رابط کاربری MIUI چیست؟

رابط کاربری MIUI

 اگر قصد خرید گوشی شیائومی دارید یا الان از این موبایل استفاده می‌کنید، پس باید در مورد رابط کاربری MIUI شیائومی اطلاعات خوب و مفیدی را کسب کنید. در این مطلب به پرسش‌های شما درباره رابط کاربری MIUI شیائومی پاسخ می‌دهیم و حقیقت‌هایی را درمورد این رابط کاربری مطرح می‌کنیم.

رابط کاربری MIUI شیائومی چیست؟

MIUI چیست؟ اگر از هواداران شیائومی و این شرکت چینی باشید، قطعا نام MIUI  را شنیده‌اید. mi درواقع همان شرکت شیائومی است و UI نیز رابط کاربری آن است. و این رابط کاربری به صورت پیشفرض روی بیشتر دستگاه‌های شیائومی از جمله mi 9t، mi8 نصب است. در حال حاضر دو نسخه آخر MIUI 10 و MIUI 11 هستند. 


بیشتر بخوانید: 

بهترین گوشی های شیائومی

بهترین گوشی های ردمی شیائومی

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی در سال 2023


رابط کاربری MIUI شیائومی یک فریم‌ورک است که بر روی اندروید قرار دارد. این فریم‌ورک را  برای گوشی‌های هوشمند خود توسعه داده است. این بخش پس از نصب بر روی گوشی‌های شیائومی مثل یک سیستم عامل اندرویدی عمل می‌کند. برای هرگوشی شیائومی نسخه‌های مختلفی وجود دارد و هر نسخه با توجه به رابط کاربری‌ مناطقی که گوشی‌ها در آن به فروش می‌رسند متفاوت است. رابط کاربری MIUI انواع مختلفی دارد مانند نسخه چین، منطقه اقتصادی اروپا، پاکستان، روسیه، هند، تایوان و ترکیه. 

تفاوت اندروید وان و MIUI

شیائومی بعضی از گوشی‌های هوشمند خود را با اندروید وان عرضه کرده است. همچنین برخی از آنها را با رابط کاربری شیائومی و براساس نسخه فعلی اندروید روانه بازار کرده است. گوشی‌های شیائومی معمولا یک نسخه اندروید را دریافت می‌کنند، اما برای چهار سال بروزرسانی‌های MIUI را نیز دریافت می‌کنند.

رابط کاربری MiUI 10 شیائومی

مزایای MIUI

مهم‌ترین ویژگی رابط کاربری MIUI شیائومی سرعت آن است که باعث می‌شود سرعت عملکرد آن بسیار بالا باشد. دومین برتری مهم رابط کاربری شیائومی، قابلیت شخصی سازی آن در زمینه‌های مختلف است. از نظر تم‌های ظاهری، این رابط کاربری تنوع بالایی دارد و کاربر می‌تواند با توجه به سلیقه خود تم مورد نظرش را انتخاب کند. با تغییر تم رابط کاربری MIUI شیائومی همه چیز تغییر می‌کند، هم آیکون‌ها هم صفحه اصلی گوشی. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب رابط کاربری شیائومی، امکان اجرای همزمان یک برنامه کاربردی با دو حساب مختلف است.

حتما بخوانید: بررسی، نصب و آموزش هایپر او اس (HyperOS) شیائومی

معایب MIUI

در کنار تمامی مزیت‌ها همواره عیب‌هایی وجود دارد و هیچ محصولی از این قاعده جدا نیست. در نسخه‌های اولیه رابط کاربری MIUI شیائومی ترجمه‌های ضعیفی وجود داشت و حتی درک بعضی از قسمت‌های که ترجمه می‌شد برای کاربران غیر چینی بسیار سخت بود اما در نسخه‌های بعدی این مشکل برطرف شد.

مشکل دیگری که بعضی از کاربران از آن ابراز نارضایتی دارند، مصرف سریع شارژ باتری نسبت به باتری‌های مشابه با همان ظرفیت است. این مشکل معمولا در تمام گوشی‌ها مشاهده نمی‌شود و حتی بعضی از کاربران مقایسه‌هایی را انجام داده‌اند که ثابت می‌کند تفاوت چندانی از این نظر وجود ندارد. می‌توان گفت که این مشکل هنوز به صورت رسمی تایید نشده است و فقط در حد شایعه است.

رابط کاربری MIUI 13

 ویژگی‌های رابط کاربری شیائومی 10

  • ویژگی تصویربرداری پرتره برای تلفن‌های تک لنز  
  • مطابقت رابط کاربری برای گوشی‌های دارای صفحه نمایش بزرگ  
  • حالت تغییر صدا و حالت دریافت نوتیکیشن‌ها  
  • تایمر استراحت کوتاه به همراه پخش صداهای طبیعی
  •  بازطراحی رابط کاربری افزایش و کاهش صدا و نور صفحه  
  • پیش‌بینی هوشمندانه حرکات بعدی در رابط کاربری همچنین افزایش سرعت عملکرد

نوشته های مرتبط

راهنمای اکتیو کردن ویندوز 10 و 11 (فعالسازی رایگان با نرم افزار)

تبدیل ویندوز 11 به 10 بدون پاک شدن اطلاعات

رم چیست؟ آشنایی با انواع حافظه Ram لپ تاپ و گوشی و DDRها