بهترین گوشی های 2023 تا 5 میلیون (فروردین 1402)

پیدا کردن بهترین گوشی تا 5 میلیون در سال 2023 کار آسونی نیست، حتی برای کسی که اطلاعات بالایی در مورد گوشی‌های تلفن همراه دارد. اگرچه پیشرفت متوقف نمی‌شه چون بخش ارزون قیمت بازار پر از راه‌حل‌های مختلفه!

اما این بخش پر از گوشی‌های با کارایی کم، طراحی قدیمی، عملکرد حداقلی، نرم‌افزارهای بهینه نشده، دوربین‌های اصلی و سلفی نه چندان خوب و بسیاری از مشکلات دیگه است. اما چطور می‌تونید از بین صدها گزینه یکنواخت و غیر جالب، بهترین گوشی تا 5 میلیون رو انتخاب کرد؟

در شرایطی که خرید گوشی تا 5 میلیون ios تقریبا غیرممکن شده اما ما خیلی از دستگاه‌های ارزون قیمت اندروید رو بررسی کردیم تا بهترین گوشی ها تا رنج 5 میلیون رو به شما معرفی کنیم. اگرچه گوشی‌های معرفی شده در فهرست ما ویژگی‌های شاخص و نمایشگرهای برتر AMOLED رو ندارند، اما اون‌ها گوشی‌های قابل اعتمادی هستند که در صورت لزوم می‌تونند حتی پر کاربردترین برنامه‌های روز و اپلیکیشن‌های محبوب رو هم باز کنن، از یک سند عکس واضحی بگیرن و بیش از یک روز فعالیت کنن.

بهترین گوشی ها تا قیمت 5 میلیون، فارغ از اینکه بهترین کاربردی که از یک گوشی می‌شه توقع داشت رو ندارن، اما می‌تونید از اون‌ها به عنوان یک راه‌حل بسیار مقرون به صرفه‌تر استقبال و در وقت و پول خود صرفه‌جویی کنید. با این مقاله وبلاگ لیپک همراه باشید.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2023 در بازار ایران

بنچمارک بهترین گوشی 2023


Samsung Galaxy A03s

Samsung Galaxy A03s؛ بهترین گوشی های تا 5 میلیون در سال 2023

باور این ماجرا شاید سخت باشه اما در میان بهترین گوشی های تا 5 میلیون بازار گوشی سامسونگ Galaxy A03s در دسترس شماست. نکته مهم درباره این گوشی و قرار گرفتن اون در لیست بهترین گوشی تا 5 میلیون این هست که سامسونگ قبلاً اون رو با اندروید 13 و رابط کاربری One UI نسخه 5 به روز کرده و این افتخار را به این گوشی داده است که تنها گوشی مجهز به اندروید 13 در میان بهترین گوشی های تا 5 میلیون بازار باشه.

طراحی این گوشی با توجه به رنج قیمتی اون، کاملاً استاندارد است. این گوشی یک بدنه تمام پلاستیکی و بریدگی دوربین کوچک در نمایشگر جلو داره که اون رو به یکی از گوشی‌های زیبا تبدیل می‌کنه. اما سامسونگ یک حسگر اثرانگشت کناری و دوربین‌هایی رو در Galaxy A03s ارائه می‌کنه که بهتر از انتظار شما هستند. پردازنده این گوشی  که MediaTek Helio P35 است، همون پردازنده‌ گوشی Galaxy A12 است. به این نکته دقت کنید که قیمت گوشی Galaxy A12 تقریباً دو برابر قیمت Galaxy A03s است و عملکرد زیادی را برای استفاده روزمره ارائه می‌دهد. این گوشی شامل 3 گیگابایت رم است که در برخی موارد برای اجرای همزمان دو برنامه کافی است، اما اگر فکر می‌کنید که احتیاج به دستگاهی دارید که چندوظیفه‌ را به شکل همزمان بتونه انجام بده، ارتقای رم اون به 4 گیگابایتی می‌تونه ارزش داشته باشه.

Galaxy A03s به عنوان یکی از بهترین گوشی های موبایل تا 5 میلیون مزیت بسیار مهمی داره و اون عمر باتری است. این گوشی با عمر باتری دست و پنجه نرم نمی‌کنه و این مزیت بزرگ بهترین گوشی 2023 تا 5 میلیون است. با یک بار شارژ می‌تونید 2 تا 3 روز از گوشی خودتون استفاده کنید. توصیه ما این هست که Galaxy A03s رو در طول شب شارژ کنید و برای استفاده از اون در حالی که بیدار هستید، لذت ببرید!

Xiaomi Redmi 10A

Xiaomi Redmi 10A؛ بهترین گوشی های 2023 تا 5 میلیون

شاید انتخاب بهترین گوشی تا 5 میلیون در وضعیت امروز بازار ایران کار دشواری باشد اما همچنان اگر درست جست‌وجو کنید احتمالا می‌توان برخی از برندهای خوب رو هم پیدا کرد. در میان لیست بهترین گوشی 2023 تا 5 میلیون بدون شک باید جایگاهی رو برای گوشی شیائومی Redmi 10A در نظر بگیریم. یکی از دلایل انتخاب این دستگاه برای خرید تا 5 میلیون، طراحی این گوشی است. طرح‌های رنگی اندیشیده شده از شکل مناسب بدنه، پیوستن به عناصر طراحی اسکنر اثر انگشت و دوربین دوگانه مناسب برای محدوده قیمت قاب‌های صفحه، این دستگاه رو از بسیاری از رقیبان زیباتر کرده است. صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS این گوشی از نظر وضوح از رقبای خودش فراتر نمی‌ره، اما در دقت رنگ و حاشیه روشنایی برنده است. پردازنده MediaTek Helio G25 و 2 گیگابایت رم کمک چندانی به این گوشی برای کابردهای چندوظیفه‌ای و باز بودن همزمان چند برنامه نمی‌کنه. با این حال، دوربین‌های اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی برای عکاسی در روز بسیار خوب هستند و تعداد جزئیات ذخیره شده روی عکس‌ها قابل توجه است. نکته مهم درباره این گوشی آن است که 5000 میلی آمپر ساعت با چیپست کم مصرف و صفحه نمایش IPS حدود 8 تا 10 ساعت از صفحه نمایش رو فعال می‌کنه. بنابراین ما یک گوشی مناسب داریم که بین بهترین گوشی ها تا 5 میلیون شایسته توجه است.


بیشتر بخوانید:

لیست بهترین گوشیهای شیائومی


Samsung Galaxy A01

Samsung Galaxy A01؛ بهترین گوشی های 2023 تا 5 میلیون

برای پیدا کردن بهترین گوشی تا 5 میلیون، می‌تونید نگاه ویژه‌ای به یک محصول دیگر از سری گلکسی سامسونگ داشته باشید. گوشی سامسونگ Galaxy A01 جز بهترین گوشی ها تا 5 میلیون بازار قرار می‌گیره که اندروید 10 رو اجرا می‌کنه و رابط کاربری One UI نصب شده OEM دارد. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی برای استفاده یک روزه کافی است و 2 گیگابایت رم به این معنی است که می‌تونید چندین برنامه رو به طور همزمان و بدون هیچ کاهش قابل توجهی اجرا کنید. با استفاده از اسلات micro SD کنار سیم کارت هم می‌توانید حافظه داخلی اون رو تا 128 گیگابایت افزایش بدهید.

Galaxy A01 یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین جلو 5 مگاپیکسلی دارد و از تشخیص چهره با هوش مصنوعی برای ورود به گوشی استفاده می‌کنه. صفحه نمایش 5.7 اینچی اون به لطف بریدگی نمایشگر V که نسبت صفحه نمایش به بدنه 78.8 درصد است، وضوح مناسب و اندازه حاشیه کوچکی دارد.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی سامسونگ ارزان


Nokia G20

Nokia G20؛ بهترین گوشی های 2023 تا 5 میلیون

مانند همه محصولات مقرون به صرفه نوکیا، G20 رو برای استفاده آسان از نرم‌افزار و پشتیبانی طولانی مدت به‌روزرسانی و همچنین کیفیت ساخت ارزشمند بین بهترین گوشی ها تا رنج 5 میلیون می‌تونید قرار بدید. G20 با پردازش و عملکرد دوربین فوق‌العاده‌ای که داره، به دلیل قیمت مناسب اون می‌تونه یکی از بهترین گوشی تا 5 میلیون باشه.

پردازنده این گوشی اندورید 11 است و تقریباً اگر به برنامه‌های Google برای همه نیازهای اساسی خود متکی باشید، از مشاهده عکس‌های خود گرفته تا گشت و گذار در وب تا برخورد با پیامک‌ها و فایل‌های دانلود شده رو برای شما پوشش میده. گوشی نوکیا G20 به عنوان یک گوشی خوب که چیزی برای پنهان کردن ندار، معرفی می‌شه. این گوشی بسیار ارزان است و به همین دلیل می‌تونید اون رو به راحتی بین بهترین گوشی های تا 5 میلیون بازار دسته‌بندی کرد. گوشی نوکیا G20 نسبتاً خوب ساخته شده است و باتری اون به طور بالقوه می‌تونه دو روز دوام بیاورد اگر استفاده همیشگی از گوشی نداشته باشید.

Alcatel 1B

Alcatel 1B؛ بهترین گوشی های 2023 تا 5 میلیون

اگر دنبال بهترین گوشی ها تا رنج 5 میلیون هستید، یکی از انتخاب‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته در بازار گوشی آلکاتل 1B 5002A است. آلکاتل 1B یک گوشی سبک وزن با یک رابط کاربری ساده، صفحه نمایش 5.5 اینچی و یک قاب با اندازه متوسط در اطراف لبه صفحه نمایش است. باتری 3000 میلی آمپر ساعتی با فضای یک نانو سیم کارت و کارت نانو SD تا 128 گیگابایت رو پوشش می‌دهد و این گوشی رو به یک انتخاب در میان گوشی‌های ارزون قیمت بازار تبدیل می‌کنه.

یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت گوشی و همچنین یک فلاش و یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلوی گوشی قرار دارد. تنظیمات تصویر اساسی هستند اما اگر در فکر عکاسی حرفه‌ای هستید، آلکاتل 1B انتخاب خوبی نیست. این گوشی با اندروید 10 به درد کسانی می‌خوره که قصد دارن گوشی با چند برنامه، عملکرد متوسط و کارکردهای اولیه داشته باشند. آلکاتل 1B در شرایطی به عنوان بهترین گوشی تا 5 میلیون قرار گرفته که تهیه اون در بازار ایران دشوار است اما اگه فکر می‌کنید یه گوشی ارزون و مقاوم می‌خواهید، این گوشی انتخاب بی‌نظیری خواهد بود.

Motorola Moto e

Motorola Moto e؛ بهترین گوشی های 2023 تا 5 میلیون

اگر یک گوشی تلفن همراه می‌خواهید که توانایی انجام کارهای متفاوت رو داشته باشه و صفحه نمایش اون هم بزرگ باشه، شاید بین بهترین گوشی ها تا 5 میلیون در سال 2023 باید گوشی هوشمند Motorola Moto e رو امتحان کنید. این دستگاه اندروید 10 رو اجرا می‌کنه و تنها کاری لازم از سوی شما انتخاب برنامه و باز کردن او برای فعال شدن دستگاه خواهد بود.

گوشی موتورولا Moto e دارای باتری 3550 میلی آمپر ساعتی و دو سیم کارت است، بنابراین می‌تونید با استفاده از کارت میکرو SD فضای ذخیره‌سازی اون رو تا 256 گیگابایت هم افزایش دهید. این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ 6.2 اینچی است که حاشیه‌های نسبتاً بزرگ در بالا و پایین اون، نسبت صفحه نمایش به بدنه 85 درصدی دارد. شما می‌تونید تعداد متوسطی از برنامه‌ها رو به طور همزمان روی این گوشی اندروید 10 اجرا کنید. البته با رم 2 گیگابایت در این گوشی اگر سعی کنید برنامه های زیادی رو اجرا کنید، باید انتظار کاهش سرعت رو هم داشته باشید.

بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون

Samsung Galaxy A04s؛ بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون

پیدا کردن بهترین گوشی تا 5 میلیون در بازار امروز ایران کاری دشوار اما شدنی است. باید به این نکته توجه کنید حالا که با این قیمت نمی‌تونید گوشی‌های آیفون رو خریداری کنید، باید به سراغ نسخه‌های در دسترس اندرویدی در بازار ایران برید. یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه گوشی‌های سامسونگ خواهد بود. همین الان با یه جست‌وجوی ساده در میان قیمت‌ها می‌تونید گوشی‌های رو از برند سامسونگ پیدا کنید که به عنوان بهترین گوشی ها تا 5 میلیون میشه معرفی‌شون کرد.

در میان گوشی‌های سامسونگ که می‌تونید اون‌ها رو تا رنج 5 میلیون تومانی در بازار تهیه کنید میشه از گزینه‌های مختلفی از خانواده گلکسی نام برد. اما گوشی‌های مقرون به صرفه سری A سامسونگ بیشترین گزینه رو برای انتخاب بهترین گوشی تا 5 میلیون به شما می‌دهند. گوشی‌های سامسونگ تا رنج 5 میلیون گوشی‌هایی هستند که هر چند در میان دستگاه‌های رده بالا محسوب نمی‌شد اما از نظر کارایی برای شما که نمی‌خواهید یا نمی‌تونید هزینه زیادی برای خرید گوشی کنید مقرون به صرفه هستند.

  • سامسونگ Galaxy A04
  • سامسونگ Galaxy A04s
  • سامسونگ Galaxy A04e
  • سامسونگ Galaxy M21 2021
  • سامسونگ Galaxy A03s
  • سامسونگ Galaxy A03
  • سامسونگ Galaxy A01 Plus

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون تومان


بهترین گوشی های نوکیا تا 5 میلیون

Nokia G10؛ بهترین گوشی های نوکیا تا 5 میلیون

بهترین گوشی تا 5 میلیون این روزها به سختی در بازار پیدا می‌شود و در شرایطی که گوشی‌های نسل جدید اتفاقات متفاوتی را در عرصه تکنولوژی از هر نظری رقم زده‌اند، شما می‌تونید برای خرید گوشی‌های مقرون به صرفه‌ و در عین حال با کارایی متوسط به سراغ برندهایی برید که کمتر در میان انتخاب‌های روز در بازار ایران به اون‌ها توجه میشه.

گوشی‌های نوکیا هر چند که خاطره‌های زیادی برای همه ما در سال‌هایی اولیه ورود تلفن همراه به ایران ساخته، اما از اون برندهایی محسوب میشه که اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید و یا قصد دارید بهترین گوشی ها تا رنج 5 میلیون رو بخرید، باید به اون توجه کنید. ویژگی مهم گوشی‌های نوکیا عمر باتری اون‌هاست که در مدل‌های تا قیمت 5 میلیون تومان هم این ویژگی خودش رو به خوبی در این گوشی‌ها نشون می‌دهد. به این نکته هم توجه داشته باشید که گوشی‌های نوکیا از نظر دوربین و پردازنده هم هر چند توانایی مقابله با رقبا رو ندارن اما بین بهترین گوشی های تا 5 میلیون بازار می‌تونن انتخاب‌های مفیدی باشند.

بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون

Xiaomi Redmi 9A؛ بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون

هر چند که گوشی‌های چینی اغلب در میان بهترین گوشی تا 5 میلیون در سایت‌های جهانی قرار نمی‌گیره اما نمی‌تونیم از این قضیه به سادگی رد بشیم که گوشی‌های برند شیائومی، یکی از موفق‌ترین برندها در عرصه تولید گوشی‌های با امکانات بالا و قیمت پایین‌تر نسبت به رقبا هستند.

هر چند نمی‌تونید به سادگی گوشی‌های شیائومی در بازه قیمتی 5 میلیون تومان به سادگی پیدا کنید اما باید متوجه این مساله باشید که گوشی‌های مقرون به صرفه این برند به واقع در زمره پیشروترین و بهترین گوشی ها تا قیمت 5 میلیون بازار هستند. شما می‌تونید به راحتی برخی از جدیدترین گوشی‌های شیائمی رو در این بازه قیمتی بخرید ضمن اینکه از یک دوربین تقریبا مناسب، پردازنده قوی و صفحه نمایش شفاف و خوب بهره‌مند خواهید شد.


بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی ردمی شیائومی 2023

بهترین گوشی های شیائومی زیر 5 میلیون تومان


بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون

Xiaomi Redmi 10C؛ بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون

وقتی از بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون حرف می‌زنیم، بدون شک داستان خیلی متفاوت با اون‌چه تا الان گفتیم میشه. گوشی‌های گیمینگ احتیاج به یک پردازنده قوی و فعال دارند که توانایی فعال کردن بازی و به طور همزمان انجام کارهای دیگر رو هم داشته باشه. در سال‌های اخیر، برند شیائومی بوده که تونسته عملکرد خوبی با گوشی‌های خودش در زمینه بازی داشته باشه. نکته مهم درباره کاری که شیائومی انجام داده این هست که گوشی‌های گیمینگ این برند از گوشی‌های بالا رده به گوشی‌های میان رده کشیده شده‌اند. این حرف این معنی رو میده که شیائومی تونسته گوشی‌های میان رده خودش رو تبدیل به یک اتفاق خوب برای انجام بازی کند. به همین دلیل ساده هم هست که در لیست بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون نام دیگری رو نتونیم ببینیم.

در میان گوشی‌های شیائمی تا رنج قیمتی 5 میلیون تومان هم گوشی شاخصی که برای بازی بسیار مناسب و مفید هست، Redmi 10C است. تراشه نسبتاً توانمند Snapdragon 680 به عنوان پردازنده این دستگاه بازی‌های محبوب تلفن همراه رو به راحتی برای شما اجرا خواهد کرد. نمایشگر 6.71 اینچی IPS LCD، باتری 5000 میلی‌آمپرساعت و رم چهار گیگابایت این گوشی رو به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انجام بازی در گوشی‌های تا 5 میلیون تبدیل می‌کند. همچنین مدل Poco هم توانسته در بعضی از میان رده‌های شیائومی در زمینه بازی جز بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید:

مقایسه گوشی های شیائومی


جمع‌بندی

ما در این مطلب وبلاگ لیپک سعی کردیم بهترین گوشی تا 5 میلیون رو در سال 2023 از نظر عملکرد، برند و …به شما معرفی کنیم. همین‌طور بهترین گوشی‌های تا 5 میلیون برندهای سامسونگ، نوکیا و شیائومی رو هم براتون گفتیم تا اگه خواستید در این رنج قیمتی خرید کنید بدونید که بهترین گوشی های تا 5 میلیون بازار کدوم‌ها هستند. در آخر این مطلب هم سری به بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون زدیم و گزینه‌های موجود رو به شما نشون دادیم.

بهترین گوشی تا 5 میلیون در سال 2023 کدام است؟

بهترین گوشی های تا 5 میلیون بازار در حال حاضر به گوشی‌های اندرویدی اختصاص دارد و شما نمی‌تونید در این بازه قیمتی گوشی‌های آیفون رو تهیه کنید. ما بهترین گوشی های تا 5 میلیون در سال 2023 رو به شما معرفی کردیم.

بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون کدام است؟

بهترین گوشی های گیمینگ تا 5 میلیون رو به سختی می‌تونید تهیه کنید چرا که گوشی‌های گیمینگ اغلب قیمت بالاتری دارند. اما ما برای شما چند گوشی گیمینگ در این رنج قیمتی رو معرفی کردیم.

بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون کدام است؟

الان با یه جست‌وجوی ساده در میان قیمت‌ها می‌تونید گوشی‌های رو از برند سامسونگ پیدا کنید که به عنوان بهترین گوشی ها تا 5 میلیون میشه معرفی‌شون کرد. ما در این مقاله بهترین گوشی های سامسونگ تا 5 میلیون رو به شما معرفی کردیم.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون تا 20 میلیون (بهمن 1402)

بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون تومان – نو و کارکرده (دی 1402)

بهترین گوشی های 2023 تا 60 میلیون (فروردین 1402)