بهترین گوشی های 2023 تا 30 میلیون فروردین (1402)

گوشی‌های شگفت انگیز زیادی با قیمت کم‌تر از 30 میلیون وجود داره و امروز قصد داریم در مورد اون‌ها صحبت کنیم. در این مقاله بهترین گوشی‌ها تا سقف 30 میلیون رو به شما معرفی می‌کنیم که ویژگی‌های فوق العاده‌ای دارند و حتی امکاناتی که ممکنه در گوشی‌های پرچمدار با قیمت 50 میلیون به بالا پیدا کنین. چیزی که ما بیش‌تر از گوشی‌های هوشمند انتظار داریم، معمولا دوربین و عملکرد عالیه. بهترین گوشی های تا 30 میلیون بازار که در زیر لیست کردیم دوربین و عملکرد بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دن. اون‌ها همچنین عمر باتری فوق العاده‌ای داشته تا با دوربین و عملکرد بالا مطابقت داشته باشند.

ما قصد داریم به صورت خلاصه بهترین گوشی ها تا رنج 30 میلیون رو در این مقاله به شما معرفی کنیم تا در صورتی که تصمیم به خرید یک گوشی در محدوده 30 میلیون دارین بتونین راحت‌تر تصمیم‌گیری کنین. با ما در لیپک همراه باشین. برای مشاهده لیست قیمت گوشی کلیک کنید.

نکته: اگر دوست دارید با بهترین گوشی‌های امسال در بازار آشنا بشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “بهترین گوشی های 2023” در بازار رو بخونید.

بهترین گوشی های سامسونگ تا 30 میلیون

اگه بودجه 30 میلیونی دارین، سامسونگ تعدادی از بهترین گوشی‌های خودش رو در اختیار شما قرار می‌ده. دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی با آن چه که اپل ارائه می‌کنه بسیار متفاوته. با اینکه با گوشی‌های اپل هم می‌تونین تجربه مشابه‌ی داشته باشین، اما تنوع گوشی‌های سامسونگ بیشتره و این برند گوشی‌های مختلفی ارائه می‌ده. بهترین گوشی 2023 تا 30 میلیون که سامسونگ تولید می‌کنه Galaxy S21 FE 5G  است. سایر گوشی‌های این لیست شامل گوشی‌های:

1.گوشی Galaxy A32

2.گوشی Galaxy A33 5G

3.گوشی Galaxy A53 5G

4.گوشی Galaxy S20 FE 5G

5.گوشیGalaxy A73 5G

Galaxy S21 FE 5G که بهترین گوشی سامسونگ تا 30 میلیونه  از صفحه نمایش AMOLED کمی کوچک‌تر (6.4 اینچ، 120 هرتز) نسبت به مدل قبلی خود استفاده می‌کنه، اما در عوض کمی روشن‌تره. این گوشی از همون دوربین Galaxy S20 FE استفاده می‌کنه. سنسور اصلی 12 مگاپیکسله و عکس‌های فوق‌العاده با کیفیتی ثبت می‌کنه. سنسور اولترا‌واید عملکرد بسیار خوبی داره و بهترین عکس‌های ممکن رو برای شما ثبت می‌کنه و در کنار اون بخش تله فوتو این گوشی با زوم اپتیکال 3 برابری و دیجیتال 30 برابری عرضه می‌شه. در بخش پردازنده این گوشی از دو نسخه Snapdragon 888 یا Exynos 2100 استفاده می‌کنه که برای اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف با لگ یا تاخیر مواجه نخواهید شد. این گوشی در نسخه های 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شه که برای هر کاربری می‌تونه مناسب باشه.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2023


بهترین گوشی های آیفون تا 30 میلیون

بهترین گوشی های آیفون تا 30 میلیون

آیفون SE مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند ارزان قیمته که بخشی از خانواده گوشی‌های طراحی شده توسط اپله. گوشی آیفون  2020 SE جایگزین سری آیفون 8 شد و گوشی آیفون SE 2022  نسل دوم آیفون‌های SE  هست. این دو دستگاه جزو بهترین گوشی‌ها تا قیمت 30 میلیونه که  در یک قاب آلومینیومی تولید می‌شه. SE 2020 از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌بره و فاقد سنسور‌های واید و ماکرو هست. دوربین اصلی کیفیت خوبی داره و عکس‌های مناسبی برای شما ثبت می‌کنه. نویز تصاویر خیلی کم بوده و جزییات به خوبی نمایش داده می‌شه. در مقاله دیگری بهترین گوشی آیفون از نظر دوربین رو معرفی کردیم. در بخش سخت‌افزار این گوشی از پردازنده A13 Bionic  با طراحی 7 نانومتری استفاده می‌کنه که همون پردازنده‌ایه است که توی iPhone 11 PRO MAX هم استفاده می‌شه که نشون‌دهنده عملکرد بالای این گوشیه.

iPhone SE 2022 از نمایشگر Retina IPS LCD با اندازه 4.7 اینچ بهره می‌بره. نرخ نوسازی اون 60 هرتزه و رزولوشن 1334 در 750 پیکسل رو با نسبت تصویر 16.9 در اختیار کاربر قرار می‌ده. این گوشی هم از سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کنه که قابلیت‌هایی مثل لرزشگیر اپتیکال (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) هم داره. در قسمت پردازنده A15 Bionic رو می‌بینیم که باعث ارتقای کیفیت دوربین این گوشی نسبت به نسل قبل شده. این پردازنده طراحی 5 نانومتری داشته که یک پردازنده 6 هسته ای با 2 هسته بزرگ Avalanche  داره. آیفون SE 2022، 4 گیگابایت رم به همراه 64، 128 و 256 گیگ حافظه ذخیره‌سازی داره که ظرفیت رم نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و عملکرد مناسب‌تری نسبت به نسل قبل داره.


بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی های آیفون


بهترین گوشی های شیائومی تا 30 میلیون

بهترین گوشی های شیائومی تا 30 میلیون

شیائومی یکی از کمپانی‌های عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمنده که به تولید گوشی‌های اقتصادی و مقرون به صرفه  معروفه. این کمپانی با قیمت خیلی مناسب گوشی‌های پرچم‌دار قدرتمندی ارائه می‌کنه که خیلی زود طرفداران زیادی پیدا کرده. بهترین گوشی شیائومی تا قیمت 30 میلیون که این کمپانی عرضه می‌کنه شامل:

1.گوشی Xiaomi 12

2.گوشی BLACK SHARK 4

3.گوشی 13 Lite

4.گوشی POCO F4

5.گوشیRedmi Note 11

6.گوشی 12T Pro

شیائومی 12T Pro گوشی‌ هوشمندیه که رقیب و قاتل بسیاری از پرچم‌داران سایر برند‌های تولید‌کننده گوشی ‌هوشمنده. این گوشی از پنل 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی بالای 120 هرتزی استفاده می‌کنه. این گوشی از ماژول سه گانه واید و اولتراواید و ماکرو استفاده می‌کنه که دوربین اصلی به سنسور 200 مگاپیکسلی مجهز شده که عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کنه. دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو هم تصاویر جذابی برای کاربران ثبت می‌کنن. پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 این گوشی جزوه پردازنده‌های پرچم‌داره که به راحتی سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها رو اجرا می‌کنه و با رم 8 و 12  و حافظه ذخیره‌سازی 128-256 گیگ عرضه می‌شه.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی در سال 2023


بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون

بهترین گوشی ها برای گیم تا 30 میلیون شامل برند‌های مختلفی در بازاره که عملکرد خیلی خوبی در اجرای بازی‌های سنگین دارن. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوش‌گیمینگ استفاده از پردازنده های قدرتمنده. آیفون‌های اس ای که مجهز به پردازنده‌های A13 و A15 Bionic هستن به راحتی بازی‌های مختلف رو اجرا می‌کنن. دیگر پردازنده‌های مهمی که در گوشی‌های گیمینگ می‌تونیم پیدا کنیم اسنپدراگون یا اگزینوس هستن که جزو پردازنده‌های پرچم‌دار هستن. بهترین گوشی ها تا 30 میلیون که می‌شه برای گیم استفاده کرد شامل: آیفون‌های اس ای، BLACK SHARK 5 PRO، شیائومی 12T Pro ، Redmi K50 Gaming، Xiaomi Redmi K60، و سامسونگ‌های Fe است.

به عنوان مثال یکی از گوشی‌های این لیست یعنی Redmi K50 Gaming، با ماژول دوربین سه گانه تولید می‌شه. دوربین اصلی سنسور 64 مگاپیکسلی داره و سنسور اولتراواید و ماکرو به ترتیب 8 و 2 مگاپیکسلی هستن. دوربین اصلی عملکرد بهتری به نسبت دوربین‌های دیگه داره و عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کنه ولی سایر دوربین‌ها عملکرد قابل قبولی ندارن که برای یک گوشی گیمینگ طبیعیه. اما در بخش پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 رو خواهیم داشت که در کنار اون سیستم خنک‌کننده دوگانه هم داره و برای هر کاربری رضایت بخشه. در بخش باتری ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعتی می‌تونه تا یک روز با استفاده معمولی دوام بیاره. البته ظرفیت این باتری نسبت به نسل قبل کاهش پیدا کرده ولی شیائومی برای جبران به سراغ ارتقا فست شارژ رفته و از فست شارژ 120 واتی پشتیبانی می‌کنه.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های گیمینگ


بهترین گوشی ها برای عکاسی تا 30 میلیون

تمام گوشی‌هایی که توی این مطلب معرفی کردیم می‌تونه توی بخش بهترین گوشی ها برای عکاسی تا 30 میلیون قرار می‌گیره. اما از نظر ما در تیم لیپک گوشی آیفون اس ای 2022 و سامسونگ Galaxy S21 FE در صدر این لیست قرار خواهند گرفت. اس ای 2022  از دو لنز استفاده می‌کنه که عکس‌های چشم‌نوازی ثبت می‌کنه. پردازنده قدرتمند  A15 Bionic این گوشی باعث شده تا حسگر 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی عملکرد عالی ثبت کنه. با استفاده از لرزشگیر اپتیکال هم می‌تونین هنگام حرکت عکس بگیرین بدون اینکه کیفیت عکس پایین بیاد. این گوشی قابلیت فیلم‌برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه رو هم داره.

Galaxy S21 FE  با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی واقعا عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کنه که قطعا شما رو راضی خواهد کرد. سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو شامل زوم اپتیکال سه برابریه و یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا‌واید هم دارید. برگ برنده این گوشی دوربین تلفه فوتو است که به لطف زوم اپتیکال اون بدون این‌که کاهش کیفیتی داشته باشین، می‌تونین روی جزییات زوم کنین. از این دوربین می‌شه برای ثبت عکس‌های پرتره با کیفیت استفاده کرد که با دوربین‌های حرفه‌ای می‌تونه رقابت کنه. در بخش فیلم‌برداری می‌تونین ویدئو‌های 4K با نرخ 30/60 فریم بر ثانیه و 1080p با نرخ 30/60/240 فریم بر ثانیه و هم‌چنین 720p با نرخ 960 فریم بر ثانیه ثبت کنین.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ها برای عکاسی


جمع‌بندی

30 میلیون بودجه خوبی برای خرید گوشی هوشمنده که می‌تونین دستگاه‌های جذاب با امکانات مناسبی تهیه کنین. برند‌های مختلف گوشی‌های زیادی در این رنج قیمتی داره که باعث می‌شه انتخاب یک گزینه مناسب برای هر کسی سخت باشه. در این مطلب در لیپک سعی کردیم بهترین گوشی ها تا 30 میلیون در سال 2023 را از نظر عملکرد و برند بررسی کنیم.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون تا 20 میلیون (بهمن 1402)

بهترین گوشی سامسونگ زیر 5 میلیون تومان – نو و کارکرده (دی 1402)

بهترین گوشی های 2023 تا 60 میلیون (فروردین 1402)