بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون 2023 (آذر 1402)

تنوع ساعت‌های هوشمند به حدی است که همه کاربران می‌توانند ساعتی متناسب با سلیقه، بودجه و نیاز خودرا پیدا کنند. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند ارزان قیمت با عملکرد خوب و قیمت مناسب دارید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در این مطلب قصد داریم لیستی از بهترین ساعت‌های هوشمند تا قیمت 2 میلیون تومان را به همراه ویژگی‌های مختلف به شما ارائه دهیم.

هنگام خرید بهترین ساعت‌های هوشمند ارزان به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید بهترین ساعت‌های هوشمند ارزان به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از سوالاتی که مردم در مورد ساعت‌های هوشمند دارند این است که کدام ساعت هوشمند مناسب است؟ یا کدام ساعت هوشمند را بخرم؟ زمانی‌که ساعت‌های هوشمند برای اولین بار وارد بازار شدند، برندهای کمی مانند اپل و سامسونگ این نوع ساعت را تولید کردند. در آن زمان انتخاب‌های بسیار کمی برای خرید ساعت هوشمند وجود داشت، اما امروزه برندهای زیادی ساعت‌های هوشمند تولید می‌کنند، مانند شیائومی، گوگل، آنر، هوآوی، آمازفیت، هیلو و برندهای دیگر. این تنوع زیاد باعث سردرگمی کاربران شده است و به همین دلیل در راهنمای خرید ساعت هوشمند به نکات مهم هنگام خرید ساعت هوشمند می‌پردازیم تا بهتر بتوانید مدل مورد نظر را انتخاب کنید. برای مشاهده قیمت گوشی کلیک کنید.

قابلیت اتصال ساعت هوشمند با گوشی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در این راهنمای خرید ساعت هوشمند باید به آن اشاره کرد، قابلیت جفت کردن ساعت هوشمند با تلفن همراه است. مسلماً نمی‌توان همه تلفن‌های همراه را به همه ساعت‌های هوشمند متصل کرد، زیرا شرکت‌هایی که چنین قطعاتی را تولید می‌کنند، گاهی اوقات این ساعت‌ها را منحصراً برای گوشی‌های خود می‌سازند و می‌فروشند. به‌عنوان مثال سری ساعت‌های هوشمند اپل که با نام اپل واچ نیز شناخته می‌شوند، توسط خود این شرکت طراحی شده و برای همراهی با آیفون‌های این شرکت عرضه می‌شود. بنابراین، علاوه‌بر ویژگی‌هایی مانند سیستم عامل و برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری، قبل از خرید ساعت هوشمند خود باید در نظر داشته باشید که ساعت مورد نظر شما باید دارای پیوند انتسابی با گوشی هوشمند شما باشد. در غیر این صورت، یا باید به دنبال ساعت دیگری باشید یا گوشی.

ردیابی تناسب اندام و سلامتی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند امروزی ردیابی، تناسب اندام و سلامتی است. اگر این موضوع برای شما مهم است و می‌خواهید در فعالیت‌های ورزشی مهم اعم از حرفه‌ای یا معمولی ساعت هوشمند خود را همراه خود داشته باشید، به خاطر داشته باشید که برای ردیابی مسافت طی شده باید ساعتی با سنسور ضربان قلب، گام شمار و GPS انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: قابلیت‌های ساعت هوشمند


اگرچه تقریباً همه همیشه تلفن همراه خود را به همراه دارند، اما استفاده از این ویژگی‌ها در ساعت هوشمند جذابیت و لذت خاص خود را دارد. به خصوص وقتی صحبت از مسیریابی هوشمند باشد. با پشتیبانی ساعت هوشمند از اینترنت و سیستم جی پی اس می‌توانید برای مسیریابی به راهنمایی ساعت هوشمند خود تکیه کنید و حتما به نتیجه دلخواه برسید.

نوع نمایشگر ساعت هوشمند

نوع نمایشگر ساعت هوشمند

اکثر مدل‌های ساعت هوشمند مقرون‌به‌صرفه از نمایشگر LCD یا AMOLED رنگی استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر را با رنگ‌ها و روشنایی جذاب‌تری مشاهده کنید. اما ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت به جای صفحه نمایش LCD دارای صفحه نمایش OLED هستند. اپل همچنین اولین برندی بود که نمایشگر OLED خود را توسعه داد تا نسل اول اپل واچ را تا حد ممکن نازک و سبک کند. اما بعد از آن، سامسونگ نیز از این روش استفاده کرد.

نوع طراحی

سبکی و وزن ساعت هوشمند یا دستبند، اندازه و نوع دستبند از دیگر نکات مهم است. شاید با خواندن راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ، اپل یا شیائومی به این نتیجه برسید که از نظر طراحی بهترین انتخاب را دارید، اما نکته مهم این است که سبک، نیاز و سلیقه شما بهترین را در این مورد تعیین می‌کند. اگر از طرفداران ورزش هستید اما می‌خواهید ساعت هوشمند کوچکی داشته باشید که سنگین نباشد، محصولات شیائومی را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، خانم‌ها ساعت‌های سبک و ظریف را ترجیح می‌دهند، در حالی که این انتخاب ممکن است جزو انتخاب آقایان نباشد. بنابراین در اینجا به خوبی متوجه شدید که بخشی از انتخاب در مورد ساعت هوشمند، به سلیقه شخص و البته نوع پوشش بستگی دارد و نمی‌توان همه معیارها را تنها در خود محصول قرار داد.

اگر به سبک اسپرت علاقه دارید، سامسونگ برند بهتری است و اگر برای جلسات مهم خود به یک ساعت هوشمند شیک نیاز دارید، اپل واچ انتخاب بهتری است. همچنین اگر دوست دارید ساعت را با لباس خود هماهنگ کنید، بهتر است قبل از خرید از تعویض بند آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی اپلیکیشن‌های قابل نصب بر روی ساعت هوشمند

وقتی صحبت از یک گجت هوشمند به میان می‌آید، برنامه‌های آن بدون شک نکات مهمی هستند که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید. نرم‌افزار ساعت هوشمند در حال تکامل است و برخی از مدل‌ها اکنون صدها یا حتی هزاران برنامه دارند. با این برنامه‌ها می‌توانید کارهای مختلفی مانند کنترل چراغ خانه، پخش موسیقی و موارد دیگر را انجام دهید. اکثر برنامه‌ها از قبل روی ساعت هوشمند شما نصب شده‌اند یا گاهی اوقات برای برقراری ارتباط با ساعت هوشمند نیاز به نصب برنامه‌های اضافی دارید. بهتر است قبل از خرید در مورد این اپلیکیشن‌ها از فروشنده سوال کنید.

امکان برقراری تماس و پرداخت

امکان برقراری تماس و پرداخت

تعداد کمی از ساعت‌های  هوشمند با سیم کارت سازگار هستند و از طرفی سازندگان سعی کرده‌اند تنها با اتصال ساعت به تلفن همراه، تماس‌ها را روی ساعت نشان دهند. به این ترتیب شما فقط به یک هدفون یا هندزفری نیاز دارید تا پس از نگاه کردن به ساعت و پذیرفتن تماس، به صحبت ادامه دهید. نکته مهم دیگر این است که بسیاری از ساعت‌های هوشمند علاوه‌بر تماس، مجهز به تراشه‌های NFC هستند، یعنی می‌توانید از آن‌ها برای پرداخت الکترونیکی استفاده کنید. البته این قابلیت هنوز در پایانه‌های پرداخت ایرانی فعال نشده است، اما می‌توانید با آینده‌نگری خرید خود را پیش بینی کرده و انجام دهید.

بررسی شارژدهی باتری

اکثر ساعت‌های هوشمند با صفحه‌نمایش رنگی یک یا دو روز و گاهی کم‌تر با شارژ کامل دوام می‌آورند. علاوه‌بر این، ساعت‌های دارای قابلیت صوتی زمانی که از آن‌ها به عنوان گوشی استفاده می‌کنید، دوام زیادی ندارند. از سوی دیگر، دستبندهای هوشمند و دستبندهای سلامتی گاهی اوقات بیش از یک ماه عمر باتری دارند.

معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند تا 2 میلیون تومان

تنوع ساعت‌های هوشمند به حدی است که همه کاربران می‌توانند ساعتی متناسب با سلیقه، بودجه و نیاز خود پیدا کنند. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند ارزان قیمت با عملکرد خوب و قیمت مناسب دارید، ادامه مطلب را با ما همراه شوید تا  لیستی از بهترین ساعت‌های هوشمند زیر قیمت 2 میلیون تومان را به شما ارائه دهیم. همچنین می‌توانید مقاله بهترین ساعت هوشمند تا یک میلیون تومان را نیز مطالعه کنید.

مچ بند هوشمند مدل Honor band 6

تفاوت کمی بین ساعت‌های هوشمند و مچ بند وجود دارد. مچ‌ بندها اغلب عملکرد یک مربی ورزشی را با توانایی اندازه‌گیری ویژگی‌های فیزیکی انجام می‌دهند، اما امکانات گسترده‌تری متعلق به ساعت‌های هوشمند است. Honor Band 6 نسل Mi Band 5 شیائومی است که به دلیل صفحه نمایش نسبتا بزرگ و حاشیه‌های کم، شباهت قابل‌توجه‌ی با ساعت‌های هوشمند دارد.

قیمت خرید: 986.000 تومان

 صفحه نمایش 1.47 اینچی AMOLED
روزلوشن 194*368 پیکسل
سازگاری اندروید 5.0 و 10IOS به بالا
سنسورها حسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون
باتری 180 میلی آمپر ساعت
بلوتوث
GPS
مچ بند هوشمند مدل Honor band 6

مزایا:

  • طراحی جذاب
  • بدنه سبک و ضدآب
  • نظارت بر ضربان قلب
  • شارژدهی طولانی

معایب:

  • نداشتن GPS داخلی
  • پایش خواب غیر دقیق

ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

میبرو یکی از زیرمجموعه‌های استارتاپی برند شیائومی است که در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند موفق بوده است و تاکنون 4 مدل از ساعت‌های هوشمند خود را روانه بازار کرده است. در این قسمت به معرفی ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1 می‌پردازیم.

قیمت خرید: 1.130.000 تومان

صفحه نمایش 1.3 اینچی AMOLED
روزلوشن 194*368 پیکسل
سازگاری اندروید 5.0 و 10IOS به بالا
سنسورها سنجش ضربان قلب و سطح اکسیژن خون، شتاب سنج
باتری 350 میلی آمپر ساعت
بلوتوث
GPS
ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1

مزایا:

  • باتری قوی
  • سنسورهای دقیق
  • ضد آب بودن

معایب:

  • فقدان مکالمه
  • سنسورهای ضعیف

ساعت هوشمند هایلو مدل Haylou Watch LS04

ساعت هوشمند یکی از بهترین گجت‌هایی است که می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های آن زندگی خود را آسان کنید. یکی از این ساعت‌های هوشمند که ارزش خرید خوبی دارد ساعت هوشمند شیائومی هایلو ls04 است، که دارای سنسورهای دقیق و قیمت مناسبی است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات آن را مشاهده کنید.

قیمت خرید: 1.130.000 تومان

صفحه نمایش 1.2 اینچی AMOLED
روزلوشن 390*390 پیکسل
سازگاری سازگار با اندروید و IOS
سنسورها حسگر شتاب‌سنج، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)
باتری 230 میلی آمپر ساعت
بلوتوث
GPS
ساعت هوشمند هایلو مدل Haylou Watch LS04

مزایا:

  • ضد آب
  • داشتن اعلان پیام
  • ردیابی 14 حالت ورزشی

معایب:

  • عدم پشتیبانی از تماس بلوتوثی

برای خرید ساعت های هوشمند شیائومی کلیک کنید


مچ بند هوشمند آنر مدل BAND GLOB 6

مچ بند هوشمند آنر مدل BAND GLOB 6

قیمت خرید: 985.000 تومان

صفحه نمایش 1.47 اینچی AMOLED
روزلوشن 194*368
سازگاری سازگار با اندروید و IOS
سنسورها حسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون
باتری 180 میلی آمپر ساعت
بلوتوث
GPS
مچ بند هوشمند آنر مدل BAND GLOB 6

مزایا:

  • یادآور ریتم زندگی
  • داشتن دستیار هوشمند
  • پشتیبانی از  NFC

معایب:

  • GPS ندارد
  • فاقد قابلیت نصب سیم کارت

ساعت هوشمند هایلو مدل GST GLOBAL

قیمت خرید: 945.000 تومان

صفحه نمایش 1.69 اینچی TFT LCD
روزلوشن 194*368
سازگاری اندروید 6.0 و بالاتر، iOS 11.0 و بالاتر
سنسورها شمارشگر ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، سنسور حرکت  
باتری 220 میلی آمپر ساعت
بلوتوث
GPS
ساعت هوشمند هایلو مدل GST GLOBAL

مزایا:

  • دارای GPS
  • قابلیت سنجش میزان اکسیژن خون

معایب:

  • عدم پشتیبانی از مکالمه

ساعت هوشمند هوآوی مدل Band 7

ساعت هوشمند هوآوی مدل Band 7

قیمت خرید: 1.200.000 تومان

صفحه نمایش 1.47 اینچی AMOLED
روزلوشن 368*194
سازگاری اندروید 6.0 به بالا، Ios 9.0به بالا                  
سنسورها شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش ضربان قلب
باتری 180 میلی آمپر ساعت
بلوتوث
GPS
ساعت هوشمند هوآوی مدل Band 7

مزایا:

  • رابط کاربری راحت
  • صفحه نمایش مناسب

معایب:

  • عدم پشتیبانی از GPS

برای خرید ساعت های هوشمند هواوی کلیک کنید


مچ بند هوشمند امیزفیت مدل Band 7

قیمت خرید: 1.375.000 تومان

صفحه نمایش 1.47 اینچی AMOLED
روزلوشن 368*198
سازگاری با اندروید ۷.۰ به بالا و iOS ۱۲.۰ به بالا
سنسورها حسگر ضربان قلب (BioTracker) با قابلیت محاسبه‌ی اکسیژن خون، حسگر شتاب‌سنج سه محوره
باتری 232 میلی آمپر ساعت
بلوتوث
GPS
مچ بند هوشمند امیزفیت مدل Band 7

مزایا:

  • ضد آب
  • امکان پیدا کردن گوشی از طریق برنامه Find MY

معایب:

  • عدم پشتیبانی از سیم کارت

برای خرید ساعت های هوشمند آمیزفیت کلیک کنید


مچ بند هوشمند شیائومی مدل MARY BND WSE 6

قیمت خرید: 1.400.000 تومان

صفحه نمایش 1.56 اینچی AMOLED
روزلوشن 152*486  
سازگاری سازگار با اندروید و iOS
سنسورها حسگر ضربان قلب PPG، حسگر SpO2 برای محاسبه سطح اکسیژن خون، فشارسنج، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ سه محوره
باتری 125 میلی آمپر ساعت
بلوتوث
GPS
مچ بند هوشمند شیائومی مدل MARY BND WSE 6

مزایا:

  • طراحی جذاب
  • نمایش اعلان‌های گوشی
  • قابلیت کنترل تماس

معایب:

  • نداشتن GPS
  • داشتن باگ‌های پخش موزیک

بیشتر بخوانید: بهترین مدل های ساعت هوشمند شیائومی


ساعت هوشمند میبرو مدل C3 XPAW014

ساعت هوشمند میبرو مدل C3 XPAW014

قیمت خرید: 1.500.000 تومان

صفحه نمایش 1.85 اینچی TFT
روزلوشن 152*486  
سازگاری سازگار با اندروید و iOS
سنسورها حسگر ضربان قلب PPG، حسگر SpO2 برای محاسبه سطح اکسیژن خون، فشارسنج  و شتاب‌سنج
باتری 350 میلی آمپر ساعت
بلوتوث
GPS
ساعت هوشمند میبرو مدل C3 XPAW014

مزایا:

  • قابلیت مکالمه با کیفیت
  • سازگاری با گوشی‌های اندرویدی

معایب:

  • لمس ضعیف

ساعت هوشمند کیسلکت مدل Smart Calling Watch Kr

قیمت خرید: 1.498.000 تومان

صفحه نمایش 1.32 اینچی TFT
روزلوشن 360*360
سازگاری با سازگار با اندروید و iOS
سنسورها شمارشگر ضربان قلب و سنجش اکسیژن خون
باتری 280 میلی آمپر ساعت
بلوتوث
GPS
ساعت هوشمند کیسلکت مدل Smart Calling Watch Kr

مزایا:

  • برقراری تماس تلفنی
  • باتری خوب
  • پشتیبانی از فعالیت های ورزشی زیاد

معایب:

  • پشتیبانی ضعیف از زبان فارسی

برای خرید ساعت های هوشمند کیسلکت کلیک کنید


جمع‌بندی

همان‌طور که متوجه شدید ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت نیز دارای ویژگی‌های بسیار خوبی مانند قابلیت مکالمه، ضد آب بودن، سنسورهای مختلف سلامت و سازگاری با انواع گجت‌های هوشمند هستند. خوشبختانه قیمت این ساعت‌ها از کیفیت ساخت آن‌ها کم نکرده و حتی به عنوان هدیه برای مناسبت‌های مختلف به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل شده است. در این مقاله تعدادی از بهترین ساعت‌های هوشمند تا سقف 2 میلیون را معرفی کرده‌ایم، امیدوارم برای شما مفید بوده باشد.

1. ارزان‌ترین ساعت هوشمند در رنج قیمتی زیر 2 میلیون کدام است؟

از بین برندهای معرفی شده در این مقاله، ساعت هوشمند هایلو مدل GST GLOBAL جزو ارزان‌ترین ساعت‌ها محسوب می‌شود.

2. 2. آیا ساعت‌های هوشمند زیر ۲ میلیون تومان در مقابل آب مقاوم هستند؟

بله، تمامی ساعت‌های هوشمندی که در این مطلب معرفی شدند و در بازه قیمتی زیر ۲ میلیون تومان قرار دارند، تحت استانداردها و گواهی‌های مختلف، در مقابل آب مقاوم هستند.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین ساعت هوشمند شیائومی 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024