بهترین لپ تاپ های مهندسی 2023 در بازار ایران (اسفند 1401)

 بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ امروزی، اغلب برای دانشجویان مهندسی هم مناسب هستن؛ چون با کارت‌های گرافیک مجزا، پردازنده‌های مرکزی قدرتمند و حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی زیاد ساخته می‌شن. همه این موارد برای اجرای جدیدترین بازی‌ها و جذاب کردن اون‌ها تا حد ممکن، طراحی شدن، اما خیلی از برنامه‌های مهندسی مدرن هم با چنین امکاناتی به راحتی اجرا می‌شن. لیست بهترین لپ تاپ های مهندسی انتخابی ما رو برای دانشجویان مهندسی بخونین که می‌تونه به شما در تصمیم‌تون برای خرید کمک کنه.

نکته: برای دیدن لیست برترین لپ تاپ ها در تمام رده های قیمتی، مقاله “بهترین لپ تاپ های سال 2023” رو بخونید.

ویژگی های یک لپ تاپ مهندسی خوب

کمپانی‌های تولید کننده لپ‌تاپ به طور اختصاصی محصولی به نام لپ‌تاپ دانشجویی یا مهندسی ندارن و این عناوین بر اساس نیاز‌های مردم به دسته‌ای از لپ‌تاپ‌‌ها اشاره ‌می‌کنه که بیشترین نیاز مهندسین و دانشجویان رشته‌های مختلف رو رفع می‌کنه. اگه یک مهندس یا دانشجو مهندسی باشین، قطعا برای درس‌های خودتون یا محاسبات پیچیده به یک لپ‌تاپ نیاز دارین که عملکرد قدرتمند، عمر باتری باورنکردنی و کارت گرافیک یکپارچه‌ای داشته باشه.

قبل از خرید لپ تاپ مورد نظرتون باید چند نکته رو در نظر بگیرین. بهترین لپ‌تاپ‌ برای مهندسی باید دارای هسته پردازشی قدرتمند، حافظه کافی برای کار با نرم‌افزارهای مهندسی مختلف و ترجیحا دارای یک GPU اختصاصی باشن. هنگام جستجوی بهترین لپ تاپ های مهندسی برای دانشجویان باید به چند نکته دیگه هم توجه کنین که در زیر به صورت مختصر توضیح می‌دیم.

بهترین لپ تاپ های مهندسی برای دانشجویان | راهنمای خرید

معمولا به لپ‌تاپ‌های که سبک باشن و به راحتی بتونیم اون‌ها رو حمل کنیم، لپ‌تاپ‌های مهندسی گفته می‌شه که در کنار قابل حمل بودن ویژگی‌های پردازشی قدرتمند و طراحی شیک و جذابی دارن. قبل از خرید لپ‌تاپ حتما به موارد مهمی از وزن گرفته تا پشتیبانی نرم‌افزاری دقت کنین تا بتونین لپ‌تاپی که همه نیاز‌های شما رو برطرف می‌کنه، انتخاب کنین. اما بریم به سراغ سوال اصلی. یعنی چگونه بهترین لپ تاپ مهندسی رو برای خودمون انتخاب کنیم؟ برای انتخاب بهترین لپ‌ تاپ های دانشجویی برای دانشجویان مهندسی حتما به موارد زیر دقت کنین.


برای مشاهده قیمت و خرید لپ تاپ های دانشجویی کلیک کنید.


عملکرد

اگه قراره سال‌ها رو صرف تحصیل یا کار در رشته مهندسی کنین، حتما به رایانه‌ای با قدرت کافی برای انجام انواع محاسبات پیچیده نیاز دارین. شما حداقل یک CPU میان‌رده جدید Intel Core i5 یا  AMD Ryzen 5 و حداقل 8 گیگابایت رم رو نیاز دارین، البته اگه بتونین پول بیشتری رو برای لپ تاپ با مشخصات بهتر هزینه کنین، در دراز مدت راضی‌تر خواهید بود. انتخاب CPU قوی‌تر در کنار رم بالاتر باعث میشه در هنگام اجرای برنامه‌های مختلف مهندسی، مثل برنامه‌های طراحی 3D لپ‌تاپ شما هیچ هنگی نداشته باشه و بدون هیچ‌گونه لگی به کار خودش ادامه بده.

گرافیک و بازی

بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای کارت‌های گرافیک مجزا هستن تا بتونن جدیدترین بازی‌ها رو به خوبی اجرا کنن، اما همین کارت می‌تونه برای دانشجویان مهندسی که از برنامه‌های CAD (طراحی به کمک رایانه) و برنامه‌های تحلیل سه بعدی استفاده می‌کنن، حیاتی باشه. این نوع برنامه‌ها به یک لپ تاپ با GPU خوب نیاز دارن، بنابراین اگه می‌خواین کارهای گرافیکی یا سه بعدی انجام بدین، حتما به سراغ لپ‌تاپ‌هایی برین که کارت گرافیک مجزای Nvidia  یا AMD دارن.

سیستم عامل

سیستم عامل لپ‌تاپ‌ها معمولاً سه نوع هست:

  • Windows: اکثر رایانه‌های شخصی رایج
  • Chrome (Chromebooks)
  • macOS (MacBooks)

سیستم عامل Chrome علاوه بر وب گردی، مدیریت فایل، و محاسبات سبک برای کار‌های دیگه خیلی مناسب نیست، بنابراین کروم‌بوک برای انجام کارهای جدی دانشگاه و یا شغل‌های مهندسی گزینه خوبی محسوب نمی‌شه. البته این امکان هم وجود داره که لینوکس رو روی یک کروم‌بوک پرقدرت نصب کنین تا اون رو به یک لپ‌تاپ مناسب برای کارهای مهندسی تبدیل کنین.

بسیاری از دانشجویان مهندسی زمان زیادی را صرف کار با نرم‌افزارهای تخصصی یا نرم‌افزارهایی که خودشون ساختن، می‌کنن. بنابراین سیستم عامل ویندوز اغلب بر macOS ارجحیت داره چون محدودیت های کمتری برای کاربر خواهد داشت. با این حال، حتی ویندوز هم گاهی اوقات می‌تونه مانع کار‌های مهم مهندسی بشه و به همین دلیله که بسیاری از دانشجویان مهندسی لپ‌تاپ‌ با سیستم عامل ویندوز رو می‌خرن و لینوکس رو روی اون‌ها نصب می‌کنن تا بتونن راحت‌تر به کار‌های مهندسی خودشون بپردازن.

وزن

یک معیار مهم برای هر لپ تاپ مهندسی برای دانشجو، سبک بودن اون هست. احتمالا آخرین چیزی که به اون نیاز دارین یک لپ تاپ سنگینه که هنگام رفت و آمد یا رفتن از کلاسی به کلاس دیگه باید اون رو حمل کنین.

صفحه نمایش با کیفیت بالا

با توجه به اینکه‌ دانشجویان مهندسی یا مهندسان ممکن است از لپ‌تاپ خود در هر جایی استفاده کنن کیفیت صفحه نمایش و مات بودن اون خیلی مهم هست، کیفیت بالای صفحه نمایش و مات بودن اون به شما کمک خواهد کرد تا هنگامی که برای مدت طولانی به لپ تاپ خود خیره شدین دچار آسیب به چشم نشین و چشم‌هاتون خیلی  اذیت نشه.

پشتیبانی نرم‌افزاری

دانشجویان مهندسی در طول تحصیل خودشون و در طی دوره‌های کارآموزی احتمالا روی ده‌ها پروژه مهندسی کار می‌کنن. انتخاب بهترین لپ تاپ مهندسی 2023 برای اهداف اون‌ها، این امکان رو می‌ده که به راحتی نرم افزارهای مهندسی و برنامه های مهندسی رو برای کارهای خود نصب و اجرا کنن، فضای کافی برای هر برنامه مهندسی مختلف داشته باشن و قدرت پردازش کافی برای استفاده از برنامه‌های دیگه یا انجام تحقیقات رو داشته باشن. لپ‌تاپی که می‌تونه با موفقیت از تمام برنامه‌های نرم افزار مهندسی بدون کاهش سرعت دستگاه پشتیبانی کنه و دارای جدیدترین گرافیک باشه، ترکیبی عالی هست.

قیمت

انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب برای دانشجویان مهندسی شاید هزینه زیادی داشته باشه، اما قطعا ارزش قیمتی که برای اون می‌پردازین رو داره.  اگرچه یک گزینه مناسب احتمالاً بین 30 تا 40 میلیون خواهد بود، لیست بهترین لپ تاپ های مهندسی ما که در زیر معرفی کردیم، بهترین لپ‌تاپ‌ها برای مهندسان و دانشجویان رو در تمامی محدوده‌های قیمتی شامل می‌شه.

بهترین لپ تاپ های مهندسی 2023 بر اساس قیمت

در این قسمت به معرفی بهترین لپ تاپ های مهندسی  2023 بر اساس  محدوده‌های قیمتی مختلف پرداختیم. کاملا طبیعیه که با افزایش بودجه لپ‌تاپ‌های بهتری خواهید داشت و قادر خواهید بود از امکانات بیشتری استفاده کنین. اگر مهندس یا دانشجوی مهندسی هستین و یا در رشته‌هایی مثل گرافیک و معماری تحصیل و فعالیت می‌کنین که نیاز به محاسبات زیاد و پیچیده یا طراحی‌های سه بعدی دارن و به دنبال خرید یک لپ تاپ هستین در زیر بهترین لپ‌تاپ های مناسب رو معرفی کردیم.

بهترین لپ تاپ های مهندسی تا 20 میلیون

لنوو برندی هست که لپ‌تاپ‌های زیادی در محدوده 20 میلیون داره که برای مهندسین مناسبه. یکی از این لپ‌تاپ ها  Lenovo IdeaPad L3 i5 هست. این لپ تاپ 15.6 اینچی یکی از به صرفه ترین لپ‌تاپ‌های مهندسیه که می‌تونین بخرین. این دستگاه با توجه به قیمت، عملکرد مناسبی از خودش نشون می‌ده و با پردازنده Intel Core i3 یا Core i5 و 8 گیگابایت رم، فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی به همراه وزن 1.6 کیلوگرمی یکی از بهترین گزینه‌های اقتصادی برای دانشجویان مهندسی هست.

ASUS یکی از نام‌های برتر تولید کننده لپ تاپ هست که مجموعه VivoBook اون با ویژگی‌های قوی و قیمت بسیار مناسب جزو لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شن. ASUS VivoBook 15 شامل پردازنده نسل دهم Core i3-1005G1 اینتل، 8 گیگابایت رم و یک هارد SSD  با ظرفیت 128 گیگابایت هست. این مدل با صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD معمولاً حدود 20 میلیون قیمت داره که اون  رو کاملا در محدوده بهترین لپ‌تاپ های ارزان قیمت ما قرار می‌ده. بهترین لپ تاپ های مهندسی دیگه تا 20 میلیون که می‌تونین در بازار پیدا کنین شامل:  Asus M509DJ R، V15 IWL lenovo و  ThinkBook 15-JK هست.


برای آشنایی با لپ تاپ های این رنج قیمتی مقاله‌های زیر رو بخونید:

بهترین لپ تاپ های تا 15 میلیون سال 2023

بهترین لپ‌تاپ های تا 20 میلیون در سال 2023

بهترین لپ‌تاپ های تا 25 میلیون در سال 2023


بهترین لپ تاپ های مهندسی تا 30 میلیون

در حال حاضر به طور میانگین هر ایرانی برای خرید یک لپ‌تاپ حدود 25-30 میلیون خرج ‌می‌کنه که لپ‌تاپ‌های زیادی از برند‌های مختلف در این رنج قیمتی قرار دارن. اما یافتن بهترین لپ تاپ های مهندسی تا 30 میلیون کار سختیه. تعدادی از این لپ‌تاپ‌ها که دارای عملکرد قوی بوده و برای کاربرانی که دانشجوی مهندسی هستن مناسبه در زیر معرفی شدن.

Asus Vivobook X515JA

در بازه قیمتی 30 میلیون ایسوس حرف اول رو میز‌نه و انواع و اقسام لپ‌تاپ‌های Vivobook خودش رو ارائه داده که عملکرد بسیار خوبی دارن. Asus Vivobook X515JA یکی از این لپ‌تاپ‌ها هست که از پردازنده 2 هسته‌ای نسل دهم اینتل Core i3 1005G1 و Intel UHD Graphics G1 یکپارچه بهره می‌بره. سایر مشخصات کلیدی این لپ تاپ شامل 4 گیگابایت رم، 1 ترابایت هارد و صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD 1920 در 1080 با نرخ تازه سازی 60 هرتز هست.

نکته: برای آشنایی با رفریش ریت یا نرخ تازه سازی مقاله “نرخ تازه سازی چیست” رو بخونید.

VivoBook 14 X415  ASUS

Vivobook  دیگه این محدوده قیمتی VivoBook 14 X415  نام داره و در برخی منابع اون رو با نام ASUS X415 می‌بینیم. این دستگاه دارای 4 یا 8 گیگابایت رم هست و علاوه بر اون، یک اسلات SODIMM وجود داره که تا 32 گیگابایت حافظه DDR4 رو پشتیبانی می‌کنه. از نظر فضای ذخیره سازی، یک درایو 2.5 اینچی SATA و همچنین یک اسلات M.2 PCIe x4 هم خواهید داشت. لپ‌تاپ‌های دیگه‌ای مانند: Lenovo IdeaPad Gaming 3 – JH، Asus TUF Gaming F17، هم در بازه قیمتی 40 میلیون قرار دارن و بهترین عملکرد رو می‌تونن برای مهندسین داشته باشن.


برای آشنایی با لپ تاپ های این رنج قیمتی مقاله‌های زیر رو بخونید:

بهترین لپ تاپ های تا 30 میلیون در سال 2023

بهترین لپ تاپ های تا 35 میلیون در سال 2024


بهترین لپ تاپ های مهندسی تا 40 میلیون

در این محدوده قیمتی هر مهندس یا دانشجویی می‌تونه لپ‌تاپ دلخواه خودش رو انتخاب کن که به راحتی تمام برنامه‌های مهندسی و طراحی رو اجرا کنه و سرعت و قدرت زیادی داشته باشه. انتخاب بهترین لپ تاپ مهندسی تا 40 میلیون به دلیل وجود گزینه‌های زیاد کمی دشواره که ما سعی می‌کنیم چند گزینه اصلی و مهم رو بهتون معرفی کنیم.

Acer Aspire 7 A715

بدنه Acer Aspire 7 کاملاً از پلاستیک ساخته شده، اما کل ساختار محکم به نظر می‌رسه، وزن 2.15 کیلوگرمی ممکنه کمی سنگین به نظر برسه ام با توجه به قدرت عملکردی لپ‌تاپ قابل چشم‌پوشی هست. Aspire 7 به لطف باتری 50.3 وات ساعتی و پردازنده‌های کم مصرف  Ryzen، عمر باتری بسیار طولانی داره. این لپ تاپ 12 ساعت و نیم با مرور وب و 9 ساعت و 15 دقیقه با پخش ویدئو دوام میاره. این لپ‌تاپ دارای پردازنده  AMD Ryzen 5825U، پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه  GDDR6، 500 گیگابایت SSD و 8 گیگابایت رم DDR4 هست. ظرفیت حجم 16 گیگابایت هم موجوده که برای اجرای برنامه‌های سنگین طراحی سه بعدی پیشنهاد می‌شه. برای گیمینگ بسیار مناسب بوده و بازی‌هایی مانند  Fortnite، GTA 5 به راحتی بالای 90 فریم در ثانیه و حتی بالای 60 فریم در ثانیه با تنظیمات گرافیکی اضافی اجرا می‌شن.

Surface Laptop Go – B

مایکروسافت Surface Laptop Go به لطف قیمت مناسب، کیفیت ساخت عالی و نمایشگر فوق‌العاده یکی از برجسته‌ترین محصولات سری Surface هست. این لپ‌تاپ مشخص می‌کنه که لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه باید چطور باشن تا برای دانشجویان و مهندسین مناسب باشن. البته این لپ‌تاپ نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های این لیست عملکرد ضعیف‌تری داره که دلیل اون هم یک پردازنده Intel Core i5-1035G1، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD هست. این پردازنده تنها یک پله بالاتر از تراشه Core i3 قرار داره و یکی از ضعیف‌ترین پردازنده‌های گرافیکی مجتمع در مجموعه Ice Lake رو داره، و به همین دلیله که این لپ‌تاپ در زمینه کار‌های گرافیکی عملکرد ضعیفی داره.

MSI Modern 15 (B12M)

با توجه به قیمت، انتقاد از Modern 15 سخته، چون صفحه نمایش خوب و همراه با پردازنده عالی رو ارائه می‌ده. از لحاظ طراحی، وزن اون بسیار سبکه و تنها 1.75 کیلوگرم هست. قسمت زیرین دارای تعداد زیادی سوراخ تهویه برای کمک به ورود هوای تازه هست. این لپ‌تاپ یکی از اولین دستگاه‌هایی بوده که از تراشه‌های موبایل نسل دوازدهم جدید اینتل استفاده می‌کنه که موفقیت اون و چیپ‌ست‌های پشتیبانی‌کننده خیلی زیاده. MSI Modern 15 از پردازنده Intel Core i7-1255U با 10 هسته بهره می‌بره، با 10 هسته این لپ تاپ با 16 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز و فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی عرضه می‌شه.

این دستگاه  به یک پنل 15.6 اینچی IPS LCD با کیفیت Full HD با وضوح 1920 در 1080 پیکسل، یعنی نسبت کلاسیک 16:9 مجهز شده. حداکثر نرخ تازه سازی 60 هرتز رو پشتیبانی می‌کنه که برای یک لپ تاپ با چنین قیمت و عملکردی، معقول به نظر می‌رسه. سایر لپ‌تاپ‌هایی مهندسی که تا 40 میلیون می‌تونین بخرین شامل: VivoBook R565EP، لنوو مدل IdeaPad 3 – IE، دل مدل Latitude 3510-i7  ، لنوو مدل ThinkBook 15 هست.


برای آشنایی با لپ تاپ های این رنج قیمتی مقاله‌های زیر رو بخونید:

بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون در سال 2023


بهترین لپ تاپ های مهندسی بالای 40 میلیون

اگه از لحاظ بودجه مشکلی ندارین و می‌تونین بالای 40 میلیون هزینه کنین، به راحتی می‌تونین بهترین لپ تاپ های مهندسی رو با مجموعه عظیمی از امکانات اضافه تر بخرین.

Dell XPS 15 OLED 2022- بهترین لپ تاپ برای همه دانشجویان مهندسی

 انتخاب اول ما برای بهترین لپ تاپ های مهندسی Dell XPS هست و برای کسانی که خواهان یک دستگاه قابل حمل باریک و قدرتمند هستن که حمل آن در تمام طول روز آسان باشه خیلی مناسبه. همه مدل‌های Dell XPS 15 دارای آخرین نسل دوازدهم پردازنده‌های مرکزی Intel Core هستن و همراه با ویندوز 11 عرضه می‌شن. پیکربندی‌های پیشرفته‌تر دارای یک پردازنده گرافیکی سری 30 Nvidia بوده که به این لپ‌تاپ قدرت بالایی برای اجرای بازی می‌دن. قدرت محسوسی که می‌تونین در این در این دستگاه شیک و زیبا ببینین، XPS 15  را به یکی از بهترین لپ تاپ های مهندسی بالای 40 میلیون تبدیل می‌کنه.


برای آشنایی بیشتر با بهترین لپ تاپ‌های برنامه نویسی مقاله بهترین لپ تاپ‌های برنامه نویسی را مطالعه کنید


اگه توان هزینه بیشتر دارین پیشنهاد می‌کنیم که صفحه نمایش لمسی OLED 3.5K رو انتخاب کنید، اما اگه به صفحه نمایش OLED اهمیتی نمی‌دید و برای کار خودتون به وضوح بالاتر نیاز ندارین، XPS 15 رو با پردازنده گرافیکی مجزای Nvidia و صفحه نمایش FHD (1920 x 1200) توصیه می‌کنیم.

Acer Swift 3

یکی از لپ‌تاپ‌های اقتصادی بازار Acer Swift 3 بوده که با عملکرد عالی، عمر باتری طولانی و طراحی باریک این دستگاه را به انتخابی عالی برای بسیاری از کاربران تبدیل کرده. این لپ تاپ از نسل یازدهم اینتل Core i5 و 8 گیگابایت رم بهره می‌بره که به راحتی می‌تونه اکثر نرم افزارها و وظایف را بدون لگ انجام بده. این مدل دارای صفحه نمایش 14 اینچی IPS FHD با رنگ‌های زنده و روشن هست همچنین دارای نسبت 3:2 بوده که به شما کیفیت بصری بیشتری هدیه می‌ده. با وزن1.7 کیلوگرمی، این لپ‌تاپ برای همه افرادی که دائم در حال حرکت هستن، عالیه. ویژگی‌های مثبت این دستگاه شامل: عمر باتری 11 تا 12 ساعته، ساختار مقاوم و محکم، عملکرد عالی، طراحی شیک و وزن کم هست.

Asus TUF Gaming

لپ‌تاپ Asus TUF Gaming F15 مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای نسل دهم اینتل Core i5 10300H هست که یک پردازنده میان‌رده برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ هست. لپ‌تاپ دارای یک CPU قدرتمنده و دارای GTX 1650 یک پردازنده گرافیکی با پتانسیل محدود برای کارهایی مانند رندر سه بعدی و بازی هست. حافظه SSD 512 گیگابایتی برای یک کاربر مهندسی کافیه و سرعت انتقال بالایی را به شما ارائه می‌ده. شاسی Asus TUF کاملاً از پلاستیک ساخته شده و دارای یک روکش مشکی با یک نوار قرمزه و طراحی زیبایی نداره. صفحه نمایش دارای طراحی مدرن با حاشیه‌های نازک 7 میلی متری هست.


برای مشاهده قیمت و خرید لپ تاپ ایسوس کلیک کنید


Asus ROG Zephyrus G14

با پردازنده AMD Ryzen 9-4900HS و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2060 Max-Q، لپ‌تاپ Asus ROG Zephyrus G14  یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی قدرتمنده که برای گیم ساخته شده– اما دانشجویان مهندسی هم می‌تونن تمام این قدرت رو به استفاده‌های سازنده‌تر برای خودشون تبدیل کنن. چیزی که Zephyrus G14 رو از نظر ما بهتر از سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ قرار می‌ده، عمر باتری باورنکردنی 11 ساعتیه که این اطمینان رو می‌ده که می‌تونین در طول یک روز بدون نیاز به تقلا برای شارژر از اون استفاده کنین.

MacBook Pro 2021 (16-inch)

مک‌بوک 16 اینچی به لطف تراشه M1 Max که عملکرد گرافیکی مک رو به سطح جدیدی می‌رسونه، یک هیولا هست. علاوه بر این، طراحی شگفت‌انگیز و جذاب اون با حاشیه‌های نازک‌تر، به بهبود نمایشگر کمک می‌کنه. این صفحه نمایش با فناوری mini-LED و کیفیت تصویر بهبود یافته به لطف کنتراست فوق‌العاده و نرخ نوسازی 120 هرتز تصاویری عالی برای شما به نمایش خواهد گذاشت. یک خروجی HDMI برای اتصال به نمایشگرها و یک حافظه‌خوان SD برای عکاس‌های حرفه‌ای با دوربین‌های پیشرفته دارین.


برای آشنایی بیشتر با بهترین لپ تاپ‌های گرافیکی مقاله بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ را مطالعه کنید


کلام آخر

بهترین لپ‌تاپ‌های مهندسی اون قدر قدرت دارن که بتونن محاسبات سخت و فشرده مهندسی رو انجام بدن و در عین حال به اندازه کافی سبک و کارآمد هستن که بتونن به راحتی توسط دانشجویان حمل بشن و نیازی به شارژ مجدد نداشته باشن. قبلا پیدا کردن بهترین لپ‌تاپ مهندسی به خصوص لپ‌تاپی که با بودجه دانشجویان متناسب باشه کار سختی بود، اما با پیشرفت‌های اخیر در فناوری CPU و GPU، لپ‌تاپ‌هایی راهی بازار شدن که سبک، بادوام و به اندازه کافی برای انجام بیشتر پروژه‌های مهندسی قدرتمند هستن. اگه به دنبال بهترین لپ تاپ های مهندسی 2023 هستین، در این مقاله بهترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان مهندسی رو که می‌تونین همین الان بخرین رو بهتون معرفی کردیم.

نوشته های مرتبط

راهنمای خرید لپ تاپ در ایران؛ بهترین مشخصات لپ تاپ برای هر نفر

بهترین لپ تاپ تا 35 میلیون 1402 برای گیمینگ، اداری و دانشجویی

انواع صفحه نمایش لپ تاپ