بهترین پردازنده های رندرینگ موجود در بازار ایران (مرداد 1402)

بهترین پردازنده های 2023 برای رندرینگ

بهترین پردازنده رندرینگ نیاز به قدرت پردازشی نسبتا بالایی دارد و انتخاب بهترین گزینه بین موارد مختلف، کار چندان ساده‌ای نیست. همان‌طور که می‌دانید؛ در رندرینگ با استفاده از برنامه‌های کاربردی، تصاویر دو بعدی و سه‌بعدی ساخته می‌شود.

افراد این حوزه برای این‌که بتوانند در کار خود به خوبی بدرخشند و انیمیشن‌های منحصربه‌فردی را خلق کنند؛ نیازمند سیستم‌های کارآمد و سریع هستند. زیرا هر چقدر که سیستم قدرتمندتر باشد به همان میزان سرعت و کیفیت کار بالاتر می‌رود. امکان باز کردن چند نرم‌افزار سنگین در تولید محتوای ویدیویی و گرافیکی و نیز نرم‌افزارهای مهندسی بسیار مهم است و این کار از عهده هر پردازنده‌ای بر نمی‌آید.

بنابراین به جرات می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین پیش نیازها برای طراحی و تدوین فیلم‌ها، ایجاد انیمیشن‌ها، طراحی‌های معماری، طراحی بازی‌های ویدیویی، ایجاد جلوه‌های ویژه تلویزیونی، طراحی سازه‌ها، طراحی تجسمی و غیره دسترسی به یک سیستم قدرتمند است.

یک سیستم مناسب و قدرتمند برای رندر باید در مرحله اول از پردازنده مناسبی برخوردار باشد. زیرا پردازنده مغز سیستم است و تمامی عملکردهای آن تحت تاثیر عملکرد این قطعه قرار دارد اما باید بین پردازنده و دیگر قطعات مهم سیستم نظیر کارت گرافیک، حافظه رم (RAM)، مادربرد، فن و غیره نیز تناسب لازم برقرار باشد. استفاده از حافظه رم حداقل 16 گیگابایتی (هر چه سریع‌تر بهتر)، حافظه SSD مناسب، کارت گرافیک قدرتمند و مادربرد خوب در کنار پردازنده قدرتمند برای رندرینگ الزامی است و نکته مهم این است که همه این قطعات باید با هم سازگار باشند. بنابراین استفاده از پردازنده‌های موجود در این لیست، به تنهایی عملکرد سیستم شما را تضمین نمی‌کند.


بیشتر بخوانید:

بهترین پردازنده های گیمینگ 2024

تفاوت پردازنده های اینتل و AMD

بهترین پردازنده های موبایل 2024


فهرست مطالب

لیست بهترین پردازنده های رندرینگ

در حال حاضر گزینه‌های بسیار مختلفی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به عنوان بهترین پردازنده های رندرینگ معرفی کرد. البته ناگفته نماند که بهترین پردازنده رندرینگ ۲۰۲۳ برای هر شخص متناسب با نیازی که دارد متفاوت است. به عبارت دیگر بهترین CPU برای رندر گرفتن شامل گزینه‌های بسیار متنوعی است که هر کدام از آن‌ها براساس ویژگی و قابلیت‌های خود، در حوزه گرافیک کارایی مشخصی دارند. در حالت کلی بهترین CPU ها برای رندر گرفتن شامل پردازنده‌های قدرتمندی می‌شوند که از فرکانس، IPC، تعداد هسته و قدرت پردازش بالایی برخورداراند.

البته ناگفته نماند زمان خرید بهترین CPU رندرینگ باید علاوه‌بر معیارهای عنوان شده بودجه و نیازمندی‌های خود را نیز در نظر بگیرید. زیرا بهترین سی پی یو رندرینگ ۲۰۲۳ از جنبه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود که یکی از آن‌ها ارزش اقتصادی آن محصول است.

همان‌طور که عنوان شد بهترین پردازنده رندرینگ باید از قدرت پردازش مناسبی برخوردار باشد و بتواند نرم‌افزارهای کاربردی در حوزه رندر را به اجرا درآورد. در این حرفه از برنامه‌های کاربردی نظیر 3ds MAX، Cinema 4D،Blende، Maya و غیره استفاده می‌شود که نیازمند قدرت بالایی هستند.

بهترین پردازنده های مناسب رندرینگ کدام مدل‌ها هستند؟

ساخت انیمیشن و تدوین فیلم از مهم‌ترین امور در رندرینگ به شمار می‌روند و استفاده از ابزارهای مناسب برای تولید آن‌ها نقش بسیار موثری در کاهش یا افزایش هزینه دارد. بنابراین شما هم مانند دیگر گرافیست‌های حرفه‌ای اگر بتوانید یک سیستم با پردازنده ایده‌آل در اختیار داشته باشید؛ خیلی راحت می‌توانید محتواهای ویدویی با کیفیت و جذاب را با مناسب‌ترین هزینه خلق کرده و در حوزه کاری خود بدرخشید.

بهتر است بدانید که تمامی برنامه‌های کاربردی در حوزه رندرینگ به موتورهای رندر داخلی مجهز بوده و متکی به حداکثر عملکرد چند هسته‌ای هستند. از این‌رو هر چقدر تعداد هسته‌های یک پردازنده بالاتر باشد، در این حوزه کاربردی‌تر می‌شوند و سیستم با سرعت بیش‌تری می‌تواند برنامه‌های رندر را اجرا کند.

البته برای انتخاب بهترین CPU رندرینگ علاوه‌بر تعداد هسته، باید سرعت اورکلاک را نیز در نظر بگیرید. پردازنده‌هایی که سرعت اورکلاک بالاتری دارند، عملکرد بهتر و سریع‌تری ارائه می‌دهند.

در حال‌حاضر انواع و اقسام سی‌پی‌یو با تعداد هسته و سرعت کلاک متفاوت وجود دارد؛ همین امر امکان انتخاب بهترین پردازنده رندرینگ موجود در بازار را بسیار سخت می‌کند. در ادامه مطلب بهترین پردازنده های رندرینگ موجود در رده‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

سی‌پی‌یو AMD Threadripper 3990X

به جرات می‌توان گفت که بهترین پردازنده رندرینگ ۲۰۲۳ سی‌پی‌یو AMD Threadripper 3990X است. این پرچم‌دار کمپانی ای‌ام‌دی ۶۴ هسته پردازشی و ۱۲۸ رشته دارد. همین عامل شرایطی را فراهم کرده است که به راحت‌ترین شکل ممکن قادر به اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها باشد. جالب است بدانید که این ابر پردازنده amd علی‌رغم برخورداری از تعداد زیادی هسته و قدرت پردازشی اعجاب‌انگیز، قیمت بسیار مناسبی دارد. همین عامل موجب می‌شود که در مقایسه با پردازنده‌های رده بالای اینتل بیشتر در کانون توجه گرافیست‌های حرفه‌ای قرار بگیرد.

همچنین این پردازنده‌‌ی رندرینگ دارای معماری 7 نانومتری Zen 2 بوده و قابل اورکلاک است.قابل ذکر است که با مادربردهای سری TRX40 نیز سازگاری دارد. البته پیشنهاد می‌دهیم برای عملکرد ایده‌ال‌تر این محصول بهتر است، آن را در کنار یک BIOS بروز استفاده کنید. در رابطه با حافظه کش آن نیز باید بدانید در سطح سه ۲۵۶ مگابایت و در سطح دو ۳۲ مگابایت حافظه کش دارد و این ویژگی نیز موجب ارتقاء عملکرد آن در حوزه رندرینگ شده است.

سی‌پی‌یو AMD Threadripper 3990X

سی‌پی‌یو AMD Threadripper 3970X

سی‌پی‌یو AMD Threadripper 3970X یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ به شمار می‌رود و دارای سرعت پردازش بسیار بالایی است. این محصول ۳۲ هسته و ۶۴ رشته دارد و در بین پردازنده‌های سری Threadrippe و 32 هسته‌ای، تنها گزینه‌ای است که بر پایه معماری Zen 2 طراحی شده است. به طور کلی این محصول قدرت محاسباتی و رندرینگ بسیار بالایی دارد. همچنین در امور چند هسته‌ای با کلاک بالاتر، بهره وری فوق العاده‌ای را برای شما فراهم می‌کند.

این پردازنده قدرتمند با قدرت پردازشی یا فرکانس پایه 4.5 گیگاهرتز و فرکانس اورکلاک 5.752 همراه است و توان حرارتی آن نیز در نهایت تا 280 خواهد بود. سی‌پی‌یو AMD Threadripper 3970X دارای 144 مگابایت حافظه کش و همچنین 88 خط PCI Express 4.0 است. این پردازنده 32 هسته و 64 رشته دارد و فرکانس پایه آن 3.7 گیگاهرتز و فرکانس بوست آن 4.5 گیگاهرتز است. در سطح یک 2 مگابایت، در سطح دو 16 مگابایت و در سطح سه نیز 16مگابایت حافظه کش دارد.

 به این ترتیب با توجه به اطلاعات ارائه شده می‌توان نتیجه گرفت که این گزینه نیز یکی از بهترین‌ها و قدرتمندترین سی‌پی‌یوها‌یی است که می‌توانید از آن به صورت حرفه‌ای در حوزه رندرینگ بهره ببرید.

سی‌پی‌یو AMD Threadripper 2990wx

دیگر گزینه‌ای که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ یاد کرد، نیز یکی از اعضای خانواده Threadripper ای‌ام‌دی بوده و شامل سی‌پی‌یو AMD Threadripper 2990wx است که ۳۲ هسته و ۶۴ رشته دارد و از قدرت پردازشی شگفت انگیزی برخوردار است. فرکانس پایه این محصول شرکت amd 3.0 گیگاهرتز بوده که پس از اورکلاک تا ۴ گیگاهرتز قابل ارتقا است.

به طور کلی اکثر پردازنده‌های موجود در سری Threadripper ای‌ام‌دی محصولات قدرتمندی هستند و تعداد زیادی هسته به همراه دارند. AMD Threadripper 2990wx نیز از این قاعده مستثنی نیست و همین عامل سبب شده است که در لیست بهترین و کاربردی‌ترین پردازنده‌ها برای اجرای برنامه‌های سه بعدی، ویرایش ویدئو و … جای بگیرد.

سی‌پی‌یو Core i9‌ 9980XE

سی‌پی‌یو Core i9‌ 9980XE از ۱۸ هسته پردازشی و ۳۲ هسته مجازی برخوردار است و از این‌رو در مقایسه با تمامی محصولات هم‌رده خود، یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ به شمار می‌رود. منتهی در مقایسه با پردازنده‌های رایزن نسل 9 قیمت بسیار بالاتری دارد.

این محصول اینتل دارای ریز معماری Skylake بوده و از لیتوگرافی 14 نانومتری و سوکت پردازنده LGA 2066 پشتیبانی می‌کند. همچنین مجهز به پردازنده 64 بیت است و 3.00 گیگاهرتز فرکانس پایه و 4.60 گیگاهرتز فرکانس بوست دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این محصول که سبب شده است در حوزه رندرینگ به خوبی بدرخشد، برخورداری از حافظه کش 24.75 مگابایت است.


بیشتر بخوانید:

تفاوت پردازنده های Core i7 ،core i5 ،Core i3 و Core i9


سی‌پی‌یو Core i9‌ 9980XE

سی‌پی‌یو Intel Core-i9 9900K

یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ سی‌پی‌یو Intel Core-i9 9900K است که از این محصول به عنوان بهترین CPU رندر سه‌‌بعدی نیز یاد می‌شود. زیرا نسبت به دیگر پردازنده‌های 8 هسته‌ای و هم‌رده خود برای ساخت انیمیشن و تدوین فیلم عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهد.

همان‌طور که متوجه شدید، این محصول ۸ هسته و ۱۶ رشته دارد. اگر به دنبال پردازنده‌ای هستید که بتوانید به راحتی با استفاده از آن مدل‌سازی و انیمیشن‌سازی کنید، بدون شک این محصول اینتل شرایط و امکانات لازم را برای شما فراهم می‌کند. البته ناگفته نماند که برای انجام هرچه بهتر و سریع‌تر، کارهای مد نظر خود با استفاده از این CPU به یک فن قوی نیز نیاز دارید تا از افزایش دمای سیستم جلوگیری کند.

سرعت کاری یا پایه پردازنده CPU Intel Core-i9 9900K حدود ۳.۶ گیگاهرتز است و تا ۵ گیگاهرتز قابلیت اورکلاک شدن دارد. این ویژگی نیز سبب شده است که عملکرد آن برای اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین فوق العاده باشد.

دیگر ویژگی ممتاز این سی‌پی‌یو که به نوعی آن را نسبت به دیگر محصولات مشابه خود بهتر کرده؛ حافظه کش بالای آن است. این محصول ۱۶ مگابایت حافظه کش سطح ۳ دارد که همین ویژگی سرعت پردازش آن را تا حدود زیادی بالا برده است.

البته ناگفته نماند که دیگر پیش نیاز مهم برای بهره‌گیری هرچه بهتر و مطلوب‌تر از این پردازنده در حوزه رندرینگ یک مادربرد مناسب است. به عبارت دیگر بهتر است؛ این بهترین پردازنده رندرینگ نسل i9 اینتل را به همراه مادربردهای بهتری نظیر مادربرد Z390 به کار بگیرید. زیرا این مدل CPU با چیپست اینتل ۳۰۰ سازگار نیست.

سی‌پی‌یو AMD Ryzen 9 3950X

سی‌پی‌یو AMD Ryzen 9 3950X که از آن به عنوان قدرتمندترین CPU برای ساخت انیمیشن‌ها و رندر یاد می‌شود؛ یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ به شمار می‌رود و از ۱۶ هسته و ۳۲ رشته برخوردار است. البته ناگفته نماند که عملکرد تک هسته‌ای آن نیز در حوزه ساخت انیمیشن و طراحی سه‌بعدی بسیار مطلوب و رضایت‌بخش است.

این CPU قیمت بالایی دارد، اما سرعت پردازش آن بسیار بالا بوده و همین عامل یک دلیل قانع‌کننده برای هزینه بالای آن است. اگر به صورت حرفه‌ای در حوزه طراحی انیمیشن و تصاویر سه بعدی فعالیت می‌کنید؛ بدون شک می‌دانید، وجود سرعت بالا برای این امور تا چه حد باارزش است.

البته ناگفته نماند هزینه مورد نیاز برای خرید این محصول در مقایسه با هزینه مورد نیاز برای خرید پردازنده‌های اینتل مشابه با آن بسیار مناسب‌تر است. برخورداری از تعداد هسته زیاد در بهترین پردازنده های رندرینگ، قاعدتا با ایجاد گرمای بالایی همراه می‌شود. به همین دلیل برای بهره‌گیری هرچه بهتر از این CPU باید برای آن یک فن مناسب و مادربرد دارای قابلیت خنک‌کنندگی بالا نیز تهیه کنید و از این طریق دمای آن را در حین کار کنترل نماید.

سی‌پی‌یو AMD Ryzen 9 3900X

سی‌پی‌یو AMD Ryzen 9 3900X بهترین پردازنده رندرینگ از نظر قیمت به شمار می‌رود و موفق به اخذ امتیاز 3168 در بنچمارک Cinebench r15 شده است. پس اگر به دنبال مقرون به صرفه‌ترین CPU رندرینگ برای سیستم خود هستید، پیشنهاد می‌دهیم این مدل را انتخاب کنید. CPU AMD Ryzen 9 3900X علی‌رغم برخورداری از قیمت مناسب، دارای سرعت کلاک خوب و تعداد هسته‌ بالایی است. به همین جهت سرعت پردازش بسیار خوب و رضایت بخشی دارد.

به عبارت دیگر این محصول از ۱۲ هسته و ۲۴ رشته برخوردار بوده و سرعت کلاک آن نیز ۴.۶ گیگاهرتز است. ناگفته نماند که شرکت amd به همراه این محصول، خنک کننده CPU Wraith را نیز ارائه می‌دهد.

دیگر ویژگی جذاب این پردازنده برخورداری از لیتوپرافی 7 نانومتری AMD است که در هنگام افزایش سرعت کلاک از افزایش دمای سی‌پی‌یو جلوگیری می‌کند. در نتیجه می‌توانید در شرایطی آرام‌تر و بدون وجود صداهای آزاردهنده به کار خود ادامه دهید. بهترین مادربرد برای این نوع پردازنده، مادربردهای با کیفیت دارای سوکت AM4 است و این محصول نیز مانند بسیاری از تولیدات برند amd از سوکت AM4 پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که این محصول را برای رندر بسیار مناسب و کاربردی کرده، مصرف پایین انرژی آن است.

سی‌پی‌یو Intel Core i7-6800K

یکی دیگر از بهترین پردازنده های رندرینگ سی‌پی‌یو Intel Core i7-6800K است که ۶ هسته و ۱۲ رشته دارد. سرعت اورکلاک آن نیز ۳.۴ هرتز است. اگر برای خرید CPU مناسب جهت اجرای برنامه‌های سه‌بعدی بودجه کمی دارید، پیشنهاد می‌دهیم که این پردازنده رندرینگ اقتصادی اینتل را انتخاب کنید.

زیرا هیچ گزینه ارزان قیمتی در حوزه رندر نمی‌تواند به اندازه Intel i7 6800K برای شما کاربردی باشد. تجربه ثابت کرده است که این پردازنده اینتل در حین کار با نرم‌افزارهای رندر سه بعدی عملکردی فراتر از انتظار ارائه می‌دهد. به همین جهت علی‌رغم برخورداری از قیمت مناسب یکی از بهترین گزینه‌ها برای این منظور محسوب می‌شود.

باید ذکر کنیم که عملکرد Intel Core i7-6800K با کمک فناوری Intel Turbo Boost بهتر و مطلوب‌تر می‌شود و شما می‌توانید به راحتی از آن جهت ویرایش محتواهای ویدیویی، رندر عکس، مدل‌سازی سه‌بعدی، و تولید صدا استفاده کنید.

سی‌پی‌یو Intel Core i7-6800K

سی‌پی‌یو اینتل Intel i5 11600k

سی‌پی‌یو اینتل Intel i5 11600k نیز یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ محسوب می‌شود و از جمله مواردی است که علاوه‌بر گیمینگ برای رندر نیز عملکرد خوب و رضایت بخشی را ارائه می‌دهد. دیگر ویژگی مهم قابل ذکر برای این محصول برخورداری از قیمت مناسب است. گرافیک یکپارچه مناسبی دارد و از ۶ هسته و ۱۲ رشته پشتیبانی می‌کند. همچنین فرکانس پایه آن ۳.۹ مگاهرتز است که تا ۴.۹ مگاهرتز نیز قابل ارتقا است.

سی‌پی‌یو Intel Core i7-7800X

اینتل برای آنکه بتواند در حوزه تولید محتوا با پردازنده‌های ZEN رقابت کارآمدتر و هدفمندتری داشته باشد، اقدام به عرضه محصولات Core-X کرد. سی‌پی‌یو Intel Core i7-7800X که یکی از محصولات سری Core-X اینتل به شمار می‌رود. این محصول همانند تمامی سری‌های Core-X اینتل دارای هسته‌های قدرتمندی بوده و برای کارهای تخصصی‌تر نظیر رندرینگ طراحی شده است. Intel Core i7-7800X برخلاف دیگر مدل‌های مشابه خود فاقد پردازشگر گرافیکی مجتمع بوده و همین عامل سبب شده است که برای رندرینگ عملکرد بسیار خوبی را ارائه دهد.

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که تمایل به خرید و استفاده از CPU Intel Core i7-7800X دارید، بهتر است بدانید که مادربردهای X299 برای این مدل انتخاب بهتری به شمار می‌روند. این محصول ۶ هسته و ۱۲ رشته دارد و توان حرارتی آن ۱۴۰ وات است. همچنین دارای فرکانس پایه ۳.۵ گیگاهرتز، فرکانس بوس یا ثانویه ۴.۰ گیگاهرتز و حافظه کش آن نیز ۸.۲۵ مگابایت است.

نام محصول AMD Threadripper 3990XAMD Threadripper 2990wxAMD Threadripper 3970Xاینتل Core i9‌ 9980XEAMD Ryzen 9 3950XAMD Ryzen 9 3900XIntel Core-i9 9900KIntelCore i7-7800XIntel Core i7-6800KIntelCore i5 11600k
تعداد هسته۶۴32321816۱۲8۶۶6
تعداد رشته۱۲۸64643632۲۴16۱۲۱۲12
فرکانس پایه$4,861.00 USD3 گیگاهرتز3.8GHz3.00 گیگاهرتز3.5 گیگاهرتز3.8 گیگاهرتز3.60 گیگاهرتز3.50 گیگاهرتز3.40 گیگاهرتز3.90 گیگاهرتز
فرکانس ثانویه4.3 GHz4.2 گیگاهرتز4.5GHz4.40 گیگاهرتز4.7 گیگاهرتز4.6 گیگاهرتز5.00 گیگاهرتز4.00 گیگاهرتز3.60 گیگاهرتز4.90 گیگاهرتز
حافظه کشL1:4096 KB, L2:32.0 MB, L3:256 MB 3:L1 مگابایت 16: L2 مگابایت 64: L3 مگابایتسطح یک 1.5MB سطح دو 12MB سطح سه 128MB24.75 مگابایت SmartCacheسطح۲ 8 مگابایت L3:64 مگابایتسطح 2: ۶ مگابایت سطح ۳: ۶۴مگابایت16 مگابایت SmartCache8.25 مگابایت15 مگابایت12 مگابایت Smart Cache
توان مصرفی280 W250 وات280W165 وات105 وات105 وات95 وات140 وات140 وات125 وات
لیتوگرافی۷
نانومتری
12
نانومتری
۷
نانومتر
14
نانومتری
7 نانومتری7 نانومتری14
نانومتری
14
نانومتری
14 نانومتری14
نانومتری
معماری(Castle Peak (Zen 2Zen+Zen+‌SkylakeZen 2ZenCoffee LakeSky LakeBroadwell ERocket Lake
سوکتTRX4 (sTRX4sTR4, LGA-4094AMD sTRX4LGA2066AM42AM4LGA1151LGA2066LGA2011-3FCLGA1200
بنچمارک81135324166336832013389543270818447128751076519718
قیمت$4,861.00 USD$1,999.99 USD93,800,000تومان13,373,000تومان۱۷,۵۰۰,۰۰۰تومان۱۷,۳۰۰,۰۰۰تومان16,850,000تومان13,830,000تومان$133.20 USD12,000,000 تومان
جدول مقایسه بهترین پردازنده های رندرینگ

بهترین پردازنده های رندرینگ اینتل

در حال حاضر دو برند اینتل و amd در حوزه تولید پردازنده پیشتاز بوده و رقابت تنگاتنگی بین آن‌ها وجود دارد. به طور کلی محصولات amd در مقایسه با اینتل قیمت مناسب‌تری دارند اما از نظر عملکرد نمی توان یکی را بر دیگری ترجیح داد. با این وجود نمی‌توان از بین محصولات متنوع این دو برند گزینه خاصی را به‌عنوان بهترین پردازنده رندرینگ معرفی کرد. پس بهترین سی پی یو رندرینگ ۲۰۲۳ را باید از بین محصولات رده بالای این 2 برند انتخاب کرد.

البته ناگفته نماند که بهترین پردازنده های رندرینگ موجود در خانواده اینتل در مقایسه با دیگر رقبا حافظه کش بالاتری دارند و همین عامل سبب شده است که برای اجرای برنامه‌های سنگین و حجیم عملکرد بهتر و سریع‌تری داشته باشند. قوی‌ترین و بهترین پردازنده رندرینگ اینتل در لیست محصولات سری Core i9‌ آن قرار دارد.

این دسته از محصولات تا ۱۸ هسته پردازشی دارند و همین عامل سبب شده است که در مقایسه با سی‌پی‌یوهای موجود در نسل ۹ رایزن قدرت پردازش بسیار بالایی داشته باشند. در بین مدل‌های مختلف سری Core i7 اینتل مواردی نظیر مدل شماره 7820X با برخورداری از ۸ هسته مرکزی و فرکانس کاری ۳.۶ گیگاهرتز عملکرد بسیار خوبی را برای پردازش تصاویر گرافیکی از خود به نمایش می‌گذارد.

اما اگر می‌خواهید یک پردازنده اقتصادی با برند اینتل در اختیار داشته باشید؛ پیشنهاد می‌دهیم که به سراغ پردازنده‌های سری Core i5 این برند بروید. به عنوان مثال مدل شماره ۸۴۰۰ این سری از ۶ هسته پردازشی و فرکانس کاری ۲.۸ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و از این‌رو با وجود قیمت مناسب، برای رندرینگ عملکرد خوب و رضایت بخشی دارد. در ادامه چند مورد از بهترین CPU‌ های اینتل را معرفی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:

بهترین پردازنده های اینتل 2023

انواع پردازنده های اینتل


بهترین پردازنده های رندرینگ اینتل

سی‌پی‌یو اینتل Core i9‌ 7980XE

اینتل Core i9‌ 7980XE یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ است که ۱۸ هسته مرکزی و ۳۶ هسته پردازشی دارد. این گزینه نیز به دلیل برخورداری از تعداد هسته بالا از جمله مواردی است که برای کارهای گرافیکی، ویرایش و پردازش تصاویر عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد. اما در مقایسه با محصولات هم‌رده خود فرکانس کاری کم‌تری دارد. به عبارت دیگر فرکانس پایه این محصول ۲.۶ گیگاهرتز است و از این‌رو سرعت آن نسبت به CPU های رندرینگ پرچم‌دار پایین‌تر است.

نقاط قوت

  • تعداد هسته بالایی دارد
  • قدرت پردازشی خوبی دارد

نقاط ضعف

  • در مقایسه با محصولات مشابه خود قیمت بالایی دارد
  • دارای فرکانس کاری پایینی است

سی‌پی‌یو اینتل Intel Core i9 12900K

سی‌پی‌یو اینتل Intel Core i9 12900K یکی از پرطرفدارترین و بهترین پردازنده های رندرینگ است که به دلیل برخورداری از معماری جدید و تعداد هسته بالا نسبت به دیگر پردازنده‌های هم‌رده خود سرعت اجرای بسیار بهتری دارد. این محصول ۱۶ هسته قدرتمند و 32 رشته دارد. همچنین فرکانس آن در حالت پایه ۲.۴ گیگاهرتز و در حالت بوست یا افزایش یافته به ۵.۲ گیگاهرتز ارتقا پیدا می‌کند.

حافظه کش یا حافظه نهان این مدل پردازنده در سطح سه ۳۰ مگابایت است و برای تامین انرژی نیز به ۱۲۵ وات برق نیاز دارد.

نقاط قوت

  • تعداد هسته بالایی دارد
  • دارای معماری جدید است
  • قابل اورکلاک است

نقاط ضعف

  • قیمت بالایی دارد

سی‌پی‌یو Intel Core i7-6950X

دیگر گزینه‌ای که می‌توانیم از لیست محصولات اینتل به عنوان یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ معرفی کنیم، سی‌پی‌یو intel Core i7-6950X است. این پردازنده با معماری ۱۴ نانومتری خود قدرت پردازش بسیار خوبی دارد و به راحتی می‌تواند نرم‌افزارهای رندرینگ را پردازش کند. البته ناگفته نماند، زمانی شاهد عملکرد مطلوب و مورد انتظار خود از این پردازنده می‌شوید که آن را به همراه یکی از مادربردهای X99 استفاده کنید.

سی‌پی‌یو Intel Core i7-6950X ده هسته، ۲۰ رشته و ۱۴۰ وات توان حرارتی دارد. در رابطه با فرکانس‌های هسته این CPU نیز باید گفت که فرکانس پایه آن 3 و فرکانس بوست آن 3.5 گیگاهرتز است و ۲۵ مگابایت نیز حافظه کش دارد. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید این محصول دارای تعداد هسته و حافظه کش بالایی است و از این‌رو برای انجام محاسبات سنگین، پردازش نرم‌افزارهای سه‌بعدی، ویرایش فیلم و تهیه انیمیشن یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

نقاط قوت

  • به خوبی می‌تواند نرم‌افزارهای رندرینگ را اجرا کند
  • حافظه کش بالایی دارد

نقاط ضعف

  • فرکانس پایه پایین
  • از پردازنده‌های نسل پایین اینتل است

سی‌پی‌یو Intel Core i7-8700K

سی‌پی‌یو Intel Core i7-8700K که پرچم‌دار نسل 7 اینتل نیز به شمار می‌رود؛ یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ در بین پردازنده‌های رده متوسط است. این مدل 6 هسته مرکزی و 12 رشته دارد و فرکانس پایه آن 3.7 مگاهرتز و فرکانس بوست آن 4.7 است.

این مدل در مقایسه با مدل‌های قبلی خود در حوزه رندر بسیار کارآمدتر است و همچنین در بنچمارک‌های تک‌هسته‌ای نسبت به هم‌رده ای‌ام‌دی خود موفق به کسب امتیاز بالاتری شده است. Intel Core i7-8700K با توان حرارتی 95 وات 12 مگابایت حافظه کش دارد. بنابراین اگر می‌خواهید در بین سی‌پی‌یوهای رده متوسط، بهترین CPU برای رندر گرفتن را در اختیار داشته باشید، بدون شک این گزینه ایده‌ال‌ترین انتخاب است.

نقاط قوت

  • بهترین سی‌پی‌یو رندرینگ در رده متوسط
  • برخورداری از فرکانس پایه و بوست بالا

نقاط ضعف

  • قیمت بالاتری نسبت به هم‌رده ام‌ای‌دی خود دارد

سی‌پی‌یو Intel Core i5-7640x

سی‌پی‌یو Intel Core i5-7640x همانند دیگر پردازنده‌های سری Core-X از هسته‌های ویژه‌ای برخوردار بوده و در پردازش‌های سنگین و طولانی عملکرد بسیار مطلوبی ارائه می‌دهد. بنابراین جزو گزینه‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان بهترین پردازنده رندرینگ اقتصادی یاد کرد. این محصول از فرکانس پایه ۴.۰ و فرکانس بوست ۴.۲ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و دارای ۶ مگابایت حافظه کش است.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، ظرفیت کش خوبی دارد؛ همچنین به طور کامل از فناوری ECC پشتیبانی می‌کند. هرچند که این محصول فقط از ۴ هسته و ۴ هسته مجازی برخوردار است. اما کش و فرکانس مناسب آن شرایطی را فراهم می‌کند که به راحتی از پس اجرای نرم‌افزارهای مهندسی و سه‌بعدی برآید. بنابراین اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که می‌خواهید با صرف یک هزینه مناسب بهترین پردازنده های رندرینگ اقتصادی اینتل را در اختیار داشته باشید پیشنهاد می‌دهیم که این گزینه را فراموش نکنید.

نقاط قوت

  • فرکانس پایه و بوست بالایی دارد
  • قیمت مناسبی دارد

نقاط ضعف

  • تعداد هسته پایینی دارد

سی‌پی‌یو Intel i5 12600K

سی‌پی‌یو Intel i5 12600K در لیست محصولات هم‌رده خود بهترین پردازنده رندرینگ به شمار می‌رود و در بنچمارک‌های مخصوص رندر نظیر Cinebench r23 توانسته است به امتیازهای خوب و رضایت‌بخشی دست پیدا کند. به این ترتیب باید گفت که این گزینه نیز بهترین cpu رندرینگ در بین پردازنده‌های مختلف اینتل و همچنین دیگر محصولات هم رده خود در بازار به شمار می‌رود و ارزش صرف هزینه و خرید را دارد.

اما یکی از نکات مهم قابل ذکر در رابطه با Intel i5 12600K این است که فقط قادر به اجرای تمامی اپلیکیشن‌ها نبوده و فقط مواردی را می‌تواند اجرا کند که برای اجرا، کم‌تر از ۶ هسته احتیاج دارند. بنابراین اگر در حوزه رندرینگ به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنید و همواره از اپلیکیشن‌های پیچیده بهره می‌برید؛ بهتر است بدانید که این گزینه نمی‌تواند برای شما یک انتخاب خوب و کاربردی باشد.

Intel i5 12600K ۶ هسته و ۱۰ رشته دارد و معماری پردازنده آن Alder Lake است. یکی از ویژگی‌های مهم این مدل از بهترین پردازنده های رندرینگ اینتل که کار با آن در حوزه رندر را نسبت به دیگر محصولات هم‌رده خود کارآمدتر کرده؛ برخورداری از فرکانس بالا است. این محصول اینتل دارای فرکانس پایه 3.70 گیگاهرتز و فرکانس توربو 4.90 گیگاهرتز است.

نقاط قوت

  • قیمت مناسبی دارد
  • فرکانس پایه و بوست بالایی دارد

نقاط ضعف

  • قادر به اجرای تمامی اپلیکیشن‌های رندرینگ نیست
  • برای گرافیست‌های حرفه‌ای گزینه مناسبی نیست
مدل محصولIntel Core i9‌ 7980XEIntel Core i9 12900Kntel Core i7-6950XIntel Core i7-8700KIntel Core i5-7640xIntel Core i5 12600K
تعداد هسته1816106810
تعداد رشته363420121016
فرکانس پایه2.60 گیگاهرتز1.55 گیگاهرتز3.00 گیگاهرتز3.7 گیگاهرتز4.00 گیگاهرتز4.90 گیگاهرتز
فرکانس ثانویه4.40 گیگاهرتز5.20 گیگاهرتز3.50 گیگاهرتز4.7 گیگاهرتز4.20 گیگاهرتز3.70 گیگاهرتز
حافظه کش24.75 مگابایت30 مگابایت25 مگابایت12 مگابایت SmartCache6 مگابایت۲۰ مگابایت Smart Cache
ریز معماریSky LakeAlder LakeBroadwell ECoffee LakeSky LakeAlder Lake
سوکتLGA2066FCLGA1700LGA2011-3LGA1151LGA2066FCLGA1700
لیتوگرافی14نانومتری10نانومتری14 نانو متر14نانومتری14نانومتری۱۰ نانومتری
توان165 وات125 وات140 وات95 وات112 وات125 وات
بنچمارک30417415631748613730679127801
قیمت38,850,000تومان19,300,000 تومان6243،000 تومان8450,000تومان21,165,00تومان۱۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان
جدول مقایسه بهترین پردازنده های اینتل برای رندرینگ

بهترین پردازنده های AMD (رایزن)

بهترین پردازنده های AMD (رایزن)

با توجه به توضیحات ارائه‌شده مشخص شد که بهترین پردازنده رندرینگ شامل گزینه‌ای است که تصاویر گرافیکی را در سریع‌ترین زمان ممکن پردازش کرده و به نمایش درآورد. به همین دلیل برای کسانی که به صورت حرفه‌ای در حوزه طراحی صنعتی و رندر فعالیت می‌کنند؛ دسترسی به سی‌پی‌یو مناسب بسیار مهم است.

به جرات می‌توان گفت که قدرتمندترین و بهترین پردازنده رندرینگ ۲۰۲۳ ای‌ام‌دی و حتی دنیا در لیست محصولات سری Threadripper قرار دارد. همانطور که ملاحظه فرمودید برخی از مدل‌های موجود در این سری نظیر 3990X تعداد ۶۴ هسته فیزیکی و ۱۲۸ رشته دارد و از این‌رو دارای سرعت پردازش فوق‌العاده‌ای است.

پردازنده‌های رایزن نسل 9 حداکثر تا ۱۲ هسته و فرکانس کاری ۳.۸ گیگاهرتز دارند و در بین محصولات این نسل رایزن به راحتی می‌توانید بهترین پردازنده های رندرینگ خانواده AMD را پیدا کنید‌. زیرا محصولات موجود در این نسل از نظر تعداد هسته مرکزی، رشته، سرعت اورکلاک و میزان حافظه کش در مقایسه با رده‌های پایین‌تر خود در سطح مطلوب‌تری قرار دارند.

پردازنده‌های نسل ۷ رایزن حداکثر تا ۸ هسته و 3.6 گیگاهرتز فرکانس دارند. پردازنده‌های نسل ۵ رایزن نیز نهایت تا ۶ هسته پردازشی و ۳.۲ گیگاهرتز فرکانس پایه دارند.


بیشتر بخوانید:

بهترین پردازنده های ای ام دی 2023

انواع پردازنده های AMD


سی‌پی‌یو AMD RYZEN Threadripper 1920X

یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ رده بالای AMD شامل سی‌پی‌یو AMD RYZEN Threadripper 1920X است که ۱۲ هسته و ۲۴ رشته دارد. این محصول دارای ۳۲ مگابایت حافظه کش ۳.۵ مگاهرتز فرکانس پایه و ۴.۵ گیگاهرتز فرکانس بوست است.

دیگر ویژگی‌ مثبت قابل ذکر برای RYZEN Threadripper 1920X چینش ۴ گانه است.

نقاط قوت

  • پشتیبانی از حافظه‌های DDR4 با حداکثر فرکانس
  • قدرت پردازش بالایی دارد

نقاط ضعف

  • در مقایسه با دیگر پردازنده‌های سری RYZEN Threadripper 1920X تعداد هسته کم‌تری دارد
  • قدیمی است
سی‌پی‌یو AMD RYZEN Threadripper 1920X

سی‌پی‌یو ای ام دی AMD Ryzen 7 3700X

سی‌پی‌یو ای ام دی AMD Ryzen 7 3700X یکی دیگر از بهترین پردازنده های رندرینگ است که از آن به عنوان یکی از پردازنده‌های شگفت‌انگیز این برند نیز یاد می‌شود. هرچند که این محصول فقط ۸ هسته و ۱۶ رشته دارد اما از قدرت پردازش بسیار بالایی برخوردار است. فرکانس پایه این پردازنده ۳.۶ گیگاهرتز و فرکانس بوس آن ۴.۴ گیگاهرتز است.

به طورکلی AMD Ryzen 7 3700X نیز از جمله مواردی است که برای اجرای برنامه‌های سه بعدی و رندر گزینه مطلوبی بوده و از پس بسیاری از نیازهای شما برمی‌آید. البته ناگفته نماند که عملکرد این محصول در برابر پردازنده 3900X ضعیف‌تر است، اما قیمت مناسب‌تری دارد.

نقاط قوت

  • قدرت پردازش خوبی دارد
  • قیمت مناسبی دارد

نقاط ضعف

  • تعداد هسته و رشته کمی دارد

سی‌پی‌یو AMD Ryzen 7 1800X

یکی دیگر از بهترین پردازنده های رندرینگ که توانسته است در بنچمارک‌های رندرینگ خوش بدرخشد سی‌پی‌یو AMD Ryzen 7 1800X می‌باشد. این محصول جزو پردازنده‌های ZEN برند AMD به شمار می‌رود و ۸ هسته و ۱۶ رشته واقعی دارد. همین عامل سبب شده است که در مقایسه با دیگر موارد مشابه به عنوان یک پردازنده ایده‌آل و کاربردی برای سیستم‌های رندرینگ باشد.

برای بهره‌گیری بهینه‌تر از این سی پی یو رندرینگ پیشنهاد می‌دهیم که آن را با استفاده از مادربردهایی که به چیپست X370 مجهز هستند استفاده کنید. زیرا در این صورت قابلیت آن برای رندر گرفتن و ایده‌ال‌ترین می‌شود. ناگفته نماند که این بهترین پردازنده رندرینگ دارای فرکانس پایه ۳.۶ و فرکانس بوست ۴ گیگاهرتز و حافظه کش ۱۶ مگابایت است.

نقاط قوت

  • نسبت به پردازنده‌های مشابه قدرت پردازش بالایی دارد
  • قیمت مناسبی دارد

نقاط ضعف

  • تعداد هسته و رشته کمی دارد

سی‌پی‌یو AMD RYZEN Threadripper 1900X

سی‌پی‌یو AMD RYZEN Threadripper 1900X یکی از بهترین پردازنده های رندرینگ است که به صورت تخصصی برای رندر و دیگر کارهای حرفه‌ای طراحی شده است. البته برحسب مطالب عنوان شده در خانواده Threadripper شرکت AMD پردازنده‌های قدرتمندی برای رندر وجود دارد. اما این گزینه در مقایسه با آن‌ها نسبت به هزینه‌ای که برای خرید آن باید پرداخت کنید ارزش بیش‌تری دارد. به عبارت دیگر توانایی‌ها و قابلیت‌های این محصول نسبت به هزینه مورد نیاز برای خرید آن بیشتر است.

بایدبیان کرد که این مدل پردازنده از طریق اتصال MCM دو پردازنده رایزن در کنار یکدیگر ساخته می‌شود و ۸ هسته و ۱۶ رشته دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قابل ذکر برای این محصول که به نوعی موجب کارآمدتر شدن آن در حوزه رندر نیز شده، داشتن توانایی بالا برای تغذیه باگت‌های رندر است.

به عبارت دیگر این مدل سی پی یو از ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۸ اسلاید رم و همچنین حافظه کش بالای ۱۶ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند. از این‌رو قادر است باگت‌های رندر را خیلی خوب تغذیه کند. برای این‌که بتوانید از این بهترین CPU رندرینگ استفاده بهتر و مطلوب‌تری ببرید باید آن را به همراه مادربردهای X399 مورد استفاده قرار دهید. ناگفته نماند که این مدل از بهترین پردازنده های رندرینگ شرکت amd ۱۸۰ وات توان حرارتی دارد و برای تهویه مناسب آن به یک خنک کننده سطح بالا نیاز خواهید داشت. بنابراین در حین خرید این مدل پردازنده باید به فکر خرید یک سیستم خنک کننده مناسب نیز باشید.

نقاط قوت

  • قیمت مناسبی دارد
  • قدرت پردازش بالا نسبت به محصولات هم‌رده
  • توانایی بالا برای تغذیه باگت‌های رندر

نقاط ضعف

  • عملکرد ضعیف‌تر نسبت به محصولات رده بالای ای‌ام‌دی

سی‌پی‌یو AMD Ryzen 7 2700x

سی‌پی‌یو AMD Ryzen 7 2700x بهترین پردازنده رندرینگ محسوب نمی‌شود اما قدرت و ظرفیت پردازش خوبی دارد و همین عامل سبب شده است که در مقایسه با محصولات هم رده خود در حوزه رندرینگ عملکرد مطلوبی را ارائه دهد و به عنوان بهترین سی پی یو رندرینگ در این رده انتخاب شود.

این محصول در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده و هنوز هم جزو مواردی است که در بازار از فروش خوبی برخوردار است. همچنین یک محصول اقتصادی بوده و از این‌رو با انتخاب آن می‌توانید در حوزه رندر فعالیت کنید.

این محصول ۸ هسته و ۱۶ رشته دارد اما به دلیل برخورداری از فرکانس پایه ۳.۷ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۴.۳ گیگاهرتز نسبت پردازنده‌هایی که تعداد هسته و رشته مشابه‌ی دارند در حوزه رندرینگ عملکرد بسیار بهتر و رضایت بخشی را به کاربران ارائه می‌دهد. بنابراین شما نیز می‌توانید با استفاده از این محصول در مقایسه با دیگر پردازنده‌های ۸ هسته‌ای سرعت بیشتری را تجربه کنید.

نقاط قوت

  • قیمت مناسبی دارد
  • نسبت به پردازنده‌های هم‌رده عملکرد بسیار خوبی دارد
  • فرکانس پایه و بوست بالایی دارد

نقاط ضعف

  • برای پردازش‌های حرفه‌ای عملکرد چندان خوبی ندارد

سی‌پی‌یو AMD Ryzen 5 2600

یکی دیگر از اقتصادی‌ترین و بهترین پردازنده های رندرینگ AMD سی‌پی‌یو AMD Ryzen 5 2600 است. به طور کلی این گزینه از ۶ هسته و ۱۲ رشته برخوردار بوده و از جمله مواردی است که ارزش خرید بالایی دارد. زیرا قیمت آن در مقایسه با امکاناتش مناسب و مقرون به صرفه است. ناگفته نماند که این محصول علاوه‌بر رندر برای گیمینگ، ادیت فیلم، استریم کردن و مالتی تسکینگ نیز‌ عملکرد خوبی ارائه می‌دهد.

این پردازنده در لیست محصولات نسل Ryzen 2000 قرار دارد و دارای تکنولوژی ساخت 12 نانومتر است. همچنین فرکانس پایه آن 3.40 گیگاهرتز و فرکانس بوس آن نیز ۳.۹ گیگا هرتز است. سی‌پی‌یو AMD Ryzen 5 2600 یکی از بهترین و کاربردی‌ترین پردازنده‌های اقتصادی برای سیستم‌ها و کامپیوترهای متوسط به شمار می‌رود و قادر است طیف گسترده‌ای از نیازهای شما را برطرف کند.

نقاط قوت

  • قیمت مناسبی دارد
  • نسبت به محصولات هم‌رده خود عملکرد بهتر حرفه‌ای‌تری ارائه می‌دهد

نقاط ضعف

  • تعداد هسته و رشته کمی دارد.
مدل محصولAMD Ryzen 9 7950XAMDRYZN Threadripper 1920XAMD Ryzen 7 3700XAMD RYZEN Threadripper 1900XAMD Ryzen 7 1800XAMD Ryzen 7 2700xAMD Ryzen 5 2600
تعداد هسته16۱۲۸۸۸۸۶
تعداد رشته32۲۴۱۶۱۶۱۶۱۶۱۲
فرکانس پایه4.5GHz3.5 GHz3.6 GHz3.8 GHz3.6 GHz3.7 GHz3.4 GHz
فرکانس بوست 5.7GHz4.0 GHz4.4 GHz4.0 GHz4.0 GHz4.3 GHz3.9 GHz
حافظه کشL1:104K, L2:160MB, L3:64 MBL1: 1152 KB, L2: 6.0 MB, L3: 32 MBL1: 512 KB, L2: 4.0 MB, L3: 32 MBL1: 768 KB, L2: 4.0 MB, L3: 16 MBL1:768 KB, L2: 4. MB, L3: 16 MBL1:768KB, L2:4.0MB, L3: 16 MBL1:576 KB L2:3.0MB, L3: 16 MB
ریز معماریZen 4ZenZen 2ZenZenZenZen
سوکتAM5sTR4, LGA-4094AM4sTR4, LGA-4094AM4AM4AM4
لیتوگرافی5 نانومتری14نانومتری۷ نانومتری14نانومتری14نانومتری12نانومتری12نانومتری
توان مصرفی170 W180 W65 W180 W95 W105 W65 W
بنچمارک63430230472264117022164151757213223
قیمت28,830,000تومان $209.99 USD۷,۵۵۰,۰۰۰تومان$139.99 USD$295.00 USD۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان $62.27 USD
جدول مقایسه بهترین پردازنده های رندرینگ AMD

کدام پردازنده برای نیاز من مناسب‌تر است؟

در این مطلب بهترین سی‌پی‌یوها برای رندر و تصویر سازی سه بعدی را به همراه مهم‌ترین ویژگی‌های‌شان، برای شما عنوان کردیم که می‌توانید براساس شرایط خود بهترین گزینه را از بین آنها انتخاب کنید.

البته فراموش نکنید که برای انتخاب بهترین پردازنده رندرینگ برحسب شرایط خود باید معیارهای مختلفی نظیر بودجه، میزان مصرف انرژی سی‌پی‌یو، سطح نیاز، تعداد هسته و رشته، سرعت اورکلاک یا میزان فرکانس پایه و ثانویه، سطح حافظه کش و غیره را مد نظر قرار دهید. ناگفته نماند که در حالت کلی پردازنده‌های گران قیمت در حوزه رندرینگ کارآمدتر هستند. اما نباید تصور کنید که با بودجه کم نمی‌توانید یک پردازنده مناسب برای این منظور تهیه کنید.

Ryzen 7 2700X

با توجه به مطالب عنوان شده، می‌توان نتیجه گرفت که بهترین پردازنده رندرینگ حال‌حاضر AMD Threadripper 3990X است. همچنین مواردی نظیر Intel i9 9900K و AMD Ryzen 9 3950X نیز به دلیل برخورداری از تعداد هسته بیشتر و سرعت کلاک بالا برای رندر عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهند. اما اگر بودجه لازم برای خرید یک پردازنده رندرینگ با تعداد هسته بالاتر را ندارید، می‌توانید به سراغ پردازنده‌های اقتصادی نظیر Ryzen 7 2700X و Intel i7 6800K بروید. زیرا این موارد علی‌رغم برخورداری از تعداد هسته و رشته کم برای طراحی‌های سه بعدی عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند و قادر به رفع نیاز شما هستند.

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از متقاضیان خرید بهترین پردازنده رندرینگ همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تعداد هسته و سرعت اورکلاک است. به عبارت دیگر همواره این دغدغه را دارند که آیا پردازنده با تعداد هسته زیاد بهتر است یا باید پردازنده‌ای با سرعت اورکلاک بالا را انتخاب کنند.

سوالات متداول


1.عملکرد سی‌پی‌یوهای اینتل در مقابل ای ام دی برای رندرینگ چگونه است؟

به طورکلی هر دو برند محصولات متنوع و کارآمدی را برای رندرینگ ارائه داده‌اند‌ از این‌رو نمی‌توان برای این منظور به صورت قاطعانه یکی از این دو برند را به عنوان بهترین انتخاب کرد. به عبارت دیگر در حال‌حاضر برخلاف گذشته تنها میدان‌دار این حوزه اینتل نیست و محصولات رده‌بالای amd نه تنها نسبت به سی‌پی‌یوهای اینتل عملکرد ضعیف‌تری ندارند، بلکه در برخی موارد نیز نسبت به آنها در جایگاه بهتری قرار گرفته‌اند.

2.بهترین پردازنده رندرینگ کدام گزینه است؟

به طور کلی تمامی CPUهای موجود در بازار دارای نقاط ضعف و قوت مختص به خود هستند. به همین دلیل نمی‌توان از بین آنها گزینه خاصی را به عنوان بهترین معرفی کرد. بنابراین بهترین پردازنده رندرینگ برای شما گزینه‌ای است که بیشترین تناسب را با شرایط و سطح انتظارات‌تان دارد. توصیه می‌کنیم هرگز صرفاً به دلیل داشتن تعصب خاصی روی یکی از برندهای فعال در این حوزه چشمان خود را روی واقعیت‌ها نبندید. بلکه فقط به دنبال گزینه‌ای باشید که متناسب با توان مالی شما بوده و قابلیت مناسب برای پوشش سطح انتظارات و نیازتان را داشته باشد.

3.بهترین سی‌پی‌یو برای رندرینگ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین CPU برای رندرینگ شامل مواردی است که دارای قدرت و سرعت پردازش بالایی هستند. به طور کلی آن دسته از محصولاتی که تعداد هسته، حافظه کش، اورکلاک و فرکانس بالایی دارند از سرعت پردازش بالاتری برخوردار بوده برای این منظور مناسب‌تر هستند.

نوشته های مرتبط

بهترین هارد اکسترنال PS5 ،PS4 و XBOX

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024