دلیل قیمت پایین گوشی های شیائومی

دلیل قیمت پایین گوشی های شیائومی

حتماً میدانید که قیمت مناسب یکی از مهمترین تفاوت های گوشی شیائومی با سامسونگ، اپل و سایر برندهاست و در بازار یکی از برندهای ارزان گوشی، شیائومی است که با قیمتی مناسب‌تر از سایر گوشی‌های هم رده وارد بازار می‌شود. شاید یکی از سؤالات اساسی کسانی که دنیای دیجیتال برای آن‌ها جذابیت زیادی دارد یا این که می‌خواهند گوشی جدیدی بخرند این باشد که علت ارزان بودن این گوشی‌ها چیست؟ از زمانی که شیائومی وارد بازار شد تا حالا پیش نیامده که این برند و زیر مجموعه‌های آن قیمت نامعقولی برای محصولات خود ارائه کنند. همیشه به این شکل بوده که گوشی‌های شیائومی از جمله ردمی، پوکو و بلک شارک با قیمت مناسب وارد بازار شدند و حتی در برخی مواقع این قیمت آن قدر ارزان بوده که برخی کاربران تصور کردند که مشکلی در سیستم عامل یا سخت افزار محصولات شیائومی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم یک بار برای همیشه به این پرسش اصلی پاسخ دهیم که دلیل واقعی ارزان بودن گوشی‌های شیائومی چیست؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. برای مشاهده قیمت گوشی کلیک کنید.

چرا گوشی‌های شیائومی نسبت به رقبا قیمت کمتری دارند؟

این شک که آیا گوشی‌های شیائومی مشکلی دارند در ذهن افراد زیادی شکل گرفت؛ اما حقیقت این است که گوشی‌های ساخته شده در برند شیائومی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این که این گوشی‌ها با قیمت کمتری وارد بازار می‌شوند و به فروش می‌رسند، علت دلیگری دارد. شیائومی امروزه یکی از پرطرفدارترین و بهترین تولیدکنندگان گوشی موبایل در سطح جهان بوده و این موفقیت بدون ارائه محصولات با کیفیت به کاربران امکان پذیر نیست. قطعاً اگر محصولات شرکت شیائومی از کیفیت پایینی برخوردار بودند، شرکت به چنین جایگاهی دست پیدا نمی‌کرد. حتماً می دانید که در سال گذشته این شرکت توانست در سه ماه حتی رکورد سامسونگ را نیز بشکند. در حال حاضر این برند پایین‌تر از اپل و در جایگاه سوم قرار دارد؛ اما این جایگاه برای یک شرکت چینی بسیار عالی بوده و عملکرد خیلی خوب آن را در تولید محصولات دیجیتال نشان می‌دهد. در ادامه این مقاله برخی از دلایلی که منجر به پایین بودن قیمت گوشی‌های شیائومی شده را بیان می‌کنیم.

اختصاص بودجه کمتر به تبلیغات

قبل از این که درباره کیفیت محصولات شیائومی قضاوتی کنیم بهتر است که در مورد محبوب‌ترین سازنده خودروهای جهان یعنی تسلا داستانی بگوییم. تسلا حتی یک سکه هم برای تبلیغات خود در جهان خرج نکرده و نمی‌کند. با این وجود این برند ماشین در همه دنیا شناخته شده و بسیار محبوب است. مدیران تسلا کاملاً بر تبلیغات شفاهی تکیه کرده که در آن مشتری یا یکی از طرفداران در مورد تجربه عالی خود در مورد این ماشین‌ها با دوستان و بستگان خود صحبت کرده و آن‌ها را به خرید تشویق می‌کند. رویکرد شیائومی هم شبیه تسلا است و از همین استراتژی در بازاریابی خود استفاده می‌کند. تبلیغات این برند از طریق تبلیغات دهان به دهان و شبکه‌های اجتماعی آزاد و رایگان انجام شده و بودجه خیلی کمی برای تبلیغات در نظر گرفته می‌شود. شیائومی خیلی خوب متوجه شده است که شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرهای فعال در فضای مجازی نسبت به سایر روش‌های پر هزینه، تاثیرات بیشتری را برای این شرکت به ارمغان می‌آورند. بیشتر شرکت‌های تولید کننده لوازم دیجیتال، هزینه زیادی را صرف تبلیغ محصولات خود در سراسر جهان می‌کنند. آن‌ها بودجه‌ای را تنها برای بازاریابی قرار می‌دهند تا بتوانند به بیشترین مشتری بالقوه دسترسی پیدا کنند. در نتیجه این برندها برای جبران هزینه‌های از دست رفته، محصولات خود را با قیمت بالاتری به مشتریان می‌فروشند. اگر شرکتی مثل شیائومی بتواند این هزینه را کم یا حذف کند، می‌تواند حاشیه سود خود را بالا ببرد. در نتیجه مجبور نمی‌شود تا قیمت محصولات خود را به طرز شگفت آوری بالا ببرد. شرکت شیائومی تصمیم گرفته تا محصولات خود را با قیمت کمتر بفروشد تا افراد بیشتری قدرت خرید آن را داشته باشند. این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که برند شیائومی در عین حال که کیفیت بالایی دارد، ارزان هم هست.

طولانی‌تر بودن چرخه تولید و اقتصادی بودن گوشی‌های شیائومی

اگر به گوشی‌های ساخته شده در برندهای دیگر مثل اپل، سامسونگ یا هوآوی نگاه کنید می‌بینید که هر سال گوشی‌های جدیدی را وارد بازار می‌کنند. آن‌ها هر سال گوشی موبایل جدیدی را رونمایی کرده که هر کدام با بهترین نمایشگر، رم، حافظه، پردازنده و… وارد بازار می‌شوند. ایجاد کردن تکنولوژی‌های جدید و به کار گرفتن آن‌ها هزینه‌های زیادی برای شرکت به وجود می‌آورد. شرکت‌های اپل، سامسونگ و هوآوی همیشه به دنبال تکنولوژی‌های برتر و بالاتر هستند. در نتیجه قیمت گوشی‌های این برندها نیز بیشتر از شیائومی است. با این حال، شیائومی سالانه گوشی‌هایی با سخت افزار جدیدتر روانه بازار می‌کند و این رویکرد جدید شیائومی در بازار دیجیتال است. این برند سخت افزار گوشی‌های خود را طی 24 تا 36 ماه ثابت نگه می‌دارد.

یک سخت افزار تازه منتشر شده که رم، نمایشگر و کارت حافظه جدیدی دارد، همیشه گران است. از طرفی بعد از 12 الی 16 ماه قیمت آن به سرعت کاهش پیدا می‌کند. شیائومی هم از این مزیت استفاده می‌کند و به جای این که هر سال سخت افزار جدیدی روانه بازار کند، سخت افزارهای خود را برای 24 تا 36 ماه یکسان نگه می‌دارد. به همین خاطر است که این برند می‌تواند سخت افزارهایی با کیفیت بیشتر را با قیمت کمتر به مشتریان عرضه کند. علاوه بر این از آنجا که چرخه محصولات بین دو تا سه سال هستند، این برند می‌تواند تجهیزات خود را به طور عمده و با قیمت‌های کمتری خریداری کند.

استفاده از سیستم فروش فلش

برند شیائومی برای آن که محصولات خود را بفروشد از روش فروش فلش کمک می‌گیرد. شاید بپرسید که سیستم فروش فلش چیست؟ این سیستم برای زمانی است که یک فروشگاه آنلاین تخفیف یا تبلیغات قابل توجهی ارائه می‌دهد و در عین حال این تخفیف و تبلیغ برای مدت بسیار کوتاهی است. اهداف اصلی استراتژی فروش فلش، تشویق کاربران برای خرید فوری و افزایش فروش کوتاه مدت برند است. به طور مثال یکی از برندهای محبوب آمریکایی مجموعه محدودی از پوشاک و لوازم جانبی را برای مصرف کنندگان خود تولید کرده است. دست پیدا کردن به محصولات این برند به خودی خود یک دستاورد به حساب می‌آید. حالا شیائومی هم دقیقاً مثل این برند برخورد می‌کند. آن‌ها تعدادی کمی از کالا را تولید کرده و بلافاصله به فروش رفت. شیائومی با عرضه تعداد محدودی از گوشی‌های خود به بازار، هزینه هر دستگاه را کمتر کرده و با موجودی کمتر، ریسک کمتری را با خود دارد. روش فروش فلش باعث شده تا تعداد گوشی‌های هوشمند تولید شده در این برند کمتر باشد و بلافاصله به فروش برسد؛ اما در نهایت بدون هیچ عواقب جدی شرکت با سود خوبی مواجه شود.

تبلیغات شیائومی در سیستم عامل نشان داده می‌شود

تعجب نکنید که چرا برند شیائومی تبلیغات خود را در برنامه‌های داخل گوشی نشان می‌دهد. غیر فعال کردن این تبلیغات هم یکی از گزینه‌های ممکن برای کاربران این گوشی‌ها است. اما شیائومی با این تبلیغات درآمد زیادی کسب می‌کند. حتی اگر تبلیغات را به ظاهر خاموش کنید، باز هم شیائومی می‌تواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. شرکت‌های موبایل ما را ردیابی می‌کنند و از داده‌های ما درآمد زیادی کسب می‌کنند. با این حال اگرچه شیائومی از داده کاربران خود درآمد زیادی را کسب می‌کند، اما این سود را در قالب قیمت‌های پایین‌تر محصول با مصرف کنندگان به اشتراک می‌گذارند. به همین خاطر است که به جای انتقاد از برند شیائومی و قضاوت آن بهتر است که عملکردش را تحسین کنیم.

فروش آنلاین در برند شیائومی

همان طور که در بالای مقاله نیز گفته شد، شیائومی از تعداد زیادی از استراتژی‌های تسلا پیروی کرده و باز هم پیروی می‌کند. فروش آنلاین یکی دیگر از استراتژی‌های شیائومی بوده که از تسلا برگرفته شده است. شیائومی تنها تعداد انگشت شماری فروشگاه مستقیم در سرتاسر جهان دارد. این برند با حذف نمایندگی و فروش مستقیم به مصرف کنندگان در هزینه‌های خود صرفه جویی زیادی می‌کند و با پایی نگه داشتن قیمت‌های گوشی، می‌تواند این پس انداز را به خریداران خود منتقل کند. شیائومی در اصل یک گروه کاربردی اختصاصی در سراسر اینترنت دارد. این گروه برای تجارت و سود شیائومی اهمیت زیادی دارد و هیچ شرکت سازنده موبایل دیگری نیست که مثل شیائومی سعی در ارتباط گیری با مشتری خود داشته باشد.

شیائومی حاشیه سود کمی دارد

مدیر عامل شیائومی گفته است که این برند متعهد شده که حاشیه سود خود را بین 5 تا 10 درصد حفظ کند. این حاشیه سود پایین به این شرکت کمک می‌کند تا گوشی‌های بیشتری را به فروش برساند و در سراسر جهان مخاطبان خود را داشته باشد. آن‌ها معتقد هستند که اگر گوشی‌های خوبی را با قیمت معقول بفروشند، قطعاً مشتریانی که از شیائومی استفاده می‌کنند بیشتر خواهد شد.

شیائومی سرمایه گذاری غیر ضروری نمی‌کند

سرمایه انسانی یکی از نیازهای ضروری برای کسب و کارهای مختلف است. درآمد زیادی از هر مجموعه صرف کارکنان آن می‌شود. شیائومی با تبدیل کسب و کار خود به صورت آنلاین توانسته تا در هزینه‌های خود صرفه جویی قابل توجهی به وجود آورد. یکی از کشورهای اصلی مصرف کننده شیائومی هند است که در عین حال کمتر از 100 کارمند شیائومی در این کشور مشغول به کار هستند. این روش به شیائومی کمک می‌کند تا در هزینه‌های شغلی خود مثل حقوق و باقی سرمایه گذاری‌ها صرفه جویی شود. شرکت شیائومی از این پول در سایر بخش‌ها که سود بیشتری برای او به همراه دارد استفاده می‌کند.

تنوع موجود در محصولات شیائومی

یکی دیگر از دلایلی که منجر به ارزان بودن محصولات تولید شده در برند شیائومی می‌شود این است که این برند تنوع خاصی را در محصولات خود دارد. بنابراین مشتریانی که قصد خرید از برند شیائومی را دارند با تنوع بی شماری از مدل‌ها رو به رو می‌شوند. علاوه بر این که این برند تولید کننده موبایل است؛ اما اکسسوری ها و محصولات هوشمند و مصرفی دیگر نیز وارد بازار می‌کند. این محصولات شامل پاوربانک ها، هدفون‌ها، قاب‌ها و حتی تلویزیون‌های باکیفیت و لوازم آشپزخانه نیز می‌شوند. همه محصولات تولید شده در این برند طرفداران زیادی داشته و از آن رضایت دارند. بنابراین نرم افزارها و سخت افزارهای حرفه‌ای تولید شده در این برند و سود به دست آمده از فروش این اکسسوری ها در فروش گوشی‌ها سهیم می‌شود. برای دیدن انواع مچ بند های شیائومی و اطلاع از قیمت ها می تونید به صفحه ساعت شیائومی برید.

و در آخر چرا گوشی های شیائومی ارزان است

هیچ شکی در کیفیت خوب گوشی‌ها و محصولات شیائومی نیست و همه می دانیم که این برند محصولات خوب را با قیمتی مناسب می‌فروشد. همان طور که در این مقاله برای شما توضیح دادیم این ارزانی به خاطر بهره بردن از یک استراتژی تجاری منحصر به فرد بوده و به مدیران این برند اجازه می‌دهد تا گوشی‌های خود را با قیمت معقول‌تری به بازار روانه کنند. پس شما می‌توانید با خیال راحت از کیفیت محصولات شیائومی، اقدام به خرید آن‌ها کنید. در مقاله بعدی درباره ترفندهای گوشی شیائومی میگیم.

نوشته های مرتبط

راهنمای اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 (فعالسازی رایگان با نرم افزار)

تبدیل ویندوز 11 به 10 بدون پاک شدن اطلاعات

رم چیست؟ آشنایی با انواع حافظه Ram لپ تاپ و گوشی و DDRها