بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی 2023 (اسفند 1401)

امروزه تعداد زیادی از انواع لپ‌تاپ‌ها در بازار وجود داره و کاملا طبیعیه که با این تنوع، برندها و دسته‌بندی‌های مختلف کاربران برای انتخاب و خرید لپ تاپ با مشکل مواجه بشن. یکی از این دسته‌بندی‌ها لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستن. با توجه به اینکه لپ‌تاپ‌های HP یکی از محبوب‌ترین برندها در جهان هستن، طبیعیه که در بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ هم حرف زیادی برای گفتن داشته باشن و محصولات زیادی رو به بازار عرضه کنن. اگه از علاقه مندان به لپ‌تاپ‌های این کمپانی هستین، برای کمک به شما در این مقاله بهترین لپ تاپ گیمینگ اچ پی موجود در بازار رو بهتون معرفی می‌کنیم تا بتونین دستگاهی که براتون مناسبه رو انتخاب کنین. تا انتها همراهمون باشین.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ HP موجود در بازار

اچ پی چند برند داره که لپ‌تاپ‌های این سری برندها به صورت اختصاصی برای گیم تولید میشن و احتمالاً قابل توجه‌ترین اون‌ها خانواده Omen هست. با این حال، برندهای دیگه‌ای هم در خط تولید این شرکت وجود داره که می‌تونین از اون‌ها برای بازی استفاده کنین، از جمله سری جدیدتر Victus. در زیر با تعدادی از بهترین لپ تاپ های HP گیمینگ آشنا می‌شین.


بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های سال 2023

بهترین لپ تاپ های اچ پی


Omen 17؛ بهترین لپ تاپ گیمینگ اچ پی

مزایا

  • پردازنده‌های سری HX اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری Nvidia RTX 40 با عملکرد فوق‌العاده
  • نمایشگر Quad HD با نرخ تازه‌سازی 240 هرتز
  • افزایش جذابیت با نور پس‌زمینه RGB

معایب

  • وب‌کم 720P
  • نمایشگر 16:9
  • عدم پشتیبانی از Windows Hello

اگه به‌دنبال بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی هستین، احتمالا به دنبال یک پردازنده گرافیکی قدرتمند تا حد ممکن باشین و هیچ لپ‌تاپی در خط تولید HP بهتر از مدل Omen 17 نیست. لپ‌تاپ برای اجرای بازی به قدرت زیادی نیاز داره و Omen 17 با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل سری Core HX با حداکثر 24 هسته و 32 رشته پردازشی بیشترین قدرت رو داره. علاوه بر این، اون رو با یک پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ Nvidia GeForce RTX 4090 دریافت می‌کنین، که به شما امکان اجرای همه بازی‌ها رو بدون هیچ مشکلی می‌ده. شما می‌تونین روی این لپ‌تاپ تا 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه SSD استفاده کنین.

صفحه نمایش Omen 17 با یک پنل 17.3 اینچی با نسبت تصویر کلاسیک 16.9 عرضه می‌شه. مدل پایه دارای یک پنل Full HD با نرخ رفرش 144 هرتزه، اما می‌تونین برای استفاده کامل از قدرت این پردازنده گرافیکی، به پنل Quad HD با نرخ تازه‌سازی 240 هرتز برین. در بالای نمایشگر، متاسفانه یک وب‌کم متوسط 720P وجود داره که برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ HP خیلی رایجه. همچنین اصلاً از Windows Hello پشتیبانی نمی‌شه. از نظر طراحی، Omen 17 با شاسی آلومینیومی مشکی عرضه می‌شه و از اون‌جایی که قدرت بسیار زیادی داره، وزن اون هم خیلی سنگینه و 2.76 کیلوگرم وزن داره. با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد و امکانات دیگه‌ که فرصت اشاره به اون‌ها رو نداریم، می‌تونیم به راحتی بگیم که Omen 17 پادشاه لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی هست.

HP Omen 16؛ بهترین لپ تاپ 16 اینچی در بین بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی

مزایا

  • عملکرد مناسب
  • نمایشگر Quad HD تا 165 هرتز نرخ نوسازی
  • صفحه کلید جذاب و تاچ پد

معایب

  • وب‌کم 720P
  • نمایشگر 16:9
  • مشخصات داخلی خیلی جدید نیستن.

لپ‌تاپ‌های 17 اینچی می‌تونن بیشترین قدرت رو داشته باشن، اما حمل اون‌ها خیلی راحت نیست. اگه قدرت پردازشی کمتر هم برای شما مناسبه، Omen 16t مجهز به اینتل یک گزینه عالی دیگه‌اس که قیمت مناسب‌تری هم داره. در مورد CPU، Omen 16t رو می‌توان با یک پردازنده Core i9-12900H اینتل با 14 هسته و 20 رشته و با GPU لپ‌تاپ Nvidia GeForce RTX 3070 Ti پیدا کرد. این مدل به اندازه مدل 17 اینچی فوق قدرتمند نیست، اما همچنان تمام بازی‌های شما رو بدون هیچ مشکل بزرگی اجرا می‌کنه. درست مانند مدلی که در بالا گفتیم، می‌تونین اون رو با حداکثر 32 گیگابایت رم و یک SSD با ظرفیت 2 ترابایتی فراهم کنین.

صفحه نمایش این دستگاه یک پنل 16.1 اینچیه و مثل اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ HP دارای نسبت تصویر 16:9 هست. مدل پایه با وضوح Full HD و نرخ نوسازی 144 هرتز ارائه می‌شه، اما اگه می‌خواین تجربه بصری بهتری داشته باشین، همیشه می‌تونین پنل Quad HD 165 هرتزی رو انتخاب کنین.

نکته: برای مشاهده برخی از بهترین لپ تاپ های اچ پی کلیک کنید:

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی اچ پی مدل HP Victus 15-Fa1093dx

لپ تاپ 16.1 اینچی اچ پی مدل HP Victus 16 d1004NW

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی اچ پی مدل HP VICTUS 15-fa0032dx

HP Omen 16z؛ صدرنشین بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی با AMD

مزایا

  • پردازنده‌های قدرتمند AMD سری Ryzen 6000 و پردازنده‌های گرافیکی Nvidia
  • نمایشگر Quad HD تا 165 هرتز
  • امکان انتخاب بین دو گزینه رنگ

معایب

  • بدون پشتیبانی از Thunderbolt
  • وب کم 720P
  • عدم پشتیبانی از Windows Hello

 اگه ترجیح می‌دین لپ‌تاپی تهیه کنین که با پردازنده AMD کار می‌کنه، Omen 16 در یک نسخه با AMD به نام Omen 16z هم عرضه می‌شه. این دستگاه به اندازه نسخه اینتل قدرتمنده، اما برای طرفداران AMD ایده‌آل‌تره. از نظر پردازنده، Omen 16z دارای پردازنده AMD Ryzen 9 6900HX هست که یک پردازنده با 8 هسته و 16 رشته بوده و علاوه بر این همانند مدل اینتل پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti رو هم داره.

می‌تونین این دستگاه رو با حداکثر 32 گیگابایت رم DDR5 با سرعت 4800 مگاهرتز پیکربندی کنین. ضمن اینکه تا 1 ترابایت حافظه SSD داره. تنظیمات صفحه نمایش هم مشابه مدل اینتل عالیه و با یک پنل 16.1 اینچی Full HD با نرخ رفرش 144 هرتز شروع می‌شه که قابلیت ارتقا به پنل Quad HD با نرخ تازه‌سازی 165 هرتز رو هم داره.

HP Victus 15t؛ بهترین لپ تاپ گیمینگ اچ پی با اندازه 15 اینچ

مزایا

  • حمل آسان‌تر نسبت به مدل‌های بزرگ‌تر
  • پردازنده اینتل قدرتمند
  • گزینه‌های رنگی بیشتر برای انتخاب، نسبت به مدل‌های Omen
  • مقرون به صرفه‌تر

معایب

  • قدرت کمتر نسبت به مدل‌های Omen
  • بدون پشتیبانی از Thunderbolt
  • وب‌کم 720P و نمایشگر 16:9

اگه یک لپ‌تاپ گیمینگ 15 اینچی می‌خواین، لپ تاپ HP Victus 15 بهترین انتخاب برای شماست. اگرچه به اندازه مدل‌های بزرگتر قدرتمند نیست، اما می‌تونه اکثر بازی‌های مدرن و پیشرفته رو اجرا کنه. از نظر عملکرد، می‌تونین Victus 15t رو با Intel Core i7-12700H، 14 هسته و 20 رشته، پیکربندی کنین، اما این لپ‌تاپ با پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3050 Ti به حداکثر قدرت خودش می‌رسه. این پیکربندی به طور قابل توجهی قدرت کمتری نسبت به مدل‌های Omen داره، اما از پس اجرای اکثر بازی‌های با تنظیمات گرافیکی بالا برمی‌آد. صفحه نمایش پنل 15.6 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی و با نرخ نوسازی 144 هرتز هست. برخی از گزینه‌های پیکربندی برای روشنایی و نرخ نو‌سازی وجود داره، اما این مورد بهترین چیزیه که می‌تونین دریافت کنین، و با توجه به GPU ضعیف‌تر کاملا منطقیه.

یک مزیت بالقوه Victus 15 اینه که به شما امکان می‌ده از بین چند گزینه رنگی مختلف انتخاب کنین اما هیچ گزینه‌ای برای صفحه کلید RGB با نور پس‌زمینه وجود نداره. همچنین این دستگاه دارای پورت USB-C (3.2 Gen 1)، دو درگاه USB-A، HDMI 2.1، RJ45 Ethernet، جک هدفون و کارت‌خوان SD هست. با وجود داشتن CPU اینتل، هیچ پشتیبانی Thunderbolt وجود نداره و تمام پورت‌های USB نسبتا کند هستن. با این‌که مقداری قدرت رو فدا می‌کنه، Victus 15t همچنان یک لپ‌تاپ بسیار عالی و مقرون به صرفه در بین بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی هست. برای مشاهده لپ تاپ های گیمینگ برندهای دیگر مقالات زیر را مطالعه کنید:


بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسر


HP Envy 16t

مزایا

  • پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و گرافیک GeForce RTX 3060
  • نمایشگر 16 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز مناسب برای کار و بازی
  • طراحی باریک‌تر و شیک‌تر از یک لپ‌تاپ گیمینگ معمولی
  • وبکم 5 مگاپیکسلی با Windows Hello

معایب

  • به اندازه لپ تاپ‌های Omen برای بازی قدرتمند نیست
  • تا حدودی دارای وزن بالا و سنگین

Envy یکی دیگه از زیر‌برند‌های اچ پی هست که مختص لپ‌تاپ‌های گیمینگه و البته برای کار هم می‌تونین از اون استفاده کنین. در واقع اگه فقط یه گیمر نیستین و می‌خواین کار‌های دیگه‌ای هم با لپ‌تاپ انجام بدین، محصولات Envy برای شما مناسبه. از نظر مشخصات، HP Envy 16t می‌تونه با برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های این لیست رقابت کنه. دارای آخرین نسل دوازدهم پردازنده‌های Intel Core، تا پردازنده Intel Core i9-12900H با 14 هسته و 20 رشته هست. در کنار این می‌تونین اون رو با کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 هم دریافت کنین که سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های Victus در این لیست هست. برای رم، می‌تونین تا 32 گیگابایت DDR5 دریافت کنین و فضای ذخیره‌سازی تا 2 ترابایت SSD در دسترسه.

این لپ‌تاپ یکی از بهترین نمایشگرهای این لیست رو داره. این یک پنل 16 اینچی با نسبت تصویر 16:10 هست و به طور پیش‌فرض دارای رزولوشن Quad HD+ (2560 x 1600) و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزه. همچنین پنل روشن‌تری نسبت به همه لپ‌تاپ‌های این لیست داره و شما می‌تونین از پشتیبانی لمسی استفاده کنین. همچنین می‌تونین صفحه نمایش OLED 4K رو انتخاب کنین، اما ما اون رو برای بازی توصیه نمی‌کنیم. این لپ‌تاپ همچنین دارای وب‌کم فوق‌العاده، سنسور 5 مگاپیکسلی با ویدیوی 1080 و ویژگی‌هایی مانند قاب‌بندی خودکار است. به علاوه، حتی از تشخیص چهره Windows Hello هم پشتیبانی می‌کنه.

کلام آخر

گزینه‌های زیادی به عنوان بهترین لپ تاپ ‌گیمینگ اچ پی وجود داره که امروزه می‌تونین به راحتی با اون‌ها هر بازی رو اجرا کنین. در بالا چند تا از بهترین‌ها رو معرفی کردیم. ما بهترین انتخاب را Omen 17t می‌دونیم چون قوی‌ترین پیکربندی‌های CPU و GPU رو همراه نمایشگری با نرخ تازه‌سازی بالا در اختیار شما قرار می‌ده و بنابراین بهترین تجربه بازی رو برای شما رقم می‌زنه. در کنار این موارد گزینه‌های دیگه‌ای هم مثل : HP Victus 15z ،HP Victus 16z ،HP Envy 16t و HP Spectre x360 16 وجود داره که جزو گزینه‌های مقرون به صرفه در بین بهترین لپ تاپ‌ های گیمینگ اچ پی هستن.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024