تاریخچه برند ایسوس

آیا می‌دانید شرکت ایسوس برای کدام کشور است؟ آشنایی شما با تاریخچه شرکت ایسوس چقدر است؟ شاید قبل از خرید لپ تاپ های ایسوس بخوای تاریخچه‌اش هم بدونی! ایسوس AsusTek Computer Inc که معمولا با نام ASUS که به زبان چینی به معنای “برجسته” شناخته می‌شود، یک شرکت چندملیتی تایوانی است که در زمینه تولید و فروش سخت‌افزار کامپیوتر و محصولات الکترونیکی فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در منطقه بیتوتایپه، تایوان است. از سال 2014، شرکت کامپیوتری ایسوس، پنجمین فروشنده بزرگ رایانه شخصی از نظر فروش واحد بود. شرکت ایسوس، محصولاتی مانند لپ‌تاپ، نت‌بوک، دسکتاپ، گوشی، تجهیزات‌شبکه، پروژکتور، مادربرد، کارت‌های گرافیک، دستگاه‌ ذخیره‌سازی نوری، تجهیزات جانبی کامپیوتر، رایانه‌های لوحی و غیره را تولید می‌کند. درباره تاریخچه شرکت ایسوس باید بدانیم که این شرکت در سال 1989 تأسیس شد، یک شرکت چندملیتی است که به خاطر بهترین مادربردها و رایانه‌های شخصی با کیفیت بالا، مانیتورها، کارت‌های گرافیک، روترها شهرت دارد. امروزه، ایسوس در حال طراحی و ساخت فناوری‌های هوشمند نسل بعدی است تا بتواند کیفیت زندگی را ارتقا ببخشد.

تأسیس شرکت ایسوس

اولین چیزی که درباره شرکت ایسوس باید بدانیم این است که ایسوس به طور رسمی در سال 1989 در شهر تاپی، تایوان تاسیس شد. موسس شرکت ایسوس، مهارت‌ها و منابع خود را برای ایجاد یک نمونه اولیه مادربرد با استفاده از پردازنده 486 اینتل ترکیب کرد. این مادربرد اولین سخت‌افزاری بود که ایسوس به عنوان یک شرکت ایجاد کرد، اما در واقع هیچ شهرتی کسب نکرد و در نتیجه ایسوس منابع مالی بسیار کمی برای ادامه کار داشت. در آن برهه زمان بود که بنیانگذاران ایسوس با اینتل معامله کردند. ایسوس پس از موفقیت اولین نمونه اولیه مادربرد خود شروع به کار کرد. این شرکت به سرعت به دلیل کیفیت بالای خود به شهرت رسید.

بنیانگذاران شرکت ایسوس

با گفتگو در یک کافی‌شاپ در تایپه، جرقه شرکتی که در نهایت به ایسوس تبدیل می‌شود، زده شد. جایی که چند مهندس حرفه‌ای رویای ایجاد یک «شرکت کوچک و زیبا» را به اشتراک گذاشتند. با بررسی شرکت ایسوس، متوجه می‌شوید که این برند بیشتر به خاطر برندهای لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند خود شناخته می‌شود و این شرکت تایوانی توسط جری‌هو در سال 1989 تاسیس شد. ایسوس بخشی از شرکت Wintel (ویندوز NT) است که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این شرکت به دلیل محصولات نوآورانه و افزایش سهم‌ بازار در سطح جهانی، شاهد افزایش سود بوده است. به این ترتیب، دانستن مقر اصلی شرکت و همچنین کشور مبدا و ساختار شرکت مهم است. اگر قصد دارید بدانید داستان شرکت گوگل چیست کلیک کنید.

داستان نام و شعار برند ایسوس

در بررسی تاریخچه شرکت ایسوس نوبت به بررسی برند ایسوس می‌رسد. این شرکت نام خود را از چهار حرف آخر کلمه “پگاسوس” گرفته است. پگاسوس، یک اسب بالدار از اساطیر یونان بود. ایسوس یعنی روح خلاق، قدرت و خلوص و این موجود افسانه‌ای نمونه بارز این مفهوم است. ایسوس تمایل خود را به رشد با هر محصول جدیدی که به بازار می‌آورد، تشبیه می‌کند. در نتیجه باید گفت شعار برند ایسوس خلاقیت و نوآوری است‌. از سال 2009، این شرکت دارای امکانات تولیدی در شهرهای تایپه، لوژو، نانگان و گویشان در تایوان بود. لوگوی اولیه در سال 1989 برای ایسوس ایجاد شد که ترکیبی از لوگو تایپ، برچسب‌ها و یک عنصر گرافیکی ساده بود. طراحی مجدد لوگوی ایسوس در سال 1995 ایجاد شد، نمادی که تمام دنیا آن را می‌شناسد. فونت سفارشی و منحصر‌به‌فرد ایسوس بر اساس یکی از فونت‌های مدرن sans-serif با خطوط ضخیم و مطمئن و حالتی بسیار پیشرو ساخته شده است. عدم وجود نوار افقی در «الف» و یک نوار سفید، برش حروف، لوگو را شیک و خاص می‌کند.

درآمد شرکت ایسوس

شرکت ایسوس برای حفظ قیمت‌های پایین خود همیشه به دنبال راه‌های نوآورانه برای بهبود محصولات خود است. بنابراین، محصولات ممتاز با کیفیت عالی به لطف ایسوس با قیمت مناسب ارائه می‌شوند. در ادامه بررسی تاریخچه شرکت ایسوس، بهتر است بدانید که ایسوس یک شرکت تحقیق و توسعه است که به ارائه محصولات عالی به مشتریان خود بسیار اهمیت می‌دهد.

محصولات شرکت ایسوس

درباره تاریخچه شرکت ایسوس تا اینجا فهمیدیم که یک شرکت چینی است و توسط تیلمن فرتیتا در اواخر دهه 80 تاسیس. این شرکت، رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و روترها را به بازار ارائه می‌کند. ایسوس یکی از فروشندگان پیشرو رایانه‌های لپ‌تاپ برای کار در سراسر جهان است. طیف گسترده محصولات ایسوس یک مزیت قابل‌توجه نسبت به رقبای خود است. با ارائه طیف گسترده‌ای از کالاها، برای برآوردن خواسته‌های همه مشتریان مشهور است. ASUS  علاوه‌بر کامپیوترها و دستگاه‌های تلفن همراه محصولات اضافی زیادی تولید می‌کند.

این‌ محصولات شامل صفحه نمایش پروژکتور و دستگاه‌های وای‌فای با پوشش گارانتی ایسوس‌اند. ایسوس همچنین کامپیوترها و سایر لوازم جانبی مانند سرورها و لوازم الکترونیکی مصرفی مانند برندهای لپ‌تاپ و دسکتاپ را تولید می‌کند. ایسوس، مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، محصول خود را از چین و کشورهای دیگر تهیه می‌کند و با این روش، ایسوس محصولات زیادی را به بازار ارائه کرده است. در زیر چند مورد از محصولات شرکت ایسوس را معرفی می‌کنیم.

  • لپ‌تاپ (سری‌های مختلف ROG، TUF، VivoBook و …)
  • انواع تبلت
  • رایانه‌های رومیزی
  • تلفن‌های هوشمند
  • دستیارهای دیجیتال شخصی (PDAs)
  • مانیتورهای کامپیوتر (سری‌های مختلف ZenScreen، ProArt و … )
  • مادربرد
  • کارت‌های گرافیک
  • درایوهای DVD
  • دستگاه‌های شبکه کامپیوتر
  • کیس‌های کامپیوتر
  • قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر
  • سیستم‌ خنک‌کننده کامپیوتر

همان‌طور که می‌بینید محصولات ایسوس، بسیار گسترده هستند و طیف‌های متنوعی را در بر می‌گیرند.

کامپیوترهای شرکت ایسوس

ایسوس همچنین تعداد زیادی رایانه گیمینگ و معمولی رومیزی (دسکتاپ) نیز دارد. دسکتاپ برند ایسوس معمولا برای کارهای روزانه و اداری مناسب است. این کامپیوترها باتوجه به مدل آن دارای پردازنده‌ها و رم و گرافیک متفاوتی هستند ولی تمام پردازنده‌های آن اینتل می‌باشند. ایسوس محصولات الکترونیکی پرکاربرد دیگری را نیز تولید می‌کند، اما مهم‌ترین محصول تولیدی آن‌ها مادربرد است. در حال حاضر دفتر اصلی شرکت ایسوس در تایپه تایوان قرار دارد و در کنار سایر غول‌های تولید‌کننده تجهیزات الکترونیکی به رقابت با آن‌ها می پردازد. از طرف دیگر ایسوس برای سایر شرکت‌های تولید‌کننده قطعات کامپیوتری تولید می‌کند و از این طریق می‌توان این شرکت را به عنوان ابر شرکتی در تولید قطعات کامپیوتری در جهان دانست که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

  • مادربرد؛ مادربردهای ایسوس در مقابل رقبای خودشان نسبت به کیفیت‌شان قیمت مناسبی هم دارند. اگر می‌خواهید پردازنده‌ها و کارت گرافیک‌ها را اورکلاک کنید یا یک ریگ بازی بسازید، ایسوس مادربرد مناسبی دارد. مزایای این مادربردها عبارتند از:
  • قابل اعتماد
  • سازگاری بالا
  • پایداری
  • عملکرد عالی
  • پشتیبانی از پورت‌های USB 3.0
  • مصرف کم‌انرژی
  • کارت گرافیک

بسیاری از کارت‌گرافیک‌هایی که در بازار وجود دارد، برای اجرای بازی‌ها در بالاترین کیفیت و بالاترین نرخ فریم، به وسیله شرکت ایسوس تولید می‌شوند. این کمپانی بسیاری از کارت گرافیک‌های RTX دنیا را تولید می‌کند.

لپ‌تاپ‌های شرکت ایسوس

در بررسی تاریخچه شرکت ایسوس باید بدانید که یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت ایسوس، لپ‌تاپ است. شرکت ایسوس محصولات خود را در سری‌های مختلفی تولید کرده تا نیازهای کاربران مختلف را برطرف کند. ایسوس یک شرکت مشهور و شناخته شده است.همچنین، ایسوس بخش قابل‌توجهی از بازار لپ‌تاپ را در اختیار دارد. در حال حاضر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس در دنیا بسیار محبوب هستند. برای پاسخ صادقانه شما، سری‌های مختلف لپ‌تاپ ایسوس را در اینجا مورد بحث قرار دادیم. به‌طور مثال، لپ‌تاپ‌های سری زن‌بوک ایسوس، کیفیت و سطح بالایی دارند. همچنین، با توجه به وزن سبکی که دارند، حمل و نقل آنها بسیار آسان است. اگر قصد دارید هزینه زیادی برای لپ‌تاپ صرف نکنید لپ‌تاپ سری  Vivo Book را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس در بازار، ASUS Vivo Book 17 است. این یک لپ‌تاپ میان‌رده جایگزین خوب برای رایانه رومیزی است. عمر باتری و کیفیت ساخت آن عالی نیست، اما نسبت به قیمت، کیفیت خوبی دارد. لپ‌تاپ ASUS Vivo Book 17 انتخاب خوبی برای کسانی است که هم برای کار و هم برای بازی به یک صفحه نمایش بزرگ نیاز دارند. این دستگاه، برای انجام کارهای اولیه کامپیوتری و انجام بازی‌های ساده، قدرت کافی دارد. همچنین، لپ‌تاپ سری ROG ایسوس لپ‌تاپ‌های قدرتمندی دارد که قابلیت‌های ویدئویی بالایی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ایسوس 2023

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

بهترین لپ تاپ های سری Rog

بهترین لپ تاپ های سری TUF


گوشی‌های شرکت ایسوس

در ادامه بررسی تاریخچه شرکت ایسوس، نوبت به معرفی گوشی برند ایسوس می‌رسد. گوشی‌های ایسوس در این مدت کوتاه توانسته‌اند جای خود را در بازار باز کنند. در سال 2014، ایسوس سه گوشی هوشمند یعنی  Zenfone 4 ، Zenfone 5 و Zenfone 6 را به بازار عرضه کرد. تولید و عرضه این سه گوشی اولین گام ایسوس برای ورود به بازار گوشی‌های هوشمند بود. اولین مدل گوشی ایسوس Zinfone 4 بود که در سال 2015 به بازار عرضه شد و اولین گوشی بازار با 4 گیگابایت حافظه بود و این موفقیتی بزرگ برای برند ایسوس بود. بعد از این مدل  Zenfone zoom  وارد بازار شد که دارای  128 گیگابایت حافظه بود. البته این دو مدل گوشی با تمام کیفیت و قابلیت‌های بالایی که دارند به محبوبیت زیادی در بازار نرسید‌ند، بنابراین ایسوس تصمیم به رونمایی از یک مدل دیگر به نام سری Zenfone 3 کرد. در این سری Zenfone 3، گوشی Zenfone 3 Deluxe پرچمدار بود. قدرت باتری ایسوس در این مدل 3000 میلی‌آمپر ساعت بود و همچنین دوربین با سنسور 23 مگاپیکسلی، 6 گیگابایت رم و دیگر امکانات، این گوشی را جزو گوشی‌های پرچمدار کرده بود. شاید تنها ایرادی که این مدل داشت، قیمت بالای این گوشی بود.

مزایای مشترک گوشی‌های ایسوس

  • بادوام بودن و عمر طولانی گوشی
  • قیمت مناسب
  • باتری قدرتمند

معایب گوشی ایسوس

  • ظاهر و طراحی زیبایی ندارد.
  • دسترسی به لوازم جانبی آن مشکل است.

البته تلفن همراه ایسوس نسبت به برندهای سامسونگ، شیائومی و اپل خیلی طرفدار ندارد اما در کل از کیفیت خوبی برخوردار است و طرفداران خود را دارد.

سخن پایانی

در نهایت، با مطالعه بررسی تاریخچه شرکت ایسوس، آیا هنوز نگران شهرت برند ایسوس هستید؟ مطمئن باشید ایسوس نه تنها برند خوبی است، بلکه بسیار فراتر از انتظار شما خواهد بود.

ایسوس پس از سال‌ها تلاش با ویژگی‌های جدید و فوق‌العاده خود رتبه خوبی را در جهان تکنولوژی گرفته است. علاوه‌بر این، وقتی صحبت از لپ‌تاپ‌ می‌شود، باید گفت ایسوس یکی از بهترین گزینه‌ها است.

نوشته های مرتبط

راهنمای اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 (فعالسازی رایگان با نرم افزار)

تبدیل ویندوز 11 به 10 بدون پاک شدن اطلاعات

رم چیست؟ آشنایی با انواع حافظه Ram لپ تاپ و گوشی و DDRها