بهترین برندهای مادربرد در سال 2023

چرا باید بهترین برندهای مادربرد رو بشناسیم؟! چون مادربرد یکی از اصلی‌‌ترین و ضروری‌ترین قطعه‌های کامپیوتره و به عنوان یک نقطه مرکزی همه بخش‌های مهم کامپیوتر رو در کنار یکدیگر نگه می‌داره. مادربردها در همه کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ وجود دارند. هر نوع مادربردی برای کار با پردازنده‌ها و حافظه‌های مختلفی طراحی شده‌، بنابراین با هر نوع پردازنده و حافظه‌ای کار نمی‌کنند. با توجه به طیف وسیعی از برندهای مختلف مادربرد در بازار، انتخاب درست کار مشکلیه؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه مقاله بهترین برندهای مادربرد را به شما معرفی کنیم تا بتونید گزینه مناسب رو انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید مادربرد در سال 2023

انواع سوکت مادربرد چیست

معرفی انواع پردازنده AMD


دلیل اهمیت برند مادربرد

برند مادربرد نقش تعیین کننده‌ای در کیفیت اون داره. برای این‌که یک مادربرد با دوام و باکیفیت رو انتخاب کنید؛ اول باید درباره نکاتی مثل ابعاد، چیپست، پورت‌های USB، رم، پورت‌های ویدیو، پشتیبانی از وای فای و اسلات‌های PCI-E اطلاعات کاملی داشته باشید. دوم لازمه که با بهترین برندهای مادربرد در بازار آشنا بشید. اگه به کیفیت مادربردی مطمئن نیستید باید بررسی کنید که آیا همه محصولات این برند، حداقل مشخصات یک مادربرد رو داره یا نه. به طور مثال اگه همه محصولات اون از مادربردهای 4 اسلات رم و حداقل 64 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کنه، نشان دهنده کیفیت بهتر این برنده. البته همیشه نمی‌تونید از این روش مطمئن بشید اما تا حدودی می‌تونید از اون برای تشخیص کیفیت برند مادربرد استفاده کنید.

بهترین برندهای مادربرد در بازار

بعد از این‌که به اهمیت برند مادربرد پی بردید، لازمه که با برندهای برتر مادربرد در بازار آشنا بشید. ایسوس، ام اس آی، آزراک، گیگابایت، اینتل، سافایر، آی وی جی آی، ایسر و بایواستار جزو بهترین برندهای مادربرداند. اگه با ما همراه باشید در ادامه درباره‌ تاریخچه و محصولات این برندها بیشتر می‌فهمید.

ایسوس (ASUS)

ایسوس برترین تولیدکننده مادربرد در جهانه و تقریبا 40 درصد از سهم بازار رو در اختیار داره. بنابراین به عنوان بهترین مارک مادربرد شناخته میشه. این برند یکی از معروف‌ترین برندهای تایوانی سخت افزاری و الکترونیکیه که محصولات باکیفیتی تولید می‌کنه. پس باید برند ایسوس در لیست بهترین برندهای مادربرد باشه. نوآوری کلید اصلی موفقیت ایسوس در بازاره. خلاقیت در ساخت محصولات سخت افزاری با بهترین متریال، ایسوس رو به برند بین‌المللی و پیشرو تبدیل کرده. این برند خوشنام نه تنها مادربردهای باکیفیتی می‌سازه، بلکه لپ‌تاپ‌ها و تجهیزات جانبی دیگه‌ای به بازار عرضه می‌کنه که مورد توجه طرفداران ایسوس قرار گرفته.

برای دیدن لیست برترین مادربردهای این شرکت، مقاله “بهترین مادربردهای ایسوس 2023” رو بخونید.


برای مشاهده و خرید لپ تاپ کلیک کنید


ام اس آی (MSI)

این برند بیشتر روی تولید رایانه‌های شخصی و قطعات بازی رده بالا تمرکز داره و محصولات خیلی زیادی رو به بازار عرضه می‌کنه. مهم‌ترین ویژگی ام اس آی تولید محصولات رده بالا و متوسط با بهترین کیفیته. اگه هزینه در اولویت انتخابتون نیست و دوست دارید بازی‌ها رو با یه کیفیت عالی تجربه کنید، قطعا مادربردهای ام اس آی انتخاب خوبی هستند. برای همین ما این برند رو در لیست بهترین برندهای مادر برد گذاشتیم. به طور کلی ام اس آی یکی از بهترین مارک‌های مادربرد در بازار شناخته می‌شه و می‌تونید با خیال راحت روی مدل‌های مختلفش حساب کنید.

ازراک (ASROCK) یکی از بهترین برندهای مادربرد

ازراک یکی از زیر مجموعه‌های ایسوسه. اما سیاست‌گذاری‌های مستقلی داره و این برند محصولات سخت افزاری شامل مادربردها و رایانه‌های شخصی رو به بازار عرضه می‌کنه. بیشتر دستگاه‌هایی که ازارک می‌سازه برای کامپیوترهای خانگی مناسب نیست و تولیدات آن در سطح پیشرفته‌تری قرار می‌گیرند. ازاراک غیر از مادربردهای شخصی مادربردهای تجاری هم تولید می‌کنه، البته از نظر کیفیت در سطح برندهای قوی مثل ایسوس و ام اس آی نیست. اما مادربردهای خوبی می‌سازه. با این حال ازراک زیر مجموعه ایسوسه، بنابراین کیفیت محصولات این برند قطعا عالیه!

گیگابایت (Gigabyte)

گیگابایت یکی از کمپانی‌های تایوانی و سرشناس در تولید سخت‌افزار دستگاه‌های کامپیوتریه. این برند قطعات باکیفیتی مثل پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند، فضای ذخیره سازی حجیم، کیبوردها و مانیتورهای باکیفیتی رو برای گیمرها می‌سازه. گیگابایت همچنین به ساخت مادربردهای با کیفیت و با دوام مشهوره. فرقی نمی‌کنه که دنبال یک مادربرد با کیفیت یا معمولی می‌گردین، گیگابایت هر نوع سلیقه و نیازی رو پوشش میده و خودش رو در لیست بهترین برندهای مادربرد ما جا می‌کنه.

سافایر (Sapphire)

سافایر یکی از شرکت‌های تولیدکننده مادربرد و محصولات گرافیکیه که در سال 2001 در هنگ کنگ تاسیس شد و با AMD شراکتش رو شروع کرد. محصولات این برند مختص کاربران عمومی، رایانه‌های شخصی و حرفه‌ایه. همچنین این برند سری بازی‌های Sapphire Nitro رو به بازار عرضه کرده که در این بازی‌ها خلاقیت و نوآوری‌های قابل توجهی به کار رفته.

ای وی جی ای (EVGA)

ای وی جی ای یک شرکت امریکایی تولیدکننده قطعات سخت افزار کامپیوتریه که مادربرد، کیس‌های کامپیوتری، لپ‌تاپ‌های بازی و ماوس‌های بازی رو تولید میکنه. این شرکت فعالیت خودش رو از سال 1999 در کالیفرنیا همراه با برند Nvidia شروع کرد و تا سال 2023 کارت گرافیکی Nvidia رو به بازار عرضه کرد. EVGA یکی از بهترین برندهای GPU هست. به خصوص اگر قیمت در اولویت انتخاب شماست این برند کیفیت و قیمت مناسبی داره. به طور کلی مهم ترین ویژگی که برند ای وی جی ای رو از بقیه متمایز می کنه کیفیت محصول و خدمات مشتریه. برای همبن ما این برند باکیفیت رو در لیست بهترین برندهای مادربرد جا دادیم.

ایسر (Acer)

شرکت ایسر از سال 1976 در تایپه تایوان تاسیس شد. تمرکز اصلی این شرکت بیشتر بر خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پایه‌ریزی شده و محصولاتی شامل رایانه‌های شخصی، نمایشگرها، پروژکتورها، سرورها، تبلت‌ها، دوربین‌های هوشمند، سرورهای وب، واقعیت مجازی و گوشی‌های هوشمند است. به طور کلی آنچه ایسر رو از برندهای دیگه متمایز می کنه، قیمت مناسب محصولاتشه. نکته مهم در مورد برند ایسر اینه که نسبت قیمت و کیفیت با هم برابره یعنی شما برابر قیمت، کیفیت مناسب هم دریافت می کنید.

بایواستار (Biostar)

بایواستار یکی از برندهای ساخت قطعات سخت‌افزار کامپیوتره که در سال 1986 تاسیس شد. تمرکز اصلی این برند بر ساخت مادربرد بود و بعد تصمیم به تولید کارت‌های گرافیکی و لوازم جانبی کامپیوتر گرفت. برای همین حتما باید در لیست بهترین برندهای مادربرد ما جا بگیره. محصولات بایواستار براساس گواهی نامه‌ها و استانداردهای روز دنیا طراحی شده. بنابراین محصولاتش از کیفیت خوبی برخورداره و به خاطر کیفیت مطلوب محصولاتش، در سال 1999 گواهینامه ISO9001 رو دریافت کرد.

این شرکت در سال 2005 شروع به تولید محصولاتی مانند بهترین کارت گرافیک و مادربردهای رده بالای سری T کرد و در سال 2006 مشغول به تولید کامپیوترهای صنعتی شد. در سال 2009 مادربردهای اورکلاک سری T-power رو ارائه کرد و این برند یکی از 20 برند برتر جهان شد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که برند بایواستار رو به یک برند خوشنام تبدیل کرد، این بود که در تمام سال‌های فعالیتش به نیازهای مشتری بیش از هر چیزی توجه می‌کرد.


بیشتر بخوانید:

بهترین مادربرد اقتصادی 2023

بهترین مادربردهای ام اس آی 2023


سایر برندها

برندهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم به عنوان بهترین برندهای مادربرد در سال 2023 شناخته می‌شن. اما غیر از این نمونه‌ها برندهای دیگری مثل Micro ATX Power Color, Zotac,Toshiba, و… رو می‌شه نام برد.

جمع‌بندی نهایی

این مقاله یک راهنمای کامل برای معرفی بهترین برندهای مادربرد 2023 است. معروف‌ترین برندهای ساخت مادربرد MSI,ASUS, Sapphire, AZRock, GiGABYTE, Intel, EvGA است که با مطالعه این مقاله با تاریخچه و محصولات سخت افزای این برندها بیشتر آشنا می‌شید. در نهایت هم براساس نیازتون ببینید کدوم برند رو باید انتخاب کنید.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024