بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ

بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ

در زمان خرید لپ تاپ، نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه کنید کارت گرافیک است، اگر می خواهید با بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ آشنا شوید، ابتدا باید پاسخ این سوالات را بدانید! کارت گرافیک به چه دردی می خورد؟ این چیپ ست چه مارکی باشد بهتر است؟ وات گرافیک آن چقدر باشد؟ در این مبحث جواب همه سوالات شما را می دهیم.

وظیفه پردازنده گرافیکی، ارائه تصویر به مانیتور می باشد و پیدا کردن بهترین نوع موجود در بازار کار چندان راحتی نیست و نیاز به بررسی دقیق از بین فروشگاه ها و مراکز مختلف دارد، انواع مختلف آن از هیولاهای فریم کوب گرفته تا کارت های گرافیکی مقرون به صرفه تر، همگی در بازار وجود دارند.

نکته قابل توجه در انتخاب کارت گرافیک  لپ تاپ، عملکرد متفاوت آنها در کارهای مختلف است و باید با توجه به نیاز خود، لپ تاپی با کارت گرافیک مناسبتان را تهیه کنید.


بیشتر بخوانید:

بهترین برندهای مادربرد

کارت گرافیک چیست


یک نکته دیگر در انتخاب بهترین کارت گرافیک لپ تاپ، قیمت متفاوت برند های مختلف است که در زمان خرید لپ تاپ باید از فروشنده بپرسید که چه برندی از پردازنده در لپ تاپ به کار رفته است. سه شرکت تولید کننده کارت های گرافیکی لپ تاپ، AMD ، intel و Nvidia می باشند که در بین این سه شرکت، Nvidia قدرتمندترین پردازنده ها را تولید می کند.

فهرست مطالب

اجزای تشکیل دهنده کارت گرافیک

قبل از این که بگوییم بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ کدام ها هستند ابتدا باید بدانیم این پردازنده از چه چیزی تشکیل شده است؟ و هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنید.

اول از همه با حجم کارت گرافیک شروع کنیم، شما یک بازی یا برنامه سنگین گرافیکی را روی حافظه گرافیکی خود نصب کرده اید و وقتی آن را اجرا می کنید، رم دستگاهتان این بازی را به پردازنده لپ تاپ انتقال می دهد. پردازنده این کار گرافیکی را به GPU منتقل می کند.

GPU دستگاه، این حجم را به صورت موقت در حافظه ی دستگاه ذخیره سازی می کند و اینجاست که حافظه کارت گرافیک به کارتان می آید، فکر کنید یک بازی با حجم بالا را در لپ تاپ خود با کیفیت بالا را انجام دهید، این یعنی یک حجم بالای گرافیکی بر روی چیپ ست اجرا می شود؛ پس هر چقدر حجم کارت گرافیک بالاتر باشد بازی به نحو احسن و با کیفیت بالا انجام می شود.

پس هنگام انتخاب بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ باید به نوع کاری که می خواهید با آن انجام دهید توجه کرده و نسبت به آن کارت گرافیک خود را تهیه کنید. برای بازی ها و کارهای غیر حرفه ای نیمه سنگین، گرافیک 4 کافی است، ولی برای کارهای حرفه ای سنگین و بازی های با گرافیک بالا گرافیک های6، 8 و یا حتی بالاتر انتخاب بهتری می باشد.

رم گرافیکی

رم ها با6  GDDR، 5 و 3GDDR مشخص می شوند که این رم گرافیکی همانطور که قبلاً هم اشاره شد اطلاعات را از CPU به GPU و از آنجا به حافظه دستگاه منتقل می کنند پس هر چه این رم گرافیکی بالاتر باشد، سرعت انتقال اطلاعات سریع تر است بنابراین برای کارهای سنگین رم بالا مانند6 GDDR مناسب تر می باشد. رم 3GDDR مناسب کارهای سبک تر است، رم GDDR5 نیز برای برنامه های نیمه سنگین انتخابی خوبی است.

چیپ ست گرافیکی یا GPU

مهم ترین فاکتور در انتخاب بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ، GPU است که از اجزای اصلی کارت گرافیک به شمار می رود زیرا تمام پردازش های گرافیکی را انجام می دهد و هر چقدر قوی تر و جدید تر باشد، کارهای گرافیکی سریع تر و با کیفیت تر انجام می شود.

برای مثال چیپ ست گرافیکی یا کارت گرافیک 3060 RTX ، کار شما را بسیار بهتر از  RTX 3050Ti انجام می دهد چون دارای هسته های گرافیکی بالاتر، فرکانس بالا و زمان پاسخگویی کمتر می باشد، در این کارت گرافیک، چون رزولوشن و پیکسل عالی است پس تصویری که دریافت می کنید بسیار با کیفیت است و در زمان خرید لپ تاپی با بهترین کارت گرافیک، حتماً باید به این نکات توجه کنید.

وات کارت گرافیک

توجه داشته باشید که در دو کارت گرافیک مشابه، کارت گرافیکی که وات بالاتری دارد قدرتش بیشتر است، زیرا به دلیل مصرف برق بیشتر، تصاویر با کیفیت تری تولید می کند. یک نکته دیگر هم در انتخاب بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ، این است که هر چه بنچمارک(benchmark) کارت گرافیک بالا باشد قدرتش بیشتر است.

هسته اصلی کارت گرافیک

هسته اصلی کارت گرافیک، پردازنده گرافیک آن یا همان GPU (Unit Processing Graphics) است که در حقیقت بخش اصلی محاسباتی سیستم می باشد، GPU کارت گرافیک نیست بلکه داده ها را از پردازنده می گیرد و تبدیل به تصویر می کند.

بنابراین هر چه کار گرافیکی سنگین تر باشد، به همان میزان باید قدرت GPU زیاد باشد تا کیفیت و سرعت انجام کارهای سنگین مثل بازی یا کارهای حرفه ای بیشتر و بهتر شود.

بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ : انواع کارت گرافیک

پردازنده‌ های گرافیکی شامل Radeon RX 6800 XT، Nvidia و AMD می باشند و آخرین مدل از سری Nvidia ، GeForce RTX 3080 است که در واقع رقیب سر سختی برای AMD می باشد، اگر در انتخاب بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ، به دنبال لپ تاپی با کارت گرافیک قوی ولی ارزان هستید،  ما RTX 3060 Ti را نیز توصیه می کنیم.

Nvidia و AMD اخیراً در تلاش برای افزایش GPU های بازی هستند و احتمالاً نسل بعدی GPU ها به زودی عرضه می شوند که با کیفیت تر و مقرون به صرفه تر از نسل های قبلی خود هستند.

معرفی 5 تا از بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ – Internal

1- کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080 10GB

RTX 3080 جزو بهترین کارت گرافیک هایی است که در بازار موجود است، دارای 10 گیگابایت حافظه می باشد؛ مدل 12 گیگابایتی Nvidia هم از بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ می باشد. کارت گرافیک RTX 3080  نسبت به سری قبلی یعنی RTX 20 ، عملکرد بهتری دارد. اگر به دنبال بهترین نوع از کارت گرافیک ها هستید، مطمئناً RTX 2080 یا 2080 Super عالی ترین انتخاب برای شما است.

کارت گرافیک های برند Nvidia، دارای هسته‌های CUDA، پردازنده گرافیکی 8 نانومتری و هسته‌های Tensor به‌روزرسانی شده (برای کیفیت DLSS بیشتر) هستند و همچنین هسته‌های نسل دوم RT را نیز دارند. کارت گرافیک‌های NVIDIA در برای سیستم های حرفه ای مناسب می باشند و به 3 گروه NVIDIA Quadro و NVIDIA GeForce و Nvidia Tesla تقسیم می شوند و همگی به ساختار انحصاری خود شرکت Nvidia یعنی Nvidia Ampere را دارا می باشند.

این نوع از کارت گرافیک در لپ تاپ های گیمینگ، لپ تاپ های مناسب برای ساخت انیمیشن، برای شبیه‌سازی و در کار طراحی‌ ۳D و صنعتی به کار می روند. در این گروه Nvidia Tesla، جهت سرورها و دیتاسنترها طراحی شده است.

این کارت گرافیک در لپ تاپ هایی با پردازنده‌های Core i9 یا Ryzen 9 به کار می رود و در بین کارت گرافیک های لپ تاپ، پرچمدار است.

مشخصات فنی Nvidia GeForce RTX 3080:

  • هسته CUDA 8704
  • حافظه GB10
  • پهنای باند حافظه(Bandwidth) 760 گیگابایت بر ثانیه
  • مدل تراشه GA102
  • لیتوگرافی 8 نانومتر
  • توان پردازشی 29.77 ترافلاپس
  • فرکانس بوست MHz 1710
  • توان مصرفی کارت گرافیک W320
  • حداقل توان پاور پیشنهادی W750
  • حداکثر رزولوشن تصویر 7680×4320

2-  کارت گرافیک AMD Radeon RX 6800M

این مدل از کارت گرافیک برای لپ تاپ های گیمینگ  4Kبهترین گزینه است و جزو بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ می باشد. کارت گرافیک های  Radeon RX رقیب سر سخت پردازنده‌های GeForce Nvidia می باشند و برای نمایشگر هایی با نرخ تازه سازی زیاد و رزولوشن  1440p یا 1080p بهترین گزینه می باشند.

حافظه این سری از کارت گرافیک ها بسیار زیاد است و 16 گیگابایت حافظه GDDR6 دارند که از فناوری Infinity Cache AMD نیز پشتیبانی می‌کند؛ علاوه بر آن، دارای یک حافظه پنهان(Infinity Cache) 128مگابایتی واقع در GPU هم می باشد که همین امر موجب می شود تعئائ زیادی از داده ها، با یک برنامه ریزی درست کنترل شوند.

نوع دیگر این مدل از بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ، RTX 3080 است؛ زمانی که این کارت گرافیک ها با پردازنده Ryzen ست شوند، عملکرد بهتری خواهند داشت. این شرکت برای متمایز کردن کارت گرافیک های مخصوص لپ تاپ از  پسوند “M” استفاده می کند.

برای مثال اگر لپ تاپ Asus ROG Strix G15 AMD Advantage Edition را تهیه کنید، یک سیستم AMD+AMD یعنی کارت گرافیک و پردازنده ه دو AMD می باشند که می توانید پردازنده Ryzen 9 5900HX در کنار پردازنده گرافیکی RX 6800M را داشته باشید و از اجرای بازی های عالی لذت ببرید.

مشخصات فنی AMD Radeon RX 6800 XT:

  • هسته RDNA 4608
  • حافظه GB 16
  • پهنای باند512 گیگا بایت بر ثانیه
  • مدل تراشه Navi 21
  • لیتوگرافی 7 نانومتر
  • توان پردازشی 20.74 ترافلاپس
  • فرکانس بوست MHz 2250
  • توان مصرفی کارت گرافیک W300
  • حداقل توان پاور پیشنهادی W750
  • حداکثر رزولوشن تصویر 3840X2160

3-  کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 12GB

کارت گرافیک های سری گیمینگ شرکت NVIDIA، از شهرت بالایی برخوردارند و در واقع یکی دیگر از بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ می باشد؛ GeForce RTX 3060 نیز مانند دیگر سری های خود، برای بازی بهترین انتخاب است و چون سرعت بالایی دارد می توان چندین برنامه را همزمان اجرا کرد.

کارت گرافیک RTX 3060 12GB، دارای هسته های قدرتمند نسل سوم  NVIDIA می باشد که  از وضوح تصویر K 8 پشتیبانی کرده و با سرعت و قدرت بی نظیرش شما را شگفت زده می کند؛ این کارت گرافیک جزو جدیدترین سری تراشه GDDR6 است و 4 خروجی دارد که شامل یک پورت HDMI و سه پورت DisplayPort 1.4a می شود.

همچنین این مدل از کارت گرافیک دارای فن خنک کننده با فناوری  Dual-ballاست که کم صدا بوده و کیفیت بسیار عالی دارد؛ علاوه بر آن، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 12GB تصاویری با حداکثر رزولوشن 4320×7680 ارائه می دهد.

مشخصات فنی کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 12GB:

  • هسته CUDA 3584
  • حافظه  GB 12
  • پهنای باند 360 گیگابایت بر ثانیه
  • مدل تراشه (GA106-400 (GA106
  • لیتوگرافی 8 نانومتری
  • توان پردازشی 12.7 ترافلاپس
  • فرکانس بوست  MHz  1777
  • توان مصرفی کارت گرافیک  W 170
  • حداقل توان پاور  پیشنهادی 500W
  • حداکثر رزولوشن تصویر 4320 × 7680

4- کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070

RTX 3070 شاید تنها آمپر رده بالایی باشد که تقریباً مقرون به صرفه است، این تراشه گرافیکی در لپ تاپ های گیمینگ گران قیمت و لپ تاپ های تخصصی گرافیکی به کار می رود؛ RTX 3070 همچنین در انجام بازی، قدرت فوق العاده ای دارد و در بین بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ برای گیمینگ، جزو بهترین ها است که قابلیت بازی های K 4 را نیز دارد.

این کارت گرافیک دارای هسته ی پردازشی GA104 و فناوری 8 نانومتری می باشد و سرعت بوست کلاک آن 1.73 گیگاهرتز و سرعت بیس کلاک آن 1.5 گیگاهرتز است، همچنین  هسته های کودا  5888 دارد. همچنین به دلیل همین سیستم قدرتمند، این کارت گرافیک برای اجرای برنامه های گرافیکی مهندسی و ساخت ویدیو بسیار مناسب می باشد.

از کارت گرافیک های سری Nvidia GeForce RTX در لپ تاپ های ایسوس  FX506HC، لپ تاپ ایسوس N7600PC، لپ تاپ لنوو  Gaming 3، -لپ تاپ لنوو Legion 7 و لپ تاپ ایسوس H7600HM استفاده می گردد.

مشخصات فنی کارت گرافیک کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070:

  • هسته CUDA 5888
  • حافظه GB8
  • پهنای باند 448 گیگا بایت بر ثانیه
  • مدل تراشه (GA104-300 (GA104
  • لیتوگرافی 8 نانومتر
  • توان پردازشی 20.3 ترافلاپس
  • فرکانس بوست MHz 1725
  • توان مصرفی کارت گرافیک W220
  • حداقل توان پاور پیشنهادی W 650
  • حداکثر رزولوشن تصویر x 4320 7680

5- کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080 Ti

RTX 3080 Ti دارای امپر Nvidia با عملکرد 1.5 برابر در مقابل مدل قبلی خود یعنی RTX 2080 Ti است و در حقیقیت جایگزین کارت گرافیک RTX 3080 می باشد؛ ولی از لحاظ طراحی و پورت ها به RTX 3080 شبیه بوده و فرق اصلی بین آنها در قدرت و اندازه VRAM می باشد؛ کارت گرافیک RTX 3080 Ti در لپ تاپ های گیمینگ به کار می رود و از بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ است؛ این پردازنده GB 16 حافظه پرسرعت GDDR6 دارد و جزو کارت گرافیک های پر سرعت می باشد.

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti در بین مدل های خود پرچمدار بوده و نسبت به لپ تاپ هایی با کارت گرافیک RTX 3090، قیمت مناسب تری دارد و از آنجاییکه Nvidia در نظر دارد روند استخراج رم ارزها را محدود کند، از این رو در کارت گرافیک های جدید خود از تکنولوژی منحصربفرد محدود کننده استخراج رمز ارزها بهره برده است که در RTX 3080 و RTX 3070 نیز به کار رفته است؛ ما در RTX 3080 Ti از پردازنده ای به نام CPM، برای استخراج رمز ارز اتریوم، استفاده کرده است.

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080 Ti، دارای پردازنده گرافیکی جدید GA103 می باشد و لپ تاپ های دارای RTX 3080 Ti سرعت حافظه، قدرت و عمکرد بی نظیری دارند و در بین بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ، پرچمدار هستند.

مشخصات فنی کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080 Ti:

  • هسته CUDA 10240
  • حافظه GB 12
  • پهنای باند 912.4 گیگابایت بر ثانیه
  • مدل تراشه GA102
  • لیتوگرافی 8 نانومتر
  • توان پردازشی 34.10 ترافلپس
  • فرکانس بوست MHz 1670
  • توان مصرفی کارت گرافیک W 350
  • حداقل توان پاور پیشنهادی W750
  • حداکثر رزولوشن تصویر x4320 7680

معرفی 5 تا از بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ – External

1- کارت گرافیک لپ تاپ اکسترنال Razer Core X

محفظه گرافیکی آلومینیومی Razer Core X، یکی از بهترین کارت‌ های گرافیک خارجی لپ‌ تاپ از نظر عملکرد است. این محصول با دارای Thunderbolt 3 می باشد که با اکثر لپ تاپ های امروزی سازگار است. همچنین می توانید با این لپ تاپ، از پشتیبانی ویندوز و مک OS بهره مند شوید.

همچینین این مدل از کارت گرافیک، دارای منبع تغذیه داخلی و  PSU 650W ATX است. ین محصول دارای یک پشتیبانی PCIe در اندازه کامل است که دارای 3 اسلات برای اتصالات آسان است.

مشخصات فنی کارت گرافیک لپ تاپ اکسترنال Razer Core X:

  • PSU 650 وات
  • وزن
  • تعداد پردازنده 4
  • سازگاری ویندوز و MacOS

2-  کارت گرافیک اکسترنال Razer Core X با Thunderbolt 3

در بررسی بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ، به مدل اکسترنال Razer Core X با Thunderbolt 3 می رسیم که برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده است. این مدل دارای رابط بلوتوث است، بنابراین اتصال به چندین دستگاه مشکلی نخواهد داشت. انتخاب 16.8 میلیون طیف رنگی، مزیت دیگری برای این محصول است.

طبق بررسی‌ها، کیس کارت گرافیک خارجی Razer Core X عملکرد حرارتی بهینه‌شده ‌ای دارد. این یک کیس گرافیکی کامل است که عملکرد قدرتمندی را ارائه می دهد. به دلیل نصب فن خنک‌ کننده، کیس کارت گرافیک خارجی Razer Core X همیشه دمای مناسبی دارد و هرگز بیش از حد گرم نمی‌شود.

همچنین این مدل از کارت گرافیک اکسترنال با NVIDIA GeForce RT سازگار است و مجهز به نورپردازی Razer Chroma RGB می باشد. علاوه بر این از طراحی منحصر به فرد دو تراشه، بهره می برد.

مشخصات فنی کارت گرافیک اکسترنال Razer Core X با Thunderbolt 3:

  • PSU W 700
  • وزن 6.985 کیلوگرم
  • سازگاری ویندوز 10
  • تعداد پردازنده 6

3- کارت گرافیک اکسترنال eGPU Akitio Node Thunderbolt3

eGPU Akitio Node Thunderbolt3 با پشتیبانی از Thunderbolt 3 عرضه می شود که می تواند سرعت انتقال شگفت انگیزی را ارائه دهد. سرعت انتقال آن 40 گیگابیت بر ثانیه است که زمان تاخیر در هنگام بازی را کاهش می دهد. این محصول دارای هر دو AMD در macOS High Sierra می باشد.

در بین بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ، بررسی‌ها نشان می‌دهند که اگر می‌خواهید یک GPU خارجی Thunderbolt 3 داشته باشید، eGPU Akitio Node Thunderbolt3 برای ویندوز انتخاب مناسبی است. این محصول دارای 1 اسلات PCIe است که از کارت های گرافیک AMD پشتیبانی می کند. همچنین از یک منبع تغذیه داخلی 400 وات بهره می برد که به GPU شما کمک می کند تا قدرت بیشتری به دست آورد.

مشخصات فنی کارت گرافیک اکسترنال eGPU Akitio Node Thunderbolt3:

  • PSU W 60
  • وزن 6.654 کیلوگرم
  • تعداد پردازنده 1
  • سازگاری پنجره ها

4- کارت گرافیک اکسترنال PowerColor Gaming Station

در بین بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ، مدل اکسترنال PowerColor Gaming Station، با سرعت Max Gen3 x4 مبتنی بر فناوری AMD XConnect است که پشتیبانی عالی از بازی را ارائه می دهد. پشتیبانی از پورت تاندربولت 3 USB-C یک گزینه اتصال عالی برای کنسول بازی و لپ تاپ شما فراهم می کند.

این کارت گرافیک خارجی، مجهز به رابط بسیار سریع Thunderbolt3 با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه است که از USB Power پشتیبانی می کند. علاوه بر این، دارای اسلات PCI Express x16 می باشد.

مشخصات فنی کارت گرافیک اکسترنال PowerColor Gaming Station:

  • PSU W 87
  • وزن 6.654 کیلوگرم
  • تعداد پردازنده 4
  • سازگاری ویندوز و MacOS

5- کارت گرافیک اکسترنال Mantiz MZ-03 Saturn Pro II EGPU

در مقایسه بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ، این کارت گرافیک خارجی یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال ویرایش گرافیکی هستند و به پیکسل های رنگی بیشتری نیاز دارند. این محصول دارای کارت Liquid Cooling Monster است که eGPU را برای مدت طولانی خنک نگه می دارد.

همچنین دارای یک سیستم فن بزرگ کم نویز است که دما را بهینه می کند. از دیگر ویژگی های این مدل، دارای بدنه کامل آلومینیومی مجهز به آندایزینگ، کابل بلند Thunderbolt 3 0.7M 40GBمی باشد.

مشخصات فنی کارت گرافیک Mantiz MZ-03 Saturn Pro II EGPU:

  • PSU W 750
  • وزن 4.594 کیلوگرم
  • تعداد پردازنده 2
  • سازگاری ویندوز و MacOS

چکیده مطلب بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ

پردازنده ‌های گرافیکی در مدل های مختلفی تولید می شوند و تنوع زیادی دارند که به دو دسته کلی پردازنده های موبایل و پردازنده های دسکتاپ تقسیم می شوند، پردازنده های موبایل بسیار متنوع هستند و پردازنده های دسکتاپ نیز با اینکه تنوع زیادی دارند اما دو برند NVIDIA و AMD معروف ترین آنها بوده و عملکرد بی نظیری دارند. یک مدل دیگر از پردازنده های گرافیکی هم وجود دارد که به آنها پردازنده‌ گرافیکی مجتمع می گویند که در واقع به صورت مجتمع در داخل CPU قرار می گیرند.

در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ یا لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی، یکی از اصلی ترین فاکتورها کارت گرافیک است که اهمیت ویژه‌ای دارد، یکی از مهم ترین ویژگی های کارت گرافیک توان پردازشی می باشد که بر عملکرد روان و پر سرعت بازی، سرعت رندینگ و رزولوشن صفحه نمایش تأثیر می گذارد.

در انتخاب بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ باید به نکاتی که در این مطلب اشاره شد حتماً توجه کنید تا لپ تاپی با عالی ترین و با کیفیت ترین کارت گرافیک را تهیه کنید و از کار با آن لذت ببرید. اگر لپ تاپ را برای گیمینگ می خواهید پس باید مدلی را انتخاب کنید که توان پردازشی آن بسیار عالی بوده و از ویژگی های گرافیکی بلایی برخوردار باشد تا بتوانید بازی های پر حجم را با آن انجام دهید.

سوالات متداول

1- بهترین کارت گرافیک لپ تاپ برای گیمینگ کدام است؟

همانگونه که در مطالب فوق نیز اشاره شد برای گیمینگ لپ تاپ های زیادی با کارت گرافیک های مختلف وجود دارد اما کارت گرافیک  Nvidia GeForce RTX 3060 12G، جزو بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ برای بازی می باشد.

2- کارت گرافیک سری GTX بهتر است یا RTX؟

کارت گرافیک NVIDIA RTX، از بهترین کارت گرافیک های لپ تاپ است که عملکرد بی نظیری دارد و اگر می خواهید با کارت NVIDIA بیشترین بهره را از بازی ها ببرید، کارت های RTX انتخاب بهتری هستند.

3- کارت گرافیک سری AMD بهتر است یا  NVIDIA؟

با اینکه AMD و NVIDIA در اکثر ویژگی‌ ها مشابه هستند دارند اما NVIDIA پیشگام است؛ در موارد دیگر نیز G-Sync، Reflex، DLSS و NVENC همگی جایگزین بهتری برای AMD هستند.

4- چگونه بهترین کارت گرافیک لپ تاپ را انتخاب کنیم؟

میزان حافظه کارت گرافیک، فاکتور بسیار مهمی است و حداقل 6 گیگابایت و حداکثر 8 گیگابایت یا بیشتر برای باری های 1080p بهترین انتخاب است؛ توجه داشته باشید که در صورت اجرای بازی های  4 K  به حافظه ای بیش از GB 8 نیاز است.

5- تفاوت بین کارت گرافیک  GTX و RTX چیست؟

کارت‌های گرافیک GTX در مقایسه با کارت‌های گرافیک RTX دو سخت‌افزار مهم جدید را اضافه می‌کنند که شامل هسته‌های RT و هسته‌های Tensorمی باشد؛  هسته‌های RT برای ردیابی پرتوها  استفاده می‌شوند، در حالی که هسته‌های Tensor برای سرعت بیشتر، AI و HPC (محاسبات با عملکرد بالا) به کار می روند.

6- چه عواملی بر سرعت لپ تاپ تأثیر می گذارد؟

رم، حافظه داخلی لپ تاپ و پردازنده گرافیکی هر دو بر سرعت کار آن تأثیر گذار هستند و هرچه از رقم بالایی برخوردار باشند، سرعت لپ تاپ بیشتر می شود؛ برای مثال GB 4 رم سریعتر از GB 2 گیگابایت کار می کند، سرعت پردازنده بر حسب GHz اندازه گیری می شود و سرعت یک دستگاه GHz 2 از یک دستگاه GHz 1 بیشتر است.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024