ترفندهای گوشی شیائومی

ترفندهای گوشی شیائومی

امروزه گوشی‌های هوشمند شیائومی به‌خاطر قیمت مناسب  و کیفیت بالا، طرف‌داران زیادی پیدا کرده‌اند. این برند موفق، بخش بزرگی از بازار موبایل را تحت اختیار گرفته و تعداد کاربران این گوشی هوشمند و مقرون‌به‌صرفه روز بروز در حال افزایش است. کاربران شیائومی تقریباً ۳۰ تا ۴۰ درصد کاربران موبایل را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل نیاز است اطلاعات کاربران این برند از نحوه استفاده درست گوشی، افزایش یابد. به این منظور در این مقاله برخی از  ترفندهای گوشی شیائومی را به شما آموزش می‌دهیم تا با قابلیت‌های این گوشی بیشتر آشنا شوید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید. برای خرید گوشی های شیائومی و مقایسه انواع آن به صفحه گوش های شیائومی لیپک برید.

چند مورد از بهترین ترفندهای گوشی شیائومی

شیائومی قابلیتی بر روی گوشی‌های خود قرار داده است به نام MIUI، در واقع شیائومی به‌گونه‌ای اندروید را برای گوشی‌های خودش سفارشی کرده است. این قابلیت گوشی‌های شیائومی را نسبت به بقیه  برندها متمایز و جذاب کرده و در بین طرف‌داران خود محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است. طریقه استفاده از قابلیت MIUI را در ادامه  با هم مطالعه می‌کنیم.

 1. قابلیت جعبه ابزار ویدئو یا همان ویدئو طول باکس

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی استفاده از جعبه ابزار ویدئو است. این گزینه در مواقعی بکار برده می‌شود که شما در حال تماشای ویدئو هستید. گاهی در حین تماشای ویدئو دوست دارید صفحه گوشی خاموش باشد و فقط صدای ویدئو را بشنوید یا تغییری در ویدئو ایجاد کنید، در حالت عادی با خاموش شدن صفحه ویدئو قطع می‌شود ولی گوشی شیائومی با داشتن قابلیت ویدئو طول باکس این امکان را مهیا کرده است. برای این منظور باید گزینه موردنظر را فعال کنید. ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس از قسمت ویژگی‌های خاص Special Future’s  گزینه ویدئو طول باکس (video toolbax )  را روشن کنید در این صورت مشاهده ویدئوها برای شما جذاب و سفارشی می‌شود. برای نمونه یکی از ویدئوهای موردنظر را در یوتیوب بیاورید، می‌بینید که گوشه ویدئو گزینه ویدئو طول باکس مشاهده می‌شود که به شما اجازه می‌دهد رنگ ویدئو، استایل و همچنین هر تغییرات دیگری را که ویدئو طول باکس به شما اجازه می‌دهد را اعمال کنید. برای خرید گوشی کلیک کنید.

 2. بلور کردن برنامه‌ها

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی بلور کردن برنامه‌هاست. اصلاً بلور کردن برنامه‌ها به چه معنی است؟ وقتی شما چندین برنامه باز روی گوشی دارید و فردی کنار شماست که نمی‌خواهید از محتوای برنامه موردنظرتان آگاه شود می‌توانید آن را بلور کنید یا واضح‌تر بگوییم تار کنید. به‌عنوان‌مثال واتس‌اپ یا اینستای شما باز است، شما و دوستتان در یوتیوب در حال تماشای فیلم  هستید اما نمی‌خواهید در صفحه پنجره‌های باز گوشی‌تان، اگر اینستا دیده شد محتوای آن را دوستتان ببیند. در این صورت می‌توانید آن را بلور کنید. برای این کار روی برنامه اینستا بروید و انگشت خود را روی برنامه نگه دارید، یک صفحه کوچک کنار اینستا باز می‌شود که گوشه  سمت راست آن ‘i’  یا ‘app info’ را انتخاب کنید. وارد app info که شدید گزینه Blur app previews را فعال کنید. برای هر برنامه  دیگری که خواستید هم می‌توانید همین روش را برای بلور کردن بکار ببرید.

 3. ایجاد میان‌برها روی گوشی

گوشی شیائومی این قابلیت را برای کاربرانش ایجاد کرده است که زودتر به برنامه‌های کاربردی که دوست دارند دسترسی پیدا کنند. مثلاً اگر دوربین زیاد استفاده می‌کنند هنگامی که گوشی را برمی‌دارید با دو بار ضربه‌زدن به گوشی دوربین اجرا شود. برای این کار از قسمت تنظیمات وارد تنظیمات اضافه   additional settings شوید و گزینه Button Shortcuts را انتخاب کنید. صفحه‌ای باز می‌شود. از  صفحه  باز شده می‌توانید گزینه دو بار ضربه را انتخاب کنید یا نگه‌داری طولانی‌مدت و گزینه‌های دیگر را بنا بر سلیقه خودتان انتخاب کنید. این هم یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی بود که توضیح دادیم.

 4. تنظیمات صدای پخش‌کننده‌ها

این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی خیلی کاربردی و جذاب است. فرض کنید شما قبلاً تنظیمات صدای گوشی خود را در آخرین ولوم قرار داده‌اید و الان می‌خواهید ویدئو تماشا کنید اما نه با صدای بلند. در این صورت معمولاً خودتان از کنار گوشی ولوم را کم‌وزیاد می‌کنید اما گوشی شیائومی گزینه‌ای دارد که بدون اینکه شما تنظیمات ولوم را موقع پخش ویدئو دست‌کاری کنید آن ویدئو را با صدای موردنظر پخش می‌کند. در واقع تنظیمات صدای گوشی شما حداکثر است ولی ویدئو شما با صدای کمتر پخش شود. برای این کار ابتدا از قسمت تنظیمات گزینه صدا و ویبره  (  sound & vibration ) را انتخاب کنید سپس از بخش دسترسی صدا یا همان( sound assistant ) گزینه ی( adjust media sound in multiple apps)   را فعال کنید.

 5. استفاده از پنجره‌های شناور

یکی دیگر از ترفندهای جالب گوشی شیائومی استفاده از پنجره‌های شناور است. یعنی فرض کنید شما در حال استفاده از برنامه‌ای هستید برای شما پیامی ارسال می‌شود، می‌خواهید بدون اینکه پخش برنامه مورداستفاده را بهم بزنید جواب پیام را بدهید. برای این کار ابتدا از قسمت تنظیمات، ویژگی‌های خاص( special features )  را انتخاب کنید، سپس گزینه( floating windows )را انتخاب کنید و از این صفحه گزینه  موردنظر را فعال کنید.

 6. باز کردن صفحه گوشی با دوبار ضربه زدن به آن

از دیگر ترفندهای گوشی شیائومی این است که بدون فشار دادن دکمه پاور یا همان (دکمه خاموش روشن)  می‌توانید با دو بار ضربه‌زدن بر روی صفحه گوشی آن را روشن کنید. برای استفاده از این ترفند ابتدا از قسمت تنظیمات وارد قفل صفحه یا همان( lock screen)  شوید و سپس دو بار ضربه برای خاموش روشن شدن (double tab to wake or turn of   screen)  را فعال کنید.

 7. روشن‌کردن گوشی فقط با لمس صفحه

اگر برای روشن‌کردن صفحه گوشی نمی‌خواهید دکمه پاور را استفاده کنید یا حتی نمی‌خواهید دو بار ضربه بزنید می‌توانید از این ترفند گوشی شیائومی استفاده کنید. یعنی فقط با لمس گوشی یا تکان دادن گوشی صفحه روشن شود. برای فعال‌کردن این مورد ابتدا از قسمت تنظیمات وارد قفل صفحه شده و سپس گزینه( raise to wake) را فعال کنید.

 8. غیرفعال بودن گوشی زمانی که در جيب یا کیف موبایل است

این ترفند گوشی شیائومی برای این است که گوشی موبایل وقتی در کیف یا جیبتان است با کسی تماس نگیرد یا برنامه‌ای به‌خاطر فشار وارد شده به گوشی پخش نشود. به این منظور می‌توان لمس گوشی را غیرفعال کرد. برای این کار دوباره از قسمت تنظیمات به بخش قفل صفحه بروید و این بار گزینه (  Pocket mod) را فعال کنید.

 9. عملکرد بهینه اینترنت

از دیگر ترفندها و قابلیت‌های گوشی شیائومی بهینه‌کردن استفاده از اینترنت یا همان وای‌فای است. یعنی گوشی امکان این را به شما می‌دهد که پهنای باند مورداستفاده را بین برنامه‌ها تقسیم کنید. این تقسیم می‌تواند مساوی یا غیر متعادل باشد. برای فعال‌کردن این گزینه ابتدا از قسمت تنظیمات به تنظیمات وای‌فای رفته و گزینه( wifi Assistant ) را انتخاب کنید. سپس گزینه( traffic mid)  را فعال کنید، دو گزینه مشاهده می‌شود یکی گزینه بالانس یا تعادل است که می‌گوید اینترنت بین همه برنامه‌های شما به‌صورت مساوی تقسیم شود و دومی گزینه اتصال سریع که مثلاً زمانی که بازی می‌کنید و نیاز به اینترنت بیشتری دارید اگر این گزینه را فعال کنيد به بازی شما پهنای باند بیشتری نسبت به برنامه‌های دیگر اختصاص داده می‌شود.

 10. جذاب کردن صدا

از دیگر ترفندهای گوشی شیائومی می‌توان به جذاب کردن صدا اشاره کرد. در این قابلیت شما می‌توانید بر روی صداهای پخش شده از گوشی خود حالا چه موزيک باشد چه فیلم تغییراتی ایجاد کنید مثل صدای پخش فیلم در سینما که حس خوبی به شنونده القا می‌کند یا می‌توان گفت مانند  حس صدای سه‌بعدی. برای این کار از قسمت صدا و ویبره گزینه (Sound effect)  را انتخاب کنید و سپس گزینه (dolby Atmos) را فعال نمایید.  از این قسمت می‌توانید سبک موزیکی که گوش می‌دهید را هم تغییر دهید، به‌عنوان‌مثال سبک راک یا پاپ را انتخاب کنید.

 11. اسکرین‌شات سریع و راحت

از دیگر قابلیت‌های گوشی شیائومی راحت عکس گرفتن از صفحه گوشی است. می‌دانیم که قابلیت عکس گرفتن از صفحه گوشی در تمام گوشی‌ها وجود دارد ولی شیائومی استفاده از این گزینه را راحت‌تر کرده است، یعنی شما فقط با دو بار ضربه زدن پشت گوشی می‌توانید اسکرین شات بگیرید. برای استفاده از این مورد ابتدا از قسمت تنظیمات وارد( additional  settings )  شوید سپس گزینه( Gesture Shortcut )  را انتخاب کنید. از صفحه باز شده گزینه( back tap)  و سپس( doubles back tap) را فعال نمایید. در این صورت با دو بار ضربه پشت گوشی، اسکرین شات گرفته می‌شود.

همانطور که توضیح دادیم گوشی‌های شیائومی بدلیل سفارشی کردن اندروید برای گوشی‌های خود، قابلیت‌های بسیاری دارند که این گوشی‌ها را جذاب کرده و کاربرانشان را افزایش داده است. ما در این مقاله فقط به چند مورد از ترفندهای گوشی شیائومی اشاره کردیم. توصیه میکنم شما هم از این ترفندهای کاربردی و جذاب برای استفاده راحت تر از گوشی‌هایتان بهره ببرید. در مقاله قبلی از  دلیل قیمت پایین گوشی شیائومی گفتیم پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید.

نوشته های مرتبط

راهنمای اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 (فعالسازی رایگان با نرم افزار)

تبدیل ویندوز 11 به 10 بدون پاک شدن اطلاعات

رم چیست؟ آشنایی با انواع حافظه Ram لپ تاپ و گوشی و DDRها