تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

یکی از پرکاربردترین وسایل جانبی موبایل پاوربانک است. پاوربانک یا شارژر همراه در مواقع ضروری مثل قطعی برق یا مکان‌هایی که دسترسی به برق در آن‌ها فراهم نیست بسیار کارساز است. این محصول می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن گوشی موبایل شما را شارژ کرده و شما بتوانید دوباره از تلفن همراه خود استفاده کنید. امروزه افراد زیادی هستند که پاوربانک های تقلبی تولید کرده و روانه بازار می‌کنند. حجم زیادی از محصولات فیک دیجیتال در بازار از جمله پاوربانک های فیک منجر شده تا افراد زیادی بپرسند: چطور فرق بین پاوربانک فیک و اصل را تشخیص دهیم؟ پاوربانک در اصل انرژی‌های الکتریکی خود را ذخیره می‌کند و اگر این محصول تقلبی باشد، ممکن است منفجر شده و آسیب‌های غیر قابل جبرانی برای فرد مصرف کننده و گوشی به دنبال بیاورد. به همین خاطر است که تشخیص دادن فرق پاوربانک اصل از فیک اهمیت بالای دارد. در این مقاله قصد داریم تا چند روش ساده و کاربردی برای تشخیص دادن پاوربانک فیک را برای شما توضیح دهیم؛ با ما همراه باشید.

بررسی کد امنیتی و شماره سریال

یکی از راهکارهای تشخیص پاوربانک فیک از اصل این است که کد امنیتی و شماره سریال محصول را در سایت سازنده بررسی کنید. خوشبختانه برندهای معتبر برای سهولت تشخیص پاوربانک تقلبی از اصل، برای هر یک از محصولات پاوربانک تولید شده خود یک کد امنیتی و شماره سریال قرار داده‌اند. برای این کار بهتر است به سایت سازنده پاوربانک خودتان مراجعه کنید و داخل سایت شماره سریال و کد امنیتی را سرچ کنید. اگر این شماره در سایت موجود نبود، پاوربانک شما تقلبی است. البته باید بدانید که شرکت‌هایی که پاوربانک فیک تولید کرده و روانه بازار می‌کنند، گاهی وقت‌ها شماره سریال‌های اصلی را نیز کپی می‌کنند. یک سری شرکت‌ها کار را برای تولید کنندگان محصولات فیک سخت کرده‌اند؛ از جمله این شرکت‌ها باید به برند شیائومی اشاره کرد. اگر کاربری کد امنیتی و شماره سریال را قبل از شما وارد کرده باشد، در سایت شیائومی به شما اعلام می‌شود. از طریق این راه متوجه خواهید شد که آیا محصولی در دست شما فیک است یا اصل. همین امر به خودی خود نشان دهنده این خواهد بود که پاوربانک فیک است و قبل از شما شخص دیگری شماره سریال را وارد کرده و در سایت بررسی شده است. شماره سریال محصولات شیائومی روی جعبه آن قرار داده می‌شوند و با خراش دادن هولوگرام به خوبی می‌توانید شماره سریال بسته را مشاهده کنید.

با شارژ کردن پاوربانک از ظرفیت واقعی آن مطلع شوید

همه پاوربانک ها از یک ظرفیت اسمی و یک ظرفیت واقعی برخوردار هستند. بین ظرفیت اسمی و واقعی پاوربانک ممکن است تفاوت‌های زیادی وجود داشته باشد؛ این نشان دهنده فیک بودن محصول خواهد بود. اگر یک پاوربانک ده هزار میلی آمپری را تهیه کنید در واقع هشت هزار میلی آمپر آن واقعی بوده و عدد ده هزار میلی آمپر حداکثر جریان در شرایط ایده آل خواهد شود. پاوربانک 5 ولت معمولاً یک یا دو آمپر دارد؛ یک آمپر معال هزار میلی آمپر بوده که در یک ساعت شارژ می‌شود.

اگر پاوربانکی که در دست دارید کمتر از 3 ساعت شارژ می‌شود نشان دهنده آن است که ظرفیت واقعیان سه هزار میلی آمپر بوده و از این راه به خوبی خواهید توانست که فیک بودن یا اصل بودن پاوربانک را تشخیص دهید. در حقیقت ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی هر محصول در جهان مرسوم بوده و معمولاً 75 تا 80 درصد ظرفیت اسمی را می‌توان به عنوان ظرفیت واقعی به حساب آورد. در یک مقاله ایی در مورد مزایا و معایب پاوربانک نوشتیم با خوندن این مقاله می تونید متوجه بشید پاور بانک خوبه یا نه!

کابل شارژر یک راه برای شناختن پاوربانک فیک

برای این که بتوانید پاوربانک اصل را از فیک تشخیص دهید بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال برند شائومی به هیچ شکل نام برند خود را روی کابل شارژ یا یو اس بی درج نکرده است. اما شما می‌توانید روی کابل شارژهای تقلبی این برند نام mi را مشاهده کنید. کابل شارژ پاوربانک اصلی هیچ برجستگی نداشته و کیفیت ساخت آن بالا است. همچنین سوکت شارژ بسیار منظم و مقاوم بوده و حتی از نظر ظاهری می‌توان کابل فیک را شناسایی کرد. با وجود این‌ها بهتر است که لوازم جانبی که برای موبایل خود احتیاج دارید را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. شما باید لوازم جانبی خود از گلس مات تا انواع پاوربانک، هندزفری شیائومی، کابل شارژ، ساعت هوشمند و صدها لوازم دیگر را از یک مکان معتبر بخرید تا مشکلات احتمالی در آینده به وجود نیاید.

یکی از راه‌های تشخیص پاوربانک فیک از اصل وزن آن است

برای این که پاوربانک های تقلبی را شناسایی کنید، بهتر است که آن را وزن کنید. هر چقدر که ظرفیت واقعی پاوربانک بیشتر باشد وزن آن نیز سنگین‌تر خواهد بود. بهتر است این را در نظر داشته باشید که پاوربانک به ازای هر 2500 میلی آمپر 60 گرم وزن داشته؛ بنابراین اگر شما با یک پاوربانک ده هزار میلی آمپر رو به رو شوید وزن آن باید 240 گرم باشد.

غلط تایپی و املایی یکی از نشانه‌های پاوربانک فیک است

برای این که محصولات فیک را تشخیص دهید یکی از بهترین راه‌ها این است که روی بدنه را بخوانید. اگر غلط املایی یا تایپی روی بدنه می‌بینید حتماً محصول خریداری شده تقلبی است. به خاطر این که شرکت‌های تولید کننده محصولات، نوشته‌های روی بدنه را بارها چک می‌کنند و در صورتی که غلطی وجود داشته باشد آن را از رده تولید و فروش خارج می‌کنند. در برخی از پاوربانک ها به جای عبارت charge your life از عبارت charge you life استفاده شده است. بعید است که کمپانی شیائومی خودش چنین اشتباه فاحشی را مرتکب شده باشد.

قیمت پاوربانک

قیمت پاوربانکی که در دست دارید را به دلار در اینترنت سرچ کنید؛ بعد این قیمت را به تومان تبدیل کنید. اگر اختلاف بین قیمتی که به شما گفته شد با قیمت واقعی کالا زیاد باشد نشان دهنده این است که کالا نمی‌تواند وارداتی باشد و احتمالاً در یک شرکت تقلبی تولید شده است.

ظرفیت پاوربانک با میزان شارژدهی تطابق ندارد

ممکن است باتری گوشی شما چهار هزار میلی آمپر باشد و در عین حال یک پاوربانک بیست هزار میلی آمپری خریده باشید. نکته این است که حداقل چهار و حداکثر پنج بار گوشی شما باید این پاوربانک گوشی شما را شارژ کند. اگر شما با پاوربانک بیست هزار میلی آمپر خود کمتر از چهار دفعه باتری گوشی‌تان را شارژ می‌کنید احتمالاً پاوربانک شما فیک است. پاوربانک از ظرفیت پنج تا سی هزار میلی آمپر تولید می‌شوند و هر چقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، قیمت پاوربانک هم بیشتر خواهد بود. اگر خروجی ظرفیت پاوربانک کمتر از چیزی باشد که انتظار می‌رود، پس بهتر است که پاوربانک را به فروشنده برگردانید. از طرفی داشتن گارانتی در بعضی برندها از جمله شیائومی بسیار واضح است و می‌توانید به راحتی از شرکت گارانتی استعلام گرفته و از اصل بودن دستگاه مطمئن شوید.

تست پاوربانک با برنامه Ampere

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای تست فیک بودن پاوربانک از آن کمک بگیرید، برنامه محبوب آمپر است. اول از همه باید اپلیکیشن آمپر را از پلی استور نصب کنید و و بعد از آن، گوشی را به پاوربانک متصل کنید و برنامه را اجرا کنید. اگر اطلاعات باتری به رنگ نارنجی نمایش داده شود، نشان دهنده این است که باتری به خوبی شارژ نمی‌شود و احتمال می‌رود که پاوربانک فیک است. از طرفی در برنامه آمپر خواعید توانست که باتری گوشی و این که در چه حالتی شارژ می‌شود را مشاهده کنید. اگر روی بدنه پاوربانک دو درجه آمپر درج شده باشد، باید جریان برق دو آمپر گوشی موبایل را شارژ کند. اگر در اپلیکیشن آمپر شما عدد دیگری را مشاهده می‌کنید، در واقع نشان می‌دهد که پاوربانک شما تقلبی است.

رنگ پاوربانک نشان دهنده اصل یا فیک بودن

یکی از تولیدکنندگان مطرح در زمینه پاوربانک برند شیائومی است؛ این برند در وبسایت خود اعلام کرده که مثلا مثلا پاوربانک ده میلی آمپر را با دو رنگ مشکی و قرمز تولید می کند. اگر رنگ بدنه پاوربانکی که در دست دارید با ان چیزی که در وب سایت رسمی مشاهده می کنید متفاوت است، می توانید نتیجه بگیرید که پاوربانک شما تقلبی است.

بدنه پاوربانک

پاوربانک های شیائومی که یکی از مطرح ترین مدل های پاوربانک در بازار هستند، بدنه ای با اطلاعات کمرنگ درج شده روی آن دارند. اگر با دست این نوشته ها را لمس کنید، برجستگی و تورفتگی را به خوبی احساس خواهید کرد. این در حالی است که شرکت های تولید کننده پاوربانک فیک، اطلاعات پاوربانک را با فونت بزرگ تر و رنگ روشن تر درج کرده و برجستگی به خصوصی نیز ندارند. بنابراین شما می توانید از این طریق به راحتی متوجه فیک بودن دستگاهی که در دست دارید بشوید.

چراغ ال ای دی پاوربانک راهنمایی برای تشخیص فیک بودن دستگاه

یکی از اصلی ترین راه های شناسایی پاوربانک فیک از اصل چراغ ال ای دی آن است. چراغ ال ای دی در اصل مات و لطیف است اما پاوربانک فیک یک نور کم یا براق دارد. اگر پاوربانکی که شما در دست دارید هیچ نوری از خود نشان نمی دهد، احتمالا این کالا فیک است. این امر همان اول در فروشگاه مشخص خواهد شد و لازم نیست که دوباره زحمت برگرداندن پاوربانک به فروشگاه را بکشید.

شارژ کردن پاوربانک با یو اس بی

اگر پاوربانک را با کابلی که از خودش خارج شده به خودش وصل کنیم و شارژ شود، نشان می دهد که پاوربانک فیک است. توجه کنید که قبل از خرید باید وب سایت برند تولید کننده محصول را چک کنید. ممکن است یکی از مدل های یک برند ظرفیتی بیشتر از سی هزار میلی آمپر نداشته باشد؛ اما شما ظرفیت های دیگری را برای پاوربانک مشاهده کنید. اگر ظرفیتی به جز همان چیزی که سایت فروشنده بیان کرده می بینید بهتر است که از خرید این پاوربانک جلوگیری کنید.

نتیجه گیری تشخیص پاوربانک فیک از اصل

در این مقاله با ارائه 12 راهکار اصلی سعی کردیم که به شما در جهت تشخیص پاوربانک فیک از اصل کمک کنیم. شما می توانید پاوربانک تقلبی را از روی اطلاعات بدنه، چراغ ال ای دی، سریال و کد امنیتی، وزن، ظرفیت اسمی و واقعی، میزان آمپر خروجی، مدت زمان شارژ، قیمت پاوربانک، وجود غلط املایی یا تایپی و غیره متوجه شوید. سعی کنید که همه لوازم جانبی گوشی موبایل خود را از یک فروشگاه معتبر بخرید که حتما گارانتی داشته باشد. اگر شما هم در خصوص تشخیص پاوربانک فیک از اصل تجربه یا نظری دارید، در بخش کامنت ها آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشته های مرتبط

راهنمای خرید سی پی یو (CPU) کامپیوتر و لپ تاپ

راهنمای خرید مانیتور 2023 (آذر 1402)

راهنمای خرید کیبورد 2023 (آذر 1402)