بهترین ساعت های هوشمند اپل واچ در سال 2023

چند سالیه که فناوری جای خودش رو حتی در بین ساعت‌های مچی هم پیدا کرده و این هم یعنی اگه یه ساعت هوشمند داشته باشین، می‌تونین تقریبا هر کاری که با تلفن همراه‌تون انجام می‌دادین رو با یه انگشت انجام بدین؛ از چک کردن وضعیت آب و هوا، چک کردن اخبار، مکان‌یابی و ارسال و دریافت پیامک گرفته تا برقراری تماس تلفنی، پخش موسیقی، چک کردن ضربان قلب و از این جور چیزها. حالا اگه شما هم مثل خیلی از افراد تشنه فناوری هستین و دوست دارین هر چیزی در دور و اطراف‌تون بوی تکنولوژی به خودش بگیره، جایی نرین تا در مقاله امروز شما رو با بهترین ساعت های هوشمند اپل آشنا کنیم تا هم از زمان عقب نمونین و هم از ظاهر یه ساعت شیک لذت ببرین. اگر قصد مشاهده ساعت های هوشمند برندهای دیگر را دارید، مقالات زیر را مطالعه کنید:


بهترین ساعت های هوشمند شیائومی در سال 2023

بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ 2023


بهترین ساعت های هوشمند اپل

برند اپل در بین برندهایی مانند سامسونگ، هوآوی، شیائومی، امیزفیت و موتورولا که وارد عرصه تولید ساعت‌های هوشمند شدند، با ارائه بهترین اپل واچ از نظر کاربران یعنی اپل واچ سری 8 تونسته خودش رو از سایر برندها متمایز کنه و در دل عاشقان فناوری جای کنه. اگه به ساعت هوشمند علاقه‌مند هستین، مقاله امروز رو بخونین تا بیشتر با ویژگی‌ها و خصوصیات اپل واچ آشنا بشین و ببینین که آیا یه ساعت هوشمند که ممکنه قیمت زیادی هم داشته باشه، ارزش خرید داره یا نه. البته برای استفاده از یه اپل واچ باید موبایل آیفون داشته باشین.

اپل واچ سری 7

با اینکه اپل واچ سری 8 جدیدترین ساعت هوشمند اپل در سال 2023 میلادیه، اما از اون‌جایی که در بخش بهترین سری اپل واچ تا بالای 12 میلیون تومن به اون اشاره می‌کنم، این‌جا می‌خواهم از سری قیلی اون یعنی اپل واچ سری 7 صحبت کنم. این سری که قیمت پایین‌تری نسبت به سری بعدی‌اش داره، از لحاظ فناوری ممکنه یه ذره تفاوت ظاهری کوچکی داشته باشه. اگه بخواهیم بیشتر از اپل واچ سری 7 بگوییم می‌تونیم از کیفیت و طراحی درجه یک اون اشاره کنیم که در سری بعدی اپل واچ پررنگ‌تر دیده می‌شه.

بهترین ساعت های هوشمند اپل 2023

مشخصات سخت‌افزاری: سیستم‌عامل WatchOS 8، صفحه نمایش 44 میلی‌متری با رزولوشن 484 در 396 پیکسلی یا صفحه نمایش 41 میلی‌متری با رزولوشن 430 در 352 پیکسلی، بند قابل‌تعوض، روشنایی تا 100 نیت،

ویژگی‌های مثبت: ظرفیت باتری تا 18 ساعت، سنسور شتاب‌سنچ، سنسور ضربان قلب، سنسور اکسیژن خون، سنسور فشارسنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ، ارتفاع‌سنج، بلوتوث، برنامه سلامت، ضد خش، ضد آب، قابلیت روشن بودن مداوم صفحه نمایش، تماس اضطراری، هشدار بیدارباش،

بهترین ساعت هوشمند اپل از نظر قیمت

زمانی که قیمت بهترین ساعت های هوشمند اپل به گوش‌تون می‌خوره، ممکنه شوکه بشین. چون قیمت بالایی دارن که البته این قیمت بالا هم نمی‌تونه بی‌دلیل باشه. اصلا در ادامه لیست بهترین ساعت های هوشمند اپل مانند اپل واچ سری 8، اپل واج اولترا و اپل واچ اس ای رو از نظر قیمت دسته‌بندی کردیم تا بتونید بهتر با این ساعت‌های هوشمند آشنا بشین.


بیشتر بخوانید:

بهترین مارک ساعت هوشمند

قابلیت های ساعت هوشمند


بهترین ساعت هوشمند اپل تا 12 میلیون تومان

اپل واچ سری اس ای

با اینکه اپل واچ 3 از اپل واچ اس ای ارزون‌تره و هنوز در اپل استور به فروش می‌رسه، اما پشتیبانی از اون به پایان رسیده و خیلی نمی‌شه روی اون حساب باز کرد. منتها اگه می‌خواهین یه ساعت هوشمند در اون حد و حتی پیشرفته‌تر داشته باشین، اپل واچ اس ای رو پیشنهاد می‌کنیم. با اینکه این اپل واچ همه ویژگی‌های منحصربه‌فرد اپل واچ سری 8 رو نداره، اما می‌شه گفت نسبت به ساعت های هوشمند پوشیدنی، قیمت مناسبی داره و به خاطر ویژگی ردیابی تناسب اندام می‌شه اون رو در حد یه ساعت هوشمند فوق‌العاده در نظر گرفت. اگه برای خرید یه ساعت هوشمند به خصوص از برند اپل، خیلی به صفحه نمایش روشن‌تر یا مانیتور ECG و تشخیص دمای پوست اهمیت نمی‌دین و خیلی هم براتون مهم نیست، لازم نیست هزینه زیادی کنین و ساعت هوشمند گران‌قیمتی رو بخرین. فقط کافیه اپل واچ اس ای رو تهیه کنین تا تمام نیازهایی که از یه ساعت هوشمند می‌خواهین رو در دست داشته باشین.

اپل واچ سری اس ای

مشخصات سخت افزاری: سیستم‌عامل WatchOS 9، نمایشگر 1.7 اینچی با رزولوشن 394 در 324 پیکسلی و 1 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، وای فای، بلوتوث، ان اف سی، دارای جی پی اس، سنسور ضربان قلب.

ویژگی‌های مثبت: پر بودن باتری تا بالای 18 ساعت، ضدآب، ارزش بالا، میزان ویژگی‌های ردیابی منحصربه‌فرد، بهترین ساعت هوشمند ای او اس، بندهای متنوع.

ویژگی‌های منفی: روشن نبودن مداوم صفحه نمایش، قیمت به نسبت بالا، پشتیبانی نکردن از سیم کارت، پشتیبانی نکردن از سنسور اکسیژن خون.


بیشتر بخوانید:

تفاوت اپل واچ اس ای با سری ۶ 

اپل واچ سری X


بهترین ساعت هوشمند اپل بالای 12 میلیون تومان

ساعت هوشمند اپل واچ سری 8

در این بخش از مقاله می‌خواهیم از ساعت هوشمندی بگوییم که قیمت آن به بالای 12 میلیون، به بالای 15 میلیون تومن و حتی تا 20 میلین تومن هم می‌رسه که به طبع امکانات متنوعی در اختیارتون قرار می‌ده. یعنی اگه از به یه ساعت هوشمند با امکاناتی مانند صفحه نمایش به نسبت بزرگ از اپل واچ های قبلی یعنی با اندازه 1.9 اینچی، سنسور جی پی اس، برنامه قطب نما، قابلیت ردیابی سلامت، شارژ سریع احتیاج دارین، ساعت هوشمند اپل واچ سری 8 می‌تونه گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب بشه. این ساعت هوشمند بیشتر از اینکه به درد افراد عادی بخوره، مناسب ورزش‌کارهاست.

از ویژگی‌های این ساعت که می‌شه اون رو در فهرست بهترین ساعت های هوشمند اپل قرار داد اینه که نور صفحه نمایش اون تنظیم می‌شه. یعنی روشنایی این ساعت هوشمند در طول روز تا حدی بالا می‌ره که می‌تونین زیر نور مستقیم خورشید هم گزینه‌های اون رو ببینین و شب هم روشنایی‌اش تا حدی پایین میاد تا چشمتون اذیت نشه. این‌ها تنها ویژگی‌های اپل واچ نیستن. چون ویژگی‌های دیگه‌ای هم مانند سنسور دمای پوست هم داره. از ویژگی‌های دیگه این ساعت هم می‌شه به ردیابی و برنامه‌ریزی تناسب اندام اشاره کرد.

از حسگر این ساعت گفتیم، بد نیست بگویم که حسگر این ساعت می‌تونه اکسیژن خون، ضربان قلب و چرخه باروری و چرخه خواب‌تون و از این جور چیزها رو ردیابی کنه تا ببینین خواب‌تون به چه صورته. از ویژگی‌های دیگه این ساعت هم می‌شه به مزیت تشیخص تصادف اون اشاره کرد. این قابلیت زمانی به کار کاربر می‌آید که به صورت ناگهانی تصادف کرده و ساعت هوشمند اپل هم اون لحظه تصادف رو متوجه می‌شه و به اورژانس اطلاع می‌ده. البته نمی‌دونیم این ویژگی تا چه حد در ایران جواب می‌ده، اما گفتیم تا شما هم از این مزیت اپل واچ آشنا بشین.

ساعت هوشمند اپل واچ سری 8

مشخصات سخت افزاری: سیستم عامل WatchOs 9، صفحه نمایش همیشه روشن 45 میلی‌متری رزولوشن 484 در 396 پیکسلی یا صفحه نمایش 41 میلی‌متری با رزولوشن 430 در 352 پیکسلی و  32 گیگابات حافظه داخلی، ان اف سی، وای فای، بلوتوث، سنسور اکسیژن خون، سنسور ضربان قلب.

ویژگی‌های مثبت: پشتیبانی از سیم کارت الکترونیکی، عمر باتری تا 18 ساعت در حالت نرمال و تا 36 ساعت در حالت مصرف پایین، ضدآب، دارای جی پی اس، ضد آب، مقاوم در برابر گرد و غبار، ارتفاع سنج، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، قطب‌نما، ویژگی‌های ردیابی سلامت، داشتن سنسورهای متنوع مانند سنسور دمای پوست، سنسور ضربان قلب، سنسور اکسیژن خون، تشخیص تصادف، شارژ سریع، حالت کم مصرف. بند قابل‌تعویض.

ویژگی‌های منفی: آپدیت نشدن باتری بزرگ، عمر پایین باتری، اضافه شدن ویژگی‌های کوچک در آخرین مدل.

بهترین ساعت هوشمند اپل برای ورزش

اپل واچ آلترا

در این بخش نباید معرفی بهترین اپل واچ برای ورزش رو نادیده گرفت و اون اپل واچ هم چیزی نیست، جز اپل واچ آلترا. اگه به دنبال یه ساعت می‌گردین که در کنار تمام ویژگی‌های یه ساعت هوشمند، بتونه برای ورزش هم به دردتون بخوره، اپل واچ آلترا می‌تونه گزینه مناسبی برای افرادی باشه که صبح الطلوع برای ورزش به بیرن می‌رن یا ورزشکارانی که تمرینات سختی انجام می‌دن و نیاز دارن بدونن چه اتفاقاتی داره برای بدن‌شون می‌افته. اپل واچ آلترا طوری طراحی شده تا در کنار طراحی زیبایی اپل، امکانات مختلفی که یه ورزشکار لازم دارد رو در اختیارش قرار بده؛ از سنجش ضربان قلب گرفته تا سنجش اکسیژن خون و چیزهای دیگه. این ساعت هوشمند می‌تونه تا 36 ساعت بدون شارژ به کار خودش ادامه بده و هیچ احتیاجی هم به شارژ مجدد نداشته باشه. از ویژگی‌های این ساعت هم می‌شه به بررسی خواب‌هاتون اشاره کرد. یعنی این ساعت اون‌قدر پیشرفته است که به شما می‌گوید چه وقت احتمال داره از خواب‌تون بیدار بشین.


بیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند 2023


اپل واچ آلترا

مشخصات سخت افزاری: سیستم‌عامل WatchOS، صفحه نمایش 1.92 اینچی 502 در 401 میلی‌متری و 32 گیگابایت حافظه داخلی، اکسیژن خون، سنسور ضربان قلب، تشخیص تصادف، ان اف سی، وای فای، ژیروسکوب، شتاپ‌سنج، ارتفاع‌سنج، قطب‌نما، بلوتوث، سیم کارت الکترونیکی. جی پی اس،

ویژگی مثبت: جنس تیتانیوم، ضد ضربه، بند قابل‌تعویض، افزایش ظرفیت باتری تا 36 ساعت،

ویژگی منفی: پشتیبانی نکردن از سیم کارت، قیمت بالا.

ویژگی های بهترین ساعت های هوشمند اپل

هر فناوری می‌تونه ویژگی‌های مثبت و منفی خودش رو داشته باشه که بهترین ساعت های هوشمند اپل 2023 هم از این قائده مستثنی نیستند. با اینکه در بخش معرفی بهترین ساعت هوشمند اپل، ویژگی‌های هر کدوم‌شون رو بررسی کردیم، اما اگه بخواهیم به صورت تیتروار از ویژگی‌های کلی ساعت های هوشمند اپل بگوییم، می‌تونیم به ظاهر زیبا، ظرافت حیرت‌انگیز، کیفیت بالای باتری، دریافت نوتیفیکیشن، قابلیت ضد آب و ضد خش و ضد گرد و غبار بودن، مدیریت رسانه، ردیابی تناسب اندام، داشتن جی پی اس و خیلی چیزهای دیگه اشاره کرد. البته همین ویژگی‌ها هستند که قیمت این گجت‌های پوشیدنی رو بالا می‌برن.

کلام آخر

این‌جا از بهترین ساعت های هوشمند اپل گفتیم که می‌تونن در کنار زیبایی خارق‌العاده‌شون، بعضی از امکاناتی که از یه تلفن هوشمند انتظار دارین رو در اختیارتون قرار بدن. البته در بازار ساعت‌های هوشمند، حواستون باشه که پیدا کردن یه ساعت هوشمند مناسب و درجه یک می‌تونه به اندازه خرید یه لپ تاپ یا یه گوشی هوشمند حیاتی باشه و همان چیزهایی که برای خرید یه لپ تاپ یا یه گوشی هوشمند مدنظر دارین رو باید برای خرید ساعت هوشمند هم در نظر داشته باشین. مثلا ساعت هوشمندی که می‌خواین بخرین، چه امکاناتی داره، چه مزیت‌های مثبت و منفی داره و اصلا بودجه شما چه قدره. تموم این‌ها رو که لحاظ کنین، اون‌وقته که می‌تونین به یه فناوری دیگه دست پیدا کنین.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین ساعت هوشمند شیائومی 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024