بهترین تبلت‌های تا 15 میلیون در سال 2023 ( اردیبهشت 1402)

بهترین تبلت تا 15 میلیون

همه ما می‌دانیم که امروزه تبلت‌ها در برخی موارد نسبت به موبایل و همچنین لپ‌تاپ‌‌ها برتری دارند. مثلا وقتی دوست داریم بیرون از منزل فیلم تماشا کنیم ولی صفحه‌ی نمایش گوشی ما راضی کننده نیست و یا وقتی جلسه آنلاین داریم و حمل و نقل لپ تاپ برایمان سخت است. اما به لطف پیشرفت روز افزون تکنولوژی تنوع تبلت‌ها بسیار زیاد شده است و انتخاب بین گزینه‌های مختلف برای ما سخت و دشوار. با توجه به این موضوع، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از مجله لیپک در مورد بهترین تبلت های 2023 تا قیمت 15 میلیون تومان برندهای مختلف صحبت کنیم تا به انتخاب درست و خرید تبلت مناسب نیازهای شما کمک کرده باشیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد می‌شود قبل از خواندن این مقاله، مقاله “راهنمای خرید تبلت” را مطالعه کنید تا در مورد ویژگی‌ها و نکات مهم انتخاب تبلت اطلاعات بیشتری کسب کنید.


بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت های تا 5 میلیون تومان

بهترین تبلت های تا 10 میلیون تومان

بهترین تبلت های تا 20 میلیون تومان

بهترین تبلت های تا 30 میلیون تومان

بهترین تبلت های گیمینگ


بهترین تبلت سامسونگ تا 15 میلیون

تبلت سامسونگ گلکسی Tab S6 Lite 

اولین تبلت از بهترین تبلت‌های تا 15 میلیون، سامسونگ گلکسی Tab S6 Lite است که یکی از بهترین تبلت های قلم دار نیز محسوب می‌شود. این تبلت دارای بدنه فلزی است که باعث شده کمی وزن این دستگاه زیاد و در حدود 467 گرم باشد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در طراحی این تبلت، باریکی حاشیه اطراف است. به این معنی است که دستگاه صفحه نمایش خوبی دارد بدون اینکه احساس بزرگی در دست داشته باشید. Tab S6 Lite دارای صفحه نمایش 10.4 اینچی LCD با رزولوشن 2000* 1200 پیکسل است. اگرچه عدم وجود پنل AMOLED با وضوح بالاتر یکی از نقاط منفی این تبلت مقرون به صرفه به شمار می‌آید.

سامسونگ گلکسی Tab S6 Lite از چیپست Exynos 9611 ساخته شده توسط خود سامسونگ استفاده می‌کند که با 4 گیگابایت رم جفت شده است.Exynos 9611 چیپست قدرتمندی نیست، اما اگر کار خیلی سنگین انجام ندهید خوب است. این تبلت از یک باتری 7040 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که برای تبلت‌های با این اندازه کاملاً استاندارد است. بنابراین اگر تبلتی می‌خواهید که نیازی به شارژ روزانه نداشته باشید، این انتخاب خوبی است. علاوه بر این، Tab S6 Lite از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند که از ویژگی‌های مثبت Tab S6 Lite محسوب می‌شود. در مجموع خرید تبلت سامسونگ گلکسی Tab S6 یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن در این رنج قیمتی است.

مزایامعایب
طراحی قویبرخی از مشکلات S Pen
گزینه های سفارشی سازی UI فراونممکن است در استفاده کمی کند باشد
دارای قلم Sاندروید کاملا برای تبلت ها بهینه نشده است
بدنه فلزی و طراحی عالیفاقد حسگر اثر انگشت
پشتیبانی از شارژ سریعحافظه محدود
عمر باتری خوبعدم پشتیبانی از نمایشگر خارجی
عملکرد عالی 
به روز رسانی نرم افزار بلند مدت 
صفحه نمایش باکیفیت مناسب 
مزایا و معایب تبلت سامسونگ Galaxy Tab S6 Lite
Samsung Galaxy Tab S6 Lite بهترین تبلت تا 15 میلیون

بهترین تبلت لنوو تا 15 میلیون

تبلت لنوو مدل K10 Tab TB-X6C6X

تبلت Lenovo Tab K10 در اکتبر 2021 به بازار عرضه شده است. این تبلت لنوو دارای صفحه نمایش لمسی 10.5 اینچی IPS LCD، با وضوح 1920×1200 پیکسل است. Lenovo Tab K10 مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای MediaTek Helio P22T است که با 3 گیگابایت رم عرضه می‌شود. تبلت لنوو تب K10 اندروید 11 را اجرا می‌کند و ظرفیت باتری آن 7700 میلی‌آمپر ساعتی و غیرقابل تعویض است. عمر و ظرفیت باتری این تبلت به ازای هر بار شارژ کامل، توانایی ارائه طول عمر مفید مناسبی را خواهد داشت. همچنین، تبلت K10 لنوو دارای یک دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است.

تبلت لنوو Tab K10 حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارد که می‌توان آن را از طریق کارت SD افزایش داد. این تبلت دارای ابعاد 8.15x153x244 میلی‌متر و وزن 460 گرم است. یکی از ویژگی‌های این تبلت پشتیبانی از یک سیم‌کارت و قابلیت تماس است که شاید برای برخی از شما مهم به نظر برسد. گزینه‌های اتصال Lenovo Tab K10 شامل USB Type-C ،Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac و 4G است. 

مزایامعایب
عمر باتری خوبعدم قابلیت تعویض باتری
عملکرد قابل قبولفاقد حسگر اثر انگشت
عملکرد مطلوب پردازنده 
دارای درگاه USB-C 
دارای سیستم عامل اندروید 11 
مزایا و معایب تبلت لنوو Tab K10
Lenovo Tab K10 بهترین تبلت لنوو تا 15 میلیون

بهترین تبلت هواوی تا 15 میلیون

HUAWEI MatePad T10S

در گذشته، هوآوی تبلت‌های میان رده هیجان انگیز زیادی می‌ساخت که ارزش فوق العاده‌ای داشتند. اما به دلیل جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، فروشگاه Google Play اکنون در دستگاه‌های جدید وجود ندارد. اگرچه این امر باعث نشد که آنها نتوانند تبلت‌های میان‌رده خوبی به بازار عرضه کنند، ضمن این که قیمت تبلت هوآوی نیز (شاید به دلیل همین تحریم) کاملا رقابتی است. یکی از بهترین تبلت‌های تا 15 میلیون این برند Huawei MatePad T10s است که در لیست بهترین تبلت های هوآوی 2023 نیز قرار دارد.

طراحی این تبلت فوق‌العاده است. دارای بدنه‌ای عمدتاً فلزی با یک قسمت پلاستیکی کوچک برای آنتن‌ها است. اگرچه با وزن 450 گرم و 7.85 میلی‌متر خیلی باریک نیست، اما هنگام کار کردن احساس راحتی دارد. T10s در طرفین خود دارای یک پورت USB C 2.0، یک جک استاندارد هدفون و یک اسلات کارت microSD است. Huawei MatePad T10s از یک پردازنده هشت‌هسته‌ای HiSilicon Kirin 710 استفاده می‌کند و می‌توان آن را با 2 یا 3 گیگابایت رم و با 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کرد.

تبلت هوآوی MatePad T10s دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی IPS با وضوح Full HD یعنی 1200*1920 پیکسل است. صفحه نمایش خوب با زوایای دید گسترده‌تر و کنتراست قابل‌قبول است. به طور پیش فرض، هوآوی رزولوشن را بر اساس کاری که شما انجام می‌دهید تنظیم می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید همیشه از آن با بالاترین کیفیت استفاده کنید، باید Smart Resolution را در تنظیمات خاموش کنید. به طور کلی، این تبلت در سطح مشابهی با سایر تبلت‌های مقرون به صرفه در این بازه قیمتی قرار دارد.

 

مزایامعایب
طراحی پیشرفتهفروشگاه Google Play وجود ندارد
بلندگوهای عالیدوربین بی کیفیت است
صفحه نمایش مناسب 
عملکرد خوب 
اندروید 10 
مزایا و معایب تبلت هوآوی Matepad T10S
Huawei MatePad T 10s بهترین تبلت هواوی تا 15 میلیون

بهترین تبلت اپل تا 15 میلیون

تبلت Apple iPad 10.2 (2021)

(Apple iPad 10.2 (2021 تبلتی خوش‌ساخت با طراحی قدیمی است که صفحه نمایش عالی، عملکرد روان و عمر باتری خوب را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. این تبلت دارای یک صفحه نمایش 10.2 اینچی با رزولوشن 2160 *1620 که تا 500 نیت روشنایی به شما ارائه می‌دهد، است. iPad 10.2 تصویری واضح و شفاف دارد، اما در زیر نورهای روشن و در یک روز آفتابی به اندازه‌ای که iPad را تقریباً غیرقابل استفاده کند، بد می‌شود. این اپل آی‌پد دارای تراشه A13 Bionic است، که تقریباً هنگام اجرای جدیدترین بازی‌ها، کار کردن با برنامه‌ها یا ویرایش عکس‌ها، تقریباً با هیچ تاخیری مواجه نمی‌شوید. 

دوربین سلفی این تبلت دارای سنسور 12 مگاپیکسلی است. سنسوری از نوع فوق‌عریض یا همان Ultra wide‌ که امکان ثبت تصاویر با زاویه دید گسترده را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوربین اصلی نیز با رزولوشن 8 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f/2.4 از نوع عریض در نظر گرفته شده است. ظرفیت باتری آپید 10.2، 32.4 وات ساعت (8827 میلی آمپرساعت) است که کاملاً ایده‌ال به نظر می‌رسد. به طور کلی، این تبلت یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال تهیه بهترین تبلت اپل تا 15 میلیون با عملکرد سخت‌افزاری بسیار خوب و نمایشگر باکیفیت هستند. ضمن این که با خرید آیپد 10.2 احتمالا تا چند سال تمام آپدیت های سیستم عامل را دریافت خواهید کرد.

 

مزایامعایب
صفحه نمایش روشن و پر جنب و جوشطراحی قدیمی
دوربین سلفی عالیعدم پشتیبانی از Magic Keyboard
عملکرد سریع به لطف A13 Bionic 
عمر باتری خوب 
مزایا و معایب تبلت آیپد 10.2 (2021)
بهترین تبلت اپل تا 15 میلیون

بهترین تبلت مایکروسافت تا 15 میلیون

Microsoft Surface Pro 4

سرفیس پرو 4، یکی از بهترین تبلت های مایکروسافت است که به لطف پردازنده قدرتمند، صفحه‌نمایش عالی، کیفیت ساخت بالا، قلم کاربردی و وزن کم، گزینه‌ای ایده‌آل برای جایگزینی لپ‌تاپ‌ها است. این وسیله هم تبلتی خوش ساخت و باکیفیت است و هم می‌توان از آن به عنوان لپ‌تاپی سبک و قدرتمند استفاده کرد. ساختار و طراحی ظریف سرفیس پرو 4 به این معنی است که در هر کجا که از آن استفاده کنید، به راحتی در دستان شما می‌نشیند. برای خواندن وب‌سایت‌ها یا کار با برنامه‌ها روی صفحه نمایش واضح، که از داشتن نسبت تصویر 3:2 مانند کاغذ A4 بهره می‌برد، ایده‌آل است.

پردازنده‌های در نظر گرفته شده برای این تبلت Core M3، Core i5 و Core i7 هستند. حافظه داخلی در ظرفیت‌های 128، 256، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت و حافظه‌های رم هم 4، 8 یا 16 گیگابایت است. مشاهده می‌کنید که با توجه به این مشخصات، با خرید تبلت سرفیس 4 پرو قدرت پردازشی در حد لپ تاپ در اختیار خواهید داشت.

مزایامعایب
نمایشگر بزرگ و واضح‌تردوام باتری به نسبت کم
نوع پوشش بهبود یافتهبه راحتی خراشیده می‌شود
قلم سرفیس عالی 
مزایا و معایب تبلت مایکروسافت Surface Pro 4
Microsoft Surface Pro 4 بهترین تبلت تا 15 میلیون

بهترین تبلت دانش آموزی تا 15 میلیون

همه ما می‌دانیم که از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مجازی دانش‌آموزان جهت شرکت در کلاس‌های آنلاین و انجام تکالیفشان افزایش یافته است. بنابراین، این قسمت از مقاله را به بررسی یکی از بهترین‌ تبلت‌های تا 15 میلیون مناسب امور دانش‌آموزان اختصاص دادیم.

تبلت سامسونگ Tab A8

تا حد زیادی چشم‌گیرترین چیز در مورد Samsung Galaxy Tab A8 این است که چقدر خوب ساخته شده است و نازک و براق به نظر می‌رسد. صفحه نمایش 10.5 اینچی آن به اندازه کافی بزرگ است. اگرچه با توجه به حاشیه‌های بزرگ‌تر، برای انجام برخی کارها کوچک به نظر می‌رسد. نسبت 16:10این تبلت، احساس راحتی بیشتری به صورت عمودی نسبت به افقی دارد و باعث می‌شود بیشتر شبیه یک گوشی بزرگ‌تر باشد تا یک تبلت کوچک‌تر. ال‌سی‌دی با رزولوشن 1200* 1920 پیکسل Galaxy Tab A8 با توجه به قیمتی که دارد، شفاف و واضح است، اما در نگاه اول کسی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A8 دارای چهار بلندگو است. دو بلندگو در بالا و دو بلندگو در پایین که نگه داشتن آن به صورت افقی تقریباً بلندگو را مسدود می‌کند. خوشبختانه، به لطف Dolby Atmos، صدا در هر صورت بسیار قوی است، اما در حالت عمودی صدای واضح‌تری خواهید داشت. در تبلت‌های دانش‌آموزی نیازی به سرعت خیلی بالای پردازنده نیست. بنابراین، عملکرد این تبلت برای استفاده روزانه دانش‌آموزان بیش از حد قابل‌قبول است. عمر باتری با ظرفیت 7040 میلی‌آمپر ساعتی این تبلت برای استفاده دانش‌آموزی کافی و مناسب است.

 

مزایامعایب
بلندگوهای باکیفیتشارژ آهسته
صفحه نمایش عریض و عالیدوربین جلو و عقب ضعیف
عمر باتری قابل توجهرم و فضای ذخیره‌سازی محدود
پشتیبانی امنیتی بلندمدتفاقد حسگر اثر انگشت
قیمت مناسب
مزایا و معایب تبلت سامسونگ Galaxy Tab A8
تبلت دانش‌آموزی تا 15 میلیون

جمع بندی

در این مقاله از مجله لیپک سعی کردیم تا بهترین تبلت‌های تا 15 میلیون برندهای مختلف را به شما معرفی کنیم تا انتخاب راحتی داشته باشید. در بین تبلت‌های معرفی شده در این مقاله سرفیس پرو 4 را نه می‌توان به عنوان تبلت در نظر گرفت و نه لپ‌تاپ. بنابراین، این محصولی دو منظوره است که بعد لپ‌تاپی آن به بعد تبلتی‌اش برتری دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید برای فعالیت‌های دم‌دستی خود گزینه‌ای انتخاب کنید که حمل آسانی داشته باشد و به‌خوبی از پس‌ کارها بربیاید سرفیس پرو 4 بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

نوشته های مرتبط

منتخب بهترین تبلت قلم دار سامسونگ، آیپد، شیائومی، لنوو و…

بهترین تبلت‌ گیمینگ و بازی از برندها و قیمت مختلف

بهترین تبلت‌های سامسونگ 2023 موجود در بازار ایران