بهترین دوربین گوشی سامسونگ در سال 2023

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین

همه ما می‌دونیم که سامسونگ یکی از بهترین برندهای گوشی موبایل و حتی از محبوب‌ترین گوشی‎‌های اندرویدیه. این شرکت مدام در تلاشه تا با تولید گوشی‌های متنوع و ارتقا یافته به حکمرانی خودش ادامه بده. یک واقعیت غیرقابل‌انکار اینه که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد توجه کاربران و هم‌چنین یکی از مهم‌ترین اجزای یک گوشی دوربینشه. بنابراین، اکثر برندها در تلاشن تا حد امکان روی دوربین گوشی‌ها تمرکز کنن که شرکت سامسونگ در این مورد مستثنا نیست. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا توی این مقاله از مجله لیپک در مورد بهترین دوربین گوشی‌ سامسونگ صحبت کنیم و بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی توی رده‌های قیمتی متفاوت بهتون معرفی کنیم. پس همراه ما باشین.

ویژگی‌های گوشی سامسونگ

وقتی نوبت به بهترین گوشی ‌های سامسونگ برای عکاسی می‌رسه، این پرسش مطرح می‌شه که نحوه‌ استفاده از دوربین گوشی به چه صورته؟! پاسخ به این پرسش به شما کمک می‌کنن تا متوجه شوید که کدوم ویژگی از دوربین گوشی برای شما اهمیت بیشتری داره. برای مشاهده قیمت موبایل کلیک کنید.

سلفی‌های فراوان

اگر از علاقه‌مندان به سلفی گرفتن هستید و این‌ها به‌عنوان عکس‌ها و ویدیوهای اصلی شما محسوب می‌شن و به عبارتی استفاده‌ اصلی و بیشترین استفاده شما از دوربین گوشی، برای گرفتن سلفی است؛ بهتره برای یافتن بهترین گوشی ‌های سامسونگ برای عکاسی، به گوشی‌های سامسونگی که بهترین دوربین سلفی رو دارن، توجه کنین. به‌عنوان مثال گلکسی اس ۲۲ اولترا دارای دوربین جلویی با وضوح ۴۰ مگاپیکسل است که برای ثبت تصاویر با کیفیت، حتی در شرایط نور کم نیز سازگار است.

منظره و مناظر شهری

اگه تلفن همراه شما پر از عکس‌ها و فیلم‌های شهرها و مناظر است و بیشترین استفاده‌ای که از دوربین گوشی‌تون دارین، در این زمینه است؛ در این شرایط برای خرید بهترین گوشی‌های سامسونگ برای عکاسی باید بدونید که یک گوشی هوشمند با لنز تله‌ فوتو و یا لنز زاویه باز بهتر می‌تونه پاسخ نیاز شما را بدهد. در حالی که لنز اصلی شما می‌تونهبه اندازه کافی این موارد را ثبت کند، علاوه‌بر اون داشتن یک لنز زوم نیز می‌تونه تصویر فوق العاده واضحی از یک آسمان خراش یا نقطه عطف دور به شما بدهد، در حالی که لنز واید یا فوق عریض شما می‌تونه وسعت یه منظره باز یا خط افق شهر را ثبت کند.

حالت پرتره

در گذشته عکاسی پرتره به دوربین‌های حرفه‌ای محدود می‌شد، اما الان تنظیمات دوربین تلفن همراه، این امکان رو به کاربر می‌دهد که مستقیماً از تلفن هوشمند خودش به افکت «پرتره» برسه.

اگه عکس‌های پرتره زیادی می‌گیرید، برای انتخاب بهترین گوشی‌های سامسونگ برای عکاسی به دنبال گوشی سامسونگ با تنظیمات چند دوربین باشین. برخی از گوشی‌ها ممکنه دارای لنز تله فوتو هم باشند که اطلاعات بیشتری را از زوم ارائه می‌دهن.

ضبط ویدئو

اگه یه فیلم‌ بردار حرفه‌ای هستین یا تمایل دارین بیشتر از گرفتن عکس و عکاسی، فیلم بگیرین، چند نکته وجود داره که ممکنه بخواهین قبل از انتخاب بهترین گوشی‌های سامسونگ برای عکاسی در نظرش بگیرید:

۱) تثبیت کننده تصویر: تثبیت‌ کننده تصویر امکانی است که می‌تواند ویدئوهای دستی را نرم و صاف کند. تثبیت فیلم‌ها در گوشی‌هایی با سنسورهای تصویر بزرگ، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) یا با کمک هوش مصنوعی امکان پذیر است. هر چند که گوشی‌ها می‌توانند ویدیوها را با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی تثبیت کنند، اما تثبیت‌ کننده تصویر اپتیکال قابل اعتمادتر است و نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت. لرزشگیر اپتیکال در سری‌های سامسونگ گلکسی Z ، سامسونگ گلکسی S و نوت مانند سامسونگ گلکسی Z Fold3 و Z Flip3    موجود است.

۲) ثبات اضافی: در یافتن بهترین گوشی‌های سامسونگ برای عکاسی، برای رسیدن به پایداری بیشتر در عکس‌ها، باید به دنبال گوشی‌هایی با  OIS دوگانه مانند گلکسی S22 و Galaxy Z Flip3 5G  باشید که به دلیل صفحه‌ نمایش تاشو با حالت فلکس نیز عرضه می‌شوند و به شما کمک می‌کنند عکس‌های ثابتی را بدون هندزفری بگیرید. OIS دوگانه زمانی است که دوربین‌های اصلی و زاویه باز دارای لرزش‌گیر اپتیکال هستند؛ بنابراین لازم نیست همیشه برای فیلم‌ برداری پایدار به لنز اصلی خود تکیه کنید.

۳) ارتقای کیفیت ویدئو: کیفیت ویدیو نه تنها بر نحوه نمایش ویدئوهای شما تأثیر زیادی دارد، بلکه بر میزان انعطاف پذیری شما در هنگام ویرایش نیز تأثیر می‌گذارد. در خریدن بهترین گوشی‌های سامسونگ برای عکاسی، جهت داشتن ویدئوهای درجه یک، به دنبال گوشی‌های هوشمند با حداقل ویدئوی 4K  باشید. برخی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند مانند سری S22  حتی ویدیوهای 8K  نیز دارند. برای در نظر گرفتن این موضوع، این وضوح 4 برابر وضوح 4K  و 16 برابر وضوح Full HD  است!


برای خرید و مشاهده قیمت گوشی های سامسونگ کلیک کنید


بهترین گوشی سامسونگ از نظر عکاسی تا 10 میلیون

Samsung Galaxy A33

سامسونگ گلکسی A33 دارای بهترین دوربین گوشی سامسونگ توی مجموعه میان‌رده و یکی از جذاب‌ترین مدل‌های امساله. این گوشی مانند گوشی‌های قیمت بالاتر، قابلیت ضد آب و نفوذ با استاندارد IP67 داره که نسخه‌های قبلی این سری تاکنون این قابلیت رو نداشتن. گلکسی A33 5G دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLE، رزولوشن 2400×1080 پیکسل و نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزیه. همچنین، دارای چیپست Exynos 1280 بسیار قدرتمندتر با پردازنده مدرن‌تر، گرافیک بازی کاربرپسند و مودم 5G داخلیه.

در پشت گوشی گلکسی A33 یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی OIS، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی و در قسمت جلویی، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی وجود داره. دوربین اصلی این گوشی دارای لنز 26 میلی‌متری با اندازه دیافراگم f/1.8 و سنسور 48 مگاپیکسلی Sony IMX 582 1/2 با اندازه پیکسل‌های o.8 میلی‌متری هستش. این دوربین یک فیلتر رنگی Quad Bayer داره و معمولاً عکس‌های 12 مگاپیکسلی با باندینگ 4 در 1 می‌گیره. با این حال، حالت عکاسی با رزولوشن بالا ۴۸ مگاپیکسلی به طرز عجیبی در انتخاب‌های نسبت تصویر این گوشی وجود داره.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده سامسونگ

بهترین گوشی آیفون 2023 از نظر دوربین


دوربین اصلی و دوربین سلفی توی این گوشی می‌تونن ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنن. لازمه این نکته رو هم بگیم که همه دوربین‌ها می‌تونن از حالت رایج 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه استفاده کنن، اما فقط دوربین اصلیه که می‌تونه از 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه استفاده کنه. همچنین، کیفیت صدای صوتی که به صورت استریو با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه توسط این گوشی ضبط می‌شه بسیار عالیه. اگر بودجه شما محدوده و علاقه دارین که یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر دوربین رو داشته باشین، گلکسی A33 می‌تونه یه گزینه عالی براتون باشه. تصاویر پیش‌فرض دوربین اصلی برای این گوشی میان‌رده عالی و بسیار واضحن.

بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی تا 20 میلیون

 Samsung Galaxy A73

گلکسی A73 یکی از بهترین گوشی های سامسونگ سری A محسوب می‌شه که قراره توی این قسمت از مقاله درموردش صحبت کنیم. همراه ما باشین!

صفحه نمایش 6.7 اینچی این گوشی از نوع Super AMOLED Plus با نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی، رزولوشن 2400×1080 پیکسل و پشتیبانی از HDR10 هستش. به طور کلی، با 800 نیت روشنایی صفحه نمایش، تجربه تماشا با این گوشی در داخل و خارج از خونه عالیه. این گوشی 181 گرم وزن و 7.6 میلی متر ضخامت داره و ویژگی قابل توجهش داشتن رتبه IP67 هستش.

گلکسی A73 یک دوربین چهارگانه پشت گوشی داره که دارای سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با دیافراگرم f/1.8 و OIS، سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور عمق 5 مگاپیکسلیه که همراه با یک LED روی یک ماژول قرار گرفتن. علاوه بر این، یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در جلوی گوشی قرار داره. عکس‌های گرفته شده توسط این گوشی توی نور روز بسیار خوبن و با دقت رنگ و جزئیات بسیار زیاد کاملاً طبیعی به نظر می‌رسن. لازمه اضافه کنیم که توی تنظیمات دوربین این گوشی، حالت‌های اسلوموشن، غذا، پانوراما، حرفه‌ای و همچنین حالت‌های پرتره وجود داره. همچنین، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قادره تا تصاویر بسیار خوبی رو توی نور روشن طبیعی ثبت کنه. لرزش‌گیر اپتیکال محیط پایداری رو ایجاد می‌کنه و حس‌گر فوق‌عریض همون‌طور که انتظار می‌ره عملکرد خوبی داره.

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی به راحتی می‌تونه یک روز کامل رو با فرکانس 120 هرتز و استفاده زیاد دوام بیاره. علاوه بر این، مجهز به چیپست Qualcomm Snapdragon هست که با پردازنده گرافیکی Adreno 642L و رم 8 گیگابایتی محیطی بسیار پایدار رو برای فعالیت‌هاتون ایجاد می‌کنه. بنابراین، اگه به دنبال بهترین گوشی میان‌رده‌ای سامسونگ هستید که بتونه توی همه موارد راضیتون کنه، قطعاً خرید این گوشی توصیه می‌شه.

بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ از نظر دوربین

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین بالای 20 میلیون

Samsung Galaxy S23 Ultra

سال 2022 سالی تکاملی برای گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ بود، چون این برند گوشی‌های سری S و Note رو توی یک گوشی هوشمند با نام گلکسی اس 22 اولترا همراه کرد. این سری گوشی‌ سامسونگ دارای صفحه نمایش بزرگ AMOLED، پشتیبانی از S-Pen و مشخصات برتر هستن. اما سامسونگ پرچمدار سابق خودش رو با Galaxy S23 Ultra به عنوان پرچمدار 2023 دنبال کرده و ما قراره اینجا در موردش صحبت کنیم. راستی، اگر دوست دارین با بهترین گوشی‌های روز آشنا بشین، خوندن مقاله بهترین گوشی های 2023 مجله لیپک رو فراموش نکنین.

گلکسی اِس 23 اولترا عملاً تعریفی از ویژگی‌های منحصر به فرده. ویژگی اصلی که سامسونگ تحت عنوان Ultra تبلیغ می‌کنه، سیستم دوربین پیشرفته اونه به طوری که دوربین اصلی این گوشی 200 مگاپیکسله. دوربین اصلی این گوشی سنسور جدید HP2 رو داره و می‌تونه از همه سطحش برای فوکوس استفاده کنه، که برای سوژه‌های متحرک بسیار مفیده. علاوه بر این، با یک لنز تله فوتو پریسکوپ 10 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی و در نهایت یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شه.

در عمل، دوربین S23 Ultra فوق‌العاده هستش و عملکرد عالی رو با نرم‌افزارهای بصری ترکیب می‌کنه، به این معنی که حتی آماتورترین عکاسان هم می‌تونن تصاویری با کیفیت ثبت کنن. علاوه بر این، گلکسی اس 23 اولترا یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در جلو با کیفیت اپتیک بسیار بالا داره. این دوربین همچنین از ویدیوهای Ultra HD با حداکثر 60 فریم در ثانیه، از جمله HDR10+ و فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کنه.

خب وقتش رسیده تا یک کمی هم از ویژگی‌های دیگه این گوشی پرچمدار صحبت کنیم. با توجه به سابقه سامسونگ در ارائه نمایشگرهای عالی توی گوشی‌های هوشمندش، جای تعجب نیست که عملکرد تصویر در S23 Ultra بسیار عالیه. این گوشی یک صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED با وضوح  3080×1440 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی داره. فیلم‌ها توی این نمایشگر گسترده، رنگ‌های پر جنب و جوش و شفافی دارن که چشم‌هاتون احساس راحتی می‌کنه. لازم به ذکره که تراشه جدید انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 که برای گلکسی ساخته شده عمل‌کرد گرافیکی سریعی رو ارائه می‌ده و ویژگی‌های این گوشی رو کامل می‌کنه.

بهترین دوربین گوشی سامسونگ

Samsung Galaxy Z flip4

گلکسی زد فیلیپ 4، به دلیل عملکرد خوب و دقیقی که موقع عکاسی داخل و یا خارج از خونه داره، انتخاب خوبی برای دوست‌داران عکاسیه. این گوشی دارای یک دوربین دوگانه در پشت خود و یک دوربین سلفی تکی روی صفحه نمایش تاشو هستش. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض در خارج و یک دوربین 10 مگاپیکسلی در داخل، مجموعه دوربین‌های این گوشی رو تشکیل می‌دن. دوربین اصلی گلکسی Z Flip4 از سنسور 12 مگاپیکسلی S5K2LD سامسونگ در پشت لنز 24 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کنه. این سنسور اندازه پیکسل رو از 1.4 به 1.8 میکرون افزایش می‌ده. Flip 4 با قدرت Snapdragon 8+ Gen 1 از قدرتمندترین گوشی‌های تاشو در بازاره که با عملکرد گرافیکی عالی ویژگی‌های منحصر به فردی رو ارائه می‌ده.

Galaxy Z Flip4 قابلیت فیلم‌برداری با همه دوربین‌های خودش رو داره. دوربین اصلی تا 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم می‌گیره و 1080 پیکسل توی دو سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه وجود داره. دوربین‌های فوق‌عریض و سلفی حداکثر با رزولوشن 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه هستن. علاوه بر این، تثبیت‌کننده اپتیکال توی دوربین اصلی وجود داره در حالی که تثبیت‌کننده الکترونیکی رو می‌شه برای هر سه دوربین فعال/غیرفعال کرد که اگر فعال باشه، کار فوق‌العاده‌ای در تثبیت فیلم با کاهش جزئی در وضوح انجام می‌ده. توی تست‌های ویدئوهای گرفته شده توسط این گوشی، کلیپ 4K که با دوربین اصلی گرفته‌ شده، عالی گزارش شده. علاوه بر این، جزئیات بسیار زیاد، رنگ‌های واقعی و کنتراست عالی از ویژگی‌های دیگه ویدئوهای این گوشی هستن.

Samsung Galaxy Z fold4

خب رسیدیم به یکی دیگه از بهترین گوشی‌های سامسونگ. Samsung Galaxy Z Fold 4 از محبوب‌ترین گوشی‌های تاشو به سبک کتاب موجود در بازاره. این گوشی با یک دوربین درجه یک پرچم‌دار و یک تجربه نرم‌افزاری پیشرفته، خودش رو به عنوان نوآورانه‌ترین گوشی هوشمند موجود در جهان معرفی کرده. این گوشی یک صفحه نمایش AMOLED بزرگ 7.6 اینچی با فناوری اختصاصی Ultra Thin Glass داره. رزولوشن بسیار زیاد با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و همچنین حداکثر روشنایی 1200 نیت از ویژگی‌های نمایشگر این گوشیه.

یکی از بهترین به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری Galaxy Z Fold 4، چیزیه که احتمالاً فقط با نگاه کردن به گوشی متوجهش نمی‌شین. این گوشی سه دوربین پشتی داره که دو دوربینش از گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس گرفته شده‌، به‌ویژه دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو اپتیکال 10 مگاپیکسلی 3x. یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی هم کنارشونه که مشابه سنسور Galaxy Z Fold 3 هستش. یک نکته قابل توجه اینه که عکاسی تله‌فوتو 3 برابری یکی از الزامات اولیه برای پشتیبانی از Expert RAW هستش. گلکسی زد فولد 4 مثل نسل قبلی خودش از Expert RAW برای کنترل‌ دوربین و ایجاد فایل‌های RAW پشتیبانی می‌کنه.

دوربین 50 مگاپیکسلی Galaxy Z Fold 4 تقریباً توی هر موقعیتی عملکرد خوبی داره. توی نور روز، دوربین اصلی Samsung Galaxy Z Fold4 تصاویر دل‌پذیری رو ثبت می‌کنه. رنگ‌ها بیش از حد هم مرز هستن و هیچ مشکلی توی تعادل رنگ‌ها وجود نداره. علاوه بر این کنتراست بالا به ظاهر عکس‌ها بسیار کمک می‌کنه. راستی، این گوشی یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی هم داره که رنگ‌های خوب و جزئیات مناسبی رو توی عکس‌ها نشون می‌ده. لازمه این نکته رو هم بگیم که این گوشی توانایی گرفتن عکس‌های سلفی با زاویه فوق‌عریض هم داره، یعنی با منظره‌یاب. این ویژگی به شما این امکان رو می‌ده تا عکس‌هایی با افراد بیشتر ثبت کنید، اگرچه عدم فوکوس خودکار دوربین فوق عریض، کاربردش رو برای پرسپکتیوهای کلوزآپ محدود می‌کنه.

اگر به گوشی‌های تاشو علاقه‌مند هستین و دوست دارین گوشی تاشو با صفحه نمایش بزرگ و دوربین عالی داشته باشین، پس یادتون نره که این گوشی می‌تونه توی لیست انتخاب شما قرار بگیره.

بهترین گوشی تاشو سامسونگ از نظر دوربین

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی شیائومی از نظر عکاسی


کلام آخر

ما توی این مقاله سعی کردیم بهترین دوربین گوشی‌های سامسونگ توی رده‌های قیمتی متفاوت رو بهتون معرفی کنیم تا راحت‌تر بتونین انتخاب کنین. بدون تردید توی این مقاله بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین، گلکسی اِس 23 اولترا هستش که از پرچمدارای این برنده اما در مورد بهترین گوشی میان‌رده از نظر دوربین هنوز جای بحث وجود داره چرا که تنوع گوشی توی این رده بسیار زیاده. امیدواریم که این مقاله براتون کمک کننده و مفید بوده باشه.

راستی، به نظر شما بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ از نظر دوربین کدومه؟ شما تجربه استفاده از کدوم مدل رو دارین؟ ما خوشحال می‌شیم که دیدگاه و تجربه خودتون رو با ما به اشتراک بذارین. مطمئن باشین که این لیست و مقاله هم به طور منظم آپدیت خواهد شد.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024