مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسوس 2023 (شهریور 1402)

لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو

انتخاب لپ‌تاپ هرگز کار آسانی نیست. زمانی که به دنبال خرید لپ تاپ هستید؛ بسیار دشوار است که بین دو مورد از بزرگ‌ترین برندهای بازار تصمیم بگیرید!

این مقاله با ارائه مقایسه دقیق دو برند ایسوس و لنوو به تصمیم‌گیری شما کمک می‌کند. ایسوس و لنوو دو مورد از بزرگ‌ترین برندهای لپ تاپ در جهان هستند. هر دو شرکت سابقه طولانی در تولید محصولات با کیفیت دارند، اما کدام یک بهتر است؟

در این مقاله لپ‌تاپ‌های ایسوس و لنوو را با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام برند برتر است. ما عواملی مانند قیمت، طراحی، عملکرد، سیستم عامل و کیفیت ساخت را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم چه برندی برنده نبرد لپ‌تاپ‌ها است.

درباره ایسوس

ایسوس یک شرکت تایوانی چندملیتی سخت افزار و الکترونیک کامپیوتر است. این شرکت در تولید لپ تاپ، مانیتور کامپیوتر، مادربرد، کارت گرافیک و درایوهای نوری تخصص دارد. این شرکت همچنین انواع دیگر لوازم الکترونیکی مصرفی، از جمله لوازم خانگی دیجیتال، تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را نیز تولید می‌کند.

از سال 2017، ایسوس چهارمین فروشنده بزرگ رایانه‌های شخصی در جهان از نظر فروش (2016) و پنجمین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند (بر اساس محموله) در سطح جهان است. این شرکت دارای فهرست اولیه در بورس اوراق تایوان است که دفتر مرکزی آن در هسینچو، تایوان قرار دارد. به همین جهت خرید لپ تاپ ایسوس شاید شما را وسوسه کند!

ایسوس در سال 1989 فعالیت خود را به عنوان تولید کننده مادربرد آغاز کرد. در سال 2000، ایسوس یک بخش تلفن همراه را تأسیس کرد و در سال 2002 با لپ تاپ Eee PC خود وارد بازار دیجیتال خانگی شد. ایسوس بعداً مجموعه محصولات خود را به سایر دسته‌های الکترونیکی مانند پخش کننده‌های رسانه‌ای قابل حمل، روترها و مانیتورها متنوع کرد.

ایسوس در سال‌های اخیر به موفقیت‌های قابل توجه‌ی دست یافته است. درآمد تلفیقی آن در سال 2016 بالغ بر 21.536 میلیارد دلار بود. این شرکت در بین پنج فروشنده برتر نوت بوک جهان از نظر فروش واحد (مقام چهارم در سال 2016) رتبه بندی شده است و در سال 2017 پنجمین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند (براساس عرضه) است. رقبای اصلی ایسوس در بازار سخت افزار کامپیوتر اپل، دل، اچ پی، لنوو و مایکروسافت هستند.

لپ تاپ‌های ایسوس به دلیل کیفیت، دوام و عملکرد مورد تحسین قرار گرفته‌اند. این شرکت همچنین جوایزی را برای کارهای طراحی خود درباره نوت بوک و مادربرد دریافت کرده است. ایسوس به عنوان با ارزش‌ترین برند بین المللی تایوان در سال 2021 رتبه بندی شد.

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و لنوو

درباره لنوو

لنوو یک شرکت فناوری چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در پکن، چین قرار دارد. این شرکت در تولید برندهای لپ تاپ از جمله سری ThinkPad، سری IdeaPad و سری Yoga تخصص دارد. Lenovo در سال 1984 با نام Legend Holdings تأسیس شد و در سال 2003 نام خود را به Lenovo Group تغییر داد. این شرکت در سال 2004 به یک شرکت سهامی عام در بورس اوراق هنگ کنگ تبدیل شد.

لنوو به مدت چهار سال متوالی از سال 2013 تا 2016 بزرگ‌ترین فروشنده رایانه شخصی در جهان بوده است. لنوو علاوه‌بر رایانه‌های شخصی، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، سرورها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را نیز تولید می‌کند. لنوو در سال 2012 وارد بازار گوشی‌های هوشمند و در سال 2011 وارد بازار تبلت شد. از فوریه 2017، لنوو با سهم بازار 10.2% پنجمین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است.

لنوو در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا و اقیانوسیه حضور گسترده‌ای دارد. لنوو محصولات خود را از طریق وب سایت خود و توسط شرکت‌های همچون Best Buy، Walmart، Staples به فروش می‌رساند.

لنوو یکی از محبوب‌ترین برندهای لپ تاپ در جهان است. سری ThinkPad به دلیل دوام، کارایی بالا و عمر باتری طولانی خود به خوبی شناخته شده است. به همین جهت خرید لپ تاپ لنوو پشیمانی در پی ندارد.

بررسی لپ تاپ‌های ایسوس و لنوو براساس ویژگی‌ها

وقتی صحبت از لپ‌تاپ‌ها می‌شود، هر دو برند ایسوس و لنوو طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای کاربران مختلف ارائه می‌کنند. با این حال، تفاوت‌های اساسی بین این دو شرکت وجود دارد.

نوع کاربری لپ‌تاپ

ایسوس

وقتی نوبت به لپ‌تاپ‌های ایسوس می‌رسد، عملکرد آن به میزان هزینه‌ای که کرده‌اید و نوع فعالیت‌هایی که می‌خواهید انجام دهید، بستگی دارد.

می‌توان نتیجه گرفت که به طور کلی، لپ‌تاپ‌های ایسوس از نظر عملکرد عملاً در هر رنج قیمتی از رقبای خود بهتر عمل می‌کنند. حتی سری VivoBook M509، دارای پردازنده Ryzen 5 است که در لپ‌تاپ‌های سطح پایه غیرمعمول است.

بازی یکی از حوزه‌هایی است که ایسوس در آن حرفی برای گفتن دارد. لپ‌تاپ‌های سری ROG ایسوس همچنان مرزهای قابل دستیابی را در بازی‌های لپ‌تاپ جابجا می‌کنند و مدل‌هایی مانند Zephyrus G15 دارای سرعت و گرافیک چشم‌گیری هستند.

لنوو

لنوو مانند ایسوس، مجموعه بزرگی از لپ‌تاپ‌ها را ارائه می‌کند که اکثر بخش‌های بازار را در بر می‌گیرد. با این حال، لنوو بیشتر روی طیف متوسط ​​​​تا بالا متمرکز شده است، زیرا اکثر محصولات آن بازارهای عملکرد و تجاری را هدف قرار می‌دهند.

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، ThinkPad در یک لیگ مخصوص به خود قرار دارد. این گزینه برای بسیاری از مشاغل مناسب است. لنوو در بازار بازی نیز فعال است و مدل‌هایی مانند Legion 7i 15 را دارد. (هشت هسته‌ای تا 5.30 گیگاهرتز). علی‌رغم این‌که لپ‌تاپ فوق‌العاده‌ای است، سری Legion در مقایسه با Asus ROG قدرت کم‌تری دارد.

 

بهترین لپ تاپ های ایسوس و لنوو از نظر نوع کاربری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قیمت لپ‌تاپ

ایسوس

وقتی نوبت به قیمت‌گذاری می‌شود، ایسوس طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را دارد که از 360 دلار برای برخی مدل‌های VivoBook شروع می‌شود و تا 4000 دلار برای مدل‌های پیشرفته مانند ProArt StudioBook X می‌رسد.

از سوی دیگر، ایسوس به یک برند اقتصادی شهرت دارد، و مجموعه‌ای از جایگزین‌های سطح ابتدایی را با ویژگی‌های شگفت آور مناسب ارائه می‌دهد. ایسوس برخی از محصولات برتر بازار را با قیمت پایین تا متوسط ​​در محدوده لپ‌تاپ ارائه می‌کند.

لنوو

لنوو به عنوان یک برند خانگی در صنعت، محصولاتی را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهد. اگر تفاوت‌های قابل توجه‌ی بین لنوو و ایسوس وجود داشته باشد، لنوو بیشتر بر ارائه انواع متنوعی از مدل‌های تجاری و عملکردی متمرکز است. در نتیجه، لپ‌تاپ‌های سطح پایه زیادی در خط تولید لنوو و لپ‌تاپ‌هایی که با مدل‌های عالی ایسوس رقابت می‌کنند، وجود ندارد.

از سوی دیگر، لنوو لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان‌تری ارائه می‌کند، حتی اگر Asus ROG از نظر عملکرد بهتر از آن‌ها باشد.

مقایسه بر اساس ظرفیت باتری

در بیشتر معیارها، لنوو از نظر عمر باتری نسبت به لپ‌تاپ‌های مشابه ایسوس عقب‌تر است. این امر هنگام مقایسه ExpertBook با ThinkPad X1 مشهود است.

در مدل ExpertBook شما پنج ساعت عمر باتری اضافی دریافت می‌کنید که وقتی واقعاً به اصل موضوع بپردازید، بسیار قابل توجه است. این بدان معنا نیست که لنوو در مورد بسته‌های باتری موجود در لپ‌تاپ‌هایش کوتاهی می‌کند، اما ایسوس برنده واضح این مقایسه است.

کیفیت ساخت

ایسوس

لپ‌تاپ‌های ایسوس به خاطر دوام خود نیز شناخته می‌شوند. در واقع، چندین مدل این برند به عنوان دارای “دوام کیفی بالا” در وب سایت توصیف شده‌اند.

این شرکت در ارائه لپ‌تاپ‌های میان‌رده باکیفیت بالا سرآمد است. تمامی ZenBook های ارائه شده توسط ایسوس قابل اعتماد و ماندگار هستند. همین امر را می‌توان در مورد سری ROG نیز گفت.

لپ‌تاپ‌های سطح پایه و میان‌رده VivoBook نیز به‌طور شگفت‌انگیزی بادوام هستند، در حالی‌که قیمت مناسبی دارند. البته در اینجا دوام فیزیکی زیر سوال می‌رود، زیرا مواد ارزان‌تر مانند پلاستیک که در این نوع دستگاه‌ها به کار رفته‌اند، به راحتی در اثر سایش و استفاده روزمره از بین می‌روند.

لنوو

لپ‌تاپ‌های لنوو از طیف وسیعی از مواد اولیه و گران‌قیمت ساخته شده‌اند. IdeaPads ممکن است به خوبی ThinkPadها نباشد. آن‌ها اغلب سبک‌تر هستند و هزینه کم‌تری دارند. از طرف دیگر ThinkPadها کاملاً نوآورانه هستند. آن‌ها کوچک و سبک، اما به‌طور قابل توجه قوی و خوش ساخت هستند. این به احتمال زیاد به این دلیل است که در تهیه آن‌ها از پوشش‌های کربنی استفاده می‌کنند.

همچنین چیزی غیرقابل انکار در مورد سطح مشکی مات ThinkPad وجود دارد که به شما این تصور را می‌دهد که چیزی مستحکم در دست دارید.

بهترین لپ تاپ از نظر کیفیت ساخت

سخت افزار و قدرت پردازشی

در مورد لپ‌تاپ باید گفت، به شرطی که از اپل استفاده نکرده باشید، رایزن پادشاه است. ایسوس اخیراً برای خط تولید لپ‌تاپ‌های خود به چیپ‌ست‌های رایزن موبایلی روی آورده و عملکرد آن به‌طور چشمگیری بهبود یافته است.

این به پنج یا شش سال قبل برمی‌گردد. زمانی‌که یک لپ‌تاپ ایسوس که در سال 2018 عرضه شده بود؛ می‌توانست تمامی رقابت‌ها را از بین ببرد.

آن‌ها کارآمد هستند و برای کارهای معمولی عملکرد خوبی دارند. در واقع، وقتی صحبت از قدرت مورد انتظار از یک لپ‌تاپ مدرن می‌شود، لپ‌تاپ‌های تجاری و گیمینگ ایسوس در صدر قرار می‌گیرند.

بر اساس کیفیت نمایشگر

ایسوس

ایسوس در برخی از مدل‌های ارزان‌تر، حتی اگر به‌طور استثنایی خوش‌ساخت نباشد، صفحه‌نمایش‌های شکیل و همه‌جانبه را در اولویت قرار می‌دهد.

آن‌ها دارای نشان تجاری NanoEdge با حاشیه‌های بسیار نازک هستند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های ایسوس دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه تا 95 درصد هستند. یعنی صفحه نمایش بیشتر لپ تاپ را اشغال می‌کند و نمایشگر لپ تاپ‌های این برند تا حدودی وسیع‌تر از بسیاری از تولیدکنندگان دیگر است.

لنوو

برخلاف ایسوس که در اکثر محصولات دارای صفحه نمایش بدون حاشیه تقریبا مشابه است، لنوو گزینه‌های گسترده‌تری را در سطوح قیمتی مختلف ارائه می‌دهد.

مدل‌هایی مانند ThinkPad X1 Yoga Gen 4 دارای صفحه‌نمایش بزرگ اما حاشیه‌های غیرعادی بزرگ، به‌ویژه در پایین هستند. همین موضوع را می‌توان برای بسیاری از مدل‌های قبلی ThinkPad بیان کرد، اما به نظر می‌رسد که لنوو با جدیدترین نسخه‌ها این مشکل را حل کرده و آن‌ها را زیباتر کرده است.

در نهایت، به نظر می‌رسد که لنوو چندان تاکیدی بر لوکس کردن نمایشگرهای خود ندارد، هرچند از نمایشگرهای باکیفیت استفاده می‌کند.

بر اساس افزایش دما و سیستم خنک کننده

ایسوس

سیستم خنک کننده کافی است، اما ممکن است برای استفاده بیشتر به یک پد خنک کننده نیاز داشته باشد.

لنوو

همانند لپ‌تاپ‌های ایسوس، سیستم خنک کننده در لنوو کافی به نظر می‌رسد، اما ممکن است برای استفاده بیشتر به یک پد خنک کننده نیاز داشته باشد.

برای دانشجوها لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

اغلب دانش‌آموزان و دانشجوها به دنبال لپ‌تاپ‌های سطح بالا با قیمت‌های نجومی نزدیک به مرز 2000 دلار نیستند. در مقابل، به لپ‌تاپ‌های اقتصادی‌تر یا یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت نیاز دارند.

هر دو برند لپ‌تاپ، ASUS و Lenovo لپ‌تاپ‌های ارزان قیمتی را ارائه می‌کنند. با این حال، ASUS تقریباً 300 دلار ارزان‌تر از Lenovo با همان مشخصات مشابه است.

لپ تاپ ارزان قیمت لنوو از قابلیت‌های بازی در محدوده 1050 Ti پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد؛ بازی‌هایی مانند Witcher 3 و Call of Duty را کاملاً روان اجرا کنید.

از سوی دیگر، ASUS ZenBook 13 یک انتخاب عالی است قیمت مناسب و کیفیت فوق‌العاده‌‌ی این لپ تاپ تا سال‌ها برای شما دوام می‌آورد.

در مورد لنوو، لنوو Y540 برای مدل‌های مقرون‌به‌صرفه نسبتاً گران است، اما اگر می‌خواهید لپ‌تاپ‌تان در طول زندگی دانشگاهی شما دوام بیاورد، گزینه‌ای مناسب است.

بهترین لپ تاپ برای دانشجوها

برای کارهای گرافیکی لپ‌تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

یکی دیگر از فاکتورهای مهم که باید در نظر گرفت کارت گرافیک است. اگر قصد دارید هر نوع کار گرافیکی فشرده یا بازی را روی دسکتاپ خود انجام دهید، برای انجام آن به یک کارت گرافیک قوی نیاز دارید. بار دیگر، هر دو ایسوس و لنوو گزینه‌های مختلفی را در این زمینه ارائه می‌دهند. با این حال، اگر به برترین مدل‌های هر شرکت نگاه کنیم، واضح است که ایسوس محصولات برتری دارد. خط تولید سری ROG این شرکت به برخی از قوی‌ترین کارت‌های گرافیک موجود مجهز شده است. که این لپ تاپ ها را برای گیمرها یا هرکس دیگری که به تصاویر گرافیکی درجه یک نیاز دارد، ایده‌آل می‌کند.

وقتی نوبت به انتخاب برند برای رایانه رومیزی شما می‌رسد، باید چند فاکتور کلیدی را در نظر بگیرید. از نظر قدرت پردازش و کارت گرافیک، ایسوس برتری بیشتری نسبت به لنوو دارد. با این حال، لنوو گزینه‌های مقرون به‌صرفه‌تری را برای کاربرانی که بودجه کمی دارند ارائه می‌دهد. در نهایت، بهترین انتخاب برای شما به بودجه و نیازهای خاص شما بستگی دارد.

برای برنامه‌نویس‌ها لپ‌تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

  • Lenovo Flex 5 2-in-1 –  لپ تاپ قابل حمل برای کدنویسی

لنوو Flex 5 2-in-1 یکی از بهترین لپ تاپ‌ها برای کدنویسی است. برای برنامه نویسان دورکار ایده‌آل است و به دلیل قابل حمل بودن آن بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

Flex 5 به پردازنده Ryzen 5 4500U متکی است. سرعت کلاک این پردازنده 2.3 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس 4.0 گیگاهرتز است. با سرعت مناسب و تعداد هسته‌های بالا، این CPU به اندازه کافی خوب است تا بتواند هر گونه برنامه نویسی را انجام دهد.

این پردازنده با کارت گرافیک Radeon جفت شده است. می‌تواند در چندین مدل GPU عرضه شود. با این حال، هر کدام را که انتخاب کنید ناامید نخواهید شد؛ زیرا کارت‌های گرافیک پایین‌رده می‌توانند با سرعت کلاک تا 4.0 گیگاهرتز عرضه شوند. در حالی که گزینه‌های بالاتر از فرکانس 4.6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

Lenovo Flex 5 دارای 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است که برای هر نوع نرم افزار برنامه‌نویسی که استفاده می‌کنید، موثر است.

Flex 5 یک لپ تاپ باریک و شیک است و تنها 3.64 پوند وزن دارد. حمل آن بسیار آسان است و به همین دلیل اگر دوست دارید هر چند وقت یک‌بار محیط کاری خود را تغییر دهید، ایده آل است. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی 14 اینچی است.

Lenovo Flex 5 با قیمت 599.99 دلار در میان لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه‌تر برای کدنویسی دسته‌بندی شده است. با صفحه نمایش لمسی آن، یک قلم دیجیتالی نیز در بسته موجود است. این لپ تاپ از پلاستیک مرغوب ساخته و برای سال‌های طولانی خدمت‌رسانی طراحی شده است.

نقاط مثبت:

  • دارای صفحه نمایش لمسی
  • استفاده از مواد با کیفیت
  • دارای 16 گیگابایت رم
  • قابل استفاده به عنوان لپ تاپ یا تبلت

نقاط منفی:

  • پشتیبانی فنی کمی کند است
بهترین لپ تاپ برای برنامه نویس‌ها
  • Asus TUF F15 –  عالی برای توسعه‌دهندگان بازی

لپ‌تاپ TUF F15 ایسوس یک لپ‌تاپ رمزگذاری قابل اعتماد است که دارای استحکام بالا و فن‌های خود تمیز شونده برای حداکثر طول عمر است.

جان بخشیدن به بازی‌ها کار ساده‌ای نیست. مهارت‌های کدنویسی پیشرفته و دانش فیزیکی و ریاضی همگی به یک اندازه مهم هستند. اگر می‌خواهید یک توسعه دهنده خوب شوید باید به این نکته توجه داشته باشید، که این لپ تاپ عالی است.

Asus TUF به پردازنده Core i5 با حداکثر فرکانس توربو 4.30 گیگاهرتز و 8 گیگابایت رم متکی است. در نتیجه، این لپ‌تاپ الزامات برخی از پیچیده‌ترین مجموعه‌های ابزار مانند Autodesk را برآورده می‌کند که به حداقل CPU 3+  گیگاهرتز و 8 گیگابایت رم نیاز دارد.

از سوی دیگر، استفاده از Construct به حداقل 512 گیگابایت حافظه ویدئویی اختصاصی نیاز دارد. این همان جایی است که F15 برتر است، زیرا دارای کارت گرافیک GTX 1650 توسط Nvidia است. انجام بازی‌های ویدیویی 4K با این کارت ممکن است یک چالش باشد.

Asus TUF F15 در آمازون 737 دلار قیمت دارد. علاوه‌بر این، اگر از فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی راضی نیستید یا می‌خواهید حافظه خود را جایگزین کنید، می‌توانید به راحتی لپ تاپ خود را به لطف طراحی پیچ باز آن ارتقا دهید. آیا بهتر است یک لپ‌تاپ قابل ارتقا متوسط ​​با قیمت 737 دلار بخرید یا یک دستگاه رده بالا با پردازنده گرافیکی یکپارچه با قیمت یک هزار دلار؟ این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید.

نقاط مثبت:

  • قابل ارتقا
  • سی پی یو 4 هسته‌ای 4.5 گیگاهرتز
  • کیفیت مواد درجه یک
  • 8 گیگابایت رم

نقاط منفی:

  • کلیدهای جهت دار کوچک هستند

برای رندرینگ لپ‌تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

ایسوس برندی است که به خاطر کامپیوترهای با عملکرد بالا شناخته می‌شود. ایسوس با معرفی سری ROG تاثیر زیادی در دنیای بازی گذاشته است.

لپ‌تاپ گیمینگ ASUS ROG Strix G16 (2023) یکی از بهترین دستگاه‌ها برای رندرینگ است. این لپ‌تاپ با پردازنده مرکزی Core i9 اینتل با سرعت کلاک 5.6 گیگاهرتز عرضه می‌شود. علاوه‌بر این، دارای یک پردازنده گرافیکی لپ تاپ NVIDIA GeForce RTX 40 Series است که به رایانه شما کمک می‌کند تا سرعت پردازش را افزایش دهد. به منظور مقابله با این پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی با کارایی بالا، دارای 16 گیگابایت رم DDR5-4800MHz است که سرعت بارگذاری را کاهش و عملکردی روان را به شما می‌دهد.

در کنار تمام این مشخصات سخت افزاری برتر، دارای سیستم عامل Windows 11 Home است. و برای نمایش مناسب خروجی‌ها، نمایشگر 16 اینچی FHD 165 هرتزی دارد. لپ‌تاپ گیمینگ ASUS ROG Strix G16 (2023)  دارای یک سیستم خنک‌کننده هوشمند ROG است. این سیستم خنک کننده با مدیریت تمام گرمای تولید شده توسط سیستم سازگار است و عملکرد کارآمدی را ارائه می‌دهد.

بهترین ویژگی‌ها

  • پردازنده مرکزی اینتل Core i9-13980HX است
  • صفحه نمایش 16 اینچی FHD 165 هرتز
  • دارای پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 40 Series
  • سیستم خنک کننده هوشمند ROG برای حفظ دما

نقاط مثبت:

  • بهترین گزینه برای یک لپ تاپ مدل‌سازی و رندر سه بعدی
  • همراه با قدرتمندترین CPU و GPU برای بهترین عملکرد
  • سیستم خنک کننده موثر برای ارائه بهترین عملکرد

نقاط منفی:

  • عملکرد باتری می توانست بهتر باشد
بهترین لپ تاپ برای رندرینگ

Lenovo Legion مجموعه‌ای است که مخصوص رایانه‌های شخصی با کارایی بالا طراحی شده است و جایی برای شک و تردید باقی نمی‌ماند. Lenovo Legion Pro 7i با موفقیت توانسته است رتبه دوم را در این مورد کسب کند. اجزای باکیفیت آن بهترین و عالی‌ترین تجربه را به کاربر می‌دهد. این لپ‌تاپ دارای پردازنده Intel Core i9-13900HX با سرعت کلاک 5.4 گیگاهرتز است که اجازه نمی‌دهد در رقابت کامپیوترهای با بهترین عملکرد پایین بیاید. برای اطمینان از عملکرد روان نرم افزارهای گرافیکی سطح بالا، Lenovo Legion Pro 7i با پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4080 ارائه می‌شود که تجربه‌ای برتر را ارائه می‌دهد. همچنین دارای 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD برای ارائه بهترین پشتیبانی در هنگام اجرای نرم افزار است.

با نصب 16 اینچی QHD+ 500nits به همراه وضوح صفحه نمایش 2560 در 1600 پیکسل، این دستگاه شما را در معرض دید کامل نرم افزارهای گرافیکی بالا قرار می‌دهد. و با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD، اطمینان حاصل می‌کند که کار را به شیوه‌ای کارآمدتر انجام می‌دهد. Lenovo Legion Pro 7i با ویندوز 11 به عنوان یک سیستم عامل عرضه می‌شود.

بهترین ویژگی‌ها

  • پردازنده مرکزی اینتل Core i9-13900HX است
  • صفحه نمایش 16 اینچی QHD+ 500nits
  • دارای NVIDIA GeForce RTX 4080 است
  • سیستم خنک کننده بسیار کارآمد برای حفظ دما

نقاط مثبت:

  • انتخاب بسیار خوبی برای کاربران مدل‌سازی و رندر سه بعدی است
  • دارای حداکثر وضوح صفحه نمایش یعنی 2560 x 1600 پیکسل است
  • بهترین عملکرد پردازنده گرافیکی

نقاط منفی:

  • در مقایسه با سایر محصولات بسیار گران است

کدام لپ‌تاپ برای چه اشخاصی مناسب است؟

ایسوس به لطف مدل‌های ROG و TUF یک انتخاب عالی برای لپ‌تاپ گیمینگ است. همچنین چندین لپ تاپ قابل توجه برای تولیدکنندگان محتوا دارد. از سوی دیگر، لنوو در نوت‌بوک‌های 2 در 1 با سری‌های Flex و Yoga خود می‌درخشد.

وقتی صحبت از ایسوس در مقابل لنوو می‌شود، هر دو برند مزایا و معایب خود را دارند. در نهایت، انتخاب شما به آن‌چه در مورد یک لپ‌تاپ نیاز دارید و می‌خواهید خلاصه می‌شود. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه هستید که از رقبا بهتر عمل کند، ایسوس بهترین گزینه برای شماست. با این حال، اگر به یک ماشین تجاری قدرتمند با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها نیاز دارید، لنوو گزینه بهتری است. هر دو سازنده مجموعه‌ای عالی از لپ‌تاپ‌های مقرون به‌صرفه را ارائه می‌دهند، اما لنوو از نظر کیفیت ساخت و خدمات مشتری بهتر از ایسوس است.

سوالات متداول

1.آیا لپ تاپ لنوو بهتر از ایسوس است؟

لپ‌تاپ‌های ایسوس عموماً کیفیت ساخت بهتری دارند، در حالی‌که محصولات رده بالای لنوو از کیفیت ساخت مشابه برخوردارند، اما لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه آن‌ها ممکن است از نظر کیفیت کلی آسیب ببینند.

2.آیا لپ تاپ لنوو برای بازی بهترین است؟

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ لنوو که آزمایش کرده‌ایم، لپ‌تاپ Lenovo Legion 5 Gen 6 15 (2021) است. این یک مدل 15 اینچی با پردازنده AMD Ryzen 5 5600H یا Ryzen 7 5800H است و چندین گزینه GPU وجود دارد، از یک NVIDIA GeForce GTX 1650 سطح پایه تا یک NVIDIA GeForce RTX 3070 قدرتمند.

3.چرا ایسوس بهترین لپ‌تاپ است؟

طیف لپ‌تاپ‌های ایسوس گزینه‌های مختلفی را برای پاسخگویی به نیازهای هر کاربری، از بازی گرفته تا تجارت، ارائه می‌کند. لپ‌تاپ‌های ایسوس با طیف وسیعی از ویژگی‌ها مانند پردازنده‌های قدرتمند، عمر باتری طولانی، نمایشگرهای شفاف و اتصال پیشرفته ، انتخابی عالی برای هر کسی است که به دنبال لپ‌تاپ کاملی است.

نوشته های مرتبط

اپل واچ سری 9: بررسی مشخصات، قابلیت‌ها و ارزش خرید

لپ تاپ اچ پی یا ایسوس؟ کدام یک برنده می شود؟

تفاوت‌ مودم و روتر: مقایسه کاربرد، عملکرد و انواع آنها