اپل واچ سری 9: بررسی مشخصات، قابلیت‌ها و ارزش خرید

اپل واچ سری 9، پس از چندین به‌روزرسانی نسبتاً تکراری در مدل‌های قبلی اپل واچ با ارائه ویژگی جدید و هیجان‌انگیز در قالب Double Tap توجه زیادی به خود جلب کرد. صفحه‌نمایش روشن‌تر و Siri روی دستگاه، از دیگر تغییرات خوشایند این سری محسوب می‌شود. این ویژگی‌ها به کاربر اطمینان می‌دهد که پایش‌های سلامتی به‌طور درست پردازش می‌شوند. ساعت اپل واچ سری 9 طبق معمول در دو سری 41 و 45 میلی‌متری عرضه شده و در این مقاله از مجله تکنولوژی لیپک می‌خواهیم با بررسی مشخصات اپل واچ سری 9، کارایی قابلیت‌های آن را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم.

بررسی کلی اپل واچ سری 9

صفحه‌نمایش روشن‌تر و سیری روی این ساعت هوشمند اطمینان حاصل می‌کند که داده‌های سلامتی به‌طور ایمن و دقیق پردازش می‌شوند. اهداف سازگار با محیط زیست این ساعت قابل تحسین است و حرکت به سمت فناوری رادیویی باند Ultra Wideband چیزی است که با استفاده آیفون‌های بعدی از این فناوری سود زیادی را به همراه خواهد داشت. برای مثال، ویژگی بهبود یافته Find Devices در نتیجه اتصال قوی‌تر Ultra Wideband، دقت بیشتری ارائه می‌دهد، حتی به شما می‌گوید گوشی آیفون شما چند متر با ساعت فاصله دارد. در حال حاضر این فناوری در حال حاضر تنها با سری 9 و آیفون 15 در دسترس است، اگرچه مطمئناً در همه تلفن‌ها و ساعت‌های بعدی نیز وجود خواهد داشت.

اپل واچ 9 پیش‌نمایشی از جاه‌طلبی‌های اپل با رویکرد کربن‌خنثی در تولید و فهرست رو به رشد دستگاه‌های مرتبط با Ultra Wideband ارائه می‌دهد. سری 9 می‌تواند از ویژگی‌های جدید توسعه‌یافته برای دستگاه‌های با قابلیت Ultra Wideband استفاده کند که احتمالاً در watchOS 11 و بالاتر موجود است.

اپل واچ جدید دقیقاً همان عمر باتری 18 ساعته، اندازه‌ها، سیستم‌عامل و طراحی مشابه نسخه‌های قبلی خود را ارائه می‌کند؛ بنابراین این نسخه هم از نوع آپدیت‌های تکراری محسوب می‌شود و احتمالاً برای کسانی که اپل واچ 7 یا 8 داشته‌اند، جذابیت کمتری داشته باشد.

مزایا معایب
صفحه‌نمایش روشن‌تر و قدرتمندتر همان عمر باتری 18 ساعته
حرکات دو ضربه سریع جدید و مفید طرح و اندازه‌های مشابه نسل قبل
چیپست جدید S9 فعال نبودن ECG در ایران
قابلیت Double tap نداشتن ردیابی فشار خون
عملکرد مناسب سخت افزار امکان استفاده از داده‌های ارزشمند HRV فقط توسط برنامه‌های مستقل
امکان مکالمه بهتر بودن ردیابی خواب با برنامه‌های مستقل
عملکرد 30 درصد سریع‌تر  
سنسورهای سلامتی متنوع  
عملکرد بهتر سیری  

جدول مشخصات فنی Apple Watch 9

  Apple Watch Series 9
قیمت 399 دلار تا 1049 دلار
ابعاد 41 میلی‌متری: 41x35x10.7 mm
45 میلی‌متری: 45x38x10.7 mm
وزن 41 میلی‌متری: 32.1 گرم (آلومینیوم) و 42.3 گرم (استیل)
45 میلی‌متری: 38.7 گرم (آلومینیوم) و 51.5 گرم (استیل)
قاب آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ
نمایشگر 41 میلی‌متری: 430×352 پیکسل. نمایشگر OLED Retina همیشه روشن
45 میلی‌متری: 484×396 پیکسل. نمایشگر OLED Retina همیشه روشن
سایز صفحه‌نمایش 1.6 inches/1.8 inches
روشنایی صفحه‌نمایش 2000 نیت
باتری لیتیوم-یونی با عمر 18 ساعته (و 36 ساعت در حالت کم‌مصرف)
اتصالات Wi-Fi 4 و Bluetooth 5.3 و گزینه‌های LTE موجود، تراشه وایرلس W3، نسل دوم تراشه U1 ultrawideband، قابلیت اتصال ماهواره‌ای اورژانسی (Emergency SOS) و تماس اورژانسی بین‌المللی
پردازنده Apple S9 SiP, 64-bit dual-core, 4-core Neural Engine
فضای ذخیره‌سازی 64GB
سنسورها GPS، قطب‌نما، ارتفاع‌سنج، ژیروسکوپ با برد دینامیکی بالا، شتاب‌سنج با G بالا (تا 250G با تشخیص تصادف)، سنسور نور محیط، سنسور اکسیژن خون، سنسور الکتریکی قلب، سنسور دمای بدن
جنس بدنه و رنگ‌بندی آلومینیوم: مشکی نیمه‌شب، نور ستاره، نقره ای، صورتی، قرمز
استیل: گرافیت، نقره‌ای، طلایی، مشکی‌فضایی
دوام گواهی IP6X ضد غبار و ضد آب تا 50 متر
سازگاری با سیستم‌عامل موبایل iOS
سیستم‌عامل watchOS 10
امکانات تناسب اندام شتاب‌سنج، GPS، مانیتور ضربان قلب، مانیتور اکسیژن خون، سنسور دما
اپ استور مجزا دارد
قابلیت مکالمه دارد

بررسی طراحی اپل واچ سری 9

تشخیص اپل واچ سری 9 از اپل واچ سری 8 با نگاه کردن به ظاهر آنها در کنار هم کار سختی خواهد بود. اما یک استثنای بزرگ وجود دارد: اپل واچ سری 9 دارای رنگ صورتی است! تفاوت‌های کوچک دیگری در طراحی سری 8 و 9 اپل واچ وجود دارد. از جمله اینکه همه مدل‌های آلومینیومی اپل واچ قبلاً از 100٪ آلومینیوم بازیافتی ساخته شده بودند، اما اکنون دارای قطعات داخلی بازیافتی بیشتری هستند مانند باتری کبالت بازیافتی 100٪ و حلقه اسپورت جدید دارای 82 درصد نخ بازیافتی است، بنابراین وقتی با ساعت آلومینیومی جفت می‌شود، اولین دستگاه اپل با گواهی کربن‌خنثی می‌باشد.

ساعت اپل واچ 9 در دو اندازه 41 میلی‌متر و 45 میلی‌متر و دو جنس بدنه آلومینیوم و استیل در دسترس است. بلندگو در سمت چپ و تاج دیجیتال و دکمه کناری در سمت راست این ساعت قرار دارند که می‌توانید جهت ساعت را عوض کنید. تاج دیجیتال بی عیب و نقص کار می‌کند و بازخورد لمسی آن نیز یکی از بهترین‌های بازار ساعت هوشمند می‌باشد. قسمت زیرین ساعت ترکیبی از شیشه سرامیک و یاقوت کبود-کریستال است که تمامی سنسورها را در خود جای داده است.

صفحه‌نمایش این سری تقریباً بدون حاشیه برجسته است و با پنل Retina 326ppi، گزینه‌ای مطلوب برای وضوح نمایشگر یک ساعت هوشمند محسوب می‌شود. همچنین نمایشگر این سری با شیشه سکوریت کمی خمیده پوشیده شده است. فریم یا از آلومینیوم با روکش مات یا فولاد ضد زنگ (استیل) با روکش براق ساخته شده است.

اپل واچ سری 9 ضد آب و گرد و غبار و همچنین مقاوم در شنا است و به طور کلی می‌توان گفت که ساخت محکم و طراحی منحصربه‌فردی ارائه می‌کند.

بررسی سخت‌افزار اپل واچ 9

اپل واچ سری 9 مبتنی بر یک تراشه در بسته‌ای جدید S9 (SiP) با 60 درصد ترانزیستور بیشتر نسبت به تراشه سری S8 است. این پردازنده گرافیکی، 30 درصد سریع‌تر و NPU جدید 4 هسته‌ای دارد. بدیهی است که این سخت‌افزار، سیستم‌عامل را با انیمیشن‌های سریع‌تر سرعت می‌بخشد و ادعا می‌شود که تمام روز 18 ساعت عمر باتری را پشتیبانی می‌کند

بزرگترین مزیت S9 SiP جدید این است که به درخواست‌های Siri اجازه می‌دهد تا در دستگاه پردازش شوند. این قابلیت به معنای نتایج بسیار سریع‌تر است زیرا به داده‌ها به فضای ابری منتقل نمی‌شوند. اپل همچنین 25 درصد فرمان صوتی دقیق‌تر را در این ساعت هوشمند خود وعده داده است.

تراشه S9 همچنین از ژست جدید Double Tap پشتیبانی می‌کند که بسیار تبلیغ شده است. این ژست، نوعی نیشگون گرفتن جدید است که با دوبار ضربه انگشت شست و انگشت اشاره خود در هوا، فعال می‌شود. دابل تپ با حس کردن تغییرات در جریان خون و حرکت مچ دست از طریق حسگرهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد موسیقی را پخش/مکث کنید، آلارم‌ها را به تعویق بیندازید، در میان ویجت‌ها پیمایش کنید، تماس بگیرید یا قطع کنید (تصویر زیر را مشاهده کنید).

Watch 9 اپل دارای یک تراشه UWB جدید است که ردیابی موقعیت مکانی را بهبود می‌بخشد. شما همچنان می‌توانید آیفون جفت شده خود را با دقت بهتری پیدا کرده و پینگ کنید. همچنین با بلندگوهای HomePod یکپارچه‌سازی بهبود یافته‌ای دریافت خواهید کرد. در سخت‌افزار اتصالات این ساعت، GPS، Wi-Fi، بلوتوث 5.3، فناوری NFC و همچنین گزینه 4G LTE از طریق eSIM وجود دارد. لیست سنسورهای این ساعت هوشمند نیز کامل است:

  • اکسیژن خون
  • حسگر الکتریکی قلب با نوار قلب
  • سنسور نوری قلب با ضربان قلب بالا و پایین به علاوه تشخیص ریتم نامنظم
  • ردیابی خواب
  • سنجش دما
  • قطب‌نما
  • ارتفاع‌سنج
  • شتاب‌سنج
  • ژیروسکوپ
  • تشخصی نور محیط

 

مشخصات صفحه‌نمایش اپل واچ 9

یکی از تغییرات ساعت اپل واچ 9 نسبت به نسل قبل خود، نمایشگر آن می‌باشد. البته این تغییر از نظر میزان روشنایی بوده که می‌تواند به 2000 نیت برسد (افزایش دوبرابری نسبت به سری 8). 2000 نیت سبب می‌شود به راحتی در محیط‌های پرنور و خارج از خانه از ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

نور نمایشگر اپل واچ 9 به صورت خودکار تنظیم شده و در محیط کم‌نور، کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند تا به 1 نیت هم برسد (این تنظیم اتوماتیک به کاهش مصرف باتری کمک زیادی می‌کند). این نمایشگر از پنل 1.9 اینچی با تراکم پیسکلی 326p بهره می‌برد که برای محافظت از آن نیز از شیشه یاقوت کبود استفاده شده است.

بررسی باتری ساعت اپل واچ سری 9

در حالی‌که معرفی حالت کم‌مصرف، اپل واچ 9 تفاوت‌هایی ایجاد شده اما همچنان شارژ روزانه برای استفاده منظم مورد نیاز فقط تا حدود 18 ساعت دوام می‌آورد که نسبت به خیلی از رقبای دیگر، مقدار پایینی است. بزرگترین تغییر اپل واچ سری 9 این واقعیت است که عمر باتری به طور قابل توجهی نسبت به محصولات قبلی بهبودیافته است؛ حتی با اینکه صفحه‌نمایش روشن‌تر و پردازنده جدید و قدرتمندتری دارد. اپل واچ سری 9 با عمر باتری مشابه سری 8 – 18 ساعت (و 36 ساعت در حالت کم‌مصرف) رتبه‌بندی می‌شود.

باتری این اپل واچ 308 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که مشابه نسل قبلی خود می‌باشد. اگر عمر باتری اولویت شماست، ممکن است بخواهید نسل دوم Ultra اپل واچ را در نظر بگیرید که تقریباً 36 ساعت با استفاده معمولی و تا 70 ساعت در حالت کم‌مصرف دوام می‌آورد.

18 ساعت عمر باتری سبب می‌شود تا اپل واچ سری 9 مورد نقد قرار بگیرید. مثلاً اگر باتری آن زیر 35٪ باشد نمی‌توان از حالت ردیابی خواب استفاده کرد؛ زیرا پیش از صبح، شارژ آن تمام خواهد شد. اگر از GPS این ساعت هوشمند استفاده کنید، با ساعت تماس بگیرید و یا بیشتر درگیر پیامک و ویژگی‌های سلامتی در این ساعت باشید، Watch Series 9 باتری آن به 18 ساعت هم نخواهد رسید و ممکن است 12 تا 14 ساعت دوام بیاورد.

البته خبر خوب اینکه ساعت 9 اپل به سرعت شارژ می‌شود و 15 دقیقه شارژر می‌تواند حدود 50 درصد باتری آن را پر می‌کند؛ در حالی که یک شارژ کامل (از حدود 10 درصد باتری تا 100 درصد) حدود 50 تا 60 دقیقه زمان نیاز دارد.

مشخصات نرم‌افزار اپل واچ 9

دو دلیل محبوبیت بسیار بالای اپل واچ، نرم‌افزار و عمر باتری آن می‌باشد. اپل واچ سری 9 بهترین فناوری موجود در بازار را در اختیار دارد اما نمی‌توان آن را بهترین ساعت هوشمند در نظر گرفت. برای استفاده از اپ واچ سری 9 باید در ابتدا ساعت جدید خود را با برنامه Watch به گوشی آیفون متصل کرده و پیکربندی و صفحه‌های ساعت را سفارشی کنید.

سیستم‌عامل اپل واچ از نسخه اول خود بسیار پیشرفت کرده است و اکنون واچ فیس‌های زیادی برای آن وجود دارد. این واچ فیس‌ها طیف متنوعی از نمونه‌های ساده تا فوق العاده پیشرفته را شامل می‌شود که می‌توانند ویجت‌های مختلفی نظیر اطلاعات بلادرنگ نظیر آب و هوا، تقویم، تاریخ و … را نشان دهند. در نظر داشته باشید که ساعت‌های اپل واچ هنوز از واچ فیس‌های مستقل از منابع دیگر پشتیبانی نمی‌کنند.

اپل واچ سری 9 جدیدترین سیستم‌عامل WatchOS 10 را ارائه می‌کند. ظاهر تازه‌تر برنامه‌ها، صفحه‌های ساعت جدید (اسنوپی، پالت)، مودهای پیشرفته جدید مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و ویژگی‌های سلامت به‌روز شده برای سلامت ذهن و جسم را به ارمغان می‌آورد. همه برنامه‌های این سیستم‌عامل مانند ساعت جهانی، آب و هوا، تناسب اندام، نقشه‌ها، پیام‌ها، ماشین حساب، تلفن و … عالی به نظر می‌رسند و برای استفاده از ساعت بهینه شده‌اند.

با فشار دادن تاج دیجیتال، لیست برنامه‌ها را مشاهده خواهید کرد که می‌تواند به صورت یک لیست باشد یا نمای پیش‌فرض شبکه‌ای باشد. می‌توان بین برنامه‌ها را را با دکمه تاج یا با لمس حرکت کرد. سایر نکات مربوط به بررسی‌های نرم‌افزاری این ساعت هوشمند را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • Control Center و Notification Center در دسترس بوده و مانند نسخه‌های کوچک iOS هستند.
  • با کشیدن انگشت روی صفحه ساعت، ویجت‌های شما را بزرگ نشان می‌دهد.
  • اپل واچ دارای یک اپ استور اختصاصی با نسخه‌های کوچک برنامه‌های محبوب است.
  • بازخوردهایی مبنی بر رابط کاربری بخش‌های مختلف نرم‌افزار اپل واچ 9 توسط کاربران گزارش شده است.
  • اعلان‌ها به خوبی نمایش داده می‌شوند و تماس‌های بلوتوثی صدای بسیار خوبی دارند.
  • پاسخ‌های از پیش تعریف‌شده‌ای برای صفحه‌کلید وجود دارد و می‌توانید به‌سرعت یک علامت مثبت به پیام‌ها ارسال کنید.
  • صفحه‌کلید که هنوز برای این ساعت‌ها جدید است، فقط به چند زبان انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، هلندی و فرانسوی موجود است.

سیستم‌عامل watchOS 10 اپل واچ سری 9

ساعت اپل واچ سری 9 با سیستم‌عامل WatchOS 10 راه‌اندازی می‌شود که تغییرات بصری زیادی را در خود اعمال کرده است. این تغییرات شامل حرکات بصری جذاب‌تر و عملکردهای جدید دکمه‌های جانبی است. WatchOS 10 ویژگی‌های مفیدی را برای ساعت ایجاد کرده که می‌توان به دسترسی به ویجت‌های متنوع و قابلیت Smart Stack اشاره کرد. اپل نیز برنامه‌های ضروری مانند هواشناسی، سهام، نقشه‌ها، پیام‌ها و ساعت جهانی را برای این سیستم‌عامل طراحی کرده است. رابط کاربری WatchOS 10 به عنوان یک سیستم‌عامل قدرتمند برای این ساعت هوشمند محسوب می‌شود و ویژگی Name Drop امکان به اشتراک‌گذاری شماره تلفن با نزدیکان را فراهم می‌کند.

تغییرات دیگر شامل پوسته جدید برای برخی از برنامه‌های آشنا مانند آب و هوا، تمرینات دوچرخه‌سواری با ایجاد یک کامپیوتر شبه‌دوچرخه از آیفون شما، برنامه قطب‌نما که نماهای سه‌بعدی ارتفاع و اطلاعات مسیرها را نشان می‌دهد، توانایی دانلود نقشه‌های اپل برای استفاده آفلاین و… می‌باشد.

قدرت، عملکرد و کارایی اپل واچ سری 9

تراشه‌های سری 9 (S9) سری 9 اپل واچ به لطف 5.6 میلیارد ترانزیستور و موتورهای عصبی 4 هسته‌ای، می‌توانند یادگیری ماشینی را دو برابر سریع‌تر از قبل تقویت کنند و 30 درصد عملکرد سریع‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌ها و منوها، سری 9 مطمئناً در کنار سری 8 واکنش‌پذیرتر است. همچنین استفاده از رابط کاربری جدید Smart Stack در WatchOS 10 نیز تجربه کاربری خوبی ایجاد می‌کند.

قدرت بیشتر تراشه باعث شده که Siri اپل با پشتیبانی از محاسبات کامل روی دستگاه، بسیار سریع‌تر کار ‌کند و دیگر داده‌ای به فضای ابری ارسال نمی‌شود. این بدان معنی است که سیری می‌تواند دستورات خاصی را حتی زمانی که اپل واچ سری 9 به وای‌فای یا تلفن هوشمند متصل نیست اجرا کند. مثلاً اگر تصمیم گرفتید آیفون خود را برای پیاده‌روی در فضای باز در خانه بگذارید، خواهید توانست از سیری برای شروع تمرین با صدایتان استفاده کنید.

تراشه S9 همچنین به حفظ عمر باتری 18 ساعته اپل واچ کمک می‌کند، با وجود اینکه روشنایی صفحه‌نمایش اکنون به 2000 نیت رسیده است. میزان حافظه داخلی ساعت سری 9 هم نسبت به مدل قبل افزایش دو برابری داشته است. این ساعت هوشمند با حاففظه 64 گیگابایتی عرضه می‌شود در حالی‌که اپل واچ سری 8 حافظه 32 گیگابایتی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت‌های اپل واچ 2023

علاوه‌بر S9، واچ سری 9 دارای تراشه جدید Ultra Wideband (UWB) نسل دوم اپل است که برخی از عملکردهای جدید را ارائه می‌کند. به عنوان مثال، اگر همیشه آیفون خود را گم می‌کنید و برای یافتن آن به ویژگی پینگ اپل واچ خود تکیه می‌کنید، با تراشه U2، اپل واچ سری 9 می‌تواند به شما در پیدا کردن آیفونتان کمک کند؛ اما یک نکته مهم وجود دارد. این ویژگی فقط در صورتی کار می‌کند که آیفون 15 داشته باشید که دارای تراشه جدید U2 نیز باشد.

 

قابلیت Double Tap اپل واچ سری 9

ویژگی اصلی که تراشه S9 در این ساعت ایجاده کرده، قابلیتی به نام دو ضربه زدن (Double Tap) است. این قابلیت کنترل اپل واچ با یک دست را برای همه کاربران بسیار کاربردی می‌کند. مثلاً طبق تصویر زیر می‌توانید با دوبار ضربه زدن انگشت شست و اشاره به هم، تماس را پاسخ داده و با تکرار همین کار، تماس را قطع کنید.

از ویژگی دابل تب می‌توان برای پخش و قطع موزیک، پاسخ دادن به تماس و جابجایی بین ویجت‌های مختلف استفاده کنید. قابلیت ضربه دو‌گانه برای زمانی که دست‌تان مرطوب، آلوده یا پُر ‌است و نمی‌خواهید صفحه‌نمایش را لمس کنید، بسیار مفید است.

بررسی عملکرد سنسورهای اپل واچ سری 9

ساعت جدید اپل واچ 9، در زمینه سنسورها نسبت به نسل قبلی با دقت 25 درصد بیشتر عمل می‌کند. این ساعت دارای سنسورهای تشخیص ضربان قلب، اکسیژن خون، دمای بدن، گام‌شمار،‌ سنجش وضعیت خواب، سنجش ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، تشخیص سقوط از ارتفاع و تشخیص تصادف است. به دلیل سنسورهای دقیق‌تر، دیتای صحیح‌تری در اختیار شما قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده قابل اطمینان بودن این اطلاعات است.

همچنین، این ساعت هوشمند اطلاعات مفیدی هنگام ورزش‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری را نمایش می‌دهد، از جمله سرعت فعلی، مسافت، سرعت متوسط، ضربان قلب و میزان دمای بدن. همچنین با حسگر شمارش ضربان قلب ECG، می‌توانید اطلاعاتی در مورد ضربان قلب بالا و پایین و ریتم نامنظم خود دریافت کنید.

ساعت دارای حسگر Crash Detection است که در صورت تشخیص تصادف شدید، به صورت خودکار به سرویس‌های اورژانس متصل شده و اطلاعات شما را ارسال می‌کند. این ساعت با حسگرهای Full detection همانند نسل قبل قادر به اندازه‌‌گیری میزان دمای بدن است. واچ سری 9 می‌تواند تشخیص دهد که سقوط سختی داشته‌اید و در صورت عدم تحرک، شما را به سرویس‌های اضطراری متصل کند.

در مقایسه داده‌های سلامتی اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا در شرایط یکسان، آمار متفاوتی تا حدود 10 درصد مشاهده شده است و به نظر می‌رسد سنسورهای سری 9 دقت بهتری داشته باشند.

  Series 9 (2023) Ultra (2022)
دستگاه دوچرخه ثابت    
کالری مصرف شده 173 کالری 309 کالری
میانگین نرخ ضربان قلب 114 تپش در دقیقه 116 تپش در دقیقه
دستگاه اسکی‌واره یا اسکی‎‌فضایی    
کالری مصرف شده 158 کالری 221 کالری
میانگین نرخ ضربان قلب 113 تپش در دقیقه 115 تپش در دقیقه
پیاده‌روی خارج از خانه    
کالری مصرف شده 241 کالری 255 کالری
میانگین نرخ ضربان قلب 101 تپش در دقیقه 103 تپش در دقیقه
حرکات کششی بدن    
کالری مصرف شده 23 کالری 31 کالری
میانگین نرخ ضربان قلب 102 تپش در دقیقه 99 تپش در دقیقه
تمرینات استقامت    
کالری مصرف شده 60 کالری 75 کالری
میانگین نرخ ضربان قلب 121 تپش در دقیقه 119 تپش در دقیقه
پیاده‌روی داخل محیط    
کالری مصرف شده 267 کالری 227 کالری
میانگین نرخ ضربان قلب 112 تپش در دقیقه 113 تپش در دقیقه
بازی ویدیویی تناسب اندام (متحرک)    
کالری مصرف شده 65 کالری 73 کالری
میانگین نرخ ضربان قلب 95 تپش در دقیقه 91 تپش در دقیقه
مدیتیشن و ریلکسیشن    
کالری مصرف شده 36 کالری 28 کالری
میانگین نرخ ضربان قلب 72 تپش در دقیقه 78 تپش در دقیقه


 جمع‌بندی امکانات و کارایی اپل واچ سری 9

نوآوری در طراحی اپل واچ سری 9 آنچنان زیاد نیست. اپل واچ دقیقاً همان عمر باتری 18 ساعته، سایز، سیستم‌عامل و طراحی مشابه نسخه‌های قبلی خود را ارائه می‌دهد، بنابراین یک به‌روز‌رسانی‌ها تکراری محسوب می‌شود. مانند همیشه، اگر به دنبال یک ساعت هوشمند جدید مخصوصاً خرید اپل واچ هستید، این ساعت iOS می‌تواند گزینه مناسبی باشد اما اگر قبلاً Apple Watch Series 8 یا Series 7 داشته‌اید، احتمالاً نیازی به این ساعت جدید نخواهید داشت.

از طرفی اگر به دنبال یک ساعت هوشمند هستید، اپل واچ سری 9 با سیستم‌عامل WatchOS 10 امکانات متنوعی ارائه می‌دهد. قابلیت Double Tap این ساعت امکان کنترل ویژگی‌های کلیدی را با ضربه دو‌گانه انگشتان فراهم می‌کند. WatchOS 10 با اضافه کردن ویژگی‌هایی همچون ویجت‌های متنوع و Smart Stack، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. قابلیت Name Drop امکان به اشتراک‌گذاری شماره تلفن با دیگران را فراهم می‌کند.

همچنین، نسل دوم Ultra Wideband جدید برای ردیابی آیفون با دقت بیشتر در این ساعت وجود دارد. از دستیار هوشمند Siri برای دسترسی و ثبت اطلاعات سلامت استفاده می‌شود. این ساعت دارای ویژگی‌های سلامتی از جمله سنجش اکسیژن خون، نظارت بر خواب، SOS اضطراری، پایش ضربان قلب و تشخیص تصادف است. همچنین، از امکانات جدیدی مانند مانیتورینگ دمای بدن و حالات ورزشی پیشرفته نیز بهره‌مند است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساعت هوشمند

نقطه قوت اصلی اپل واچ سری 9 چیست؟

اپل واچ سری 9 دارای نمایشگر روشن‌تر و قابلیت Double Tap است که آن را نسبت به نسل قبلی خود متمایز می‌کند.

آیا اپل واچ سری 9 ارزش خرید دارد؟

اگر یک ساعت هوشمند یا اپل واچ دارید شاید دلیل زیادی برای خرید سری 9 وجود نداشته باشد؛ اما اگر می‌خواهید یک ساعت جدید بگیرید قطعاً اپل واچ سری 9 باید جزو گزینه‌های شما باشد.

آیا با واچ سری 9 می‌توان دستگاه‌های هوشمند خانه را کنترل کرد؟

اپل واچ سری 9 با Apple HomePod یکی از بهترین تجربه‌های خانه هوشمند را رقم می‌زند و می‌توانید وسایل هوشمند خود مثل اسپیکر‌های هوشمند را با آن کنترل کنید.

منابع: techradar.com | pcmag.com | gsmarena.com

نوشته های مرتبط

لپ تاپ اچ پی یا ایسوس؟ کدام یک برنده می شود؟

تفاوت‌ مودم و روتر: مقایسه کاربرد، عملکرد و انواع آنها

مقایسه سامسونگ گلکسی S22 اولترا با آیفون 13 پرو مکس و شیائومی 12 پرو