییات خوبی ثبت میکنه. 3 لنز دیگه تفاوت چندانی با A51 نداره. کیفیت عکساش هم خیلی قابل توجه نیست. A71  دارای یه  پردازنده اسنپ دراگون 730 هست و عملکردش قابل قبولیه و بیشتر بازیهای سنگین رو خوب انجام میده. صدا تک کاناله است و فقط از اسپیکر پایین میاد. A71 نسبت به قیمت برا ی کارهای روزانه و برای افرادیکه با گوشی بازی انجام میدن یه گوشی میان رده و مناسبه.

مشخصات کلی گوشی galaxy A71 سامسونگ:

  • دوربین: 64مگاپیکسل
  • باتری: 4500 میلی آمپر ساعت
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل 
  • تراشه پردازنده: Qualcomm SDM730 Snapdragon 730

باتری گوشی در این رده قیمتی

وقتی در مورد قدرت پردازش بالا و اجرای برنامه‌های مختلف و حتی بازی‌های موبایلی صحبت می‌کنیم، نیاز به یک باتری قدرتمند داریم. تو قسمت ویژگی‌های هر گوشی شما می‌تونید به بررسی قدرت باتری و میزان میلی‌آمپرش دقت کنین.

خوشبختانه برندهایی که در این لیست به آنها اشاره می‌کنیم، توانایی بسیار بالایی در هماهنگ کردن تکنولوژی سخت‌افزار موبایل با میزان عملکرد باتری آنها دارند. البته اگر شما قصد داشته به باشید که چند برنامه و یا بازی سنگین را در حالت اجرا نگه داشته باشید مطمئنا بعد از مدتی پشت گوشی کمی گرم خواهد شد. این موضوع شاید برای شما جالب نباشد.

اما در هر صورت هیچ‌کسی به شما پیشنهاد نمی‌دهد که حتی با خرید گوشی 15 میلیونی و حتی بیشتر نیز، چند بازی و برنامه سنگین را همزمان اجرا نکنید و حتی در صورت نیاز به اجرای همزمان ، سعی کنید که هرچه سریع‌تر تعداد آنها را به حداقل برسانید. زیرا در بلندمدت ممکن هست در سرعت و پردازش آن کمی تأثیر بگذارد.

اگر سوالی تو ذهنتون درباره اندازه و نوع صفحه نمایش داشته باشین، میتونین از ادامه این مقاله استفاده کنین.

توضیحی برای اندازه و نوع صفحه نمایش در این رنج قیمتی

نوع صفحه نمایش یکی از مواردی است که در تعیین قیمت گوشی تلفن همراه نقش مهم دارد. صفحه نمایش موبایل ها از نوع TFT LCD، OLED، AMOLED،Super AMOLED, LTPS LCD , IPS-LCD ,DYNAMIC AMOLED و Retina است. در ادامه صفحه نمایش‌هایی که مناسب‌ترین قیمت ها رو دارن معرفی می‌کنیم.

صفحه نمایش TFT LCD

TFT LCD مخفف صفحه‌ی نمایش کریستال مایع ترانزیستور نازک فیلم (thin-film transistor liquid crystal display) هست. صفحه‌های TFT-LCD رایج ترین صفحه‌های نمایش در گوشی های موبایله. این صفحه نمایش دارای کیفیت تصویر خوب و وضوح بالاتری در مقایسه با نمایشگرهای LCD نسل قبلیه، اما در زاویه دید باریک و در نور مستقیم یا نور خورشید دید ضعیفی داره.

صفحه نمایش OLED

این صفحه نمایش یه فناوری جدیدتر برای نوع نمایشگرهای موبایل و مانیتوره. تو فناوری OLED لایه ای از مواد آلی (بر پایه کربن) بین دو ورق رسانا (آند و کاتد) قرار می گیره که بین یه صفحه بالایی شیشه ای (مهر و موم) و یه صفحه کف شیشه ای (زیرلایه) قرار می گیرن.

صفحه نمایش AMOLED

AMOLED مخفف(Active-matrix organic light-emitting diode)  هست،  AMOLED یک نوع فناوری صفحه‌ نمایش بر اساس ترکیبات ارگانیکه که علاوه بر اینکه کیفیت تصویر بالاتری داره در مصزف انرژی نیز کم مصرفه. این نمایشگر نسل بعدی OLED هست.

Super AMOLED

این نمایشگر یه نسخه پیشرفته از نمایشگرهای AMOLED هست. نمایشگرهای Super AMOLED نیز بسیار سریع تر از نمایشگرهای AMOLED هستن. نمایشگرهای امولد با کیفیت‌تر و گرانقیمت‌تر هستن.

Retina

صفحه های Retina صفحاتی با تراکم پیکسلی بسیار بالا هستن؛ در شرایط و فاصله‌ی عادی، چشم انسان قادر به تشخیص دانه های تکی پیکسل آن نیست. این نوع نمایشگر کیفیتی مناسبی داره اما چندان در تلفن های هوشمند بکار نرفته.

IPS-LCD

فناوری‌هایی که در نمایشگرهای LCD به کار گرفته شده قابلیت اینو نداره تو زوایای دید وسیع، کیفیت رنگ‌ و تصاویر رو حفظ کنه. به همین دلیل  نمایشگرهای LCD تحت عنوان In Plane  Switching  یا IPS به بازار معرفی شد که این مشکل را به میزان زیادی برطرف می‌کرد.

Super-LCD

این صفحه نمایش، نوع پیشرفته ای از صفحه‌ی TFT-LCD است که تو زمینه‌ کیفیت تصویر رقیب AMOLED شناخته میشه. صفحه های Super-LCD نسبت به بیشتر صفحه های LCD برق کمتری مصرف می‌کنه ولی بدون هیچ گونه افت کیفیت می تونن تصاویر و ویدیوها رو نمایش بدن.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024