بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی 2023 در بازار ایران (اسفند 2023)

بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی 2023

همه ما می‌­دونیم که سا­ل‌های اخیر لپ‌تاپ‌ها پیشرفت‌های زیادی داشتن. لپ تاپ‌های قدرتمند امروزی ویژگی‌هایی دارن که اون‌هارو برای انجام کارهای مختلف به خصوص برنامه نویسی ایده‌آل می‌کنه. یک واقعیت شناخته شده و انکار نشدنی اینه که برنامه نویسی طوفانی توی جهان به پا کرده. همونطور که احتمالاً می‌دونین کد نویسی محبوبیت زیادی پیدا کرده و به این زودیا از این محبوبیت کم نمی‌شه و به همین دلیله که تقاضای زیادی برای لپ‌تاپ‌های خاص برنامه نویسی وجود داره.

خب، بهتره اینطوری شروع کنیم و خیال شما رو هم راحت کرده باشیم که بهترین لپ تاپ برنامه نویسی وجود نداره چون برنامه نویس‌ها هر کدوم نیازهای متفاوتی دارن. مثلا بعضی از برنامه نویس‌ها به قدرت پردازش زیادی برای کامپایل کردن کد نیاز دارن، در حالیکه برخی دیگه به یک لپ‌تاپ سبک وزن و قابل حمل برای کد نویسی در هر شرایطی نیاز دارن. همینطور ممکنه بعضی‌ها به یک لپ‌تاپ با صفحه نمایش بزرگ برای کار کردن با چندین فایل به طور همزمان نیاز داشته باشن و در عین حال برخی دیگه به لپ‌تاپ‌های با عمر باتری طولانی نیاز پیدا کنن.


برای مشاهده قیمت و خرید لپ تاپ کلیک کنید


خلاصه اینکه، بهترین لپ‌تاپ برای برنامه نویسی به نیازهای فردی برنامه نویس بستگی داره. ما برای اینکه به شما کمک کنیم تا راحت­‌تر بتونین لپ‌تاپ موردنیازتون رو پیدا کنین توی این مقاله از مجله لیپک سعی کردیم تا برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود توی بازار که ویژگی‌های متنوعی برای برنامه نویس‌ها دارن رو معرفی کنیم. این لپ تاپ‌ها برای برنامه نویسی و کارهای ضروری دیگه عالی‌اند. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

نکته: برای دیدن لیست برترین لپ تاپ ها در میان تمام برندها، مقاله “بهترین لپ تاپ های سال 2023” رو بخونید.

ویژگی‌های بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی

ما می‌دونیم که ممکنه شما فاکتورهای مهمی که موقع خرید لپ‌تاپ برنامه نویسی باید درنظر داشته باشین رو ندونین و موقع خرید سر درگم بشین. اگر دنبال خرید بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی هستین و نمی‌دونین کدوم ویژگی رو موقع خرید باید اولویت قرار بدین، جای درستی هستین. ما در این قسمت از مقاله می‌خوایم بهتون مهم‌ترین فاکتورهارو بهتون معرفی کنیم. پس همراه ما بیاین تا بهترین ویژگی‌های لپ‌تاپ برای برنامه نویسی و کد نویسی رو که باید قبل از خرید نهایی در نظر داشته باشین رو بررسی کنیم.

  • سیستم عامل

بله، وقتی صحبت از انتخاب بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی می‌شه، مهم‌ترین فاکتوری که باید در نظر بگیرین سیستم عامل هستش. برای برنامه نویس‌­ها سه سیستم عامل ویندوز، لینوکس و مک محبوب هستن که هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن. مثلاً، ویندوز پرکاربردترین سیستم عامل به شمار میاد و امکان انتخاب بیش‌ترین نرم افزار و برنامه رو داره اما گرون‌ترین سیستم عامله.

macOS مورد پسنده اما فقط روی لپ‌تاپ‌های اپل کار می‌کنه. لینوکس برای استفاده رایگانه و با طیف وسیعی از سخت افزارهای لپ‌تاپ سازگاره اما ممکنه به اندازه ویندوز و مک برنامه کاربردی نداشته باشه. پس به این نتیجه می‌رسیم که در نهایت، بهترین سیستم عامل برای برنامه نویسی به نیاز های شما بستگی داره.

  • قدرت پردازش

قدرت پردازش یکی دیگه از فاکتورهای مهم برای خرید بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسیه چون لپ‌تاپ شما باید توانایی اجرای چندین برنامه و کامپایل کد رو داشته باشه. خبر خوب اینه که امروزه اکثر لپ‌تاپ‌ها قدرت پردازش کافی برای برنامه نویسی رو دارن. با این حال، اگر قصد دارین کارهای سخت و پیچیده‌تری مثل ویرایش ویدئو و یا رندر سه بعدی انجام بدین، باید مطمئن باشین که لپ‌تاپ انتخابی‌تون پردازنده قدرتمندی داشته باشه.

  • رَم (RAM)

رَم به دو دلیل از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی محسوب می‌شه. اول اینکه، رَم به این معنیه که لپ‌تاپ شما می‌تونه برنامه‌های بیش‌تری رو به طور همزمان و بدون کاهش سرعت اجرا کنه. دومین دلیل اینه که لپ‌تاپ شما می‌تونه به اجرای سریع برنامه‌هاتون کمک کنه. معمولاً یک رم 8 گیگابایتی باید برای اکثر کارهای برنامه نویسی کافیه اما با این حال ممکنه انتخاب شما رم 16 و یا 32 گیگابایتی باشه، اگر با فایل‌های حجیم کار می‌کنین و یا چندین برنامه رو همزمان اجرا می‌کنین.

  • ظرفیت حافظه

فاکتور مهم بعدی ظرفیت حافظه لپ‌تاپ شماست چرا که باید مطمئین بشین که لپ‌تاپ‌تون ظرفیت ذخیره سازی کافی برای انجام پروژه‌هاتون رو داره. معمولاً اکثر برنامه نویس‌ها حداقل 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی رو توصیه می‌کنن اما اگر فایل‌های شما حجیم باشه فضای ذخیره سازی بیش‌تری نیاز دارین. پس توصیه ما به شما اینه که سعی کنین لپ‌تاپی با حداقل 250 گیگابایت فضای ذخیره سازی انتخاب کنین.

  • عمر باتری

هنگام خرید بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی مهمه که عمر باتری رو در نظر داشته باشین. یک لپ‌تاپ با عمر باتری طولانی این امکان رو بهتون می‌ده که برای مدت زمان طولانی بدون نگرانی از تموم شدن شارژ و شارژ مجدد کار کنین. اگر مدام در حال حرکتین، لپ تاپ‌های با عمر باتری طولانی خیلی کمکتون می‌کنه چون دیگه نیازی به حمل شارژر ندارین. از نظر عمر باتری، لپ‌تاپ‌هایی که پردازنده اینتل دارن نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده AMD، عملکرد بهتری دارن. بنابراین توصیه ما به شما اینه که برای خرید بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی با عمر باتری طولانی به قدرت و نوع پردازنده دقت بیشتری داشته باشین.‌

  • صفحه نمایش

نکته مهم دیگه برای خرید بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی، صفحه نمایش لپ‌تاپ انتخابی شماست. لپ‌تاپ با وضوح بالاتر از این جهت برای برنامه نویسی مناسب‌تره که بهتون امکان می‌ده کدهای بیش‌تری رو در یک زمان روی صفحه ببینین. اگر همزمان روی پروژه‌های زیادی کار می‌کنین یا نیاز به تصحیح کدتون دارین، صفحه نمایش با وضوح بالا بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود. لازمه این مورد هم اضافه کنیم تا در نظر داشته باشین که بعضی از زبان‌های کد نویسی از نظر بصری نیاز بیش‌تری به صفحه نمایش با وضوح بالا نیاز دارن. مثلا اگر با HTML و یا CSS کار می‌کنین لپ تاپ شما باید دقت رنگ خوبی داشته باشه اما اگر با جاوا و یا پایتون کار می‌کنین نیازی به نمایشگر با وضوح بالا ندارین.

ویژگی لپ تاپ برنامه نویسی

خب تا اینجا مهم‌ترین و حداقل‌های مورد نیاز لپ‌تاپ برنامه نویسی رو معرفی کردیم. همراه ما بیاین تا بهترین لپ تاپ‌های برنامه نویسی رو از نظر قیمت و ویژگی‌هاشون بررسی کنیم.

بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی از نظر قیمت

‌حالا که شما با مهم‌ترین فاکتورها و ویژگی‌های لازم برای لپ‌تاپ برنامه نویسی آشنا شدین می‌خوایم کمکتون کنیم تا از بین بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی 2023 با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارین انتخاب کنین. پس همراهمون باشین که مطالب داره جالب‌تر می‌شه.

بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی تا 20 میلیون

 در این بخش از مقاله می‌خوایم بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی تا 20 میلیون رو بهتون معرفی کنیم. پس شما عزیز دلی که به برنامه نویسی علاقه داری و می‌خوای با بودجه محدودتر یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی رو داشته باشی، این بخش از مقاله رو از دست نده و همراهمون باش.

  • ThinkBook 15 G2 ITL – A

Lenovo ThinkBook 15 یک لپ‌تاپ همه منظوره کارآمد با عمر باتری طولانیه. علاوه بر این، این لپ‌تاپ ویژگی‌های شگفت‌انگیز بسیاری مثل صفحه نمایش رنگارنگ 4K و GPU عالی داره. از نظر طراحی، Lenovo ThinkBook 15 عالی به نظر میاد چرا که ظرافتی که این لپ‌تاپ داره چیزیه که به سختی توی لپ‌تاپ‌های با قیمت مشابه پیدا می‌شه. وقتی درب لپ‌تاپ رو باز کنین متوجه یک صفحه نمایش 15.6 اینچی می‌شین که چندین گزینه وضوح صفحه نمایش داره. برای تکمیل ویژگی‌های این لپ‌تاپ باید بگیم که Lenovo ThinkBook 15 چندین گزینه کارت گرافیک اختصاصی و همچنین یک پردازنده قدرتمند داره. اینطوری بگیم که این لپ‌تاپ با توجه به قیمتی که داره، ویژگی‌های یک لپ‌تاپ مناسب برنامه نویسی رو در اختیارتون می‌ذاره. با این حال، کنار همه این ویژگی‌های مثبتی که داره، وزن سنگین و صفحه کلید نامناسب از نقطه ضعف‌های این لپ‌تاپ هستن. با این وجود، اگر به دنبال لپ‌تاپی هستین که عملکرد فوق العاده‌ای با قیمت مناسب داشته باشه، Lenovo ThinkBook 15 رو توصیه می‌کنیم.


برای مشاهده لپ تاپ های با این رنج قیمت مقاله های زیر را مطالعه کنید:

بهترین لپ تاپ های 2023 تا 20 میلیون


مشخصات فنی

نام تجاری: گوگل

اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ

مدل پردازنده:   core i3 Intel

حجم هارد دیسک: 256 گیگابایت SSD

سیستم عامل: بدون سیستم عامل

حافظه رم نصب شده: 4 گیگابایت

ویژگی ویژه: حسگر اثر انگشت

وزن: 1700 گرم

مزایا:

نمایشگر خیره کننده 4K

عمر باتری طولانی

پردازنده قدرتمند

طراحی زیبا

معایب:

وزن زیاد

صفحه کلید سطحی و نامناسب

  •  لنوو IdeaPad 3i

 لنوو IdeaPad 3 15IAU7 i3 یکی دیگه از لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه‌ای هستش که هم برای انجام کارهای روزمره و هم برنامه نویسی مناسبه. این لپ‌تاپ که پردازنده‌های  Intel® Core™ نسل یازدهم و گرافیک یکپارچه Intel® Iris® Xe رو داره، عملکرد بهینه‌ای رو برای انجام کارهاتون مهیا می‌کنه. یکی دیگه از ویژگی‌های این لپ‌تاپ، صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD IPS که می‌تونین با وضوح بالا تصاویر رو مشاهده کنین.

IdeaPad 3i اینتل ویژگی‌های خنک کننده مکانیکی و هوشمند داره و همیشه پردازنده لپ‌تاپتون رو خنک نگه می‌داره. یک کار جالبی که می‌تونین انجام بدین اینه که با استفاده از (CTRL + Q)، تنظیمات دقیق‌تری انجام بدین یعنی این امکان رو می‌ده تا سرعت فن رو برای بهینه سازی عملکرد و یا صرفه جویی در مصرف باتری تنظیم کنین. این لپ‌تاپ برای انجام کارهای روزمره و انجام کارهای سبک برنامه نویسی مناسبه یعنی نباید ازش انتظار انجام فعالیت‌های سنگین داشته باشین.

مشخصات فنی

نام تجاری: لنوو

اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ

مدل پردازنده: Intel Core i3

حجم هارد دیسک: 1 ترابایت

سیستم عامل: بدون سیستم عامل

حافظه رم نصب شده: 4 گیگابایت

وزن: 1700 گرم

مزایا:

عملکرد عالی نسبت به قیمت

معایب:

وزن سنگین

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی تا 20میلیون

بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی تا 30 میلیون

از اونجایی که با یک تغییر کوچیک توی لپ‌تاپ‌ها، قیمت‌ها به طور چشمگیری تغییر می‌کنن ممکنه براتون سوال بشه که با بودجه‌ای که مدنظرتونه کدوم لپ‌تاپ بهترین گزینه هستش؟ نگران نباشین که ما اینجاییم تا جواب این سوالاتون رو بدیم. ما توی این قسمت از مقاله سعی کردیم از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی تا 30 میلیون صحبت کنیم تا بهتون کمک کنیم بهتر تصمیم‌گیری کنین. پس بزن بریم که با بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی تا 30 میلیون آشنا بشیم.


برای مشاهده لپ تاپ های با این رنج قیمت مقاله های زیر را مطالعه کنید:

بهترین لپ تاپ های 2023 تا 30 میلیون


  •  لنوو V15 G2 ITL

لپ‌تاپ لنوو V15 G2 ITL از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی تا 30 میلیون محسوب می‌شه. این لپ‌تاپ پردازنده‌های نسل یازدهم Intel® Core™ i7 و گرافیک مجزا NVIDIA®، رو داره که باعث می‌شه به راحتی کارتون رو انجام بدین. علاوه‌بر این، حافظه تا 16 گیگابایت و 512 گیگابایت M.2 PCIe SSD و 2 ترابایت حافظه HDD، باعث شده تا این لپ‌تاپ کارایی و عملکرد عالی داشته باشه.

لنوو V15 G2 ITL طراحی مدرنی داره و با وزن 1700 گرم قابل حمل و شیکه. نمایشگر این لپ‌تاپ به لطف حاشیه‌های باریکی که داره، نسبت نمایشگر به بدنه 88 درصدی داره و باعث می‌شه تا تجربه تماشای تصاویر زیبا و روشن رو داشته باشین. لنوو V15 G2 ITL برای انجام کارهای روزمره و برنامه نویسی سبک مناسبه اما اگر لپ‌تاپی می‌خواین که برای کار گرافیکی مناسب باشه، ما به شما توصیه می‌کنیم دنبال گزینه‌های بهتری باشین.

مشخصات فنی

نام تجاری: لنوو

اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ

مدل پردازنده: Intel Core i5

حجم هارد دیسک: 1 ترابایت

سیستم عامل: DOS

حافظه رم نصب شده: 8 گیگابایت

وزن: 1700 گرم

مزایا:

قیمت مناسب

عملکرد خوب نسبت به قیمت

معایب:

وزن زیاد

اسپیکر ضعیف

بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی تا 40 میلیون

تو این قسمت از مقاله می‌خوایم لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی رو بهتون معرفی کنیم که نسبت به قیمتشون عملکرد خیلی خوبی برای برنامه نویسی دارن. پس همراه ما بیاین1

  • Google Pixelbook Go

لپ‌تاپ گوگل یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی تا 40 میلیون به حساب میاد. این لپ تاپ شیک و قدرتمند پردازنده اینتل core i5  و حافظه داخلی با ظرفیت 128 گیگابایت داره که باعث شده عملکرد عالی داشته باشه. صفحه نمایش لمسی 13.3 اینچی گوگل پیکسل همراه با گرافیک یکپارچه‌اش خیلی روشن و واضحه و برای اکثر کارها بیش از حد و اندازه کافیه. یکی دیگه از ویژگی‌های خاص این لپ‌تاپ وزن کم اونه که فقط مقداری از 1کیلوگرم بیشتره. باید بگیم که این لپ‌تاپ یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار محسوب می‌شه و برای افرادی که اکثر اوقات نیاز دارن تا لپ‌تاپشون رو حمل کنن بهترین گزینه است.

مشخصات فنی

نام تجاری: گوگل

رنگ: سیاه

اندازه صفحه نمایش: 13.3 اینچ

مدل پردازنده:  Intel Core i5

حجم هارد دیسک: 128 گیگابایت

سیستم عامل: سیستم عامل کروم

حافظه رم نصب شده: 128 گیگابایت

توضیحات کارت گرافیک: یکپارچه

ویژگی ویژه: صفحه نمایش لمسی

وزن: 1056 گرم

مزایا:

عمر باتری 11 ساعته

صفحه شگفت انگیز

معایب:

عدم احراز هویت بیومتریک

فقط با سیستم عامل کروم سازگاره

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی تا 40 میلیون

ASUS VivoBook 15

ASUS VivoBook 15 یکی از لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه برای برنامه نویسیه و برای افرادی که می‌خوان لپ‌تاپی مناسب برای انجام کارهای روزمره و برنامه نویسی داشته باشن بهترین انتخابه. این لپ‌تاپ نازک و سبک با چهار هسته قدرت پردازشی، پردازنده نسل دهم اینتل Core i5-1035G1  و حافظه SSD این اطمینان رو بهتون می‌ده که برنامه‌ها با سرعت قابل قبولی اجرا می‌شن. عمر باتری این لپ‌تاپ در حد قابل قبولیه و برای انجام چندتا کار روزمره مناسبه و تا یادمون نرفته بگیم که ویژگی شارژ سریع هم داره. یکی دیگه از ویژگی‌های این لپ‌تاپ قابلیت چند وظیفه‌ای بالای اونه. ASUS VivoBook 15 یک صفحه نمایش 15.6 اینچی داره که بهتون دید عالی و شفاف و کیفیت بالای ویدئو رو ارائه می‌ده و همچنین یک فن خیلی عالی مسی داره که باعث می‌شه موقع کار لپ‌تاپ خنک بمونه. خلاصه که ASUS VivoBook 15 یک انتخاب عالی برای افرادیه که می‌خوان یک لپ تاپ  سبک وزن و نازک داشته باشن که بتونن هم کارهای روزمره و هم برنامه نویسی رو انجام بدن.


برای مشاهده لپ تاپ های با این رنج قیمت مقاله های زیر را مطالعه کنید:

بهترین لپ تاپ های 2023 تا 40 میلیون


مشخصات فنی:

نام تجاری: ایسوس

اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ

مدل پردازنده : AMD Ryzen 3 3200U

حجم هارد دیسک: 128 گیگابایت SSD

سیستم عامل: ویندوز

حافظه رم نصب شده: 12 گیگابایت

توضیحات کارت گرافیک: یکپارچه

ویژگی ویژه: حسگر اثر انگشت

وزن: 1500گرم

مزایا:

نسبت قیمت به عملکرد عالی

عملکرد قدرتمند با پردازنده Intel i5 10thGen

نازک، سبک و قابل حمل

8 گیگابایت رم و 512 حافظه SSD

 صفحه کلید ارگونومیک با نور پس زمینه

صفحه کلید با اندازه کامل با موقعیت تایپ بهبود یافته

صفحه نمایش فول اچ دی با حاشیه های نازک

معایب:

کیفیت صدا کم

دوام باتری 5 تا 6 ساعت

  • Acer Nitro 5 Gaming Laptop

اگر دنبال لپ‌تاپی هستین که مشخصات ویژه‌ای داشته باشه و هم برای بازی و هم برای برنامه نویسی مناسب باشه این بخش از مقاله رو از دست ندین.  Acer Nitro 5 Gaming Laptop یک لپ‌تاپ گیمینگه که با فناوری‌های باورنکردنیش و صفحه نمایش Full HD IPS شما رو به وجد میاره. با وجود اینکه این لپ‌تاپ برای بازیه اما شما می‌تونین از اون برای کد نویسی و برنامه نویسی هم استفاده کنین.

این لپ تاپ با پردازنده نسل دهم Core i5-10300H اینتل و کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA GeForce RTX 3050 ارزش زیادی نسبت به قیمتش داره. علاوه بر این، ایسر با 8 گیگابایت رم DDR4 و 256 گیگابایت SSD توانایی انجام کارهای مختلفی رو داره. اگرچه بهترین عملکرد گرافیکی رو در اختیارتون نمی‌ذاره، اما مطمئناً برای برنامه نویسی به اندازه کافی سریع است. اگر یک برنامه نویس حرفه‌ای هستین و دنبال بهترین لپ‌تاپ برنامه نویسی تا قیمت 40 میلیون هستین، لپ تاپ گیمینگ Acer Nitro 5 AN515 55-53E5 براتون مناسبه. صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD آن 60 فریم در ثانیه واقعی رو ارائه می‌ده و استفاده ازش خیلی راحته. عمر باتری این لپ‌تاپ در حد قابل قبولیه و تا 11 ساعت براتون کار می‌کنه. خلاصه که این لپ‌تاپ یک انتخاب عالی واقتصادی برای برنامه نویسیه.

مشخصات فنی:

نام تجاری: ایسر

اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ

مدل پردازنده :  اینتل Core i7 7700HQ

حجم هارد دیسک: 1 ترابایت

سیستم عامل: Boot-up Linux

حافظه رم نصب شده: 16 گیگابایت

توضیحات کارت گرافیک: مجزا

ویژگی ویژه: صفحه کلید با نور پس زمینه

وزن: 2700گرم

مزایا:

پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند

مناسب برای برنامه نویسان حرفه‌ای

عمر باتری و سرعت عالی

تصاویری خیره کننده و صفحه کلید با نور پس زمینه

معایب:

داغ شدن هنگام انجام چند کار

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

خب تا اینجا با بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی تا 40 میلیون آشنا شدیم. توی ادامه مقاله قصد داریم بهترین و رده بالاترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی رو بهتون معرفی کنیم. پس اگر دنبال لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای برنامه نویسی هستین این بخش از مقاله رو از دست ندین و همراه ما باشین.

بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی بالای 40 میلیون

  • MacBook Pro 14-inch

مک بوک پرو 14 اینچی تراشه قدرتمند جدید M1  رو داره که تا 2.8 برابرد عملکرد نسل قبلی و تا 5 برابر گرافیک سریع‌تر رو ارائه می‌ده. مک بوک پرو که از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی به شمار میاد صفحه نمایش 14 اینچی رتینا فوق العاده روشن، وبکم داخلی با میکروفون‌های با کیفیت استودیویی و همچنین طراحی حرارتی پیشرفته‌ای داره. علاوه‌بر این با macOS Monterey که روی دستگاه نصبه می‌تونین به همه برنامه‌ها و ویژگی‌های مورد علاقتون خیلی راحت دسترسی داشته باشین. بریم که با مشخصات فنی، مزایا و معایب این لپ‌تاپ مناسب برنامه نویسی بیشتر آشنا بشیم.

مشخصات فنی:

برند: اپل

نام مدل: مک بوک پرو

رنگ: خاکستری فضایی

اندازه صفحه نمایش: 14. اینچ

مدل پردازنده (CPU): Apple M1

حجم هارد دیسک: 512 گیگابایت

سیستم عامل: Mac OS

حافظه رم نصب شده: 16 گیگابایت

پردازنده گرافیکی: M1 Pro

توضیحات کارت گرافیک: یکپارچه

مزایا:

عمر باتری طولانی

پردازنده گرافیکی M1 Pro

اجرای فوق العاده

پورت‌های متعدد در دسترس

معایب:

صفحه نمایش کوچیک برای بعضی از برنامه نویسان

ویژگی‌های خیلی زیاد از نظر بعضی کاربران که کار ساده‌تری انجام میدن

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی 2023

HP Spectre x360

HP Spectre x360 یک لپ‌تاپ قدرتمند با قابلیت حمل آسونه که برای دانشجویان و برنامه نویس‌های حرفه‌ای مناسبه. این لپ‌تاپ به پردازنده intel core i5 مجهزه و سیستم عامل Windows 11  کاربرپسند رو ارائه می‌ده. علاوه‌بر این hp spectre  با صفحه نمایش لمسی 13.3 اینچی 3k2k مورب بهتون این امکان رو می‌ده که تصاویر کاملاً طبیعی و خیره کننده داشته باشین. این لپ‌تاپ از نظر گرافیک و حافظه  عالیه چون که کارت گرافیک intel iris xe  رو داره و با داشتن SSD PCIe NVMe TLC M.2 با ظرفیت 1 ترابایت، فضای ذخیره سازی کافی برای همه فایل‌ها و برنامه‌هاتون رو در اختیارتون می‌ذاره. در نهایت رم 8 گیگابایتی LPDDR4x-4266 به شما تضمین می‌کنه که این لپ‌تاپ می‌تونه سخت‌ترین کارهارو انجام بده. HP Spectre x360 یک لپ‌تاپ سبک و تنها با وزن 1.27 کیلوگرمه که بهتون این امکان رو می‌ده که به راحتی هر کجا که می‌رید همراه خودتون ببرین.

مشخصات فنی

نام تجاری: HP

اندازه صفحه نمایش: 13.3 اینچ

سری:  HP Spectre x360

مدل پردازنده: Intel Core i7-1165G7

حجم هارد دیسک: 1 ترابایت

سیستم عامل: ویندوز 11

حافظه رم نصب شده: 16 گیگابایت

توضیحات کارت گرافیک: یکپارچه

ویژگی ویژه: وب کم

سرعت پردازنده: 4.7 گیگاهرتز

مزایا:

حافظه رم 16 گیگابایتی نصب شده

کارت گرافیک یکپارچه

فوق العاده سبک وزن

منفی

صفحه نمایش کوچیک برای بعضی از برنامه نویسان

  • Lenovo ThinkPad X1 Extreme laptop

Lenovo ThinkPad X1 Extreme یک لپ‌تاپ پیشرفته است که حتی سخت‌ترین کارها رو می‌تونه انجام بده. این لپ‌تاپ  پردازنده 6 هسته‌ای اینتل نسل هشتم i7-8750H  و 32 گیگابایت رم DDR4 رو داره. علاوه بر این با داشتن 1 ترابایت حافظه،  فضای ذخیره سازی زیادی رو در اختیارتون قرار می‌ده و صفحه نمایش 15.5 اینچی  FHD IPS LED Backlit Anti-Glare  با نور پس زمینه عالی نیازتون به یک لپ‌تاپ با صفحه نمایش عالی رو برآورده می‌کنه. Lenovo ThinkPad X1 Extreme کارت گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti Max-Q با 4 گیگابایت حافظه گرافیکی داره که برای برنامه‌های گرافیکی عالیه. تا یادمون نرفته اینم اضافه کنیم که این لپ‌تاپ اتصالات  802.11 AC Wireless و Bluetooth 5.0 رو داره و با سیستم عامل Windows 10 Pro 64 هر ویژگی که برای لپ‌تاپ برنامه نویسی لازمه رو در اختیارتون قرار می‌ده.


بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ


مشخصات فنی

برند: لنوو

اندازه صفحه نمایش: 15.6 اینچ

سری :  X1 Extreme

حجم هارد دیسک: 1 ترابایت

رنگ: سیاه

حافظه رم نصب شده: 32 گیگابایت

مدل پردازنده:   Core i7

ویژگی خاص: ضد انعکاس

سیستم عامل: ویندوز 10 پرو

توضیحات کارت گرافیک: اختصاصی

مزایا:

بدنه ساخته شده از الیاف کربن و آلومینیوم

معایب:

ممکنه این امکانات برای بعضی برنامه نویسان زیاد باشه

  • Microsoft Surface Pro 8

مایکروسافت سرفیس پرو 8 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی و دانشجویه. صفحه نمایش بزرگ 13 اینچی، ظرفیت حافظه تا 1 ترابایت، حافظه رَم نصب شده 8 گیگابایت و رنگ پلاتینیوم از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپه. اینطوری بهتون بگیم که این لپ‌تاپ صفحه نمایش بزرگی داره تا بتونین تصویر رو با وضوح بالاتری ببینین. ظرفیت ذخیره سازی بالایی داره و بهتون اجازه می‌ده تا همه فایل­‌های کدتون رو روی اون با خیال راحت ذخیره کنین. همچنین حافظه رَم 8 گیگابایتی این لپ‌تاپ این امکان رو بهتون می‌ده تا چندین برنامه رو همزمان و بدون تاخیر اجرا کنین. و در نهایت رنگ پلاتینیوم حرفه‌ای اون به خوبی با محیط کد نویسی هماهنگ می‌شه. خیلی خلاصه و راحت بگیم و خیالتون رو راحت کنیم که این لپ‌تاپ همه ویژگی‌هایی که یک لپ‌تاپ برنامه نویسی باید داشته باشه رو داره.

مشخصات فنی

برند: مایکروسافت

اندازه صفحه نمایش: 13 اینچ

ظرفیت ذخیره سازی حافظه: 1ترا بایت

حافظه رم نصب شده: 8 گیگابایت

رنگ: پلاتین

مزایا:

پردازنده با سرعت بالا

طراحی جدید و زیبا

معایب:

قیمت بالا

  • Asus Chromebook Flip C436F/C436Fac

لپ‌تاپ Asus Chromebook Flip C436F/C436FA با صفحه نمایش 14 اینچی، کارت گرافیک اینتل UHD و حسگر اثر انگشت از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسیه. مهم‌ترین ویژگی این لپ‌تاپ سیستم عامل کروم از قبل نصب شده روی اونه، به این معنی که دیگه مجبور نیستین با ویندوز 10 و هر نرم افزار دیگه‌ای که همراهشه سرو کار داشته باشین.

Asus Chromebook Flip با پردازنده 2 گیگاهرتزی و 8 گیگابایت رم به اندازه‌ای سریعه که می‌تونه حتی سخت‌ترین برنامه رو مدیریت کنه. علاوه‌بر این، این لپ‌تاپ یک وب کم فول اچ دی و صفحه کلید با نور پس زمینه داره که بهتون کمک می‌کنه تا در شرایط کم نور راحت و عالی کار کنین. در مجموع Asus Chromebook Flip یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی محسوب می‌شه.

مشخصات فنی

برند: ایسوس

اندازه صفحه نمایش: 14 اینچ

سری:  Chromebook Flip

سیستم عامل: سیستم عامل کروم

رنگ: سفید

توضیحات کارت گرافیک: یکپارچه

ویژگی ویژه: سنسور اثر انگشت

سرعت پردازنده: 2 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics

توضیحات هارد دیسک: SSD

مزایا:

طراحی نازک و سبک

معایب:

دقیق نبودن تاچ پدها و نمایشگرها نسبت به رقبا

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

LG Gram 17

یکی دیگه از بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب برنامه نویسی LG Gram 17 هستش که ویژگی‌های بسیاری رو به کاربراش ارائه می‌ده. پردازنده Core i7 و 16 گیگابایت رم، این لپ‌تاپ رو به یکی از قدرتمندترین و در عین حال مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه‌نویسی توی بازار تبدیل کرده. Thunderbolt 4 با Power Delivery و شارژ USB-C به شما اجازه می‌ده تا لپ‌تاپتون رو سریع شارژ کنین. علاوه‌بر این، نرم افزار هوش مصنوعی درایو Privacy & Productivity Tools به شما این امکان رو می‌ده تا اطلاعاتتون رو با خیال راحت ایمن نگه دارین. لپتاپ LG Gram 17 با طراحی UltraLight UltraThin Laptop و وزن کمش که فقط 1.35 کیلوگرمه، حمل و نقل رو براتون آسون می‌کنه. خلاصه و کلی بگیم که LG Gram 17 یک لپ تاپ با ویژگی‌های برتره که بهتون اجازه می‌ده بهره‌وری بیش‌تری داشته باشین.

مشخصات فنی

برند: ال جی

اندازه صفحه نمایش: 17 اینچ

سری: 17Z90Q-K.AAB8U1

حجم هارد دیسک: 1 ترابایت

رنگ: مشکی

حافظه رم نصب شده: 16 گیگابایت

مدل پردازنده :  Core i7

ویژگی ویژه: اثر انگشت صفحه کلید با نور پس زمینه

سیستم عامل:  Windows 11 Home

توضیحات کارت: Intel XE

مزایا

طراحی خاص و وزن کم

عمر باتری 14 ساعته

اندازه صفحه نمایش 17 اینچی

معایب

پردازنده کندتر نسبت به رقبا

کلام آخر

ما توی این مقاله سعی کردیم بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی 2023 رو بهتون معرفی کنیم. همونطور که می‌دونین، قبلاٌ پیدا کردن بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی با قیمت مناسب خیلی سخت بود، اما این روزها که تکنولوژی هر روزه در حال پیشرفته این مشکل تا حدودی حل شده. امروزه لپ‌تاپ‌هایی وارد بازار شدن که توی هر رنج قیمتی می‌شه لپ‌تاپ با ویژگی‌های موردنظر رو پیدا کرد. ما اینجا سعی کردیم که تا حد امکان بهترین لپ تاپ‌های برنامه نویسی رو توی رِنج قیمتی متفاوت و با برندهای مختلف بهتون معرفی کنیم که اگر قصد خرید بهترین لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی 2023 رو دارین، این مقاله کمکتون کنه.

نوشته های مرتبط

راهنمای خرید لپ تاپ در ایران؛ بهترین مشخصات لپ تاپ برای هر نفر

بهترین لپ تاپ تا 35 میلیون 1402 برای گیمینگ، اداری و دانشجویی

انواع صفحه نمایش لپ تاپ