بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس 2023 در بازار ایران (اسفند 1401)

امروزه ایسوس یکی از بهترین برندهای لپ تاپ در بازاره که به خاطر داشتن طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌های نوآورانه، مشهوره و می‌تونین به راحتی دستگاه ایسوسی رو پیدا کنین که متناسب با نیازهای شما باشه. در لیپک، تعداد زیادی از لپ‌تاپ‌های ایسوس رو بررسی کرده‌ایم و می‌دونیم که مجموعه لپ‌تاپ‌های این شرکت جزو بهترین لپ‌تاپ‌های بازار هستن. در این مطلب ما بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس رو به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس 2023 موجود در بازار

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس در اشکال و اندازه‌های متنوعی عرضه شده و ایسوس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید لپ‌تاپ گیمینگ در سراسر جهان، برای هر کاربری فاکتورهای مهمی در طراحی و سخت‌افزار در نظر گرفته تا رضایت اون‌ها رو جلب کنه. این راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس به شما کمک می‌کنه تا بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس  2023 رو با توجه به بودجه و نیازهای شخصی خودتون پیدا کنین. اگر می‌خواهید با تاریخچه برند ایسوس بیشتر آشنا شوید، کلیک کنید

بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس تا 30 میلیون

ASUS X515  یک لپ‌تاپ ویندوزی مقرون به صرفه با صفحه نمایش 15.6 اینچیه. این دستگاه یک ساختار تمام پلاستیکی داره که با طراحی نازک و سبک که اون رو بسیار قابل حمل می‌کنه، کاملا خوش‌ساخت هست.  تجربه تایپ خوبی با صفحه‌کلید خواهید داشت. با این حال، کمبود نور پس‌زمینه، استفاده از اون رو در تاریکی دشوار می‌کنه. پردازنده نسل 10 اینتل و گرافیک یکپارچه اون می‌تونه بارهای کاری مانند مرور وب و پخش ویدیو رو به راحتی انجام بده و بازی‌های با تنظیمات گرافیکی پایین رو به خوبی اجرا کنه که با توجه به قیمت اون کاملا منطقیه.

ASUS X515  دارای صفحه نمایش 720p TN ، پردازنده مرکزی Core i3-1005G1 اینتل، گرافیک UHD اینتل برای پردازنده‌های نسل دهم، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازیه. اگه برای بارهای سنگین‌تر یا چندوظیفه‌ای بهتر به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارین، می‌تونین CPU رو به Core i5-1035G1 یا i7-1065G7 Intel  ارتقا بدین تا هسته‌ها و رشته‌های بیشتر و عملکرد بهتر داشته باشین.


بیشتر بخوانید:

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و لنوو

بهترین لپ تاپ های تا 30 میلیون

بهترین لپ تاپ های ایسوس سری ویووبوک


بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس تا 40 میلیون

بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس تا 40 میلیون؛ TUF Gaming F15 FX506LH

لپ‌تاپ های F15  از سری دستگاه‌های پر قدرت و حرفه‌ای ایسوس هستن که برای کار‌های سنگین مختلفی تولید می‌شن. اگه قصد خرید لپ تاپ خوب و قیمت مناسب رو دارید، لپ تاپ TUF Gaming F15 FX506 یک دستگاه اقتصادیه که برای گیمینگ طراحی شده و قدرت پردازشی بالا در کنار قیمت مناسب رو در اختیار کاربران قرار می‌ده. این سری دستگاه‌ها از پردازنده‌های شرکت اینتل استفاده می‌کنن و در TUF Gaming F15 FX506  شاهد اینتل نسل دهم سری Core i5 خواهیم بود که در کنار رم 8 گیگابایتی و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD عملکرد خوبی رو برای کاربر به ارمغان می‌آره. شما امکان ارتقا رم رو تا 32 گیگا‌بایت خواهید داشت تا قدرت پردازشی بالاتری تجربه کنین. پردازنده گرافیکی  مجزا این دستگاه مربوط به شرکت nvidia سری GEFORCE GTX1650 با حافظه اختصاصی 4 گیگابایتیه.

صفحه نمایش 15.6 اینچی مجهز به فناوری IPS level، کیفیت Full HD و از نوع مات خواهید داشت که استفاده از اون رو در فضا‌های پرنور راحت‌تر می‌کنه. باتری دستگاه ممکنه یکی از نقطه ضعف‌های محدود این لپ‌تاپ باشه که توانایی شارژدهی تا 3 ساعت رو داره اما به هر حال با توجه به قدرت پردازشی بالا و طراحی جذاب اون، می‌تونیم این دستگاه رو بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس از لحاظ اقتصادی بدانیم.                                                     

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس تا 50 میلیون

اگه بودجه بیشتری دارین، پیشنهاد می‌کنیم لپ تاپ‌های زیر رو مدنظر داشته باشین.

ZenBook Pro UM535QE R7

در طراحی ZenBook Pro  از آلومینیوم استفاده شده که اسحکام و کیفیت ساخت بالایی برای این دستگاه رقم زده. وزن دستگاه 2 کیلوگرمه و در بالای صفحه نمایش دوربین وب HD رو خواهیم داشت و همچنین از Windows Hello پشتیبانی می‌کنه. صفحه کلید دارای نور پس زمینه و نامبرپد هست اما پد لمسی کمی کوچک به نظر می‌رسه. البته این کوچک بودن ایراد بزرگی نبوده و بسیار دقیق عمل می‌کنه. باتری 96 وات ساعتی تا 15 ساعت برای کارهای سبک دوام خواهد داشت.

ZenBook Pro   مجهز به پنل امولد و نمایشگر 15.6 اینچی و وضوح 1080×1920 هست  که کیفیت بالا در کنار قابلیت صفحه نمایش لمسی داره. پردازنده مرکزی این دستگاه Ryzen7 5800H از شرکت AMD بوده که عملکرد بالایی رو برای این لپ تاپ فراهم کرده و اکثر بازی‌های سنگین رو می‌تونه به راحتی اجرا کنه و بهترین گزینه ممکن در این محدوده قیمتی برای گیمرهاست. پردازنده گرافیکی این لپ‌تاپ مجزا و مدل GeForce RTX 3050Ti با 4 گیگ حافظه اختصاصی از شرکت Nvidia بوده که گرافیک بازی‌های سنگین رو به خوبی اجرا می‌کنه.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های ایسوس سری زنبوک


ROG Strix G15 G513RC-HN101

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس تا 50 میلیون؛ ROG Strix G15 G513RC-HN101

ROG Strix G15 یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس برای گیم در سری میان‌رده این شرکته. موادی که در ساخت این لپ تاپ استفاده شده پلاستیک فشرده  و روکش آلومینیومی بوده که طراحی مناسبی داره. نورپردازی  رو هم خواهید داشت که  با افکت‌های مختلف نوری قابلیت شخصی‌سازی داره. وزن این دستگاه 2.3 کیلوگرمه و ابعاد 354*259*22.6 داره. انرژی دستگاه از باتری لیتیوم یونی 56 وات بر ساعتی تامین می‌شه که توان شارژدهی تا 10 ساعت رو داره.

صفحه نمایش ROG Strix G15 شامل پنل 15.6 اینچی IPS مات با وضوح 1920*1080 بوده که برای استفاده در محیط‌های باز و پر نور بسیار مناسب هست. تصاویر روانی که نمایش داده می‌شه حاصل نرخ نوسازی 144 هرتزی نمایشگره. قلب تپنده این دستگاه Ryzen 7 6800H از شرکت AMD  بوده که 8 هسته حقیقی و 16 هسته مجازی داره. حافظه کش 16 مگابایتی و رم به کار رفته در این لپ‌تاپ باعث شده که بازی‌های با حجم بالا و گرافیک سنگین به خوبی اجرا بشه. این لپ‌تاپ  از کارت گرافیک Geforce RTX 3050 تولید شرکت NVIDIA با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 بهره برده.

Asus ROG Strix GL502

ROG Strix GL502  از جمله لپ‌تاپ‌های ایسوسه که هم برای گیم استفاده می‌شه و هم برای سایر نیاز‌های کاربران. وزن دستگاه 2.4 کیلوگرمه و ابعاد 266×390×23.5 داره که به نسبت لپ‌تاپ‌های رنج قیمتی و هم رده خود سبکتره. نمایشگر دستگاه در دو مدل FullHD  و 4K  عرضه می‌شه.  در مدل FullHD  پنل IPS به کار رفته که رزولوشن 1080*1920 داره. این لپ‌تاپ توانایی پشتیبانی تا 16 میلیون رنگ داره.  GL502 از پردازنده‌های نسل 6 اینتل استفاده می‌کنه که قدیمی به نظر می‌رسه. پردازنده Core i7-6700Q به کار رفته با فرکانس 2.6 گیگاهرتز با اینکه قدیمی به نظر می‌رسه قدرت پردازشی خوبی داره. رم دستگاه 32 گیگابایتی از نوع DDR4  بوده که جزو فناوری‌های پیشرفته بازار محسوب می‌شه.

256 گیگابایت حافظه SSD در کنار 2 ترابایت هارد دیسک خیال هر گیمری رو از جانب حافظه راحت می‌کنه. کارت گرافیک به کار رفته در GL502 مدل GeForce GTX 980M شرکت ان‌ویدیا بوده که توانایی اجرای بازی‌های با تنظیمات گرافیکی سنگین رو به راحتی داره. از جمله ویژگی‌های مثبت دستگاه می‌شه به سخت‌افزار  و پردازنده گرافیکی قدرتمند، صفحه نمایش FullHD  و 4K  در کنار قیمت و ارزش خرید مناسب اشاره کرد که باعث شده اون رو در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس قرار بدیم

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس تا 60 میلیون


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های تا 60 میلیون سال 2023


در این بخش بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ تا 60 میلیون تومان رو معرفی می‌کنیم.

Asus TUF Dash F15

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس تا 60 میلیون؛ Asus TUF Dash F15

شاید بشه لپ تاپ Asus TUF Dash F15 رو بهترین لپ تاپ های ایسوس برای گیم از لحاظ اقتصادی دونست. این دستگاه در ابعاد  252 x 360 x 19.9میلی‌متر و وزن 2 کیلوگرمی و جنس بدنه پلاستیکی تولید می‌شه که طراحی جذابی داره. نمایشگر از پنل LCD IPS استفاده کرده که اندازه 15.6 اینچی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل داره. نرخ نوسازی 240 هرتزی باعث شده که در هنگام اجرای بازی تصاویر روانی دریافت کنین.

Dash F15 از پردازنده نسل یازدهم Core i7-11370H بهره می‌بره که چهار هسته داره و حرارت کمی تولید ‌می‌کنه. پردازنده گرافیکی دستگاه Nvidia GeForce RTX 3070 Max-Q GPU هست که در کنار پردازنده مرکزی بازی‌های سنگین و حجم بالا رو بدون افت عملکرد اجرا می‌کنه. Dash F15  تا حدود 10ساعت برای استفاده‌های روزمره دوام داره و گفته می‌شه تا حدود 8 ساعت می‌تونه کار‌های سنگین رو انجام بده که نشون دهنده اینه که می‌تونه تا یک روز کاری برای شما دوام داشته باشه.


بیشتر بخوانید:

 لپ‌ تاپ ایسوس TUF Dash Gaming F15

بهترین لپ تاپ های سری TUF ایسوس

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و ایسر


ASUS ROG Zephyrus G14

ASUS ROG Zephyrus G14

ROG Zephyrus G14  هم سبکه و هم قدرتمند. وزن اون 1.7 کیلوگرمه  و ابعاد 19.5× 227 × 312 میلی‌متر داره که اون رو به یک لپ‌تاپ مسافرتی با قابلیت بالا تبدیل می‌کنه. بدنه این دستگاه از آلیاژ آلومینیوم و منیزیم ساخته شده که استحکام زیادی به اون می‌ده. Zephyrus G14 فقط با صفحه نمایش QHD+ در دسترسه. تراکم پیکسلی بسیار بالایی برای تولید تصاویر و متون واضح داره که اون رو برای بازی، استفاده رسانه‌ای و کارهای روزمره مناسب می‌کنه. نسبت تصویر 16:10 اون کمی فضای عمودی بیشتری رو نسبت به صفحه نمایش استاندارد 16:9 در اختیار شما قرار می‌ده تا هنگام خواندن یک فایل یا وبسایت نیازی به پیمایش زیاد نداشته باشین. پنل Zephyrus G14  دارای نرخ نوسازی بالا و زمان پاسخگویی سریعه که نتیجه اون واکنش‌پذیری بهتر و تصویر واضح‌تر در صحنه‌های با حرکت سریع هست.

امتیاز کلی ASUS ROG Zephyrus G14 در Geekbench 5 فوق‌العاده بوده و AMD Ryzen 9 6900HS به اندازه کافی قدرتمندی داره تا تجربه‌ای روان رو حتی در حجم کاری سخت مانند ویرایش ویدیو، کامپایل کد یا مدل‌سازی سه بعدی ارائه بده. پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon RX 6700S و فضای ذخیره‌سازی شامل 1 ترابایت SSD  برای این دستگاه عمر باتری بسیار خوبی داره. از اون‌جایی که سیستم می‌تونه در حجم‌های کاری سبک‌تر به گرافیک یکپارچه CPU سوئیچ کنه، می‌تونین به راحتی یک روز کاری معمولی 8 ساعته رو با شارژ کامل پشت سر بذارین. عمر باتری برای پخش ویدیو فوق‌العاده بوده، به اندازه‌ای طولانی که می‌تونین چند فیلم سینمایی رو پشت سر هم ببینید. عمر باتری به نسبت برای بازی و سایر کارهای سخت برای لپ‌تاپ‌های پرقدرت خوبه، اما همچنان مانند همه لپ‌تاپ‌های گیمنیگ کوتاهه، بنابراین باید در بیشتر مواقع از برق استفاده کنین.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های سری Rog ایسوس


 بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس تا 75 میلیون

بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس تا 75 میلیون

FX517ZR یکی از لپ‌تاپ‌های رده بالای گیمینگ ایسوس محسوب می‌شه که در سال 2022 وارد بازار شده. طراحی این لپ‌تاپ ساده بوده و زرق و برق‌های مختلف لپ‌تاپ‌های گیمینگ رو نداره. این لپ‌تاپ در عین حال که یک لپ‌تاپ گیمینگه در کنار وزن سبک 2 کیلوگرمی، با ضخامت کمتر از 21 میلی‌متر طراحی باریک و ظریفی داره. نمایشگر FX517ZR سایز 15.6 اینچی داره که وضوح 1920 در 1080 رو در اختیار کاربر قرار می‌ده. صفحه نمایش دستگاه IPS  و از نوع مات بوده که باعث می‌شه به راحتی در محیط‌های پرنور بشه از اون استفاده کرد. نرخ نوسازی به 144 هرتز می‌رسه که باعث تولید تصاویر روان می‌شه. باتری دستگاه ظرفیت 76 وات ساعتی داره که در استفاده‌های معمولی عملکرد خوبی داره اما در صورت انجام کارهای سنگین خیلی نمی‌تونه بدون شارژ مجدد دوام بیاره.


بیشتر بخوانید: مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی


قدرت دستگاه به پردازنده نسل 12 اینتل Core i7 12650H  مربوط میشه که پردازنده‌ای با 10 هسته و 16 ترد هست. رم دستگاه در حالت پیش فرض 16 گیگ بوده که تا 32 گیگ هم قابل ارتقاس و در مورد فضای ذخیره‌سازی هم 512 گیگابایت حافظه SSD دریافت خواهید کرد که منجر به سرعت بالای این دستگاه می‌شه. پردازنده گرافیکی دستگاه GeFroce RTX 3070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصیه که باعث می‌شه این دستگاه به راحتی بازی‌های با تنظیمات گرافیکی سنین رو اجرا کنه و رضایت هر گیمری رو جلب کنه. به هر حال با توجه با قدرت پردازشی ‌بالا و طراحی مدرن و باریک دستگاه، می‌شه اون رو یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس جدید دانست که در بازار ایران می‌تونین پیدا کنین.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس بالای 75 میلیون


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های تا 80 میلیون سال 2023


در این بخش با غول لپ تاپ‌های گیمینگ از برند ایسوس آشنا می‌شین.

Asus ROG Strix Scar 16 2023

Asus ROG Strix Scar 16 2023

ROG Strix Scar یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس برای گیم در سال 2023 هست. پلاستیک فشرده به کار رفته در این دستگاه استحکام خوبی به اون بخشیده. وزن 2.6 کیلوگرمی برای جابجایی کمی سنگینه اما برای یک لپ‌تاپ گیمینگ کاملا طبیعیه. Scar 16 نمایشگر 16 اینچی با وضوح 2.5K  داره که برای یک لپ‌تاپ فوق‌العاده‌اس. پنل به کار رفته در اون ASUS NEBULA DISPLAY بوده که با نرخ نو‌سازی 240 هرتز تصاویر روان و جذابی رو نمایش می‌ده. نمایشگر از پوشش مات برای محیط‌های پر نور بهره می‌بره و از سایر امکانات صفحه نمایش می‌شه به تکنولوژی‌های مختلفی مثل DC DIMMING و DOLBY VISION اشاره کرد.

 Strix Scar 16 به یکی از جدید‌ترین و بهترین پردازنده‌های حال حاضر مجهزه که تونسته عملکرد و رضایت بالایی برای کاربران به ارمغان بیاره. این دستگاه از پردازنده مرکزی CORE i9 13980HX استفاده می‌کنه که با 24 هسته و 32 رشته(ترد) قدرت و سرعت فوق‌العاده‌ای داره. پردازنده گرافیکی هم انویدیا RTX 4090 بوده که 16 گیگابایت حافظه اختصاصی DDR6 داره. رم دستگاه از نوع 4800MHz  با ظرفیت 32 گیگابایت بوده که می‌توان رم دیگه‌ای  رو تا حداکثر 64 گیگ هم به این لپ‌تاپ اضافه کرده تا قدرت وسرعت بالاتری رو تجربه کنید. در کل این دستگاه جزو بهترین لپ تاپ های ایسوس برای گیم هست که قابلیت‌ها و امکانات زیادی داره که قیمت نسبتا بالای اون رو توجیه می‌کنه.

Asus ROG Zephyrus G15

لپ تاپ ROG Zephyrus G15  یکی از جدیدترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس هست. این لپ‌تاپ با وزن 1.9 کیلوگرمی و ابعاد 19.9 × 243 × 355  میلی‌متری طراحی نازک و سبکی داره که اون رو به یکی از قابل حمل‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمنیگ تبدیل می‌کنه. این لپ تاپ دارای پنل 15.6 اینچی IPS LCD با رزولوشن QHD  2560×1440 بوده که با نرخ نوسازی 165 هرتزی تصاویر جذاب و روانی رو ایجاد می‌کنه و در بازی‌ها تصاویر بدون تاخیر به نمایش گذاشته می‌شن. پوشش صفحه نمایش مات بوده ودر نور زیاد به خوبی می‌شه از اون استفاده کرد. سایر ویژگی‌هایی که می‌شه برای نمایشگر این لپ‌تاپ رده بالای گیمینگ در نظر گرفت شامل پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3، زمان پاسخ‌دهی 3 میلی‌ثانیه و قابلیت FreeSync که نرخ نوسازی متغیر AMD هست.

این دستگاه  مجهز به جدیدترین و قدرتمندترین سری  AMD Ryzen  و  Nvidia RTX 3000 هست که فوق العاده قدرتمنده و می‌تونه شما رو در سخت‌ترین بازی‌ها سربلند کنه. پردازنده AMD Ryzen 9 5900HS، همراه با 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت PCI Express Gen 3 SSD سرعت و قدرت بالای این لپ‌تاپ رو تضمین کرده. نسل این پردازنده Cezanne H (Zen 3) بوده که فرکانس کاری 3.3 تا 4.3 گیگاهرتز داره و با حافظه کش 16 مگابایتی و 8 هسته و 16 ترد خیالتان رو از اجرای هر بازی سنگینی راحت می‌کنه.

Asus ROG Strix Scar 17 SE

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس بالای 75 میلیون؛ Asus ROG Strix Scar 17 SE

Strix Scar 17 SE در سال 2022 معرفی شد که یکی از بدون رقیب‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ حال حاضر هست. در طراحی این دستگاه حس لوکس و شیک بودن رو به خوبی دریافت می‌کنین. ابعاد اون 28.3 × 282 × 395 میلی‌متر بوده و وزن 2.90 کیلوگرمی داره که با توجه به امکانات بی‌شمار اون قابل قبوله. ایسوس برای این دستگاه از پنل 17.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن QHD – 2560×1440 استفاده کرده که نهایت لذت رو برای گیمر‌ها خواهد داشت. نرخ نوسازی 240 هرتز شما رو با یک نمایشگر سریع روبه رو می‌کنه  که هیچ تاخیر در نمایش تصاویر نخواهید داشت. پوشش مات صفحه نمایش هم اون رو برای استفاده در محیط های پرنور مناسب کرده. با وجود امکانات دیگه‌ای مثل پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3، زمان پاسخ‌دهی 3 میلی‌ثانیه، همگام‌سازی تطبیقی Adaptive Sync و پشتیبانی از HDR و دالبی ویژن می‌شه این صفحه نمایش رو یک نمایشگر تمام عیار برای هر گیمری دونست.

پردازنده مرکزی این دستگاه اینتل نسل دوازدهم از پردازنده‌های  CORE I9 12950HX بوده که 16 هسته و 24 رشته با طراحی 10 نانومتری داره و حافظه کش 30 مگابایتی رو هم در دل خود داره که عملکرد فوق‌العاده‌ای در گیم داشته و در کنار اون تمام کارهای سنگین شما مثل ویرایش ویدئو و شبیه‌سازی‌های سه بعدی رو به خوبی انجام می‌ده. پردازنده گرافیکی یکپارچه با پردازنده اینتل UHD Graphics 770 هست و در کنار پردازنده‌ گرافیکی مجزا انویدیا  GeForce RTX 3080 Ti که حافظه اختصاصی 16  گیگابایتی از نوع  GDDR6 داره، هر کار سنگین گرافیکی شما رو به راحتی انجام می‌ده. حافظه رم این دستگاه 32 گیگ از نوع DDR5-4800 بوده و با 4 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD خیال هر گیمری رو از بابت حافظه راحت می‌کنه.

ویژگی های مهم هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس

امروزه گیم تبدیل به یک صنعت شده و هر ساله لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید زیادی به بازار عرضه می‌شن که به روزترین فناوری‌ها رو در خود دارن. اگه به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ هستین که پاسخگوی نیاز شما باشه باید فاکتور‌های زیادی رو برای خرید در نظر بگیرین. چند تا از ویژگی های مهم هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس رو در این بخش برای شما توضیح خواهیم داد. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس را مطالعه کنید.

پردازنده؛ ویژگی مهم بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

پردازنده مهم‌ترین موردی است که در هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید در نظر بگیرین. پردازنده تعیین‌کننده سرعت دستگاه شما در اجرای فعالیت‌های مختلف هست. دو کمپانی اینتل و AMD  بزرگترین تولید‌کننده‌های پردازنده مرکزی هستن که بهترین‌ها رو عرضه می‌کنن و نمی‌شه گفت که کدوم نسبت به دیگری بهتر هست.

پردازنده گرافیکی بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

پردازنده گرافیکی

در کنار پردازنده مرکزی می‌توان پردازنده گرافیکی رو هم مهمترین فاکتور در هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ دونست. در واقع کارت گرافیک تعیین‌کننده این خواهد بود که بازی‌ها با چه کیفیتی اجرا شوند. سری GTX انویدیا در لپ‌تاپ‌های میان‌رده وجود داره و در لپ‌تاپ‌های بالارده معمولا سری RTX انویدیا رو خواهیم داشت که جزئیات گرافیکی زیادی رو در هنگام اجرای بازی به نمایش بذارن.

نمایشگر بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس

با توجه به این‌که نمایشگر نشان‌دهنده تصاویر و گرافیک بازی هست حتی اگه قدرت پردازنده شما بسیار بالا باشه اما نمایشگر کیفیت مناسبی نداشته باشه تجربه رضایت بخشی هنگام بازی نخواهید داشت. معمولا IPS پنل مورد استفاده در لپ‌تاپ‌های گیمینگ هست که از طیف رنگی زیادی پشتیبانی می‌کنه. نمایشگر‌های جذاب‌تر پنل‌های OLED هستن که تجربه بی‌نظیری هنگام بازی و تماشای وید‌ئو برای شما رقم خواهد زد. نکته مهم در انتخاب نمایشگر جدا از رزولوشن اون، نرخ نوسازی هست که باعث می‌شه بازی سریع و بدون تاخیر به اجرا دربیاد.

ظرفیت رم

در هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید به ویژگی‌هایی مثل فرکانس و نوع و نسل رم توجه کرد. درمورد ظرفیت رم هم باید دقت داشته باشیم که قابل ارتقا باشه تا در صورت نیاز اون رو افزایش بدیم.

فضای ذخیره‌سازی

امروزه اکثر لپ‌تاپ‌ها به خصوص دستگاه‌های گیمینگ از هارد SSD بهره می‌برن که باعث کاهش زمان لودینگ بازی می‌شه و اون رو سریع‌تر اجرا می‌کنه. البته قیمت بالای این نوع حافظه ممکنه کاربران رو به سمت هارد‌های HDD سوق دهد. بهترین گزینه که اقتصادی هم باشه اینه که از یک SSD کم ظرفیت و یکی هارد HDD به صورت همزمان استفاده کرد تا هم سرعت افزایش پیدا کنه و هم از فضای ذخیره‌سازی بالایی بتونین استفاده کنین.

جمع‌بندی

امروزه با بزرگ‌ شدن صنعت گیمینگ کمپانی‌های مختلف دست به تولید لپ‌تاپ‌های مختلف با امکانات متنوع زده‌اند. ایسوس در این بین یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان این دستگاه‌ها بوده که انواع مختلفی از لپ‌‌تاپ‌های گیمنگ رو هر ساله روانه بازار می‌کنه. به همین دلیل انتخاب یک گزینه مناسب برای هر کاربری می‌تونه سخت باشه. در این مطلب ما در مجموعه لیپک بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس بر اساس قیمت رو به شما معرفی کردیم که امیدواریم براتون مفید بوده باشه.

سوالات متداول

[/vc_column_text][vc_toggle title=”آیا بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس گران هستند؟ “]

نمی‌توان گفت که  بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس همگی گران هستند. سری TUF ایسوس به طور خاص برای سلیقه های مقرون به صرفه و اقتصادی تولید شده و می‌تونین با قیمت‌های مناسبی نسبت سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ اون‌ها رو تهیه کنین.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”سری TUF برای بازی بهتر است یا ROG؟”]

 به طور کلی، هر دوی این سری‌ها می‌تونن تمام بازی‌های امروزی رو اجرا کنن و سطح بالایی از عملکرد رو ارائه بدن، اما طبق تجربه ما، به طور کلی خط تولید ROG دارای مشخصات قدرتمندتر و همچنین طراحی‌های جالب‌تری هست.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”چقدر رم برای بازی خوبه؟”]

16 گیگابایت مقدار رم توصیه شده برای اجرای اکثر بازی ها هست و افزایش قابل توجهی در عملکرد نسبت به 8 گیگابایت ارائه می‌ده. همچنین می‌تونین برنامه‌ها رو در پس‌زمینه اجرا کنین، بدون اینکه روی گیم‌پلی تأثیر بذاره.

[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row]

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024