بهترین هارد اکسترنال‌های مناسب کنسول‌های بازی

بهترین هارد اکسترنال های کنسول بازی

خرید بهترین هارد اکسترنال برای کنسول‌های بازی مثل PS4، پلی استیشن و ایکس باکس یکی از ضروریات لوازم جانبی برای گیمرها جهت ذخیره بازی‌­ها محسوب می‌شود. هارد اکسترنال‌های مناسب کنسول بازی به شما این امکان را می­‌دهند تا فضای بیشتری برای ذخیره کردن بازی­‌های‌تان داشته باشید تا به حذف آن‌­ها در صورت پر شدن حافظه مجبور نشوید. بنابراین اگر به فکر افزایش حافظه برای ذخیره بازی­‌هایتان هستید در ادامه این مقاله از فروشگاه اینترنتی لیپک همراه ما باشید. در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هارد اکسترنال برای بازی در پلی استیشن و Xbox را معرفی کنیم تا به شما در انتخاب مناسب‌­ترین گزینه برای نیازهای‌تان کمک کرده باشیم. 


بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید هارد اکسترنال SSD

بهترین هارد اکسترنال 2023


بهترین هارد اکسترنال برای پلی استیشن

هارد Samsung T7 Shield

T7 سامسونگ یکی از بهترین SSDهای قابل حمل موجود در بازار است. جمع‌وجور و سریع که در ظرفیت­‌ها و رنگ­‌های مختلف موجود است. این هارد با پشتیبانی از رابط USB 3.2 Gen2 حداکثر پهنای باند 10 گیگابایت در ثانیه را ارائه می‌­دهد. علاوه‌بر این دارای بدنه آلومینیومی، پوشش لاستیکی و طراحی ضد گرد و غبار و ضد آب با گواهی IP65 می­‌باشد. اگر یک هارد مقاوم و محکم نیاز دارید، هارداکسترنال سامسونگ مدل T7 Shield گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در لیست خرید شما است.

نقاط قوت

  • ابعاد کوچک و سبک
  • مقاومت بالا
  • سرعت بالا در خواندن و نوشتن

نقاط ضعف

  • محدودیت ظرفیت تا 2 ترابایت
Samsung T7 Shield

هارد اکسترنال WD My Passport 4TB

هارد اکسترنال My Passport از Western Digital یکی از مطمئن­‌ترین هارد دیسک‌­هایی است که می‌­توانید برای پلی استیشن خود از جمله PS4 خریداری کنید. این هارد اکسترنال با USB 3.0 سازگار است و تنها نکته­‌ای که وجود دارد این است که در اولین استفاده از آن نیاز به فرمت دارد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل مای‌پاسپورت کوچک و محکم است و حتی از لحاظ ظاهری هم کمی شبیه به خود کنسول پلی استیشن می­‌باشد. با خرید نسخه 4 ترابایتی این هارد اکسترنال به راحتی فضایی برای بیش از 50 بازی و همچنین فضای بیشتری جهت دانلود از فروشگاه PS را خواهید داشت. با توجه به ویژگی‌­هایی که این هارد اکسترنال ارائه می­‌دهد قطعاً می­‌تواند به عنوان بهترین هارد اکسترنال برای پلی استیشن در نظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید:

بررسی کنسول‌های ایکس باکس سری X/S و پلی استیشن 5

مقایسه ایکس باکس و پلی استیشن


نقاط قوت

  • فضای ذخیره‌سازی زیاد
  • قیمت مناسب
  • سرعت بالای انتقال اطلاعات

نقاط ضعف

  • سرعت کمتر نسبت به سرعت هاردهای SSD
WD My Passport 4TB

هارد Micron Crucial X6 برای PS4

Crucial X6 یک پیشنهاد باکیفیت و ارزان‌ است و در عین حال عملکردی عالی و ظرفیت مناسب را به شما ارائه می‌دهد. این هارد اکسترنال برای ذخیره و اجرای بازی‌های PS4 فوق‌العاده است و به شما اطمینان می‌دهد که سریع‌ترین انتقال فایل، بارگذاری و اجرای بازی‌ها را خواهید داشت. یک مزیت بزرگ در داشتن هارد اکسترنال پلی استیشن این است که سریع‌تر از هارد داخلی دستگاه شما عمل می­‌کند. هم‌چنین درایوی است که با کنسول­‌های نسل جدید در گذر زمان و در صورت ارتقاء فوق‌العاده خوب خواهد بود.

نقاط قوت

  • طراحی فوق‌­العاده فشرده
  • قیمت ارزان
  • سرعت بالای SSD

نقاط ضعف

  • کابل USB کوتاه
Micron Crucial X6

هارد اکسترنال Crucial X10 Pro

Crucial X10 Pro از جدیدترین و بهترین هارد اکسترنال­‌ ‌های SSD است که به شما امکان انتخاب فضای 1 ترابایتی، 2 ترابایتی و 4 ترابایتی را در یک قاب کوچک می‌دهد؛. به‌طوری که به راحتی می‌­توانید آن را در جیب خود قرار دهید. این هارد اکسترنال از رابط USB 3.2 Gen 2×2 پشتیبانی می‌­کند که یک جهش قابل توجه در عملکرد در مقایسه با رابط USB 3.2 Gen 2 ارائه شده توسط X9 Pro است. این جهش برای دستیابی به سرعت تا 2 گیگابایت بر ثانیه برای X10 Pro نسبت به 1 گیگابایت بر ثانیه ارائه شده است.

نقاط قوت

  • اندازه کوچک
  • سرعت عالی
  • مقاوم در برابر پاشش آب، گرد و غبار و سقوط

نقاط ضعف

  • نسبتاً گران
  • کابل کوتاه
Crucial X10 Pro

در جدول زیر می‌توانید بهترین هارد اکسترنال‌های مناسب کنسول‌های بازی برای پلی استیشن را مشاهده و با هم مقایسه کنید.

هارد اکسترنالMicron Crucial X6WD My Passport 4TB Portable Hard DriveSamsung T7 ShieldCrucial X10 Pro
وزنحدود 40 گرمحدود 210 گرم98 گرمحدود 40گرم
 سازگاری با لوازملپ­ تاپ، کنسول بازی، تبلت و گوشی­‌های هوشمند لپ­تاپ، کنسول بازی، تبلت و گوشی‌­های هوشمند لپ­تاپ، کنسول بازی، تبلت و گوشی‌­های هوشمند لپ­ تاپ، کنسول بازی، تبلت و دوربین
نوع اتصالسیمسیمسیمسیم
  سرعتتا ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن تا 800 مگابایت بر ثانیه (حدود 3.8 برابر سریع‌تر از اکثر هارد دیسک­‌ها)سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه10 گیگابیت بر ثانیه2100 مگابایت بر ثانیه (سرعت خواندن)
سازگاری با سیستم عاملPC, Mac, Android, iPad Pro8, PS4 and Xbox OneWindows 10, Windows 8, Windows 7. Requires reformatting for Mac OS X operating systemWindows، Mac and AndroidWindows، Mac Android and، iPad، Linux
 سایر قابلیت‌­ها  مقاومت در برابر لغزش و ضربه قابلیت بک­آپ خودکار، قابلیت تنظیم رمزعبور برای امنیت بیشتر با استفاده از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AESدارای استاندارد IP65 مقاومت در برابر آب و گرد و غباردارای استاندارد IP55 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع 2 متر، قابلیت رمزگذاری 256 بیتی AES
جدول بهترین هارد اکسترنال برای ps4

بهترین هارد اکسترنال برای ایکس باکس Series X

هارد اکسترنال WD_Black P50

WD_Black P50 یکی از جدیدترین و بهترین هارد اکسترنال‌­های متمرکز بر بازی است که می‌توانید در اختیار داشته باشید. این هارد اکسترنال با داشتن یک رابط SuperSpeed USB 20GB/s (USB 3.2 Gen 2×2) به‌طور خاص برای گیمرها طراحی شده است. این ویژگی، هارد شما را برای سال‌های آینده متناسب با سخت‌افزار، قطعات و لوازم جانبی جدید سازگار می‌کند. علاوه‌بر این، WD_BLACK P50 ابزارهایی را در اختیار شما و یا ایکس باکس شما قرار می‌­دهد تا بازی‌­های خود را به راحتی کنترل و بازی کنید.

با این هارد، با سرعت خواندن تا 2000 مگابایت بر ثانیه و حداکثر 4 ترابایت فضای ذخیره­‌سازی، زمان کم‌تری را در انتظار بازگشت به بازی و زمان بیش‌تری را صرف اجرای بازی خود خواهید کرد. بنابراین WD_BLACK P50 بهترین هارد اکسترنال SSD برای ایکس باکس سری اس و سایر سری‌‌ها است که ارزش خرید دارد.


برای مشاهده قیمت و خرید هارد اکسترنال کلیک کنید


نقاط قوت

  • سرعت زیاد
  • طراحی عالی
  • ساخت محکم
  • مخصوص بازی

نقاط ضعف

  • قیمت زیاد
WD_Black P50

هارد Seagate Game Drive برای Xbox Series S

Seagate Game Drive یک هارد اکسترنال برای ایکس باکس است که در ظرفیت­‌های 2 و 4 ترابایت به بازار عرضه می‌­شود. بهترین ویژگی Game Drive برای Xbox این است که از همان سیستم عامل کنسول Xbox استفاده می­‌کند؛ بنابراین هیچ مشکلی در سازگاری آن با کنسول بازی وجود ندارد. علاوه‌بر این، با تمام کنسول‌­های ایکس باکس و حتی جدیدترین نسل کنسول­‌های Xbox Series X و Series S به خوبی کار می‌­کند. این هارد اکسترنال به‌ خوبی با سیستم Xbox شما سازگار بوده و با اندازه کوچک و جمع‌وجوری که دارد، می‌­تواند به راحتی جابه‌جا شود.

نقاط قوت

  • عملکرد یکپارچه در Xbox
  • جمع‌وجور و قابل حمل
  • طراحی عالی و زیبا

نقاط ضعف

  • تنها دو ظرفیت 2 ترابایت و 4 ترابایت دارد

Seagate Storage Expansion Card برای ایکس باکس

هارد اکسترنال سیگیت Xbox Storage برای اولین بار در اواخر سال 2020 به بازار عرضه شد. هارد اکسترنال Seagate بهترین راه برای افزودن فضای بیشتر به کنسول­‌های بازی ایکس باکس است و در عین حال از محدودیت‌­های آزاردهنده درایوهای USB جلوگیری می­‌کند. این هارد اکسترنال در ظرفیت­‌های 512 گیگابایتی، 1 و 2 ترابایتی تولید شده که عملکرد یکسانی را در ظرفیت‌­های مختلف ارائه می‌­دهد.

این شرکت مدعی شده که Seagate Storage Expansion Card for Xbox را با همکاری نزدیک با Xbox تولید کرده است تا وقتی این هارد اکسترنال را به Xbox Series X یا Xbox Series S وصل می­‌کنید، تمام سرعت و عملکرد مورد نظر ایکس باکس را برای نسل بعدی بازی­‌های کنسول را دریافت کنید. علاوه‌بر این، این هارد با استفاده از فناوری NVMe SSD اختصاصی دارای عملکرد بسیار نزدیک به SSD داخلی موجود در هر دو نسخه نسل جدید Xbox می‌­باشد که اختلاف بسیار کمی در زمان بارگذاری و هنگام بازی را تضمین می‌کند.


برای خرید و مشاهده قیمت کنسول بازی کلیک کنید


نقاط قوت

  • دارای ظرفیت‌های متفاوت
  • سرعت بالا
  • قابلیت نصب آسان و سریع
  • کیفیت بالای ساخت

نقاط ضعف

  • گران قیمت
  • فضای 920 گیگابایت در مدل 1 ترابایتی
Seagate Storage Expansion Card بهترین هاراکسترنال برای ایکس باکس

در جدول زیر هم بهترین هاردهای اکسترنال برای کنسول ایکس باکس را مشاهده می‌کنید.

هارد اکسترنال کنسول بازیSeagate Game DriveWD_Black P50Seagate Storage Expansion Card for Xbox
وزنحدود 300 گرم230-110 گرم (بستگی به میزان حافظه دارد)30 گرم
سازگاری با لوازمXbox Series X یا Xbox Series Sلپ­تاپ، کنسول بازی، تبلت و گوشی‌­های هوشمند ایکس باکس سری X|S
نوع اتصالUSB 3.0سیماتصال اختصاصی از طریق پورت Storage Expansion
  سرعت140 مگابایت بر ثانیه140 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن 2000 مگابایت بر ثانیه 
سازگاری با سیستم عاملمخصوص کنسول بازی ایکس باکسWindows، Mac, Android, Playstation and Xboxمخصوص کنسول بازی ایکس باکس
 سایر قابلیت‌­ها ظرفیت گنجایش 4 ترابایت و ۲ ترابایتبدنه محکم با مقاومت در برابر ضربهدر اندازه­های مختلف ۱ ترابایت, ۲ ترابایت و 512 گیگ
مقایسه هارد اکسترنال‌های مناسب ایکس باکس

کدام هارد اکسترنال بهتر است؟

اگرچه کنسول­ های بازی دارای هاردهای SSD پیشرفته و جدیدی با ظرفیت ذخیره­‌سازی کافی هستند اما با توجه به حجم بالای بازی‌­ها فضای این هاردها سریع‌­تر از حد تصور پر می‌­شود. خبر خوب این است که کنسول­‌های بازی ایکس باکس و پلی استیشن محدودیتی در پشتیبانی از هاردهای اکسترنال ندارند. بنابراین می‌­توان فضای ذخیره‌­سازی را تا حد دلخواه برای حفاظت از بازی‌­ها افزایش داد؛ اما بهترین هارد اکسترنال‌های مناسب کنسول‌های بازی کدام‌اند!؟

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هارد اکسترنال برای ایکس باکس و پلی استیشن را به شما معرفی کنیم اما توصیه ما به شما این است که همیشه بالاترین ظرفیت را در نظر داشته باشید. به‌طور خاص، WD_Black P50 پیشنهاد می‌کنیم که هم برای ایکس باکس و هم پلی استیشن سازگار است. علاوه‌بر این، Crucial X10 Pro نیز مناسب­‌ترین گزینه برای پلی‌استیشن و Seagate Storage Expansion بهترین هارد اکسترنال برای ایکس باکس است.

1.هارد اکسترنال­‌های گیمینگ چیست؟

هاردهای بازی داخلی معمولاً سرعت بیشتری را ارائه می­‌دهند و می­‌تواند تجربه بازی شما را بهبود ببخشد، اما این هاردهای اکسترنال ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتری را ارائه می‌­دهند. علاوه‌بر این، هاردهای اکسترنال بازی قابلیت حمل و جابه‌جایی را نیز دارند.

2.چرا از هارد اکسترنال برای بازی استفاده کنیم؟

هاردهای اکسترنال برای کنسول‌­های بازی به شما این امکان را می‌دهند که بازی‌های خود را در هاردی که از طریق پورت USB متصل می‌شود همراه داشته باشید. علاوه‌بر این که در صورت کمبود فضای داخلی نیز عالی هستند، زیرا می‌توانید بازی‌ها را به جای حذف، جابه‌جا کنید.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024