بهترین تبلت در سال 2023

امروزه بسیاری از بهترین تبلت های 2023 قدرتمند بوده ومی‌تونن جایگزین خوبی برای لپ‌تاپ باشند. حتی تبلت‌هایی که قدرت کم‌تری دارند، با پشتیبانی از قلم‌های لمسی، هنوز هم قابلیت انجام وظایف مرتبط با کارهای اداری مانند ارسال ایمیل و تایپ اسناد مهم یا کار‌های خلاقانه مانند نقاشی و طراحی رو دارا هستن. در این مقاله با بهترین تبلت‌ ها در سال 2023 آشنا می‌شین. تا انتها همراه ما باشید.

فهرست مطالب

بهترین تبلت از نظر قیمت

آیا به دنبال یکی از بهترین آیپدها یا بهترین تبلت 2023 بازار هستید؟ قطعا از تبلتی که خریداری می‌کنید، بسیار استفاده خواهید کرد. به دلیل این‌که این دستگاه‌ها به شما تمام مزایای یک صفحه‌ لمسی رو بدون نیاز به پرداخت قیمتی بالا برای این ویژگی می‌دهند و یک دستگاه قابل حمل چندکاره و کارآمد خواهید داشت. البته عاقلانه نیست که به سادگی بروید و گران‌ترین مدلی که می‌تونین رو بخرید و تهیه کنید. به عنوان مثال، آیپد پرو ممکن است قدرتمندترین دستگاه اجرایی با سیستم عامل iPadOS باشد، اما ممکن است آیپد ایر، هم برای شما مناسب باشد و دلیلی برای صرف پول بیشتر نباشد. یا ممکن است اصلا به بهترین تبلت ارزان قیمت نیاز داشته باشید. در این مطلب از وبلاگ لیپک بهترین تبلت های 2023 در بازار رو از نظر قیمت و کاربرد معرفی کردیم، با ما همراه باشید.

بهترین تبلت تا 3 میلیون

قیمت 3 میلیون برای خرید گوشی یا تبلت بودجه پایینی است و پیدا کردن گزینه مناسب در این بازه قیمتی کمی دشواره. در زیر تعدادی از این تبلت‌ها که بهترین عملکرد رو در کنار قیمت پایین دارند معرفی کردیم.

Cidea CM830

Cidea CM830؛ بهترین تبلت تا 3 میلیون

Cidea CM830 یک تبلت ارزان قیمت با صفحه نمایش 8 اینچیه که توسط شرکت Cidea تولید شده است. این تبلت از پردازنده چهار هسته‌ای MediaTek MT8167 و 1 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنه. صفحه نمایش اون با وضوح 800 در 1280 پیکسل و نسبت تصویر 16:9 طراحی شده است و از تکنولوژی IPS برخورداره که زاویه دید بالا و رنگ‌های زنده‌تری رو ارائه می‌ده. این تبلت دارای دو دوربین با کیفیت 2 مگاپیکسل در پشت و 0.3 مگاپیکسل در جلو است. همچنین، باتری اون با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت برای استفاده طولانی مدت مناسب است و می‌تونه تا 4 ساعت بازی یا 7 ساعت مرور وب رو پشتیبانی کند.

 این تبلت دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است که با استفاده از کارت حافظه قابل ارتقا است. در مجموع، Cidea CM830 یک گزینه ارزان قیمت اما کارآمد برای افرادی است که به دنبال تبلتی برای استفاده روزمره مانند چک کردن ایمیل، مرور وب، استفاده از برنامه‌های آفیس و فیلم‌های معمولی هستند. در کل، Cidea CM830 یک گزینه اقتصادی و کارآمد برای افرادی است که به دنبال یک تبلت برای استفاده روزانه می‌گردند و به دنبال قیمت مناسب هستند.

Modio M8 Student Tablet

Modio M8 Student Tablet یک تبلت طراحی شده برای دانش آموزان است. این تبلت از پردازنده چهار هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 625 و 3 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. صفحه نمایش اون با وضوح 1200 در 1920 پیکسل و نسبت تصویر 16:9 طراحی شده است. این تبلت دارای دو دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل در پشت و 5 مگاپیکسل در جلو است. همچنین، باتری آن با ظرفیت 5000 میلی آمپرساعت قابلیت استفاده طولانی مدت رو فراهم می‌کنه. این تبلت با Android 7.0 عرضه شده و دارای امکاناتی مانند قفل والدین، کنترل مصرف اینترنت و محتوا، و قابلیت استفاده در حالت کلاس درس است. در کل، Modio M8 Student Tablet یک گزینه مناسب برای دانش آموزان است که به دنبال یک تبلت قابل اعتماد و با عمر باتری طولانی هستند.

بهترین تبلت تا 5 میلیون

Lenovo Tab M7

Lenovo Tab M7؛ بهترین تبلت تا 5 میلیون

تبلت‌های 7 اینچی خیلی محبوب نیستن و تعداد اون‌ها کمه. حدس من اینه که با توجه به اینکه بازار این تبلت‌ها بزرگ نیست، تعداد اون‌ها کمه. اما به نظر شخصی من، اندازه 7 اینچی تبلت خیلی جالبه. شما می‌تونین اون‌ها رو با یک دست بگیرید و مانند یک تلفن همراه استفاده کنید. طراحی Lenovo Tab M7 Gen 3 بسیار عالیه و حس خوبی از کیفیت اون حاصل می‌شه. شرکت لنوو می‌دونه چگونه تبلت‌های با ظاهری شیک و پریمیوم رو طراحی کنه، اما در مقایسه با برخی از تبلت‌های پریمیوم، این تبلت در مورد مشخصات و کیفیت کلی خود، نیاز به بهبود داره. با این حال، با توجه به قیمت، عملکرد کافی رو ارائه می‌ده و در واقع، با توجه به قیمت، یک گزینه خیلی خوبه که اون رو تبدیل به بهترین تبلت تا 5 میلیون و با قیمت مناسب می‌کنه. صفحه نمایش خوبه، اما بلندگو می‌تونست بهتر باشه.

اگر به دنبال یک تبلت 7 اینچی با قیمت کمتر از 5 میلیون هستید، این یک گزینه بسیار خوبه. در کل، فکر می‌کنم این تبلت برای کودکان، افرادی که دوست دارند در سفر باشند و نیاز به دستگاهی دارند که بتونن با اون به اینترنت متصل شوند، صفحه نمایش مناسب و عمر باتری خوبی داره. شما می‌تونین همه برنامه‌های جدید رو از فروشگاه Play دریافت کنید. می‌تونین YouTube Kids، Google Kids Space و غیره رو در اون داشته باشید. این تبلت همه ویژگی‌های لازم برای سرگرم کردن یک کودک رو داره.

تبلت جی ال ایکس S8X

تبلت جی ال ایکس S8X یک تبلت با صفحه نمایش 8 اینچی و وضوح 1280 در 800 پیکسل است. این تبلت از پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس 1.3 گیگاهرتز و 1 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنه که برای انجام کارهای روزمره کاملاً کارآمد است. S8X با اندروید 4.4 عرضه شده و دارای حافظه داخلی 8 گیگابایتی بوده که با استفاده از کارت حافظه قابل ارتقا است. صفحه نمایش اون از تکنولوژی IPS برخورداره که کیفیت مناسبی داره. دو دوربین این دستگاه با کیفیت 5 مگاپیکسل در پشت و 2 مگاپیکسل در جلو برای تماس‌های تصویری و عکس‌برداری‌های ساده مناسب هستند.

باتری 4000 میلی آمپر ساعت این تبلت، می‌تونه تا 4 ساعت بازی یا 6 ساعت مرور وب رو پشتیبانی کنه. این تبلت دارای قابلیت‌هایی مانند Wi-Fi، بلوتوث، GPS و OTG است. همچنین، جی ال ایکس S8X دارای طراحی بدنه‌ای سبک و نازک بوده که اون رو خیلی قابل حمل می‌کنه. در کل، تبلت جی ال ایکس S8X یک گزینه بسیار ارزان قیمت برای دوست‌داران گجت‌های الکترونیکی است که به دنبال یک تبلت کوچک و سبک برای استفاده روزمره هستند. با این حال، برای استفاده از برنامه‌های بسیار سنگین و بازی‌های گرافیکی پرسرعت، بهتر است به سراغ تبلت‌های با قدرت پردازشی بالاتری بروید.

HUAWEI Mediapad T3

HUAWEI Mediapad T3؛ از بهترین تبلت‌های بازار

HUAWEI Mediapad T3 در سال 2017 عرضه شد و برای افرادی که به دنبال یک تبلت کوچک و سبک هستند که بتونن اون رو به راحتی حمل کنند و در هر زمان و مکانی از اون استفاده کنند، مناسبه. این تبلت با ویژگی‌های مانند صفحه نمایش با کیفیت، پردازنده قدرتمند، حافظه داخلی بزرگ و دوربین‌های قابل قبول، برای استفاده در کاربردهای روزمره مانند چک کردن ایمیل، مرور وب، استفاده از برنامه‌های آفیس و فیلم‌های معمولی بسیار مناسب است. این تبلت با صفحه نمایش 9.6 اینچی و رزولوشن 1280 در 800 پیکسل مجهز به تکنولوژی IPS است که برای بهترین تبلت میان رده و پایین رده استفاده از این پنل کاملا طبیعی است.

این دستگاه دارای یک پردازنده چهارهسته‌ای Qualcomm Snapdragon 425 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز و 2 گیگابایت حافظه رم است که برای استفاده از برنامه‌های سنگین و بازی‌های گرافیکی پرسرعت، عملکرد ضعیفی داره، چون پردازنده اون نسبتاً قدیمی بوده و توانایی پردازش گرافیکی بالایی ندارد. اما برای کسانی که به دنبال یک تبلت ارزان قیمت و مناسب برای کار‌های روزمره هستند، کاملا ایده‌آله.

بهترین تبلت تا 6 میلیون

HUAWEI Mediapad T5

طراحی تبلت Huawei MediaPad T5 10 بسیار شبیه به مدل قبلی T3 10 است. پشت اون از فلز ساخته شده و یک نوار پلاستیکی در بالای تبلت وجود داره. جنس قاب اون نصف فلز و نصف پلاستیکه و در دو رنگ سیاه و طلایی ارائه می‌شه. اگرچه این تبلت با ضخامت 7.8 میلی‌متر نازک‌ترین تبلت در این رده قیمت نیست، اما با وزن 460 گرمی گزینه مناسبیه. نسبت به MediaPad T3 10، هواوی صفحه نمایش رو بسیار بهبود بخشیده و دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن full HD 1920 × 1200 است. اگرچه چگالی پیکسل‌ها در تبلت‌های پرمیوم بالاتر است، با این حال فکر می‌کنم full HD در 10 اینچ کافیه. بله، اگه شما به دقت نگاه کنین ممکنه پیکسل‌ها رو ببینید. اما اگر شما تبلت رو در فاصله عادی از خودتون نگه دارید، متن و آیکون‌ها به شکل واضحی نمایش داده می‌شوند.

تبلت Huawei MediaPad T5 10 توسط پردازنده HiSilicon Kirin 659 با هشت هسته‌ای که توسط خود هواوی توسعه داده شده است، پردازش می‌شه. این یک تراشه با هشت هسته Cortex-A53 است که با سرعت 1.7 تا 2.36 گیگاهرتز کلاک شده است. بسته به بازار، شما می‌تونین اون رو با 2 گیگابایت حافظه RAM و 16 گیگابایت حافظه داخلی یا 3 گیگابایت حافظه RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی بخرید. در نسخه 32 گیگابایتی، حدود 22 گیگابایت فضای آزاد برای استفاده توسط کاربر در دسترس است. بقیه فضا توسط سیستم اشغال شده.

Lenovo Tab M8 HD

Lenovo Tab M8 HD؛ بهترین تبلت تا 6 میلیون

تبلت Lenovo Tab M8 HD یک تبلت 8 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل است. این تبلت با پردازنده چهار هسته‌ای MediaTek Helio A22 با سرعت 2.0 گیگاهرتز و دارای 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. تبلت با سیستم عامل Android 9.0 Pie و رابط کاربری سفارشی Lenovo ارائه می‌شه. M8 دارای بدنه فلزیه و در دست خیلی خوب نگه داشته می‌شه. طراحی اون باریک و مدرنه و اطراف صفحه نمایش رو باریکترین حاشیه‌ها فراگرفته. تبلت دارای یک بلندگوی تکی در پشت است که کیفیت صدای قابل قبولی رو ارائه می‌ده. همچنین دارای پورت هدفون 35 میلی‌متری برای گوش دادن با هندزفری است.

Lenovo Tab M8 HD یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل با فناوری IPS LCD داره. که تراکم پیکسلی 143 پیکسل در هر اینچ و پشتیبانی از 16 میلیون رنگ رو ارائه می‌ده. دوربین پشتی 5 مگاپیکسل و دوربین جلویی 2 مگاپیکسل بوده که برای نیازهای اساسی عکاسی کافی هستند. تبلت همچنین دارای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بوده که برای استفاده متوسط، ​​زمان زیادی رو پوشش می‌دهد .از دیگر قابلیت‌های این تبلت می‌شه به قابلیت Multi User (حساب چند کاربره)، پشتیبانی از حالت کودک، تشخیص چهره (Face Key) و مجهز به فناوری محافظت از چشم اشاره کرد.

بهترین تبلت تا 8 میلیون

Galaxy Tab A 8.0 2019

Galaxy Tab A 8.0 2019؛ بهترین تبلت تا 8 میلیون

تبلت Galaxy Tab A 8.0 که یکی از تبلت‌های محبوب شرکت سامسونگه است رو می‌شه بهترین تبلت دانشجویی تا 8 میلیون دونست. تبلتی که به دلیل ویژگی‌ها و قیمت مناسب خود، مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این دستگاه با ابعاد 210 در 124.4 در 8 میلی‌متر طراحی شده که جنس قاب پشتی فلز-آلومینیوم و جنس قسمت جلو شیشه است و در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شه. این تبلت دارای صفحه نمایش 8 اینچی TFT LCD با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل و تراکم پیکسلی 189 پیکسل در اینچ است. سیستم عامل دستگاه در زمان عرضه اندروید 9 است که قابل ارتقا به اندروید 11 هم است.

تبلت Galaxy Tab A 8.0 مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 429 با طراحی 12 نانومتری و چهار هسته Cortex-A53 است و با سرعت 2.0 گیگاهرتز و 2 گیگابایت رم وارد بازار شده. این تبلت همچنین دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی بوده که با استفاده از کارت حافظه microSD تا 512 گیگابایت قابل ارتقا است. تبلت Galaxy Tab A 8.0 دارای دو دوربین است، یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی واید در پشت و یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو. هر چند این دوربین‌ها در مقایسه با دوربین‌های دیگری که در بازار وجود دارند، ممکن است بهترین عملکرد رو ارائه ندهند، اما برای نیازهای روزمره کاربران کافی هستند و حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری 1080p است. این تبلت دارای باتری لیتیوم پلیمری 5100 میلی‌آمپری غیر قابل تعویض است که به کاربر امکان استفاده طولانی مدت رو می‌ده.

HUAWEI MatePad T10

در گذشته، هوآوی بسیاری از تبلت‌های میان‌رده جذاب و با ارزش عالی رو تولید می‌کرد. اما به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و چین، فروشگاه Google Play از دستگاه‌های جدید اون‌ها حذف شد. این موضوع اوقات سختی رو برای هوآوی به ارمغان آورده ، اما اون‌ها با انتشار Huawei MatePad T10s که فقط 7 میلیون قیمت دارد، از تولید تبلت‌های خود دست برنداشته‌اند. این تبلت با گزینه‌های با قیمت مشابه رقابت کرده و در برخی قابلیت‌ها به راحتی پیروز می‌شود. این دستگاه که برای استفاده در آموزش آنلاین و سرگرمی‌های دیگه طراحی شده. طراحی Huawei MatePad T10s فوق‌العاده است. این تبلت دارای بدنه‌ای بیشتر از فلز و یک قسمت کوچک پلاستیکی است. با وجود اینکه ضخامت اون 7.85 میلی‌متر بوده وخیلی باریک نیست ، اما در کنار وزن 450 گرمی احساس پریمیوم به شما می‌ده.

MatePad T10s دارای صفحه نمایش IPS با اندازه 10.1 اینچ و رزولوشن Full HD 1920 × 1200 پیکسله که یک صفحه نمایش خوب است و زوایای دید گسترده و تضاد خوبی داره. ممکنه فکر کنید صفحه نمایش کمی ماته و رزولوشن پایین‌تر به نظر می‌رسه. اما دلیل این مورد اینه که هواوی به صورت پیش‌فرض رزولوشن رو بر اساس آنچه در حال انجام هستید تنظیم می‌کنه. بنابراین، اگه همیشه می‌خواهید با بالاترین کیفیت استفاده کنید، باید تنظیمات رزولوشن هوشمند رو خاموش کنید. با توجه به قیمت تبلت، نتایج بنچمارک خوب است. در بیشتر تست‌ها از جمله Geekbench 5، و D Mark3، T10s فقط چند نمره زیر Galaxy Tab A7 قرار داره که تنها کمی گران‌تر است. در PUBG Mobile هم می‌تونین تنظیمات گرافیک رو به HD تنظیم کنید که کمی بالاتر از Samsung A7 است. اما با تنظیمات HD، کمی لگ داره. بنابراین، اگر می‌خواین بازی رو به صورت صاف اجرا کنید، باید تنظیمات گرافیک رو کاهش دهید.

بهترین تبلت تا 10 میلیون

Apple ipad 6th 2018

Apple ipad 6th 2018

صفحه نمایش 9.7 اینچی Apple ipad 6th 2018 دارای رزولوشن 2048 در 1536 پیکسله، بنابراین برای تماشای فیلم و بازی کردن کافیه. همچنین صفحه نمایش اون روشن و رنگارنگه؛ هنگامی که من تریلر فیلم Avengers: Infinity War رو در این پنل تماشا کردم، می‌تونستم تک‌تک موهای قرمز Scarlet Witch رو که در نور خورشید پراکنده بودند، تشخیص بدم و جزئیات ژاکت چرمی او در سایه‌ها گم نمی‌شد. این آی‌پد از Apple Pencil پشتیبانی می‌کنه که به این معنی است که می‌تونین از این لوازم جانبی برای نقاشی، یادداشت برداری و تعامل با تعداد روزافزونی از برنامه‌های قابل استفاده با Pencil استفاده کنید.

این آی‌پد از تراشه Apple A10 Fusion 4 هسته‌ای با طراحی 16 نانومتری استفاده می‌کنه که 2 هسته Hurricane سرعت 2.34 گیگاهرتز و 2 هسته Zephyr با سرعت 2.34 داره. پردازنده گرافیکی این دستگاه 6 هسته‌ای مدل PowerVR Series7XT Plus بوده که تقریبا ناشناخته است. این تبلت در دو مدل حافظه ذخیره‌سازی 32 و 128 گیگابایتی با 2 گیگ رم عرضه می‌شه که قابل ارتقا هم نیست. باتری آی‌پد 6th generation 2018 با ظرفیت 32.4 وات‌ساعت است، که به طور متوسط می‌تونه تا 10 ساعت استفاده مداوم از دستگاه رو فراهم کنه. البته زمان استفاده بستگی به نوع استفاده و تنظیمات دستگاه داره.


بیشتر بخوانید: بهترین تبت های تا 10 میلیون تومان


ALLDOCUBE 8 Inch Android 11

ALLDOCUBE 8 Inch Android 11 یک تبلت با صفحه نمایش 8 اینچی است که از سیستم عامل اندروید 11 پشتیبانی می‌کنه. این تبلت با داشتن پردازنده هشت هسته‌ای MediaTek Helio A25 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی و 4 گیگابایت رم، برای استفاده از برنامه‌های مختلف و بازی‌های سبک مناسب است. صفحه نمایش اون با وضوح 1280 در 800 پیکسل و نسبت تصویر 16:10 نیز برای تماشای فیلم‌ها و مشاهده تصاویر مناسب است. همچنین دارای دو دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسلی در پشت و 5 مگاپیکسلی در جلو و باتری با ظرفیت 5500 میلی‌آمپرساعت است.

پردازنده ALLDOCUBE یک پردازنده هشت هسته‌ای MediaTek Helio A25 است که شامل چهار هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است. این پردازنده از معماری ARM Cortex-A53 استفاده می‌کنه و با پشتیبانی از فناوری HyperEngine، برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌هایی با نیازهای گرافیکی بالا مناسب است. همچنین دارای پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 بوده که وظیفه اجرای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی رو داره.

HUAWEI Mediapad M5 lite

HUAWEI Mediapad M5 lite دارای طراحی زیبا و شیک با ابعاد 243 × 162 × 7.7 میلی‌متر و وزن 490 گرمی است. قاب پشتی اون از جنس آلومینیوم بوده و به خوبی ساختار بدنه رو تقویت می‌کنه. صفحه نمایش اون بدون فریم باریک، ظاهری زیبا و دلخواه ایجاد می‌کنه. همچنین این تبلت دارای دو بلندگوی ساخته شده توسط Harman Kardon است که باعث بهبود کیفیت صدا شده‌اند. از طرفی، قلم نوری M-Pen در قسمت بالای تبلت قرار داره و می‌تونه به راحتی برای امور مختلف استفاده بشه. صفحه نمایش Mediapad M5 lite یک صفحه لمسی IPS LCD با اندازه 10.1 اینچی و وضوح 1920 در 1200 پیکسل بوده که تصویری با کیفیت و واضح ارائه می‌ده. این صفحه نمایش با پوشش چربی از نوع oleophobic coated پوشیده شده که باعث کاهش اثر انگشت و جلوگیری از خش صفحه نمایش می‌شه. همچنین با پشتیبانی از فناوری M-Pen، این نمایشگر قابلیت شناسایی 2048 سطح فشار رو داراست که به کاربران اجازه می‌ده به راحتی با قلم نوری اون کار کنند.

HUAWEI Mediapad M5 lite، با پردازنده HiSilicon Kirin 659 و 4 گیگابایت حافظه RAM، برای اجرای بازی‌های سبک و متوسط مناسبه و به دلیل استفاده از پردازنده و گرافیک متوسط، اجرای بازی‌های بسیار سنگین در این تبلت به خوبی ممکن نیست. بنابراین، اگر شما یک بازیکن حرفه‌ای هستید و به دنبال یک تجربه بازی مناسب هستید، این تبلت مناسب نیست. اما اگه برنامه‌های سبک و متوسط رو اجرا می‌کنید و به دنبال یک تبلت با صفحه نمایش بزرگ و کیفیت خوب هستید، HUAWEI Mediapad M5 lite می‌تونه گزینه مناسبی باشد.

بهترین تبلت تا 15 میلیون

Galaxy Tab A8 10.5

تبلت Galaxy Tab A8 یک تبلت اندرویدی است که در ماه می 2021 معرفی شد. با وجود این‌که تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ با سری S مشخص می‌شن، اما تبلت A8 هم امکانات و قابلیت‌های زیادی داره که در کنار قیمت مناسب، توان اجرای اکثر بازی‌ها رو داره. نمایشگر این تبلت TFT LCD با اندازه 10.5 اینچ بوده که با رزولوشن 1200 در 1920 عرضه می‌شه. نسبت نمایشگر به بدنه 80 درصد بوده که صفحه نمایش بزرگی رو برای شما به ارمغان می‌آره. تراکم پیکسلی این نمایشگر 216 پیکسل در اینچ بوده و نرخ نوسازی 60 هرتز داره که تصاویر روانی رو به نمایش درمی‌آره.

پردازنده این تبلت Unisoc Tiger T618 با معماری 12 نانومتری و 8 هسته‌ای بوده که در کنار اون پردازنده گرافیکی Mali G52 MP2 رو داریم. این پردازنده گرافیکی به خوبی عمل می‌کنه و در بنچمارک‌های مختلف نسبتاً قدرتمند ظاهر شده. این تبلت به همراه حافظه رم 3 یا 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایت تا 128 گیگابایت عرضه شده. در مقایسه با نسل قبلی، عملکرد گرافیکی اون بهبود یافته و در بنچمارک‌هایی مانند Geekbench 5 و 3D Mark Wild Life نتایج قابل قبولی رو به نمایش می‌گذارد. ظرفیت باتری گلکسی تب A8 برابر 7040 میلی‌آمپر ساعت است که با توجه به سخت‌افزار و قابلیت‌های اون، ممکنه برای برخی کاربران کمی کوتاه باشه. با این حال، با استفاده معمولی مثل، بازی کردن ویدیوها و مرور وب، می‌تونین حدود 7 تا 8 ساعت از اون استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های تا 15 میلیون


Microsoft Surface Pro 4

Microsoft Surface Pro 4؛ بهترین تبلت تا 15 میلیون

Microsoft Surface Pro 4 یک تبلت-لپ تاپ هیبریدی بسیار قدرتمند است که در سال 2015 توسط شرکت مایکروسافت معرفی شد. این دستگاه دارای صفحه‌نمایش لمسی 12.3 اینچی با وضوح 2736 در 1824 پیکسل و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 77 درصد است. از نظر سخت‌افزاری، Surface Pro 4 دارای پردازنده Intel Core i5 و i7 با حافظه رم 4 یا 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت تا 1 ترابایت است. این دستگاه همچنین دارای پورت USB 3.0، mini DisplayPort، پورت کارت حافظه microSD، پورت شارژ Surface Connect و جک هدفون 3.5 میلی‌متری است.

 Surface Pro 4 دارای دو دوربین با وضوح 5 مگاپیکسل برای جلو و عقب است. این دستگاه با سیستم عامل Windows 10 عرضه شده و دارای باتری قوی‌ای است که به شما اجازه می‌ده تا 9 ساعت مداوم کار کنید. Surface Pro 4 برای کاربرانی که به دنبال یک دستگاه قدرتمند و قابل حمل برای کارهای دفتری، طراحی گرافیکی و حتی بازی هستند، مناسب است. این دستگاه به عنوان یک تبلت قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما با پردازشگر قوی و کارایی بالا، به عنوان یک لپ‌تاپ هم قابل استفاده است.

Xiaomi Redmi Pad

این دستگاه محصول جدید شیائومی است که با قیمتی اقتصادی به بازار عرضه شده و عملکرد مناسبی از خودش به جای گذاشته. قابلیت برجسته این دستگاه صفحه نمایش اونه که اندازه 10.61 اینچ و وضوح 2000 در 1200 پیکسل داره. این نمایشگر وضوح خاصی نداره، چون خیلی از تبلت‌ها با صفحه نمایش 10 اینچی، با این وضوح، عرضه می‌شن. اما ویژگی خاص این دستگاه نرخ نوسازی 90 هرتز صفحه نمایش است. تبلت‌های این محدوده قیمتی معمولاً فقط نرخ 60 هرتز رو پشتیبانی می‌کنند. نرخ نوسازی بالاتر باعث می‌شه که انیمیشن‌ها به صورت روان‌تری نشان داده شوند. می‌تونین در تنظیمات نرخ نوسازی رو به 60 هرتز تنظیم کنید تا مصرف باتری رو کم کرده و یا نرخ نو‌سازی متغیر رو تنظیم کنید. در این صورت، تبلت تصمیم می‌گیره که چقدر سرعت به‌روزرسانی صفحه نمایش باشد.

Xiaomi Redmi Pad با چیپست MediaTek Helio G99 و حافظه رم 3 ، 4 یا 6 گیگابایت ارائه می‌شه. عملکرد این دستگاه در بنچمارک‌هایی مانند Geekbench 5 نشان می‌دهد که این دستگاه قابلیت پردازش بسیار خوبی داره و بهتر از دستگاه‌هایی مانند realme Pad و Nokia T20 عمل می‌کنه. همچنین، عملکرد گرافیکی اون هم بهتر از Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2022 بوده که یک رقیب مهم در رده میانی است. با این حال، در مقایسه با دستگاه‌های قدرتمندی مانند Xiaomi Pad 5 و iPad 9 و iPad 10، قوی‌تر نیست. در واقعیت، عملکرد گرافیکی Redmi Pad بسیار قابل قبوله و بازی‌هایی مانند PUBG Mobile با تنظیمات گرافیکی HD بسیار خوب اجرا می‌شن. در مجموع، عملکرد Xiaomi Redmi Pad برای کاربرانی که به دنبال یک دستگاه متوسط با قابلیت‌های گرافیکی خوب هستند، مناسب است.

بهترین تبلت تا 20 میلیون

Samsung Galaxy Tab S7 FE

Samsung Galaxy Tab S7 FE

Samsung Galaxy Tab S7 FE یک تبلت سامسونگ با صفحه نمایش 12.4 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل است. این دستگاه با پردازنده Qualcomm Snapdragon 750G و حافظه رم 4 یا 6 گیگابایت ارائه می‌شه. همچنین این تبلت، حافظه داخلی 64 یا 128 گیگ و قابلیت ارتقا حافظه با کارت حافظه microSD تا 1 ترابایت داره. در زمینه عملکرد، Galaxy Tab S7 FE بسیار قابل قبوله و برای استفاده در برنامه‌های روزمره و بازی‌های سبک مناسبه. همچنین، با قابلیت اتصال به شبکه G5، این دستگاه برای کاربرانی که به دنبال اتصال سریعتر به اینترنت هستند، مناسب است.

Samsung Galaxy Tab S7 FE دارای دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی دستگاه قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت K4 با سرعت 30 فریم در ثانیه و فوکوس خودکار رو داره. در کل، دوربین‌های Samsung Galaxy Tab S7 FE مناسب برای عکس‌های روزمره و تماس‌های ویدئویی هستند، اما برای عکاسی حرفه‌ای، بهتر است از دوربین‌های حرفه‌ای‌تر استفاده کنید. Tab S7 FE با باتری لیتیوم پلیمری 10,090 میلی‌آمپرساعتی ارائه می‌شه که به راحتی یک روز کاری را بدون نیاز به شارژ مجدد می‌تونه برای شما تامین کنه. همین امر، اون رو به بهترین تبلت از نظر باتری تبدیل می‌کنه. از طرفی، دستگاه دارای قابلیت شارژ سریع بوده که به شما این امکان رو می‌ده تا در کمترین زمان ممکن باتری دستگاه رو شارژ کنید. اگر می‌خواهید راجب فوکوس خودکار بیشتر بخوانید مقاله زیر را مطالعه کنید:


فوکوس گوشی چیست


Microsoft Surface Pro 6

Surface Pro 6 یک لپ‌تاپ قابل حمل و تبدیل به تبلت است که توسط شرکت مایکروسافت تولید شده. این دستگاه با صفحه نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن 2736 در 1824 پیکسل و نسبت تصویری 3:2 کیفیت مناسبی داره. پردازنده Intel Core i5 این تبلت با چهار هسته‌ی Intel Core i5-8250U با سرعت پردازشی حداکثر 1.6 گیگاهرتز و قابلیت توربو بوست تا 3.4 گیگاهرتز همراه است. حافظه رم دستگاه از 8 تا 16 گیگابایت متغیره. در مورد حافظه داخلی، Surface Pro 6 با حافظه داخلی 128 ، 256 ،512 یا 1 ترابایت SSD ارائه می‌شه که به دلیل استفاده از حافظه‌ی SSD، سرعت بالایی در اجرای برنامه‌ها و بارگذاری سیستم عامل داره.

دستگاه دارای دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است. در ضمن، Pro 6 با دو بلندگوی استریو و میکروفون داخلی همراه بوده که کاربران رو در تماس‌های ویدئویی و کنفرانس‌های آنلاین همراهی و کمک می‌کنه. این دستگاه دارای باتری لیتیوم پلیمری 45 وات ساعتی است که با شارژ کامل به شما اجازه می‌ده تا 13.5 ساعت از اون استفاده کنید. Surface Pro 6 با دارا بودن قلم و لوازم جانبی مختلف، امکانات زیادی برای کاربران خود فراهم می‌کنه. این دستگاه با وزن 770 گرم و ضخامت 8.5 میلی‌متر، بسیار قابل حمله و برای کاربرانی که به دنبال دستگاهی قدرتمند و قابل حمل هستند، گزینه‌ی خوبی است.

Samsung Galaxy Tab S6 Lite

Samsung Galaxy Tab S6 Lite

Galaxy Tab S6 Lite یک تبلت قابل حمل با سیستم عامل اندروید است که توسط شرکت سامسونگ تولید شده. این دستگاه با صفحه نمایش 10.4 اینچی و رزولوشن 2000 در 1200 پیکسل به همراه پردازنده چهار هسته‌ای Exynos 9611 عرضه می‌شه. در مورد حافظه داخلی، Tab S6 Lite با حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت و قابلیت ارتقا حافظه با کارت حافظه microSD تا 1 ترابایت در سطح بازار وجود داره. دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت کیفیت متوسطی دارند. این دستگاه با باتری لیتیوم پلیمری 7040 میلی‌آمپر ساعتی، با شارژ کامل می‌تونه تا 12 ساعت ویدئو پخش کنه. این دستگاه با قابلیت‌های زیادی مثل پشتیبانی از قلم، یکی از بهترین تبلت های 2023 موجود در بازاره.


بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های تا 20 میلیون


بهترین تبلت بالای 20 میلیون

iPad Pro 12.9 (2022)

iPad Pro 12.9 (2022)؛ بهترین تبلت بالای 20 میلیون

آیپد پرو 12.9 اینچی (2022) ، بهترین تبلت بازار کمپانی اپله و بخشی از قدرت لپ‌تاپ رو به دلیل چیپست M2 در خود جای داده. بدون شک قدرت این تبلت بیش از حد بوده، چون تقریبا هر کاری که با یک تبلت انجام می‌دهید به راحتی با این دستگاه انجام خواهد شد. در بیشتر موارد ، آیپد پرو 12.9 (2022) شبیه به آیپد پرو 12.9 (2021) است و دارای صفحه نمایش 12.9 اینچی بزرگی هست که با استفاده از تکنولوژی mini-LED، تصویری برتر نسبت به آیپد‌های کوچک‌تر ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های مایکروسافت


برای تمام فناوری‌هایی که در اون وجود داره، بسیار نازک و سبک است و دارای ویژگی‌های مفیدی مانند Face ID، دوربین‌های با کیفیت و قابل اعتماد و البته پشتیبانی از لوازم جانبی مانند کیبورد جادویی اپل و قلم اپل 2 است که این ویژگی آخر، باتوجه به تشخیص حرکت دست که اون رو برای نقاشی کشیدن بهتر می‌کنه، نسبت به دیگر آیپد‌ها بهتر از همیشه است. بله، آیپد پرو 12.9 (2022) بسیار گران است و احتمالاً برای بیشتر کاربران قیمت بالایی داره، اما اگه می‌خواین یک تبلت با توانایی فوق‌العاده بالا داشته باشید، این آیپد پرو بهترین گزینه است.

iPad Pro 12.9 (2021)

آیپد پرو 12.9 (2021) تبلتی دیدنیه که ویژگی اصلی آن احتمالاً چیپست M1 است که به اون قدرت می‌ده. این چیپست مستقیماً از مک‌های پیشرفته 2021 اپل خارج شده ، بنابراین شما واقعاً در اینجا قدرت دسکتاپ رو در تبلت تجربه می‌کنید. وقتی تبلت رو آزمایش کردم، شگفت زده شدم. تراشه برای کارهایی مانند ویرایش عکس و ویدیو و همچنین بازی عالی بود. اما این تمام چیزی نیست که با این تبلت خواهید داشت. برای اولین بار در یک آی‌پد، صفحه‌نمایش مینی ال‌ای‌دی، با حداکثر روشنایی 1600 نیت، نرخ نو‌سازی 120 هرتز و رزولوشن 2048 در 2732 است که با استفاده از تکنولوژی Liquid Retina XDR، تصویری با کیفیت بالا و رنگ‌های دقیق‌تر ارائه می‌دهد.

iPad Pro 12.9 (2021) همچنین دارای باتری با دوام طولانی، دوربین مناسب، طراحی آلومینیومی درجه یک، و پشتیبانی از Magic Keyboard و Apple Pencil 2 است – این‌ موارد به صورت جداگانه فروخته می‌شوند، اما اون رو به یک دستگاه عالی تبدیل می‌کنند.بنابراین اگر می‌خواهید کارهای خلاقانه طراحی روی تبلت انجام دهید، یا یک گیمر هستید، iPad Pro 12.9 (2021) دستگاه عالی برای شما خواهد بود. اما اگر نیازهای شما سبک‌تر است، ممکنه برای شما خیلی گران به نظر برسه. آیپد پرو 12.9 (2021) از اندروید استفاده نمی‌کند، بلکه از سیستم عامل iOS اپل استفاده می‌کند که به دلیل پشتیبانی فوق‌العاده از برنامه‌های حرفه‌ای مانند Adobe Photoshop و Final Cut Pro، برای کاربران حرفه‌ای بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو

Samsung Galaxy Tab S8 Ultra

Samsung Galaxy Tab S8 Ultra

سامسونگ با تبلت گلکسی تب اس 8 اولترا، نه تنها قصد داره با آیپد پرو 12.9 (2022) رقابت کنه، بلکه قصد داره در جایگاه بهترین تبلت جهان قرار بگیره. تبلت سامسونگ دارای صفحه نمایش 14.6 اینچی بزرگ و دارای قلم S Pen در جعبه است – در حالی که با iPad باید یک قلم اپل را جداگانه خریداری کنید. در حالی که فکر می‌کردم صفحه‌نمایش غول‌پیکر مشکل‌ساز بشه اما در واقع عالیه، چه از اون برای هنر استفاده کنید و چه فقط برای تماشای فیلم. Samsung Galaxy Tab S8 Samsung Galaxy Tab S8 Ultra همچنین در بسیاری از جنبه‌ها می‌تواند با بهترین تبلت Apple رقابت کند، از جمله در قدرت با استفاده از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 و در دوربین با داشتن یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا‌واید در جلوی تبلت.

همچنین ‌می‌تونین یک صفحه‌کلید folio برای Samsung Galaxy Tab S8 Ultra بخرید و بلندگوهای عالی و فضای ذخیره‌سازی زیادی داشته باشید. بنابراین از بسیاری جهات واقعاً یک iPad Pro بزرگتر است – با این تفاوت که اندروید رو اجرا می‌کنه. در رقابت قابل حمل بودن، اپل برنده است. اما برای طرفداران اندروید که خواهان بهترین گزینه موجود هستند و بودجه بالا در حد خرید محصولات اپل ندارند، این تبلتی است که باید بخرند.


بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های تا 30 میلیون تومان


بهترین تبلت‌های گیمینگ

تبلت‌ها نه تنها برای تماشای فیلم و انجام کار‌های روزمره شما مناسب‌اند، بلکه امروزه به لطف سخت‌افزار قدرتمند، گیمر‌ها هم می‌تونن برای انجام بازی از اون‌ها استفاده کنند. تبلت‌ها به لطف چیپست‌های خود، به‌ویژه آی‌پدهای اپل امروزه عملکرد محاسباتی بسیار قدرتمندی رو ارائه می‌دهند و در کنار اون، کیفیت نمایشگر هم ارتقای خوبی داشته. تجربه بازی روی صفحه نمایشی با فرکانس 120 هرتز روان‌تر به نظر می‌رسه و کیفیت تصویر یک صفحه نمایش OLED یا مینی LED برای انجام بازی بسیار مناسب است. به طور کلی تبلت‌های Apple iPad Pro M2 Apple iPad Pro M1، Apple iPad Air ، Microsoft Surface Pro 9، The Samsung Galaxy Tab S8، Apple iPad 10، Xiaomi Pad 5 رو میشه بهترین تبلت‌های گیمینگ 2023 دونست.

تبلت پرچمدار شیائومی مدل Pad 5 Pro 11 به لطف چیپست قدرتمند Snapdragon 870، هم یک انتخاب عالی برای گیمرها در سال 2023 می‌باشد. این تبلت نسبت به مدل غیر پرچمدار با چیپست Snapdragon 860، به‌طور چشمگیری افزایش 20-30 درصدی عملکرد گرافیکی داره که به معنای تنظیمات گرافیکی بالاتر در بازی‌هایی مانند Genshin است.در Pad 5 Pro، شما ویژگی‌های تبلت پرچمدار بسیار خوبی را از جمله: صفحه نمایش روشن (500 نیت) با اندازه 11 اینچ و وضوح WQHD+ با رزولوشن 2560 × 1600 و نرخ بروزرسانی 120 هرتز، بدنه آلومینیومی با طراحی شیک و شارژ سریع فوق‌العاده دریافت می‌کنید.این تبلت دارای یک سیستم 8 بلندگو با پشتیبانی Dolby Atmos بوده که با توجه به قیمت بسیار مناسبه و اون رو تبدیل به یک گزینه عالی در لیست بهترین تبلت برای بازی می‌کنه.

بهترین تبلت‌های از نظر صفحه نمایش

بهترین تبلت‌های از نظر صفحه نمایش

تبلت‌ها با صفحه نمایش عالی می‌تونن تجربه کاربری بسیار خوبی رو فراهم کنند. در ادامه لیست بهترین تبلت از نظر صفحه نمایش رو معرفی می‌کنیم که از نظر کیفیت و وضوح تصویر بررسی شدند. به طور کلی تبلت‌های کمپانی اپل بهترین صفحه نمایش رو دارند که در صدر اون‌ها iPad Pro 12.9 (2022) قرار داره.

1-iPad Pro 12.9 (2022): با صفحه نمایش Liquid Retina XDR و اندازه 12.9 اینچ است. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 2732 در 2048 پیکسل به همراه تکنولوژی ProMotion با فرکانس 120 هرتز است که باعث بهبود تجربه کاربری و پاسخگویی سریع‌تر دستگاه می‌شه.صفحه نمایش Liquid Retina XDR دارای پوشش ضدانعکاس و پشتیبانی از فضای رنگی P3 است که باعث نمایش رنگ‌های با کیفیت و واقعی‌تر می‌شه. همچنین، این صفحه نمایش دارای تکنولوژی True Tone بوده که با توجه به نور محیط، رنگ‌ها و تنوع رنگی صفحه نمایش رو تنظیم می‌کنه تا تجربه بصری بهتری ایجاد بشه.

2- Samsung Galaxy Tab S8 Ultra: این دستگاه بهترین نمایشگر مربوط به تبلت‌های شرکت سامسونگ رو داره. صفحه نمایش بزرگ 14.6 اینچی این دستگاه از پنل با رزولوشن 2960 در 1848 بهره می‌بره که با نرخ نوسازی 120 هرتزی که داره کاملا با نمایشگر iPad Pro 12.9 (2022) رقابت می‌کنه.

3- iPad Pro: این تبلت اپل با صفحه نمایش Liquid Retina XDR با رزولوشن 2732 × 2048 پیکسل، یکی از بهترین نمایشگر‌ها رو در بین دستگاه‌های تبلت داره. با قابلیت نمایش HDR و تکنولوژی True Tone، تصاویر بسیار زیبا و واقع‌گرایانه‌ای رو به نمایش می‌گذارد. همچنین، با فرکانس بالای تازه‌سازی 120 هرتز، تجربه بازی و تماشای ویدیو بسیار خوبی رو به کاربران ارائه می‌ده.

4-Samsung Galaxy Tab S7: با صفحه نمایش Super AMOLED با رزولوشن 2560 × 1600 پیکسل و نسبت تصویری 16:10، نمایشگر بسیار با کیفیتی در بازار محسوب می‌شه. که در کنار تکنولوژی HDR10+، نرخ نوسازی 120 هرتزی هم داره که برای یک صفحه نمایش بسیار جذابه.

در نهایت، با توجه به نیازها و بودجه خود، می‌تونین یکی از این تبلت‌ها رو انتخاب کنید. به طور کلی، تبلت‌هایی با صفحه نمایش با رزولوشن بالا، نسبت تصویری مناسب و تکنولوژی‌های نمایش مانند HDR و True Tone، تجربه کاربری بهتری رو فراهم می‌کنند.

بهترین تبلت های دانش آموزی

بهترین تبلت های دانش آموزی

تبلت‌ها برای دانش‌آموزان به عنوان یک ابزار آموزشی و تفریحی بسیار مفید هستند. در ادامه بهترین تبلت‌های دانش آموزی رو معرفی می‌کنم:

iPad (2021)

 این تبلت اپل با صفحه نمایش Retina با رزولوشن بالا و قابلیت پشتیبانی از Apple Pencil، بهترین گزینه برای دانش‌آموزان است. با قابلیت‌هایی مانند SafeSearch، Screen Time و Classroom، امکاناتی برای کنترل و مدیریت استفاده از تبلت در محیط آموزشی فراهم شده است.

Samsung Galaxy Tab A7 Lite

 با صفحه نمایش TFT با رزولوشن 1340 × 800 پیکسل و قابلیت پشتیبانی از S Pen، این تبلت سامسونگ هم یکی دیگه از بهترین گزینه‌ها برای دانش‌آموزانه که با قابلیت‌هایی مانند Kids Home و Parental Control، امکانات مناسب دانش‌آموزان رو فراهم کرده.

Lenovo Tab P11

Lenovo Tab P11 یکی از تبلت‌هایی است که برای دانش‌آموزان مناسبه. این تبلت با صفحه نمایش IPS با رزولوشن 2000 × 1200 پیکسل و بعضی از ویژگی‌های آموزشی و کنترلی، می‌تونه به عنوان یک ابزار آموزشی و تفریحی مناسب برای دانش‌آموزان استفاده بشه. این تبلت با قابلیت‌هایی مانند Kids Space و Family Link، به والدین اجازه می‌ده تا فعالیت‌های دانش‌آموزان رو کنترل کنند و محدودیت‌هایی برای استفاده از تبلت در محیط آموزشی قرار دهند. همچنین با پشتیبانی از Google Classroom، دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی به دوره‌های آموزشی خود دسترسی پیدا کنند.

Microsoft Surface Go 2

Microsoft Surface Go 2 با صفحه نمایش با رزولوشن 1920 × 1280 پیکسل، با قابلیت‌هایی مانند Windows 10 S Mode و Microsoft Family Safety، به والدین اجازه می‌ده تا فعالیت‌های فرزندان خود رو تحت بررسی قرار دهند و با پشتیبانی از Microsoft Teams و Microsoft OneNote، دانش‌آموزان می‌تونن به راحتی به دوره‌های آموزشی خود دسترسی پیدا کنند و با استفاده از Surface Pen، به راحتی نوشته و نقاشی کنند.

از جمله دیگر تبلت‌هایی که برای دانش‌آموزان مناسب است و قیمت مناسبی دارن ‌می‌توان به Amazon Fire HD 8 Kids Pro، Huawei MediaPad T5 اشاره کرد. به طور کلی، تبلت‌هایی با صفحه نمایش با رزولوشن بالا، قابلیت پشتیبانی از ابزارهای آموزشی مانند قلم‌های هوشمند و امکاناتی برای کنترل و مدیریت استفاده در محیط آموزشی، برای دانش‌آموزان مناسب هستند.

بهترین تبلت های سامسونگ

سامسونگ یکی از برترین تولیدکنندگان تبلت در جهانه و محصولات متنوعی در این حوزه تولید می‌کنه. به ترتیب می‌شه بهترین تبلت‌های سامسونگ رو Samsung Galaxy Tab S8 Ultra، Samsung Galaxy Tab S8، Samsung Galaxy Tab S7 FE، Samsung Galaxy Tab A7 Lite، Samsung Galaxy Tab A8، دونست که در مورد تعدادی از اون‌ها رو توی این مقاله بهتون معرفی کردیم.

بهترین تبلت های اپل

انواع آیپدها

اپل هم مثل سامسونگ، یکی از برترین تولیدکنندگان تبلت در جهانه است و با کمی ارفاق، می‌شه ‌گفت بهترین تبلت‌های موجود در بازار، مربوط به این کمپانی است. به طور کلی، تبلت‌های اپل دارای صفحه نمایش با کیفیت و پردازنده‌های بسیار قدرتمندی هستند و بهترین تبلت برای شما به نیازها و بودجه شما بستگی داره. به طور قطع بهترین تبلت اپل iPad Pro (2023) با اندازه 12.9 اینچه. سایر آی‌پدهای موجود در بازار که جزو بهترین‌ها هستند رو می‌شه شامل: iPad 10.2 (2021)، iPad 10.9 (2022)، iPad Air (2022) و iPad mini (2021) دونست.


بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های قلم دار


بهترین تبلت های لنوو

لنوو یکی از برترین تولیدکنندگان لپتاپ و تبلت است و محصولات عالی در هر دو حوزه تولید می‌کنه. با این حال، به نظر می‌رسه که این شرکت هر ماه یک تبلت جدید رو معرفی می‌کنه و این باعث می‌شه که ما مجبور بشیم مقالاتمان رو به روز کنیم. البته شوخی می‌کنم، من خوشحال می‌شم که مقالات رو به روز کنم و به خوانندگانمون کمک کنم تا بهترین تبلت لنوو رو برای نیازهایشان پیدا کنند. به طور کلی بهترین تبلت‌های لنوو رو می‌شه شامل: Lenovo Tab P11 Plus، Lenovo IdeaPad Duet 5 Chromebook، Lenovo Yoga Tab 13، Legion y700 و شاید بهترین اون‌ها یعنی Lenovo Pad Pro 2022 دونست که همگی نمایشگر‌های با کیفیت در کنار قدرت پردازشی بالا در اختیار کاربر قرار می‌دن.

بهترین تبلت های هواوی

شرکت چینی هواوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تبلت در سال 2010 با تولید اولین تبلت خود با نام Ideos S7 به بازار وارد شد. از اون زمان به بعد، هواوی به طور مداوم تبلت‌های جدیدی رو با نام‌های مختلف ارائه می‌ده. تبلت‌های هواوی دارای صفحه نمایش با کیفیت بالا، پردازنده‌های قوی و دوربین‌های با کیفیتی هستند. این شرکت از فناوری‌هایی مانند شبکه‌های 5G نیز در تبلت‌های خود استفاده می‌کنه. همچنین، تبلت‌های هواوی دارای طراحی‌های زیبا و منحصر به فردی هستند که از جمله اون‌ها می‌توان به تبلت‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ و بدون حاشیه یا تبلت‌هایی با طراحی نازک و سبک اشاره کرد.

این شرکت به همراه شرکت لنوو، برند‌های بازار هستند که اقتصادی ترین تبلت‌های ممکن رو تولید می‌کنند و شاید از لحاظ کیفیت و عملکرد به پای سامسونگ و اپل نرسند، اما با هزینه‌ای که می‌کنید محصول مناسبی با ارزش خرید بالا دریافت خواهید کرد.از جمله بهترین تبلت‌های هواوی می‌توان به Huawei MateBook، Huawei MatePad Pro ، Huawei MediaPad T5 ، Huawei MediaPad M5 ، Huawei MediaPad T3 و Huawei MediaPad M6 اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های هواوی


کلام آخر

تا سال 2023، شرکت‌های مختلفی مانند اپل، سامسونگ، لنوو و هواوی تبلت‌های زیادی رو معرفی کردند که با توجه به نیازها و دغدغه‌های کاربران، شاید بهترین تبلت‌های سال 2023 باشند. در نهایت، انتخاب بهترین تبلت برای شما به نیازهای شخصی شما بستگی داره و باید با توجه به مشخصات و امکانات تبلت‌های مختلف، تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای شما بهترین است.

سوالات متداول

بهترین تبلت‌های مناسب دانش آموزان چه مواردی هستن؟

iPad (2021)، Samsung Galaxy Tab A7 Lite و Lenovo Tab P11 از بهترین تبلت‌های دانش آموزی موجود در بازار هستن که قابلیت‌های خیلی خوبی دارن.

کدوم تبلت‌ها صفحه نمایش خیلی باکیفیتی دارن؟

تبلت‌هایی مانند iPad Pro 12.9 (2022)، Samsung Galaxy Tab S7 و Samsung Galaxy Tab S8 Ultra بهترین صفحه نمایش‌ها رو دارن.

بهترین تبلت‌های ساخت شرکت هواوی چه دستگاه‌هایی هستن؟

تبلت‌هایی مانند Huawei MatePad Pro ، Huawei MediaPad T5 ، Huawei MediaPad M5 از بهترین محصولات این برند محسوب می‌شن. با بقیه تبلت‌ها در این مقاله آشنا بشین.

نوشته های مرتبط

بهترین گوشی‌های شیائومی در 2023 و جدیدترین در 2024

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل و بهترین مارک در 2024

بهترین cpu برای گیم: منتخب پردازنده‌های گیمینگ 2023 و 2024