بهترین گوشی آیفون 2023 از نظر دوربین

بهترین گوشی آیفون از نظر دوربین

بهترین دوربین گوشی آیفون بهتون این امکان رو می‌ده تا عکس‌های با کیفیت حرفه‌ای حتی توی نور کم بگیرین. این قابلیت زمانی فقط در دوربین‌های حرفه‌ای وجود داشت اما امروزه گوشی آیفون به عنوان یک جایگزین مناسب مورد استفاده قرار می‌گیره چرا که قابلیت حمل راحتی داره. بنابراین اگر به عکاسی با گوشی علاقه‌مندین، گوشی‌آیفون یک انتخاب عالی برای عکاسیه. اما بهترین گوشی آیفون برای عکاسی کدومه؟ پیش از خرید گوشی اپل حتما باید بدونید!

خب، مشخصه که شرکت اپل مدتیه دوربین‌های عالی رو روی گوشی‌های خودش قرار می‌ده، بنابراین با داشتن یکی از آخرین نسل آیفون‌ها همچنان می‌تونین کیفیت عکاسی عالی داشته باشین. در این صورت انتخاب بهترین گوشی آیفون از نظر دوربین سخت خواهد بود.با توجه به این موضوع،ما تصمیم گرفتیم تا توی این مقاله از مجله لیپک، بهترین آیفون‌های موجود برای عکاسی رو بهتون معرفی کنیم تا انتخاب راحتی داشته باشین. پس همراه ما باشین.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین


بهترین دوربین گوشی آیفون

بهترین گوشی آیفون از نظر دوربین

iPhone 14 pro max

خب اینجا قراره درمورد آیفون 14 پرو مکس که از بهترین گوشی‌‌های 2023 هستش صحبت کنیم. آیفون 14 پرو مکس در مجموع چهار دوربین داره که 3 دوربین در پشت و یکی در جلو به عنوان دوربین سلفی قرار داره. دوربین اصلی آیفون 14 پرو مکس بزرگترین بروزرسانی رو به خودش دیده. این دوربین از یک سنسور 48 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی با فیلتر رنگی Quad-Bayer استفاده می‌کنه که اولین مورد برای آیفون هستش. علاوه بر این با یک لنز 24 میلی‌متری f/1.78 همراهه و تثبیت کننده تغییر سنسور نسل دوم و همچنین پیکسل‌های فوکوس کامل وجود داره.

سنسور اصلی با رزولوشن بالا، با ارتقاء مقیاس به کمک هوش مصنوعی، یک مرحله زوم میانی جدید 2 برابری توی برنامه دوربین رو امکان پذیر می‌کنه .همچنین، علاوه بر حالت استاندارد 12 مگاپیکسلی RAW، عکاسی با رزولوشن 48 مگاپیکسلی RAW هم در دسترسه. دوربین این گوشی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی جدید برای دوربین فوق عریض هم داره که اندازه اون 1/2.55 اینچ با پیکسل‌های بزرگ 1.4 میکرومتره. این دوربین تصاویر واضح‌ با جزئیات بیشتری رو ارائه می‌ده و همچنین کیفیت عکس‌های ماکرو رو بهبود می‌ده. این لنز دارای فاصله کانونی معادل 14 میلی‌متر و دیافراگم f/2.2 هستش و علاوه بر این، PDAF دو پیکسلی هم در دسترسه. برای مشاهده قیمت گوشی کلیک کنید.

آیفون 14 پرو مکس، یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی 1/3.5 اینچی با لنز 77 میلی‌متری f/2.8 OIS داره که زوم اپتیکال 3 برابری رو روی دوربین اصلی ارائه می‌ده. حالا وقتش رسیده تا در مورد دوربین سلفی صحبت کنیم. دوربین سلفی هم از سنسور 1/3.6 اینچی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنه، اما با دیافراگم f/1.9 روشن‌تر روی لنز 23 میلی‌متری عرضه می‌شه. این دوربین، علاوه بر داشتن OIS، از فوکوس خودکار هم پشتیبانی می‌کنه. شما می‌دانید فناوری فوکوس خودکار چیست؟

ویدئو و کیفیت تصویر

همه دوربین‌ها در آیفون 14 پرومکس از فیلم‌برداری 4K@60fps با تثبیت‌کننده سینمایی و محدوده دینامیکی گسترده پشتیبانی می‌کنن. گرفتن Dolby Vision HDR توسط همه دوربین‌ها در همه حالتی امکان پذیره. همچنین، حالت سینمایی روی دوربین‌های اصلی، تله‌فوتو و سلفی کار کرده و از ضبط 4K HDR با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنه.

آیفون 14 پرو مکس تصاویر 12 مگاپیکسلی رو ثبت می‌کنه که نمایش دقیق رنگ، کنتراست عالی و جزئیات بدون نویز از ویژگی‌های تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشیه. اگر با رزولوشن 48 مگاپیکسل با فرمت RAW عکاسی کنین و مقیاس تصاویر رو به 12 مگاپیکسل کاهش بدین، با نتایج عالی مواجه می‌شین، به طوری که، نویز توی تصاویر یافت نمی‌شه، رنگ‌ها فوق العاده هستن و کنتراست در محدوده عالی قرار داره.

عکاسی در نور شب یکی از مشکلات همیشگی همه ماست و یکی از ویژگی‌هاییه که برای عکاسی باید مورد توجه قرار بگیره. باید بگیم که دوربین گوشی آیفون 14 پرومکس قادره تا تصاویر خوبی رو حتی توی نور کم ثبت کنه. حالت شب این گوشی در صحنه های کم نور به طور خودکار فعال می‌شه. معمولاً نوردهی 1 ثانیه برای دوربین اصلی و 2 ثانیه رو برای بقیه انتخاب می‌کنه که باعث ثبت عکس‌های با کیفیت بالا می‌شه. اگر دوست دارین که در مورد جزئیات دوربین گوشی آیفون 14 پرو مکس بیشتر بدونین، خوندن مقاله بررسی دوربین آیفون 14 پرومکس رو فراموش نکنین.

بهترین دوربین گوشی iphone

iPhone 14 Pro

آیفون 14 پرو یک گوشی هوشمند به نسبت جمع و جور با دوربین قدرتمنده. به طور خلاصه، اگر ابعاد گوشی براتون مهمه و ابعاد کوچیک مد نظرتونه، این بهترین آیفونیه که می‌تونین برای عکاسی بخرین، مشخصات این گوشی دقیقا با مشخصات آیفون 14 پرو مکس یکیه و تنها در اندازه صفحه نمایش با هم تفاوت دارن. آیفون 14 پرو مکس، صفحه نمایش 6.7 اینچی داره، در حالیکه نمایشگر آیفون 14 پرو 6.1 اینچیه و برای افرادی که به گوشی کوچیکتر علاقه دارن مناسبتره.

در آیفون 14 پرو، رزولوشن دوربین اصلی از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل افزایش یافته و به بهترین دوربین آیفون تبدیل شده است. علاوه بر این، دوربین سلفی در این گوشی، قابلیت فوکوس خودکار برای تشخیص عمق بهتر و گرفتن عکس‌های نزدیک داره. یکی از ویژگی‌های جالب آیفون‌های جدید Photonic Engine هستش. این ویژگی اساساً یک مدل عکاسی محاسباتی جدیده که با استفاده از فناوری Deep Fusion اپل قبل از فشرده‌سازی فریم‌ها، عکس‌های توی نور متوسط و کم رو بهبود می‌ده. Photonic Engine محدوده دینامیکی رو افزایش می‌ده تا جزئیات حتی توی تصاویر کم نور قابل نمایش باشن.

آیفون 14 پرو قابلیت فیلمبرداری در حالت سینمایی داره و می‌تونه تا 60 فریم در ثانیه4K و یا 30 فریم در ثانیه 4K ضبط کنه. یکی دیگه از قابلیت‌های جالب این گوشی، فیلمبرداری حالت اکشنه که برای سوژه‌های در حال حرکت و یا هنگامی که خودتون در حال حرکت هستین عالیه. حالت اکشن تا 60 فریم در ثانیه 2.8K پشتیبانی کرده و با Dolby Vision و ProRes کار می‌کنه. آیفون 14 پرو همچنین دارای انتقال نرم‌افزار زوم توی ویدیوها هستش که بسیار کاربردیه. اگر قصد خرید ایفون 14 یا آیفون 15 را دارید، مطالعه مقاله ” بررسی آیفون 14 و 15 ” را فراموش نکنید.

تا اینجا جدیدترین و بهترین گوشی‌های آیفون از نظر دوربین رو معرفی کردیم، همچنان همراه ما باشین تا با گوشی‌های بیشتری از آیفون از نظر دوربین آشناتون کنیم.

عکاسی به وسیله دوربین آیفون 14 پرومکس

 iPhone 13 pro max

آیفون 13 پرو مکس همه جنبه‌هایی که یک گوشی هوشمند روعالی می‌کنه، داره. این پرچمدار دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با نرخ به روز رسانی 120 هرتزه که سریع‌ترین عملکرد رو داره. این گوشی در رتبه‌بندی antutu امتیاز قابل توجهی داره. اما این دوربین‌های آیفون 13 پرو مکس هستن که این گوشی رو توی بالاترین سطح قرار می‌دن، این گوشی سه دوربین عقب جدید و ارتقا یافته داره. یک حالت ماکرو جدید که از دوربین فوق عریض بهره می‌بره و می‌تونین ویدیوهای حالت سینمایی با افکت جذاب ضبط کنین. حالت فیلمبرداری سینمایی در آیفون 13 پرو مکس به قدری خوبه که از فیلمبرداری با این گوشی خسته نمی‌شین.


بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 13 پرومکس با گلکسی S22 اولترا


آیفون 13 پرو مکس، اندازه دوربین بزرگتری داره. دوربین عریض اصلی اپل 12 مگاپیکسله و با 1.9 میکرومتر پیکسل بزرگ‌ترین دوربین اپل هستش.این دوربین، دریچه دیافراگم f/1.5 داره که %49 نور بیشتری نسبت به آیفون 12 پرو مکس ارائه می‌کنه. دوربین فوق عریض این گوشی یک دیافراگم f/1.8 داره که میدان دید وسیع تری رو ارائه می‌ده.

 لنز تله فوتو آیفون 13 پرو مکس، زوم اپتیکال 3 برابری رو ارائه می‌ده که نسبت به آیفون 12 پرو مکس 2.5 برابره. علاوه بر این، این گوشی از دوربین فوق عریض برای ثبت تصاویر در فاصله 2 سانتی متری استفاده می‌کنه که برای عکاسی عالیه. یکی دیگه از ویژگی‌های دوربین آیفون 13 پرومکس، سبک‌های عکاسیه که به شما امکان می‌ده تا عکس‌هاتون رو از جنبه‌های مختلف ویرایشی انتخاب کنین. کنتراست استاندارد، غنی، پر جنب و جوش، گرم و خنک از ویژگی‌های ویرایشی دوربین این گوشیه که شما می‌تونین این موارد رو به دلخواه خودتون تنظیم کنین.

از نظر کیفیت کلی تصویر، آیفون 13 پرو مکس یک گام جلوتر از بهترین گوشی‌های دوربین دار دیگه هستش.به عبارتی در مقایسه با هم رده‌های خودش جزئیات بیشتر و همچنین رنگ‌های پر جنب و جوش‌تری رو ثبت می‌کنه. هرچقدر که یک عکس پیچیده‌تر باشه، آیفون 13 پرو مکس بیشتر می‌درخشه،

ماژول بهترین دوربین گوشی آیفون

iPhone 12 pro max

آیفون 12 پرو مکس نسخه قدیمی آیفون 13 پرو مکسه. آیفون 12 پرو مکس یکی دیگه از بهترین دوربین‌های آیفون برای عکاسیه. شرکت اپل به خوبی می‌دونه که دوربین‌ها یکی از نقاط قوت فروش گوشی‌های هوشمنده و آیفون 12 پرو مکس از دوربین عالی بهره می‌بره. دوربین‌های جلو و عقب این گوشی هر دو دارای سنسور 12 مگاپیکسلی هستن و شما می‌تونین انتظار کیفیت تصویر چشمگیری رو داشته باشین. دوربین جلو یک لنز زاویه باز با دیافراگم بزرگ f/2.2 برای نور کم داره. این به شما این امکان رو می‌ده تا پرتره‌های زیبایی داشته باشین که برای وبلاگ‌های معمولی عالیه.

مشخصات مهم دوربین این گوشی، توی دوربین عقب که یک دوربین سه‌گانه است، پیدا می‌شه، مشابه با دوربین 13 Pro Max. هر لنز دوربین این گوشی دارای فاصله کانونی متفاوتیه که گزینه‌های عکاسی بیشتری رو در اختیارتون می‌ذاره:

  • یک لنز فوق عریض دارای فاصله کانونی 13 میلی متر با دیافراگم f/2.4
  • یک لنز استاندارد با زاویه دید دارای فاصله کانونی 16 میلی متر با دیافراگم f/1.6
  • یک لنز تله فوتو دارای فاصله کانونی 52 میلی متری با دیافراگم f/2

در آیفون 12 پرو مکس، دیافراگم‌ها به اندازه ی دیافراگم 13 مکس پرو عریض نیستن. اما همچنان نور زیادی رو برای عکاسی با کیفیت بالا بهتون ارائه می‌دن. به همین دلیله که هنوز هم یکی از بهترین دوربین‌های گوشی آیفون محسوب می‌شه. این دوربین دارای زوم اپتیکال 5 برابره، به این معنی که به هنگام بزرگنمایی، هیچ پیکسلی ایجاد نمی‌شه. علاوه بر این، لرزشگیر اپتیکال هم برای کاهش لرزش دوربین در دسترسه.

در آیفون 12 پرومکس، چندین حالت عکس عالی برای نورهای مختلف وجود داره. Night، Smart HDR و Deep Fusion از جمله حالت‌های عکاسی این گوشیه. هر کدوم از این حالت‌ها، جزئیات و بافت‌های تصویر رو در نور متوسط تا کم بهبود می‌دن. علاوه بر این، قابلیت فیلم‌برداری 4K Dolby Vision HDR نیز وجود داره. جدیدترین گوشی‌های آیفون، بهترین دوربین‌های آیفون رو نسبت به آیفون 12 پرومکس دارن، اما این اختلاف زیاد نیست. این گوشی یکی از بهترین دوربین‌های آیفون موجود در بازاره و گزینه‌ای مقرون به صرفه برای عکاسان گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شه. اکثر افراد به دلایل متنوع ترجیح میدن گوشی های اندرویدی رو بخرن تا ios به همین جهت باید بدونن بهترین گوشی های برندهای مختلف از نظر دوربین چه ویژگی‌هایی دارن ؛ مثلا بد نیست بدونین بهترین دوربین گوشی سامسونگ در سال 2023 کدومه!

بهترین گوشی آیفون از نظر دوربین

iPhone SE

گوشی ‌های آیفون همیشه جزو بهترین‌ها هستن اما قیمت بالایی دارن. اپل در سال 2020 با معرفی گوشی آیفون SE مقرون به صرفه به دنبال این بود که با این تصور مبارزه کنه. این خبر خوبی برای کسانی بود که به دنبال یک آیفون مقرون به صرفه برای عکاسی بودن. مدل جدید 2022  یک دوربین عقب 12 مگاپیکسلی با لنز زاویه باز f/1.8، به علاوه یک دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی با لنز زاویه باز f/2.2 داره. تنها دوربین این گوشی دارای زاویه واید و بدون لنز فوق عریض یا تله فوتو هستش. بنابراین، نمی‌تونه با بهترین آیفون‌ها برای عکاسی با کیفیت بالا رقابت کنه. اما اگر تنها چیزی که نیاز دارین یک آیفون ارزون‌ قیمت با دوربین قابل قبوله، آیفون SE بهترین گزینه برای شماست.


بیشتر بخوانید: انواع دوربین های گوشی های هوشمند


ارتقا دوربین آیفون SE 2022 در مقایسه با مدل 2020، تراشه A15 هستش که قدرت پردازشی بهبود یافته‌ای رو ارائه می‌ده. در این گوشی، حالت شب، Dolby Vision HDR و یا حالت سینمایی برای ویدیو وجود نداره، اما شما امکان عکاسی در حالت پرتره رو دارین. سطح جزئیات در تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی آیفون SE بالاست. علاوه بر این، آیفون SE بیشتر از آیفون 13 پرو سایه‌های تصاویر رو روشن می‌کنه، چیزی که برخی از کاربران اگر قصد انجام هیچ گونه ویرایشی رو نداشته باشن، ممکنه اون رو ترجیح بدن.

بهترین دوربین گوشی آیفون 2023

کلام آخر 

خب، معرفی بهترین گوشی‌های آیفون از نظر دوربین به پایان رسید. مشخصه که دوربین آیفون 14 پرو مکس یک جهش قابل توجه برای دوربین گوشی‌های آیفون هستش که می‌تونه یک تهدید و یک جایگزین معتبر دوربین‌های Micro Four Thirds برای فیلمبرداری باشه. ما توی این مقاله سعی کردیم تا بهترین دوربین‌ گوشی‌های آیفون موجود در بازار رو بهتون معرفی کنیم تا بین گزینه‌های موجود انتخاب راحتی داشته باشین. در پایان، امیدواریم که لیست بهترین دوربین گوشی آیفون برای داشتن یکی از این گزینه‌های جذاب برای شما مفید بوده باشه.

سوالات متداول از بهترین دوربین گوشی آیفون

بهترین گوشی آیفون کدام است؟

در حال حاضر در بین گوشی‌های موجود در بازار، آیفون 14 پرومکس که جدیدترین گوشی شرکت اپل هستش بهترین عملکرد رو در بین گوشی‌های آیفون داره. علاوه بر این، میشه گفت آیفون 14 پرو مکس بهترین گوشی آیفون از نظر دوربینه.

ویژگی‌های دوربین جدید سری آیفون 14 پرو چیست؟

 iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro max دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی (عکس‌های 12 مگاپیکسلی یا عکس کاملاً مسطح 48 مگاپیکسلی ProRaw)، تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر، 12 مگاپیکسل 120 درجه فوق عریض و TOF 3D Dep LiDAR دارن. توی این گوشی‌ها حداکثر کیفیت فیلمبرداری 4K60 هستش، بنابراین، هیچ ضبط 8K در سری آیفون 14 وجود نداره. اما یکی از ویژگی‌هایی که توی همه مدل‌های آیفون 14 وجود داره، حالت اکشنه که سعی می‌کنه با تثبیت‌کننده پیشرفته، ویدیویی بدون لرزش بگیره.

آیفون 14 پرو با آیفون 14 پرو مکس چه تفاوت هایی دارد؟

 در مقایسه با iPhone 14 Pro max، iPhone 14 Pro صفحه نمایش و باتری بزرگتری داره.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024