مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی

مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی

مقایسه لپ تاپ Asus با Msi! از الان باید بگوییم که در مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی، شاید نتیجه آن چیزی نباشد که شما فکر می کنید!

هر دو برند ایسوس و ام اس آی تولیدکنندگان غول پیکر لپ تاپ، دسکتاپ و رایانه های شخصی مستقر در تایوان هستند. ایسوس جزو سه تولید کننده بزرگ کامپیوتر در جهان محسوب می شود در حالی که MSI در رتبه ششم تولید کنندگان این صنعت قرار دارد. هر دوی این برندها به خاطر لپ تاپ ها و دسکتاپ های قدرتمند و در اختیار نهادن طیف وسیعی از انتخاب ها در دسترس کاربران شهرت دارند.

در حالی که ایسوس و ام اس آی فهرست رو به رشدی از محصولات چشمگیر دارند، اما هنوز هم هر دو برند به ویژه MSI، با لپ تاپ و دیسک تاپ‌ های خود با مشکلاتی مواجه هستند. یک مثال از تجربه شخصی خود من با ایسوس، پورت USB لپ تاپ من ناگهان از بین رفت. اما خوشبختانه گارانتی داشت و بلافاصله تعویض شد.

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ مخصوص بازی هستید، مطمئناً با لپ تاپ های گیمینگ ASUS و MSI روبرو شده اید. بنابراین، کدام برند را باید انتخاب کنید؟ امروز در این مطلب از لیپک می خواهیم لپ تاپ های Asus و Msi را با هم مقایسه کنیم، در ضمن برخی از بزرگترین مشکلات لپ تاپ های MSI و Asus را هم بررسی خواهیم کرد. ما عوامل مختلفی را بررسی می کنیم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه برای خرید لپ تاپ ایسوس یا MSI کمک کنیم؛ پس توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با لیپک همراه باشید.

فهرست مطالب

شرح مختصری از شرکت ایسوس بزرگ ترین شرکت تولیدکننده‌ مادربورد در دنیا

  • نام بومی و اصلی: 華碩電腦股份有限公司
  • نوع شرکت: پابلیک، سهامی عام
  • سال تأسیس: 2 آوریل 1989
  • بنیانگذاران: تد هسو، وین شه، تی. اچ. تانگ
  • افراد کلیدی: جانی شه (رئیس و مدیر ارشد برندینگ) و جاناتان تسانگ (نایب رئیس)
  • دفتر مرکزی: تایپه، تایوان
  • محدوده فعالیت: جهانی
  • حوزه فعالیت: سخت افزار کامپیوتر، الکترونیک و سخت افزار شبکه
  • محصولات: مادربورد، کامپیوتر شخصی (PC)، مانیتور، پروژکتور، مادربرد، کارت گرافیک، حافظه جانبی، سرور، لپ‌ تاپ، ال‌ سی‌ دی، کارت ویدئو، نت بوک دستگاه‌ های اینترنت پهن ‌باند، گوشی موبایل گیمینگ، رایانه جیبی، درایو های نوری، روتر ارتباط بی ‌سیم، وبکم و تجهیزات شبکه
  • درآمد در سال 2020: 412.8 میلیارد دلار
  • درآمد عملیاتی در سال 2020: 24.9 میلیارد دلار
  • درآمد خالص در سال 2020: 28.4 میلیارد دلار
  • کل دارایی ها در سال 2020: 396 میلیارد دلار
  • کل سهام در سال 2020: 214 میلیارد دلار
  • تعداد کارمندان در سال 2020: 14700 نفر

شرح مختصری از شرکت مایکرواستار اینترنشنال یا ام اس آی (Msi) یکی از بزرگ ترین فروشندگان مادربورد در دنیا

  • نام بومی و اصلی: 微星科技股份有限公司
  • نوع شرکت: پابلیک، سهامی عام
  • سال تأسیس: 4 آگوست 1986
  • بنیانگذاران: جوزف هسو، جیان هوانگ، فرانک لین، کنی یو، هنری لو
  • افراد کلیدی: جیان هوانگ
  • دفتر مرکزی: ژونگه، نیوتایپه، تایوان
  • محدوده فعالیت: جهانی
  • حوزه فعالیت: تولیدکننده رایانه و تجهیزات جانبی
  • محصولات: مادربورد، کامپیوتر شخصی (PC)، سِرور، لپ تاپ، کارت گرافیک، رایانه صنعتی، رایانه یکپارچه، دستگاه های پزشکی، دستگاه های ارتباطی و پخش موسیقی ام پی تری و ابزار ذخیره سازی داده
  • درآمد در سال 2020: 201.8 میلیارد دلار
  • درآمد عملیاتی در سال 2021: 19.9 میلیارد دلار
  • درآمد خالص در سال 2021: 16.9 میلیارد دلار
  • تعداد کارمندان در سال 2020: 2672 نفر

مشخصات فنی لپ تاپ های MSI

پردازنده مرکزی یا همان CPU

بر کسی پوشیده نیست که برای بازی به یک پردازنده قدرتمند، کارت های بازی، رم و غیره نیاز دارید. به همین دلیل است که اکثر لپ تاپ های MSI دارای پردازنده نسل هشتم اینتل هستند و اگر مایل به پرداخت پول بیشتری هستید، می توانید یک لپ تاپ ام اس آی با پردازنده i9 را تهیه کنید.

پردازنده گرافیکی یا همان GPU

کارت گرافیک های لپ تاپ های  MSIمی تواند از مدل های پرقدرت مانند سری RTX 20 تا چیزی پایین تر و در عین حال همه کاره مانند Radeon RX Graphics متفاوت باشد. این امر تضمین می‌ کند که گرافیک شفافی داشته باشید و مجبور نباشید بازی‌ ها را با تنظیمات پایین ‌تر انجام دهید.

سیستم خنک کننده (Cooling)

لپ‌ تاپ‌ هایی که چنین قدرتی دارند به یک سیستم خنک ‌کننده خوب نیاز دارند، به همین دلیل لپ‌ تاپ‌ های ام اس آی حدود 11 لوله حرارتی و 4 فن دارند که به شما 2 برابر خنک ‌کنندگی بهتر می ‌دهد. بلوک های مسی جلای CNC و صفحات آلیاژی آلومینیومی وجود دارند که دوام و انتقال حرارت بیشتری را به سیستم خنک کننده ارائه می دهند.

سری MSI Raider و Stealth ام اس آی دارای ویژگی Shift هستند که به شما امکان می دهد چندین پروفایل را انتخاب کنید. در مورد سری لئوپارد ام اس آی، این لپ ‌تاپ‌ ها دارای سیستم خنک‌ کننده حرارتی هستند که از 6 لوله حرارتی و چندین فن تشکیل شده است.

نور پس زمینه صفحه کلید (Backlight Keyboard)

سری  Titanبا ویژگی نور عرفانی خاصی عرضه می شود. یعنی چه؟ یعنی این صفحه کلید نیست که روشن می شود، بلکه نور است که به داخل شاسی پخش می شود. شما دسترسی کامل به چراغ ها دارید، این بدان معناست که شما از بین بیش از 16.8 میلیون رنگ، حق انتخاب دارید.

مشخصات فنی لپ تاپ ASUS

پردازنده مرکزی یا همان CPU

ROG Zephyrus و  ROG Scar Strix ایسوس می‌ توانند با پردازنده ‌های نسل هشتم و حتی نسل نهم i7 و پردازنده ‌های  i9عرضه شوند. بله برخی لپ ‌تاپ‌ های ایسوس مانند ASUS ROG G703GX  دارای پردازنده i9 هستند که سریع ‌ترین پردازنده تا به امروز است. پردازنده به کار رفته در لپ تاپ گیمینگ ZenBook Pro Duo هم برای ویرایش ویدیو و هم برای طراحی گرافیک ایده آل است.

لپ تاپ های تجاری و شخصی میان رده ایسوس مانند ASUS Vivobook با پردازنده i3 یا پردازنده های چهار هسته ای AMD عرضه می شوند. اگر چیزی ارزان مانند VivoBook L203MA با قیمت حدود 200 دلار می‌ خواهید، باید بدانید که شرکت ایسوس، این لپ تاپ ها را با پردازنده Celeron اینتل عرضه می کند.

پردازنده گرافیکی یا همان GPU

لپ ‌تاپ‌ های رده بالای بازی و تجاری شرکت asus دارای کارت گرافیک RTX 2080 هستند که قادر به ارائه گرافیک چشم ‌گیری می باشند. لپ تاپ های میان رده و مقرون به صرفه ایسوس با GTX 1080، GTX 1050، GTX 1050Ti  یا حتی AMD Radeon Rx 560X عرضه می شوند. این کارت گرافیک ها می توانند تایتل هایی مانند Fortnite، PUBG  و برخی از جدیدترین بازی ها مانند FIFA 20،Red Dead Redemption  و غیره را در تنظیمات پایین تر مدیریت کنند.

سیستم خنک کننده (Cooling)

لپ ‌تاپ ‌هایی مانند ROG GX700 ایسوس دارای یک ماژول خنک ‌کننده مایع قابل جابجایی هستند و اگر ASUS را  باور داشته باشید، سیستم خنک کنندگی این شرکت به خوبی همان سیستم خنک‌کننده ای است که در دسکتاپ ‌های بازی شدید دریافت می کنید.

این سیستم خنک کننده، مایع خنک ‌کننده را به لپ تاپ پمپاژ می کند در حالی که لوله ها، این مایع را در اطراف قطعاتی که گرما تولید می کنند، به گردش در می ‌آورند. ما شخصاً هنوز از GX700 استفاده نکرده ایم، اما اگر شما از آن استفاده کرده اید، تجربه استفاده خودتان را در بخش نظرات با ما و کاربران سایت لیپک به اشتراک بگذارید . تا آنجا که به نظر می رسد رسد اکثر بررسی ها نشان می دهند که آن بسیار مؤثر و کاربردی است.

بیشتر لپ‌ تاپ‌ های دیگر ایسوس دارای فن‌ ها و دریچه ‌های متعددی هستند که به خنک نگه داشتن لپ‌ تاپ در هنگام فشار کاری شدید کمک می ‌کنند، در حالی که فناوری  Anti-Dust ایسوس تضمین می‌کند لپ‌ تاپ شما می‌تواند سال ها بدون تعمیر و نگهداری کار کند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی: تفاوت های اصلی

MSI مخفف Micro-Star International است و اگر اهل بازی هستید، غیرممکن است که این برند لپ ‌تاپ را نشناسید. آنها برخی از پیشرفته ترین و قدرتمندترین لپ تاپ های گیمینگ را تولید می کنند. اما فقط به این لپ تاپ های بازی محدود نمی شوند. شما می ‌توانید صفحه‌ کلید بازی، ماوس و سایر لوازم جانبی مفید را نیز جزو محصولات این شرکت پیدا کنید.

در این بخش از مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی قصد داریم تفاوت های اصلی بین لپ تاپ های Asus و Msi را بیان کنیم. اولین چیزی که متوجه خواهید شد این است که بسیاری از اجزای یکسان از هر دو سازنده در دسترس هستند. بنابراین شانس خوبی وجود دارد که بتوانید یک لپ‌ تاپ Asus  یا Msi با تنظیماتی مشابه با لپ تاپ هایی که قبلاً داشته اید، تهیه کنید.

هر دو لپ تاپ MSI و Asus مزایای خود را دارند، بنابراین باید بدانید که نیازهای شما چیست و چگونه از لپ تاپ خود استفاده خواهید کرد. MSI تمرکز واضحی بر لپ ‌تاپ ‌های گیمینگ که دارای مشخصات چشمگیر و طراحی هیجان ‌انگیزی هستند، دارد. از سوی دیگر ایسوس برنده قطعی در مورد لپ تاپ های تجاری و کروم بوک ها است.

تفاوت اصلی در کیفیت لپ تاپ های ایسوس در رنج قیمتی +600 دلاری است. به عنوان مثال ایسوس، GTX 970M  را در لپ تاپ 1500 دلاری خود ارائه می دهد در حالی که Msi تنها GTX 960M را در لپ تاپ هایی با قیمت های مشابه ارائه می دهد.

به طور کلی، لپ تاپ های Asus و Msi دارای طیف وسیعی از پردازنده های اینتل هستند. آنها همچنین می توانند با پردازنده های گرافیکی مشابه Nvidia یا AMD پیکربندی شوند. هر دو برند مجموعه زیادی از پردازنده های i5، i7 دارند. در ضمن Msi دارای برخی از پردازنده های Xeon هم است (به عنوان مثال E3-12xx v5).

پس به عنوان یک راهنمای کلی، لپ تاپ های ایسوس بهتر از لپ تاپ های Msi هستند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی: صفحه نمایش

اندازه و کیفیت نمایشگر بسته به قیمتی که مایل به پرداخت آن هستید، متفاوت است. بهترین لپ تاپ های ایسوس با صفحه بزرگ 17.3 اینچی عرضه می شوند و صفحه نمایش های 15.6 اینچی در رتبه بعدی قرار می گیرند. اگر به چیزی فشرده نیاز دارید، لپ تاپ هایی با نمایشگرهای 11.6 و 13.3 اینچی نیز وجود دارند که وضوح آنها می تواند از 4k، Full-HD  تا حتی 720 پیکسلی متفاوت باشد.

در لپ تاپ های ام اس آی می‌ توانید بین نمایشگرهای 15.6 تا 17.3 اینچی که هر دو با وضوح 4K در دسترس هستند، یکی را، انتخاب کنید. اما اگر شما یک گیمر واقعی هستید، باید به چیزی به غیر از اندازه نمایشگر تمرکز کنید و آن هم نرخ تازه‌سازی است، MSI  در این مورد شما را شگفت‌ زده خواهد کرد چون سری تایتان آن با نرخ تازه سازی فوق العاده ی 240 گیگاهرتزی ارائه می شود و آن را به یکی از سریع ترین لپ تاپ های گیمینگی تبدیل می کند که تا کنون ساخته شده است.

برای سری های دیگر هم، لپ تاپ های ام اس آی با نرخ به روز رسانی 144 گیگاهرتز عرضه می شوند که بهتر از سایر لپ تاپ های ارزان تر با فرکانس 120 گیگاهرتز یا 60 گیگاهرتز هستند و این امر مزیت بزرگی نسبت به رقبا به شما می دهند.

پس تنها جایی که ایسوس نمی تواند MSI را شکست دهد نرخ به روز رسانی است. حتی پیشرفته ترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس یعنی Mothership، صفحه نمایش 144 گیگاهرتزی دارد. نه اینکه 144 گیگاهرتز چیز بدی باشد، اما کندتر از لپ تاپ های MSI با فرکانس 240 گیگاهرتز است.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی: bloatware

هر دو ایسوس و Msi از نرم افزارهای bloatware زیادی استفاده می کنند که در ابتدا سرعت کامپیوتر شما را کاهش می دهند، اما اگر به جای ری‌استور یا بازیابی، نصب تمیز انجام دهید، دیگر مشکلی وجود ندارد. اپلیکیشن های شخص ثالثی که این برندها از قبل روی لپ تاپ خود نصب می کنند، معمولاً به آخرین نسخه، به روز می شوند و مشکلی ندارند.

رایج ترین مشکلاتی که کاربران با لپ تاپ های ایسوس یا Msi دارند، خرابی سخت افزار، گرمای بیش از حد و خدمات بد به مشتریان است. از بین این سه، به نظر می رسد که خدمات بد به مشتری برای هر دو تولید کننده غالب باشد.

نکته: بلوت ویرها یا crapware نرم افزارهایی هستند که در ازای کارایی و سود اندک شان، فضا و منابع زیادی را مصرف می کنند. آنها باعث کاهش سرعت و افزایش مصرف باتری می شوند، بدون اینکه هیچ فایده ای داشته باشند. با اینکه بعضی از بلوت ویرها واقعا مفید هستند، اما کاربران معمولاً به همه آنها نیاز ندارند.

مقایسه طراحی و دیزاین لپ تاپ ایسوس با ام اس آی:

لپ تاپ های ایسوس معمولاً کوچک تر، شیک تر و سبک تر از لپ تاپ های Msi هستند. آنها همچنین تمایل دارند با طرح های رنگارنگ تر عرضه شوند. اگرچه این امر به وضوح برای همه لپ تاپ های ایسوس صدق نمی کند. از سوی دیگرMsi  تمایل دارد ظاهر لپ تاپ های  خود را  تجاری تر کند، و این ریسک را می پذیرد که کاربران ممکن است این نوع طراحی را دوست داشته باشند یا از آن متنفر باشند.

برخی از لپ‌تاپ‌های ایسوس نیز ظاهری تجاری دارند، اما همیشه اینطور نیست. برخی از لپ تا‌پ های ایسوس مخصوصاً گزینه‌ های اقتصادی آنها نیز وجود دارند که ارزان و پلاستیکی به نظر می ‌رسند!

لپ تاپ های ایسوس معمولاً دارای طراحی ارگونومیک تر با پد لمسی بهتر و ظاهری تمیزتر هستند. با این حالMsi  رفته رفته در این بخش به سرعت در حال پیشرفت است. از سوی دیگر ایسوس همچنان طراحی بهتری نسبت به Msi برای اکثر محصولات خود دارد. در واقع چه از نظر کیفیت ساخت و چه از نظر دیزاین و طراحی بیرونی، ظاهر ایسوس همیشه بیشتر از Msi متمایز است.

اگر به دنبال یک لپ تاپ تمام مشکی هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید Msi اخیراً محصولات خوبی در این زمینه ارائه کرده است. در واقع، آخرین لپ تاپ های ام اس آی از جمله GE72  Apache  دیگر شبیه لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت نیستند.

شما می ‌خواهید لپ ‌تاپ ‌های بازی ‌تان آینده‌ نگر، زیبا و در عین حال وحشی به نظر برسند و MSI این را می ‌داند. آیا می دانستید که MSI Stealth GS75 یکی از کوچکترین لپ تاپ های گیمینگ است که دارای صفحه نمایش 17.3 اینچی است؟ این بدان معناست که شما بیشترین دید ممکن را در یک لپ تاپ جمع و جور و سبک خواهید داشت.

استعداد هر دو سازنده در طراحی با ROG G752 فوق العاده بی عیب و نقص آنها مشهود است و این واقعاً فقط به سلیقه شخصی مربوط می شود. بنابراین اگر به دنبال یک لپ تاپ رنگارنگ و پر زرق و برق هستید، یک لپ تاپ ایسوس با رنگ ها و طرح های زنده اش تهیه کنید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی: کامپوننت ها یا قطعات استفاده شده

وقتی صحبت از قطعات کامپیوتری با کیفیت به میان می آید،Msi  و Asus هر دو متمایز می شوند. چون هر دوی این برندها در پردازنده گرافیکی، سیستم خنک کننده، رم و… همیشه در صدر قرار دارند.

لپ تاپ های ایسوس معمولاً با سیستم های خنک کننده بهتر و مطمئن تر از Msi عرضه می شوند. ایسوس تمایل بیشتری به استفاده از فن های دوگانه در لپ تاپ های خود دارد در حالی که Msi تنها به یک فن بسنده می کند. پس اگر به دنبال یک لپ ‌تاپ با قطعات رده بالا هستید، توصیه می کنیم از لپ‌تاپ ایسوس استفاده کنید، مخصوصاً وقتی صحبت از پردازنده‌ های گرافیکی و سیستم ‌های خنک‌ کننده باشد. اما همانطور که گفته شد، هر دو برند ایسوس و Msi به دلیل گزارش هایی مبنی بر داغ شدن بیش از حد مدل های قبلی مورد انتقاد قرار گرفته اند.

وقتی صحبت از قطعات به میان می‌ آید، قطعات لپ تاپ های ایسوس بسیار بیشتر از Msi عمر می کنند. خیلی از کاربران می گویند که آنها یک سیستم خنک کننده بد را به یک مادربرد غیرقابل اعتماد یا معیوب ترجیح می دهند. اگر قرار است لپ تاپ شما در آینده به دلیل قطعات معیوب خراب شود، اکثر اوقات می توانید یک سیستم خنک کننده خوب برای تعویض یا تعمیر پیدا کنید، اما شاید هیچ وقت نتوانید هیچ قطعه جایگزین خوبی را به جای قطعات دیگر خراب شده پیدا کنید.

لپ تاپ های ایسوس نیز با قیمت های مشابه، پردازنده های گرافیکی بهتری نسبت به Msi ارائه می کنند، اما اگر می خواهید چیزی قابل مقایسه با آخرین کارت های گرافیک Nvidia داشته باشید، قطعاً قیمت لپ تاپ ایسوس با این نوع کارت گرافیک بیشتر از Msi خواهد بود.

با این حال اگر به دنبال گزینه های مقرون به صرفه و میان رده هستید، توصیه می کنیم سری به لپ تاپ های Msi بزنید. ایسوس تمایل بیشتری به استفاده از قطعات بهتر نسبت به Msi دارد، بنابراین اگر می خواهید لپ تاپی با ماندگاری بیشتر خریداری نمایید، لپ تاپ ایسوس گزینه مناسب تری خواهد بود.

اما بهتر است بدانید که لپ‌تاپ‌های Msi از نظر عملکرد به سرعت پیشرفت می کنند و به همین دلیل اگر به سراغ لپ‌تاپ Msi بروید، ممکن است چیز زیادی را از دست ندهید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی: قابلیت اتصال

وقتی نوبت به اتصال لپ تاپ با سایر اکسسوری ها و لوازم جانبی می رسد، ایسوس و Msi معمولاً دارای پورت های کافی، اتصالات بی سیم و بلوتوث هستند. تفاوت جزئی در تعداد اتصالات USB است و آن اینکه لپ تاپ های ایسوس اتصالات USB بیشتری از Msi برای قیمت های مشابه ارائه می دهند.

هر دو لپ تاپ Asus و Msi دارای یک پورت HDMI با اندازه کامل هستند، اما همه لپ تاپ هایشان دارای این پورت نیستند. برخی از لپ تاپ های Msi فقط یک پورت نمایشگر کوچک دارند که اگر تلویزیون قدیمی تری دارید که فقط یک پورت HDMI معمولی دارد، ممکن است مشکل ساز باشد.

همانطور که گفته شد، اگر چیزی می خواهید که دوام داشته باشد و سریع خراب نشود، ایسوس گزینه بهتری است. می توانید تضمین کرد که اکثر لپ تاپ های ایسوس از همتایان Msi خود ساخت محکم تری دارند. به طور کلی لپ تاپ های Asus و Msi هر دو برندهای لپ تاپ فوق العاده ای هستند، اما به نظر می ‌رسد خدمات مشتری در این دو شرکت یکی از مواردی است که در مورد لپ‌ تاپ ‌ها اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه زیادی نشان داد.

مقایسه لپ تاپ های گیمینگ ایسوس و ام اس آی

اگرچه قبلاً در بخش مقایسه طراحی Asus با Msi در بالا به این موضوع اشاره کرده ایم، اما لازم به ذکر است که لپ تاپ های بازی اغلب توسط افرادی خریداری می شوند که به دنبال یک رایانه شخصی بادوام هستند تا برای بازی از آن استفاده کنند.

به نظر شما بین ایسوس و ام اس آی، کدام یک برای گیمرها بهتر است؟ اگر شما یک گیمر مشتاق هستید، انتخاب بهترین لپ تاپ برای بازی مهم ترین تصمیمی است که باید بگیرید. هر دو برند ایسوس و Msi به خاطر توانایی های پیشرفته ساخت لپ‌ تاپ شان معروف هستند، بنابراین تشخیص اینکه از بین این دو شرکت کدام یک بهتر است، کمی دشوار است.

به طور کلی می توان گفت که لپ ‌تاپ‌ های هر دو شرکت Asus  و Msi گزینه‌ های خوبی برای گیمرها هستند، زیرا زیرا هر دو با جدیدترین سخت افزار و قیمت های رقابتی عرضه می‌ شوند و هر دو ارزش قیمت پرداختی شان را دارند.

وقتی صحبت از لپ تاپ های گیمینگ می شود، لپ تا‌پ های ایسوس معمولاً کارت های گرافیکی بهتری نسبت به Msi در رنج قیمتی مشابه دارند. همانطور که گفته شد، آخرین کارت گرافیک انویدیا همراه با لپ تاپ های گیمینگ ایسوس عرضه نمی ‌شود و اگر می خواهید چیزی داشته باشید که در حال حاضر مطابق با آخرین استانداردهای فناوری باشد، باید پول بیشتری خرج کنید.

از سوی دیگر، لپ تاپ های Msi به احتمال زیاد دارای سیستم خنک‌کننده ای هستند که بهتر از ایسوس است و به همین دلیل در هنگام بازی های سنگین، کمتر داغ می شوند.

لپ ‌تاپ ‌های Msi در زمینه بازی مانند لپ ‌تاپ ‌های ایسوس عملکرد خوبی دارند، اما معمولاً ارزان ‌تر هستند، بنابراین اگر می خواهید کمی در هزینه خود صرفه جویی کنید، ممکن است لپ‌تاپ Msi را گزینه مناسبی بیابید.

پس با این تفاصیل و به عنوان یک راهنمای کلی، . اینکه اکنون تصمیم به خرید لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس یا Msi دارید، به بودجه شما و آنچه برای شما مهم است بستگی دارد. لپ ‌تاپ‌ های ایسوس برای گیمرها بهتر از لپ ‌تاپ ‌های Msi هستند. لپ ‌تاپ ‌های گیمینگ ایسوس کمی سریع ‌تر و بادوام ‌تر از Msi هستند، بنابراین اگر بهترین لپ ‌تاپ‌ های گیمینگ بین این دو برند را می‌خواهید، در مجموع ایسوس می ‌تواند انتخاب بهتری باشد.

اگر پول دارید، توصیه می کنیم یک لپ تاپ گیمینگ ایسوس خریداری کنید، زیرا آنها کارت‌ های گرافیک بهتری دارند، اما اگر بودجه زیادی ندارید، یک Msi هم می تواند کارتان را راه بیندازد. ایسوس تمایل دارد لپ‌ تاپ ‌های چندرسانه‌ای بهتری نسبت به Msi عرضه کند، بنابراین اگر لپ ‌تاپی می‌ خواهید که کارهایی بیش از بازی انجام دهد، باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی: پشتیبانی مشتری و گارانتی

پشتیبانی از مشتری یکی دیگر از ضعف های MSI است. آنها باید روی وب سایت خود کار کنند زیرا ناوبری به اطراف و مشاهده ویژگی های لپ تاپ دشوار است. رنگ قرمز قابل توجه بر روی وب سایت می تواند حواس پرت کننده باشد.

تماس با آنها در کانال های اجتماعی به معنای منتظر ماندن برای چند روز برای دریافت پاسخ است. تنها نکته مثبت این است که لپ تاپ های MSI با سه سال پشتیبانی فنی رایگان عرضه می شوند. به علاوه، برخلاف هر برند دیگری، MSI  یک گارانتی برای آسیب تصادفی به شما می ‌دهد که در آن همه خدمات تعویض و تعمیرات رایگان خواهد بود.

ناامیدکننده ترین جنبه پشتیبانی مشتری ایسوس، خدمات تلفنی آن است. رسانه های اجتماعی و روش های چت آنلاین آنها عملکرد بسیار بهتری داشتند و در این حوزه ها برتری خودشان را نسبت به MSI  نشان دادند.

همه لپ ‌تاپ‌ های ایسوس با ضمانت 1 ساله ارائه می ‌شوند، اما شما نمی ‌توانید این ضمانت را تمدید کنید، چیزی که امیدواریم آنها تغییر دهند. همچنین همه لپ تاپ های ایسوس دارای ضمانت آسیب تصادفی نیستند. بنابراین اگر شما هم مثل من دست و پا چلفتی هستید، بهتر است یک MSI بخرید.

پس وقتی نوبت به پشتیبانی مشتری می رسد، لپ تاپ های ایسوس رفتار و خدمات مشتری بهتری ارائه می دهند. دلیل این امر این است که لپ تاپ های ایسوس گرا‌ن تر از لپ تاپ های Msi هستند و به همین دلیل، درصد بیشتری از مردم آنها را با گارانتی یا تحت نوعی برنامه حفاظتی خریداری می کنند.

لپ تاپ های ایسوس با یک سال گارانتی ارائه می شوند در حالی که مدت زمان گارانتی لپ تاپ های Msi حدود سه سال است. البته لازم به ذکر است که لپ تاپ های ایسوس نیز بسیار بیشتر از لپ تاپ های Msi دوام می آورند. پس نگران نباشید چون لپ تاپ شما به احتمال زیاد بیشتر از گارانتی ای که دریافت می کنید، عمر می کند

Asus vs Msi: مقایسه نوآوری

از آنجایی که نوآوری در لپ تاپ های بازی، مدرسه و کار بر اساس سرعت، امنیت و دوام همچنان در حال افزایش است، هیچ زمانی بهتر از امروز برای خرید بهترین برند لپ‌تاپ نوآورانه وجود ندارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که لپ تاپ هایی را می خواهید که با فناوری موجود آینده همگام باشند، توصیه می ‌کنیم با Msi همراه شوید زیرا آنها تمایل دارند سخت ‌افزار جدید را قبل از ایسوس عرضه کنند.

ScreenPad  یک صفحه لمسی است که به شما امکان می‌ دهد موسیقی و غیره را کنترل کنید. به عبارت دیگر، اسکرین پد مانند داشتن یک صفحه نمایش اضافی است. ScreenPad به کار رفته در Asus ZenBook Pro 15 در حالی که در ابتدا تصور می شد یک قمار بزرگ است، اما در میان کاربران به خوبی درخشید و موفق شد.

ZenBook S13 ایسوس  یکی از باریک‌ ترین لپ ‌تاپ ‌ها با گرافیک مجزا محسوب می ‌شود. همچنین شرکت ایسوس صحبت هایی در مورد لپ تاپ با نمایشگر دوگانه کرده است. لپ تاپ گیمینگ Mothership ایسوس هم دارای صفحه کلید جداشدنی است که راحتی بی نظیری را به همه گیمرها ارائه می دهد.

در واقع به نظر می رسد لپ تاپ های سه بعدی ام اس آی به طور قابل توجهی سریعتر از بسیاری از لپ تاپ های دیگر موجود در بازار هستند و همه اینها با قیمت نسبتاً ارزانی عرضه می شوند. از سوی دیگر، ایسوس تمایل دارد لپ تاپ های جدید را با قیمت بسیار بالاتر عرضه کند، بنابراین باید موضوع را نیز در نظر داشته باشید.

و اما نوآوری های به کار رفته در لپ تاپ های ام اس آی

خواه ویژگی نور عارفانه، نرخ تجدید 240 گیگاهرتز، Killer DoubleShot Pro  یا سیستم ‌های خنک‌کننده جدید لپ تاپ های ام اس آی باشد، ما عاشق این واقعیت هستیم که MSI در ارائه بهترین ویژگی‌ ها به کاربران سنگ تمام می‌ گذارد.

لپ ‌تاپ نازک MSI GS65 Stealth Thin یکی از اولین لپ ‌تاپ‌ هایی است که با یک قاب بسیار نازک در چهار طرف عرضه می ‌شود و در عین حال وب‌ کم را در جایگاه واقعی خود، یعنی بالای صفحه نگه می‌ دارد.

و بسیاری از شما ممکن است این را ندانید، اما با  MSI App Playerمی توانید برنامه های اندروید را روی لپ تاپ ویندوز خود اجرا کنید.

مقایسه قیمت لپ تاپ ایسوس و ام اس آی

اگر به دنبال لپ‌ تاپ‌ های ارزان ‌تر از 500 دلار هستید، می ‌توانید VivoBook L203MA ایسوس را با قیمتی کمتر از 250 دلار خریداری کنید. همچنین اگر به یک لپ تاپ قابل تبدیل با قیمت ارزان نیاز دارید، می توانید ASUS Vivobook Then and Light، Vivobook 15 و Vivobook Flip 14 را خریداری کنید.

برای کسانی که به یک لپ تاپ تجاری و سرگرمی ممتاز نیاز دارند، ZenBook Pro 15  ایسوس بهترین گزینه است. این دستگاه دارای پردازنده مرکزی  i9، واحد گرافیکی GTX 1050 Ti و صفحه نمایشب4k  چشم نواز است. لپ ‌تاپ‌ های گیمینگ ایسوس می‌توانند از 800 دلار تا 6500 دلار متغیر باشند، به این معنی که برای هر بودجه یک لپ ‌تاپ وجود دارد.

برای کسانی که به یک لپ تاپ بازی با قیمت کمتر از 1000 دلار نیاز دارند، بهترین گزینه ها ASUS FX505DD با قیمت حدوداً 700 دلار، Asus FX504، Asus TUF FX505DT، ASUS ROG G531GT-BI7N6، ASUS ROG Strix GROG 2019  وASUS ROG Strix 2019  جزو بهترین گزینه ها محسوب می شوند.

برای حرفه ای ها، لپ تاپ های ASUS Mothership، ROG Zephyrus S GX701GX، ROG G703GX، ASUS ROG Hero III  و  ROG Zephyrus S Ultra-Slim را توصیه می کنیم. در مورد کروم‌ بوک‌ های ایسوس، بهترین گزینه برای خرید کروم‌بوک C423NA است، اما اگر چیزی قدرتمند می‌خواهید،ASUS Chromebook C425 گزینه مناسبی خواهد بود. برخی دیگر از مدل‌های میان‌ رده توصیه ‌شده عبارتند از: Asus Chromebook Flip C214 و Asus C302CA.

و اما قیمت لپ تاپ های MSI

MSI  برای هر بودجه ای یک لپ تاپ دارد. برای گیمرهای حرفه ای که به بهترین ها نیاز دارند، لپ تاپ  GT75 Titan، GE75 Raider، GS75 Stealth Ultra Thin  وجود دارد که قیمتی بین 3500 تا 4500 دلار دارد. اما اگر نمی خواهید هزینه زیادی کنید، MSI GF63 Thin  با قیمت کمتر از 700 دلار در دسترس است.

لپ تاپ های خوب ام اس آی دیگری که کمتر از 1000 دلار قیمت دارند، عبارتند از:

  • MSI GL63
  • GP62 Leopard
  • MSI GV62

برخی از لپ تاپ های میان رده ام اس آی با قیمت حدود 1000 تا 2000 دلار که ممکن است دوست داشته باشید، عبارتند از:

  • MSI GS63 Leopard
  • GL63
  • GL62M
  • GF75 Thin
  • GE63
  • GF65

MSI همچنین دامنه لپ تاپ‌ های خود را به لپ‌ تاپ ‌ها و ورک استیشن های استثنایی مانند PS63 Modern، PS42 8RB Prestige، WT75 و WS65 گسترش داده است.

در واقع در حالی که قیمت و ارزش پول در هنگام خرید لپ تاپ می تواند ذهنی باشد، لپ تاپ های  Asus  و Msi  تمایل دارند ارزش خوبی برای پول دریافتی شان ارائه دهند. قیمت لپ ‌تاپ ‌های Msi معمولاً ارزان ‌تر از لپ ‌تاپ ‌های ایسوس هستند، اما باید بدانید که آنها با مشخصات و قطعات پایین ‌تری نیز عرضه می‌ شوند.

اگر قصد اجرای بازی یا نرم ‌افزاری را دارید که به ویژگی ‌های سطح بالایی نیاز دارد، لپ ‌تاپ ‌های Msi کاملاً خوب کار می ‌کنند. از سوی دیگر، اگر چیزی را می خواهید که مطابق با آخرین فناوری های آینده باشد، باید لپ تاپ ایسوس را انتخاب کنید، زیرا آنها تمایل دارند سخت افزار جدید و بهتری را قبل از اکثر شرکت های دیگر عرضه کنند.

به طور کلی، قیمت لپ تاپ های ایسوس از نظر دوام و قطعات و ویژگی‌های درجه یک نسبت به Msi بهتر است.  با این وجود، هر دو شرکت ارزش های خوبی برای پول پرداختی تان ارائه می ‌دهند و بسته به بودجه و ترجیحات شخصی خودتان، هر کدام را خریداری نمایید؛ ضرر نمی کنید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی: کارهای دانشجویی

به طور کلی، هر دو شرکت محصولات خوبی را برای دانشجویان ارائه می دهند، بنابراین همه چیز به ترجیحات و بودجه شخصی شما بستگی دارد. در حالی که لپ‌ تاپ ‌های Msi نسبت به ایسوس قیمت پایین ‌تری دارند و لپ ‌تاپ ‌های ایسوس معمولاً گران‌ تر هستند، اما مشخصات سخت‌افزاری بهتری نیز دارند، به همین دلیل است که اگر دانشجو هستید، توصیه می ‌کنیم به خرید لپ‌تاپ ایسوس فکر کنید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی: تجارت و سرگرمی

هر دو شرکت محصولات خوبی را برای اهداف تجاری و سرگرمی ارائه می دهند. اگرچه لپ ‌تاپ ‌های ایسوس برای کسب و کار و سرگرمی بهتر هستند، زیرا بادوام‌ ترند، سرعت پردازش بالاتری و سخت ‌افزار درجه یکی دارند، اما قیمت لپ‌ تاپ ‌های Msi یک پوآن مثبت به حساب می آید.

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ تجاری برای انجام کارهای بیزینسی تان یا برای تفرح و سرگرمی هستید، لپ تاپ Msi می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. لپ ‌تاپ‌ های Msi معمولا ارزان‌ تر هستند، بنابراین اگر چیزی می ‌خواهید که کمی مقرون به صرفه‌ تر باشد، به نظر کارشناسان لیپک بهتر است از لپ‌ تاپ Msi در این زمینه استفاده کنید. درست است که لپ ‌تاپ‌ های ایسوس عملکرد بهتری در این زمینه دارند، اما کمی گران‌ تر هستند.

مقایسه کروم بوک ایسوس با ام اس آی

با ورود کروم بوک های ایسوس و کروم بوک های Msi به بازار، تشخیص اینکه بین Msi و Asus کدام برند بهترین کروم بوک ها را دارد، چالش برانگیز است. کروم بوک های ایسوس ارزان تر از کروم بوک های Msi هستند، اما مشخصات سخت افزاری پایین تری نیز دارند. این لپ ‌تاپ ‌ها برای کارهای سبک، مقاصد سرگرمی اولیه و وبگردی معمولی مناسب هستند.

کروم ‌بوک‌ های MSI قیمت بالاتری نسبت به کروم‌ بوک‌ های ایسوس دارند، اما مشخصات بهتری هم دارند. این لپ‌ تاپ‌ ها برای سرگرمی‌ های معمولی، کارهای چند رسانه ‌ای اولیه ایده‌آل هستند و همچنین آپشن خوبی برای دانش‌آموزان و دانشجویان هستند زیرا برای انجام تکالیف اولیه عالی هستند.

به طور کلی، کروم ‌بوک‌ های MSI گزینه‌های خوبی برای برنامه ‌های مختلف هستند زیرا هم بادوام و هم سریع هستند. اما اگر به دنبال چیزی سبک تر در کیف پول خود هستید، کروم بوک های ایسوس گزینه های خوبی هستند.

به عنوان یک راهنمای کلی، کروم بوک های Msi بهتر از کروم بوک های ایسوس هستند. آنها سریع، انعطاف پذیر، طولانی مدت و همه کاره هستند. بنابراین برای داشتن یک تجربه محاسباتی عالی، استفاده از دستگاه‌ های کروم بوک ام اس آی را توصیه می‌کنیم.

بهترین برندهای لپ تاپ: 10 برند برتر لپ تاپ در جهان!

لیست بهترین برندهای لپ تاپ در جهان بر اساس پارامترهای مختلف از جمله تحقیقات و بررسی کارشناسان و همچنین میلیون ها گزارش مشتری از کسانی که در چند سال گذشته لپ تاپ خریداری کرده اند، تهیه شده است.

10 برند برتر لپ تاپ در جهان عبارتند از:

  • اپل
  • اچ پی
  • لنوو
  • دل
  • ایسوس
  • ایسر
  • ام اس آی
  • میکروسافت سورفیس
  • ریزر
  • سامسونگ

در میان این شرکت‌ها، ایسوس به خاطر لپ ‌تاپ‌ های باکیفیت با مشخصات سخت ‌افزاری خوب و قیمت ‌های مقرون‌ به‌ صرفه شناخته می ‌شود، در حالی که اپل با طراحی‌ های خلاقانه و زیبایی‌ شناسی ساده با قیمت‌ های بالا عرضه می ‌شود.

Lenovo  دارای مشخصات عالی در کنار عمر باتری خوب است، Dell  گزینه خوبی برای کسانی است که خواهان سهولت استفاده و عملکرد بالا هستند، در حالی که Acer بیشتر بر روی دستگاه های مقرون به صرفه تمرکز می کند.

با این حال اگر به طور خاص به دنبال دستگاهی هستید که مقرون به صرفه و بادوام باشد، بهتر است از لپ ‌تاپ ‌های ایسوس استفاده کنید.

برنده مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی

هر دو شرکت گزینه های خوبی را برای مقاصد دانشجویی، تجاری و سرگرمی ارائه می دهند، بنابراین تنها تفاوت واقعی بستگی به این دارد که شما به طور خاص به دنبال کدام برنامه هستید. از نظر اینکه کدام برند لپ تاپ بین Asus و Msi بهتر است، واقعاً به ترجیح شخصی بستگی دارد! زیرا هر دو برند لپ تاپ های با کیفیت خوبی ارائه می دهند. ایسوس در مورد لپ ‌تاپ ‌های مقرون‌ به ‌صرفه و برای اهداف تجاری و سرگرمی عملکرد خوبی دارد، در حالی که Msi برای دانشجویان می تواند گزینه مقرون به صرفه تری باشد، به خوبی کار می ‌کند.

به طور کلی، توصیه می کنیم بسته به بودجه خودتان به سراغ هر یک از این برندها بروید. آنها هر دو برندهای لپ تاپ خوبی هستند و معمولاً وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید ناامیدتان نمی کنند. اگرچه لپ تاپ‌ های ایسوس گران ‌تر هستند، اما با آخرین فناوری سخت ‌افزاری و سیستم خنک‌ کننده و قطعات با کیفیت بالاتری نیز عرضه می شوند.

برخی از افراد ممکن است نخواهند آنقدر برای لپ تاپ خرج کنند، بنابراین اگر بودجه کمی دارید، باید از Msi استفاده کنید. به طور کلی هر دو شرکت محصولات خوب را با قیمت نسبتاً ارزان ارائه می دهند، بنابراین هیچ برنده واقعی در اینجا وجود ندارد. همه چیز به ترجیح شخصی بستگی دارد و اینکه آیا لپ تاپی با عملکرد کمی بهتر می خواهید، یا لپ تاپی که در نگاه اول کمی بهتر به نظر برسد.

با این حال اگر به طور خاص به دنبال لپ‌تاپی هستید که بادوام و در انجام چند کار عالی باشد، توصیه می ‌کنیم با لپ ‌تاپ‌ های ایسوس همراه شوید. با اینکه هر دوی این شرکت ها محصولات خوبی را ارائه می دهند و هر یک از برندها برای شما مناسب است. اما در کل، ایسوس بهتر از لپ تاپ های Msi  است.

مشکل اصلی لپ‌ تاپ ‌های ایسوس و ام ‌اس ‌آی، داغ شدن بیش از حد آنها است که در صورت عدم تعمیر فوری می‌تواند به مرور زمان منجر به آسیب جدی به قطعات کامپیوتر شما شود.

مقایسه لپ تاپ ایسوس با ام اس آی: کدام برند لپ تاپ بهتر است، Asus یا Msi؟

به نظر کارشناسان لیپک، ایسوس انتخاب بهتری از  Msi است! زیرا قطعاتی که آنها در لپ تاپ هایشان استفاده می کنند، کیفیت بهتری دارند. بلهکیفیت بهتر هم به معنای خنک کنندگی بهتر و طول عمر بیشتر لپ تاپ شما است.

اگر به دنبال لپ تاپی هستید که عمر طولانی داشته باشد، لپ تاپ ASUS را به جای لپ تاپ MSI تهیه کنید. اما اگر گزینه ارزان تری می خواهید، می توانید به خرید لپ‌تاپ MSI هم فکر کنید. اما توصیه می کنیم قبل از خرید، ابتدا نظرات مشتریان را بررسی کنید. به هر حال حق انتخاب با خود شماست.

سوالات متداول

لپ تاپ ام اس ای ساخت کجاست؟

تایوان

لپ تاپ ایسوس ساخت کجاست؟

تایوان

برخی از مشکلات متداول لپ تاپ msi کدامند؟

  • روشن نشدن شبکه وای فای
  • کار نکردن اسپیکر لپ تاپ
  • پاسخگویی تلفنی سوالات و مشکلات لپ تاپ

از بین ام اس آی و ایسوس، بهترین لپ تاپ برای گیمرها کدام برند است؟

لپ تاپ ام اس آی سری گیمینگ مانند MSI Titan با نرخ تازه سازی 240 گیگاهرتز عرضه می شوند که بی نظیر است. ASUS Mothership با پردازنده i9 عرضه می شود، اما نرخ تازه سازی 144 گیگاهرتزی آن به این معنی است که در این مورد برنده، MSI خواهد بود.

از بین ام اس آی و ایسوس، بهترین لپ تاپ برای تجارت و سرگرمی کدام برند است؟

با لپ ‌تاپ ‌هایی مانند ASUS ZenBook Pro 14، ASUS  برنده واضح این مورد است. MSI اخیراً وارد بازار ورک استیشن ها یا ایستگاه های کاری و لپ تاپ های مصرفی شده است و هنوز راه زیادی در پیش دارند که باید طی نمایند.

بهترین کروم بوک بین ایسوس و ام اس آی، کدام برند است؟

MSI کروم بوک تولید نمی کند، به این معنی که این  مورد دیگری است که ایسوس برنده آن است.

منابع معتبری که در نوشتن این مقاله از آنها بهره گرفته ایم: laptopverge.com و techaholist.com

نوشته های مرتبط

لپ تاپ اچ پی یا ایسوس؟ کدام یک برنده می شود؟

تفاوت‌ مودم و روتر: مقایسه کاربرد، عملکرد و انواع آنها

مقایسه سامسونگ گلکسی S22 اولترا با آیفون 13 پرو مکس و شیائومی 12 پرو