آخرین، جدیدترین و بهترین مدل گوشی سامسونگ سری S (قیمت + فیلم)

سلطه سامسونگ بر بازار گوشی‌های اندرویدی همیشه تیتر اخبار است؛ اخبار جدیدترین گوشی‌های پرچمدار آن مخصوصاً سری S سامسونگ! گرچه سری جذاب Z سامسونگ در ابتدای راه است اما همچنان پیگیری آخرین مدل گوشی سامسونگ سری S می‌تواند به‌عنوان رقیب اصلی گوشی‌های آیفون، رقابت این دو برند را مراحل جذاب‌تری بکشاند. در این مطلب از مجله تکنولوژی لیپک می‌خواهیم ضمن معرفی جدیدترین گوشی سامسونگ سری S یعنی S24، تاریخچه مختصری از تمام گوشی‌های این سری معرفی کرده و سپس، قیمت بهترین گوشی سامسونگ سری S و ویژگی‌های آن را با شما در میان بگذاریم. پس حتماً تا انتهای این مقاله جذاب، همراه ما باشید.

مروری بر تاریخچه سری S سامسونگ

سری Galaxy S سامسونگ، چیزی بیشتر از یک گوشی هوشمند اندرویدی است؛ برگ برنده سامسونگ در بازار گوشی هوشمند و به نوعی، مشخص‌کننده روند تکاملی گوشی‌های اندرویدی می‌باشد. نسل اول گلکسی S سامسونگ در سال 2010 به بازار عرضه شد و در آن زمان قدرتمندترین گوشی موجود در بازار بود و توانست 25 میلیون فروش را در سراسر جهان رکورد بزند؛ اما در سال 2020، با تغییر نام‌گذاری پرچمدار خود، آخرین نسل فوق‌العاده سری S را با ویژگی‌هایی جدید به اوج می‌رساند تا آنکه درنهایت، جدیدترین گوشی خود را با نام S24 در سال 2024 معرفی می‌کند.

سری گلکسی اس، مجموعه گوشی‌های هوشمند قدرتمند سامسونگ با نمایشگرهای پویا، پردازنده‌های فوق‌العاده سریع و دوربین‌های پیشرفته است و هر کدام از اعضای این سری، در نوع و نسل خود چشمگیر بوده است. سری S که درست در خط مقدم فناوری گوشی‌های نوآورانه قرار دارد، جایگاه خود را در صدر پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند تثبیت کرده است.

در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای تاریخچه انواع گوشی‌های سری اس سامسونگ را مشاهده کنید.

سال عرضه

مدل گوشی

نسخه اولیه اندروید

نکته جالب

2024

Galaxy S24 Ultra | S24+ | S24

 Android 14 عرضه با جدیدترین نسخه One UI 6.1 و با شعار Galaxy AI is here (هوش مصنوعی گلکسی اینجاست) 

2023

Galaxy S23 Ultra | S23+ | S23

 Android 13

گوریلا گلس Victus 2

2022

Galaxy S22 Ultra | Galaxy S22 | S22+ | Galaxy S21 FE 5G

Android 12

تغییر در پوشش پشت و جلو

2021

Galaxy S21 | S21+ | S21 Ultra

Android 11

تنوع رنگی بالا

2020

Galaxy S20 | S20+ | S20 Ultra

Galaxy S20 FE 5G

Android 10

گران‌ترین سری S با قیمت اولیه 1399 دلار

2019

Galaxy S10

Android 9 Pie

نقص در حسگرهای اولتراسونیک و ایجاد حفره امنیتی

رکورد بیشترین حافظه 1 ترابایتی

2018

Galaxy S9

Android 8.0 Oreo

عرضه One UI

2017

Galaxy S8

 Android 7.0 Nougat

اولین گوشی با بلوتوث 5

معرفی دستیار هوشمند Bixby سامسونگ

2016

Galaxy S7

Android 6.0.1 Marshmallow

عرضه هم‌زمان با المپیک 2016 با حلقه‌های رنگی مرتبط با نماد المپیک

2015

Galaxy S6

Android 5.0.2 Lollipop

حذف microSD و عدم کسب گواهی IP67 

2014

Galaxy S5

Android 4.4.2 KitKat

اولین گوشی با سنسور اثر انگشت

مشکل فنی در دوربین و عودت توسط خریداران

2013

Galaxy S4

Android 4.2.2 Jelly Bean

فروش کل 80 میلیون گوشی و رکورددار بیشترین فروش گوشی اندرویدی

2012

Galaxy S3

Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich

10 میلیون فروش در 55 روز اول

2011

Galaxy S2

Android 2.3 Gingerbread

سه میلیون فروش در اولین 55 روز عرضه و غلبه سامسونگ بر اپل

2010

Galaxy S

Android 2.1 Eclair

نام‌های دیگر:
Galaxy Proclaim, Galaxy S Showcase, Galaxy Vibrant 4G, Galaxy S Captivate, and, most confusingly, Stratosphere

در فیلم زیر می‌توانید خانواده سری S سامسونگ – از اولین تا آخرین گوشی آن – را مشاهده و مقایسه کنید (منبع ویدیو در یوتیوب).

 

مقایسه سری S سامسونگ با سری Z و A

قبل از آنکه در مورد ویژگی‌ها و قیمت جدیدترین و بهترین گوشی سامسونگ سری S صحبت کنیم، خالی از لطف نیست که این سری سامسونگ را با سری‌های A و Z که جز پرفروش‌های این برند هستند مقایسه کنیم.

بزرگترین تفاوت بین سری A و S سامسونگ در دوربین و سرعت آنها است. سری اس برای سنگین‌ترین کارها مناسب و بهینه هستند و با دوربین آنها می‌توان باکیفیت‌ترین تصاویر را ثبت کرد. همچنین سری Z سامسونگ که از نسل گوشی‌های تاشو هستند هم در بازار گوشی‌های خلاق و پرکاربرد، تفاوت و مزیت اصلی خود را روی این قابلیت بنا نهاده است.

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات کامل‌تری از مقایسه این سری گوشی سامسونگ مشاهده کنید (همچنین می‌توانید مقاله تاریخچه سری نوت را بخوانید تا بتوانید آن را با سری S سامسونگ مقایسه کنید).

  سری S سری A سری Z
معرفی کلی گوشی‌های هوشمند فوق پیشرفته گوشی‌های میان رده و اقتصادی نسل تاشوی پیشرفته
طراحی طراحی لاکچری با گلس پشت و حاشیه‌های نازک قاب پشت پلاستیکی تاشو
سرعت مناسب برای انواع کاربری سنگین و حرفه ای برای کاربری معمول قدرتمند و مناسب برای چندکاری (مولتی‌تسکینگ)
دوربین فوق کیفیت و گسترده وسیع زوم دوربین متوسط کیفیت بالا و گستره محدود
باتری شارژ وایرلس و فست‌شارژ باتری بزرگ، سرعت کمتر شارژ باتری کوچک با شارژ وایرلس

 

آخرین مدل گوشی سامسونگ سری S چیست؟

سری خیره‌کننده گلکسی اس 24 جدیدترین نسخه گوشی هوشمند سری گلکسی اس سامسونگ است. سه گوشی فوق‌العاده موجود در سری S24، آن را به قدرتمندترین و بادوام‌ترین نسل گوشی‌های هوشمند سری S گلکسی و حتی گوشی‌های اندرویدی تبدیل کرده است. هر مدل از هوش مصنوعی گلکسی اس 24 از نمایشگرهای پویا و بسیار روشن، پردازنده‌های عالی و دوربین‌های خلاقانه بهره می‌برد. سری S24 با برخورداری از آخرین پیشرفت‌های فناوری امروز و با قابلیت اتصال 5G، حضور خود را در بازار گوشی‌های هوشمند تا سال‌های آینده تضمین کرده است. اعضای آخرین گوشی سری S گلکسی سامسونگ، به ترتیب جدیدترین به شرح زیر می‌باشد:

  • Galaxy S24 Ultra
  •  +Galaxy S24
  •  Galaxy S24

بهترین گوشی سامسونگ سری S: گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra

از بین این سه مدل، Samsung Galaxy S24 Ultra بهترین گوشی هوشمند سری Galaxy S است؛ این گوشی شما را به آخرین تکنولوژی Galaxy AI (هوش مصنوعی گلکسی) مجهز می‌کند، بنابراین هر آنچه را که برای استفاده در طول روز نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

یک صفحه‌نمایش 6.8 اینچی QHD+ Dynamic AMOLED 2x خیره‌کننده با فناوری هوشمند تقویت‌کننده بینایی تطبیقی و نرخ تازه‌سازی بهینه 120 هرتز، امکان مشاهده‌ای فراتر از تجربه عادی را به وجود می‌آورد. با حداکثر روشنایی 2600 نیت، S24 Ultra روشن‌ترین نمایشگر را در گوشی‌های سری گلکسی دارد و تضمین می‌کند هر چیزی که می‌بینید واضح و شفاف به نظر برسد؛ حتی زمانی که در فضای باز و زیر نور خورشید هستید. همچنین با اضافه شدن آخرین پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 می‌توانید در هر لحظه از داشتن یک گوشی هوشمند همه‌فن‌حریف لذت ببرید.

اگر به عکاسی مخصوصاً در شب علاقه دارید؟ S24 اولترا با جدیدترین دوربین مجهز به هوش مصنوعی و راه‌اندازی دوربین چهارلنزی، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. S24 Ultra به کمک یک دوربین پشتی 200 مگاپیکسلی با وضوح فوق‌العاده بالا، 12 مگاپیکسل فوق‌عریض، تله فوتو 10 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2x ،3x ،5x و 10x مرزهای عکاسی با گوشی‌های هوشمند را جابجا می‌کند. زوم فضایی 100 برابری مجهز به هوش مصنوعی، اطلاعات را به صورت هوشمند پردازش می‌کند تا تصاویر روشن‌تری را حتی از دورترین فاصله‌ها ثبت کند. آخرین نسخه Nightography، رنگ‌ها را تقویت و جزئیات را واضح می‌کند و در دوربین سلفی جلوی 12 مگاپیکسلی Dual Pixel هم تعبیه شده است.

وقتی صحبت از ویرایش عکس و ویدیو به میان می‌آید، AI Photo Assist با S Pen خود، راه‌های جدید هوشمندانه‌ای برای ویرایش تصاویر در اختیار شما قرار می‌دهد و در عین‌حال، توصیه‌هایی تخصصی برای ویرایش بهتر نیز ارائه می‌دهد تا بتوانید آسان‌تر از همیشه، تصاویری ایجاد کنید که هیچ نمونه مشابهی نداشته باشد!

ویژگی‌های برتر گلکسی اس 24 اولترا به همین‌جا ختم نمی‌شود. با یک باتری هوشمند عظیم 5000 میلی‌آمپر ساعتی می‌توانید 24 ساعته از گوشی خود استفاده کنید. همچنین با قابلیت شارژ فوق‌سریع 45 واتی در گوشی‌های آخرین سری S سامسونگ، هرگز مشکل شارژ پیدا نخواهید کرد. پس اگر به دنبال گوشی از نسل آینده با ویژگی‌های هوش مصنوعی، دوربین‌های خیره‌کننده، عمر باتری طولانی و قوی‌ترین تراشه هستید، بهتر از Galaxy S24 Ultra پیدا نخواهید کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های جدیدترین سری S24 سامسونگ در زیر ارائه شده است:

  • صفحه‌نمایش 6.8 اینچی QHD+ Dynamic AMOLED 2X با تقویت‌کننده بینایی تطبیقی، 2600 نیت
  • قلم S یکپارچه
  • مجهز به هوش مصنوعی گلکسی
  • دوربین‌ها: 200 مگاپیکسل عریض، 12 مگاپیکسل فوق‌عریض، 10 مگاپیکسل تله‌فوتو، 50 مگاپیکسل تله‌فوتو، 12 مگاپیکسل سلفی (جلو)
  • فضای ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • پوشش گلس Corning® Gorilla® Glass Victus® 2
  • قاب تیتانیومی
  • درجه‌بندی مقاومت در برابر آب: IP68

شاید علاقه داشته باشید:

بهترین گوشی سامسونگ


مشخصات آخرین مدل گوشی سامسونگ S: گوشی +Samsung Galaxy S24

+Galaxy S24 با صفحه‌نمایش 6.7 اینچی QHD Dynamic AMOLED 2X چشمگیر خود، گزینه‌ای عالی برای لذت بردن از مشاهده فیلم یا بازی‌های سنگین و جدید است. با فناوری تقویت‌کننده بینایی تطبیقی که در صفحه‌نمایش فوق‌العاده آن تعبیه شده است، مشکلی برای استفاده از +S24 در روز آفتابی یا در تاریکی پیش نمی‌آید.قابلیت‌های این گوشی با جدیدترین پردازنده Exynos 2400 و 12 گیگابایت رم، می‌تواند هر فریم بالایی را تجربه کنید و از گرافیک واضح آن لذت ببرید.

مانند همه مدل‌های سری S24+ ،Galaxy S24 هم از فناوری هوش مصنوعی قدرتمندی برخوردار است؛ و می‌توانید از امکانات جدیدی نظیر Circle to Search استفاده کنید. همچنین می‌توانید در تماس‌های خود از قابلیت ترجمه زنده برای شنیدن و صحبت کردن استفاده کنید و یادداشت‌برداری مکالمات را به Transcript Assist بسپارید تا هیچ گفتگویی را از دست ندهید؛ مخصوصاً اگر جلسات کاری خود را با این گوشی برگزار می‌کنید.

قابلیت‌های بی‌نظیر هوش مصنوعی جدیدترین سری S سامسونگ به همین‌جا ختم نمی‌شود. دوربین خیره‌کننده +Galaxy S24 دارای شب‌نگاری هوش مصنوعی و لنزهای باکیفیت است که برای ثبت تصاویر فوق‌العاده روشن و واضح حتی در تاریکی بهینه شده‌اند. جلوه‌هایی مانند حرکت فوق‌العاده آهسته و نوردهی طولانی، به فیلم‌هایی که با دوربین نسل جدید سری S گرفته می‌شود، جلوه‌ای حرفه‌ای می‌دهند.

در کنار بهره‌مندی از قابلیت‌های خیره‌کننده هوش مصنوعی و اتصال 5G، نگران تمام شدن شارژ گوشی هم نباشید. +Galaxy S24 دارای باتری 4900 میلی‌آمپر ساعتی ارتقایافته است و مدت‌زمانی بیشتر از کافی را برای کار با گوشی در اختیارتان قرار می‌دهد. هنگامی که زمان شارژ مجدد فرا می‌رسد، شارژ فوق سریع آن می‌تواند در کمترین زمان ممکن، گوشی شما را به سقف شارژ 100 درصد برساند.

گلکسی +S24 که با قاب آلومینیومی پیشرفته Armor و محافظ صفحه Corning® Gorilla® Glass Victus® 2، با سخت‌ترین شیشه در گوشی‌های هوشمند سامسونگ طراحی شده و فوق‌العاده بادوام و ماندگار است. همچنین ، دارای رتبه IP68 ضد آب است و در عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه آزمایش شده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های +Galaxy S24 به شرح زیر است:

  • صفحه‌نمایش 6.7 اینچی QHD+ Dynamic AMOLED 2X
  • دوربین‌ها: 50 مگاپیکسل زاویه‌باز، 12 مگاپیکسل فوق‌عریض، 10 مگاپیکسل تله‌فوتو، 12 مگاپیکسل سلفی (جلو)
  • فضای ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت
  • دارای هوش مصنوعی گلکسی
  • باتری: 4900 میلی‌آمپر ساعت
  • نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • درجه مقاومت IP68 در برابر آب
  • قاب آلومینیومی Armor پیشرفته

مشخصات آخرین مدل سامسونگ سری S: گوشی Samsung Galaxy S24

گلکسی اس 24 (اولین عضو از آخرین مدل گوشی سامسونگ سری S)، با سه دوربین پشتی فوق‌العاده متشکل از یک دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین با زاویه‌دید عریض 50 مگاپیکسلی، تجربه فیلمبرداری و عکاسی را متحول می‌کند. همچنین یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در جلو تعبیه شده است تا بتوانید بدون نیاز به ویرایش، عکس‌های آماده برای شبکه‌های اجتماعی خود بگیرید.

هوش مصنوعی این گوشی محیط اطراف شما را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و نور و زوایا را تطبیق می‌دهد و مطمئن می‌شود که همه تصاویر شما همیشه به بهترین شکل ممکن به نظر می‌رسند. به لطف تثبیت‌کننده تصویر دیجیتال، حتی ضبط ویدیو نیز روان‌تر خواهد بود. لنز تله‌فوتوی چشمگیر 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و زوم فضایی 30 برابری با هوش مصنوعی فوق‌العاده دقیق، تصاویری با نزدیکی هر چه بیشتر ثبت می‌کند. وقتی نوبت به ویرایش می‌رسد، به لطف برنامه Photo Assist این گوشی که توصیه‌هایی برای ویرایش توسط شما و امکاناتی برای ویرایش‌های خودکار مانند پاک کردن اشیاء و حذف انعکاس‌های نور را ارائه می‌کند، شما را از هرگونه اپلیکیشن ویرایش عکس بی‌نیاز خواهد کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های Galaxy S24 به شرح زیر است:

  • صفحه‌نمایش 6.2 اینچی FHD+ Dynamic AMOLED 2X
  • دوربین‌ها: 50 مگاپیکسل زاویه‌باز، 12 مگاپیکسل فوق‌عریض، 10 مگاپیکسل تله‌فوتو، 12 مگاپیکسل سلفی (جلو)
  • فضای ذخیره‌سازی: 128 گیگابایت، 256 گیگابایت
  • مجهز به هوش مصنوعی گلکسی
  • باتری: 4000 میلی‌آمپر ساعت
  • نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • درجه مقاومت IP68 در برابر آب
  • قاب آلومینیومی Armor 2.0

بهترین دوربین گوشی سامسونگ سری S برای عکاسی

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا نه تنها بهترین دوربین گوشی‌های سری S را دارد، بلکه برآیندی از کیفیت تمام سری گلکسی می‌باشد. گلکسی اس 24 اولترا با چهار دوربین عقب پیشرفته، رقیبی قدرتمند برای بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند بازار است و می‌تواند قدرت عکاسی خود را به آنها دیکته کند.

S24 Ultra با داشتن دوربین خیره‌کننده 200 مگاپیکسلی با زاویه‌دید عریض، لنز 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض، لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی در پشت، شما را برای یک عکاسی و فیلمبرداری فوق حرفه‌ای مجهز می‌کند. همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی دو پیکسلی، جلویی و دوربین سلفی نیز وجود دارد که در کیفیت آن نمی‌توان تردید کرد.

قابلیت حالت شب (Night mode) برای عکاسی در شرایط کم‌نور، آخرین نسخه زوم Nightography (عکاسی در شب) جزئیات و وضوح باورنکردنی را هنگام عکاسی تصاویر زوم شده در تاریکی ارائه می‌دهد. این قابلیت می‌تواند بین بافت‌های مختلف در محیط‌های کم‌نور تمایز قائل شود و عکس‌هایی با جزییات واقعی ثبت کند.

دوربین جلو 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار Dual Pixel، فوکوس دقیق و سریعی دارد و برای سلفی‌های واضح و روشن حتی در شرایط کم‌نور ایده‌آل است. به لطف تثبیت‌کننده تصویر دیجیتال تطبیقی و تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر، ویدیوهای شما روان‌تر از همیشه می‌شوند و از لرزش‌های آزاردهنده دوربین جلوگیری می‌کنند.

شاید علاقه داشته باشید: بهترین دوربین گوشی سامسونگ

قیمت بهترین گوشی سامسونگ سری s

از آنجایی که سری S سامسونگ، پرچم‌دار این برند محسوب می‌شود، نسبت به سایر سری‌ها قیمت بالاتری دارند. در حال حاضر قیمت خانواده S24 که جدیدترین و قطعاً بهترین سری S سامسونگ می‌باشد، در جدول زیر ارائه شده است.

مدل حافظه  قیمت جهانی (دلار امریکا) حدود قیمت (تومان)
Galaxy S24 128GB $799.99 نامشخص
256GB $859.99 55 تا 60 میلیون
512GB N/A نامشخص
Galaxy S24 Plus 256GB $999.99 65 تا 70 میلیون
512GB $1,119.99 نامشخص
Galaxy S24 Ultra 256GB $1,299.99 70 تا 75 میلیون
512GB $1,419.99 80 تا 85 میلیون
1TB $1,659.99 نامشخص

 

بهترین گوشی سامسونگ سری s با قیمت مناسب

گرچه S24 پیشتاز سری S سامسونگ است، اما سایر مدل‌های قدیمی‌تر این خانواده همچنان جز برترین‌های گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌روند. این مدل‌ها با اینکه به هوش مصنوعی گلکسی مجهز نیستند اما به خوبی می‌توانند نام پرچمداری سامسونگ را در حدود قیمتی خود به دوش بکشند. در جدول زیر می‌توانید بهترین گوشی سامسونگ سری s با قیمت مناسب را مشاهده کنید.

بازه قیمت بهترین مدل مشخصات
15 تا 20 میلیون تومان Galaxy S21 FE 5G رم 8، حافظه 256، دوربین اصلی 12
20 تا 25 میلیون تومان Galaxy S23 FE 5G رم 8، حافظه 256، دوربین اصلی 50
25 تا 35 میلیون تومان Galaxy S22 5G رم 8، حافظه 256، دوربین اصلی 50
کمتر از 50 میلیون تومان Galaxy S23 Plus رم 8، حافظه 256، دوربین اصلی 50

اگر به دنبال گوشی سامسونگ با قیمت کمتر هستید، می‌توانید مقاله بهترین گوشی سامسونگ زیر ۵ میلیون تومان را مطالعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله با جدیدترین، بهترین و آخرین گوشی سامسونگ سری S یعنی S24 آشنا شدید و حرف دیگری برای گفتن باقی نمی‌ماند؛ اما دور از انصاف است اگر در انتهای این مطلب، از خانواده S23 سامسونگ یاد نکنیم. 

گوشی S23 سامسونگ هم در سه نسخه عرضه شده که S23 Ultra بالاترین کیفیت را در این خانواده دارد. در هر زمینه‌ای که سری S24 رتبه اول سری S را از آن خود کرده است، سری S23 در جایگاه دوم قرار گرفته است. S23 اولترا از نظر صفحه‌نمایش، باتری، پردازنده و … اگر در شرایط ایده‌آل نباشد، چیزی از ایده‌آل کمتر ندارد و قطعاً یکی از بهترین گوشی‌های سری S سامسونگ و از گزینه‌های اصلی خرید گوشی سامسونگ خواهد بود.

 

منبع: samsung.com | musicmagpie.co.uk | phonearena.com

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024