بهترین ساعت‌های هوشمند 2023 و نکات مهم در خرید آن

اگر شما هم هربار هنگام زنگ خوردن موبایل از اینکه آن را از جیب خود بیرون بیاورید خسته شده‌اید و به فکر خرید ساعت هوشمند هستید، این مقاله برای شما مناسب است. با استفاده از یک اسمارت واچ می‌توانید به راحتی اعلان‌ها را روی مچ دست خود مشاهده کنید و در صورت نیاز گوشی خود را جواب دهید.

البته هر ساعت هوشمندی ارزش خریدن را ندارد. ساعت‌‌های هوشمند ویژگی‌هایی دارند که باید در هنگام خرید آن‌ها را بررسی کنید. در این مقاله از لیپک راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند 2023 را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ 2023

سامسونگ هر سال ساعت های هوشمند جدیدی را به بازار عرضه می‌کند، اکثر این ساعت‌ها از نظر امکانات ویژگی‌های مشابه‌ای دارند. با این وجود که برخی از مدل‌ها همین ویژگی‌ها را به صورت بهتر و باکیفیت‌تر ارائه می‌دهند. طبق همین موضوع برخی از ساعت های سامسونگ که مدت زیادی از رونمایی آن‌ها می‌گذرد نیز در لیست بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ


  • Galaxy Watch6
  • Galaxy Watch6 Classic
  • Galaxy Watch5 Pro
  • Galaxy Watch5
  • Galaxy Watch4
  • Galaxy Watch4 Classic
ساعتپشتیبانی از زبان فارسیقابلیت مکالمهسازگاریگروه کاربریظرفیت باتریضد آبقیمت
Galaxy Watch6اندروید 10 و بالاترورزشی، رسمی و….425 میلی‌ آمپر ساعت
بازه: 12-13 میلیون
Galaxy Watch6 Classicاندروید 10 و بالاترورزشی، رسمی و….425 میلی‌ آمپر ساعت
بازه: 15-17 میلیون
Galaxy Watch5 Proاندروید 6 و بالاترروزمره و ورزشی590 میلی آمپر ساعتبازه: 11-12 میلیون
Galaxy Watch5اندروید 6 و بالاترروزمره و ورزشی410 میلی آمپر ساعتبازه: 6-7 میلیون
Galaxy Watch4اندروید 6 و بالاترورزشی و روزمره247 میلی آمپر ساعتبازه: 5-7 میلیون
Galaxy Watch4 Classicاندروید 6 و بالاترورزشی و روزمره361 میلی آمپر ساعتبازه: 6-8 میلیون
((میزان ضدآب بودن هر ساعت با دیگری متفاوت بوده و درجه بندی دارد.))
ساعت سامسونگ مدل گلکسی واچ 6

بهترین ساعت های هوشمند شیائومی 2023

برند شیائومی مدت‌ها می‌شود که پا به عرصه گوشی هوشمند، اسمارت واچ، هندزفری، پاوربانک و… گذاشته است. این کمپانی موفق به تولید و عرضه ساعت های هوشمندی شده است که با وجود قیمت مناسب خود کیفیت بی‌نظیری دارند. تنوع محصولات در کنار ویژگی‌های کارآمد به شما این امکان را می‌دهد، که در هر زمینه‌ای از ساعت هوشمند شیائومی خود کمک بگیرید!


بیشتر بخوانید: بهترین مارک ساعت هوشمند


یکی از دلایلی که اکثر افراد ساعت هوشمند تهیه می‌کنند، راحتی از گوشی همراه در موقعیت‌های روزمره است. موقعیت های چون سفر، ورزش و… اما بسیاری از مدل‌های ساعت هوشمند شیائومی از قابلیت مکالمه برخوردار نیستند. این موضوع یکی از دلایلی است که قیمت این اسمارت واچ‌های شیائومی را کاهش می‌دهد. پس پیش از خرید حتما بررسی کنید که از ساعت هوشمند خود چه انتظاراتی دارید، سپس برای انتخاب و خرید اقدام کنید. ساعت های شیائومی با چندین نام تجاری وارد بازار تکنولوژی می‌شوند، نام‌های آشنایی چون امیزفیت، Xiaomi Mi Band و.. در پایین لیستی از بهترین ساعت های هوشمند شیائومی 2023 را مشاهده می‌کنید.

  • امیزفیت T-Rex 2
  • امیزفیت GTS 4
  • واچ S1 شیائومی
  • می واچ شیائومی
  • شیائومی Glorimi M1 Pro
  • امیزفیت GTR 4
ساعتپشتیبانی از زبان فارسیقابلیت مکالمهسازگاریگروه کاربریظرفیت باتریضد آبقیمت
امیزفیت T-Rex 2اندروید 5 و IOS 10 به بالاورزشی و روزمره500 میلی آمپر ساعتبازه: 8-10 میلیون
امیزفیت GTS 4اندروید 7 و IOS 12 و بالاترروزمره و ورزشی300 میلی آمپر ساعتبازه: 8.400-8.700 میلیون
واچ S1 شیائومیاندروید 6 و IOS 10 وبالاترروزمره، رسمی و ورزشی470 میلی آمپر ساعتبازه: 7-8 میلیون
 شیائومی مدل Band 7 Pro اندروید و IOSورزشی و روزمره235 میلی آمپر ساعتبازه: 3-4 میلیون
شیائومی Glorimi M1 Pro اندروید و IOSروزمره و ورزشی280 میلی آمپر ساعت2 میلیون
امیزفیت GTR 4اندروید و IOSورزشی و روزمره475 میلی آمپر ساعتبازه: 8-9 میلیون
((میزان ضدآب بودن هر ساعت با دیگری متفاوت بوده و درجه بندی دارد.))

بهترین ساعت های هوشمند اپل 2023

بهترین اپل واچ کدام است؟ اپل جزء محدود برندهای محسوب می‌شود که زمان بر روی کیفیت محصولات آن تاثیر زیادی نمی‌گذارد. به همین جهت شما می‌توانید یک اپل واچ سری 7 را در سال 2023 تهیه کنید و از خرید خود نیز پشیمان نشوید. وجود امکانات گسترده‌تر ساعت‌های اپل و سخت افزار قوی در کنار طراحی زیبا موجب شده است این برند طرفدارهای زیادی در سراسر دنیا بدست آورد. باید به این نکته نیز توجه کنید که قیمت اسمارت واچ های اپل نسبت به دیگر برندها گران‌تر است، مثلا شما با پول یک ساعت اپل 2022 می‌توانید یک ساعت هوشمند 2023 تهیه کنید.

ساعت هوشمند اپل مدل اپل واچ اولترا
  • اپل واچ Ultra
  • اپل واچ SE
  • اپل واچ سری 8
  • اپل واچ سری 7
ساعتپشتیبانی از زبان فارسیقابلیت مکالمهسازگاریگروه کاربریظرفیت باتریضد آبقیمت
اپل واچ Ultraبا IOS 16
و بالا
ورزشی و روزمره542 میلی آمپر ساعت40 میلیون
اپل واچ SEبا IOS 16
و بالا
ورزشی و روزمره296 میلی آمپر ساعتبازه:11-13 میلیون
اپل واچ سری 8با IOS 16
و بالا
ورزشی و روزمره309 میلی آمپر ساعتبازه:15-16 میلیون
اپل واچ سری 7با IOS 14
به بالا
ورزشی و روزمره284میلی آمپر ساعت15 میلیون
((قیمت ها ممکن است در بازه زمانی که شما قصد خرید دارید متفاوت باشد))

راهنمای خرید اسمارت واچ


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی جهان 2022


بهترین ساعت‌های هوشمند 2023 از نظر قیمت

از آنجایی که طیف گسترده‌ای از اسمارت واچ‌ها با ویژگی‌های متنوع در حال حاضر روانه بازار شده است، خرید یک ساعت هوشمند ممکن است چالش برانگیز باشد. قطعاً شما نمی‌خواهید ساعتی را خریداری کنید که نیاز‌های شما را برآورده نمی‌کند و یا پول زیادی برای ساعتی بپردازید که قابلیت‌های کمی دارد.

با خواندن راهنمای خرید اسمارت واچ اکنون می‌توانید خرید حرفه‌‌‌ای‌تری داشته باشید. در ادامه لیستی از بهترین اسمارت‌های واچ‌های 2023 در بازه‌های قیمتی مختلف (1 میلیون تا بالای 10 میلیون) را معرفی کرده‌ایم.

بهترین ساعت‌های هوشمند تا ۱ میلیون


بیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند تا 1 میلیون تومان


ساعت هوشمند هایلو مدل سولار

هایلو سولار به جای پنل OLED از LCD استفاده می‌کند، بنابراین صفحه نمایش دارای ویژگی always-on نیست. این ساعت بر خلاف اسمی که دارد، به صورت خورشیدی شارژ نمی‌شود. سازنده این اسمارت واچ، شیائومی، از پلی کربنات تقویت شده برای ساخت بدنه استفاده کرده است، به همین خاطر ساعت هوشمند هایلو مدل سولار مقاوم و بسیار سبک است. این ساعت برای افرادی که به دنبال خرید ساعتی با قابلیت‌های زیاد و در عین حال ارزان هستند مناسب است.

راهنمای خرید ساعت هوشمند 2023

ساعت هوشمند مدل C_۱۹

بهترین ساعت هوشمند 2023 برای ورزشکاران و افرادی که به تناسب اندام و سلامت خود اهمیت می‌دهند، ساعت هوشمند مدل C_۱۹ است. این ساعت دارای ضد آب IP۶۷، یک استاندارد برای ضد آب، ضد گرد و غبار است که می‌تواند در برابر حمام، تعریق، گرد و غبار مقاوم باشد.

ساعت هوشمند مدل IWO-53

تمام کارایی که یک ساعت هوشمند باید داشته باشد، در این ساعت وجود دارد. اسمارت واچ مدل IWO-53 به دلیل داشتن میکروفون و اسپیکر داخلی، به عنوان تلفن همراه مچی نیز شناخته می‌شود. شما می‌ةوانید با قرارا دادن حالت ساعت به روی Standby تا 7 روز از آن به طور مداوم استفاده کنید. این اسمارت واچ را می‌‌توان هم به گوشی‌های اپل و هم اندرویدی متصل کرد.

بهترین ساعت‌های هوشمند تا ۳ میلیون

ساعت هوشمند‌ امیزفیت مدل GTS GLOBAL

امیزفیت بهترین ساعت هوشمند برای استفاده است؛ چرا که می‌توان از آن برای اهداف مختلف استفاده کرد. ساعت هوشمند امیزفیت GTS دارای سنسور ضربان قلب نوری، صفحه نمایش AMOLED، نظارت بر ۱۲ فعالیت و جفت شدن با اپلیکیشن خود است. این ساعت ۶ رنگ دارد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این ساعت، عمر باتری است. می‌توان به مدت ۱۴ روز از ساعت هوشمند‌امیزفیت مدل GTS GLOBAL استفاده کرد. 


بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی 2023


ساعت هوشمند سامسونگ مدل galaxy fit ۲

جدیدترین عضو نسل مچ‌بند‌های هوشمند سامسونگ؟ گلکسی فیت ۲ است. شارژدهی بهتر و نمایشگر بزرگتر از مهم‌ترین تغییرات این ساعت نسبت به نسل‌های قبلی است. با پیروی از استاندارد IP۶۸، می‌توان از گلکسی فیت ۲ تا عمق ۵۰ متری در آب استفاده کرد. گفتنی است این مدل هم با سیستم‌عامل اندروید و هم ios سازگار است. برای خرید ساعت هوشمند سامسونگ می‌توانید از طریق فروشگاه لیپک اقدام کنید.

آنر مجیک واچ ۲

اگر دونده هستید، این ساعت بهترین انتخاب برای شما است. با طیف وسیعی از ویژگی‌های سلامتی جدید مانند بررسی سطح استرس و سنجش سرعت ورزش بهترین ساعت هوشمند شرکت آنر است.

با این حال، از آنجایی که ویژگی‌های این ساعت بیشتر به ورزش مرتبط است، ممکن است برای افرادی که زیاد ورزش نمی‌کنند، مناسب نباشد. با وجود اینکه برخی از ورزش‌های لیست شده در نسخه ios آن پشتیبانی نمی‌شود، اما آنر مجیک واچ ۲ همچنان در لیست بهترین ساعت هوشمند ما قرار دارد.

این دستگاه علاوه بر ارائه طیف وسیعی از ورزش‌ها، توصیه‌ها و بازخورد تمرینی را برای برخی از فعالیت‌های ورزشی ارائه می‌دهد. علاوه بر این بسته به نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید، اسمارت واچ ممکن است تا یک یا دو هفته بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند. گفتنی است آنر مجیک واچ ۲ اولین اسمارت واچ 2023 آنر از زمان ممنوعیت هواوی است.

بهترین ساعت هوشمند تا ۵ میلیون

ساعت هوشمند شیائومی مدل S۱ Active

محبوب‌ترین گجت پوشیدنی شیائومی در حال حاضر، مدل S۱ Active است. این ساعت هوشمند از پنل AMOLED استفاده می‌کند، پس می‌توان حدس زد که صفحه نمایشگر با کیفیتی دارد. شایان ذکر است از ۱۱۷ حالت ورزشی مختلف نیز پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال خرید بهترین ساعت هوشمند ۱۴۰۱ هستید، این گزینه را نیز بررسی کنید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند


خرید ساعت هوشمند شیائومی با بهترین قیمت


مچ بند هوشمند گارمین مدل Vivofit

بهترین ساعت هوشمند زیر ۵ میلیون برای ردیابی وضعیت جسمی و سلامتی ساعت گارمین مدل Vivofit است. این ساعت می‌تواند با صفحه نمایش روشن تا ۷ روز دوام بیاورد و کار کند. در صورتی که ضربان قلب شما در حال عادی بیش از حد پایین یا بالا رود، به شما هشدار داده می‌شود.

سامسونگ گلکسی واچ ۴

سامسونگ در جدیدترین خط تولید خود، برند Active را حذف کرد و در عوض گلکسی واچ ۴ را با دو طراحی کلاسیک و اسپورت روانه بازار کرد. سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ با ECG، ‌مانیتور ضربان قلب و سنسور SpO۲ و قابلیت‌های تناسب اندام، مشابه اپل واچ است. این ساعت همچنین دارای یک سنسور BIA یا ترکیب بدن است که توده عضلانی، استخوانی و همچنین نسبت چربی‌ها به ماهیچه‌ها را مشخص می‌کند.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که این ساعت را جذاب می‌کند، وجود حاشیه چرخان است که تقریباً ۲ میلی‌متر به ابعاد دستگاه اضافه کرده است. هرچند سامسونگ سیستم عامل ۳ Wear OS را در این اسمارت واچ خود بکار برده است، اما کاربران آیفون همچنان نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

بهترین ساعت هوشمند تا ۱۰ میلیون

ساعت هوشمند هوآوی مدل GT ۳ ۴۶mm

از همه نظر، مدل GT ۳ ساعت هوشمند هوآوی از مدل gt۲ بسیار بهتر است. این ساعت با طراحی شیک و نرم‌افزار نظارتی بر تناسب اندام کامل، گجت پوشیدنی فوق‌العاده‌ای را برای استفاده است. بیشترین ضعف این ساعت در این است که اپلیکیشن آن در گوشی‌های ios و اندروید پشتیبانی نمی‌شود. بنابراین تنها کسانی که دارایی گوشی هوشمند هوآوی هستند می‌توانند از آن استفاده کنند.


برای دیدن قیمت و خرید اپل واچ کلیک کنید


اپل واچ سری SE

اگر به دنبال خرید یکی از نسخه‌های اپل واچ زیر ۱۰ میلیون هستید، سری SE می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این ساعت تمام ویژگی‌های مفید واچ ۶ را دارد اما قیمت آن به میزان قابل توجهی کمتر است و آن را به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل می‌کند. با این حال، اکثر اپل واچ‌های با مشکل عمر باتری کوتاه دست و پنجه نرم می‌کنند.

تیک‌واچ پرو ۳

تیک‌واچ پرو ۳ یکی از بهترین ساعت‌های Wear OS است. این ساعت هم با سیستم عامل آیفون و هم با اندروید سازگار است. گفتنی است عمر باتری این ساعت در حالتی که ضروری (Essential) نامیده می‌شود، می‌تواند بیش از ۱ ماه دوام بیاورد. در غیر اینصورت نیز می‌تواند ۳ روز با یک باتری کار کند.

بهترین ساعت هوشمند 1401

در لیست بهترین ساعت‌های هوشمند 1402، به لطف استفاده از چیپست Qualcomm Snapdragon Wear ۴۱۰۰، تیک‌واچ پرو ۳ یکی از قدرتمند‌ترین دستگاه‌ها است. سرعت بارگیری برنامه‌ها‌ به قدری بالا است که دیگر نیازی نیست برای راه‌اندازی منتظر چیزی بمانید.

بهترین ساعت هوشمند بالای ۱۰ میلیون

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۷ مدل ۴۱mm Aluminum

بعد از عرضه سری ۷، اپل واچ جایگاه را خود در لیست بهترین ساعت هوشمند 1402 حفظ کرد. سری ۷ فرق چندانی در مقایسه با سری ۶ ندارد. اپل واچ سری ۷ دقیقاً از همان سخت چیپست نسل قبلی استفاده می‌کند. بهترین تغییر آن به لطف حاشیه‌های کمتر این است که صفحه نمایش آن ۲۰ درصد بزرگتر شده است.

تنها یک عیب در این ساعت وجود دارد آن هم این است اپل واچ سری 7 دارای عمر باتری کوتاهی است. در صورتی که صفحه نمایش دائماً روشن باشد تنها ۱۸ ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید. با این حال، اپل واچ سری ۷ بهترین اسمارت واچ برای کاربران آیفون است، از آن غافل نشوید.


بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت های هوشمند اپل در سال 2023

مقایسه ساعت هوشمند شیائومی و سامسونگ


ساعت هوشمند زبلاز مدلThor ۴ Pro

بند چرم اصل ایتالیایی و لایه سیلیکونی زیرین آن از بارزترین ویژگی‌های این ساعت هوشمند است. این اسمارت واچ شما را قارد می‌سازد تا ده‌ها اپلیکیشن به روی آن نصب کنید و جدود ۳۰۰۰ موزیک روی آن ذخیره کنید. این ساعت بی‌نظیر دارای QR است، بنابراین می‌ةواید از طریق گوگل پلی، نرم‌افزار آن را نصب کنید تا از ویژگی‌های منحصر به فرد آن شگفت‌زده شوید.

فیت‌بیت ورسا ۳

بین اپل و سامسونگ هیچ کدام را نمی‌خواهید؟ فیت‌بیت ورسا ۳ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این گزینه بهترین ساعت هوشمند برای افرادی است که می‌خواهند روی عملکرد‌های مرتبط با تناسب اندام تمرکز کنند.

بهترین ساعت هوشمند 2023

فیت‌بیت ورسا ۳ GPS داخلی دارد، یعنی اکنون، می‌تواند مسیر شما را در حین ورزش کردن در خارج از منزل، حتی اگر تلفن خود را در خانه گذاشته باشید، ردیابی کند. استفاده از آن راحت است و صفحه نمایش واضح و خوانایی دارد. اما مانند مدل‌های قبلی فیت‌بیت، این اسمارت واچ در وهله اول بر روی تناسب اندام متمرکز است؛ بنابراین ممکن است برای اهداف دیگر مناسب نباشد.

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد فیت‌بیت ورسا ۳، بلندگو و میکروفن داخلی است که امکان مکالمه و فرمان به دستیار صوتی را فراهم می‌کند.

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند

در هنگام خرید بهترین ساعت هوشمند چند فاکتور مهم وجود دارد که باید آن‌ها را بررسی کنید. بهترین ساعت هوشمند ساعتی است که در اکثر فاکتور‌های زیر قوی عمل کند. در ادامه راهنمای خرید ساعت هوشمند 2023 را برای شما آورده‌ایم.

عمر باتری

ساعت‌های هوشمند مانند گوشی‌های تلفن همراه در حال تبدیل شدن به دستگاه‌های قدرتمند با قابلیت‌های پیشرفته هستند. اما نقطه ضعف این دستگاه‌ها این است که وقتی باتری آن‌ها تمام می‌شود، دیگر نمی‌توان از آن‌ها به عنوان ساعت یا ابزاری کاربردی استفاده کرد. بنابراین اولین و مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب یک اسمارت واچ مناسب، مدت زمانی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

در حال حاضر، اکثر اسمارت واچ‌های 2023 حداقل یک روز بدون شارژ کردن مجدد دوام می‌آورند. اما برخی دیگر از ساعت‌ها عمر باتری طولانی‌تری دارند. اگر به دنبال ساعتی مشابه با ساعت‌های معمولی هستید، باید یک مدل هیبریدی انتخاب کنید. ساعت‌های هوشمند هیبریدی ترکیبی از آنالوگ با فناوری‌های پیشرفته هستند و عمر باتری طولانی‌تری دارند.


بیشتر بخوانید: مقایسه ساعت های هوشمند


با این حال، اگر ساعتی را انتخاب کرده‌اید که عمر باتری کمتری دارد، می‌توانید با انجام برخی از کار‌ها، از مصرف باتری جلوگیری کنید. کار‌های زیر می‌تواند به شما در این کار کمک کند:

  • اعلان‌های غیر ضروری را متوقف کنید.
  • نور ساعت را کم کنید.
  • گزینه “Always-on” صفحه نمایش را خاموش کنید.
  • بلوتوث و وای‌فای را غیرفعال کنید.
  • از واچ‌فیس‌های تعاملی استفاده نکنید.

صفحه نمایش

سازنده هر اسمارت واچ بسته به کاربرد مورد نظر، بازار هدف و از همه مهم‌تر قیمت از صفحه نمایش‌های مختلفی مانند LCD، AMOLED و یا E-Ink استفاده می‌کند.برخی از اسمارت واچ‌ها صفحه نمایش خازنی دارند، این دسته از ساعت‌ها تصویر واضح‌تری به نمایش می‌گذارد.

نکته‌ای که باید در هنگام خرید اسمارت واچ در نظر بگیرید این است که صفحه نمایش آن در برابر گرد و غبار و ترک خوردگی‌ها مقاوم باشد. این فاکتور را می‌توانید در صفحه نمایش ساعت‌هایی که OLED هستند، بیابید.

از طرف دیگر اگر عمر باتری در انتخاب شما حرف اول را می‌زند، ساعتی را انتخاب کنید که صفحه نمایش آن OLED باشد. چرا که نمایشگر‌های oLED نسبت به LCD مصرف انرژی کمتری دارند.

سازگاری با گوشی

هنگام خرید اسمارت واچ، حتماً بررسی کنید که با چه نوع گوشی هوشمندی سازگار است. برای مثال اسمارت واچ سری ۷ آیفون، فقط برای گوشی‌های آیفون است و روی سیستم عامل اندروید پشتیبانی نمی‌شود. البته برخی از ساعت‌های هوشمند محصول شرکت‌هایی مانند آنر، سامسونگ، گارمین و … وجود دارد که بر روی هر دو سیستم عامل کار می‌کند.

بهترین اسمارت واچ

علاوه بر این، ساعت‌های هوشمند از سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله RTOS یا بلادرنگ، اپل Watch OS و گوگل Wear OS استفاده می‌کنند. فقط ساعت‌های هوشمند گران قیمت با سخت‌افزار قدرتمند می‌توانند Wear OS و Watch OS را اجرا کنند. از این رو، اپل واچ‌ها، معمولاً با WatchOS عرضه می‌شوند.

با این حال اگر به دنبال ساعت‌های هوشمند ارزان‌ قیمت هستید، می‌توانید برند‌ امیزفیت که از سیستم عامل بهینه RTOS استفاده می‌کند را انتخاب کنید.

تنوع اپلیکیشن‌ها

اکثر ساعت‌های هوشمند دارای مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های ضروری برای نمایش ورودی‌های تقویم، مشاهده گزارش‌های آب‌وهوا و ردیابی فعالیت‌های روزانه شما هستند. با این حال، در حال حاضر، اگر به دنبال بهترین مجموعه‌ای از برنامه‌های شخص ثالث هستید (که قبلاً Android Wear نامیده می‌شد) خرید یک اپل واچ یا دستگاهی که سیستم عامل Wear OS را اجرا می‌کند، بهترین گزینه است.

ویژگی‌های سخت‌افزاری (پردازنده، حافظه و…)

در واقع پردازنده ساعت هوشمند وظیفه مدیریت سیستم عامل، برنامه‌ها را بر عهده دارد و در عین حال ورودی‌هایی را از حسگر‌ها یا کاربر دریافت می‌کند. پرکاربردترین پردازنده‌هایی که برای گجت‌های وشیدنی‌ استفاده می‌شوند، پردازنده‌های Advanced RISC Machines (ARM) هستند. پردازنده‌های کاربردی در ساعت‌های هوشمند نسبت به پردازنده‌های رایانه‌های رومیزی یا لپ تاپ‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

شاید حافظه برای گوشی‌ها هوشمند یکی از فاکتور‌های اساسی باشد، اما در مورد اسمارت واچ حافظه آنقدر مهم نیست. حتی برخی از ساعت‌های هوشمند فاقد حافظه داخلی هستند. برای دریافت داده‌ها از برنامه‌ها یا اعلان‌ها، آن‌ها در عوض به تلفن هوشمند متصل تکیه می‌کنند. به این صورت که اپلیکیشن‌ها‌ها روی تلفن همراه نصب شده و روی ساعت نمایش داده می‌شوند.

مقاومت در برابر آب

قبل از خرید ساعت هوشمند، باید کیفیت ساخت را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی ساعت‌های هوشمند از فلز یا پلاستیک ساخته می‌شوند. ساعت‌های فلزی می‌توانند یک بدنه فلزی کامل یا یک شاسی فلزی با پشت پلاستیکی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: گواهینامه ATM چیست


اکثر ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت از پلاستیک ساخته می‌شوند. با این حال، اگر بودجه کافی دارید بهتر است ساعت‌های هوشمند با بدنه‌های آلومینیومی انتخاب کنید. چرا که مستحکم‌تر و بادوام‌تر هستند.

علاوه بر این، ساعت‌های هوشمند با درجه حفاظت از نفوذ یا IPXX برای مدت زمان و عمق معینی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند. از این رو می‌توان آن‌ها را در هنگام شنا و یا در زمان بارندگی استفاده کرد.

طراحی

طراحی یک ساعت هوشمند اولین چیزی است که در هنگام خرید به چشم می‌آید. در بیشتر موارد شرکت‌های سازنده تصاویر واقعی از ساعت را نشان نمی‌دهند. به طوری که ممکن است بعد از خرید متوجه تفاوت آن‌ها شوید.

به همین خاطر بهتر است از طریق بررسی عکس و ویدیوی ارسال شده توسط سایر کاربران آنلاین اسمارت واچ مورد نظر خود را از نظر طراحی بررسی کنید. با این حال، ساعت‌های هوشمند در ۳ شکل مربع، دایره یا مستطیل طراحی شده‌اند. قطعاً انتخاب طراحی و شکل ساعت به سلیقه شما بستگی دارد.

جمع‌بندی

با وجود گزینه‌های فراوان ساعت‌های هوشمند، انتخاب کردن بهترین گزینه دشوار است. اکثر خریداران پس از نگاه کردن به بنر‌های جذاب و تبلیغات فریبنده ساعت‌های هوشمند از تصمیم خود پشیمان می‌شوند. ما در این مقاله یک راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند برای شما آماده کردیم. بعد از خواندن این مقاله شما می‌توانید فاکتور‌های مهم یک ساعت خوب را بررسی کنید و بر اساس نیاز‌های خود طبق لیست بالا یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند را خریداری کنید.

نوشته های مرتبط

بهترین ساعت هوشمند شیائومی 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین ساعت هوشمند تا یک میلیون

بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون 2023 (آذر 1402)

3 نظرات

Mehdi 1401-05-29 - 23:53
باسلام خدمت همه دوستان من خودم الآن 7ماه هست گلکسی واچ4 مدل44میل رو دارم خیلی ازش راضی‌ام و درحد یه گوشی جواب دهی داره و عالیه ازهمه نظر. تنهانقاط ضعفی که ساعتهای شاخ بازار مثه سامسونگ و اپل‌واچ دارن باتری هست که خدایی نسبت به حجمی که یک‌ساعت میتونه داشته باشه جواب ِدهیشون عالیه. ونمیشه توقع داشت داخل یه قاب کوچیک، یه باتری 5000میلی آمپری جای داد.
Mehdi 1401-05-29 - 23:55
قبل از گلکسی واچ4 ،من آمازفیتGts2 داشتم که اصلاً ازش راضی نبودم و 3روزه با500تومن ضرر فروختمش وگلکسی واچ4 روخریدم و خیلی ازش راضی‌ام.
Mehdi 1401-05-29 - 23:59
واینکه بنظر من گلکسی واچ5و مدلpro هم اینقدرا ارزش نداره که بخواید دوبرابر گلکسی واچ4 واسش هزینه کنید چون طبق گزارشات تغییر چندانی نکرده و فقط 15درصدشارژ دهی باتریش بیشتر شده که اصلاً به چشم نمیاد.
افزودن دیدگاه