بهترین گوشی‌های پرچمدار 2022 موجود در بازار (مرداد 1401)

بهترین گوشی‌های پرچمدار 2022 موجود در بازار (مرداد 1401)

وقتی به عقب نگاه کنیم، می‌بینیم که نصف بیشتر سال 2022 رو پشت‌سر گذاشتیم. غول‌های گوشی‌های همراه در این سال محصولات تنومند و باکیفیتی تولید کردند که لبخند رضایت رو به خیلی از کاربرانشون هدیه داد. در واقع، هرکدام از تولیدکننده‌ها سعی کردند با عرضه بهترین گوشی پرچم‌دار برندشون سنگ تمام بگذارند و جایگاه خودشون رو بیشتر تقویت کنند.

البته باید بگیم که بازار موبایل تازه منتظر دو محصول جدید هستش: Samsung Galaxy Z Fold 4 و iPhone 14 به زودی وارد بازار می‌شن و باید ببینیم چه امکاناتی دارند و چه استقبالی ازشون می‌شه. ولی حالا ببینیم چه رقابت شدیدی بین پرچم‌دارهای الان از نظر ویژگی و کیفیت برقرار است. پس تا آخر این مطلب رو بخونید تا هر اطلاعاتی رو که درباره‌ی بهترین گوشی‌های پرچم‌دار 2022 نیاز دارید، به دست بیارید. اگر قصد خرید گوشی موبایل پرچمدار رو دارید، این مطلب می‌تونه به شما کمک کنه.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2023


بهترین گوشی‌های پرچم‌دار 2022

در این مطلب بهترین گوشی‌های پرچم‌دار رو معرفی می‌کنیم. اما واضحه که هر موبایلی برای هر فردی مناسب نیست، چون هر کدام از گوشی‌ها نقاط قوت خاص خودشون رو دارند. پس تصمیم گرفتیم بهترین گوشی پرچم‌دار 2022 غول‌های موبایل مطرح در بازار ایران رو یکی یکی بررسی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن رو داشته باشید. اجازه بدید کارمون رو با پرچم‌دار محبوب شیائومی شروع کنیم.

Xiaomi 12 Pro

نه تنها باید حساب بهترین گوشی پرچم‌دار بازار ایران رو برای شیائومی 12 پرو باز کنیم، بلکه این موبایل شایستگی عنوان بهترین گوشی پرچم‌دار جهان رو هم داره. شیائومی 12 Pro به یکی از بهترین صفحه نمایش‌‌های صنعت موبایل، چهار اسپیکر قوی و جدیدترین پردازنده‌ی موجود (Snapdragon 8 Gen 1) مجهز شده است. اما مهم‌ترین تحولی که در این بهترین گوشی پرچم‌دار رخ داده مربوط به باتری است. باتری این محصول شیائومی به کمک آداپتور قدرتمند 120Wی با سرعت باورنکردنی 18 دقیقه از صفر تا 100 شارژ مجدد می‌شه که در نوع خودش یک رکورد به حساب می‌آد.

سیستم دوربین سه‌گانه‌ی Xiaomi 12 Pro عکس‌ها و ویدیوهای فوق‌العاده‌ای رو می‌گیره. قبول داریم که دوربین اولترا واید می‌توانست از قابلیت فوکوس اتوماتیک بهره‌مند بشه یا دوربین زوم می‌توانست درصد زوم بیشتری داشته باشه، اما امکانات موجود کاملاً شایسته‌ی یک گوشی پرچم‌دار است. شیائومی این ضعف‌های دوربینش رو با سنسورها و قابلیت پردازش عالی جبران کرده است. در مجموع، شیائومی 12 Pro امکانات کافی رو برای انجام تمام کارهایی که با گوشی انجام می‌دید، داره. ولی این گوشی قبل از هر چیزی گزینه‌ی ایده‌آل کاربران برای بازی، استریمینگ و تصویربرداری به شمار می‌آد.

[table id=4 /]

Samsung S22 Ultra

بهترین گوشی پرچم‌دار سامسونگ، که برای عاشقان قدرت ساخته شده، Galaxy S22 Ultra است. با این موبایل نه فقط مثل گوشی‌های Galaxy Note یک S Pen توکار دارید، بلکه تجربه‌ی خیلی بهتری هم خواهید داشت، چون تاخیر عملکرد تا 70 درصد کم می‌شه. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی استفاده می‌کنه که عملکرد خیلی عالی داره و تجربه‌های پایین رو باهاش خواهید داشت:

  • روشنایی و اشباع رنگ در سطح خیلی عالی،
  • دیدن باکیفیت محتوای روی صفحه در محیط بیرون و زیر نور مستقیم آفتاب،
  • دیدن ویدیوها و فیلم‌های مورد علاقه‌تون با کیفیت باورنکردنی.

بهبودهایی که سامسونگ در دوربین گلکسی S22 Ultra ایجاد کرده یکی دیگر از دلیل‌های انتخاب این موبایل به عنوان بهترین گوشی پرچم‌دار دنیا است. دوربین اصلی گلکسی اس 22 اولترا از سنسور قدرتمند 108MP استفاده می‌کنه. این یعنی می‌توانید، بدون روشن کردن حالت شب، عکس‌های روشن‌تری بگیرید. اگر عملکرد Night Mode این موبایل رو با آیفون 13 پرو مقایسه کنیم، باید بگیم که گلکسی S22 Ultra عکس‌های با کیفیت بالاتری براتون تهیه می‌کنه. در مجموع، باید این خبر خوب رو به خریداران این موبایل بدیم که اونها برنده‌های بازار هستند، چون در کنار ویژگی‌هایی که گفتیم، یک گوشی فوق زیبا رو دستشون می‌گیرند که با سرعت خیلی خوب 45W شارژ مجدد می‌شه.

[table id=5 /]

Apple iPhone 13 Pro

در حال حاضر، آیفون 13 پرو بهترین گوشی پرچم‌دار شرکت اپل در بازار به شمار می‌آد. وقتی که برای اولین بار به iPhone 13 Pro نگاه می‌کنیم، همون صفحه نمایش محبوب 6.1 اینچی Super Retina XDR رو می‌بینیم، ولی باید بگیم که اپل سرانجام ProMotion را به محصولات آیفون خودش اضافه کرده است. پس الان پنل آیفون از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره می‌گیره.

علاوه بر این، مقایسه‌ی بهترین گوشی‌های پرچم‌دار غول‌های صنعت موبایل نشان می‌ده که اپل همچنان جایگاه بهترین رو از لحاظ فیلم‌برداری، ویژگی‌های جدیدی مانند حالت سینماگرافی (Cinematography Mode)، تضمین کنترل لحظه‌ای عالی بر مقدار فیلم و غیره رو داره. وقتی که تکنولوژی ProMotion رو در کنار چیپ قدرتمند A15 Bionic و باتری بزرگ‌تر آیفون 13 قرار می‌دیم، می‌توانیم انتظار طول عمر بیشتری از باتری داشته باشیم – یعنی هر بار که باتری این گوشی رو شارژ کنید، تا دو روز به شارژ مجدد نیاز نخواهید داشت.

[table id=6 /]

Huawei P50 Pro H2

مقایسه‌ی بهترین گوشی‌های پرچم‌دار برندهای مطرح موبایل نشان می‌ده که بهترین گوشی پرچم‌دار هواوی عملکردی فوق‌العاده و توانایی بالایی برای رقابت با سایر برندها رو داره. هواوی موبایل P50 Pro H2 رو به پردازنده‌ی قدرتمند Qualcomm Snapdragon 888 مجهز کرده است که عملکردی بسیار عالی داره. علاوه بر این، رم 8GB و فضای ذخیره‌سازی 256GB کارکرد خوب گوشی و نرم‌افزارها رو تضمین می‌کنند؛ البته می‌‌توانید این دو مشخصه رو با گزینه‌های دلخواه خودتون هم جایگزین کنید.

نباید فراموش کنیم که محصولات هواوی، و به ویژه محصول‌های سری P، همیشه از لحاظ تصویربرداری درخشیده‌اند و این شامل Huawei P50 Pro H2 هم می‌شه. دوربین اصلی این گوشی همان محصول ایده‌آلی هست که دنبالش می‌گردید و شات‌های بسیار زیبایی رو در شرایط نوری مختلف می‌گیره. در مجموع، باید این گوشی هواوی رو به عنوان یکی از بهترین‌های حال حاضر بازار معرفی کنیم.

[table id=7 /]

OnePlus 10 Pro

بهترین گوشی پرچم‌دار وان پلاس یکی دیگر از بهترین‌های بازار است که در فهرست ما هم حضور داره. در واقع، OnePlus 10 Pro برترین انتخاب طرفداران این برند به شمار می‌آد. این گوشی، که زمان زیادی هم از انتشارش نگذشته است، یک صفحه نمایش چشم‌نواز، قدرت خیلی زیاد و قابلیت شارژ مجدد خیلی سریع رو داره. علاوه بر این، نسبت به بعضی از بهترین گوشی‌های پرچم‌د‌ار 2022 ارزان‌تر هم هست؛ شاید ارزان‌ترین انتخاب خریدارها برای ورود به جهان پرچم‌دارها باشه!

نکته‌ی خوب این ارزانی اونه که مشخصات این گوشی دست کمی از پرچم‌دارهای دیگر نداره. صفحه نمایش 6.7 اینچی 2K Fluid AMOLED وان پلاس 10 پرو با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز تماشای فیلم، بازی یا پرسه‌زنی در شبکه‌های اجتماعی رو لذت‌بخش می‌کنه. اگر به باتری هم اهمیت می‌دید، باتری بزرگ 5000 mAh وان پلاس 10 Pro حتماً رضایتتون رو جلب می‌کنه. علاوه بر این، دوربین این گوشی در بین محصول‌های OnePlus بهترین گزینه‌ست. پس طرفدارهای این برند راهی به‌جز انتخاب OnePlus 10 Pro ندارند.

[table id=8 /]

Samsung Galaxy Z Flip 3

این دومین محصول سامسونگ است که باید به عنوان بهترین گوشی پرچم‌دار معرفی کنیم. این موبایل یک تفاوت عمده با بقیه‌ی پرچم‌دارها داره که همان قابلیت تاشو بودنش هست. اما نه فقط طرح گلکسی Z Flip 3، بلکه عملکرد بخش‌های مختلفش هم متفاوت است. پس اگر این گوشی رو انتخاب کنید، توانسته‌اید یک موبایل متفاوت رو با قیمت پایین‌تر تهیه کنید.

سامسونگ Galaxy Z Flip 3 هم زیبا و چشم‌نواز و هم ضدآب است؛ در واقع، کاری که طراحان سامسونگ انجام داده‌اند، فوق‌العاده‌ست. البته دوربین‌های این گوشی می‌توانستند بهتر باشند، اما طراحی و مشخصات زی فلیپ 3 اثبات کرده است که موبایل‌های تاشو هم می‌توانند در ردیف بهترین گوشی‌های پرچم‌دار قرار بگیرند. کافیه جدول زیر رو مطالعه کنید تا با امکانات خوب این گوشی آشنا شید.

[table id=9 /]

ASUS Zenfone 8

شرکت ایسوس توانسته است با Zenfone 8 پاسخ خوبی به کاربران موبایل‌هاش بده. طوری که اگر بخوایم بهترین گوشی پرچم‌دار این برند رو انتخاب کنیم، زن‌فون 8 اولین انتخاب خواهد بود. خیلی از طرفدارهای ایسوس این موبایل رو حتی بهترین گوشی هوشمند اندروید می‌دانند، چون در کنار امکانات و ویژگی‌های خوب، خیلی سبک و خوش‌دست هم هست.

موبایل ASUS Zenfone 8 عملکرد فوق‌العاده‌ای رو در یک سایز فشرده ارائه می‌ده. این گوشی به آخرین مدل پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 888 5G مجهز شده است که از لحاظ عملکرد بهترین گزینه به شمار می‌آد. دوربین‌های زن‌فون 8 هم به سنسورهای سونی مجهزند که سیستم ایده‌آلی رو تشکیل می‌ده. علاوه بر این، ASUS Zenfone 8 ظاهری زیبا داره که نظر هر خریداری رو جلب می‌کنه.

[table id=10 /]

Google Pixel 6 Pro

گوگل پارسال صفحه‌ی جدیدی رو از سری Pixel 6 باز کرد و بهترین گوشی پرچم‌دار خودش رو با طرح و چیپ‌ست جدید معرفی کرد. این شرکت برای تولید این چیپ‌ست از تکنولوژی هوش مصنوعی و کاربرد یادگیری ماشین بهره گرفته است. علاوه بر این، خریداران Google Pixel 6 Pro سه دوربین عقب خواهند شد که دوربین تلفوتو به زوم اپتیکال 4x مجهز شده است. این گوشی با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های گوگل ساخته شده است و تجربه‌ی متفاوتی رو خلق می‌کنه. پس اگر می‌خواید از آخرین کاربردهای تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در صنعت موبایل استفاده کنید، گوگول Pixel 6 Pro رو انتخاب کنید.

[table id=11 /]

جمع‌بندی

بیشتر از نیمی از سال 2022 گذشته است، اما غول‌های صنعت موبایل دست پر هستند و محصولات باکیفیتی رو به بازار عرضه کردند. در این مطلب بهترین گوشی پرچم‌دار برندهای مطرح رو معرفی کردیم تا وقتی که به بازار می‌رید، بتوانید بهترین انتخاب ممکن رو داشته باشید. به نظر ما موبایل‌های معرفی‌شده در این مطلب بهترین گوشی‌های پرچم‌دار 2022 هستند، نظر شما چیه؟ شما هم می‌توانید نظر خودتون رو با مخاطبان دیگر ما در میان بگذارید! اگر تجربه‌ی خوب یا بدی هم با هرکدام از این موبایل‌ها داشتید، خوشحال می‌شیم اون رو با ما و بقیه‌ی مخاطبان در میان بگذارید!

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024