بهترین گوشی‌های میان‌ رده سامسونگ در سال 2023

سامسونگ به عنوان یکی از رهبران بازار گوشی‌های هوشمند، می‌دونه چطور گوشی‌هایی بسازه که کاربران رو خوشحال و راضی کنه. محصولات سامسونگ در چهار سری A، Z، S و M عرضه می‌شن. سری Z و S پرچمداران این برند هستن که همیشه در کنار عملکرد بی عیب و نقص و دوربین عالی ویژگی‌هایی دارن که توسط رقبای خود قابل تکرار نیستن. سری M گوشی‌های پایین رده سامسونگ رو شامل می‌شه و سری A شامل میان‌رده‌های این برند هستن که برخی از بهترین ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار رو هم دارن. در این مقاله به معرفی بهترین گوشی میان رده سامسونگ می‌پردازیم.

نکته: برای آشنایی بیشتر با بهترین گوشی های سامسونگ، مقاله بهترین گوشی های سامسونگ 2023 رو مطالعه کنید.

لیست بهترین گوشی ‌های میان رده سامسونگ

سری Samsung Galaxy A مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های میان رده سامسونگه که به عنوان بخشی از خط تولید گلکسی تولید می‌شه. مدل اول این سری گلکسی آلفا بود که در 31 اکتبر 2014 عرضه شد. بعد از اون با تنوعی که در این محصولات رخ داد خیلی زود محصولات این سری تونست در کشور‌های زیادی عرضه بشه که کشور ما رو هم شامل می‌شه. در واقع مهم‌ترین تفاوت 4 سری سامسونگ قیمته. سری گلکسی A نسبت به پرچم‌داران ارزون‌تره؛ بنابراین با مشخصات، پردازنده‌ها و دوربین‌های میان‌رده عرضه می‌شه. اگه بودجه‌تون کمه، می‌تونین با خیال راحت به سراغ سری Galaxy A برین. در زیر تعدادی از گوشی‌های این سری رو معرفی کردیم که هر کدوم از اون‌ها می‌تونه بهترین گوشی میان رده سامسونگ برای شما باشه.

Samsung Galaxy A73 5G؛ در صدر بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ

Samsung Galaxy A73 5G؛ در صدر بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ

برای علاقه مندان به گوشی‌های با مشخصات و امکانات متنوع، شاید گلکسی A73 5G  تفاوت چندانی با برادر کوچک‌تر خود، یعنی گلکسی A53 5G و همچنین A72 و نسخه 5G اون نداره. در مقایسه با گلکسی A53 5G، برادر بزرگ‌تر به وضوح از فناوری نمایشگر بزرگ‌تر و بهتر همراه با چیپست اسنپدراگون 5G به جای استفاده از اگزینوس 1280 داخلی سامسونگ برخورداره. طراحی گلکسی A73 5G هیچ تفاوتی با A72  نداره و تشخیص این دو تا گوشی از هم کار دشواریه. گلکسی A73 5G همون اندازه صفحه نمایش گلکسی A72 سال گذشته رو داره؛ اما این به این معنی نیست که هیچ ارتقا و پیشرفتی وجود نداره. اول از همه، گلکسی A73 5G دارای صفحه نمایش 120 هرتزی Super AMOLED Plus  بهتر و سریع‌تره. شاید تفاوت‌های بین دو نوع این نمایشگرها سامسونگ از دیدگاه مصرف‌کننده خیلی زیاد نباشه، تنها چیزی که می‌تونیم بگیم اینه که صفحه نمایش Super AMOLED Plus این گوشی یک لذت بصری واقعی برای کاربر داره. برای آشنایی بیشتر با گوشی های سری A سامسونگ، مقاله بهترین گوشی های سری A سامسونگ رو مطالعه کنید.

اگه از اون دسته کاربرانی هستین که نمی‌خواین صفحه‌نمایش خیلی رنگارنگ به نظر برسه، می‌تونین به راحتی اون رو از Vivid به Natural در تنظیمات تغییر بدین. در مورد عملکرد صوتی، بلندگوها به اندازه کافی بلند هستن و میزان باس و تریبل مناسب دارن. روی کاغذ، گلکسی A73 5G به چیپست اسنپدراگون 778  5G  مجهز شده. نوع خاصی که ما بررسی کردیم، 6 گیگابایت حافظه با 128 گیگابایت حافظه داخلی داره. مدل‌های دیگه رو می‌تونین با گزینه‌های 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه یا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه پیدا کنین. خلاصه این‌که گلکسی A73 5G تونسته اکثر وظایف و بازی‌ها رو به خوبی و بدون مشکلی انجام بده و تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ بشه.

نکته: برای دیدن قیمت گوشی سامسونگ و خرید از برند سامسونگ، کلیک کنید.

Samsung Galaxy A53 5G؛ گوشی میان رده سامسونگ با دوربین مناسب

Samsung Galaxy A53 5G؛ گوشی میان رده سامسونگ با دوربین مناسب

گلکسی A53 در 17 مارس معرفی شد و در حال حاضر به دلایل زیادی بهترین گوشی میان رده سامسونگ و جانشینی قابل اعتماد برای گلکسی A52 هست: عملکرد پایدار، باتری بزرگ و در نتیجه عمر باتری بهتر، در کنار نرخ تازه سازی (Refresh Rate) صفحه نمایش بالاتر و طراحی تغییر یافته نسبت به مدل قبلی خود. صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED، با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، گوشی فوق‌العاده‌ای برای کاربرانیه که از رسانه‌های مختلف مثل YouTube زیاد استفاده می‌کنن. این نمایشگر کنتراست بهتری نسبت به LCD‌های رایج در گوشی‌های این محدوده قیمتی ارائه می‌کنه. نرخ نوسازی بالای اون باعث میشه که بین منو‌ها به راحتی جابجا بشین و پیمایش روان‌تری داشته باشین.


برای آشنایی بهتر با گوشی های سامسونگ از نظر دوربین، مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

معرفی بهترین گوشی های سامسونگ برای عکاسی


به گفته سامسونگ، این گوشی همراه با Exynos 1280 خود سامسونگ که بر روی فرآیند 5 نانومتری ساخته شده، در مقایسه با نسل قبلی خود، عملکرد بهتری برای GPU و APU داره. این پردازنده کار‌های روزانه و عادی را به صورت عالی انجام می‌ده. باتری یک روز کامل دوام داره، اما گلکسی A53 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنه. علاوه بر این، با وجود هوش مصنوعی به کار رفته در این گوشی، علی رغم اینکه گوشی دارای سیستم دوربین مشابه A52 هست، کیفیت عکس بهتره. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی این گوشی با لرزش‌گیر اپتیکال برای کمک به گرفتن عکس‌های واضح‌تر در شرایط نوری ضعیف، یک سر و گردن بالاتر از دوربین‌های گوش‌های موجود در این رده قیمتی هست. به طور کلی، اگه بودجه کمی دارین، A53 بهترین گوشی‌ میان رده سامسونگ برای شماست.

Samsung Galaxy A52 5G؛ یک گوشی میان رده با باتری بادوام

Samsung Galaxy A52 5G؛ یک گوشی میان رده با باتری بادوام

اگه یک گوشی ارزان قیمت با چند قابلیت پیشرفته می‌خواین، Samsung Galaxy A52 5G یکی از بهترین گوشی های میان رده سری A سامسونگه. این گوشی شامل یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی Super AMOLED هست که زیبا به نظر می‌رسه و نرخ تازه سازی 120 هرتز که امکان اسکرول نرم و روان رو فراهم می‌کنه. برای عکاسی در این محدوده قیمتی، این گوشی بهترین هست. این دوربین با تنظیمات پیش‌فرض عکس‌های باورنکردنی از افراد و مناظر می‌گیره و دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی عکس‌های سلفی بسیار واضح ثبت می‌کنه.از نظر عملکرد، نسبت به پیشینیان پرچم‌دار خودش فاصله داره و طراحی هم بزرگ‌تر هست. در نهایت، برای افرادی با بودجه کم که خواهان صفحه نمایش بزرگ، دوربین عالی و باتری بادوام هستند، گزینه ایده آلی خواهد بود.

Samsung Galaxy A32 5G؛ بهترین گوشی میان رده سامسونگ با قیمت مناسب

Samsung Galaxy A32 5G؛ بهترین گوشی میان رده سامسونگ با قیمت مناسب

گلکسی A32 5G، یک گوشی هوشمند میان رده با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G، دارای ویژگی‌های زیادیه که مشتریان تلفن‌های گلکسی اون رو قطعا دوست دارن، اما برخی از امکانات برای پایین نگه داشتن قیمت قربانی شدن. A32 به خاطر صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی آن به سختی با یک دست نگه داشته می‌شه. با این حال، دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتیه که مدت زمان زیادی، حدود 12 ساعت، دوام میاره. گلکسی A32 نسبت به بسیاری از گزینه‌های ارزان‌قیمت دیگه دوام بیشتری خواهد داشت و سامسونگ سه سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال پشتیبانی امنیتی ارائه می‌کنه. این گوشی از ناچ قطره‌ای برخوردار است.


بیشتر بخوانید:

فناوری ناچ چیست؟

بهترین گوشی سامسونگ با قیمت کمتر از 10 میلیون

بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون


این نمایشگر از پنل 6.5 اینچی TFT LCD استفاده می‌کنه که در واقع بزرگ‌ترین نقطه ضعف اون محسوب می‌شه؛ چون بسیاری از رقبای اون از پنل پیشرفته امولد بهره می‌برن. این دستگاه در چهار پیکربندی ارائه می‌شه که با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه قابل ارتقا شروع می‌شه. یک نسخه با مشخصات 8 گیگابایت رم وجود داره، اما نسخه‌های رایج‌تر موجود به‌عنوان استاندارد از 4 یا 6 گیگابایت رم استفاده می‌کنن. گلکسی A32 از لحاظ عملکرد هم از رقبای خودش عقب افتاده. این گوشی از پردازنده 12 نانومتری هلیو G80 مدیاتک برای 4G و برای نسخه 5G  تراشه‌ی 7 نانومتری Dimensity 720  مدیاتک استفاده می‌کنه که نسبت به تراشه‌های اسنپدراگون عملکرد ضعبف‌تری دارن.

Samsung Galaxy A21s؛ بهترین گوشی میان رده سامسونگ برای کارهای روزمره

Samsung Galaxy A21s؛ بهترین گوشی میان رده سامسونگ برای کارهای روزمره

گلکسی A21s دارای یک صفحه نمایش نه چندان خاص PLS با رزولوشن پایین 720 هست، اما با اندازه 6.5 اینچی بزرگ محسوب می‌شه. سامسونگ گلکسی A21S یک دستگاه با بدنه پلاستیکیه، اما همچنان دارای ویژگی‌های بارز طراحی سامسونگه و سبک ماژول دوربین در گوشه سمت چپ پشت تا طراحی بدون بریدگی نمایشگر بسیار جذابه. یک سوکت هدفون 3.5 میلی متری وجود داره که گزینه مطلوبی برای کسانیه که از هدفون بی‌سیم استفاده نمی‌کنن. این سوکت در کنار USB-C برای شارژ قرار می‌گیره و یک بلندگو هم در پایین گوشی قرار داره.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی سامسونگ ارزان قیمت


سامسونگ گلکسی A21S یک دستگاه مقرون به صرفه بوده که تراشه  Exynos 850 قدرتش رو تامین می‌کنه و عملکردی میان رده ارائه می‌ده. با وجود اینکه در انجام کارهای روزمره مانند مرور وب و رسانه‌های اجتماعی خوب عمل می‌کنه، هنگام استفاده‌های سنگین یا بازی‌های با گرافیک بالا لگ خواهد داشت.

Samsung Galaxy A13 5G

Samsung Galaxy A13 5G

در حالی که رقبای چینی گوشی‌های متنوعی در محدوده قیمتی گوشی A13 عرضه می‌کنن، برای کسانی که به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه با برند سامسونگ هستن، بهتر از Galaxy A13 پیدا نمی‌شه. رابط کاربری One UI از همان طراحی شیک بقیه سری A فعلی برخوردار بوده و به عنوان یک تجربه کاربری، گزینه‌هایی برای سفارشی‌سازی و همچنین چند ویژگی منحصربه‌فرد ارائه می‌ده که نمی‌تونین در دستگاه‌های مقرون به صرفه رقیب پیدا کنین.  این گوشی مقرون به صرفه سامسونگ برای کاربرانیه که استفاده روزمره از تلفن همراه دارن. با این حال، امکانات زیادی برای ارائه داره، از جمله باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی که تا دو روز دوام میاره، عملکردی که برای کارهای روزمره بسیار مناسبه، و دوربینی که تا زمانی که نور کافی در دسترس باشه، به طور عالی عمل می‌کنه.

نکته: برای آشنایی بیشتر با گوشی های 2023 مقاله بهترین گوشی های 2023 رو مطالعه کنید.

کدام گوشی میان‌رده سامسونگ بهترین عملکرد را دارد؟

از لحاظ عملکرد گوشی A73 از تراشه اسنپدراگون به جای اگزینوس 1280 استفاده می‌کنه که می‌تونه عملکرد این گوشی رو نسبت به A53 ارتقا بده. اسنپدراگون 778 استفاده شده در این گوشی پردازنده جدیدی نیست اما اکثر کارهایی که یک کاربر با گوشی انجام می‌ده رو به خوبی عملی می‌کنه. بازی‌های مختلف رو به خوبی می‌تونه اجرا کنه و بدون لگ تجربه خوبی رو برای شما رقم بزنه. نکته منفی این گوشی می‌تونه داغ شدن اون در اثر فعالیت سنگین باشه که منجر به خالی شدن سریع‌تر شارژ می‌شه.

بهترین گوشی میان رده سامسونگ از نظر دوربین

شاید بتوان بهترین گوشی میان رده سامسونگ رو A73 دونست اما گلکسی A53 بهترین دوربین رو ارائه می‌ده. این دوربین دارای پنج دوربین از جمله دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با قابلیت OIS ISJ که به شما امکان می‌ده حتی در نور کم عکس‌های واضح، شفاف و فیلم‌های روان بگیرین. دوربین 12 مگاپیکسلی Ultra Wide، عملکرد خیلی خوبی داره. دوربین عمق 5 مگاپیکسلی و بوکه به شما این امکان رو می‌ده که پس‌زمینه رو محو کنین و جزئیات ریز هر چهره را فوکوس کنین. با هوش مصنوعی A53 می‌تونین هر عکسی رو بازسازی کنین و نتیجه نهایی رو طبق چیزی که خودتون دوست دارین درست کنین.

بهترین گوشی میان رده سامسونگ برای بازی

رقابت برای انتخاب بهترین گوشی میان رده سامسونگ برای گیم بین A73 و A53 خیلی نزدیکه، اما از نظر ما بهترین گوشی برای این کار A53  هست. این میان رده کوچک به طرز شگفت‌آوری سبکه و با صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED  و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز تصاویر بازی رو روان نشون می‌ده. تراشه اگزینوس 1280 با 6 گیگابایت رم به اضافه 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی رو در این گوشی‌ پیدا خواهید کرد. سامسونگ به شما اجازه می‌ده تا حداکثر 6 گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی خودتون رو به عنوان رم مجازی هم اختصاص بدین، که برای انجام چندوظیفه‌ای یا بازی عالیه.

حالا که صحبت از بازی شد، تراشه در اینجا با استفاده از فرآیند 5 نانومتری ساخته شده؛ چیزی که سامسونگ تا چند سال پیش برای گوشی‌های پرچمدار سری S خودش در نظر گرفته بود. بنابراین می‌تونین انتظار کارایی و عملکرد عالی ازش داشته باشین. این پردازنده قادر به انجام چند کار و اجرای جدیدترین و سخت‌ترین بازی‌های اندرویدیه. اگرچه ممکنه هنگام اجرای بازی‌هایی مانند Genshin Impact مقداری کاهش نرخ فریم رو مشاهده کنین. A53 5G  همچنین دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مانند S22 Ultra با شارژ سریع 25 واتیه که به شما امکان می‌ده برای مدت زیادی بازی کنین.

کلام آخر: کدام گوشی برای شما مناسب‌تر است؟

قطعا اگر از لحاظ بودجه محدودیتی نداشته باشین، گوشی های سری S و Z بهترین تجربه کاربری رو برای شما رقم می‌زنن. اما اگه به دنبال تجربه‌ای نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار هستین اما بودجه کافی ندارین، بهترین گزینه برای شما انتخاب بهترین گوشی میان رده سامسونگ در بین محصولات سری A هست. تمام محصولات مربوط به این سری قیمت مناسبی دارن و ارزش خرید بالایی برای شما خواهند داشت. اگر بودجه شما به گوشی‌هایی نظیر A53 و A73 در این سری می‌رسه قطعا بهترین گزینه رو دریافت خواهید کرد. درصورتی که به دنبال گوشی ارزان‌تری هستین گلکسی A32 5G، می‌تونه برای شما ایده‌آل باشه. در پایان منتظر خواندن تجربیات شما در بخش نظرات این مقاله از مجله لیپک هستیم.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024