بهترین گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون تا 20 میلیون (بهمن 1402)

با توجه به شرایط قیمتی گوشی‌های همراه در سال جدید، باز هم گزینه‌های انتخابی زیادی برای خرید بهترین گوشی تا 20 میلیون وجود دارد. اما سوال این است که گوشی تا 20 میلیون تومان را از کدام برند و کدام مدل آن تهیه کنیم؟ به همین خاطر در این مقاله از مجله تکنولوژی لیپک می‌خواهیم بهترین گوشی‌ها تا حدود 20 میلیون را در دسته‌های زیر به شما معرفی کنیم:

  • بهترین گوشی سامسونگ تا ۲۰ میلیون: گلکسی S21 FE و گلکسی A72
  • بهترین گوشی اپل تا ۲۰ میلیون (کارکرده): آیفون SE 2022 و آیفون SE 2020
  • بهترین گوشی شیائومی تا ۲۰ میلیون: شیائومی Poco F4 GT و شیائومی 12
  • بهترین گوشی از نظر دوربین تا ۲۰ میلیون: هواوی P50 و گلکسی A73 5G

اگر دوست دارید با بهترین گوشی‌های بازار آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “بهترین گوشی‌های 2023 در بازار ایران” را مطالعه کنید.

بهترین گوشی سامسونگ تا 20 میلیون

در بخش اول می‌خواهیم بهترین گوشی‌های تا قیمت 20 میلیون تومان را از برند سامسونگ به شما معرفی کنیم.

گلکسی S21 FE

گوشی سامسونگ S21 FE که در سال 2022 عرضه شد، طراحی زیبایی مشابه پرچمداران سال گذشته خود دارد؛ در عین‌حال هم بسیار راحت است. انگشتان به راحتی می‌تونند به قسمت‌های مختلف گوشی دسترسی داشته باشند و از آنجایی‌که این گوشی دارای طراحی ارگونومیک است، می‌توانید برای مدت طولانی بدون خستگی از گوشی استفاده کنید. علاوه‌بر این، دارای رتبه IP68 است که نشان می‌دهد گوشی کاملاً ضد آب است. برای مشاهده قیمت گوشی در فروشگاه لیپک کلیک کنید.

سامسونگ در این مدل از یک نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. صفحه‌نمایش آن رنگ‌ها را بسیار دقیق نمایش می‌دهد و وضوح بالایی دارد. همچنین نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود سرعت عملکرد گوشی بیشتر شود.

سامسونگ در این مدل تراشه Exynos 2100 را نصب کرده که قدرت محاسباتی بسیار خوبی دارد و می‌تواند هر دستوری را راحت و بدون مشکل پردازش کند. این گوشی می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها را بدون گرم شدن بیش از حد یا هنگ کردن اجرا کند. خلاصه اگر دنبال بهترین گوشی تا 20 میلیون سامسونگ استید که بتونه بازی‌ها را بدون مشکل اجرا کند، گوشی گلکسی S21 FE می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. از دیگر ویژگی‌های گلکسی S21 FE می توان به رم 8 گیگ و حافظه در دو نسخه 128 و 256 گیگ و رزولوشن عکس 12 مگاپیکسلی و 32 مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های سامسونگ


گلکسی A72

گوشی بعدی که به‌عنوان بهترین گوشی تا 20 میلیون به شما معرفی می‌کنیم، Samsung Galaxy A72 است. طراحی گلکسی A72 بسیار شبیه به گلکسی A73 است. طراحی ارگونومیک این گوشی باعث می‌شود در دست گرفتن و استفاده طولانی‌مدت از آن راحت باشد و دست شما را خسته نکند. انگشتان به راحتی می‌تواند به تمام قسمت‌های گوشی دسترسی داشته باشد و کنترل کامل گوشی و ویژگی‌های آن را در اختیار داشته باشید. این گوشی دارای استاندارد IP67 است که نشان می‌دهد گوشی در برابر نفوذ آب و گرد‌وغبار بسیار مقاوم است.

سامسونگ در این مدل، صفحه‌نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED را نصب کرده است که نرخ تازه‌سازی 90 هرتز را ارائه می‌کند و همه‌چیز از بازی گرفته تا جابه‌جایی بین صفحات، بسیار راحت اجرا می‌شود. نمایشگر A72 دقت رنگ بسیار خوبی دارد و تمامی رنگ‌ها را با جزئیات زیادی نشان می‌دهد و از آنجایی که روشنایی بالایی دارد، استفاده از آن زیر نور خورشید، آسان خواهد بود.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسل به همراه رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه  128 / 256 گیگابایتی، گلکسی A71 سامسونگ را به یک گوشی به‌صرفه و کارآمد تبدیل می‌کند.


شاید علاقه داشته باشید:

بهترین گوشی‌های سامسونگ تا 5 میلیون تومان


دیگر مدل‌های گوشی سامسونگ زیر 20 میلیون تومان که نسبت به گوشی‌های اقتصادی و زیر 10 تومان، امکانات بالاتری داشته باشند در جدول زیر به‌طور خلاصه معرفی شده‌اند.

Galaxy A54 GALAXY A53 Galaxy A25 Galaxy A34
اندازه صفحه‌نمایش 6.4 اینچ 6.5 اینچ 6.5 اینچ 6.6 اینچ
فناوری صفحه‌‌نمایش Super AMOLED Super AMOLED Super AMOLED Super AMOLED
تراشه Exynos ۱۳۸۰ (۵ nm) Exynos ۱۲۸۰ Exynos ۱۲۸۰ (۵ nm) Mediatek Dimensity ۱۰۸۰ (۶ nm)
ظرفیت رم 8 گیگابایت 8 گیگابایت 6/8 گیگابایت 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه 256/128 گیگابایت 128 گیگابایت 256/128 گیگابایت 256/128 گیگابایت
دوربین اصلی 50 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل 50 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل
دوربین سلفی 32 مگاپیکسل 32 مگاپیکسل 13 مگاپیکسل 13 مگاپیکسل
نسخه اندروید 13 12 14 13

بهترین گوشی اپل تا ۲۰ میلیون

در این بخش می‌خواهیم چند مدل از بهترین گوشی آیفون تا 20 میلیون را به شما معرفی کنیم. البته توجه داشته باشید که در حال حاضر قیمت گوشی‌های آیفون از 30 میلیون شروع می‌شود و در حدود زیر 20 میلیون می‌توان نسخه کارکرده گوشی‌های اپل را خریداری کرد.

آیفون SE 2022

آیفون SE 2022 همان طراحی سال‌های گذشته را دارد؛ یک گوشی ساده و زیبا با طراحی ارگونومیک و ضد آب. در دست گرفتن گوشی بسیار راحت است و کنترل خوبی روی گوشی خواهید داشت. انگشتان به تمام قسمت‌های گوشی دسترسی دارد و از آنجایی که طراحی راحتی دارد، می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، بدون اینکه دستتان خسته شود. در عین‌حال دارای گواهی IP67 است که نشان می‌دهد گوشی در برابر نفوذ آب و گرد‌وغبار بسیار مقاوم است.

اپل در این مدل از صفحه‌نمایش 4.7 اینچی Retina IPS LCD استفاده کرده که دقت رنگ و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. تمام رنگ‌ها را بسیار دقیق نشان می‌دهد و از آنجایی که وضوح بالایی دارد جزئیات زیادی از تصاویر، فیلم‌ها و بازی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. در عین‌حال، روشنایی صفحه‌نمایش به اندازه‌ای است که بدون مشکل از گوشی در زیر نور آفتاب استفاده کنید.

اپل از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه خود یعنی Apple A15 Bionic به‌عنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که همان تراشه مورد استفاده در سری 13 است. با وجود این تراشه، هیچ برنامه یا بازی‌ای وجود ندارد که آیفون SE 2022 نتواند آن را اجرا کند.

در مورد دوربین، آیفون SE 2022 امکانات بسیار خوبی دارد و می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت مطلوب بگیرد؛ عکس‌هایی بسیار روشن، واضح و با جزئیات هستند و همه رنگ‌ها را با دقت بسیار بالایی ثبت می‌کند. برای فیلم‌برداری می‌توانید تا کیفیت 4K با سرعت‌های 24، 30 و 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

آیفون SE 2020

آیفون SE 2020 یکی از زیباترین و در عین‌حال ارگونومیک‌ترین طراحی‌ها را دارد. این گوشی اپل وزن بسیار کمی دارد که باعث می‌شود در اثر استفاده طولانی‌مدت، دست خسته نشود. انگشتان به راحتی می‌تونند به تمام قسمت‌های گوشی دسترسی داشته باشند و هنگام بازی کنترل کاملی بر بازی و دستگاه دارید.

این گوشی دارای استاندارد IP67 است که مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد‌وغبار را تضمین می‌کند. اپل در این مدل از صفحه‌نمایش 4.7 اینچی Retina IPS LCD استفاده کرده که دارای دقت رنگ و کیفیت تصویر عالی است. همه رنگ‌ها با دقت بازتولید می‌شود و از آنجایی که صفحه‌نمایش وضوح بالایی دارد، بسیاری از جزئیات تصاویر، فیلم‌ها و بازی‌ها به صورت مشخص نشان داده می‌شود. به‌طور کلی در حین بازی، جزئیات بیشتری از بازی را می‌بینید که به شما این امکان را می‌دهد تا به عمق بازی بپردازید و از آن لذت بیشتری ببرید. یکی دیگر از مزایای نمایشگر آیفون SE 2020 روشنایی بالای آن است که به شما امکان می‌دهد از گوشی در زیر نور خورشید استفاده کنید.

بهترین گوشی شیائومی تا 20 میلیون

از آنجایی که گوشی‌های شیائومی با استقبال زیادی مواجه شده و قیمت مناسبی هم دارد، در این بخش می‌خواهیم چند مورد از بهترین گوشی‌های شیائومی تا ۲۰ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. البته تعداد این گوشی‌ها کم نیست و به همین دلیل دو مورد محبوب و پرطرفدار آن را معرفی کرده و سایر مدل‌های گوشی تا 20 میلیون را در یک جدول معرفی خواهیم کرد.

شیائومی Poco F4 GT

گوشی Poco F4 GT یکی از اعضای سری پوکو شیائومی است که توانسته بازار خوبی پیدا کند. این گوشی با ظاهری خشن و متفاوت، طراحی راحتی دارد و حس و حال گیمینگ را ایجاد می‌کند. ضمناً بدنه این گوشی در برابر سقوط و ضربه مقاومت بالایی دارد.

در این مدل پوکو، شیائومی یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED استفاده که می‌تواند یک میلیارد رنگ را نشان می‌دهد. نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش استفاده شده دارای روشنایی بسیار خوبی دارد که امکان استفاده از صفحه را بدون مشکل در زیر نور خورشید فراهم کند.
شیائومی در این گوشی گیمینگ از جدیدترین و قوی‌ترین تراشه اندروید یعنی اسنپدراگون 888 Gen 1 استفاده کرده است. رم 12 و حافظه 256 گیگ به همراه دوربین 64 مگاپیکسل، قابلیت‌های این گوشی را تکمیل کرده است.


بیشتر بخوانید:

مقایسه 8 گوشی برتر پوکو

بهترین گوشی شیائومی 2023


شیائومی 12

گوشی شیائومی 12 یکی از زیباترین و در عین‌حال ارگونومیک‌ترین طراحی‌ها را دارد. همه‌چیز در جای مناسب خود قرار گرفته و انگشتان به راحتی می‌تواند به تمام قسمت‌های گوشی دسترسی داشته باشند.

در این مدل گوشی 20 میلیون، شیائومی از صفحه‌نمایش 6.28 اینچی AMOLED استفاده کرده که از 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین از حالت‌های +HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

شیائومی از نسل اول تراشه اسنپدراگون 888 به‌عنوان پردازنده مرکزی در این گوشی استفاده کرده که سریع‌ترین و قدرتمندترین تراشه در دنیای اندروید است. دو نسخه 8 و 12 گیگابایتی رم با حافظه 128 و 256 گیگ، دوربین اصلی 50 و سلفی 32 مگاپیگسلی اما باتری 4500 میلی‌آمپری، امکانات قابل قبول و ارزشمندی را برای این گوشی رقم زده است.

سایر گوشی‌های شیائومی تا 20 میلیون تومان که می‌توانند جز بهترین‌های این مقاله قرار بگیرند، در جدول زیر ارائه شده است.

Xiaomi 13T Mi 11 Poco F5 Redmi Note 12 Pro
اندازه صفحه‌نمایش 6.67 6.81 6.67 6.67
فناوری صفحه‌‌نمایش AMOLED AMOLED AMOLED OLED
تراشه Mediatek Dimensity ۸۲۰۰ Ultra Qualcomm Snapdragon ۸۸۸ ۵G (۵ nm) Qualcomm Snapdragon ۷+ Gen ۲ Mediatek Dimensity ۱۰۸۰ (۶ nm)
ظرفیت رم 12 گیگابایت 12 گیگابایت 12 گیگابایت 8/12 گیگابایت
ظرفیت حافظه 256/512 گیگابایت 256 گیگابایت 256 گیگابایت 256 گیگابایت
دوربین اصلی 50 مگاپیکسل 108 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل 50 مگاپیکسل
دوربین سلفی 20 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل 16 مگاپیکسل 16 مگاپیکسل
نسخه اندروید 13 11 13 12

بهترین گوشی برای عکاسی تا ۲۰ میلیون

گوشی‌های 20 میلیونی معمولاً دارای دوربین‌های خوبی هستند و می‌توانید عکس‌های با کیفیتی بگیرید؛ اما از بین مدل‌هایی که در بازار وجود دارند، می‌خواهیم دو نمونه از بهترین دوربین گوشی تا ۲۰ میلیون که در موارد بالا قرار نداشتند را به شما معرفی کنیم.

هواوی P50

هواوی پی 50 در نگاه اول مشابه P50 Pro است اما تفاوت‌هایی با آن دارد. این گوشی ظاهری بسیار شیک و مستحکم دارد که هنگام در دست گرفتن آن کاملا احساس سبکی می‌کنید. علاوه‌بر ظاهر زیبا، گواهینامه IP68  نیزدارد که نشان می‌دهد کاملاً ضد آب است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های عکاسی


هواوی در این مدل صفحه‌نمایش 6.5 اینچی OLED تعبیه کرده که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش همه رنگ‌ها را بسیار دقیق نشان می‌دهد و باعث می‌شود هر چیزی را که می‌بینید زنده و طبیعی باشد. این گوشی دارای نرخ رفرش 90 هرتز است که نسبت به نمونه‌های دیگر پایین‌تر است.

P50 مانند P50 Pro برای عکاسی و فیلمبرداری طراحی شده و می‌توانید این نکته را از طراحی دوربین‌های آن متوجه شوید. P50 یکی از بهترین سیستم‌های دوربین را در بین گوشی‌های موجود در بازار دارد و کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های آن واقعاً عالی قرار دارد. مشخصات دوربین پی 50 هواوی به شرح زیر است:

دوربین پشت دوربین سلفی
پیکربندی دوربین پشت واید/استاندارد – اولتراواید – تله‌فوتو پریسکوپی
دوربین سلفی اصلی
13 مگاپیکسل
دوربین اصلی – واید/استاندارد
50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی
لنز واید
f/2.4
فوکوس خودکار
مشخصات دوربین اصلی – واید/استاندارد
لنز واید
23 میلی‌متری
1/1.28 اینچ سایز سنسور
1.22 میکرومتر سایز پیکسل
فوکوس خودکار چند محوره با تشخیص فاز
فوکوس خودکار لیزری
لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
f/1.8
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی
4K
دوربین اولتراواید
13 مگاپیکسل
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی
4K@30fps
1080p@30/60/240fps
مشخصات دوربین اولتراواید
لنز اولتراواید
16 میلی‌متری
f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتو
لنز تله‌فوتو پریسکوپی
125 میلی‌متری تله‌فوتو
فوکوس خودکار با تشخیص فاز
لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر
f/3.4
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت
4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو
4K@30/60fps
1080p@30/60fps
1080p@960fps
توضیحات فیلم‌برداری
لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر – ژیروسکوپی

 

گلکسی A73 5G

به زعم بسیاری از افراد، بهترین گوشی برای عکاسی تا قیمت 20 میلیون در بازار، گوشی گلکسی A73 5G است. این گوشی مجموعه‌ای کامل از بهترین ویژگی‌هایی است که می‌توانید در این گوشی میان‌رده داشته باشید. فقط کافیست به مشخصات سخت‌افزاری این محصول پرفروش و محبوب کره‌ای‌ها نگاهی بیندازید. صفحه‌نمایش Super AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 80 نیت و محافظ گوریلا گلس 5، تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 778G 5G کوالکام، به همراه 6 یا 8 گیگابایت رم به همراه باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی! چنین مشخصاتی می‌تواند به راحتی عنوان بهترین گوشی میان‌رده را برای صاحبش به ارمغان بیاورد.

با نگاه کردن به دوربین، این مجموعه کاملتر می‌شود: یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با لنز زاویه‌باز، همراه با یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین 5 مگاپیکسلی برای درک عمق و عکاسی ماکرو. سنسور دوربین سلفی دارای رزولوشن 32 مگاپیکسلی است و می‌تواند ویدیوهای 4K ضبط کند.

دوربین پشت دوربین سلفی
پیکربندی دوربین پشت واید/استاندارد
اولتراواید
تشخیص عمق
ماکرو
دوربین سلفی اصلی
32 مگاپیکسل
دوربین اصلی – واید/استاندارد
108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی
لنز واید
26 میلی‌متری
1/2.8 اینچ سایز سنسور
0.8 میکرومتر سایز پیکسل
f/2.2
مشخصات دوربین اصلی – واید/استاندارد
لنز واید
فوکوس خودکار با تشخیص فاز
لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
f/1.8
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی
4K
دوربین اولتراواید
12 مگاپیکسل
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی
4K@30fps
1080p@30fps
مشخصات دوربین اولتراواید
لنز اولتراواید
f/2.2
دوربین ماکرو
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتو
f/2.4
دوربین تشخیص عمق
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تشخیص عمق
f/2.4
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت
4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو
4K@30fps
1080p@30/60fps
توضیحات فیلم‌برداری
لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر – ژیروسکوپی

سوالات متداول در مورد انتخاب بهترین گوشی تا 20 میلیون

بهترین گوشی‌ها برای گیم تا 20 میلیون کدام مدل است؟

سامسونگ Galaxy S21 FE از بهترین گوشی‌های گیمینگ تا 20 میلیون تومان است. این گوشی می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌ها را بدون هیچ هنگی اجرا کند.

بهترین دوربین گوشی تا ۲۰ میلیون کدام مدل است؟

گلکسی A73 5G و هواوی P50 یکی از بهترین دوربین گوشی را دارند.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون تومان – نو و کارکرده (دی 1402)

بهترین گوشی های 2023 تا 60 میلیون (فروردین 1402)

بهترین گوشی های 2023 تا 50 میلیون (فروردین 1402)