راهنمای خرید مانیتور 2023 (آذر 1402)

راهنمای خرید مانیتور 2023 برای تمام کاربران

اگر به دنبال خرید مانیتور در سال 2023 هستید، احتمالا سوالات زیادی برای‌تان پیش آمده است. خرید مانیتور تخت بهتر است یا خمیده؟ رزولوشن مانیتور بهتر است چقدر باشد؟ قیمت یک مانیتور حرفه‌ای چقدر است؟ یک مانیتور حرفه‌ای چه امکانات و پورت‌هایی باید داشته باشد؟ قطعا پاسخ دادن به تمام این سوالات مهم حتی برای کاربران حرفه‌ای و مطلع نیز دشوار است. به همین خاطر در راهنمای خرید مانیتور 2023 مجله لیپک، ما به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم و برخی از بهترین مانیتورهای برندهای مختلف را به شما معرفی می‌کنیم. پس برای انتخاب و خرید بهترین مانیتور بازار، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید مانیتور در سال 2023

طی سال‌های اخیر، تنوع مانیتورها در بازار بسیار زیاد شده است. برای مثال شما می‌توانید انواع مانیتورهای 4K، تخت، خمیده، گیمینگ و … را متناسب با کاربری خود خریداری کنید. با توجه به این تنوع بالا، کاربران مسیر دشواری برای انتخاب مانیتور دارند. در راهنما خرید مانیتور مجله لیپک، ما در ابتدا نکات مهم در خرید مانیتور را به شما می‌گوییم تا بتوانید متناسب با کاربری و نیازهایتان، بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه با این نکات آشنا می‌شویم.

نوع پنل

پنل به کاررفته در مانیتورهای امروزی از نوع IPS، TN و یا VA هستند. نوع پنل مانیتور در انتخاب و خرید آن اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که این پنل‌ها از نظر مشخصات فنی و کاربری بسیار با یکدیگر متفاوت بوده و افراد حتما باید به سراغ مانیتورهایی با پنل‌های مناسب بروند. اگر به دنبال بهترین مانیتورهای 2023 هستید، ابتدا باید نکات مهم پیش از خرید آن‌ها را بدانید.

انواع پنل‌های مورد استفاده در ساخت مانیتور عبارت‌اند از:

  • پنل TN: یکی از قدیمی‌ترین پنل‌های مورد استفاده در ساخت مانیتورها است که بعد از نمایشگرهای CRT به بازار آمد. پنل‌های TN نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر برتری خوبی داشتند و به همین خاطر به سرعت در بازار محبوب شدند. نرخ تازه‌سازی بالا و تاخیر زمانی پایین از مهم‌ترین مزایای مانیتورهایی با پنل TN به‌شمار می‌آیند. اما در راهنمای خرید مانیتور 2023 باید گفت که این مانیتورها به دلیل عدم برخورداری از دقت رنگ بالا و زاویه دید خوب، دیگر جزو انتخاب‌های اول کاربران حرفه‌ای نیستند. هرچند به دلیل قیمت پایین، کاربرانی که بودجه محدودی دارند همچنان می‌توانند این مانیتورها را انتخاب کنند
  • پنل IPS: می‌توان گفت که محبوب‌ترین و بهترین پنل مانیتور در سال 2023، پنل IPS است. دقت رنگ بسیار بالا، زاویه دید بی‌نظیر، نرخ تازه‌سازی قابل قبول و همچنین تاخیر زمانی کم، از مهم‌ترین مزایای پنل‌های IPS به‌شمار می‌آیند. بسیاری از مانیتورهای حرفه‌ای موجود در بازار از پنل IPS استفاده می‌کنند. البته باید اشاره کرد که به دلیل فناوری ساخت پیشرفته، پنل‌های IPS قیمت بالایی دارند
  • پنل VA: یکی دیگر از پنل‌های مورد استفاده در ساخت مانیتورهای امروزی، پنل VA است که از کریستال مایع برای نمایش تصویر استفاده می‌کند. نرخ کنتراست این پنل‌ها بسیار بالاست و زاویه دید آن‌ها نیز مانند پنل‌های IPS قابل قبول است. اما به دلیل تاخیر در پاسخگویی و دقت رنگ پایین، نسبت به پنل‌های IPS در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند

اطلاعات کامل تر را در مقاله انواع صفحه نمایش مشاهده کنید.

اندازه نمایشگر

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید مانیتور 2023، ابعاد نمایشگر است. همان‌طور که می‌دانید، مانیتورها با ابعاد مختلفی به بازار عرضه می‌شوند تا نیاز کاربران مختلف را پوشش دهند. اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است در راهنمای خرید مانیتور حرفه ای مطرح شود، این است که مانیتور مورد نظر ما باید چند اینچ باشد؟ در حال حاضر محدودیتی در زمینه ابعاد مانیتور وجود ندارد. شما می‌توانید مانیتورهای تخت 32 اینچی یا مانیتورهای خمیده 50 تا 60 اینچی را نیز خریداری کنید. اما تمام کاربران به یک مانیتور 32 اینچی نیاز ندارند!

در ابتدا باید بگوییم که مانیتورهایی تا 24 اینچ، با رزولوشن 1080P قابل قبول هستند و بین 24 تا 27 اینچ باید حداقل 2K باشند تا شما مشکلی از بابت کیفیت تصویر نداشته باشید. مانیتورهای بزرگ‌تر نیز باید حداقل کیفیت 4K را داشته باشند. بعد از این مورد، باید به سراغ فضای کار شما برویم. اگر برای نصب مانیتور روی میز خود محدودیتی از نظر فضا دارید، باید به سراغ مانیتورهای متوسط یا کوچک بروید. فاصله میان چشم و مانیتور نیز در این زمینه اهمیت زیادی دارد. افراد برای استفاده از مانیتورهای بزرگ باید فاصله خود را با نمایشگر در حد استاندارد نگه دارند تا دچار آسیب چشمی نشوند.

نکته مهم دیگر در راهنمای خرید مانیتور 2023، کاربری مورد نظر شما است. اگر کاربری خانگی یا اداری دارید و صرفا می‌خواهید به‌صورت روزمره از مانیتور استفاده کنید، مانیتورهایی تا ابعاد 27 اینچ برای شما فوق‌العاده هستند و قیمت معقولی نیز دارند. مانیتورهای بین 27 تا 32 اینچ برای گیمینگ ایده‌آل به‌شمار می‌آیند و می‌توانند تمام نیازهای شما را برطرف کنند. اما اگر تریدر، فیلم‌باز و یا طراح هستید، باید به سراغ مانیتورهای خمیده یا فوق عریض با ابعاد بیشتر از 34 اینچ بروید تا هیچ مشکلی در انجام چندین کار به‌صورت همزمان نداشته باشید.

رزولوشن مانیتور

یکی دیگر از معیارهای مهم در راهنمای خرید مانیتور 2023، رزولوشن یا وضوح تصویر است. در دنیای دستگاه‌های دیجیتال، رزولوشن به معنای تعداد پیکسل‌هایی است که در یک نمایشگر استفاده شده تا تصویر را به کاربر نشان دهد. به زبان ساده‌تر، هرچه تعداد پیکسل‌های یک نمایشگر بیشتر باشد، رزولوشن آن نیز بیشتر است و می‌تواند تصاویری واضح‌تر را به کاربر نمایش دهد. هر تصویر از میلیون‌ها پیکسل تشکیل شده است. در نتیجه اگر تعداد پیکسل‌های یک تصویر بیشتر باشد، تصاویر جزئیات بیشتری دارند. رزولوشن مانیتور با نسبت عرض و ارتفاع بیان می‌شود. برای مثال، مانیتورهای فول اچ‌دی (FHD) دارای نسبت رزولوشنی برابر با 1920 در 1080 هستند. یعنی در ردیف عمودی این نمایشگرها 1080 پیکسل و در ردیف افقی آن‌ها 1920 پیکسل قرار دارند.

در حال حاضر شما می‌توانید مانیتورهایی با رزولوشن 1080P، 2K، 4K و 8K را خریداری کنید. طبیعی است که با افزایش رزولوشن مانیتور، قیمت آن نیز بالا می‌رود. در حال حاضر مانیتورهای 8K موجود در بازار قیمت بسیار زیادی دارند و تنها برای کاربران حرفه‌ای مناسب هستند. قطعا مانیتورهایی با رزولوشن بالا، کیفیت تصویر بهتری دارند و انتخاب ایده‌آل‌تری به‌شمار می‌آیند. اما تمام کاربران به پرداخت هزینه سنگین این مانیتورها نیازی ندارند و حتی مانیتورهای 1080P نیز همچنان برای آن‌ها مناسب هستند.

نکته بسیار مهم در رزولوشن مانیتور، تناسب میان نسبت وضوح تصویر و ابعاد نمایشگر آن است. همان‌طور که اشاره شد، یک مانیتور 32 اینچی باید حداقل رزولوشن 4K را داشته باشد تا تصویری باکیفیت ارائه دهد. باید اشاره کرد که نرخ وضوح تصویر با واحد PPI بیان می‌شود که نشان‌دهنده تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ است. اگر کاربر حرفه‌ای نیستید، مانیتوری با رزولوشن 1080P می‌تواند برای شما مناسب باشد. اما کاربران حرفه‌ای بهتر است به سراغ مانیتورهایی با رزولوشن بالاتر بروند.

رزولوشننسبت پیکسل‌ها
HD720*1280
FHD1080*1920
2K1440*2560
4K2160*3840
رزولوشن

نوع کاربری مانیتور

همان‌طور که اشاره شد، افراد باید بسته به کاربری خود به سراغ خرید مانیتور بروند. درواقع یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید مانیتور 2023، تعیین کاربری است. به‌طور کلی برای تعیین کاربری، شما باید هدف استفاده خود از مانیتور را مشخص کنید. برخی افراد از مانیتور تنها برای تماشای فیلم یا وب‌گردی استفاده می‌کنند، برخی مانیتورها در محیط‌های اداری استفاده می‌شوند و برخی دیگر کاربردهای تخصصی مانند گیمینگ یا طراحی دارند.

در ادامه هر کاربری مانیتور را بررسی می‌کنیم:

  • روزمره: اگر شما از مانیتور تنها برای تماشای فیلم، وب‌گردی و انجام امور روزمره استفاده می‌کنید، در این دسته کاربری قرار می‌گیرید. مانیتورهای مناسب برای استفاده روزمره قیمت بالایی ندارند و عموما FHD هستند. تقریبا تمام برندهای مطرح بازار چنین مانیتورهایی را عرضه می‌کنند
  • اداری: اگر از مانیتور برای انجام امور اداری مانند حسابداری، نویسندگی و … استفاده می‌کنید، شما در این دسته کاربری قرار می‌گیرید. مانیتورهای مناسب کاربری اداری تفاوت زیادی با مانیتورهای روزمره ندارند. تنها باید ابعاد بزرگ‌تر و پنل باکیفیت‌تری داشته باشند تا در استفاده طولانی‌مدت برای چشمان کارکنان مشکلی ایجاد نکنند
  • برنامه‌نویسی: مانیتورهای مناسب برنامه‌نویسی باید ابعاد بزرگ، رزولوشن بالا، زاویه دید گسترده و دقت رنگ خوبی داشته باشند. همچنین برخورداری از قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه تماشا نیز برای این مانیتورها یک مزیت به‌شمار می‌آید
  • طراحی: افرادی مانند تدوینگران، طراحان گرافیک، مهندسان و … جزو افرادی هستند که باید یک مانیتور مناسب کاربرد طراحی خریداری کنند. دقت رنگ بالا، وضوح تصویر مناسب و زاویه دید گسترده از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مانیتور مناسب طراحی هستند
  • گیمینگ: مانیتورهای گیمینگ در کنار تمام ویژگی‌های مهم مانند وضوح تصویر عالی و ابعاد مناسب، باید نرخ تازه‌سازی بالایی نیز داشته باشند. چرا که در راهنمای خرید مانیتور گیم، نرخ تازه‌سازی از مهم‌ترین معیارها به‌شمار می‌آید

قیمت مانیتور

قطعا در راهنمای خرید مانیتور 2023، قیمت را می‌توان یکی از مهم‌ترین پارامترها دانست. شما برای خرید مانیتور بودجه مشخصی دارید و می‌خواهید کارآمدترین و قدرتمندترین محصول را متناسب با بودجه خود خریداری کنید. باید گفت که مانیتورها از نظر قیمت تنوع بسیار بالایی دارند. درواقع شما می‌توانید با پرداخت حدود 4 میلیون تومان نیز یک مانیتور مدرن و باکیفیت قابل قبول خریداری کنید. همچنین مانیتورهای بسیار حرفه‌ای با قیمت‌هایی بیشتر از 140 میلیون تومان نیز در بازار موجود هستند.

به‌طور کلی قیمت مانیتور باید با کارایی آن و کاربرد مورد نظر شما تناسب داشته باشد. اگر به دنبال خرید یک مانیتور معمولی برای انجام امور روزمره هستید، با پرداخت بین 4 تا 8 میلیون تومان می‌توانید بهترین مانیتورهای بازار در این بازه قیمتی را خریداری کنید. از طرف دیگر، اگر یک طراح حرفه‌ای هستید و از طریق مانیتور خود کسب درآمد می‌کنید، مانیتورهایی در بازه قیمتی 100 میلیون تومان نیز می‌توانند برای شما گزینه‌ای مناسب باشند. پس می‌توان گفت که در زمینه قیمت، همه چیز به شما و بودجه‌تان بستگی دارد.

فناوری و امکانات مانیتور

مانیتورها در گذشته تنها برای نمایش تصویر استفاده می‌شدند و هیچ قابلیت خاصی نداشتند. اما امروزه مانیتورهای مدرن با انواع امکانات و فناوری‌ها به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال، مانیتورهای گیمینگ از قابلیت FreeSync برخوردار هستند تا تصاویر با بهترین نرخ نمایش داده شوند. برای کاربری‌های معمولی، شما به این قابلیت‌ها نیازی ندارید. اما اگر می‌خواهید از مانیتور خود به‌صورت حرفه‌ای استفاده کنید، باید به سراغ محصولاتی بروید که فناوری‌های پیشرفته‌ای دارند تا بیشترین استفاده را از آن‌ها داشته باشید. قطعا پس از خرید یک مانیتور خوب، به فکر خرید کیبورد با کیفیت نیز می‌اوفتید؛ پس بهتر است مقاله “بهترین کیبوردهای 2023” را مطالعه کنید.

پورت‌های مانیتور

در حال حاصر استانداردترین پورت برای مانیتورها، پورت HDMI است. اما مانیتورهای پیشرفته از پورت‌های دیگری مانند DP (Display Port) یا USB Type C نیز پشتیبانی می‌کنند که توسط کاربران حرفه‌ای استفاده می‌شوند. به همین خاطر در راهنمای خرید مانیتور 2023، بررسی پورت‌های مانیتور اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر از کاربران حرفه‌ای هستید، به سراغ مانیتوری بروید که از انواع پورت‌ها پشتیبانی می‌کند.

مانیتور خمیده یا تخت

یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید مانیتور 2023، انتخاب مانیتور خمیده یا تخت است. طی سال‌های اخیر مانیتورهای خمیده محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران پیدا کرده‌اند. این مانیتورها ابعاد بزرگ‌تری دارند و تصویر بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. انتخاب مانیتور خمیده یا تخت مستقیما به کاربری مورد نظر شما بستگی دارد. برای مثال، این مانیتورها مناسب تماشای فیلم نیستند، چرا که نسبت تصویر آن‌ها فوق عریض بوده و فیلم‌ در آن‌ها با نسبت تصویر استاندارد نمایش داده نمی‌شود. به همین خاطر اگر از مانیتور استفاده روزمره دارید، بهتر است به سراغ مانیتورهای تخت بروید. از طرف دیگر اگر گیمر، طراح و یا تریدر هستید و می‌خواهید تصویری عریض داشته باشید، مانیتورهای فوق عریض منحنی بهترین گزینه برای شما هستند.

البته راهنمای خرید مانیتور خمیده باید اشاره کرد که این مانیتورها، قیمت بسیار بالایی دارند. به همین خاطر اگر بودجه شما برای خرید مانیتور محدود است، پیشنهاد می‌شود که به سراغ مانیتورهای خمیده بروید. هرچند که برخی مانیتورهای خمیده در بازار را می‌توان با قیمت نسبتا مناسبی خریداری کرد. اما حرفه‌ای‌ترین مانیتورهای خمیده قیمت بسیار بالایی دارند.

ترخ تازه‌سازی؛ از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید مانیتور 2023

رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی یکی از مهم‌‌ترین شاخصه‌های فنی یک مانیتور به‌شمار می‌آید. این شاخص به‌خصوص برای گیمرها و طراحان از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما نرخ تازه‌سازی چیست و مانیتور انتخابی ما باید چه نرخ تازه‌سازی داشته باشد؟ همان‌طور که می‌دانید، تصاویر با یک نرخ مشخص در نمایشگرها نمایش داده می‌شوند. برای مثال، یک ویدیو با نرخ 30 فریم بر ثانیه، شامل تصاویری است که در هر ثانیه، 30 عدد از آن‌ها نمایش داده می‌شوند. افزایش تعداد تصاویر (فریم‌ها) در هر ثانیه، باعث پخش ویدیوها با روانی بیشتری می‌شود. نرخ تازه‌سازی، سرعت به‌روزرسانی نمایشگر برای نمایش تصاویر را نشان می‌دهد و با واحد هرتز اندازه‌گیری می‌شود. به زبان ساده‌تر، رفرش ریت به تعداد دفعاتی که یک مانیتور در هر ثانیه به‌روز می‌شود را بیان می‌کند.

در حال حاضر نرخ تازه‌سازی 60 هرتز به یک استاندارد در مانیتورها تبدیل شده است و ارزان‌قیمت‌ترین مانیتورها نیز با این نرخ تازه‌سازی عرضه می‌شوند. اما محصولات حرفه‌ای‌تر، نرخ تازه‌سازی بیشتری دارند. در حال حاضر شما می‌توانید مانیتورهایی با نرخ تازه‌سازی 90، 120، 144 و حتی 200 هرتز را خریداری کنید. طبیعی است که با افزایش نرخ‌تازه‌سازی، قیمت یک مانیتور بالاتر می‌رود. به همین خاطر کاربران معمولی به خرید مانیتورهایی با نرخ‌ تازه‌سازی بیشتر از 60 هرتز نیازی ندارند. اما کاربران حرفه‌ای مانند گیمرها باید مانیتورهایی با نرخ تازه‌سازی بالا خریداری کنند تا تجربه روان‌تری داشته باشند.

راهنمای خرید مانیتور سامسونگ

برند سامسونگ را می‌توان یکی از برترین کمپانی‌ها در حوزه تولید مانیتور معرفی کرد. این برند با استفاده از پنل‌های IPS پیشرفته، باکیفیت‌ترین مانیتورهای خمیده و تخت را به بازار عرضه می‌کند. کیفیت ساخت بالا، کیفیت تصویر بی‌نظیر، طراحی فوق‌العاده زیبا و فناوری‌های پیشرفته از مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتورهای سامسونگ هستند.


برای مشاهده قیمت و خرید مانیتورهای سامسونگ کلیک کنید


برخی از بهترین مانیتورهای سامسونگ در بازار عبارت‌اند از:

  • مانیتور 27 اینچی سامسونگ مدل Samsung LS27C390EAM: یکی از مانیتورهای خمیده و باکیفیت شرکت سامسونگ که می‌توان آن را یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها در راهنمای خرید مانیتور 2023 دانست. Samsung LS27C390EAM با نرخ تازه‌سازی تصویر 75 هرتز و رزولوشن FHD، کاملا مناسب کاربری خانگی و حتی نیمه‌حرفه‌ای است
  • مانیتور 27 اینچی سامسونگ مدل Samsung LS27C310EAM: این مانیتور برند سامسونگ با نرخ تازه‌سازی تصویر 75 هرتز و زمان پاسخ تنها 5 میلی‌ثانیه، گزینه‌ای عالی برای کاربری خانگی، گیمینگ و حتی طراحی است. Samsung LS27C310EAM برای افرادی که بودجه محدودی دارند، یک گزینه عالی به‌شمار می‌آید
  • مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LS34C500GAMXUE: یکی از ارزان‌قیمت‌ترین مانیتورهای مخصوص بازی شرکت سامسونگ است که با پنل VA و نرخ تازه‌سازی تصویر 100 هرتز، انتخابی عالی برای گیمرهایی به‌شمار می‌آید که بودجه زیادی برای خرید مانیتورهای گیمینگ گران‌قیمت ندارند.
  • مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LS49AG950N-M: اگر به دنبال یک مانیتور سامسونگ گران‌قیمت هستید، این محصول می‌تواند انتخاب شما باشد. در این مانیتور 49 اینچی از یک پنل VA با نور پس‌زمینه LED استفاده شده است که آن را به گزینه‌ای عالی برای انواع کاربری‌ها تبدیل می‌کند
مدلنرخ تازه‌سازینوع پنلرزولوشنابعاد صفحه‌نمایشقیمت
Samsung LS27C390EAM75 هرتزIPS1920 در 108027 اینچ8.9 میلیون تومان
Samsung LS27C310EAM75 هرتزIPS1920 در 108027 اینچ6 میلیون تومان
LS34C500GAMXUE100 هرتزVA3440 در 144034 اینچ16 میلیون تومان
LS49AG950N-M240 هرتزVA5120 در 144049 اینچ62 میلیون تومان
مقایسه مانیتور

راهنمای خرید مانیتور ال جی

برند ال جی نیز در کنار سامسونگ از دیگر تولیدکنندگان برتر انواع مانیتورهای حرفه‌ای است و قطعا نام آن را در انواع راهنمای خرید مانیتور 4K و 2K شنیده‌اید. این کمپانی مانیتورهای بسیار متنوعی برای انواع کاربری‌ها دارد و شما بسته به بودجه و کاربری مورد نظر خود می‌توانید انواع مانیتورهای این برند کره‌ای را انتخاب کنید.


برای خرید و مشاهده قیمت مانیتورهای ال‌جی کلیک کنید


برخی از بهترین مدل‌های مانیتور ال جی عبارت‌اند از:

  • مانیتور ال جی مدل 40WP95C-W سایز 39.7 اینچ
  • مانیتور 27 اینچی ال جی مدل LG 27MP400-B
  • مانیتور مخصوص بازی ال جی مدل 24GQ50F-B سایز 24 اینچ
  • مانیتور مخصوص بازی ال جی مدل 34WQ650-W سایز 34 اینچ
مدلنرخ تازه‌سازینوع پنلرزولوشنابعاد صفحه‌نمایشقیمت
مانیتور ال جی مدل 40WP95C-W75 هرتزIPS5120 در 216039.7 اینچ100 میلیون تومان
مانیتور ال جی مدل LG 27MP400-B75 هرتزIPS1920 در 108027 اینچ5.9 میلیون تومان
مانیتور ال جی مدل 24GQ50F-B165 هرتزVA1920 در 108024 اینچ8.1 میلیون تومان
مانیتور ال جی مدل 34WQ650-W100 هرتزIPS2560 در 108034 اینچ18.6 میلیون تومان
مقایسه مانیتور

راهنمای خرید مانیتور ایسوس

در راهنمای خرید مانیتور 2K و 4K در سال 2023، نمی‌توان از برند بسیار مشهور ایسوس یاد نکرد. این برند علاوه‌بر تولید انواع لوازم جانبی و قطعات اصلی کامپیوتر، در حوزه ساخت مانیتورهای باکیفیت نیز فعالیت دارد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم مانیتورهای ایسوس، قیمت بسیار مناسب آن‌ها نسبت به کارایی و کیفیت ساختشان است. همچنین شما می‌توانید با هر بودجه و کاربری، مانیتورهای این برند را خریداری کنید.

برخی از پرفروش‌ترین مانیتورهای برند ایسوس عبارت‌اند از:

  • مانیتور ایسوس مدل VG328H1B سایز 31.5 اینچ
  • مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل TUF Gaming VG279Q1A سایز 27 اینچ
  • مانیتور مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ سایز65 اینچ
  • مانیتور ایسوس مدل VZ27EHE سایز 27 اینچ
مدلنرخ تازه‌سازینوع پنلرزولوشنابعاد صفحه‌نمایشقیمت
مانیتور ایسوس مدل VG328H1B165 هرتزVA1920 در 108031.5 اینچ15.8 میلیون تومان
مانیتور ایسوس مدل TUF Gaming VG279Q1A165 هرتزIPS1920 در 108027 اینچ13 میلیون تومان
مانیتور ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ144 هرتزVA3840 در 216065 اینچ145 میلیون تومان
مانیتور ایسوس مدل VZ27EHE75 هرتزIPS1920 در 108027 اینچ7.4 میلیون تومان
مقایسه مانیتور

راهنمای خرید مانیتور دل

کمپانی آمریکایی دل همواره با محصولات بسیار باکیفیت خود مشهور بوده است. این کمپانی طی سال‌های اخیر در حوزه ساخت مانیتورهای باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه نیز فعالیت می‌کند و در توانسته است در بازار ایران دوباره فروش خود را به دست آورد. بیشتر مانیتورهای این کمپانی برای کاربرد اداری و خانگی مناسب هستند. اما می‌توان برخی مدل‌های مانیتور دل را برای امور حرفه‌ای‌تر نیز استفاده کرد.

برخی از پرفروش‌ترین مانیتورهای دل در بازار ایران عبارت‌اند از:

  • مانیتور دل مدل S2721HN سایز 27 اینچ
  • مانیتور دل مدل U3421WE سایز 34 اینچ
  • مانیتور دل مدل S2421H سایز 24 اینچ
  • مانیتور دل مدل U2422H سایز 23.8 اینچ
مدلنرخ تازه‌سازینوع پنلرزولوشنابعاد صفحه‌نمایشقیمت
مانیتور دل مدل S2721HN75 هرتزIPS1920 در 108027 اینچ11.9 میلیون تومان
مانیتور دل مدل S2421H75 هرتزIPS1920 در 108024 اینچ11 میلیون تومان
مانیتور دل مدل U3421WE60 هرتزIPS3440 در 144034 اینچ40 میلیون تومان
مانیتور دل مدل U2422H60 هرتزIPS1920 در 108023.8 اینچ18.9 میلیون تومان
مقایسه مانیتور

راهنمای خرید مانیتور ایسر

برند ایسر نیز یکی از برندهای برتر در راهنمای خرید مانیتور 2023 به‌شمار می‌آید. هرچند که تنوع مانیتورهای این برند در بازار ایران بسیار بالا نیست و بیشتر می‌توان مدل‌های ارزان‌قیمت آن را در بازار پیدا کرد. به همین خاطر اگر به دنبال یک مانیتور مدرن و حرفه‌ای هستید که قابلیت‌های زیادی داشته باشد، پیشنهاد ما مانیتورهای برندهای دیگر است.

برخی از پرفروش‌ترین مانیتورهای برند ایسر در بازار ایران عبارت‌اند از:

  • مانیتور ایسر مدل ACER EK271 سایز 27 اینچ
  • مانیتور ایسر مدل ACER EK220Q سایز 21.5 اینچ
  • مانیتور ایسر مدل NITRO VG0 VG240Y UM.QV0EE.015 سایز 23.8 اینچ
  • مانیتور ایسر مدل ED320QRSBIIPX سایز 31.5 اینچ
مدلنرخ تازه‌سازینوع پنلرزولوشنابعاد صفحه‌نمایشقیمت
مانیتور ایسر مدل ACER EK27160 هرتزIPS1920 در 108027 اینچ6.8 میلیون تومان
Samsung مانیتور ایسر مدل ACER EK220Q60 هرتزVA1920 در 108021.5 اینچ5 میلیون تومان
مانیتور ایسر مدل NITRO VG0 VG240Y UM.QV0EE.01560 هرتزIPS1920 در 1080  23.8 اینچ6.6 میلیون تومان
مانیتور ایسر مدل ED320QRSBIIPX165 هرتزVA1920 در 108031.5 اینچ15.3 میلیون تومان
مقایسه مانیتور

راهنمای خرید مانیتور هوآوی

برند چینی هوآوی یکی دیگر از برندهایی است که در راهنمای خرید مانیتور 2023 می‌توان محصولات آن را به‌عنوان یک گزینه خرید مقرون‌به‌صرفه معرفی کرد. هوآوی از جدیدترین فناوری‌ها در ساخت مانیتورهای خود استفاده می‌کند و محصولات این کمپانی از نظر ظاهری نیز طراحی زیبایی دارند.

پرفروش‌ترین مانیتورهای هوآوری در بازار ایران عبارت‌اند از:

  • مانیتور هوآوی مدل MateView SE Standard Edition سایز 23.8 اینچ
  • مانیتور هوآوی مدل AD80 Display 23.8 سایز 23.8 اینچ
  • مانیتور هوآوی مدل Mate view SE SNN CAA 24 سایز 24 اینچ
مدلنرخ تازه‌سازینوع پنلرزولوشنابعاد صفحه‌نمایشقیمت
مانیتور هوآوی مدل MateView SE Standard Edition75 هرتزIPS1920 در 108023.8 اینچ4.6 میلیون تومان
مانیتور هوآوی مدل AD80 Display60 تا 70 هرتزIPS1920 در 108023.8 اینچ4.7 میلیون تومان
مانیتور هوآوی مدل Mate view SE SNN CAA 2460 هرتزIPS1920 در 108024 اینچ6 میلیون تومان
مقایسه مانیتور

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ

گیمرها بخش زیادی از بودجه خود برای خرید تجهیزات گیمینگ را به خرید مانیتور اختصاص می‌دهند. به همین خاطر آن‌ها قطعا به یک راهنمای خرید مانیتور برای بازی در سال 2023 نیاز دارند. باید اشاره کرد که یک مانیتور گیمینگ باید علاوه‌بر داشتن تمام ویژگی‌های یک مانیتور حرفه‌ای، نرخ تازه‌سازی بالایی (بیشتر از 6 هرتز) نیز داشته باشد. باید اشاره کرد که تفاوت زیادی میان گیمرهای کنسول و PC وجود ندارد. درواقع می‌توان گفت که راهنمای خرید مانیتور برای PS5 می‌تواند با راهنمای خرید مانیتور برای PC گیمینگ مشابه باشد. تنها تفاوت در این زمینه ابعاد مانیتور است که می‌تواند کمی متغیر باشد. در هر صورت تمام گیمرها به مانیتوری با مشخصات تقریبا یکسان نیاز دارند.

نکاتی که گیمرها در زمان خرید مانیتور باید در نظر بگیرند به شرح زیر است:

  • گیمرها برای داشتن تجربه‌ای بی‌نظیر، بهتر است به سراغ مانیتورهایی با رزولوشن 4K یا 2K بروند
  • نرخ تازه‌سازی تصویر یک مانیتور گیمینگ عموما برابر با 120 تا 144 هرتز است. برخی مدل‌ها ممکن است نرخ تازه‌سازی 100 یا 200 هرتز نیز داشته باشند. اما مانیتورهایی با رفرش ریت 60 هرتز برای گیمینگ مناسب نیستند
  • برای داشتن تجربه‌ای بی‌نقص، مانیتورهای گیمینگ بهتر است از سیستم صوتی داخلی نیز برخوردار باشند تا گیمرها بتوانند بدون هدفون یا اسپیکر جانبی به تجربه بازی‌های ویدیویی بپردازند
  • ابعاد مانیتور مناسب گیمینگ به سلیقه گیمر بستگی دارد اما عموما بیشتر از 24 اینچ است
  • مانیتورهای گیمینگ عموما دارای پنل IPS یا VA هستند
  • اگر به دنبال تجربه بازی‌های ویدیویی به شکلی متفاوت هستید، پیشنهاد ما مانیتورهای فوق عریض و خمیده هستند

راهنمای خرید مانیتور طراحی

طراحان گرافیکی یا تدوینگرها زمان زیادی را پشت مانیتور می‌گذرانند. به همین خاطر مانیتور یکی از مهم‌ترین ابزارهای کار این افراد به‌شمار می‌آید. طراحان نیز در زمان خرید مانیتور باید به نکات مختلفی توجه داشته باشند تا محصولی متناسب با نیاز خود خریداری کنند.

مهم‌ترین نکات برای خرید مانیتور طراحی در راهنمای خرید مانیتور 2023 عبارت‌اند از:

  • دقت رنگ مانیتور طراحی باید در بالاترین حد ممکن باشد. چرا که تصاویر طراحی شده یا تدوین شده باید با واقعیت مطابقت داشته باشند
  • یک طراحی باید وظایف مختلفی را به‌صورت همزمان در مانیتور خود انجام دهد. در نتیجه مانیتور مناسب طراحی باید ابعاد بزرگی داشته باشد. عموما مانیتورهای طراحان حرفه‌ای ابعادی بزرگ‌تر از 29 اینچ دارند
  • رزولوشن مانیتور طراحی قطعا باید بیشتر از 1080P یا FHD باشد. چرا که برای طراحی به‌صورت حرفه‌ای، شما به تصاویری با وضوح بالا نیاز دارید
  • پنل مانیتور محبوب در میان طراحان، پنل IPS است. چرا که دقت رنگ، روشنایی و زاویه دید فوق‌العاده بی‌نظیری دارد
  • به علت استفاده مداوم طراحان از مانیتور، محصول انتخابی آن‌ها باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد. همچنین برخورداری مانیتور طراحی از انواع پورت‌های ورودی و خروجی نیز یک نکته مهم دیگر است

راهنمای خرید مانیتور برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسان زمانی زیادی را به مانیتور خود خیره می‌شوند و به همین خاطر باید به سراغ محصولاتی بروند که بیشتر کیفیت و دقت تصویر را دارند. در راهنمای خرید مانیتور 2023، باید اشاره کرد که برنامه‌نویسان برای انتخاب بهترین مانیتور بازار، باید ویژگی‌های مختلفی را در نظر بگیرند.

مهم‌ترین نکاتی که برنامه‌نویسان در زمان خرید مانیتور باید رعایت کنند، عبارت‌اند از:

  • ابعاد نمایشگر مناسب برنامه‌نویسی باید بزرگ باشد
  • وضوح (رزولوشن) مانیتور باید بالا باشد
  • پنل‌های IPS به دلیل دقت رنگ بالا و زاویه دید گسترده برای برنامه‌نویسان بسیار مناسب هستند
  • مانیتور مناسب برنامه‌نویسی باید از قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه تماشا برخوردار باشد
  • یک مانیتور مناسب برنامه‌نویسی باید ویژگی‌هایی مانند ضد درخشش تصویر و کاهنده نور آبی نیز داشته باشد تا چشم افراد در استفاده‌های طولانی‌مدت خسته نشود
  • پورت‌های یک مانیتور برنامه‌نویسی باید متنوع باشد تا بتوان آن را به‌ انواع دیوایس‌ها متصل کرد

جمع‌بندی

در این مطلب راهنمای خرید مانیتور 2023 را به‌صورت کامل مطالعه کردید. به‌طور کلی می‌توان گفت که کاربری و مقدار بودجه مهم‌ترین عواملی هستند که شما باید در زمان خرید یک مانیتور آن‌ها را در نظر بگیرید. کاربرانی که قصد استفاده حرفه‌ای از مانیتور را دارند، باید به نکاتی مانند نرخ تازه‌سازی تصویر، ابعاد صفحه‌نمایش، روشنایی، دقت رنگ‌ها، تعداد و تنوع پورت‌ها، رزولوشن و زمان پاسخ‌گویی توجه داشته باشند. از طرف دیگر، کاربران معمولی باید به ابعاد مانیتور، رزولوشن و قیمت آن توجه کنند. مانیتور برندهایی مانند سامسونگ، ال جی، ایسوس، دل، هوآوی و ایسر کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند.

باید اشاره کرد که اگر یک کاربر مبتدی هستید، نباید به سراغ مانیتورهای گران‌قیمت بروید. بلکه می‌توانید تنها با پرداخت کم‌تر از 15 میلیون تومان، مانیتورهایی بسیار کارآمد و باکیفیت را خریداری کنید. در فروشگاه اینترنتی لیپک، باکیفیت‌ترین مانیتورهای برندهای ال جی و سامسونگ با بهترین قیمت بازار برای شما ارائه شده‌اند. شما می‌توانید مانیتور مورد علاقه خود را با تضمین اصالت کالا از فروشگاه ما خریداری کنید.

سوالات متداول

1.آیا خرید مانیتور 144 هرتز و 120 هرتز برای تمام افراد مناسب است؟

به‌طور کلی مانیتورهایی با نرخ تازه‌سازی بالاتر از 75 هرتز برای گیمرها و طراحان تولید می‌شوند. اما اگر محدودیتی از نظر بودجه ندارید، خرید این مانیتورها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

2.نکات مهم در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ چیست؟

مانیتورهای گیمینگ باید رزولوشن بالا، پنل باکیفیت، زاویه تصویر گسترده، نرخ تازه‌سازی بالا و زمان پاسخگویی کوتاهی داشته باشند.

3.آیا خرید مانیتور استوک پیشنهاد می‌شود؟

خیر. چرا که مانیتورهای استوک یا کارکرده عمر کوتاهی دارند و عموما تعمیر شده هستند.

نوشته های مرتبط

راهنمای خرید رم لپ تاپ و کامپیوتر

راهنمای خرید سی پی یو (CPU) کامپیوتر و لپ تاپ

راهنمای خرید کیبورد 2023 (آذر 1402)