بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون تومان در سال 2023 (اسفند 1401)

اگر شما فردی هستید که بودجه زیادی ندارید اما می‌خواهید یک بخرید که امکانات مناسبی داشته باشه، گوشی‌های میان‌رده شیائومی می‌تونه بهترین انتخاب باشه. بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون برای همه کسانی که قصد دارن گوشی بخرند و اتفاقا قصد ندارن گوشی‌های پرچمدار و گران بخرن، در اولویت قرار دارد. برای خرید گوشی کلیک کنید.

بهترین گوشی‌های شیائومی برای هر کسی که یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار رو می‌خواهد، طراحی شده است. این برند ممکن است به اندازه اپل یا سامسونگ مورد توجه نباشه، اما شیائومی ثابت کرده که می‌تونه با بهترین اونها از نظر کیفیت ساخت و دوربین‌های عالی رقابت کنه.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ ارزان


بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون

اگر یک گوشی ارزان می‌خواهید، می‌تونید ببینید که بسیاری از مدل‌های ارزان قیمت شیائومی جز بهترین گوشی‌های ارزان قیمت موجود در بازار است. نکته‌ای که در مورد تلفن‌های ارزان قیمت وجود داره این است که برخی از اونها بد هستند و ارزش زمان و پول شما رو ندارن، اما تعداد انگشت شماری هم هستند که با چند مشخصه برتر ارزش زیادی ایجاد می‌کنن.

گوشی‌هایی مثل آیفون 14 پرو و ​​سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا ممکنه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کنن اما گوشی‌های ارزان قیمت اغلب برای اکثر مردم ارزش بیشتری دارند. در حالی که شرکت‌ها معمولا فقط یک یا دو پرچمدار دارن، اونها اغلب مجموعه بزرگتری از گوشی‌های مقرون به صرفه را عرضه می‌کنن که به این معنی است مدل‌های زیادی برای انتخاب وجود داره.

بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون در همین رده گوشی‌ها قرار می‌گیره. گوشی‌هایی ارزان قیمت، حتی در بازار امروز ایران، که می‌شه با توجه دوباره‌ به اونها بخشی از گوشی‌های اقتصادی رو تشخیص داد. ما در وبلاگ لیپک لیستی از  بهترین گوشی شرکت شیائومی تا 5 میلیون 2023 رو به شما معرفی خواهیم کرد.

Xiaomi Redmi Note 11

Xiaomi Redmi Note 11 بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون

در انتخاب بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون نمی‌شه به سادگی از گوشی Redmi Note 11 گذشت. البته که بهترین گزینه‌های این گوشی هم تا قیمت 5 میلیون تومان در دسترس نیست اما می‌شه با امکانات کمتر این دستگاه رو در لیست بهترین گوشی شیائومی تا قیمت 5 میلیون قرار داد. Redmi Note 11، مانند هر گوشی اقتصادی دیگری، محصول یک مصالحه است: طراحی، کیفیت ساخت، صفحه نمایش و عمر باتری عالی هستند؛ اما کیفیت دوربین عقب و عملکرد کلی به شکلیه که متوجه می‌شید در قیمت گوشی صرفه‌جویی شده است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی زیر 5 میلیون


به لطف صفحه نمایش AMOLED شفاف و بلندگوهای استریو مناسب، پخش صدا و کیفیت تصویر Redmi Note 11 واقعا خوب عمل می‌کنه. اگر دنبال تلفنی هستید که به خوبی با یوتیوب، نتفلیکس، آی پلیر و… کنار بیاد، ممکنه Redmi Note 11 دقیقا همون چیزی باشه که شما نیاز دارید. این دستگاه با صفحه نمایش 6.43 اینچی به نقطه‌ای شیرین بین کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگرهای موجود در گوشی‌های شیائومی می‌رسه.

صفحه نمایش Redmi Note 11 با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، حداکثر روشنایی 1000 نیت و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، برای همه چیز از مرور وب گرفته تا تماشای فیلم‌های پخش شده از وب فوق‌العاده است. Redmi Note 11 از یک دوربین چهار لنز در عقب گوشی است که از یک لنز عریض 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک لنز عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. در جلو، یک لنز عریض 13 مگاپیکسلی وجود دارد که برای گرفتن عکس‌های سلفی ساده و تماس‌های ویدیویی از طریق هر برنامه‌ای که بخواهید استفاده کنید، به اندازه کافی خوب است. دوربین عقب تا حدی مشکلی ندارد، اما یکی از ضعیف‌ترین دوربین‌هایی است که روی گوشی‌های هوشمند دیدید!

Redmi Note 11 دارای مشخصاتی متناسب با قیمت خودش هست: پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 680، 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی. اگر عملکرد Redmi Note 11 کاملاً درجه یک نیست، عمر باتری اون مطمئناً یکی از بهترین‌هایی است که به تازگی روی یک تلفن هوشمند دیدید. شارژ سیمی 33 واتی این گوشی خوب است و شما می‌تونید با این گوشی در مدت کمی بیش از یک ساعت شارژ کامل رو از صفر دریافت کنید.

ما در لیپک به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون رو بخرید، Redmi Note 11 یکی از لب مرزترین گوشی‌ها در این محدوده قیمتی خواهد بود.

Xiaomi Redmi 9A

Xiaomi Redmi 9A بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون

در لیست بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون، گوشی شیائومی Redmi 9A قرار دارد. Redmi 9A جانشین مستقیم Redmi 8A در سال 2019 و همچنین نسخه کوچکتر Redmi 9 وانیلی است. این گوشی مشابه نمونه قبلی با صفحه نمایش 6.53 اینچی با وضوح 720 در 1600 پیکسل، دارای یک بریدگی قطره شبنم در بالای صفحه نمایش است.


بیشتر بخوانید: علت هنگ کردن گوشی شیائومی


Redmi 9A با پردازنده هشت هسته‌ای Helio G25 Mediatek ارائه شده است. دارای 8 هسته 2.0 گیگاهرتز، متصل به پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 به همراه 2/3/4/6 گیگابایت رم و 32/64/128 گیگابایت حافظه داخلی، قابل ارتقا از طریق یک اسلات اختصاصی است. در بخش دوربین هم دستگاه دارای یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با فلاش LED و یک دوربین جلو گوشی 5 مگاپیکسلی دیگر در جلو است.

درست شبیه مدل قبلی، این دستگاه دارای اسکنر اثر انگشت نیست اما کاربران توانایی دارن به ویژگی‌های داخلی شناسایی چهره و سایر قفل‌های پیش فرض اندروید اعتماد کنن. برای جبران نبودن اسکنر اثر انگشت، یک اسلات برای دو سیم کارت نانو با شبکه 4G LTE در هر دو سیم کارت و اندروید 10 با MIUI 12 خارج از جعبه وجود دارد. در مورد باتری، Redmi 9A دارای یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 10 واتی است. اگر قصد دارید با رابط کاربری شیائومی بیشتر آشنا شوید، می‌توانید مقاله رابط کاربری MIUI چیست را مطالعه کنید.

ما در مجله لیپک Xiaomi Redmi 9A رو به عنوان بهترین گوشی شیائومی تا قیمت 5 میلیون به شما برای خرید توصیه می‌کنیم.

Xiaomi Redmi A1 Plus

Xiaomi Redmi A1 Plus بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون

Redmi A1 Plus شیائومی نسخه گام به گام گوشی هوشمند استاندارد Redmi A1 است، که قبلا معرفی شده بود. مانند مدل قبلی، پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای وجود داره، اما با اسکنر اثر انگشت در پشت عرضه شده است. Redmi A1 Plus دارای صفحه نمایش 6.52 اینچی با وضوح 720 در 1600 پیکسل است. در داخل، شما پردازنده مدیاتک هلیو A22 چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتز رو دریافت می‌کنید. این گوشی پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320، 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی داره. سیستم عامل این دستگاه هم گوگل اندروید 12 با MIUI v12 است.

مشخصات دوربین Redmi A1 Plus شامل یک لنز اصلی 8 مگاپیکسلی به همراه سنسور عمق QVGA است. شما همچنین یک چراغ LED دوگانه در پشت دارید در حالی که سنسور دوربین جلو گوشی 5 مگاپیکسلی است. نسخه پلاس، اسکنر اثر انگشت عقب داره که تفاوت اصلی اون با مدل استاندارد است. باتری 5000 میلی آمپری در این گوشی هم مثل مدل قبلی وجود داره و فضایی برای اسلات کارت 3 در 1 مورد توجه قرار گرفته؛ اما همچنان از microUSB 2.0 استفاده می‌شه.

این گوشی می‌تونه یکی از پیشنهادهای اساسی به عنوان بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون باشه. یکی از گوشی‌های اقتصادی شیائومی که در دسته‌بندی بهترین گوشی شرکت شیائومی تا 5 میلیون 2023 قرار می‌گیره.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی شیائومی سری ردمی


Xiaomi Redmi 10A

Xiaomi Redmi 10A بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون

گوشی Redmi 10A شیائومی، جانشین مستقیم Redmi 9A در ژوئن 2020 است. همچنین نسخه کوچکتر Redmi 10C است که صفحه نمایش جمع و جورتر و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تری داره. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.53 اینچی با بریدگی قطره شبنم روی سر اون است. منبع تغذیه Redmi 10A، پردازنده هشت هسته‌ای هلیو G25 مدیاتک با سرعت 2.0 گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 است. این گوشی در سه گزینه حافظه شامل 4 + 64، 4 + 128 یا 6 + 128 گیگ رم و حافظه داخلی است.

Redmi 10A با یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با فلاش LED در پشت و یک دوربین جلو 5 مگاپیکسلی در بریدگی جلویی عرضه شده است. این دستگاه دارای یک اسکنر اثر انگشت پشتی است و یک اسلات برای نانو سیم‌های دوگانه با شبکه 4G LTE در هر دو سیم کارت وجود داره. برای سیستم عامل، گوشی به اندروید 11 گوگل با MIUI نسخه 12.5 متکی است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی شیائومی 2023


Redmi 10A هم یکی از گوشی‌های تقریبا جدید و ارزان قیمت شیائومی حساب می‌شه که ما در وبلاگ لیپک اون رو به عنوان بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون معرفی می‌کنیم.

خرید کدام گوشی به صرفه‌تر است؟

Xiaomi Redmi Note 11 2 بهترین گوشی شیائومی زیر 5 میلیون

انتخاب بهترین گوشی هوشمند مقرون به صرفه برای شما این است که تصمیم بگیرید کدام جنبه‌ها براتون مهم هستند و بدون چه ویژگی‌هایی می‌تونید زندگی کنید. حتی بهترین تلفن‌های ارزان قیمت همه چیز رو ندارند؛ قیمت پایین به این معنیه که تقریبا همیشه عناصر ضعیف‌تری وجود دارند.

اولین قدم این است که نیازهای خودتون رو در مورد صفحه نمایش، دوربین، عمر باتری و سایر ویژگی‌ها مشخص کنید. به عنوان مثال، وقتی نوبت به صفحه نمایش می‌رسه، می‌خواهید در مورد اندازه تصمیم بگیرید. صفحه‌نمایش کوچک‌تر استفاده از اون رو با یک دست آسان‌تر می‌کنه و در جیب‌های کوچک جا می‌گیره، در حالی که یک صفحه نمایش بزرگ‌تر می‌تونه برنامه‌ها، بازی‌ها و ویدیوها را برای تماشا و تعامل با آنها دلپذیرتر کنه.

تلفن‌های ارزان‌تر معمولا دارای دوربین‌های کمتر پیشرفته یا فقط یک دوربین پشت و یک دوربین جلو هستند. اما، اگر داشتن یک لنز قدرتمند برای شما مهم است، تعداد انگشت‌شماری گوشی هوشمند ارزان قیمت با دوربین های عالی وجود داره.


بیشتر بخوانید: قیمت پایین گوشی های شیائومی


شیائومی با برندهای فرعی Redmi و Poco خودش قصد داره به ما یادآوری کنه که همه چیز به گوشی‌های پرچمدار رده بالا نیست! این شرکت به طور مداوم گوشی‌های ارزان قیمتی رو عرضه می‌کنه که بیش از آنچه ممکنه از مقدار هزینه خودتون انتظار داشته باشید، به شما امتیاز می‌ده.

با همه این بحث‌ها اما الان می‌شه با یک جمع‌بندی سریع بین بهترین گوشی شیائومی تا قیمت 5 میلیون، Redmi Note 11 رو به عنوان به صرفه‌ترین خرید یک گوشی شیائومی زیر 5 میلیون تومان به حساب آورد.

علی‌رغم هزینه بسیار کم، Redmi Note 11 با عمر باتری مناسب، صفحه نمایش عالی و کیفیت ساخت قابل توجهی ارائه می‌شه. با خریدن و استفاده از این گوشی، لزوماً فکر نمی‌کنید که هزینه کمی برای اون پرداخت کردید و ممکنه دوستان صاحب گوشی‌های پرچم‌دار شما تعجب کنند که دقیقا چرا این‌قدر هزینه پرداخت کرده‌اند!

مشخصاتی که Redmi Note 11 با اون عرضه می‌شه چندان چشمگیر نیست و این قطعا مساله قابل انتظاری هست، اما در طول استفاده از این گوشی متوجه هیچ مشکل عمده‌ای از نظر کندی یا باگ نخواهید شد؛ خواه تماشای فیلم، بازی، ارسال پیام، بررسی شبکه‌های اجتماعی یا مرور وب باشه، Redmi Note 11 کاملا توانا عمل می‌کنه و در هیچ یک از این زمینه‌ها شما رو ناامید نخواهد کرد.

پیشنهاد ما در وبلاگ لیپک اینه که اگه می‌خواهید بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون رو بخرید همین امروز برای گرفتن یک Redmi Note 11 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی اقدام کنید.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024