یک انقلاب در راه است Apple Watch X

10 سالگی خط تولید اپل واچ در سال 2024 و معرفی Apple Watch X

همه منتظریم تا ماه آینده Apple Watch 9 رو تو رونمایی محصولات جدید اپل داشته باشیم، و درباره تغییراتش بدونیم و کلی جنگ و جدل کنیم. اما یه اتفاق خیلی جذاب‌تر اینه که طرح‌های اولیه Apple Watch 10 یا همون Apple Watch X لو رفت. یکی از مهندسین طراحی اپل با بلومبرگ مصاحبه کرد و کلی جزئیات رو که قرار بود توی 10 سالگی تولید اپل واچ‌ها باهاش سوپرایز بشیم رو لو داد. همیشه کلی صحبت و بحث می‌شد که کی قرار هست یه تغییر اساسی توی ساعت‌ها ببینیم. دوستان، اپل بالاخره لبیک گفت.

تغییرات واقعی در اپل واچ سری 10 یا همون Apple Watch X

کاربران اپل واچ همیشه دوست داشتن قابلیت‌های جدیدی به ساعت‌ها اضافه بشه، که هیچوقت نمی‌شد. دیگه کل انتظار علاقمندان از اپل توی رنگ‌های جدید و قابلیت‌های آبدوغ خیاری خلاصه می‌شد. اتفاقی که احتمالا توی معرفی اپل واچ سری 9 هم شاهدش باشیم. اما برای سری X قابلیت‌های که تقریبا توسط تمام منابع معتبر تائید شدند که مهمتریناش رو اینجا براتون آوردیم

تغییر بندها و مگنتیک شدن آن‌ها در Apple Watch X

برای هر اپل واچی که تا سری 9 بند بخرید روی تمام اپل‌‌واچ‌ها قابل استفادست. اگر توی بازار بند سری 9 ببینید و بپسندیدش، میتونید روی اپل واچ سری 5 هم نصبش کنید. این یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اپل‌واچ‌ها تا الان بود. ولی همین بندها جلوی خیلی از تغییرات رو گرفته بود، ساعت رو نمی‌شد باریکتر کرد، سایز قاب اصلی رو محدود کرده بود و اجازه استفاده از باتری بزرگتر رو نمی‌داد. حالا این محدودیت‌ها قرار با مگنتیک شدن بندها توی Apple Watch X حل بشن. اما دیگه بندهایی رو که عاشقشون هستید و از قبل دارید رو روی سری X نمیشه استفاده کرد. تصویر بکار رفته واقعی نیست و برای اینکه دیدی نسبت به تغییرات وجود داشته باشد اضافه شده است.


اضافه شدن سنسور فشار خون

فشار خون یکی از عوامل اصلی در سلامتی است. از سری X به بعد به راحتی و در هر لحظه می‌توانید فشار خون خود را ببینید و دید بسیار بهتری نسبت به سلامتی خود در تمامی فعالیت‌ها داشته باشید. اضافه شدن این قابلیت و احتمالا قابلیت سنجش قند خون آغاز یک انقلاب در نرم‌افزارهای سلامتی است. انقلاب ایجاد شده در صنعت هوش مصنوعی و اضافه شدن سنسور فشار خون مثل داشتن یک پزشک عمومی 24 ساعته در کنار شماست. این قابلیت قرار بود در اپل واچ سری 9 عرضه شود اما عدم دقت کافی، احتمالاً رونمایی از اون رو تا Apple Watch X به تاخیر خواهد انداخت.

باتری‌های بزرگتر و طراحی ظریف‌تر در سری انقلابی

شارژ کردن اپل‌واچ همیشه یکی از بزرگترین چالش‌های برای کاربران این ساعت است. حالا توی طرح جدید بند مگنتی شده و اپل به راحتی از باتری بزرگتری توی Apple Watch X استفاده خواهد کرد. سری X قرارِ حداقل دوبرابر شارژ بیشتری نسبت به سری‌های قبل نگه دارد. دیگه لازم نیست هر روز اپل‌واچ رو شارژ کرد و نگران بردن شارژر شد، چون به راحتی حداقل دو روز بدون نیاز به شارژر قابل استفاده است. Apple Watch X نسبت به سری‌های پیشین خیلی باریکتر خواهد بود.

اتفاق جذاب دیگه‌ای که احتمال رخ دادنش خیلی زیادِ، اضافه شدن قابلیت شارژ اپل واچ از طریق بند واچ هست. به این صورت که با یک رابط می‌تونید اپل واچ خودتون رو به مک‌بوک‌تون وصل کنید.

جمع‌بندی

انتظار میره معرفی Apple Watch X در حد یا بیشتر از iPhone X انقلابی باشه. انقلابی که احتمالاً یه عده رو خوشحال و یه عده رو دلسرد کنه، مخصوصا اونایی که طی سالیان کلکسیونی از بندهای اپل واچ جمع کردن. امیدوارم هر تغییری که ایجاد بشه، ازش لذت ببرید و دوستش داشته باشید.

نوشته های مرتبط

اپل واچ سری 9: بررسی مشخصات، قابلیت‌ها و ارزش خرید

لپ تاپ اچ پی یا ایسوس؟ کدام یک برنده می شود؟

تفاوت‌ مودم و روتر: مقایسه کاربرد، عملکرد و انواع آنها