بهترین گوشی های قلم دار 2023 در بازار ایران آذر 1402

بهترین گوشی قلم دار 2023

با آنکه گوشی‌های هوشمند هر روزه باریک‌تر، ظریف‌تر و سبک‌تر می‌شوند، اما امکانات و قابلیت‌های بیشتری را به شما ارائه می‌دهند. این گوشی‌ها با پیشرفت علم، صنعت و تکنولوژی پیشرفته‌تر و کارآمدتر می‌شوند. یکی از قابلیت‌های جذابی که برخی از گوشی‌های جدید و پرچم‌دار برندهای بزرگی نظیر سامسونگ به آن مجهز شده‌اند امکان استفاده از قلم هوشمند است. برای اطلاع از بهترین گوشی های 2023، مقاله “بهترین گوشی های 2023” را مطالعه کنید.

قلم لمسی کار با تلفن‌های هوشمند صفحه تخت و ظریف را بسیار راحت‌تر می‌کند و با استفاده از بهترین گوشی های قلم دار تجربه متفاوتی از استفاده تلفن‌های همراه جدید به دست خواهید آورید.

بهترین گوشی قلم دار 2023 متعلق به برند سامسونگ است و این شرکت نسبت به دیگر رقبای خود در این حوزه گام‌های محکم‌تری برداشته و اکثر گوشی‌های پرچم‌دار نسل جدید آن از قلم هوشمند لمسی پشتیبانی می‌کنند. برای خرید گوشی کلیک کنید.

ارائه دهندگان قلم به همراه تلفن‌های همراه هوشمند معتقد هستند که برای بهره‌گیری هرچه بهتر از امکانات و ابزارهای گوشی‌های هوشمند ظریف و مدرن استفاده از انگشتان دست دیگر مناسب نیست و باید برای انجام امور مختلف از یک ابزار ظریف‌تر استفاده کرد.

به عبارت دیگر قلم‌های هوشمند استفاده از تلفن‌های همراه مدرن را راحت‌تر کرده و همچنین سرعت نت نویسی، یادداشت برداری و میزان دقت انجام کارهای مختلف را تا حدود زیادی ارتقا داده است. به این ترتیب با خرید یک گوشی هوشمند قلم‌دار، راحت‌تر می‌توانید برنامه‌های مختلف موجود در دستگاه خود را کنترل کنید.

نکات مهم هنگام خرید بهترین گوشی قلم دار

مطمئنا شما هم اگر فقط یک‌بار با استفاده از قلم لمسی از بهترین گوشی قلم دار 2023 استفاده کنید، دیگر تمایلی به استفاده از گوشی بدون قلم و کنار گذاشتن این ابزار کاربردی نخواهید داشت.

زیرا همان‌طور که گفتیم استفاده از قلم برای گوشی‌های هوشمند مزایای زیادی به همراه دارد و با در اختیار داشتن یکی از بهترین گوشی های قلم دار تجربه کاربری کاملا متفاوتی از تلفن‌های همراه جدید به دست خواهید آورد و به امکانات و قابلیت‌های بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد. منتها به شرط آنکه بهترین گوشی قلم دار را تهیه کنید.

همه تلفن‌های همراه نسل جدید برندهای مختلف از قلم پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین تمامی مواردی که در لیست بهترین گوشی قلم دار 2023 جایی دارند به همراه قلم اختصاصی ارائه نمی‌شوند و باید برای برخی از آنها نظیر Samsung Galaxy Z Fold 4  و Samsung Galaxy Z Fold 5 به‌صورت جداگانه قلم لمسی تهیه کنید. اگر می‌خواهید تجربه کاربری ایده‌آل و مدنظر را از استفاده بهترین گوشی قلم دار و جدید 2023 به دست آورید، باید برای انتخاب و خرید قلم، نکات مختلفی را در نظر بگیرید که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است. برای خرید گوشی سامسونگ کلیک کنید.

نوع قلم

قلم‌های هوشمند لمسی به عنوان‌ قلم استایلوس نیز خوانده می‌شوند، عملکردی مشابه با خودکار یا فشار انگشتان دست دارند و به‌واسطه مقاومت فشاری یا تکنولوژی خازنی کار می‌کنند. بر خلاف قلم‌های نوری، برای برقراری ارتباط بین دستگاه و قلم‌های لمسی نیازی به استفاده از رابط اضافی نیست و اساس کار این مدل از قلم‌ها اعمال فشار به نمایشگر است.

قلم‌های لمسی شامل دو نوع فعال و غیر فعال هستند و تفاوت زیادی بین نوع فعال و غیر فعال آنها وجود دارد. به‌عبارت دیگر دامنه کاربرد  قلم‌های لمسی بر اساس فعال یا غیرفعال بودن، کاملا متفاوت است. قلم استایلوس معمولی یا غیرفعال فقط به فشار وارد شده بر تبلت حساس بوده و هیچ وسیله الکترونیکی خاصی در ساختار آن وجود ندارد.

به همین دلیل دارای عملکردی مشابه با انگشتان دست است و دقت زیادی ندارد. در حالی‌که قلم‌ لمسی فعال، شامل یک ابزار الکترونیکی است که به‌صورت هوشمند یا تلفن همراه ارتباط برقرار می‌کند و دقت بسیار بالایی دارد. معمولا بهترین گوشی های دارای قلم داخلی از قلم لمسی فعال پشتیبانی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سری S سامسونگ


همه گوشی‌ها قابلیت پشتیبانی از قلم لمسی فعال را ندارند. بنابراین اگر گوشی هوشمند شما قلم داخلی ندارد و اکنون می‌خواهید برای آن یک قلم مناسب تهیه کنید، باید قبل از انتخاب و خرید، مطمئن شوید که دستگاه شما از قلم‌های لمسی فعال پشتیبانی می‌کند.

البته برخی از قلم‌های لمسی فعال به‌صورت اختصاصی برای مدل‌های خاصی طراحی شده‌اند و شما نمی‌توانید از آن‌ها برای دیگر گوشی‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال قلم‌های لمسی S pen به‌صورت اختصاصی برای بهترین گوشی سامسونگ قلم دار طراحی شده‌اند و نمی‌توانید از آن‌ها برای گوشی‌های شیائومی، آیفون‌ها و حتی برای مدل‌های رده متوسط و پایین سامسونگ استفاده کنید.

زیرا قلم‌های S pen متناسب با ساختار صفحه نمایش گوشی‌های پرچم‌دار نسل جدید سامسونگ طراحی شده‌اند و خازن موجود در ساختار آن‌ها فقط روی بهترین گوشی قلم دار 2023 یا آن دسته از گوشی‌های سامسونگ که در زیر صفحه نمایش خود دیجیتالیزر فعال دارند، عمل می‌کند.

دقت و تاخیر

قلم، بهترین گوشی های دارای قلم داخلی، دقت بالا و تاخیر بسیار کم دارد. زیرا همان‌طور که عنوان شد، ساختار و طراحی قلم‌های داخلی، کاملا متناسب با صفحه نمایش گوشی که به همراه آن عرضه شده‌اند، است و به همین دلیل عملکردی بسیار سریع و عالی دارند‌.

اگر گوشی شما از قلم‌های لمسی پشتیبانی می‌کند، اما به همراه خود قلم اختصاصی ندارد، باید قلم جداگانه‌‌ای برای آن خریداری کنید، در چنین شرایطی باید به سراغ گزینه‌ای بروید که به‌طور کامل با دستگاه شما سازگار باشد. زیرا عدم سازگاری قلم و دستگاه منجر به کاهش دقت و افزایش تاخیر در عملکرد قلم می‌شود.

متاسفانه بسیاری از گوشی‌های مدل پایین برای استفاده از قلم هوشمند لمسی فعال، تجربه کاربری ناخوشایندی را به همراه دارند و به ورودی قلم با تاخیر پاسخ می‌دهند. از اینرو یکی از مهم‌ترین نکات در این زمینه، انتخاب گزینه‌ای است که قادر به پشتیبانی از برندهای مختلف قلم هوشمند باشد و بتواند برای پاسخ به ورودی قلم عملکرد مناسبی را ارائه دهد.

حساسیت به فشار

دیگر نکته مهم در خرید بهترین گوشی قلم دار 2023 مد نظر قرار دادن میزان حساسیت گوشی نسبت به فشار قلم است. میزان فشار قلم لمسی روی موبایل از اهمیت زیادی برخوردار بوده و آن چیزی که میزان ضخامت و عمق اثر طرح ایجاد شده روی نمایشگر را تعیین می‌کند میزان فشار دست است. برای آنکه قلم بتواند روی صفحه دیجیتال تلفن اثر بگذارد، باید صفحه نمایش به فشار قلم حساسیت نشان دهد. البته حساسیت به فشار در همه قلم‌های لمسی یکسان نیست و از قلمی نسبت به قلم دیگر متفاوت است.

میزان رم و نوع پردازنده دستگاه

دیگر نکته مهم برای خرید بهترین گوشی قلم دار 2023 یا انتخاب بهترین گوشی قلم دار توجه به نوع پردازنده و میزان رم دستگاه است. به طور معمول فقط آن دسته از تلفن‌هایی که حداقل ۴ گیگابایت رم دارند و از یک پردازنده قدرتمند پشتیبانی می‌کنند، برای استفاده از قلم مناسب هستند و در برابر حساسیت فشاری قلم واکنش سریع و قابل قبولی نشان می‌دهند. زیرا مواردی که فاقد پردازنده مناسب بوده و کم‌تر از ۴ گیگابایت رم دارند، شرایط مناسبی برای استفاده از حداکثر توان قلم را ندارند.

معرفی بهترین گوشی های قلم دار 2023

بهترین گوشی های قلم دار

برای معرفی بهترین گوشی‌های قلم دار 2023 باید معیارهای مختلفی را در نظر گرفت. به عبارت دیگر بهترین گوشی های دارای قلم، علاوه‌بر برخورداری از یک قلم هوشمند لمسی روان، سبک و باریک، قادر به پشتیبانی از برندهای مختلف قلم هستند و سخت‌افزار قدرتمندی دارند.

به جرات می‌توان گفت که بهترین گوشی قلم دار 2023 به برند سامسونگ تعلق دارد و زمانی که یک گوشی هوشمند سامسونگ به همراه قلم S pen در اختیار داشته باشید، با استفاده از قلم آن کارهای زیادی را می‌توانید انجام دهید. به‌عنوان مثال می‌توانید قفل گوشی خود را قلم باز کنید و بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش، روی آن یادداشت بنویسید و حتی از راه دور با گوشی سامسونگ خود عکس‌برداری کنید.

اکثر گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ نظیر اس اولترا ۲۳ و اس اولترا ۲۲ به همراه قلم اختصاصی ارائه می‌شوند و اگر به دنبال یک گوشی قلم‌دار نسل جدید و رده بالا هستید، بهتر است بدانید که در لیست محصولات سامسونگ موارد مختلفی برای انتخاب پیش‌رو دارید.

اما دیگر مدعیان تولید کننده گوشی، نظیر اپل و شیائومی تاکنون هیچ گوشی قلم‌داری ارائه نداده‌اند و حتی هیچ‌کدام از گوشی‌های این دو برند از قلم‌های لمسی و نوری پشتیبانی نمی‌کنند. البته آیپدهای اپل با قلم اختصاصی به بازار عرضه شده‌اند. اما متاسفانه هیچ کدام از آیفون‌های این برند از چنین قابلیتی برخوردار نیستند.

پس اگر جز طرفداران گوشی‌های آیفون هستید، نمی‌توانید از مزایای قلم‌های لمسی بهره‌مند شوید.‌ از این‌رو در میان همه مدعیان تولید کننده گوشی سامسونگ برترین تولیدکننده بهترین گوشی های قلم دار به شمار می‌رود. در حال‌‌حاضر بهترین گوشی های دارای قلم موجود در بازار شامل موارد زیر است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ 2023


گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra

گلکسی اس ۲۳ اولترا جدیدترین مدل پرچم‌دار سامسونگ به‌شمار می‌رود و در 17 فوریه سال میلادی جاری عرضه شده است. این محصول سامسونگ از گواهینامه و استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و یک تلفن همراه هوشمند ضد آب است. همچنین کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و با استفاده از متریال درجه‌یک تولید شده است.

به جرات می‌توان گفت که Samsung Galaxy S23 Ultra بهترین گوشی قلم دار 2023 در بازار است. قلم جادویی این گوشی در فریم پایینی آن جایگاه مخصوص دارد. بنابراین باید پس از استفاده، دوباره قلم را در سر جای خود قرار دهید، تا هیچ وقت دغدغه گم شدن آن را نداشته باشید‌.

قلم S pen سامسونگ اس ۲۳ اولترا قابلیت‌های فراوانی را به همراه دارد. به‌عنوان مثال با در اختیار داشتن این گوشی به‌راحتی می‌توانید بسیاری از دستورالعمل‌ها را از راه دور اجرا کنید یا روی صفحه خاموش تلفن یادداشت بنویسید.

سطح فشار قلم این گوشی ۴۰۹۶ است و حساسیت فشاری بسیار خوب و ایده‌آلی دارد. از این‌رو کار با آن حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند و در حال تایپ و طراحی کردن با آن، انگار یک قلم واقعی را دست گرفته‌اید. نوک این مداد فقط ۰.۷ میلی‌متر بوده و میزان تاخیر آن بسیار کم است.

به همین دلیل می‌توانید با استفاده از آن با سرعت و دقت بسیار بالایی، به صورت کاملاً حرفه‌ای روی صفحه گوشی خود طراحی کنید. یادداشت برداری با این قلم روان در Notes سامسونگ Samsung Galaxy S23 Ultra بسیار راحت است. همچنین می‌توانید به واسطه همین قلم به یادداشت‌های خود تصاویر و فایل‌های مورد نظر را هم اضافه کنید.

البته Samsung Galaxy S23 Ultra علاوبر آن‌که بهترین گوشی قلم دار 2023 محسوب می‌شود، در دیگر زمینه‌ها مخصوصا از نظر سخت افزاری نیز عملکرد بی‌نظیری دارد و یک تلفن همراه فوق‌العاده و قدرتمند به شمار می‌رود. سامسونگ برای این محصول خود پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 را تعبیه کرده است. این پردازنده بسیار قدرتمند بوده و عملیات تحلیلی و گرافیکی فوق‌العاده سریعی دارد.

این پرچم‌دار نسل جدید، از یک صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی پشتیبانی می‌کند و تصاویر را با پیکسل 3200×1440 برای شما به نمایش می‌گذارد. باتری سامسونگ اولترا اس۲۳  5000 میلی آمپر است و از شارژ سریع و بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. لنز اصلی این گوشی 200 مگاپیکسل است و در کنار دوربین اصلی یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسل و یک تله‌فوتو 10 مگاپیکسل وجود دارد.  در قاب جلویی هم یک دوربین سلفی اصلی 12 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

عنوانویژگی ها
تاریخ معرفی  1 فوریه 2023
تاریخ عرضه17 فوریه 2023
نمایشگر6.8 اینچ – Dynamic AMOLED 2X – نرخ 120 هرتز
سیستم عاملاندروید 13 همراه با One UI 5.1
تراشهمرکزی: اسنپدراگون 888 نسل 2- گرافیکی: Adreno 740
حافظهذخیره سازی: ۲۵۶/۵۱۲/۱۰۰۰ گیگ – رم: ۸/۱۲ گیگ
دوربیناصلی:۲۰۰، فوق عریض:۱۲، تله‌فوتو:۱۰، سلفی:۱۲ مگاپیکسل
ظرفیت باتریلیتیوم یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، غیر قابل تعویض، حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده 45 وات پشتیبانی از شارژ سریع، شارژ بی‌سیم 15 وات، شارژ معکوس بی‌سیم زمان موردنیاز برای شارژ، ۶۵ درصد در 30 دقیقه
قیمتاز۴۸٬۵۴۸٬۵۰۰تومان تا۷۰٬۱۲۰٬۰۰۰تومان
جدول مشخصات

گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra

Samsung Galaxy S22 Ultra

گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra نیز از جمله مواردی است که می‌توان از آن به عنوان بهترین گوشی قلم دار 2023 یاد کرد. زیرا یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین لوازم جانبی این گوشی، قلم هوشمند آن است و با این قلم می‌توانید از دستگاه خود استفاده بیش‌تری ببرید. تاخیر این قلم برخلاف قلم گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ که ۹ میلی ثانیه بود، فقط ۲.۸ میلی ثانیه است و می‌توانید با کمک آن روی صفحه گوشی خود کاملاً سریع و روان تایپ و طراحی کنید.

باید متذکر شد که تفاوت خاصی بین قلم گوشی آولترا اس ۲۳ و اولترا اس ۲۲ وجود ندارد و قلم  s pen سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا دقیقا همان قلمی است روی اولترا اس ۲۳ قرار دارد. به عبارت دیگر هرچند که گوشی اولترا اس ۲۳ نسبت به اولترا اس ۲۲ جدیدتر است و قابلیت‌های بهتر و کارآمدتری دارد، اما نوع قلم هوشمند هر دو گوشی از نوع s pen است.

ظرفیت باتری، نوع پردازنده، نوع و سایز صفحه نمایش، هر دو گوشی نیز یکسان است و آولترا اس ۲۲ همانند آولترا اس ۲۳ از یک باتری لیتیوم یونی ۵۰۰ میلی آمپری، پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 و صفحه نمایش 6.8 اینچی با پیکسل 3200×1440 پشتیبانی می کند. به همین دلیل عملکرد قلم لمسی s pen در هر دو دستگاه کاملا یکسان است.

بنابراین اگر هدف اصلی شما از خرید گوشی هوشمند رده بالای سامسونگ، دستیابی به قلم هوشمند است، می‌توانید به جای محصول جدید آن، آولترا اس ۲۲ را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید. در پنل پشتی گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra سه دوربین وجود دارد که شامل لنز اصلی 108 مگاپیکسل، لنز فوق عریض ۱۲مگاپیکسل  و لنز تله فوتو: ۱۰ مگاپیکسل است.

روی قاب جلویی آن نیز یک دوربین 40 مگاپیکسل وجود دارد که می توانید از آن برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس تصویری استفاده کنید. این پرچمدار سامسونگ طراحی کاملاً آرکونامیکی دارد و یک گوشی زیبا، مقاوم و خوش دست است.

عنوانویژگی ها
تاریخ معرفی  9 فوریه 2022
تاریخ عرضه25 فوریه 2022
نمایشگر6.8 اینچ – Dynamic AMOLED 2X – نرخ 120 هرتز
سیستم عاملاندروید 12 همراه با One UI 4.1
تراشهمرکزی: اسنپدراگون 888 – گرافیکی: Adreno 730
حافظهذخیره سازی: ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲/۱۰۰۰ گیگ – رم: ۸/۱۲ گیگ
دوربیناصلی: ۱۰۸ – فوق عریض: ۱۲ – تله فوتو: ۱۰ – سلفی: ۴۰ مگاپیکسل
ظرفیت باتریلیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپر ساعت غیر قابل تعویض، حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده 45 وات پشتیبانی از شارژ سریع، شارژ بی‌سیم با حداکثر توان شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس بی‌سیم
قیمتاز۳۰٬۳۰۰٬۰۰۰تومان تا۵۰٬۳۰۰٬۰۰۰تومان
جدول مشخصات

گوشی Samsung Galaxy Z Fold 4

دیگر محصولی که می‌توانیم از آن به عنوان بهترین گوشی قلم دار 2023 یاد کنیم، باز به شرکت سامسونگ تعلق دارد و شامل گلکسی z فولد ۴ است.‌ این گوشی تاشو سامسونگ در حالت باز دارای ابعاد 155.1 در 130.1 در 6.3 میلی‌متر و در حالت بسته دارای 155.1 در 67.1 در 15.8 میلی‌متر است و 263 گرم وزن دارد. قاب پشتی و جلویی این گوشی از جنس شیشه‌ گوریلا گلس +Victus بوده و یک فریم آلومینیومی آن را دربرگرفته است. این محصول ضدآب، زیبا و خوش دست سامسونگ در چند رنگ مشکی، سبز و بژ در دسترس شما قرار دارد.

 البته Samsung Galaxy Z Fold 4 برخلاف دو مدل قبلی با قلم مخصوص ارائه نمی‌شود و فقط از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند. برای دسترسی به قلم S pen و استفاده از آن به همراه این گوشی باید هزینه دیگری پرداخت کرده و این ابزار جانبی و پرکاربرد را جداگانه خریداری کنید.

این قلم قابلیت‌های فراوانی دارد و با استفاده از آن، کارهای مختلفی را می‌توانید انجام دهید و به شما کمک می‌کند که از گوشی هوشمند خود استفاده بیشتری ببرید. به همین دلیل ارزش صرف هزینه و خرید را دارد. به عنوان مثال با S pen می‌توانید برنامه‌ها و دستورات گوشی خود را از راه دور اجرا و کنترل کنید. با نوک ظریف این قلم می‌توانید، کاملاً حرفه‌ای طراحی کرده و طرح‌های بی‌نظیری را خلق کنید.

به‌طور کلی این گوشی تاشو گران قیمت امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال ابعاد صفحه نمایش اصلی آن در حالت بسته 6.2 است و پس از باز کردن گوشی، نمایشگری به ابعاد 7.6 اینچ یا به اندازه صفحه نمایش یک تبلت در اختیار شما قرار می‌گیرد و با استفاده از قلم هوشمند به راحتی می‌توانید روی آن طراحی کرده یا یادداشت برداری کنید.

گوشی Samsung Galaxy Z Fold 4 برای اجرای برنامه‌ها از پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8 Plus Gen 1 استفاده می‌کند و 12 گیگابایت رم دارد. در قاب پشتی آن یک دوربین ۳ گانه به چشم می‌خورد که شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسل، اولتراواید 12 مگا پیکسل و دوربین تله‌فوتو 10مگاپیکسل است.

در قاب جلویی نیز یک دوربین ۲ گانه وجود دارد و شامل یک دوربین سلفی اصلی 4 مگاپیکسل و یک دوربین دوم سلفی 10 مگاپیکسل است. از دوربین دوم ۱۰ مگاپیکسلی می‌توانید در حالت بسته برای گرفتن عکس سلفی و یا فیلم‌برداری استفاده کنید. سامسونگ برای این محصول خود یک باتری 4400 میلی‌‌آمپری تعبیه کرده است که این باتری از شارژ سریع و شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و در طرف ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد از باتری آن پر می‌شود.

عنوانویژگی ها
تاریخ معرفی10 آگوست 2022
تاریخ انتشار  25 آگوست 2022
نمایشگر7.6 اینچ، Foldable Dynamic AMOLED 2X، نرخ 120 هرتز، HDR10+، روشنایی 1200 نیت 6.2 اینچ، Dynamic AMOLED 2X، نرخ 120 هرتز
سیستم عاملاندروید 12L قابل ارتقاء همراه با One UI 4.1.1
تراشهمرکزی: اسنپدراگون 888 پلاس نسل 1، مرکزی: Adreno 730
حافظهذخیره سازی: ۲۵۶/۵۱۲/۱۰۰۰ گیگ، رم: ۱۲ گیگ
دوربیناصلی:۵۰، فوق‌عریض:۱۲، تله‌فوتو:۱۰،سلفی: ۴ و ۱۰ مگاپیکسل
ظرفیت باتریباتری لیتیوم پلیمری ۴۴۰۰  میلی‌آمپر ساعت غیر قابل تعویض، حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده 25 وات و پشتیبانی از شارژ سری شارژ بی‌سیم، حداکثر توان شارژ بی‌سیم 15 وات و شارژ معکوس  
قیمتاز۵۸٬۶۹۹٬۰۰۰تومان تا۶۷٬۳۰۰٬۰۰۰تومان
جدول مشخصات

 گوشی Samsung Galaxy Z Fold 5

Samsung Galaxy Z Fold 5

گوشی سامسونگ زد فولد 5 همانند نسل قبلی از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و بهترین گوشی قلم دار 2023 محسوب می‌شود. منتهی همانند زد فولد 4 روی بدنه این گوشی هیچ جایگاهی برای قلم وجود ندارد و شما باید قلم آن را جداگانه بخرید. پس اگر علاقمند به استفاده از قلم به همراه این گوشی هستید، باید برای آن یک کیس مخصوص جایگاه قلم و یک قلم لمسی مناسب بخرید.

قلمی که سامسونگ برای گوشی Samsung Galaxy Z Fold 5 ارائه داده است نسبت به قلم مخصوص نسل قبلی آن بسیار باریک‌تر است و در نتیجه کیس‌های قلم آن ابعاد و اندازه کوچک‌تری دارند. بنابراین شما به راحتی می‌توانید آن را با خود حمل و نقل کرده و در مواقع نیاز از قلم هوشمند گوشی خود بهره ببرید. البته ناگفته نماند می‌توانید از قلم اختصاصی گوشی زد فولد 4 یا S Pen Fold Edition نیز برای این گوشی استفاده کنید. منتهی قلم‌های فوق در مقایسه با قلم مخصوص این گوشی، اندازه بزرگ‌تری دارند.

این گوشی جدید و گران قیمت سامسونگ همانند دیگر موارد نام‌برده، سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد و با پشتیبانی از تراشه Qualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2 فایل‌ها و برنامه‌های سنگین رل با سرعت بسیار بالایی پردازش می‌کند‌. نوع نمایشگر تعبیه شده برای این محصولFoldable Dynamic AMOLED 2X است و در حالت باز ابعاد این نمایشگر به 7.6 اینچ می‌رسد که این ابعاد برای یک تلفن همراه واقعا فوق‌العاده است.

زیرا در این صورت استفاده از دستگاه بسیار بهتر می‌شود و می‌توانید، با قلم باریک و ظریف S Pen به‌راحتی روی آن تایپ و طراحی کنید. همچنین با این قلم می‌توانید گوشی خود را از راه دور کنترل کرده و به‌آسانی برنامه‌های موجود در آن را مدیریت کنید.

در پیکربندی دوربین پشتی زد فولد 5 3 لنز به چشم می‌خورد که شامل یک دوربین واید یا استاندارد با لنز 50 مگاپیکسل، یک دوربین اولتراواید 12 و یک تله‌فوتو 10 مگاپیکسل است. این گوشی همانند نسل قبلی خود در پنل جلویی دو دوربین سلفی دارد که دوربین اصلی شامل یک لنز 4 مگاپیکسلی و دوربین دوم آن که در حالت بسته استفاده می‌شود 10 مگاپیکسل است. سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز این دستگاه یک باتری لیتیوم پلیمری 4400 وات را برای آن تعبیه کرده است که این باتری از شارژ سریع و بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند و در طرف 30 دقیقه 50 درصد آن پر می‌شود‌.

عنوانویژگی ها
تاریخ معرفی  26 جولای 2023
تاریخ عرضه  11 آگست 2023
نمایشگر7.6 اینچ Foldable Dynamic AMOLED 2X
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1.1 قابل ارتقاء به اندروید 14
تراشهQualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2
ترکیب حافظه و رم256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم
دوربینواید/استاندارد: لنز ۵۰ مگا پیکسل اولتراواید: 12 مگاپیکسل تله‌فوتو: 10 مگاپیکسل دوربین سلفی: 4 مگاپیکسل دوربین سلفی دوم: 10 مگاپیکسل
ظرفیت باتریباتری لیتیوم پلیمری 4400 میلی‌آمپر ساعت، غیر قابل تعویض، حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده25 وات، پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم
قیمتاز۶۷٬۷۲۷٬۰۰۰تومان تا۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰تومان

گوشی moto g stylus 5g 2023

هر چند گوشی moto g stylus 5g 2023 بهترین گوشی قلم دار 2023 نیست. اما بدون شک در بین گوشی‌های نسل جدید، ارزان قیمت‌ترین گوشی هوشمند قلم‌دار به شمار می‌رود. این گوشی یکی از محصولات میان‌رده سال جاری میلادی است و فقط چند ماه از زمان عرضه آن می‌گذرد. برخلاف بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند جدید ارزان قیمت، از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند و همین ویژگی به نوعی آن را نسبت به دیگر موارد خاص‌تر کرده است.

گوشی moto g stylus 5g 2023 از یک نمایشگر 6.5 اینچی پشتیبانی می‌کند. منتهی کیفیت نمایشگر و سرعت پردازش آن در مقایسه با دیگر موارد نام‌برده چندان چشمگیر نیست. اما عملکرد و امکانات این گوشی در مقایسه با قیمت آن بسیار خوب و مناسب است. به عبارت دیگر قدرت سخت‌‌افزار و کیفیت نرم‌افزار گوشی moto g stylus 5g 2023 فراتر از حد انتظار بوده و نسبت به هزینه‌ای که برای خرید آن می‌پردازید، استفاده بیش‌تری می‌توانید از این گوشی ببرید.

این محصول از تراشه اسنپدراگون 695، پردازنده MediaTek Helio G85 و یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و به همراه خود یک قلم هوشمند داخلی دارد. قلم  آن کاملا سریع و روان بوده و با استفاده از آن می‌توانید با سرعت قابل قبولی یاداشت‌برداری و یا طراحی کنید.

گوشی moto g stylus 5g 2023 انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی فراهم می‌کند. حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده این دستگاه 20 وات است و از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند.

عنوانویژگی ها
تاریخ معرفیحدود 370 یورو
تاریخ عرضه2 ژوئن 2023
نمایشگرصفحه نمایش ۶.۶ اینچ IPS LCD حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate) 120 هرتز رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل تراکم پیکسلی ~399 پیکسل در اینچ نسبت تصویر 20:9 نسبت نمایشگر به بدنه ~87.5 درصد
سیستم عاملاندروید 13
تراشه  Qualcomm SM6450 Snapdragon 6 Gen 1 فرآیند ساخت تراشه 4 نانومتر 8 هسته 2.2 گیگاهرتز
حافظه و رم256 گیگابایت حافظه / 6 گیگابایت
دوربیندوربین اصلی – واید/استاندارد: 50 مگاپیکسل دوربین اولتراواید: 8 مگاپیکسل دوربین سلفی اصلی: 16 مگاپیکسل  
ظرفیت باتریباتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، غیر قابل تعویض حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده 20 وات پشتیبانی از شارژ سریع  
قیمتحدود 370 یورو

با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توان نتیجه گرفت که بهترین گوشی قلم دار 2023 در لیست گوشی‌های برند سامسونگ قرار دارد و بهترین گوشی سامسونگ قلم دار  پرچم‌دار نسل جدید این برند است که گران قیمت‌ترین گوشی سامسونگ حال حاضر به شمار می‌رود. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین گوشی قلم دار نسل جدید را در اختیار داشته باشید، باید هزینه زیادی بپردازید.

سوالات متداول

1.بهترین گوشی قلم‌دار 2023 کدام مدل است؟

گوشی گلکسی اس ۲۳ آولترا در حال‌حاضر جدیدترین پرچم‌دار برند سامسونگ به‌شمار می‌رود و در مقایسه با دیگر بهترین گوشی های دارای قلم از امکانات و قابلیت‌های بیشتری برخوردار است. از اینرو می‌توان از آن به عنوان بهترین گوشی قلم دار 2023 معرفی کرد.

2.قلم هوشمند در تلفن‌های همراه چه کاربردهایی دارد؟

قلم هوشمند یکی از کاربردی‌ترین ابزار و تجهیزات تلفن‌های همراه محسوب می‌شود و با استفاده از آن کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید از قلم برای یادداشت برداری، برای طراحی، بازی کردن اجرای برنامه‌های مختلف، کنترل از راه دور گوشی و غیره استفاده کنید.

3.ارزان‌ترین گوشی قلم دار کدام است؟

موتورولا Moto G Stylus 5G یک گوشی میان‌رده و ارزان قیمت است که علی‌رغم برخورداری از قیمت مناسب در دل خود یک قلم ظریف و روان لمسی دارد. بنابراین با انتخاب این گوشی برخلاف بسیاری از مدل‌های دیگر، نیاز نیست به فکر تهیه قلم مجزا باشید.

4.کدام یک از گوشی‌های هوشمند درون بدنه خود قلم لمسی دارند؟

همه گوشی‌های آولترا اس نظیر آولترا اس ۲۱، آولترا اس ۲۲ و آولترا اس ۲۳ درون جعبه و بدنه خود قلم لمسی مخصوص و اختصاصی دارند.

5.آیا می‌توان برای گوشی‌های دیگر قلم هوشمند خریداری کرد؟

بله برای اکثر گوشی‌های هوشمند دارای  نمایشگر لمسی می‌توانید قلم بخرید. منتهی باید قلمی را برای خرید انتخاب کنید که با گوشی شما سازگار بوده و به‌صورت اختصاصی برای یک مدل خاص طراحی و عرضه نشده باشد. به‌عنوان مثال قلم S-Pen سامسونگ به صورت اختصاصی برای گوشی‌های پرچم‌دار و رده بالای سری اس طراحی و عرضه شده است و روی نمایشگر گوشی‌های میان‌رده عملکرد خوبی ندارد.

6.عملکرد قلم‌های شخص ثالث موجود در بازار روی گوشی‌های هوشمند چگونه است؟

عملکرد قلم‌های شخص ثالث روی گوشی‌های مختلف بد نیست. اما عملکرد آن‌ها با عملکرد قلم S-Pen روی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ آولترا اصلا قابل مقایسه نیست

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024