بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون در سال 2023

بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون، دستگاه‌هایی هستند که شما می‌تونید بعد از تهیه اون‌ها مطمئن باشید که به دنیای تازه‌ای وارد شده‌اید. انتخاب یک لپ‌تاپ جدید می‌تونه زمان هیجان‌انگیزی باشه، به خصوص اگر به طور کلی علاقه زیادی به کامپیوتر دارید. این احساس داشتن یک دستگاه کاملاً جدید است که دقیقاً همون کاری رو که می‌خواهید انجام می‌دهد، سریع‌تر از لپ‌تاپ قدیمی شما.

اما به همون اندازه که می‌تونه هیجان‌انگیز باشه، بسیاری از بهترین لپ‌تاپ‌ها قیمت مناسبی ندارند، بنابراین اگر بودجه کمی دارید، پیدا کردن لپ تاپ مناسب همیشه آسان نیست. به همین دلیل ما در این مقاله از وبلاگ لیپک لیست‌هایی داریم که بر بهترین لپ‌تاپ‌های میان‌رده‌ای که می‌توانید بخرید، تمرکز کرده‌ایم. ما در این مقاله به شما بهترین لپ تاپ ها تا 40 میلیون 2023 رو معرفی می‌کنیم. این لپ‌تاپ‌ها شاید برای کارهای حرفه‌ای و تخصصی توانمندی زیادی نداشته باشند، اما می‌توانید با استفاده از اون‌ها کارهای زیادی انجام بدهید.

بهترین لپ تاپ ها تا قیمت 40 میلیون در بازار ایران

بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون در بازار ایران در حال حاضر قیمت معقولی دارند اما در عین حال محدوده قیمتی است که در آن توجه به شاخص‌ها می‌تونه برای شما ارزش زیادی ایجاد کنه. بسیاری از بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون شگفت‌انگیز نیستند اما می‌تونید میان اون‌ها برخی از لپ‌تاپ‌های متفاوت رو پیدا کنید. این همون کاری است که ما برای این لیست انجام دادیم. در ادامه با معرفی بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون از نظر مشخصات و کارایی با ما همراه باشید.

Dell Inspiron 16 (5620)

لپ تاپ دل Inspiron 16 (5620)

احتمالا با ما هم‌ نظر باشید که صفحه نمایش 15 اینچی برای یک لپ تاپ، اندازه مناسبی است. اگر شما هم این اندازه را می‌پسندید پس Dell Inspiron 16 احتمالا بهترین گزینه‌ای است که می‌تونید در میان بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون تهیه کنید. این یک لپ‌تاپ 16 اینچی است، اما اندازه‌ آن به خاطر داشتن نسبت تصویر 16:10 و وضوح فول اچ‌دی (1920 x 1200) شبیه یک لپ‌تاپ معمولی 15 اینچی است. این لپ تاپ به دلیل سبک ساخت و ظاهر مقاومی که دارد می‌تونه به عنوان بهترین لپ تاپ تا رنج 40 میلیون معرفی شود

از نظر عملکرد، Dell Inspiron 16 دارای مشخصات بسیار خوبی است که با پردازنده Intel Core i5-1235U شروع می‌شود. پردازنده 12 هسته، 12 رشته و سرعت افزایش تا 4.4 گیگاهرتز را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، گرافیک Intel Iris Xe کمک زیادی به شما می‌کند که از داشتن یک لپ‌تاپ مناسب مطمئن باشید. 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD در مدل پایه دریافت می‌کنید که فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به هر لپ‌تاپ رقیب در این رنج قیمتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

Dell Inspiron 16 همچنین یکی از محدود لپ‌تاپ‌های موجود در میان لیست بهترین لپ تاپ تا سقف 40 میلیون است که دارای وب‌کم 1080p است. از نظر طراحی هم Dell Inspiron 16 یک لپ‌تاپ نقره‌ای رنگ است که هیچ ویژگی خاصی ندارد.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های دل


HP Pavilion x360 14

لپ تاپ اچ پی Pavilion x360 14

در لیست بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون، HP Pavilion x360 14 یکی از گزینه‌های متفاوت برای شما است. HP Pavilion x360 14 با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core i5-1235U، 10 هسته‌ای 12 رشته‌ای با سرعت تقویت تا 4.4 گیگاهرتز شروع می‌شود. این پردازنده در حال حاضر بسیار سریع است و همچنین شامل گرافیک Intel Iris Xe است که برای این محصول یک نقطه قوت محسوب می‌شود. علاوه بر این، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD رو در اختیار خواهید شد.

صفحه نمایش این مدل نیز بسیار واضح است و با وضوح Full HD (1920 x 1080) و نسبت تصویر 16:9 ارائه شده است. این دستگاه به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ تا قیمت 40 میلیون، یکی از گزینه‌های خوب برای تماشای فیلم محسوب می‌شود. نکته ویژه در این لپ‌تاپ صفحه نمایش چرخان 360 درجه اون است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ لمسی است و یک قلم فعال هم در جعبه خواهید داشت.

یکی از قربانیان رایج لپ‌تاپ‌های با این قیمت، وب‌کم است و این دوربین، همان‌طور که احتمالاً انتظار دارید، یک دوربین 720p است. HP Pavilion x360 14 ظاهری نسبتاً استاندارد دارد و در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های HP


Surface Laptop Go 2

لپ تاپ مایکروسافت Surface Go 2

سری سرفیس مایکروسافت هر چند که دستگاه‌های بسیار گرانی در بازار دارد اما در چند سال گذشته برخی از دستگاه‌هایی که تولید کرده می‌توانند بین بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون قرار بگیرند. اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ ویژه اما بدون هزینه زیاد داشته باشید، Surface Laptop Go 2 در لیست بهترین لپ تاپ اقتصادی تا 40 میلیون خواهد بود.

سرفیس لپ‌تاپ Go 2 مجهز به پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7 است. این جدیدترین و بهترین پردازنده اینتل نیست، اما همچنان یک CPU چهار هسته‌ای و هشت‌رشته‌ای است و می‌تونه تا 4.2 گیگاهرتز رو تقویت کند. این پردازنده به شما عملکرد خوبی در کارهای روزمره مانند کارهای مدرسه، مرور وب و نوشتن اسناد می‌دهد، به علاوه گرافیک Intel Iris Xe هم در این دستگاه وجود دارد. پیکربندی پایه این لپ‌تاپ که اون رو بین بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون قرار می‌دهد، شامل 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD است که شگفت‌انگیز نیست. این لپ تاپ بدلیل ابعاد مناسب و عملکرد خوبی که داره می‌تونه یه گزینه خوب برای مهندس‌ها باشه. برای آشنایی بهتر با لپ تاپ های مهندسی، مقاله بهترین لپ تاپ های مهندسی 2023 رو مطالعه کنید.

Surface Laptop Go 2 مانند سایر دستگاه‌های Surface دارای نسبت تصویر 3:2 برای نمایشگر است. این مزیت به طور قابل توجه‌ی بلندتر از یک صفحه نمایش معمولی 16:9 است و فضای عمودی بسیار بیشتری دریافت می‌کنید. رزولوشن عجیب آن 1024×1536 است که کمتر از Full HD است. صفحه نمایش 12.4 اینچی اون لمسی هست اما از قلم پشتیبانی نمی‌کند.

مانند بسیاری از بهترین لپ تاپ بازار تا 40 میلیون، این لپ‌تاپ هم دارای یک دوربین 720p است. در این دستگاه از آلومینیوم و پایه اون از رزین پلی کربنات با الیاف شیشه ساخته شده است. این لپ‌تاپ در چهار رنگ قابل انتخاب و به خاطر وزنی که دارد بسیار قابل حمل است.

HP Laptop 17

لپ تاپ HP 17

اگر می‌خواهید یک صفحه نمایش بزرگ برای کار یا تماشای فیلم داشته باشید و از طرفداران لپ‌تاپ‌های بزرگ 17 اینچی هستید، برای انتخاب از لیست بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون، لپ‌تاپ HP 17 بهترین گزینه است.

پردازنده‌ مدل پایه لپ تاپ HP 17، Core i5-1235U اینتل با 10 هسته و 12 رشته، به علاوه سرعت تقویت تا 4.4 گیگاهرتز است. این یک پردازنده بسیار قوی با گرافیک Intel Iris Xe است و شما همچنین 8 گیگابایت رم به همراه یک SSD با ظرفیت 256 گیگابایت خواهید داشت.

اما اگر بزرگی این لپ‌تاپ اون رو به یک گزینه جدی تبدیل می‌کند، کیفیت صفحه نمایش یکی از نقاط ضعف اون بین بهترین لپ تاپ ها تا 40 میلیون 2023 هست. مدل پایه با وضوح 1600 در 900 ارائه می‌شور و اگرچه این وضوح بالاتر از سایر لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه در اندازه‌های کوچک‌تر است، اما هنوز برای صفحه ‌نمایش به این بزرگی عالی نیست. یکی دیگر از نقاط ضعف احتمالی وب‌کم 720p است و از نظر طراحی همHP 17 برنده هیچ جایزه‌ای نیست. بزرگ بودن این لپ‌تاپ قطعا قابلیت حمل اون رو بسیار کم می‌کند.

Lenovo IdeaPad 1

لپ تاپ لنوو IdeaPad 1

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون حتی ارزان‌تر از گزینه‌های بالا هستید، لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 1 ممکن است همان چیزی باشد که نیاز دارید. این لپ‌تاپ 15 اینچی یکی از اولین لپ‌تاپ‌هایی است که از پلتفرم Mendocino AMD بهره می‌برد و عملکرد بالایی ندارد، اما در این بازه قیمتی می‌تونه انتخاب مناسبی باشد.

در واقع لنوو IdeaPad 1 مجهز به AMD Athlon 7220U است که یک پردازنده دو هسته‌ای و چهار رشته‌ای است که می‌تونه تا 3.7 گیگاهرتز رو تقویت کند. قرار نیست ذهن شما را منفجر کند، اما می‌تواند به خوبی از پس اموری مانند مرور وب برآید و یکی از مزایای قابل توجه اون این است که AMD Radeon Graphics 610M دارد. اگر می‌خواهید برخی از بازی‌های سبک قدیمی‌تر رو با قیمت ارزان اجرا کنید، این یکی از بهترین گزینه‌های شماست. شما همچنین دارای 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD هستید که با این قیمت بسیار مناسب است.

با نگاهی به صفحه نمایش، Lenovo IdeaPad 1 دارای یک پیشنهاد بسیار خوب است. این پنل 15.6 اینچی به طور پیش‌فرض با وضوح فول اچ‌دی (1920 در 1080) ارائه می‌شود که صراحتاً دیدن آن در چنین لپ‌تاپ ارزان‌قیمتی عالی است.Lenovo IdeaPad 1 از نظر قابلیت حمل نیز مناسب است.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های لنوو


Dell Vostro 3520

لپ تاپ دل Vostro 3520

یافتن دستگاه‌های تجاری در میان بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون بسیار سخت است. اما لپ‌تاپ دل Vostro 3520 یک گزینه عالی برای انتخاب در این بازه قیمتی است.

Dell Vostro 3520 یک پردازنده Intel Core i3-1215U دارد که قدرت‌مندترین پردازنده موجود نیست اما یک پردازنده مدرن است، با 6 هسته و 8 رشته به علاوه سرعت تقویت تا 4.4 گیگاهرتز. این ویژگی‌ها باید برای اکثر انواع کارهای روزمره تجاری کافی باشد. همچنین این لپ‌تاپ دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD است.

این لپ تاپ با ویژگی صفحه نمایش خود می‌تواند در لیست بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون قرار گیرد. صفحه نمایش 15.6 اینچی از IPS استفاده می‌کند و با وضوح Full HD عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ نرخ رفرش 120 هرتزی دارد و می‌تونید انیمیشن‌ها و حرکت‌ها رو بسیار نرم‌تر ببینید. این یک ویژگی نادر در هر لپ‌تاپ با این قیمت و مطمئناً دیدن آن در یک لپ‌تاپ تجاری جالب است.

از نظر ظاهری، Dell Vostro 3520 نسبتاً ابتدایی است، اما به اندازه کافی زیبا به نظر می رسد در پوشش سیاه کربنی خود، که دارای یک روکش بافت در کل شاسی است. این یک لپ‌تاپ باریک نیست و در ضخامت‌ترین نقطه خود به 22.47 میلی‌متر می‌رسد، و وزن آن 3.65 پوند است، اما همچنان قابل حمل است.

Surface Go 3

لپ تاپ مایکروسافت surface go 3

مایکروسافت اخیراً سری Surface Go بودجه خود رو به روز کرده و Surface Go 3 طبیعتا بهترین دستگاه در این خانواده تاکنون بوده است. Surface Go 3 احتمالا بهترین لپ تاپ جداشدنی است که می‌توانید بین بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون پیدا کنید.

Surface Go 3 دارای پردازنده Pentium Gold 6500Y اینتل به عنوان یک پردازنده دو هسته‌ای و چهار رشته‌ای است که می‌تونید تا 3.4 گیگاهرتز تقویت کنید. پیکربندی پایه شامل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه eMMC است. این پیکربندی در میان بهترین لپ تاپ تا رنج 40 میلیون قرار می‌گیرد اما باید در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید صفحه کلید و یا قلم سرفیس را در کنار آن داشته باشید.

صفحه نمایش Surface Go 3 یک پنل 10.5 اینچی است و با رزولوشن Full HD+ (1920 x 1280) عرضه می‌شود که برای نمایشگری در این اندازه بسیار واضح است. همچنین هنوز از نسبت صفحه کلاسیک 3:2 سایر دستگاه‌های سرفیس استفاده می‌کند. همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی در قسمت جلویی وجود دارد که قادر به ضبط ویدیوی 1080p است و یکی از بهترین دوربین‌ها در هر لپ تاپ است و به ویژه در لیست بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون برجسته است. دوربین دوم در پشت با سنسور 8 مگاپیکسلی و ویدئو 1080p وجود دارد.

Surface Go 3 همچنین برخی از عناصر درجه یک رو در طراحی خود حفظ کرده است، مانند پوشش منیزیمی که مایکروسافت معمولاً برای برخی از دستگاه‌های Surface خود استفاده می‌کند.

Acer Chromebook Vero 514

لپ تاپ ایسر Chromebook Vero 514

شاید ویندوز محبوب‌ترین سیستم عامل باشد، اما همه به قابلیت هایی که ارائه می‌دهد نیاز ندارند. اگر استفاده شما بیشتر مبتنی بر وب است، ChromeOS یک جایگزین سبک وزن است که روی انواع سخت افزارها عالی اجرا می‌شود و Acer Chromebook Vero 514 مناسب برای آن است و در میان بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون قرار می‌گیرد.

این لپ‌تاپ از پردازنده Intel Core i5-1235U پشتیبانی می‌کند که یک CPU بسیار توانا با 10 هسته، 12 رشته و سرعت تقویت تا 4.4 گیگاهرتز، علاوه بر داشتن گرافیک یکپارچه Iris Xe است. همچنین شامل 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD می‌شود.

صفحه نمایش Acer Chromebook Vero 514 یک پنل 14 اینچی است و دارای نسبت تصویر معمولی 16:9 با وضوح Full HD (1920 x 1080) است. امتیاز این مدل این است که یک وب کم 1080p دارد که آن را بهترین لپ تاپ اقتصادی تا 40 میلیون تبدیل می‌کند.

این لپ‌تاپ دوستدار محیط‌زیست است و در طراحی‌هایش که از مواد بازیافتی رنگ‌نشده برای ایجاد ظاهری بسیار منحصربه‌فرداستفاده می‌کند. این دستگاه بیشتر خاکستری است اما با لکه‌های سیاه و زرد پراکنده در سراسر و یک روکش بافت است.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های ایسر


بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 40 میلیون

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ بازی با قیمت زیر 600 دلار در سال 2023 هستید، لیست بهترین لپ تاپ برای بازی تا 40 میلیون در دسترس شماست. هر بررسی مشخصات اصلی GPU، CPU، حافظه، کیفیت نمایشگر و غیره را بررسی می‌کند تا به شما در انتخاب مورد مناسب بین بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون کمک کند.

HP Victus 15

لپ تاپ اچ پی Victus 15

لپ‌تاپ Victus 15 یک سیستم بازی کاملاً خارق‌العاده است. نکته برجسته، پردازنده نسل دوازدهم اینتل i5-12450H اون با هشت هسته قدرت پردازشی است و به راحتی می‌تونه در برابر نسل نهم یا دهم i7 مقاومت کند. برای گیمرهایی که به دنبال حفظ بودجه بدون کاهش عملکرد هستند، این لپ‌تاپ ارزش شگفت‌انگیزی رو ارائه می‌دهد. طراحی و ساخت این لپ‌تاپ باعث شده با یک دستگاه سبک و جمع و جور روبه‌رو باشید.

مقدار حافظه Victus 15 8 گیگابایت است که معمولاً در لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان به دست می‌آورید. از سوی دیگر، 512 گیگابایت حافظه SSD سریع برای نصب بازی‌های مدرن و حفظ اطلاعات دیگر شما کافی است. هدف اصلی این دستگاه در بین بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون بالا بردن لذت بازی برای شماست. همچنین، کارت گرافیک میان رده انویدیا GeForce GTX 1650 4GB این دستگاه نتایج رضایت‌بخشی رو ارائه می‌دهد. این کارت گرافیکی بسیاری از بازی‌ها رو با سرعت 60 فریم بر ثانیه با تنظیمات گرافیکی مناسب درون بازی اجرا می‌کند.

صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080p فول اچ دی یکی دیگر از ویژگی‌های خوب موجود در این لپ‌تاپ HP است و نرخ رفرش 144 هرتز تصاویر رو جذاب‌تر و واضح‌تر می کند. علاوه بر این، کیبورد هم دارای نور پس‌زمینه است و کلیدها برای تایپ مناسب هستند. این لپ‌تاپ واقعا قابل حمل نیست، اما همچنان به راحتی می‌توان آن را در کیف قرار داد.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023


Lenovo IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 یک لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه و برای هر گیمری که به دنبال پردازنده AMD Ryzen است، انتخابی عالی خواهد بود. این لپ‌تاپ دارای پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 5 5600H، 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD است که با سرعت‌ فوق‌العاده‌ای کار می‌کند و برای اجرای چند وظیفه و بازی‌های با عملکرد بالا عالی است. اونچه این لپ‌تاپ‌ رو بین بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون قرار می‌دهد این است که IdeaPad Gaming 3 ا در انجام تمام سطوح کار بسیار قابل اعتماد است.

لپتاپ لنوو IdeaPad Gaming 3 برای غلبه بر نیازهای بازی و ارائه گرافیک درجه یک، از پردازنده گرافیکی انویدیا RTX 3050 Ti بهره می‌برد. این کارت گرافیک اجازه می‌دهد جدیدترین بازی‌ها رو با گرافیک کم یا متوسط با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا کنید.

کیبورد همراه با نور پس‌زمینه همراه با پد لمسی عملکردی فوق‌العاده دارد که تایپ کردن رو آسان و راحت می‌کند. علاوه بر این، این لپ‌تاپ گیمینگ لنوو به شما امکان می‌دهد اون رو به راحتی حمل کنید. عمر باتری نقطه ضعف این سیستم است زیرا زیر استاندارد است و تنها چند ساعت می‌تونه دوام بیاورد.

ASUS TUF Gaming F15

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15

هر زمان که یک لپ تاپ گیمینگ درجه یک را در نظر می‌گیریم، نامی که به ذهنمان خطور می‌کند سری TUF ایسوس است. بنابراین، به آخرین ASUS TUF Gaming F15 نگاه کنید، که ما بین بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 40 میلیون اون رو معرفی می‌کنیم. به طور کلی، به ندرت لپ‌تاپ گیمینگ رو با این بودجه پیدا خواهید کرد که دارای مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند باشد. در ساخت این دستگاه، شما یک پردازنده قوی اینل Core i5-10300H، کارت گرافیک GeForce GTX 1650، 8 گیگابایت رم و یک SSD سریع 512 گیگابایتی خواهید داشت.

ASUS TUF F15 از نظر طراحی عالی به نظر می‌رسد. صفحه نمایش 1080p فول اچ‌دی IPS همخوانی خوبی با سخت افزار داخل دستگاه دارد. نکته قابل توجه، نرخ تجدید 144 هرتز، گرافیک و تجربه تماشای عالی رو به شما ارائه می‌دهد. به طور کلی، صفحه نمایش روشن با وضوح عمیق است و هنگام مطالعه چشم‌تون رو خسته نمی‌کند. علاوه بر این، یک صفحه کلید با نور پس‌زمینه با کلیدهای WASD که با رنگ سفید برجسته شده‌اند، در دسترس است تا ظاهری منحصربه‌فرد ایجاد کند.

ASUS VivoBook 15

لپ تاپ ایسوس VivoBook 15

لپ‌تاپ ایسوس VivoBook 15 در واقع لپ‌تاپی نیست که برای گیمرها طراحی شده باشد، اما مدل خوبی است که می‌توان بین بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 40 میلیون حضور یابد. این لپ‌تاپ دارای سبکی جدید و برخی از ویژگی‌های طراحی پیشرفته است که اغلب در دستگاه‌های پرچمدار ایسوس به چشم می‌خورد. صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080p کیفیت بصری و تکرار رنگ خوبی دارد که با این قیمت قابل قبول است. این لپ تاپ کاملاً از پلاستیک ساخته شده و بسیار سبک است.

VivoBook 15 با پردازنده اینتل Core i5-1035G1U، گرافیک UHD یکپارچه اینتل، 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظهPCIe NVMe SSD در دسترس شماست. همه این مشخصات به سیستم اجازه می‌دهند تا کارهای روزمره مانند اجرای برنامه‌ها، تماشای ویدیو، وب‌گردی، انجام کارهای متنوع و حتی برخی از گیم‌پلی‌های سبک را به آرامی انجام دهد.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های ایسوس


این لپ تاپ ها برای چه کسانی مناسب است؟

انتخاب بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون برای افراد مختلفی می‌تواند مناسب باشد. این بازه قیمتی نقطه عزیمت شما به دنیای لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای خواهد بود. شما می‌تونید با این بودجه در بازار امروز ایران نگاهی به لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و تخصصی داشته باشید که برای عملکرد قوی و حتی سریع ساخته شده‌اند. بهترین لپ تاپ اقتصادی تا 40 میلیون برای این طراحی شده‌اند که افرادی که اگر قصد دارید بازی کنید، کارهای اداری را انجام دهید یا به فکر تجارت باشید، انتخاب‌های متنوعی در دسترس‌تون باشد.

بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون می‌تونند برای همه افراد مناسب باشند اما اگر قصد دارید وارد دنیای تخصصی‌تر کار با لپ‌تاپ‌ها بشید و در ضمن اون کارهای روزانه رو هم انجام بدهید، دستگاه‌های در این رنج قیمتی برای شما مناسب خواهد بود. بهترین لپ تاپ تا رنج 40 میلیون به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده رو با یک بودجه نسبتا محدود و گاهی در حد و اندازه لپ‌تاپ‌های پرچمدار داشته باشید.

با این حساب، اگر قصد دارید بازی رو در یک سطح تقریبا حرفه‌ای بازی کنید یا به دنبال یک لپ‌تاپ اداری هستید یا می‌خواهید به تجارت بپردازید یا حتی لپ‌تاپی با صفحه نمایش بزرگ احتیاج دارید، در بین بهترین لپ تاپ ها تا 40 میلیون 2023 می‌تونید گزینه مورد نظر خودتون رو پیدا کنید.

بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون

هنگام خرید لپ تاپ های تا 40 میلیون باید به چه مشخصاتی توجه کنیم

بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون مشخصات فنی زیادی می‌تونند داشته باشند اما شما با یک بررسی دقیق روی مشخصات اونها می‌تونید دستگاه‌هایی بهتر رو در این رنج قیمتی داشته باشید. در ادامه این مقاله وبلاگ لیپک مشخصاتی که هنگام خرید لپ تاپ های تا 40 میلیون باید به اون‌ها توجه کنید رو برای شما خواهیم گفت.

اندازه صفحه نمایش

قبل از بررسی مشخصات، باید در مورد ضریب قابل حمل بودن دستگاه خود در محدوده اندازه نمایشگر تصمیم بگیرید. لپ‌تاپ‌ها در مجموعه‌ای از اندازه‌ها، از 11 اینچ تا 18 اینچ عرضه می‌شوند. لپ‌تاپ‌های 11 تا 12 اینچی باریک‌ترین و سبک‌ترین دستگاه‌ها هستند. قابل‌حمل‌ترین وزن آن‌ها بیشتر از 1.36 کیلوگرم نیست. بنابراین، اگر می خواهید لپ‌تاپ رو زیاد حمل کنید، این دستگاه‌های سبک باید انتخاب شما باشند.

وضوح

با اندازه‌گیری پیکسل، هرچه وضوح بالاتر باشد، جزئیات روی صفحه نمایش شما واضح‌تر است. وضوح باید با اندازه صفحه نمایش برای کیفیت تصویر بهینه مطابقت داشته باشد. بهترین وضوحی که می‌تونید برای هدف بگیرید، 1080p است. هر وضوح بالاتر ، هزینه رو افزایش می‌دهد و احتمالا در میان بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون جا نگیرد.

CPU

اگر به دنبال یک لپ تاپ مقرون به صرفه و در رنج قیمتی تا 40 میلیون هستید، پردازنده اینل Core i3 و Core i5 بهترین چیپست‌هایی هستند که کارهای زیادی رو برای شما انجام می‌دهند. آن‌ها می توانند وبگردی، چند رسانه ای، بازی های سطح ابتدایی و حجم کاری متوسط را بدون مشکل اداره کنند. همچنین AMD Ryzen معادل پردازنده‌های اینتل i5 هستند.

رم

RAM اطلاعات مورد استفاده لپ‌تاپ شما رو در لحظه‌ای که می‌تواند آن را بازیابی کرد، ذخیره می‌کند. همچنین رم بر سرعت و عملکرد سیستم شما تأثیر می‌گذارد. هرچه برنامه‌های بیشتری اجرا کنید، به حافظه بیشتری نیاز خواهید داشت. اکثر لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه و بهترین لپ تاپ اقتصادی تا 40 میلیون دارای رم 4 یا 8 گیگابایتی هستند.

حافظه ذخیره‌سازی

وقتی صحبت از فضای ذخیره‌سازی به میان می‌آید، می‌توانید یک هارد دیسک (HDD) یا یک درایو حالت جامد (SSD) داشته باشید. البته نوع دوم سریع‌تر است زیرا داده‌ها را روی تراشه‌های حافظه قابل دسترسی فوری ذخیره می‌کند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه تا 500 گیگابایت حافظه HDD رو ارائه می‌کنند که برای اکثر افراد به جز گیمرها یا کاربران قدرتمند کافی است. البته اگر لپ‌تاپ انتخابی شما فضای ذخیره‌سازی کمتری رو ارائه می‌دهد، بهتر است یک SSD تهیه کنید، زیرا سرعت دستگاه شما رو حداقل سه برابر می‌کند.

عمر باتری

در عمر باتری کوتاهی نکنید. اگر قرار نیست تمام روز رو روی میز خود بنشینید و لپ‌تاپ خود رو به منبع برق وصل کنید، به دنبال باتری‌ باشید که حداقل 8 ساعت دوام بیاورد. توجه داشته باشید که رتبه بالای باتری همیشه به عمر باتری اشاره نمی‌کند.

در بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون به دنبال چه ویژگی‌هایی باشیم؟

اکثر لپ‌تاپ‌ها در این رنج قیمتی دارای صفحه نمایش بزرگ FHD و 8 گیگابایت رم هستند. مهم‌ترین عامل مشخصات پردازنده و گرافیک است زیرا اون‌ها مسئول عملکرد کلی هستند و می‌تونید بر اساس ماهیت نیازی که دارید، انتخاب کنید. شما باید به دنبال عمر باتری بیشتر باشید.

آیا می‌تونیم از بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون برای بازی استفاده کرد؟

اکثر لپ‌تاپ‌هایی که برای شما معرفی کرده‌ایم می‌تونند بازی‌های معمولی رو اجرا کنند. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید، به یک پردازنده سنگین و یک پردازنده گرافیکی با قابلیت گرافیکی نیاز دارید. ما در این مقاله بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 40 میلیون رو هم برای شما معرفی کرده‌ایم.

برای بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون کدام نوع فضای ذخیره‌سازی را انتخاب کنیم؟

بهترین چیزی که می‌تونید به دنبال آن باشید یک واحد ذخیره‌سازی هیبریدی است که از HDD و SSD پشتیبانی می‌کند. SSD بهترین انتخاب شماست زیرا سرعت پایین پردازنده‌ها رو در این رنج قیمتی کاهش می‌دهد.

نوشته های مرتبط

راهنمای خرید لپ تاپ در ایران؛ بهترین مشخصات لپ تاپ برای هر نفر

بهترین لپ تاپ تا 35 میلیون 1402 برای گیمینگ، اداری و دانشجویی

انواع صفحه نمایش لپ تاپ